abonnement Unibet Coolblue
pi_128871403
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_128871557
Laatste vragen uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Cindy1988 het volgende:
Hey allemaal, hier weer even een update. Bandit z'n zak voer raakte op dus zojuist weer bij de da geweest voor controle. Moest helaas weer met de katheter, arme bannie maar gelukkig een kundige da dus was zo gepiept. De uitslag: geen gruis, goede zuurgraad maar bij bloed in de urine ++, dat was vorige keer ook al dus nu raad de da een röntgenfoto aan om te kijken of er toch geen giga steen in z'n blaas zit....

Ik ging dus nu kijken bij petplan waar hij bij verzekerd is maar staat bij dat ik dat voor 50% vergoed krijg, terwijl ik zou zweren dat het 100% was toen ik de verzekering afsloot iets meer dan 1 jaar geleden voor 5 jaar. Weet iemand hier iets over??
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:39 schreef purplenarcis het volgende:
Mijn lieve meisje is gister "geholpen". Alles prima en wel, operatie was rond 2 uur, om 5 uur was ze weer thuis. Gisteravond waren we even weg, komen we thuis rond 12 uur, even kijken op dr buikje, had ze gewoon een hechting eruit getrokken!
Het ziet er gewoon uit als een rood gaatje, alleen aan de onderkant, de rest zit nog wel vast (meerdere hechtingen blijkbaar?)
Mijn vriend gaat vandaag contact met de DA opnemen, misschien moet het wel weer opnieuw gehecht of gelijmd worden :{ En krijgt ze een kap om.
Ze heeft er helemaal geen last van, was vanmorgen weer superactief, zelfs springen op de tafel enzo :N
Volgens mij is dit echt veel te snel.
Heeft iemand ook ervaring met losgetrokken hechtingen? En is dit heel ernstig, hoe liep het af?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil denk ik toch een kattentuigje voor Sophie, vooral omdat ze nu nog jonger is (1 jaar en 2 maanden) en er nog wat makkelijker aan wend (voor als we straks ooit een tuin hebben ofzo. Maar ik heb weinig vertrouwen in dit soort dingen:
[ afbeelding ]

Nu vraag ik me af of dit beter is:

[ afbeelding ]

Vooral omdat die helemaal met klittenband is twijfel ik, dat is toch makkelijk los te krijgen :?
Zou dit dan nog beter zijn:

[ afbeelding ]

Voor degene die een tuigje hebben. Wat gebruiken jullie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef loecje het volgende:
weet iemand nog alternatieven voor Hill's a/d of Convalescence Support ?
kat heeft besloten dat beide niet meer lekker zijn.
pi_128872286
Vriend had vanochtend foto van het buikje doorge-appt naar de dierenartsassistente, en die weer door naar de dierenarts zelf (jaja handig zulke contacten :P )
Moesten het gewoon even in de gaten houden.
Zo vervelend als je je lieve katje bij de dierenarts moet achterlaten, moest bijna janken toen ze daar zat bibberend in een kooitje en ik weg moest...
Je weet dat het allemaal goedkomt, het is een standaard ingreep, maar toch :P
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:12:52 #4
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128875409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:03 schreef purplenarcis het volgende:
Vriend had vanochtend foto van het buikje doorge-appt naar de dierenartsassistente, en die weer door naar de dierenarts zelf (jaja handig zulke contacten :P )
Moesten het gewoon even in de gaten houden.
Zo vervelend als je je lieve katje bij de dierenarts moet achterlaten, moest bijna janken toen ze daar zat bibberend in een kooitje en ik weg moest...
Je weet dat het allemaal goedkomt, het is een standaard ingreep, maar toch :P
Ik vind het ook altijd verschrikkelijk. Eind deze maand moet mijn tuig weer een gebitsreiniging ondergaan. Zie er nu al tegenop.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_128879248
Even een korte vraag.
Onze poes heeft een vreemde tik als ze van de kattenbak af komt. Ze sprint vanuit de bak naar de woonkamer. Stort zich (woest staartzwiepend) met haar nagels op het kleed (met stoere jachtblik in de ogen) of grijpt haar speelgoedmuis. Deze actie duurt nog geen halve minuut daarna gaat ze gewoon weer lui liggen of er niets aan de hand is. Zijn er meer katten die zo iets doen? :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:37:11 #6
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128879628
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:26 schreef valentijn101 het volgende:
Even een korte vraag.
Onze poes heeft een vreemde tik als ze van de kattenbak af komt. Ze sprint vanuit de bak naar de woonkamer. Stort zich (woest staartzwiepend) met haar nagels op het kleed (met stoere jachtblik in de ogen) of grijpt haar speelgoedmuis. Deze actie duurt nog geen halve minuut daarna gaat ze gewoon weer lui liggen of er niets aan de hand is. Zijn er meer katten die zo iets doen? :?
Dat doen ze bijna allemaal, dat is om de lucht kwijt te raken zodat de muisjes ze niet ruiken als ze gaan jagen :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_128879857
_O- misschien moet ik haar dan een flesje febreze bij de bak zetten... Man man man wat kan dat beest stinken. Bedankt voor de uitleg :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_128879883
Wij hebben toch voor het middelste kattenharnasje gekozen :P Sophie doet alsof het een ramp is om te lopen :') ziet er zo grappig uit. Tot ze afgeleid is. Dan is alles ineens geweldig en kan ze gewoon rennen en lopen en springen :P Heb wel het idee dat ie stevig is, ook al zit hij maar met 2 cm klitteband vast. Heb hem sowieso nu nog wel wat losser gezet zodat ze kan wennen.

Ook meteen nieuw reismandje gekocht. Daarin zit ze nu boos op me te zijn :')

Laat het tuigje denk ik nog ff een half uur om, om te wennen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:56:38 #9
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128880259
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wij hebben toch voor het middelste kattenharnasje gekozen :P Sophie doet alsof het een ramp is om te lopen :') ziet er zo grappig uit. Tot ze afgeleid is. Dan is alles ineens geweldig en kan ze gewoon rennen en lopen en springen :P Heb wel het idee dat ie stevig is, ook al zit hij maar met 2 cm klitteband vast. Heb hem sowieso nu nog wel wat losser gezet zodat ze kan wennen.

Ook meteen nieuw reismandje gekocht. Daarin zit ze nu boos op me te zijn :')

Laat het tuigje denk ik nog ff een half uur om, om te wennen.
Foto! :P
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_128880892
Dat twee centimeter kan btw ook vier centimeter zijn maar had hem ff wat losser gedaan om haar te laten wennen. Ze doet verder geen pogingen om hem uit te doen ofzo :P Alleen het riempje eraan vond ze nog niet zo leuk. Maar eerst maar eens iedere dag dat ding ff aan. Kan dr zo eerst een keer meenemen naar het balkon etc en dan misschien binnenkort een blokje om :)



Had haar net ook de tweede keer tijdens het aandoen (eerste keer was nog niet zon succes, even later nog een keer geprobeerd) voor ieder stapje in het aandoeproces een snoepje gegeven :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:17:41 #11
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128880950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat twee centimeter kan btw ook vier centimeter zijn maar had hem ff wat losser gedaan om haar te laten wennen. Ze doet verder geen pogingen om hem uit te doen ofzo :P Alleen het riempje eraan vond ze nog niet zo leuk. Maar eerst maar eens iedere dag dat ding ff aan. Kan dr zo eerst een keer meenemen naar het balkon etc en dan misschien binnenkort een blokje om :)

[ afbeelding ]
Ik heb weleens een blijer exemplaar gezien :D Succes met wennen :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_128881266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wij hebben toch voor het middelste kattenharnasje gekozen :P Sophie doet alsof het een ramp is om te lopen :') ziet er zo grappig uit. Tot ze afgeleid is. Dan is alles ineens geweldig en kan ze gewoon rennen en lopen en springen :P Heb wel het idee dat ie stevig is, ook al zit hij maar met 2 cm klitteband vast. Heb hem sowieso nu nog wel wat losser gezet zodat ze kan wennen.

herkenbaar. hier was met een tuigje om de vooruit stand kapot, ze konden alleen maar achteruit lopen:P
na een tijdje went het wel.
pi_128881788
Mja zoals ik zei ze was eerst heel zielig, toen liet ik haar hier de galerij op. Kwam ze als een malle aangesprint. Toen had ze ineens weer door dat ze dat ding om had. wist ze niet hoe ze moest lopen. Toen hoorde ze iets gebeuren op de galerij en was alles weer prima :P Gewoon laten wennen dus :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:38:02 #14
269689 crew  Viv
pi_128894570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik ging dus nu kijken bij petplan waar hij bij verzekerd is maar staat bij dat ik dat voor 50% vergoed krijg, terwijl ik zou zweren dat het 100% was toen ik de verzekering afsloot iets meer dan 1 jaar geleden voor 5 jaar. Weet iemand hier iets over??
Petplan heeft afgelopen jaar veel voorwaarden gewijzigd, ook bij de lopende contracten. Zo kon je eerst de dierenartsrekeningen van een heel jaar opsparen en in 1x declareren, waardoor je slechts 1x een eigen bijdrage hoefde te betalen, en nu betaal je sowieso per dierenartsbezoek een eigen bijdrage. Ik heb toen meteen opgezegd, ik spaar liever voor deze kosten dan dat ik zo'n malafide praktijk sponsor. :(
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:04:56 #15
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128895508
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:27 schreef loecje het volgende:

