Heb jij ze al bekeken?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:16 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nogmaals: het is een debat. Op verzoek van TS zelf. Dus dat hoeft men eigenlijk ook niet
Overigens gok ik dat de meeste mensen die clips al wel gezien hebben. Ze zijn verre van nieuw.
Hmm, volgens mij wel.quote:
Je haalt onze huidige classificatie door elkaar met de classificatie van de Bijbel.quote:
Volgens mij welquote:Op zondag 14 juli 2013 21:20 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij wel.
Heb jij de boeken al gelezen die men als tegenargument postte?
(oh damn.. ga ik weer naar de argumenten en inhoud in plaats van je gewoon finaal af te maken... I suck at debating)
jij verward de juiste classificatie met een foute om je geloof te behouden.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je haalt onze huidige classificatie door elkaar met de classificatie van de Bijbel.
Mooiquote:
Goed en fout is toch subjectief? Waarom zou de ene dan juist zijn en de andere fout?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
jij verward de juiste classificatie met een foute om je geloof te behouden.
Het is een debat, dus dat hoef ik eigenlijk ook niet. (flauw).quote:Op zondag 14 juli 2013 21:23 schreef Grouch het volgende:
[..]
MooiWat vond je van Dawkins 2e argument ?
Wat vond je ervan? Waar heeft hij gelijk in en waar maakt hij fouten?quote:Okok, flauw.
Ja, ik heb de meeste clips bekeken. Meeste al veel eerder. Kan zijn dat ik er een gemist heb.
Het is net zo subjectief als de grote van een mosterdzaadje wat volgens de bijbel het kleinste zaadje is.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:28 schreef man1986 het volgende:
[..]
Goed en fout is toch subjectief? Waarom zou de ene dan juist zijn en de andere fout?
Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:32 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Het is net zo subjectief als de grote van een mosterdzaadje wat volgens de bijbel het kleinste zaadje is.
Wat maakt het uit voor genesis dat niet alle vliegende dieren vogels zijn of dat een dier in de zee niet altijd een vis is.
Nogal belangrijke informatie als je voor kleine vleermuisjes gaat zorgen. Die willen namelijk aan de tepel.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef man1986 het volgende:
[..]
Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?
De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nogal belangrijke informatie als je voor kleine vleermuisjes gaat zorgen. Die willen namelijk aan de tepel.
niets over de minste onder alle zaden?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef man1986 het volgende:
[..]
Laat Genesis voor wat het is. Wat maakt het voor JOU iets uit of een vleermuis een vogel is of een vliegende muis?
Als verzorger zou je ze de fles kunnen geven en het verklaard waarom ze geen eieren leggen, waarom ze gehoorbeentjes hebben, waarom hun vleugels anders zijn dan die van vogels...quote:Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?
De mosterdzaad waar Jezus naar refereerde was degelijk de kleinste zaad die de boer toendertijd cultiveerde. Er zijn uiteraard nog kleinere zaden zoals die van een orchidee, maar de boeren waar Jezus zijn uitspraak naar richtte hadden enkel tot hun beschikking de mosterdzaad als de kleinste van hun zadenvoorraad.quote:
Ik zal het aan dieren-reddings organisaties doorgeven dat ze al hun archieven kunnen verbranden en in plaats daarvan de bijbel kunnen raadplegen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
De natuur regelt dat al prima voor je. Of bied jij je tepels aan de welzijn van baby vleermuizen?
Maar het is dus niet het kleinste zaadje, waarom mag dat wel in een 100% accuraat boek maar is een zoogdier een vogel?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:43 schreef man1986 het volgende:
[..]
De mosterdzaad waar Jezus naar refereerde was degelijk de kleinste zaad die de boer toendertijd cultiveerde. Er zijn uiteraard nog kleinere zaden zoals die van een orchidee, maar de boeren waar Jezus zijn uitspraak naar richtte hadden enkel tot hun beschikking de mosterdzaad als de kleinste van hun zadenvoorraad.
Heb je je ooit wel eens gerealiseerd dat dit gewoon een ordinair mensenoffer is. Een god die tevreden moet worden gesteld met onschuldig bloed?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:26 schreef Robmeister het volgende:
En of. Sterker nog de gehele tabernakel was een profetie. De tabernakel wees namelijk naar Christus, Naar het offer die Christus zou maken.
Precies!quote:Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Heb je je ooit wel eens gerealiseerd dat dit gewoon een ordinair mensenoffer is. Een god die tevreden moet worden gesteld met onschuldig bloed?
En maar schamperen over primitieve religies die dat ook deden....
Geen enkele vogel heeft dezelfde vleugelopbouw als andere vogels, er zijn altijd variaties die afwijkend zijn van de ene vogel op de andere. Maar wat vind je van de cloacadieren, ze hebben een snavel, een vacht en leggen eieren!quote:Op zondag 14 juli 2013 21:42 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als verzorger zou je ze de fles kunnen geven en het verklaard waarom ze geen eieren leggen, waarom ze gehoorbeentjes hebben, waarom hun vleugels anders zijn dan die van vogels...
Een mosterdzaad is weldegelijk de kleinste zaad van het veld. Je dient rekening te houden met de context van de vers waar de uitspraak van Jezus in voorkomt, dan begrijp je dat Jezus zich op het huidige veld van de boer richtte en niet vanuit een globale kijk op alle zaden ter wereld bij elkaar.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Maar het is dus niet het kleinste zaadje, waarom mag dat wel in een 100% accuraat boek maar is een zoogdier een vogel?
Er zijn zeker vogels die melk produceren en de vleermuis is daar een van. Dus de dierenreddingsorganisaties kunnen met een gerust hart doorgaan met hun reddingsacties van baby vleermuizen en deze met melkvoeding grootbrengen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zal het aan dieren-reddings organisaties doorgeven dat ze al hun archieven kunnen verbranden en in plaats daarvan de bijbel kunnen raadplegen.
Net als reptielen, vanuit de evolutie gezien hebben we dan nog een paar soorten over van de tijd dat ook onze voorouders een cloaca hadden, iets verder zijn oa de dieren zonder een placenta afgesplitst en vervolgens de zoogdieren met alle openingen en een placenta.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
Geen enkele vogel heeft dezelfde vleugelopbouw als andere vogels, er zijn altijd variaties die afwijkend zijn van de ene vogel op de andere. Maar wat vind je van de cloacadieren, ze hebben een snavel, een vacht en leggen eieren!
Opeens klinkt een vleermuis als vogel zo gek nog niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Net als reptielen, vanuit de evolutie gezien hebben we dan nog een paar soorten over van de tijd dat ook onze voorouders een cloaca hadden, iets verder zijn oa de dieren zonder een placenta afgesplitst en vervolgens de zoogdieren met alle openingen en een placenta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |