abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128960501
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:13 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als je ergens op gefixeerd bent, vallen die berichten veel meer op.

En zelfs al zou dat zo zijn, ligt de oorzaak van het toenemend aantal ongevallen niet vanzelfsprekend, zonder verdere discussie, bij de wielrenner.
Zie posts hierboven. Is geen fixatie, het is een verontrustende trend.

En wie er schuld heeft, doet niet echt ter zake. Het gaat hier gewoon om het feit dat wielrenners op de openbare weg fietsen met hoge snelheden. En fietsers zijn sowieso kwetsbaar in het verkeer. Hun fiets heeft geen kreukelzone en ook geen airbag.

quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:33 schreef sig000 het volgende:
Het probleem zit 'm in de groepen wielrenners.
Ligfietsers gaan nog sneller maar daar hoor je zelden wat van omdat die alleen rijden.
Oplossing wielrenners alleen op fietspad minimaal op 25 meter afstand van elkaar.
Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken.

Over ligfietsers horen we weinig omdat er daar erg weinig van zijn. En ik betwijfel ook of ligfietsers net zo onbesuisd rondrijden als sommige wielrenners.
  maandag 15 juli 2013 @ 03:04:20 #212
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128960701
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:43 schreef Elfletterig het volgende:

En wie er schuld heeft, doet niet echt ter zake.
quote:
Over ligfietsers horen we weinig omdat er daar erg weinig van zijn. En ik betwijfel ook of ligfietsers net zo onbesuisd rondrijden als sommige wielrenners.
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.

Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.

Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld. Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert.

Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.

En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen.
pi_128960831
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken.

Een groep wielrenners in peleton bij elkaar, daar is een fietspad niet op berekend en het zou al een stuk veiliger worden wanneer ze afstand en ruimte tussen elkaar hebben.

Zelf meegemaakt: Smalle weg met aan 1 kant huizen en geparkeerde auto's en daarin een lange flauwe bocht. Kom daar met grote bestelauto en gangetje van 30 rustig aanrijden aan de goede kant van de weg, komt er heel peleton de bocht om in volle vaart, nou dat was lachen, ik vol op de rem en voor me een berg verkreukelde wielrenners op een grote hoop.
Hadden ze achter elkaar gereden dan konden ze nog zonder probleem passeren.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 03:25:50 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 06:51:37 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_128961722
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:

Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.
Och, wat hebben wielrenners het toch zwaar! En wat maken ze toch veel dingen mee die aan gewone stervelingen op de fiets voorbij gaan! Gelukkig dat zij ons met hun buitengewone verkeersinzicht met raad en daad terzijde willen staan. Waarlijk, zij zijn de Ayrton Senna's van het rode asfalt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 15 juli 2013 @ 07:50:25 #215
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128961937
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:33 schreef sig000 het volgende:
Het probleem zit 'm in de groepen wielrenners.
Ligfietsers gaan nog sneller maar daar hoor je zelden wat van omdat die alleen rijden.
Oplossing wielrenners alleen op fietspad minimaal op 25 meter afstand van elkaar.
Dit dus. Wielrennen is een individuele sport. Ga lekker in je eentje fietsen. Wat een onzin dat ze persé in een groepje willen fietsen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 juli 2013 @ 07:53:26 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128961954
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken.

Over ligfietsers horen we weinig omdat er daar erg weinig van zijn. En ik betwijfel ook of ligfietsers net zo onbesuisd rondrijden als sommige wielrenners.
Groepsgedrag speelt volgens mij wel een grote rol in deze. Het is niet alleen het verschil in tempo, ze voelen zich in een groep onaantastbaar en als er één een stomme inhaalactie doet of door rood rijdt, dan volgen ze allemaal slaafs.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128962318
Dood door schuld, mooi een paar jaartjes niet fietsen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_128962381
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.

Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld.
:') :Z Je gaat bijna denken dat het wel door jou komt...
pi_128962609
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.
Ik laat de schuldvraag in het midden. Wie er schuld heeft, is alleen juridisch relevant. Het gaat hier meer om de verkeersveiligheid in algemene zin: is het openbare wegennet geschikt voor fietsers met hoge snelheid? Is de rest van het verkeer daarop berekend?

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.
Persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Als ik wil, kan ik bijna dagelijks een fietser aanrijden terwijl ik me gewoon aan de verkeersregels houd; a-socialere verkeersdeelnemers zijn er niet. Ze vliegen alle kanten op, lappen alle regels aan hun laars en rijden in het donker massaal zonder verlichting rond.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert.

Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.
Het probleem is dat je praat vanuit de slachtofferrol, wat wielrenners betreft. Dat zal soms het geval zijn, maar helaas zien we ook vaak genoeg dat wielrenners een ongeval krijgen omdat ze zelf de regels niet naleven. Of nog sterker: dat ze zelf andere verkeersdeelnemers overhoop rijden, zoals de fietsster waar dit topic om begonnen is.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen.
Ik somde de ongevallen niet op om wielrenners de schuld te geven, maar simpelweg om aan te geven hoe veel ongelukken er gebeuren. Ik heb de inhoud snel gescreend. Die van de wielerbaan vond ik wel frappant: zelfs op een afgesloten parcours gebeuren kennelijk nog ernstige ongelukken. Zegt iets over de sport en de veiligheid daarvan in algemene zin.
  maandag 15 juli 2013 @ 09:15:24 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128962649
Man man man, ik zie ze hier zelfs in de binnenstad, in zo'n gay pakje met hun dure fiets, en maar doen alsof ze beter zijn dan een normale fietser :').

Echt, totaal vogelvrij maken die idioten, kans om ze de gracht in te duwen, gewoon doen, de wereld is een betere plek zonder 50 plussers in strak spandex :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128962838
Het zijn ook altijd de wielertoeristen, die zich in de zomer Chris Froome wanen, die dit soort ongelukken veroorzaken :r
De amateurwielrenner, zoals ik, krijgt hierdoor de scheve blik en al het gezeik over zich heen.
Ik vind het wel spijtig voor het slachtoffer, al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat 90% van de fietsers niet kan sturen en met totaal andere dingen bezig is dan het verkeer. Een beetje meer begrip van beide kanten zal al een hoop helpen.
  maandag 15 juli 2013 @ 09:45:12 #222
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_128963031
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Nee.
Jawel.
quote:
Artikel 62

Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
Een juridische nachtmerrie en zo goed als onvervolgbaar, maar ook fietsers hebben zich aan de maximumsnelheid te houden. c_/
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 09:49:16 #223
137949 Disana
pi_128963086
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:30 schreef larry91 het volgende:
Het zijn ook altijd de wielertoeristen, die zich in de zomer Chris Froome wanen, die dit soort ongelukken veroorzaken :r
De amateurwielrenner, zoals ik, krijgt hierdoor de scheve blik en al het gezeik over zich heen.
Ik vind het wel spijtig voor het slachtoffer, al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat 90% van de fietsers niet kan sturen en met totaal andere dingen bezig is dan het verkeer. Een beetje meer begrip van beide kanten zal al een hoop helpen.
Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
  maandag 15 juli 2013 @ 09:53:34 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128963146
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
En dat zou ook niet hoeven. Zeker in de stad/bebouwde kom niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 09:54:21 #225
137949 Disana
pi_128963156
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dat zou ook niet hoeven. Zeker in de stad/bebouwde kom niet.
De bebouwde kom is inderdaad al helemaal niet geschikt om te racen.
pi_128963381
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:30 schreef larry91 het volgende:
Het zijn ook altijd de wielertoeristen, die zich in de zomer Chris Froome wanen, die dit soort ongelukken veroorzaken :r
De amateurwielrenner, zoals ik, krijgt hierdoor de scheve blik en al het gezeik over zich heen.
Ik vind het wel spijtig voor het slachtoffer, al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat 90% van de fietsers niet kan sturen en met totaal andere dingen bezig is dan het verkeer. Een beetje meer begrip van beide kanten zal al een hoop helpen.
Dat is ook wel zo ja, in deze periode heb je er veel meer last van.

Aan de andere kant zal een wielrenner moeten beseffen dat door het feit dat hij zo hard rijdt driedubbel goed moet uitkijken, want mensen schrikken van je, een hoop mensen slingeren of stoppen zonder om te kijken. Dus als je fietsers ziet zal je altijd moeten afremmen, just in case.

Doe ik ook als normale hardrijder.

Zeker op een fietspad, want daar waan je je veilig als fietser.
  maandag 15 juli 2013 @ 10:14:03 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128963487
Al die nare dagjesmensen die maar een beetje gezellig wat aanfietsen op het landelijke wielercircuit :( levensgevaarlijk!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_128963526
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:45 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Jawel.

[..]

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
Een juridische nachtmerrie en zo goed als onvervolgbaar, maar ook fietsers hebben zich aan de maximumsnelheid te houden. c_/
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:

Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels.
Tja.....

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
.. geen enkele keer was het mijn eigen schuld.
pi_128964341
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Nee.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kan je het artikel in de wegenverkeerswet even tonen waar dat staat?
Ik dacht eerst dat jullie helemaal gelijk hadden, en dat het verhaal dat ik hoorde dus onjuist was maar:
http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=419
"... als er borden staan waarop een maximumsnelheid staat
vermeld (bijvoorbeeld 30 km/u of 50 km/u), want dan geldt die maximumsnelheid ook
voor fietsers"
pi_128964392
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:14 schreef Perrin het volgende:
Al die nare dagjesmensen die maar een beetje gezellig wat aanfietsen op het landelijke wielercircuit :( levensgevaarlijk!
Wat overigens ook uitermate irritant is, maar het wielerterrorisme bestrijden heeft nu de prioriteit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128964416
Voor alle bestuurders gelden die maximum snelheden, neem ik aan. En ook een fietser valt onder die groep weggebruikers.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_128964473
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef tong80 het volgende:
PUTTEN - Een 68-jarige fietsster in Putten is zondagmiddag overleden na een aanrijding met een wielrenner. Dat heeft de politie laten weten.

De dame uit Veenendaal reed rond 12.00 uur op het fietspad in de Voorthuizerstraat richting Putten, toen ze door nog onbekende oorzaak in botsing kwam met één van de drie wielrenners die haar pad kruisten. Een opgeroepen traumahelikopter kon de vrouw niet meer redden.

De wielrenner in kwestie, een 35-jarige man uit Veenendaal, is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis

http://www.telegraaf.nl/b(...)n__vrouw_dood__.html

:{
Je mag het niet zeggen van de wielermaffia maar van mij mogen ze allemaal zo een put in fietsen.
Asociale mongolen die de schuld altijd bij een ander leggen.
pi_128964495
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:57 schreef Ferdo het volgende:
Voor alle bestuurders gelden die maximum snelheden, neem ik aan. En ook een fietser valt onder die groep weggebruikers.
Als er een maximumsnelheid staat aangegeven geldt die voor alle weggebruikers, idd. Dus als je met je rollator 80 loopt waar 30 km/h staat aangegeven ben je strafbaar. Alleen is vervolging wel een probleem. Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging.
pi_128964606
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging.
Daarnaast kan de gemiddelde wielrenner aandragen dat hij de hersens niet heeft om zelf in te schatten of een tempo gangbaar is of dat men asociaal bezig is.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:04:11 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128964627
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als er een maximumsnelheid staat aangegeven geldt die voor alle weggebruikers, idd. Dus als je met je rollator 80 loopt waar 30 km/h staat aangegeven ben je strafbaar. Alleen is vervolging wel een probleem. Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging.
Als je twee keer zo snel gaat als het overige verkeer dan weet je ook zonder snelheidsmeter wel dat je te hard rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128964700
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:03 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Daarnaast kan de gemiddelde wielrenner aandragen dat hij de hersens niet heeft om zelf in te schatten of een tempo gangbaar is of dat men asociaal bezig is.
Daar zeg je wat, roekeloos rijgedrag is niet afhankelijk van een meter. Ik neem aan dat voor iedere verkeersdeelnemer geldt dat je je niet gevaarlijk moet gedragen.
pi_128964793
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je twee keer zo snel gaat als het overige verkeer dan weet je ook zonder snelheidsmeter wel dat je te hard rijdt.
Dat zou in sommige gevallen zo kunnen zijn, ja. Maar ja, als wielrenners - althans sommige, bij de laatste confrontatie reden ze keurig, moet ik zeggen. Mss. worden ze wakker in het wielerwereldje - hun gezonde verstand al niet gebruiken in het verkeer is dat wel erg veel gevraagd.
pi_128964892
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
Ik denk dat de eenzame wielrenner voor weinig problemen zal zorgen, bovendien mag je van íedere volwassen verkeersdeelnemer een hoge mate van oplettendheid verwachten. (en zelfs eisen)

Als ik me op een fietspad begeef, kan ik verwachten dat er op enig moment een belletje klinkt en dat ik vervolgens door een wielrenner ingehaald word. Schrik ik me het apelazarus van dat belletje, of hoor ik het niet doordat ik oordopjes in heb, dan ben ik het zelf schuld.

Die 'weight weenies'/pens Armstrong moeten overigens wel eens kappen met janken en gewoon een belletje op hun racefiets monteren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_128965070
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:57 schreef Ferdo het volgende:
Voor alle bestuurders gelden die maximum snelheden, neem ik aan. En ook een fietser valt onder die groep weggebruikers.
Er is geen maximumsnelheid voor fietsers (tenzij er een aandrijving op een fiets zit).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 11:23:32 #240
137949 Disana
pi_128965114
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat de eenzame wielrenner voor weinig problemen zal zorgen, bovendien mag je van íedere volwassen verkeersdeelnemer een hoge mate van oplettendheid verwachten. (en zelfs eisen)

Als ik me op een fietspad begeef, kan ik verwachten dat er op enig moment een belletje klinkt en dat ik vervolgens door een wielrenner ingehaald word. Schrik ik me het apelazarus van dat belletje, of hoor ik het niet doordat ik oordopjes in heb, dan ben ik het zelf schuld.

Die 'weight weenies'/pens Armstrong moeten overigens wel eens kappen met janken en gewoon een belletje op hun racefiets monteren...
Ik ben het met je eens dat de meeste problemen van pelotonrijders zijn te verwachten. Dat neemt niet weg dat ook de eenzame rijder goed op moet letten met zijn snelheid in de buurt van ander verkeer.

Een bel weglaten vanwege het 'gewicht' vind ik zo'n aanstelleritis. Mensen schrikken zich lam als er ineens iemand achter ze begint te schreeuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')