Een foutje? Noem het maar gewoon een doelbewuste actie die backfired. 'Oh die auto kan ik nog wel voor piepen.......' jammer joh.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:58 schreef Pokkelmans het volgende:
En dan ook nog: mensen die geen medelijden hebben omdat iemand komt te overlijden ten gevolge van een foutje
Mag men alleen medelijden hebben als iemand compleet door toedoen van een ander komt te overlijden?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar een klein beetje medelijden hebt, je speelt hier nu gewoon even de moraalridder zodat je daarna lekker over je pik kan strelen omdat je jezelf zo geweldig vindt.
Inschattingsfoutje.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een foutje? Noem het maar gewoon een doelbewuste actie die backfired. 'Oh die auto kan ik nog wel voor piepen.......' jammer joh.
De meeste wielrenners hebben wel een snelheidsmeter maar dan mogen de mensen op en hybride of E-bike die er ook wel op zetten.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.
[..]
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.
[..]
Dat zou dus bij wet nog geregeld moeten worden. Vandaar dat ik aanstuur op de discussie in de tweede kamer.
Maar een maximum snelheid in bijvoorbeeld een woonwijk is een maximum snelheid. Ook als wielrenner val je daaronder. (tenzij je denk erboven te staan) En als je zeker wil zijn koop je maar een km teller op je fiets. Van mij mag je op de bon, ongeacht of je de snelheid kan zien of niet. Je bent een aantoonbaar gevaar en je bent je bewust van een hoge snelheid. Daar kan je niet aan tornen.
Edit: bron van de snelheid die ik noemde:
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html
Edit: boetes voor wierenners kunnen wel op basis van de snelheid:
http://www.goeievraag.nl/(...)idsovertreding.72849
Dat is natuurlijk onmogelijk! Iedereen is wel eens, om welke reden dan ook, even afwezig of met z'n gedachten ergens anders of een black-out en in zeer zeldzame gevallen loopt dat fataal af.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dan nog heb ik er geen medelijden mee, iedere deelnemer aan het verkeer behoort volledig geconcentreerd deel te nemen, ongeacht de toestand, situatie of omstandigheden.
Sneuheid. Jij vertegenwoordigt het.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Had die randdebiel uit moeten kijken* voordat ie de weg overstak!
Eigen schuld, dikke bult.
Zo jong en dan al zo arrogant om te denken dat je wel kan oversteken zonder uit te kijken en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
*Neem aan dat dát hem wel geleerd is in zijn jeugd.
Zie ik zie 'hier' ook doen, ze kijken vooruit en zien dan fietsers waarna ze besluiten spontaan de weg op te stuiteren. En durf niet te toeteren al automobilist want dan ben je asociaal.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef CyclingGirl het volgende:
HOOGELOON - Een pas 17 jarige wielrenner uit Eersel is overleden na ongeval in Hoogeloon zaterdagmiddag. Het slachtoffer stak rond 14.55 uur op De Fluiter plotseling de weg over maar werd daarbij geschept door een automobilist. De politie, brandweer, ambulancedienst en zelfs een traumahelikopter kwamen ter plaatse om de man hulp te verlenen. Hij werd met spoed en in uiterst kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis maar overleed daar dus alsnog aan zijn verwondingen. De politie is begonnen met een onderzoek naar de volledige toedracht van het fatale ongeval.
Bron: http://112brabant.nl
op die manier lijkt het net of je de fietser altíjd de schuld geeftquote:Op maandag 15 juli 2013 14:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Eens. Maar onder plotseling versta ik dat er NIET vooraf gekeken is en dat er GEEN richting is aangegeven.
[..]
Nou ja als de wielrenner had opgelet had die zich ook aangepast aan de automobilist. Het is immers ook een mindere en meer kwetsbare in het verkeer. Daarnaast was er blijkbaar ook een gebrek aan communicatie omdat het plotseling was.
[..]
Welke snelheid?quote:Op maandag 15 juli 2013 14:31 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Trieste gebeurtenis. Wat ik persoonlijk verschrikkelijk vind, naast het overlijden, is dat de automobilist per definitie de schuld gaat krijgen.
