Hoeft ook niet graad of 20 is voldoende.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:51 schreef Xeor het volgende:
In november is het geen 30 graden meer op de Canarische eilanden dat is 1 ding wat zeker is.
Er staat ook altijd wel een stevige bries op de Canarische eilanden, ik weet niet wat je plannen zijn om te gaan doen?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoeft ook niet graad of 20 is voldoende.
Wandelen en relaxen vooral. Heb je een goed alternatief?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:03 schreef Xeor het volgende:
[..]
Er staat ook altijd wel een stevige bries op de Canarische eilanden, ik weet niet wat je plannen zijn om te gaan doen?
Niet een alternatief maar huur een auto/scooter op Tenerife en verken daar de boel.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wandelen en relaxen vooral. Heb je een goed alternatief?
Willen sowieso 1 of 2 dagen een auto huren om wat te gaan verkennenquote:Op maandag 15 juli 2013 10:48 schreef Xeor het volgende:
[..]
Niet een alternatief maar huur een auto/scooter op Tenerife en verken daar de boel.
Ja had ook gekeken voor fuertaventura en zag dat het vooral heel veel rots was. Nou vind ik dat voor een dag best leuk. Maar zie het toch liever groen.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Als je wilt genieten van de natuur dan raad ik je La Palma aan. Dat eiland is groener dan Gran Canaria.
De oostelijke Canarische Eilanden hebben meer een sahara-klimaat en de westelijke eilanden een caraïbisch klimaat. La Palma is ook minder toeristisch als Tenerife, Gran Canaria of Lanzarote.
Ik heb jaren geleden een zeilreis gemaakt waarbij ik de eilanden Gran Canaria, Fuerteventura, La Palma en Tenerife heb aangedaan. Je ziet de eilanden dan van oost naar west groener worden. Erg mooi. Als je zeebenen hebt dan is zo'n reis zeker aan te bevelen. Deze reis heb ik in februari gemaakt en geen regen gezien die week. Wel een dag bewolking en harde wind. Het was toen een graad of 18 midden op zee.
Tenerife. Het noordwesten dan, net tegen de bergen aan. Zuiden is te droog, het westen te druk, het noorden te nat.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In November willen mijn vriend en ik graag op vakantie. We willen graag naar een iets warmer klimaat. Het Caribisch gebied ligt boven ons budget en landen als Turkije trekken ons niet zo.
Nu leek ons de Canarische eilanden wel iets en leek ons La palma of Cran canaria wel wat. Alleen wat is het beste in zo'n maand als November. We gaan niet voor de discotheken enzo. Maar meer voor ontspanning en de natuur.
Nu is de natuur volgens mij mooier op La palma maar daar is de kans op neerslag groter en de temperaturen liggen iets lager dan op Cran canaria.
Wij komen er niet echt uit dus ik hoop eigenlijk hier op mensen met ervaring met deze eilanden rondom de maand november. Of met een goede andere optie
Fuerteventura ziet er vanaf zee bruin uit. Veel rots en veel Duitsers.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja had ook gekeken voor fuertaventura en zag dat het vooral heel veel rots was. Nou vind ik dat voor een dag best leuk. Maar zie het toch liever groen.
Wat is vaak? Er is een verschil tussen dagelijks een regenbui en de hele dag regen natuurlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:01 schreef quirina het volgende:
Wel vaak regen daar hoor vanaf november.
Het is wel warm maar daar zit je ook niet op te wachten lijkt me.
La Palma heeft de meest uiteenlopende natuur.quote:
Het regent vooral aan de oostkant van het eiland, aan de westkant is het weer echt heel anders!quote:Op maandag 15 juli 2013 11:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan er echt niet mee zitten als er af en toe een bui valt. Maar het moet niet heel de dag staan regenen. Dan kan ik net zo goed in nl blijven.
Kijk dat is handig om te weten!quote:Op maandag 15 juli 2013 11:15 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Het regent vooral aan de oostkant van het eiland, aan de westkant is het weer echt heel anders!
Mja gezien de kans op regen willen we wel een beetje in het westen blijven. en ik denk dat het idd ook een auto voor heel de week gaat worden.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef m0ridin het volgende:
Las iets over 1 of 2 dagen een auto huren om de buurt wat te verkennen, auto voor de hele vakantie lijkt me wel raadzaam hoor!
Ook als je van wandelen houdt, met de auto kan je veel meer van het eiland zien en leuke plekken opzoeken (hoop wel dat je handig bent met hellingen enzo).
Wij hebben 2 huisjes gehuurd toen, op 2 plekken van het eiland een weekje gezeten om zo meer te kunnen zien, ook een idee misschien?
Zie nu trouwens dat die in het Oosten ligt. Dat lijkt me niet handig in Novemberquote:Op maandag 15 juli 2013 15:32 schreef capricia het volgende:
app. El cerrito. Daar hebben we goede ervaringen mee. Heerlijk app.complex. Fijn zwembad, rustig.
Wij hebben toen ook een autootje gehuurd.
Supermarkt op loopafstand.
Het is daar heerlijk in november. 2 maal geweest en 2 maal heerlijk weer gehad. Wel vaak in de ochtend wat nevel.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zie nu trouwens dat die in het Oosten ligt. Dat lijkt me niet handig in November
Ja het valt me ook op dat alle "betere" appartementen lijken te liggen aan de oost kant.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is daar heerlijk in november. 2 maal geweest en 2 maal heerlijk weer gehad. Wel vaak in de ochtend wat nevel.
Santa Cruz is ook lekker dichtbij.
Maar het klopt dat het er wat minder droog is qua vegetatie dan de andere kant van het eiland, dat is een stuk dorder. Hier juist heel veel groen, veel natuur en veel bossen.
De regen blijft vaak in de bergen hangen. Vandaar dat er ook echt regenwouden zijn in die bergen.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja het valt me ook op dat alle "betere" appartementen lijken te liggen aan de oost kant.
En ik houd van het groene. Alleen niet van regen. Maar opzich ben ik toch niet van plan om veel bij het appartement te hangen.
Met een beetje geluk kom ik dan net mijn bed uitrollen haha.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
De regen blijft vaak in de bergen hangen. Vandaar dat er ook echt regenwouden zijn in die bergen.
Ons viel vooral de nevel 's ochtends op, alsof je in laaghangende bewolking zit. Maar tegen 11en was dat weer weggetrokken.
Klinkt heel mooi idd. Helaas is daar de kans op regen nog groter in November dan op La Palma. Volgens klimaatinfo dan he.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Fuerte ventura is kaal, omdat geen regen, Gran Canaria is mooi en groen aan de regenkant, maar als je wilt chillen en wandelen, dan kan ik je echt Madeira aanraden. Het hele jaar is daar voorjaar, en wat heel bijzonder is, er zijn kanaaltjes in de bergen gehakt waar het regenwater van de westkant van het eiland naar de zonnige oostkant wordt geleid. Langs deze kanaaltjes zijn onderhoudspaden waar je kan wandelen. Je loopt dan met het water mee, heel relaxed langzaam bergaf en dwars door de natuur, subtropisch regenwoud. Het is echt geweldig mooi. Overal groen en bloemen.
Tja, wil je geen regen dan moet je naar Fuerte, of Lanzarote, dat zijn niet voor niets zulke kale eilanden.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klinkt heel mooi idd. Helaas is daar de kans op regen nog groter in November dan op La Palma. Volgens klimaatinfo dan he.
Yup, en het mooiste. Rustigste overigens samen met Fuerteventura, maar daar is niet veel te beleven.quote:
Ja daar kijk ik ook naar en dan trekt La palma me toch het meeste.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:13 schreef BlackLining het volgende:
Je moet je niet teveel laten leiden door die regenkansen. Dat zegt bar weinig. Kijk liever waar wat te doen is.
Oh dat is wel vet. Zal ik eens naar kijken idd. Iemand nog goeie betrouwbare bedrijven waar je een auto kan huren?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef BlackLining het volgende:
Je moet ff uitzoeken of je een jeeptour over LaGomera kunt boeken. Dat is werkelijk briljant! Alleen wel een goeie jas meenemen. Koud op die berg man.
Toevallig zijn wij daar pas geweest. Niks mis mee, echt een heel prima complex met een hele mooie tuinquote:Op maandag 15 juli 2013 17:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Met een beetje geluk kom ik dan net mijn bed uitrollen haha.
Mij lijkt deze wel leuk
http://www.d-reizen.nl/sp(...)ype=APP&price=498.00
hebben ze een botanische tuin bij enzo.
Eehj dankjewel voor je verhaal.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:04 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Toevallig zijn wij daar pas geweest. Niks mis mee, echt een heel prima complex met een hele mooie tuinVriendelijk personeel, goed onderhouden tuin, mooi zwembad en schoonmaak is dagelijks en goed.
Het weer aan de oostkant is inderdaad anders dan aan de westkant, maar ook weer niet radicaal anders. Het is bepaald niet of het er niet uit te houden is's Ochtends is het vaak wel wat bewolkt, maar dat trekt meestal wel weg in de loop van de dag. Het is wel grappig als je van oost naar west rijdt. Je moet dan door een tunnel en het gebeurt vaak dat je aan de oostkant de tunnel in rijdt terwijl het bewolkt is, en als je 5 minuten later uit die tunnel komt zie je ineens een strakblauwe lucht. Die bewolking kan de berg niet over, dus het zuidwesten is zonniger, maar ook droger en lelijker.
Wij hebben een auto gehuurd via de organisatie waar we ook de reis hadden geboekt (TUI), omdat we via hen korting kregen en het gewoon wel makkelijk wasDe reisleidster pleegt een telefoontje en de volgende dag staat er iemand met een auto voor de deur. Avia heette het bedrijfje, geloof ik. Op het vliegveld heb je ook gewoon bedrijven als Sixt, Europcar en Avis. Daar kun je je ook geen buil aan vallen.
wat is er gebeurd dan?quote:Op maandag 15 juli 2013 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb mij aan avis een hele grote buil gevallen
Boek auto via hotel of touroperator
Probeerde me allereerst allerlei schade aan de auto te laten dokken die ik niet gemaakt had, en vervolgens 1500 kilometer meer af te laten rekenen dan ik gereden had.quote:
Oh dat is niet netjes,quote:Op maandag 15 juli 2013 22:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probeerde me allereerst allerlei schade aan de auto te laten dokken die ik niet gemaakt had, en vervolgens 1500 kilometer meer af te laten rekenen dan ik gereden had.
En als ik via TUI of het hotel bestel, never nooit een probleem.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef BlackLining het volgende:
Als ik een auto huur is dat bij Budget of Europcar, maar ook wel eens Avis en nog wat andere geprobeerd.
Rule of thumb: soepel werkt het nooit. Altijd een gammel kuthok, nooit fatsoenlijke service en altijd pogingen je te naaien bij inleveren. Bij elk bedrijf in die branche.
Oh ja nog een vraagje. Is er wifi op de kamers daar?quote:Op maandag 15 juli 2013 22:04 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Toevallig zijn wij daar pas geweest. Niks mis mee, echt een heel prima complex met een hele mooie tuinVriendelijk personeel, goed onderhouden tuin, mooi zwembad en schoonmaak is dagelijks en goed.
Het weer aan de oostkant is inderdaad anders dan aan de westkant, maar ook weer niet radicaal anders. Het is bepaald niet of het er niet uit te houden is's Ochtends is het vaak wel wat bewolkt, maar dat trekt meestal wel weg in de loop van de dag. Het is wel grappig als je van oost naar west rijdt. Je moet dan door een tunnel en het gebeurt vaak dat je aan de oostkant de tunnel in rijdt terwijl het bewolkt is, en als je 5 minuten later uit die tunnel komt zie je ineens een strakblauwe lucht. Die bewolking kan de berg niet over, dus het zuidwesten is zonniger, maar ook droger en lelijker.
Wij hebben een auto gehuurd via de organisatie waar we ook de reis hadden geboekt (TUI), omdat we via hen korting kregen en het gewoon wel makkelijk wasDe reisleidster pleegt een telefoontje en de volgende dag staat er iemand met een auto voor de deur. Avia heette het bedrijfje, geloof ik. Op het vliegveld heb je ook gewoon bedrijven als Sixt, Europcar en Avis. Daar kun je je ook geen buil aan vallen.
D-Reizen is zelf geen touroperator maar een reisbureau. Als jij een reis boekt bij D-Reizen dan boeken zij die reis gewoon weer ergens anders voor jou en rekenen daar 30 euro boekingskosten voor. In dit geval zal dat denk ik of bij TUI of bij Thomas Cook zijn, dat zijn voor zover ik gezien heb de enige (ook in Nederland actieve) touroperators die dingen op La Palma aanbieden.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Eehj dankjewel voor je verhaal.
Ik zal eens kijken bij het TUI of we daar misschien voordeliger uit zijn dan bijv. D-reizen. En we willen gewoon alles ineens boeken dat is net zo makkelijk en scheelt ons weer een hoop gedoe
Lijkt ons wel grappig met die tunnel.
heb je nog leuke dingen gedaan daar vanwaar je zegt dat moet je echt doen?
[..]
wat is er gebeurd dan?
Is er wel ja, maar je moet een gebruikersnaam en wachtwoord regelen bij de receptie. Kost volgens mij niets (zag het andere mensen ook doen), maar heb het zelf niet geprobeerd. In de lobby is ook een WiFi-netwerk waar je zonder in te loggen op kunt, wij gingen daar af en toe heel pauper zitten internettenquote:Op maandag 15 juli 2013 23:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja nog een vraagje. Is er wifi op de kamers daar?
We zijn inderdaad al elders aan het kijken om te boeken. thanx voor hollandinternational trouwens daar had ik nog niet aan gedacht.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:15 schreef pussywillow het volgende:
[..]
D-Reizen is zelf geen touroperator maar een reisbureau. Als jij een reis boekt bij D-Reizen dan boeken zij die reis gewoon weer ergens anders voor jou en rekenen daar 30 euro boekingskosten voor. In dit geval zal dat denk ik of bij TUI of bij Thomas Cook zijn, dat zijn voor zover ik gezien heb de enige (ook in Nederland actieve) touroperators die dingen op La Palma aanbieden.
TUI opereert onder heel veel verschillende namen, in Nederland heb je Arke en Holland International. Het is allebei van TUI, het aanbod is hetzelfde en je krijgt precies hetzelfde, maar de prijzen willen nog wel eens verschillenVergelijk dit maar eens:
http://www.arke.nl/zonvak(...)n-jorge/prijzen.aspx
http://www.hollandinterna(...)n-jorge/prijzen.aspx
Aanraders:
- Wandelen in Los Tilos. Soort regenwoud, echt heel erg mooi. Wij zijn halverwege teruggegaan omdat het al vrij laat was en we geen zin meer hadden, maar als je niet zo lam bent als wij kun je naar een heel mooi uitkijkpunt lopen
- Bezoekje brengen aan Los Llanos de Aridane, heel leuk stadje
- Naar het zuiden (Los Canarios) rijden en vulkanen en de zoutwinning bekijken
- Wandelen in de Caldera de Taburiente, hoewel de meeste wandelroutes wel voor de meer geoefende wandelaar lijken te zijn, maar er zijn ook kortere routes
- Mocht je in Los Cancajos terecht komen: 's avonds cocktails drinken met uitzicht op zee, er zijn wel een paar leuke barretjes
- Sigaretten kopen en hier met winst doorverkopen. Viel me op dat sigaretten daar ongeveer een derde kosten van wat ze hier kosten. Profit!
Afraders:
- Ergens naartoe gaan tussen 13:00 en 17:00. Het leven staat daar echt stil rond die tijd. Het is wel grappig om zo rond 16:30 door een compleet uitgestorven stad te lopen, en een half uur later gaan ineens alle winkels weer open en komen uit alle hoeken en gaten ineens mensen
De fancy 2?quote:Op maandag 15 juli 2013 23:33 schreef BlackLining het volgende:
Catamaran tocht heb ik ook gedaan. Vet manAlleen geen dolfijn gezien, maar goed. Wel briljant, want het bootje waar ik op zat had zo'n duikplank op het dek, kon je zo vanaf de boot de zee in springen, in een of ander klein rotsachtig baaitje
Nee, Freebird toursquote:
Er zijn twee boten daar zover ik kon vinden een catamaran. Die heeft ook een sonar om ze te vinden en een vissersboot. Denk dat we met die catamaran gaan en dan zo'n tocht van 4 a 4 en half uur pakken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, Freebird toursMaar dat is allemaal hetzelfde. Of je dolfijnen gaat zien is puur geluk, zwemmen mag sowieso wel mits goed weer.
Thanx gaat helemaal goedkomen! Ben benieuwd een renault clio was de ruimste die we een beetje betaalbaar konden krijgen. gaat dat goedkomen met mijn vriend.. 1.96 lang ^^quote:
Ach, je moet maar zo denken, je hoeft er niet ver mee te rijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Thanx gaat helemaal goedkomen! Ben benieuwd een renault clio was de ruimste die we een beetje betaalbaar konden krijgen. gaat dat goedkomen met mijn vriend.. 1.96 lang ^^
Doe eens denken ^^quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:01 schreef m0ridin het volgende:
Heel veel plezier! Het is echt prachtig daarZal even denken of ik me nog echte aanraders kan herinneren...
Ik spaar van die Globus boekjes van alles waar ik heen geweest ben dus ga er daar sowieso weer een van bestellen. En zo'n boekje over spaans spreken en begrijpen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:21 schreef BlackLining het volgende:
Capitool reisgidsje halen bij de ANWB en daar eens lekker doorheen bladeren
Mocht een appartement je wat lijken ik laat wel weten hoe het was. Al zal ik van het eten niet veel mee krijgen daarquote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Veel plezier!
En door jullie weet ik het echt zeker, maart 2014 wordt La Palma![]()
Nu nog een goed hotel met een erg goed HP eten zoeken...
Wij zijn wandelaars ja. Thnx voor de tip!quote:Op zondag 21 juli 2013 22:17 schreef Heremeteit het volgende:
Wandelaars? Doe dan de vulkanenroute! Je start bij Refugio el Pilar en loopt naar Los Canarios. De tocht duurt 5-6 uur dus zorg voor voldoende water. Het landschap onderweg is prachtig.
We hebben een auto gewoon direct meegeboekt. Maar ik vind 20+ meer dan prima. Zodra het tegen de 25 tikt vind ik het toch al veel te warm haha.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:17 schreef illusions het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, je krijgt altijd een auto van die bedrijven. Enige dat anders is als je via zo'n agency dat ertussen zit boekt is dat het waarschijnlijk goedkoper is omdat zij voordeligere prijzen hebben.
Een voorbeeld is http://www.doyouspain.com/, die is echt heel goedkoop qua auto's huren.
Het weer is altijd wel goed te doen, sowieso in November is de zee nog heel erg warm, en buiten is het ook gewoon goed vertoeven. Het is natuurlijk een stuk warmer als vasteland Spanje dus als je 20+ wel goed vindt, dan zou ik me daar niet teveel zorgen over maken. Ik woon op het vasteland aan de Costa Blanca, en daar is november ook nog een heel relaxte maand dus ik kan me niet voorstellen dat het op de Canarias kouder is.
Zou goed boven de 25 kunnen zijn hoor, maar op een eiland is het vaak eenvoudig verkoeling zoeken i.v.m. meerdere klimaten, om nog maar niet over de constante wind te spreken. Het zal in ieder geval niet kouder worden dan 20 graden.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
We hebben een auto gewoon direct meegeboekt. Maar ik vind 20+ meer dan prima. Zodra het tegen de 25 tikt vind ik het toch al veel te warm haha.
Las op internet dat het meestal tussen de 20-22 graden isquote:Op maandag 22 juli 2013 16:29 schreef illusions het volgende:
[..]
Zou goed boven de 25 kunnen zijn hoor, maar op een eiland is het vaak eenvoudig verkoeling zoeken i.v.m. meerdere klimaten, om nog maar niet over de constante wind te spreken. Het zal in ieder geval niet kouder worden dan 20 graden.
Ja zeker. Zoveel mooie dingen gezien. Mezelf helemaal kapot gelopen in die krater prachtige uitzichten. Was echt een goeie keuze om daar heen te gaan. En oh ja en een fijn appartement!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |