abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2013 @ 20:04:13 #151
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980382
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef SpecialK het volgende:

De vraag blijft alleen. Hoe sleur je deze mensen mee de 21e eeuw in zonder dat je inbreuk maakt op hun rechten. En wat doen we met enkele generaties verpeste (lang niet alle maar wel significante aantallen) Marokkaanse en in mindere mate Turkse jongens EN meisjes.
Scholing :Y

En dan vooral geen cultuur de school in sleuren, NIET DOEN :N
  maandag 15 juli 2013 @ 20:05:04 #152
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980412
die meiden schijnen wel mee te valllen, die gaan, juist vanuit hun positie, graag omhoog
pi_128980431
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Scholing :Y

En dan vooral geen cultuur de school in sleuren, NIET DOEN :N
Precies: daarom: sluiten, die islamitische scholen.

En voor scholing koop je nog niks als jongeren ongestraft kunnen spijbelen of ongecorrigeerd op jonge leeftijd crimineel worden.
pi_128980480
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
Religie is cultuur. Sommige mensen doen net alsof het belangrijker is dan dat, maar dat is slechts hun persoonlijke beleving. Religieuze opvattingen zijn direct van culturele opvattingen afgeleid en omgekeerd.
Onzin, religie is een aspect wat invloed kan uitoefenen op cultuur, net als dat cultuur invloed kan uitoefenen op religie. Dat is wat anders dan jouw claim dat religie cultuur is. Culturele opvattingen, zoals Specularium al als voorbeeld gaf (de Berberse tradities) staan vaak juist los van de religieuze opvatting.

quote:
Religie staat er helemaal niet buiten. Religie is een bindende factor tussen groepen mensen met hetzelfde probleemgedrag; mensen met soortgelijke opvattingen, die zich op soortgelijke manier afzetten tegen de Nederlandse samenleving. Religie is in deze discussie niet het méést relevante, maar wel een veel relevanter argument dan "minima" en "armoede", want dat zijn pas écht schijnargumenten.
Conservatief-religieuze opvattingen vormen in 99% van de gevallen geen motief voor de criminele carrières van de betrokken figuren. Bindende factoren kan ik genoeg noemen, zwart haar/getint, zelfde kledingstijl, zelfde moedertaal, zelfde land van herkomst, zelfde buurt, zelfde school (vaak). Ze weten reeds dat ze anders zijn - en dat maakt inderdaad dat ze gauw geneigd zijn om zich af te zetten tegen de Nederlandse samenleving. Iemand anders formuleerde het ook al mooi in dit topic - er ontstaat een subcultuur. Een cultuur die ontstaat in zo'n mini-enclave waar minimagezinnen met dezelfde sociale en economische problemen op een hoop zijn geveegd.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 juli 2013 @ 20:07:28 #155
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980501
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies: daarom: sluiten, die islamitische scholen.

En voor scholing koop je nog niks als jongeren ongestraft kunnen spijbelen of ongecorrigeerd op jonge leeftijd crimineel worden.
Nee, sluiten: alle religieuze vormen van basisonderwijs.

Dan ontneem je de easy pay criminaliteit, dat is niet al te moeilijk; je moet het wel echt willen.
  maandag 15 juli 2013 @ 20:08:52 #156
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980543
Oh ze zetten zich af omdat ze anders zijn, en die gingers zich maar aanpassen
  maandag 15 juli 2013 @ 20:09:06 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980551
gewoon de us vs them cultuur in stand houden _O_
  maandag 15 juli 2013 @ 20:09:26 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128980561
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Religie is cultuur. Sommige mensen doen net alsof het belangrijker is dan dat, maar dat is slechts hun persoonlijke beleving. Religieuze opvattingen zijn direct van culturele opvattingen afgeleid en omgekeerd.
Hmmm nee. Religie en cultuur kunnen elkaar (sterk) beïnvloeden maar uiteindelijk zijn het 2 verschillende entiteiten die op geheel andere vlakken kunnen opereren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 15 juli 2013 @ 20:10:46 #159
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128980601
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
Het culturele aspect onderschat ik helemaal niet - ik wijs dat in een van mijn posts aan als een factor. En dan, zoals ik toen ook al zei, in de zin van dat er een taboe is op 'falen van ouders'. Gezinnen zijn naar binnen gericht - dit geldt niet alleen voor het criminele gedrag van jongeren overigens, maar ook voor andere zaken als bijvoorbeeld kindermishandeling.
Je slaat volgens mij de spijker op z'n kop. Zeker ook wat betreft die kindermishandeling. Ik werk in een maatschappelijke opvangorganisatie en helaas ja, we hebben heel veel Marokkaanse klanten. Veel van die gasten hebben een psychiatrische stoornis en wat blijkt - de meesten van die mannen zijn als kind mishandeld. En niet zo'n beetje ook.

quote:
Qua Berberse traditie geldt dat de ouders zijn blijven steken in een traditie van ruim 30 jaar terug - waarbij een kind inderdaad haast per definitie boer wordt en de schoolgang van ondergeschikt belang is. Een kind moest zo snel mogelijk ingezet kunnen worden op het land om geld te verdienen (zodat het gezin onderhouden kan worden). Daar waar die traditie in de Berberse gebieden reeds is achterhaald, kinderen gaan daar gewoon naar school - studie wordt als belangrijk gezien - zien we dat bepaalde ouders die hier naartoe zijn gekomen deze culturele transitie in hun eigen land niet hebben meegekregen.
Daar lijkt het wel op, maar toch: met de Marokkaanse meisjes zijn nauwelijks problemen en die doen het dan ook prima op school. Waarom hebben die meiden het wèl door en worden zoveel van die jongens van die etterbakkies?

Overigens: verreweg de meeste Marokkanen die ik ken zijn gewoon hardwerkende mensen die hun best doen om er wat van te maken in de maatschappij. Ik vind het knap griezelig om te zien hoe in dit topic (alweer!) een hele groep wordt bestempeld als 'tuig' terwijl het ook hier toch echt om een minderheid gaat.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128980711
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
Het schijnt je volledig, maar dan ook volledig te ontgaan waarom ik geen kennis wil hebben van allerhande achtergronden en motieven. Ik maak wet- en regelgeving gewoon leidend en wil dat wangedrag keihard wordt aangepakt. En ja, dus net zo goed als het om autochtonen gaat.

Ik wil helemaal geen begrip hebben voor Berberse tradities, of allerhande culturele en religieuze gebruiken. Daar houden we in dit seculiere land met scheiding van kerk en staat al veel te veel rekening mee. Het Nederlands staatsburgerschap schept verplichtingen die losstaan van welke achtergrond, traditie, cultuur of inkomenspositie dan ook.
Het is mij volstrekt helder dat jij geen enkele kennis wil hebben van (of uberhaupt hebt) van andere culturen. Des te vreemder is het dat jij wel diezelfde cultureel/religieuze aspecten aandraagt als argument in deze discussie. Wie A zegt moet ook B zeggen. Wil je het niet over cultuur of religie hebben, dan moet je het zelf ook niet gebruiken als argument.

quote:
Je bewijst met deze opmerkingen perfect wat ik hierboven heb geschreven: mijn punt is je echt volledig ontgaan. :N
Nee, jouw punt is helder - het is alleen een beetje een hypocriet standpunt.

quote:
:D Je hebt geen flauw idee wat ik precies bijdraag. En zelfs al zou dat gering zijn, dan heb ik een zuiver geweten en een leeg strafblad. De denigrerende toon over Marokkanen lijkt me na 40 jaar falende integratie niet zozeer problematisch, maar eerder realistisch.

Lees bijvoorbeeld dit verhaal over de doodgeschoten crimineel Rida Bennajem eens:
http://www.revu.nl/files/(...)-de-Mocro-maffia.pdf

... en leg me daarna uit waarom deze, in Nederland opgegroeide jongen in Noord-Marokko ligt begraven. Integratie? Laat me niet lachen man.
Integratie meten we nu aan waar iemand begraven zal worden? Ik begrijp dat je van hot naar her wenst te springen, maar ook ik zou het fijn vinden als ik na mijn dood in aloude familiegraf aldaar kom te liggen - voor (hopelijk dan) een eeuwigheid. Iets wat in Nederland niet mogelijk is, zowel het eerste als het laatste niet. Verder lijkt het er hier sterk op dat je gewoonweg niet wenst te erkennen dat een zeer groot deel van de Marokkaanse bevolking wel degelijk actief een bijdrage levert aan Nederland. Verder geeft de falende integratie van een deel van de Marokkaanse bevolking je niet het recht om zo denigrerend te praten over de Marokkaanse bevolking als geheel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128980887
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:31 schreef Elfletterig het volgende:

Het is me te doen om - schrik niet, hou je even vast, ga anders even zitten... - discussie.
Dan is het wel heel gek dat je users negeert die jou tegengas geven!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128980958
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
Onzin, religie is een aspect wat invloed kan uitoefenen op cultuur, net als dat cultuur invloed kan uitoefenen op religie. Dat is wat anders dan jouw claim dat religie cultuur is. Culturele opvattingen, zoals Specularium al als voorbeeld gaf (de Berberse tradities) staan vaak juist los van de religieuze opvatting.
We zullen het hier in geen 200 jaar over eens worden. Blijf jij religie fijn belangrijk en allesoverstijgend vinden (onderdeel van het probleem, trouwens, maar dat terzijde) dan houd ik het bij mijn observatie. Mensen grijpen allerhande motieven aan om hun eigen wangedrag en dubbele standaarden goed te praten, als het zo uitkomt. Ook niks nieuws aan.

quote:
Conservatief-religieuze opvattingen vormen in 99% van de gevallen geen motief voor de criminele carrières van de betrokken figuren. Bindende factoren kan ik genoeg noemen, zwart haar/getint, zelfde kledingstijl, zelfde moedertaal, zelfde land van herkomst, zelfde buurt, zelfde school (vaak). Ze weten reeds dat ze anders zijn - en dat maakt inderdaad dat ze gauw geneigd zijn om zich af te zetten tegen de Nederlandse samenleving.
Dit grenst aan het hilarische. Lees anders even dit krantenbericht over de islamitische school Ibn Ghaldoun: NWS / Examenfraude Ibn Ghaldoun #5 Fraude ging verder dan tot nu toe gedacht

Religie is de bindende factor waarom men elkaar de handen boven het hoofd houdt. Waarom er schaamteloos gefraudeerd kon worden. Er gebeurden dingen waarvan iedereen wist dat ze niet deugden, maar men deed er het zwijgen toe: broeders val je niet af.

quote:
Iemand anders formuleerde het ook al mooi in dit topic - er ontstaat een subcultuur. Een cultuur die ontstaat in zo'n mini-enclave waar minimagezinnen met dezelfde sociale en economische problemen op een hoop zijn geveegd.
Fout. Die subcultuur ontstaat omdat grote groepen mensen op één hoop zitten en dezelfde taal spreken en omdat er geen enkele stok achter de deur is om te integreren. In plaats van zich aan te passen en te participeren in de samenleving, is daar Klein-Marokko ontstaan, met bijbehorende culturele (en religieuze) opvattingen.

Ga anders nog eens nalezen dat er een tolk aan te pas moest komen om de Marokkaanse vader die hielp met grensrechter Nieuwenhuizen doodschoppen zijn vonnis voor te lezen.

Ga nog eens de beelden terugkijken van EénVandaag die de oud-directeur (geschorste leraar natuurkunde én vader van twee verdachten van de examendiefstal) interviewde, en luister (na 3:00 minuten) hoe slecht Nederlands die man spreekt:
En als je dan nog zin hebt, kijk dan even naar het Facebook-profiel van zoonlief en zie wat voor clubs hij zoal leuk vindt: https://www.facebook.com/anass.bofarid
pi_128980975
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je slaat volgens mij de spijker op z'n kop. Zeker ook wat betreft die kindermishandeling. Ik werk in een maatschappelijke opvangorganisatie en helaas ja, we hebben heel veel Marokkaanse klanten. Veel van die gasten hebben een psychiatrische stoornis en wat blijkt - de meesten van die mannen zijn als kind mishandeld. En niet zo'n beetje ook.
De harde hand regeert nogal in Marokkaanse gezinnen. Dit slaat natuurlijk ook door op het gedrag van deze jongeren op latere leeftijd. Tragisch is dat veel ouders dat niet weten, die zien niets onschuldigs in de corrigerende tik. (En een Marokkaanse corrigerende tik is even wat anders dan een Nederlandse corrigerende tik).

quote:
Daar lijkt het wel op, maar toch: met de Marokkaanse meisjes zijn nauwelijks problemen en die doen het dan ook prima op school. Waarom hebben die meiden het wèl door en worden zoveel van die jongens van die etterbakkies?

Overigens: verreweg de meeste Marokkanen die ik ken zijn gewoon hardwerkende mensen die hun best doen om er wat van te maken in de maatschappij. Ik vind het knap griezelig om te zien hoe in dit topic (alweer!) een hele groep wordt bestempeld als 'tuig' terwijl het ook hier toch echt om een minderheid gaat.
Van oudsher is de controle op de meisjes veel groter dan op de jongens. En daarmee bedoel ik niet alleen de controle van ouders, maar de sociale controle als geheel. Een Marokkaans meisje dat wat geks, morgen weet de hele buurt het. Een Marokkaanse jongen die wat geks doet - niemand praat erover - dan geldt het taboe. Gekscherend wordt er dan ook over Marokkaanse prinsjes gesproken.. maar het klopt wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128980993
quote:

[..]
Culturele opvattingen, zoals Specularium al als voorbeeld gaf (de Berberse tradities) staan vaak juist los van de religieuze opvatting.
Ik heb zoiets ooit in een ander topic gezegd maar hier had ik niet gereageerd.
pi_128981114
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb zoiets ooit in een ander topic gezegd maar hier had ik niet gereageerd.
Excuus, dat moest SpecialK zijn. Maar goed om te zien dat jij mijn standpunt deelt. Wat een vreugde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128981266
Doe maar niet

[ Bericht 90% gewijzigd door Hexagon op 15-07-2013 21:10:58 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 20:28:02 #167
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128981300
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
De harde hand regeert nogal in Marokkaanse gezinnen. Dit slaat natuurlijk ook door op het gedrag van deze jongeren op latere leeftijd. Tragisch is dat veel ouders dat niet weten, die zien niets onschuldigs in de corrigerende tik. (En een Marokkaanse corrigerende tik is even wat anders dan een Nederlandse corrigerende tik).
Dat is wat ik ook tegenkom inderdaad. Triest hoor, want het is bekend dat kinderen die gemept worden (en dan bedoel ik ècht gemept) een grote(re) kans lopen om zelf tzt uit te groeien tot meppende ouders. Sowieso, als je wordt opgevoed met het idee dat geweld problemen 'oplost'... daar kan maar weinig goeds uit voortkomen. :N
quote:
Van oudsher is de controle op de meisjes veel groter dan op de jongens. En daarmee bedoel ik niet alleen de controle van ouders, maar de sociale controle als geheel. Een Marokkaans meisje dat wat geks, morgen weet de hele buurt het. Een Marokkaanse jongen die wat geks doet - niemand praat erover - dan geldt het taboe. Gekscherend wordt er dan ook over Marokkaanse prinsjes gesproken.. maar het klopt wel.
En dit is uiteraard ook meer dan treurig. Er is dus gewoon sprake van heftig seksisme en ik kan niet ontkennen dat ik daar grote moeite mee heb, en mbt dit aspect, zeker geen 'respect voor de andere cultuur' voor kan opbrengen.

Gelukkig gaat het met de meisjes doorgaans wel goed in de NL maatschappij en hopelijk leren ze dat het dus ook anders kan dan in zo'n verstikkende roddel- en achterklapcultuur te moeten leven.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128981467
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:20 schreef Elfletterig het volgende:
We zullen het hier in geen 200 jaar over eens worden. Blijf jij religie fijn belangrijk en allesoverstijgend vinden (onderdeel van het probleem, trouwens, maar dat terzijde) dan houd ik het bij mijn observatie. Mensen grijpen allerhande motieven aan om hun eigen wangedrag en dubbele standaarden goed te praten, als het zo uitkomt. Ook niks nieuws aan.
We zullen het inderdaad niet eens gaan worden, maar dat is niet geheel verrassend. Ik vind religie fijn belangrijk voor mijzelf - en allesoverstijgend voor mijzelf. Dat staat echter geheel los van de motieven of de argumentatie van de lieden waar wij het hier over hebben. Daarnaast praat niemand hier iets goed.

quote:
Dit grenst aan het hilarische. Lees anders even dit krantenbericht over de islamitische school Ibn Ghaldoun: NWS / Examenfraude Ibn Ghaldoun #5 Fraude ging verder dan tot nu toe gedacht

Religie is de bindende factor waarom men elkaar de handen boven het hoofd houdt. Waarom er schaamteloos gefraudeerd kon worden. Er gebeurden dingen waarvan iedereen wist dat ze niet deugden, maar men deed er het zwijgen toe: broeders val je niet af.
Kom je weer met de Ibn Ghaldoun als voorbeeld in een discussie over de structurele problemen onder Marokkaanse jongeren. Ik begrijp dat jij dat als een heet hangijzer ziet, maar de motieven om te frauderen waren alles behalve religieus. Dat het een mogelijk bindende factor is geweest om elkaar de hand boven het hoofd te houden, dat is een mogelijkheid - maar niet meer dan dat - en heeft verder ook niets te maken met de aanleiding voor het criminele gedrag (waar wij het hier over hadden).

quote:
Fout. Die subcultuur ontstaat omdat grote groepen mensen op één hoop zitten en dezelfde taal spreken en omdat er geen enkele stok achter de deur is om te integreren. In plaats van zich aan te passen en te participeren in de samenleving, is daar Klein-Marokko ontstaan, met bijbehorende culturele (en religieuze) opvattingen.

Ga anders nog eens nalezen dat er een tolk aan te pas moest komen om de Marokkaanse vader die hielp met grensrechter Nieuwenhuizen doodschoppen zijn vonnis voor te lezen.

Ga nog eens de beelden terugkijken van EénVandaag die de oud-directeur (geschorste leraar natuurkunde én vader van twee verdachten van de examendiefstal) interviewde, en luister (na 3:00 minuten) hoe slecht Nederlands die man spreekt:
En als je dan nog zin hebt, kijk dan even naar het Facebook-profiel van zoonlief en zie wat voor clubs hij zoal leuk vindt: https://www.facebook.com/anass.bofarid
Ik maak hieruit op dat dit topic volstrekt overbodig is, aangezien je het nu specifiek wilt hebben over de daders van de examenfraude. Dezelfde fraude waar jij vol vreugde een topicreeks over bent begonnen. Maar goed. zoals jij al eerder aangaf - wij gaan er nimmer uitkomen. Succes verder met deze discussie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128981544
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:03 schreef Elfletterig het volgende:

Het schijnt je volledig, maar dan ook volledig te ontgaan waarom ik geen kennis wil hebben van allerhande achtergronden en motieven. Ik maak wet- en regelgeving gewoon leidend en wil dat wangedrag keihard wordt aangepakt. En ja, dus net zo goed als het om autochtonen gaat.

Ik wil helemaal geen begrip hebben voor Berberse tradities, of allerhande culturele en religieuze gebruiken. Daar houden we in dit seculiere land met scheiding van kerk en staat al veel te veel rekening mee. Het Nederlands staatsburgerschap schept verplichtingen die losstaan van welke achtergrond, traditie, cultuur of inkomenspositie dan ook.

Kortom, jij zet al je geld op repressie en doet 0,0 aan toenadering.

Weldenkenden weten dan al in hoeverre ze jou serieus moeten nemen. Je wil gewoon afdwingen dat iedereen in een keurslijf gaat, bepaald door jouw normen.

Met alle respect, maar democratie is meer dan de terreur van de meerderheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128982077
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
We zullen het inderdaad niet eens gaan worden, maar dat is niet geheel verrassend. Ik vind religie fijn belangrijk voor mijzelf - en allesoverstijgend voor mijzelf. Dat staat echter geheel los van de motieven of de argumentatie van de lieden waar wij het hier over hebben. Daarnaast praat niemand hier iets goed.
Religie is cultuur. Religie belangrijker vinden dan al het andere (bijvoorbeeld belangrijker dan de Nederlandse wet) is dus ook cultuur. Het gedrag van de Marokkanen in Amsterdam hangt daar logischerwijze mee samen: gebrek aan respect voor de Nederlandse cultuur; voor wet- en regelgeving.

Ik zeg - voor goede de orde - niet dat mensen die religie belangrijk vinden per definitie wangedrag vertonen. Anders krijg ik straks dat verwijt weer.

quote:
Kom je weer met de Ibn Ghaldoun als voorbeeld in een discussie over de structurele problemen onder Marokkaanse jongeren. Ik begrijp dat jij dat als een heet hangijzer ziet, maar de motieven om te frauderen waren alles behalve religieus. Dat het een mogelijk bindende factor is geweest om elkaar de hand boven het hoofd te houden, dat is een mogelijkheid - maar niet meer dan dat - en heeft verder ook niets te maken met de aanleiding voor het criminele gedrag (waar wij het hier over hadden).
De motieven om te frauderen voldoen niet aan jouw definitie van wat de religie zou moeten inhouden. Zelf konden die jongens - nota bene fan van invoering van Sharia en dergelijke - het echter prima rijmen. En het is ook basis van religieuze kenmerken vakkundig toegedekt: broeders val je immers niet af. Ik verwijs in dat verband weer naar het aspect van religie allesoverstijgend vinden; dus belangrijker dan de wet.

quote:
Ik maak hieruit op dat dit topic volstrekt overbodig is, aangezien je het nu specifiek wilt hebben over de daders van de examenfraude. Dezelfde fraude waar jij vol vreugde een topicreeks over bent begonnen.
Neuh, ik wil het niet specifiek hebben over die examenfraude. Ik wilde aantonen dat religie een bindende factor is die de aanpak van crimineel gedrag onder allochtone jongeren bepaald niet bevordert. Het is belabberd gesteld met de integratie.

Dat we hier in NWS topics beginnen over een onderwerp dat zo'n beetje het grootste nationale nieuws van deze lente was, lijkt me gezien de aard van dit forum niet meer dan logisch. Het zou raar zijn als we dat zouden negeren. Voor zover ik daar vreugde over koester, is het hooguit vreugde over mijn journalistieke instinct om belangrijk nieuws goed aan te voelen.

quote:
Maar goed. zoals jij al eerder aangaf - wij gaan er nimmer uitkomen. Succes verder met deze discussie.
^O^ Zijn we het toch nog ergens over eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 20:45:07 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 20:48:34 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_128982310
Tja ik vraag me af waarom hier steeds religie met de haren bij gesleept moet worden. Waar in de Koran staat precies dat zulk gedrag de norm is?
pi_128982601
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:48 schreef Hexagon het volgende:
Tja ik vraag me af waarom hier steeds religie met de haren bij gesleept moet worden. Waar in de Koran staat precies dat zulk gedrag de norm is?
Dat is helemaal niet relevant. Waarschijnlijk staat het nergens. Het gaat erom dat mensen op basis van religie / cultuur voor elkaar in de bres springen én in sommige gevallen zich ook nog actief afzetten tegen de westerse samenleving.

Ik snap op mijn beurt dan weer niet waarom wordt ontkend wat overduidelijk is.
pi_128982676
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:27 schreef Terrorizer het volgende:
Die dikke marokkaanse vrouwen zitten de hele dag op hun reet. Als je kinderen op de wereld brengt je ze ook opvoeden.

De mannen denken alleen maar aan bevruchten en hun vrouwen vet mesten. Immers hoe dikker de vrouw hoe meer status hij geniet.
Gozer het zijn geen sub-Sahara Afrikanen
pi_128982853
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
die meiden schijnen wel mee te valllen, die gaan, juist vanuit hun positie, graag omhoog

?
  maandag 15 juli 2013 @ 21:05:00 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_128982988
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet relevant. Waarschijnlijk staat het nergens. Het gaat erom dat mensen op basis van religie / cultuur voor elkaar in de bres springen én in sommige gevallen zich ook nog actief afzetten tegen de westerse samenleving.

Ik snap op mijn beurt dan weer niet waarom wordt ontkend wat overduidelijk is.
Omdat die religie an sich niet relevant is in het fenomeen dat je beschrijft. De islam heeft an sich niet zoveel verschil in wat goed en slecht is tegenover het christendom bijvoorbeeld.

Het gaat hier met name om een effect dat optreedt bij zeer in zichzelf gekeerde en matig ontwikkelde groepen. Die er een soort eigen subcultuur op nahouden waarbij een soort scheve moraal ontstaat waarbij men selectief gaat shoppen in de normen en waarden van de eigen cultuur.

Ik betwijfel zelfs in hoeverre de islam nu echt een factor van betekenis is. Ik denk dat deze kereltjes zonder schroom andere moslims zoals Turken of Mocro's van een andere soort gaan lopen fucken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')