Ik vind al een tijd dat dit eens een discussie moet worden in de tweede kamer. Veel wielrenners denken dat de weg van hun en en dat de rest moet uitkijken voor hun. Het tegendeel is waar, het zijn gewoon fietsers en ze moeten zich zelfs aan de maximum snelheid houden. (wat ze nooit doen!) En vanwege de huidige wetgeving wordt de schuld van dit soort ongevallen afgeschoven op de automobilist. Das gewoonweg triest. Vooral als je je bedenkt dat degene die nu bij dit ongeluk betrokken is met een trauma zit voor de rest van zijn leven. (terwijl diegene er in dit geval ook niets aan kon doen, het was de wielrenner die niet uitkeek en veel te hard ging)
En het is nog triester hoe men dan durft te reageren vanuit de zolderkamer, zeg het recht tegen de familie, als je het echt meent...quote:Op maandag 15 juli 2013 14:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is gewoon triest dat er dit soort ongelukken gebeuren zowel met deze jongen als met die vrouw.
als de auto van rechts kwam had hij geen voorrang, we weten nietsquote:Op maandag 15 juli 2013 19:46 schreef ACT-F het volgende:
Er van uitgaande dat de fietser van links of rechts kwam, dan had de auto voorrang:
[ afbeelding ]
Rechts waar de agenten staan is de fiets beland. Het slachtoffer iets verderop in de berm. De auto staat helemaal achterin tussen de politieauto's, op ruim 80 meter vanaf het kruispunt. De bestuurder reageert of traag, remt traag of had de snelheid er goed inzitten...
Desondanks, links en rechts kijken. Daar kun je mee thuis komen.
Dan zou die moeten afslaan waardoor het geen hoge snelheid kan bereiken. Want als je de schade ziet dan ligt de snelheid ver boven de 60 km/u. Niet echt een snelheid om mee af te slaan. Het ontbreken van remsporen komt misschien omdat de auto niet slippend tot stilstand gekomen is. Want 80m is een behoorlijke afstand.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als de auto van rechts kwam had hij geen voorrang, we weten niets
geen remsporen![]()
![]()
![]()
het is een redelijk flauw bochtje, die kun je met minimaal 30 halenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan zou die moeten afslaan waardoor het geen hoge snelheid kan bereiken. Want als je de schade ziet dan ligt de snelheid ver boven de 60 km/u. Niet echt een snelheid om mee af te slaan. Het ontbreken van remsporen komt misschien omdat de auto niet slippend tot stilstand gekomen is. Want 80m is een behoorlijke afstand.
[ afbeelding ]
Bekijk de eerste foto maar eens goed en kijk naar de grote afstanden tussen het kruispunt, de plek waar de fiets, het slachtoffer en de auto staat. Dat is echt geen tikje meer.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef Life2.0 het volgende:
het is een redelijk flauw bochtje, die kun je met minimaal 30 halen
ver boven de 60 kan nog best meevallen, klein auto, toen ik met minder dan 50 'omgetikt' werd zag die auto er ook bijna zo uit (was een iets steviger modelletje) maar ik vrees ahv de type auto wel over het soort bestuurder
ABSquote:
je kan daar niets aan afleiden; ik kreeg ook gewoon een 'lift' op de voorruit, ik kan alleen ahv van de schade moeilijk bepalen hoe hij geraakt isquote:Op maandag 15 juli 2013 20:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bekijk de eerste foto maar eens goed en kijk naar de grote afstanden tussen het kruispunt, de plek waar de fiets, het slachtoffer en de auto staat. Dat is echt geen tikje meer.
laat ook sporen na, zeker indien met lomp, in paniek, remt, al weet ik niet wat voor model autotje het is en of dat uberhaupt abs heeftheeft wel absquote:Op maandag 15 juli 2013 20:10 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ABS
goede uitvinding, maar maakt het moeilijker voor politie om te exacte snelheid te bepalen....
Bekijk de foto's op de site eens goed, pak Google Streetview erbij. Wil je soms beweren dat iemand na een tikje eventjes 80m doorrijdt met een gebarsten voorruit? Dan ben je wel erg fantasierijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je kan daar niets aan afleiden; ik kreeg ook gewoon een 'lift' op de voorruit, ik kan alleen ahv van de schade moeilijk bepalen hoe hij geraakt is
hoe veel seconden is dat, met 60km/u?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bekijk de foto's op de site eens goed, pak Google Streetview erbij. Wil je soms beweren dat iemand na een tikje eventjes 80m doorrijdt met een gebarsten voorruit? Dan ben je wel erg fantasierijk.
C.a. 5 seconden. Als dat je reactievermogen is dan ben je zowat hersendood.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe veel seconden is dat, met 60km/u?
Ik denk dat dat een deel van het probleem is, en niet alleen in dit geval maar in 10% van de gevallenquote:Op maandag 15 juli 2013 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
C.a. 5 seconden. Als dat je reactievermogen is dan ben je zowat hersendood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |