La Palma heeft de meest uiteenlopende natuur.quote:
Het regent vooral aan de oostkant van het eiland, aan de westkant is het weer echt heel anders!quote:Op maandag 15 juli 2013 11:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan er echt niet mee zitten als er af en toe een bui valt. Maar het moet niet heel de dag staan regenen. Dan kan ik net zo goed in nl blijven.
Kijk dat is handig om te weten!quote:Op maandag 15 juli 2013 11:15 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Het regent vooral aan de oostkant van het eiland, aan de westkant is het weer echt heel anders!
Mja gezien de kans op regen willen we wel een beetje in het westen blijven. en ik denk dat het idd ook een auto voor heel de week gaat worden.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:52 schreef m0ridin het volgende:
Las iets over 1 of 2 dagen een auto huren om de buurt wat te verkennen, auto voor de hele vakantie lijkt me wel raadzaam hoor!
Ook als je van wandelen houdt, met de auto kan je veel meer van het eiland zien en leuke plekken opzoeken (hoop wel dat je handig bent met hellingen enzo).
Wij hebben 2 huisjes gehuurd toen, op 2 plekken van het eiland een weekje gezeten om zo meer te kunnen zien, ook een idee misschien?
Zie nu trouwens dat die in het Oosten ligt. Dat lijkt me niet handig in Novemberquote:Op maandag 15 juli 2013 15:32 schreef capricia het volgende:
app. El cerrito. Daar hebben we goede ervaringen mee. Heerlijk app.complex. Fijn zwembad, rustig.
Wij hebben toen ook een autootje gehuurd.
Supermarkt op loopafstand.
Het is daar heerlijk in november. 2 maal geweest en 2 maal heerlijk weer gehad. Wel vaak in de ochtend wat nevel.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zie nu trouwens dat die in het Oosten ligt. Dat lijkt me niet handig in November
Ja het valt me ook op dat alle "betere" appartementen lijken te liggen aan de oost kant.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is daar heerlijk in november. 2 maal geweest en 2 maal heerlijk weer gehad. Wel vaak in de ochtend wat nevel.
Santa Cruz is ook lekker dichtbij.
Maar het klopt dat het er wat minder droog is qua vegetatie dan de andere kant van het eiland, dat is een stuk dorder. Hier juist heel veel groen, veel natuur en veel bossen.
De regen blijft vaak in de bergen hangen. Vandaar dat er ook echt regenwouden zijn in die bergen.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja het valt me ook op dat alle "betere" appartementen lijken te liggen aan de oost kant.
En ik houd van het groene. Alleen niet van regen. Maar opzich ben ik toch niet van plan om veel bij het appartement te hangen.
Met een beetje geluk kom ik dan net mijn bed uitrollen haha.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
De regen blijft vaak in de bergen hangen. Vandaar dat er ook echt regenwouden zijn in die bergen.
Ons viel vooral de nevel 's ochtends op, alsof je in laaghangende bewolking zit. Maar tegen 11en was dat weer weggetrokken.
Klinkt heel mooi idd. Helaas is daar de kans op regen nog groter in November dan op La Palma. Volgens klimaatinfo dan he.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Fuerte ventura is kaal, omdat geen regen, Gran Canaria is mooi en groen aan de regenkant, maar als je wilt chillen en wandelen, dan kan ik je echt Madeira aanraden. Het hele jaar is daar voorjaar, en wat heel bijzonder is, er zijn kanaaltjes in de bergen gehakt waar het regenwater van de westkant van het eiland naar de zonnige oostkant wordt geleid. Langs deze kanaaltjes zijn onderhoudspaden waar je kan wandelen. Je loopt dan met het water mee, heel relaxed langzaam bergaf en dwars door de natuur, subtropisch regenwoud. Het is echt geweldig mooi. Overal groen en bloemen.
Tja, wil je geen regen dan moet je naar Fuerte, of Lanzarote, dat zijn niet voor niets zulke kale eilanden.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klinkt heel mooi idd. Helaas is daar de kans op regen nog groter in November dan op La Palma. Volgens klimaatinfo dan he.
Yup, en het mooiste. Rustigste overigens samen met Fuerteventura, maar daar is niet veel te beleven.quote:
Ja daar kijk ik ook naar en dan trekt La palma me toch het meeste.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:13 schreef BlackLining het volgende:
Je moet je niet teveel laten leiden door die regenkansen. Dat zegt bar weinig. Kijk liever waar wat te doen is.
Oh dat is wel vet. Zal ik eens naar kijken idd. Iemand nog goeie betrouwbare bedrijven waar je een auto kan huren?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:06 schreef BlackLining het volgende:
Je moet ff uitzoeken of je een jeeptour over LaGomera kunt boeken. Dat is werkelijk briljant! Alleen wel een goeie jas meenemen. Koud op die berg man.
Toevallig zijn wij daar pas geweest. Niks mis mee, echt een heel prima complex met een hele mooie tuinquote:Op maandag 15 juli 2013 17:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Met een beetje geluk kom ik dan net mijn bed uitrollen haha.
Mij lijkt deze wel leuk
http://www.d-reizen.nl/sp(...)ype=APP&price=498.00
hebben ze een botanische tuin bij enzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |