abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128975178
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:27 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wat is jouw mening?
Dat het allemaal sekten zijn, inclusief jouw gemeente.
pi_128975528
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat het allemaal sekten zijn, inclusief jouw gemeente.
ATON is ook een sekte van voormalige Egyptische religies, dus tja.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_128976258
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:38 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Er zit een verschil in bepaalde fundamentele principes en dan vooral in die van Christus en zijn rol, zoals bv de kruisiging en zijn afkomst. Dan men samenwerkt met Islam heb ik geen moeite mee, Maar tot een consensus komen tussen beide religies is onmogelijk, Zoals de politici dat bruggen bouwen noemen. Er is geen brug te bouwen tussen de islam en het christendom. Gewoon wegens de principiële overtuigingen die beide religies hebben. Er zit een groot verschil tussen het Gods begrip van beide religies. Als je dat wil verzoenen met elkaar dan betekend dat de een van de twee religies, of beide religies bepaalde principes moet laten voor wat het is. Dus bv of het Christendom moet anders tegen Christus aan gaan kijken, Of de Islam zou dat moeten doen. En dat werkt niet. Omdat je het hier over principes hebt. Als je zoiets wil proberen dan zou dat alleen maar resulteren in vijandigheid. Het Christendom en de islam zijn twee tegenpolen van elkaar. en dat zou uiteindelijk alleen maar tot botsingen leiden. En dat is precies wat wij zien. Christendom en islam is these en antithese en daar zou je nooit tot een overeenkomst kunnen komen, gewoon omdat beide religies principieel te ver van elkaar afliggen. dat zou alleen maar tot botsingen lijden.

Binnen het Christendom heb je ook religies die totaal anders tegen Christus aankijken, Tegen zijn rol. De bekendste zijn natuurlijk de Jehova's. Ik zou nooit en te nimmer een compromis kunnen sluiten met zo'n soort religie. Omdat we beide principieel te ver van elkaar af liggen.
Het is niet gemakkelijk voor het eerst de Bijbel te lezen. Evenmin is het eenvoudig om de Koran te verstaan.

Waar mensen elkaar tegenkomen, met elkaar werken, wonen en leven, daar worden mensen ook verliefd op elkaar en trouwen ze met elkaar. Immers, liefde gaat over grenzen van culturen en godsdiensten heen.

Samenwonen in Nederland waarin beide partners een verschillende cultuur meenemen is een logisch gevolg van het feit dat onze samenleving pluriform is geworden. Hoe zullen zij hun eigen cultuur met 'vreemde' cultuurelementen moeten zien te verenigen.
Een moslimman die hier een Nederlandse vrouw trouwt, zal zich realiseren dat hij zich het meest zal moeten aanpassen. In het gezin zal de voertaal Nederlands zijn. De kinderen zullen Nederlands spreken en in Nederland naar school gaan. Zijn Nederlandse vrouw zal zich vaak blijven gedragen als een Nederlandse w/ . In de loop van het huwelijk zullen pas godsdienstige vragen naar voren komen, Kunnen we samen bidden? Houden we ons aan de islamitische spijswetten met het verbod op varkensvlees en alcohol? Hoe voeden we de kinderen op, islamitisch, christelijk of in allebei de tradities?

Zo zijn er vele vragen gewoon om over na te denken, in overleg bespreekbaar te maken, zonder dat de een de ander het echt moeilijk wil maken.
pi_128976324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:41 schreef Aloulou het volgende:
Extremisten kunnen geminimaliseerd worden ja. Alleen is dat in een land met verschrikkelijk veel armoede en ellende wat lastiger dan een welvarend land. Helaas behoren veel Islamitische landen tot de tweede en/of derde wereld...ideaal broeinest voor extremisme. Extremisme (mensen je eigen overtuiging dwangmatig opleggen) kan je minimaliseren, niet helemaal uitroeien.
De conclusie is dus dat extremisten niet voorkomen kunnen worden, ook niet in het Westen. Hooguit geminimaliseerd. Dat betekent dus dat mensen die met Moslims samenleven om de zoveel tijd een aanslag van extremisten kunnen verwachten. Wat me trouwens wel in positieve zin opvalt is dat er sinds London (2005) en Madrid (2004) geen grote aanslagen vanuit Islam zijn geweest in Europa. Dat had ik niet verwacht. Zou dat komen door betere intelligentiesurveillance of een verandering in extremistische Moslims in Europa?

In het Westen is trouwens ook een ideaal broeinest voor extremisme: jonge mannen zonder toekomstperspectief die in Islam een nieuw levensdoel vinden.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:11 schreef Meki het volgende:
Makkelijk he verzen kopieren en plakken dat kan ik ook doen met de bijbel en de Thora.
Dat maakt de verzen die Robmeister quote niet minder waar. Ik zie je punt niet.
pi_128976425
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:14 schreef man1986 het volgende:

[..]

ATON is ook een sekte van voormalige Egyptische religies, dus tja.
Ja natuurlijk. Aton was trouwens de tweede monotheïstisch religie na het Zoroastrisme. Update na update tot nu.
pi_128976699
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Aton was trouwens de tweede monotheïstisch religie na het Zoroastrisme. Update na update tot nu.
Dat is de ingebouwde aanname in het vraagstuk rondom religie.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  maandag 15 juli 2013 @ 18:08:08 #132
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_128976864
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:46 schreef Pharmacist het volgende:
De conclusie is dus dat extremisten niet voorkomen kunnen worden, ook niet in het Westen. Hooguit geminimaliseerd. Dat betekent dus dat mensen die met Moslims samenleven om de zoveel tijd een aanslag van extremisten kunnen verwachten.
Op het wereldtoneel wel ja. In Nederland is die kans kleiner erop geworden door een samenkomst van omstandigheden..de piek in Nederland waren de jaren na de moord op van Gogh wat kans op aanslagen betreft. Nu is dat er vanaf, en ik ken de Nederlandse Moslimgemeenschap goed genoeg om te weten dat het nu niet vergelijkbaar is met toen en welke haatpropaganda je toendertijd weleens tegenkwam. Als je specifieke landen er dus tussenuit pikt kan je een tendens waarnemen, wat weer aan andere factoren ligt. Genoeg landen met een overwegend Islamitische bevolking waar vrijwel geen Islam-gerelateerd geweld (met beroep op het geloof) is dmv aanslagen.. denk aan Senegal, Niger, Burkina Faso, Ivoorkust, Ethiopie, Maleisie, Sierra Leone, Tunesie, Iran, Turkije, Marokko etc.

quote:
Wat me trouwens wel in positieve zin opvalt is dat er sinds London (2005) en Madrid (2004) geen grote aanslagen vanuit Islam zijn geweest in Europa. Dat had ik niet verwacht. Zou dat komen door betere intelligentiesurveillance of een verandering in extremistische Moslims in Europa?
Zeker ook betere intelligentie maar er is enigzins wel een verandering waarneembaar. Net na 9/11 was Bin Laden populair hoor kan ik je vertellen. Dat is nu wel anders. De druk op ook extremisten onder bijvoorbeeld Britse Moslims (dus Moslims onderling) is toegenomen in vergelijking met 2005 of 9/11.

De aanslagen nu in vooral het Westen zijn vooral eenlingen. Die Tsjetsjeense jongens luisterden niet naar Amerikaanse imam's, dan hadden ze niet tot hun daad gekomen namelijk. Ze luisterden gretig via internet naar jihadsongs en keken oorlogsbeelden.

quote:
In het Westen is trouwens ook een ideaal broeinest voor extremisme: jonge mannen zonder toekomstperspectief die in Islam een nieuw levensdoel vinden.
In het Westen is het identity-politics met een Islamitisch jasje (extremisme). Niets heerlijker dan "vroom op het rechte pad te zijn" van de zuivere Islam in een sterk geindividualiseerde en secularizeerde samenleving zoals in het Westen. En als je de juiste info krijgt aangereikt mag je (natuurlijk) in naam van je geloof je ook nog afreageren op de "boze ongelovigen"...heerlijk toch ^O^ *O*
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128978211
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:01 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat is de ingebouwde aanname in het vraagstuk rondom religie.
Leg me dat eens uit in begrijpelijk Nederlands.
pi_128978577
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Leg me dat eens uit in begrijpelijk Nederlands.
Hoe weet je hoeveel monotheistische religies er ooit hebben bestaan, laat staan welke de eerste was en welke de tweede?
pi_128978673
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:06 schreef man1986 het volgende:
Hoe weet je hoeveel monotheistische religies er ooit hebben bestaan, laat staan welke de eerste was en welke de tweede?
Door archeologie en geschiedenis te studeren. Nee, staat niet in de bijbel. :)
pi_128978898
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Door archeologie en geschiedenis te studeren. Nee, staat niet in de bijbel.
Waar in archeologie wordt aangegeven dat de Bijbel voortvloeit uit polytheistische religies?
pi_128979633
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef man1986 het volgende:
Waar in archeologie wordt aangegeven dat de Bijbel voortvloeit uit polytheistische religies?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hebreeuwse_godin :)
  maandag 15 juli 2013 @ 19:52:20 #138
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_128980002
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 00:25 schreef wickedmen het volgende:
De Islam, misschien wel 1 van de grootste onderwerp van Europa.

Door straatschoffies, kruimelcriminelen en omhooggevallen niethandenschuddende imams wordt de Islam vaak in een slecht daglicht gezet in het midden gelaten of dit geheel terecht of onterecht is.

Mening onbekende die nog nooit een koran heeft gezien zien we dan ook vaak a la Wilders stijl het volgende zeggen:

[..]

[..]

Vaak genoeg zien we bovenstaande quotes.

Maar is dit dan ook waar? Is de Islam inderdaad een godsdienst die alleen maar haat en verderf zaait?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ondanks mijn Islamistische achtergrond niet verder ben gekomen dan 5 blz's van de koran en er dus best weinig van af weet.

Na onderzoek (zie google :P) kwam ik op de volgende pagina terecht:
http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert13.htm

Een paar quotes:

[..]

[..]

[..]

Eindconclusie:
De Islam is voor zover bij mij bekend is een vredig geloof en mensen die zeggen van niet weten gewoon niet beter.
Levenslang voor blasfemie

te triest voor woorden.......
pi_128984975
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hebreeuwse_godin

Is het dit wat je bedoeld ?
pi_128985851
Is dat jouw bewijs? Ik begin medelijden met je te krijgen.
Het Christendom kent Vader, Zoon, Heilige Geest. En geen moeder, zoon, heilige geest.

Dat is paganisme. en totaal niet in lijn met de Bijbel.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:13:30 #141
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128986047
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:08 schreef Robmeister het volgende:
Is dat jouw bewijs? Ik begin medelijden met je te krijgen.
Het Christendom kent Vader, Zoon, Heilige Geest. En geen moeder, zoon, heilige geest.

Dat is paganisme. en totaal niet in lijn met de Bijbel.
Er staan nog een paar vragen in het andere topic open. Man1986 kwam er tot nu toe nog niet uit. Zin in een uitdaging? :)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_128986226
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:13 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Er staan nog een paar vragen in het andere topic open. Man1986 kwam er niet uit. Zin in een uitdaging? :)
Ik ben er mee bezig, ga jij maar even een kopje koffie drinken intussentijd. ;)
  maandag 15 juli 2013 @ 22:24:34 #143
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128986602
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik ben er mee bezig, ga jij maar even een kopje koffie drinken intussentijd. ;)
Aangepast! Ohja en toen mensen ten tijde van Mozes aan zee woonden, moesten ze toen eerst de Tiktaaliks van het strand schoppen om vervolgens ammonieten uit hun netten te halen terwijl ze op moesten passen om niet door een Mosasaurus opgegeten te worden? En van welke aard waren deze wezens in de volgende link? Waren het één van de 7 vogels? http://nl.wikipedia.org/wiki/Hesperornithiformes

En al deze overleden wezens? http://nl.wikipedia.org/wiki/Enantiornithes Doodgegaan voor of na de ark? En hoe namen ze dat voedsel voor miereneters nou mee terwijl miereneters helemaal geen vegetariërs zijn? Of was er een andere 'aard' van 'eters' waaruit de miereneters in de afgelopen 3000 jaar zijn gevarieerd ( want geëvolueerd mag je niet zeggen )?

Ik analyseer ondertussen het bewijsmateriaal...Hou oud werd die gozer Noach ook alweer? Ik zie trouwens verdacht weinig dino's op het moment suprême...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_dinosauri%C3%ABrs De onderstaande lijst telt nu 929 geslachten van dinosauriërs. Terwijl hij er toch 1858 van moet zien te vangen. Minstens...

Echt zo balen dat dat Christelijke poplied rond 15 minuten erdoorheen komt! Ik weet zeker dat Noach juist op dat moment uit ging leggen hoe alle dino's en andere uitgestorven dieren na de ark het loodje hebben gelegd en hoe de rest van de dieren na deze 'ieniemienie bottleneck' gewoon door konden gaan met leven en hoe we het bewijs daarvoor terug kunnen vinden in het DNA.

Extra wetenschappelijke update: ik zie kangoeroes rond 15:31! Toch knap dat ze met z'n tweeen daarna vanuit het midden-oosten naar Australië zijn 'gehopt'! En gelukkig is het bewijs zoals altijd om de hoek...http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-14591267

[ Bericht 3% gewijzigd door Uitstekelbaars op 15-07-2013 22:52:17 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_129005093
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik analyseer ondertussen het bewijsmateriaal...Hou oud werd die gozer Noach ook alweer? Ik zie trouwens verdacht weinig dino's op het moment suprême..
Evolutie is handig om een aantal mogelijke verklaringen een wetenschappelijke grond te bieden. Aan de baanbrekende ontdekkingen komt maar geen einde, toch ontbreekt iedere keer net weer iets, maar toch wel weer een aanvullend iets. Onze aarde kent sinds het begin een rijke geschiedenis aan levensvormen, puehpeuh... :)

Edit. @ Uitstekelbaars : En wat wil dat nu feitelijk bewijzen ? dat spontaan het leven in al zijn pracht op aarde is ontstaan en geëvolueerd. Is dat een wetenschappelijke observatie of een aanname ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:15:51 #145
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129007634
quote:
@ Uitstekelbaars : En wat wil dat nu feitelijk bewijzen ? dat spontaan het leven in al zijn pracht op aarde is ontstaan en geëvolueerd. Is dat een wetenschappelijke observatie of een aanname ?
Wat wil wat precies bewijzen? Wat bedoel je?
pi_129007687
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:15 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Wat wil wat precies bewijzen? Wat bedoel je?
Is het leven spontaan ontstaan ?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:18:44 #147
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129007738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:17 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Is het leven spontaan ontstaan ?
Evolutietheorie houdt zich met die vraag niet bezig. Dat is een veelgemaakte fout.
pi_129008474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Evolutietheorie houdt zich met die vraag niet bezig. Dat is een veelgemaakte fout.
Welke evolutionisten denken daar dan anders over, jij ?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:41:17 #149
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129008597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:38 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Welke evolutionisten denken daar dan anders over, jij ?
Geen idee, ik ken ze niet allemaal bij naam.

Ik zelf weet niet hoe het leven is ontstaan. Ik was er niet bij.
pi_129008834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Geen idee, ik ken ze niet allemaal bij naam.

Ik zelf weet niet hoe het leven is ontstaan. Ik was er niet bij.
Ben je een creationist ?
Goed debat tussen evolutionisten en creationisten #3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')