[..]

herkenbaar. hier was met een tuigje om de vooruit stand kapot, ze konden alleen maar achteruit lopen:P
na een tijdje went het wel.
"vooruit stand" :D
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_128976283
Is het normaal dat na een inenting een kat veel slaapt? :@

Mijn kitten heeft vanochtend de 1e gehad en ligt nu al 4 uur lang te slapen.
pi_128976389
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:45 schreef Snowbells het volgende:
Is het normaal dat na een inenting een kat veel slaapt? :@

Mijn kitten heeft vanochtend de 1e gehad en ligt nu al 4 uur lang te slapen.
Van een enting kunnen ze soms wel even van slag zijn zeg maar, maar de hele ervaring kan ook al erg vermoeiend zijn geweest :) Hier waren ze meestal binnen 'n paar uur tot hooguit de volgende dag weer helemaal de oude, al heb ik ook gastkittens gehad die meteen weer zichzelf waren.
pi_128976513
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:45 schreef Snowbells het volgende:
Is het normaal dat na een inenting een kat veel slaapt? :@

Mijn kitten heeft vanochtend de 1e gehad en ligt nu al 4 uur lang te slapen.
Nou ja een enting betekend een, kleine, lading ziektekiemen je lichaam in krijgen en net als dat mensen daar wat ziekig van kunnen worden ga ik er vanuit dat dat bij katten ook zo is.
Daarnaast is het best warm en mijn kat is behoorlijk loom. Slaapt/ligt veel en 's avonds krijgt meneer energie en rent als een malle...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128976582
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou ja een enting betekend een, kleine, lading ziektekiemen je lichaam in krijgen en net als dat mensen daar wat ziekig van kunnen worden ga ik er vanuit dat dat bij katten ook zo is.
Daarnaast is het best warm en mijn kat is behoorlijk loom. Slaapt/ligt veel en 's avonds krijgt meneer energie en rent als een malle...
Dat ook inderdaad :) *kijkt naar languit liggende haarbal op bureau
pi_128977759
Ah thanks! Hij is nu weer lekker aan het spelen, maar rent nog niet dol rond hehe _O-
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:17:17 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129009828
Stel je hebt net sinds vrijdag een wat oudere kat (+/-4 jaar) die het gewend is om buiten te komen.
En stel die kat wil ook heel graag naar buiten, weet hoe een kattenluik werkt.
Hoe lang zouden jullie wachten voor jullie de kat (aangelijnd) zouden uitlaten?

Ik weet dat er normaal gezegd wordt: hou de kat minstens 6 weken binnen maar in principe hoeft deze alleen de route naar m'n huis te kunnen vinden (vandaar ook eerst aangelijnd buiten laten en dan later zonder lijn maar wel erbij blijven)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:23:13 #22
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129010039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:17 schreef SiGNe het volgende:
Stel je hebt net sinds vrijdag een wat oudere kat (+/-4 jaar) die het gewend is om buiten te komen.
En stel die kat wil ook heel graag naar buiten, weet hoe een kattenluik werkt.
Hoe lang zouden jullie wachten voor jullie de kat (aangelijnd) zouden uitlaten?

Ik weet dat er normaal gezegd wordt: hou de kat minstens 6 weken binnen maar in principe hoeft deze alleen de route naar m'n huis te kunnen vinden (vandaar ook eerst aangelijnd buiten laten en dan later zonder lijn maar wel erbij blijven)
Gewoon vanaf dag 1 aangelijnd buiten laten. Ze zit toch vast? En je bent er toch bij?
Na die zes weken zou je haar dan los buiten kunnen laten, dan is ze intussen wel gewend en weet ze welke tuin bij haar hoort.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:25:09 #23
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129010103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Gewoon vanaf dag 1 aangelijnd buiten laten. Ze zit toch vast? En je bent er toch bij?
Na die zes weken zou je haar dan los buiten kunnen laten, dan is ze intussen wel gewend en weet ze welke tuin bij haar hoort.
Zij is een hij :P (Karel)
En ik heb geen tuin, wel een dikke strook bos achter m'n huis, trap naar beneden en je bent er al eigenlijk.
Maar het is dus niet afgeschermd.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:31:12 #24
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129010327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zij is een hij :P (Karel)
Oeps, sorry :D
quote:
En ik heb geen tuin, wel een dikke strook bos achter m'n huis, trap naar beneden en je bent er al eigenlijk.
Maar het is dus niet afgeschermd.
O, ja, dan ga je er niet snel een hele middag naast zitten lijkt me zo. Hoe reageert-ie überhaupt op een tuigje? Gaat dat wel goed? Af en toe een klein rondje wandelen en dan weer naar huis lijkt me een aardig compromis om hem aan z'n buitendrang te laten voldoen, terwijl hij tegelijk went aan zijn nieuwe huis en de route ernaartoe.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:37:14 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129010572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:31 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Oeps, sorry :D

[..]

O, ja, dan ga je er niet snel een hele middag naast zitten lijkt me zo. Hoe reageert-ie überhaupt op een tuigje? Gaat dat wel goed? Af en toe een klein rondje wandelen en dan weer naar huis lijkt me een aardig compromis om hem aan z'n buitendrang te laten voldoen, terwijl hij tegelijk went aan zijn nieuwe huis en de route ernaartoe.
Oh ik heb er opzich tijd genoeg voor om er naast te zitten, heb ik met m'n vorige katten ook gedaan maar die waren wel wat jonger.
Die waren overigens ook nog niet aan buiten gewend dus dat was allemaal nog wat spannender voor ze.

Tuigje heb ik 'm nog niet omgedaan, misschien inderdaad wel handig om dat eerst te proberen want meneer wil niet aan z'n buik aangeraakt worden (hoewel dat misschien ook nog komt, hij moet ook nog een beetje aan mij wennen maar dat gaat al goed)
Inmiddels ligt ie eindelijk op m'n bank te pitten dus ik zal 'm maar laten liggen (gaat ie vannacht vast weer het kattenluik open proberen te breken) en dan morgen maar even een klein half uurtje met 'm lopen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:45:33 #26
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129010891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oh ik heb er opzich tijd genoeg voor om er naast te zitten, heb ik met m'n vorige katten ook gedaan maar die waren wel wat jonger.
Die waren overigens ook nog niet aan buiten gewend dus dat was allemaal nog wat spannender voor ze.

Tuigje heb ik 'm nog niet omgedaan, misschien inderdaad wel handig om dat eerst te proberen want meneer wil niet aan z'n buik aangeraakt worden (hoewel dat misschien ook nog komt, hij moet ook nog een beetje aan mij wennen maar dat gaat al goed)
Inmiddels ligt ie eindelijk op m'n bank te pitten dus ik zal 'm maar laten liggen (gaat ie vannacht vast weer het kattenluik open proberen te breken) en dan morgen maar even een klein half uurtje met 'm lopen.
Karel heeft natuurlijk heus door dat het lekker weer is, en dat bos achter je huis heeft-ie vast al geroken, dus binnen houden nu is denk ik wel een beetje zielig. Kijk wel uit dat hij zich niet uit het tuigje wurmt, ik heb een kat die dat voor elkaar krijgt (ongeveer zoals Hans Klok dat vorige week op TV liet zien met z'n Houdini-imitatie) ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:51:27 #27
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129011141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Karel heeft natuurlijk heus door dat het lekker weer is, en dat bos achter je huis heeft-ie vast al geroken, dus binnen houden nu is denk ik wel een beetje zielig. Kijk wel uit dat hij zich niet uit het tuigje wurmt, ik heb een kat die dat voor elkaar krijgt (ongeveer zoals Hans Klok dat vorige week op TV liet zien met z'n Houdini-imitatie) ;)
Ja katten kunnen zich in rare bochten wringen :D

Karel heeft ook al even op het (kleine) balkon gezeten en op de balkonrand dus hij heeft de omgeving ook al gezien.
Afgelopen dagen was ie alleen nog wel wat gestressed van de verhuizing (sliep veel) maar is al helemaal op aan het leven en wil de omgeving verkennen.

Overigens is ie wel een zwerfkater.. hij is bij m'n zus aan komen lopen (of gedumpt omdat er ook 4 boerderijkatten bij het huis horen waarvoor gezorgd wordt, die krijgen voer van famillie van de vorige huiseigenaar)
Hij heeft dus al in elk geval sinds eind april vooral buiten gezeten (het huis wordt volledig verbouwd)
Maar hij is wel duidelijk ooit een huiskat geweest
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:55:03 #28
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129011280
Als hij gewend is te zwerven krijg je dat er waarschijnlijk niet meer uit. Wel kun je hem zo veel mogelijk aan jou en je huis binden door hem superveel aandacht te geven, aaien, kroelen, op tijd z'n eten enzovoorts, zodat hij jou en je huis altijd in gedachten houdt als iets fijns waar hij altijd welkom is.

Mijn ouders hebben op die manier (eten geven, later naar binnen lokken en vaak aaien, kroelen) ooit een niet-zo-aardige-zwerfkat tot vriendelijke-huiskat-met-af-en-toe-nog-wat-zwerfneigingen weten te maken. O+

Heb je foto's van Karel?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:08:44 #29
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129011880
Naja, hij is verder niet echt een zwerver maar moest door omstandigheden.
Toen ie op het terrein van m'n zus was aangekomen is ie daar ook niet meer vertrokken, zat ook regelmatig in het huis te kijken hoe de vriend van m'n zus bezig was met de verbouwing (elektrische zagen en boormachines doen 'm niks)
En hij komt ook af en toe echt aandacht zoeken.. even mauwen om de aandacht op zich te vestigen en dan kopjes geven.
En hij wil ook dat ik 'm volg.. naar de voordeur, loop ik niet mee dan mauwt ie, komt evt teruglopen om me "te halen" :D
Vandaar dus ook dat ik wel denk dat ie een normale huiskat is en verder niet echt de neiging zal hebben om weg te lopen.
Daarbij heb ik hier ook héél er lekker voer voor 'm (Brokjes Smilla en Pro-plan en 's avonds Bozita natvoer met 93% vlees) en hij is redelijk gefocussed op eten.

Foto's staan hier: F&F / [Centraal] Kattenfoto's deel 98
Ik heb er verder nog geen nieuwe foto's bij gemaakt, eerste dagen was ie alleen aan het slapen en om nou tig foto's van een kat in steeds dezelfde houding te zien...
Komt wel als ie inderdaad naar buiten mag
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:38:13 #30
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_129017108
Dozen blijven leuke dingen, in het begin hield ik ze weg bij de katten, maar nu laat ik ze staan. Zo leuk hoe ze erin liggen, verstoppen en alles :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_129020868
Onze Max is n katje van 8 weken oud. Hij wil alleen maar spelen de hele tijd, waarschijnlijk omdat we veel van huis zijn. Dat spelen is vooral in schoenen/sokken/tenen/vingers bijten. Dat gaat meestal zachtjes, maar soms bijt-ie door. We wilden m dit afleren door m met de plantenspray nat te spuiten als ie bijt. Dan is het beestje weer even rustig. Helaas begint het 3 minuten later weer van voor af aan.
We hebben net zelfs n plens water over 'm heen gegooid nadat ie doorbeet, toen wassie 10 minuten rustig. Heeft deze manier kans van slagen om onze kitten braaf te maken?
The distance between insanity and genius is measured only by success
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:19:21 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129021098
Je kunt NEE zeggen, 'm even aan de kant zetten en verder spelen met bijv. een muis aan een touwtje. (Dus niet mer je handen!) Consequent zijn met nee zeggen en het stoppen met spelen. Kan wel een tijdje duren, maar hij is nu nog jong en hij gaat wel leren dat het niet mag.

Liever niet steeds 'straffen' met water.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:19:55 #33
403520 Sway-
La vie est belle
pi_129021137
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:14 schreef Sfeermaker het volgende:
Onze Max is n katje van 8 weken oud. Hij wil alleen maar spelen de hele tijd, waarschijnlijk omdat we veel van huis zijn. Dat spelen is vooral in schoenen/sokken/tenen/vingers bijten. Dat gaat meestal zachtjes, maar soms bijt-ie door. We wilden m dit afleren door m met de plantenspray nat te spuiten als ie bijt. Dan is het beestje weer even rustig. Helaas begint het 3 minuten later weer van voor af aan.
We hebben net zelfs n plens water over 'm heen gegooid nadat ie doorbeet, toen wassie 10 minuten rustig. Heeft deze manier kans van slagen om onze kitten braaf te maken?
Plens water :{ ..

Kan je hem niet wat speeltjes aanbieden ipv vingers? Volgens mijn dierenarts kan je ze beter afleiden met speeltjes of eventueel in de nek pakken en hem streng toespreken.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:21:09 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129021204
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:14 schreef Sfeermaker het volgende:
Onze Max is n katje van 8 weken oud. Hij wil alleen maar spelen de hele tijd, waarschijnlijk omdat we veel van huis zijn. Dat spelen is vooral in schoenen/sokken/tenen/vingers bijten. Dat gaat meestal zachtjes, maar soms bijt-ie door. We wilden m dit afleren door m met de plantenspray nat te spuiten als ie bijt. Dan is het beestje weer even rustig. Helaas begint het 3 minuten later weer van voor af aan.
We hebben net zelfs n plens water over 'm heen gegooid nadat ie doorbeet, toen wassie 10 minuten rustig. Heeft deze manier kans van slagen om onze kitten braaf te maken?
Jemig, zo'n jong beest zou gewoon nog bij zijn moeder moeten zijn.

Dat spelen en doorbijten is wat ze doorgaans van elkaar leren, in het nestje. Ze leren dan hoe ver ze kunnen gaan. Ik zal wel een softie zijn, maar tegen zo'n jong dier te keer gaan met een plantenspuit, of zelfs een plens water, lijkt me nogal rigoreus. Mag hij even de wereld ontdekken zeg? En natuurlijk begint het drie minuten later weer. Hij hoort nog weken lang te ravotten met broertjes en zusjes.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129021321
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jemig, zo'n jong beest zou gewoon nog bij zijn moeder moeten zijn.

Dat spelen en doorbijten is wat ze doorgaans van elkaar leren, in het nestje. Ze leren dan hoe ver ze kunnen gaan. Ik zal wel een softie zijn, maar tegen zo'n jong diet te keer gaan met een plantenspuit, lijkt me nogal rigoreus. Natuurlijk begint het drie minuten later weer. Hij hoort nog weken lang te ravotten met broertjes en zusjes.
Kittens van 8 weken kunnen op zich al verhuizen, minder gelukkig is dat hij blijkbaar alleen is en de baasjes veel weg zijn. Ik zal in zo'n geval altijd adviseren er twee te nemen of 1 oudere kat en eventueel een kitten niet meegeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129021594
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:14 schreef Sfeermaker het volgende:
Onze Max is n katje van 8 weken oud. Hij wil alleen maar spelen de hele tijd, waarschijnlijk omdat we veel van huis zijn. Dat spelen is vooral in schoenen/sokken/tenen/vingers bijten. Dat gaat meestal zachtjes, maar soms bijt-ie door. We wilden m dit afleren door m met de plantenspray nat te spuiten als ie bijt. Dan is het beestje weer even rustig. Helaas begint het 3 minuten later weer van voor af aan.
We hebben net zelfs n plens water over 'm heen gegooid nadat ie doorbeet, toen wassie 10 minuten rustig. Heeft deze manier kans van slagen om onze kitten braaf te maken?
Gooi geen water meer alsjeblieft. ;( Je kitten heeft hopen energie die hij niet kwijt kan in zijn eentje, zeker als jullie veel weg zijn. Wat ik in mijn vorige post al zei: kijk of je er geen tweede kitten bij kan nemen, dan amuseren ze elkaar en niet je schoenen etc. Of zorg dat je, zeker in deze eerste periode, veel thuis bent.

Je kunt het speelgedrag niet afleren en dat moet je ook niet willen, het hoort erbij. Maar probeer hem af te leiden met andere speeltjes zoals dingetjes aan een touwtje (alleen als jij erbij bent!), rammelballetjes, laserlampje etc.

Tenen en vingers zijn geen speelgoed, dat leer ik ze hier al vanaf dat ze een week of vijf zijn, zodat ze welopgevoed met de adoptiebazen meekunnen. En dat is simpel genoeg: bied je vingers niet aan als speelmateriaal maar bied een alternatief, ik heb al wat dingetjes genoemd. En als hij toch nog met je vingers gaat spelen, houd je hand helemaal stil dan snapt hij gauw genoeg dat het niet lollig is om daarmee te spelen en dat andere bewegende spelletje (wat jij hem uiteraard voorhoudt) veel leuker is.
En nogmaals: een tweede kitten is ook hiervoor ideaal. Want dan leren ze elkaar dat doorbijten niet leuk en wenselijk is en groeien ze daar wat sneller uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129021667
O, ik ben spuit vier zie ik. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:32:27 #38
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129021819
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kittens van 8 weken kunnen op zich al verhuizen, minder gelukkig is dat hij blijkbaar alleen is en de baasjes veel weg zijn. Ik zal in zo'n geval altijd adviseren er twee te nemen of 1 oudere kat en eventueel een kitten niet meegeven.
Niet mee eens Cat, sorry.
Kittens moeten niet voor twaalf weken weg.

Wel eens met de rest van je post natuurlijk. Zo'n kleintje helemaal alleen, jemig.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:33:37 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129021882
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Gooi geen water meer alsjeblieft. ;( Je kitten heeft hopen energie die hij niet kwijt kan in zijn eentje, zeker als jullie veel weg zijn. Wat ik in mijn vorige post al zei: kijk of je er geen tweede kitten bij kan nemen, dan amuseren ze elkaar en niet je schoenen etc. Of zorg dat je, zeker in deze eerste periode, veel thuis bent.

Je kunt het speelgedrag niet afleren en dat moet je ook niet willen, het hoort erbij. Maar probeer hem af te leiden met andere speeltjes zoals dingetjes aan een touwtje (alleen als jij erbij bent!), rammelballetjes, laserlampje etc.

Tenen en vingers zijn geen speelgoed, dat leer ik ze hier al vanaf dat ze een week of vijf zijn, zodat ze welopgevoed met de adoptiebazen meekunnen. En dat is simpel genoeg: bied je vingers niet aan als speelmateriaal maar bied een alternatief, ik heb al wat dingetjes genoemd. En als hij toch nog met je vingers gaat spelen, houd je hand helemaal stil dan snapt hij gauw genoeg dat het niet lollig is om daarmee te spelen en dat andere bewegende spelletje (wat jij hem uiteraard voorhoudt) veel leuker is.
En nogmaals: een tweede kitten is ook hiervoor ideaal. Want dan leren ze elkaar dat doorbijten niet leuk en wenselijk is en groeien ze daar wat sneller uit.
O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129022173
Bedankt voor de vele reacties. Ik vroeg dit ook omdat er een betere manier moet zijn. We hebben t belletje, een knuffel aan een touwtje met staf, maar toch telkens vliegt ie je handen aan. Het nee zeggen werkt ook al aardig en hij is bang voor de plantensprayer. Ik zal zeker vaker nee zeggen bij knauwen aan vingers en m dan het knuffeltje geven om mee te spelen.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_129022504
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Niet mee eens Cat, sorry.
Kittens moeten niet voor twaalf weken weg.

Wel eens met de rest van je post natuurlijk. Zo'n kleintje helemaal alleen, jemig.
wettelijk gezien wel.
sociaal gezien is een paar weken later natuurlijk beter

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:38 schreef Sfeermaker het volgende:
Bedankt voor de vele reacties. Ik vroeg dit ook omdat er een betere manier moet zijn. We hebben t belletje, een knuffel aan een touwtje met staf, maar toch telkens vliegt ie je handen aan. Het nee zeggen werkt ook al aardig en hij is bang voor de plantensprayer. Ik zal zeker vaker nee zeggen bij knauwen aan vingers en m dan het knuffeltje geven om mee te spelen.
succes! je zal dit de komende dagen/weken moeten volhouden. het lijkt in het begin niets te helpen maar stug volhouden. over een tijdje zal je echt verschil merken.

met een kitten erbij zal dat hele proces een stuk sneller gaan.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:45:43 #42
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129022549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:38 schreef Sfeermaker het volgende:
Bedankt voor de vele reacties. Ik vroeg dit ook omdat er een betere manier moet zijn. We hebben t belletje, een knuffel aan een touwtje met staf, maar toch telkens vliegt ie je handen aan. Het nee zeggen werkt ook al aardig en hij is bang voor de plantensprayer. Ik zal zeker vaker nee zeggen bij knauwen aan vingers en m dan het knuffeltje geven om mee te spelen.
Waarom wilde je eigenlijk een kitten?
Het is wel een wezentje dat je verantwoord zal moeten opvoeden. Kost veel vrije dagen en moeite. Ik neem zelfs voor een oude kat uit het asiel een paar weken vrij. Het is geen speelgoed dat je kan besturen.

Help hem/haar alsjeblieft niet de vernieling in door het als speeltje of geinige aanvulling op het huishouden te zien. Katten hebben hun eigen gedragsregels, waarmee je in het samenwonen rekening moet en kan houden. Daar krijg je de leukste huisgenoten van.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129025458
N heb
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Waarom wilde je eigenlijk een kitten?
Het is wel een wezentje dat je verantwoord zal moeten opvoeden. Kost veel vrije dagen en moeite. Ik neem zelfs voor een oude kat uit het asiel een paar weken vrij. Het is geen speelgoed dat je kan besturen.

Help hem/haar alsjeblieft niet de vernieling in door het als speeltje of geinige aanvulling op het huishouden te zien. Katten hebben hun eigen gedragsregels, waarmee je in het samenwonen rekening moet en kan houden. Daar krijg je de leukste huisgenoten van.
Ik woon met twee vrienden samen en een van hen kwam twee jaar geleden al met het idee. Ik heb toen gezegd: laten we dat nou niet doen want we hebben geen tijd voor da beest... Twee weken terug hadden ze een kitten meegenomen en dan ben je spontaan verliefd op dat beestje en heb toen maar ingestemd. Ik probeer iig zoveel mogelijk aandacht te geven maar aan de andere kant besef ik me dat we er te weinig voor m kunnen zijn.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_129026121
quote:
succes! je zal dit de komende dagen/weken moeten volhouden. het lijkt in het begin niets te helpen maar stug volhouden. over een tijdje zal je echt verschil merken.

met een kitten erbij zal dat hele proces een stuk sneller gaan.
Dank je wel, we doen ons best, de verzorging als het ontwormen, inentingen, een schone kattenbak, krabpaal en speeltjes is verder dik in orde.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_129033943
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:39 schreef Sfeermaker het volgende:
N heb

[..]

Ik woon met twee vrienden samen en een van hen kwam twee jaar geleden al met het idee. Ik heb toen gezegd: laten we dat nou niet doen want we hebben geen tijd voor da beest... Twee weken terug hadden ze een kitten meegenomen en dan ben je spontaan verliefd op dat beestje en heb toen maar ingestemd. Ik probeer iig zoveel mogelijk aandacht te geven maar aan de andere kant besef ik me dat we er te weinig voor m kunnen zijn.
Toen was ie dus 6 weken en wettelijk gezien wél te jong om bij de moeder weg te mogen :{

Verder wat al gezegd is, volhouden met nee zeggen en andere dingen aanbieden. Denk ook 'ns aan iets simpels zoals propjes papier, of iets duurder een Catit senses baan, die doet het hier altijd goed bij kittens en ik merk hier dat ze met van alles spelen, maar die baan blijft leuk. En toch nog 'ns overleggen over 'n 2e katje dan maar?
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:48:13 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129034502
Een paar weken vrij nemen vind ik wel overdreven eerlijk gezegd. Wij hebben onze poes wel expres aan het einde van de zomervakantie opgehaald, dan waren we de eerste week nog veel overdag thuis.

Ze was toen wel al 15 weken.
Kwak
pi_129039945
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 07:28 schreef Holyme het volgende:

[..]
Verder wat al gezegd is, volhouden met nee zeggen en andere dingen aanbieden.
Lege keukenrollen vind 'ie ook leuk. Een tweede kat/kitten gaat er niet komen, hij heeft al een hamster om mee te spelen :P (wel veilig achter 't tralies van de hamsterkooi).
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_129041006
waarom geen 2e kat/kitten?
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:20:07 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129043649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:48 schreef kwakz0r het volgende:
Een paar weken vrij nemen vind ik wel overdreven eerlijk gezegd. Wij hebben onze poes wel expres aan het einde van de zomervakantie opgehaald, dan waren we de eerste week nog veel overdag thuis.

Ze was toen wel al 15 weken.
Ja, is waarschijnlijk ook wel wat overdreven. :@
Maar het was wel een heel achterdochtig, ongesocialiseerd asielgeval en ik heb haar in die twee weken wel rustig gekregen, door er gewoon veel te zijn en tegen haar aan te kletsen.

Maar goed, ik ben wel een beetje een doorgeslagen kattenvrouwtje misschien. :@ Zey are my sjildren.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129045762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:44 schreef loecje het volgende:

[..]

wettelijk gezien wel.
sociaal gezien is een paar weken later natuurlijk beter

Mooie nuancering. :Y Ik zou ze het liefste ook wat langer bij me willen houden (opvang), maar als je weet dat er een nestje van een week oud ligt te wachten op een veilige logeerplek dan laat je ze met 8 weken echt wel gaan. Waarbij we als organisatie ook selecteren op adoptanten. Mensen die weinig tijd hebben of snel na adoptie op vakantie gaan krijgen een (al dan niet tijdelijk) 'nee' te horen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:39 schreef Sfeermaker het volgende:
N heb

[..]

Ik woon met twee vrienden samen en een van hen kwam twee jaar geleden al met het idee. Ik heb toen gezegd: laten we dat nou niet doen want we hebben geen tijd voor da beest... Twee weken terug hadden ze een kitten meegenomen en dan ben je spontaan verliefd op dat beestje en heb toen maar ingestemd. Ik probeer iig zoveel mogelijk aandacht te geven maar aan de andere kant besef ik me dat we er te weinig voor m kunnen zijn.
He gets, wat een onverantwoorde actie van je vrienden. -O- Dan weet je duidelijk te weinig van katten af en kijk je vooral naar je eigen behoeftes. Als hij zes weken was dan is hij echt te jong weggegaan en heeft hij juist dat gedrag niet kunnen afleren, wat hij anders (letterlijk) spelenderwijs leert. Succes met de tips die we hebben gegeven. Jullie zijn nu nestgenoten en moederpoes Het is een kwestie van volhouden, maar als je nu een goede basis legt heb jullie er voor de rest van zijn leven beiden allemaal van. Zowel bazen als katten.

Ik neem aan dat de verantwoordelijkheid over het kitten (kosten, ziekte, wat als iemand verhuist etc) goed geregeld is? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129045833
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, is waarschijnlijk ook wel wat overdreven. :@
Maar het was wel een heel achterdochtig, ongesocialiseerd asielgeval en ik heb haar in die twee weken wel rustig gekregen, door er gewoon veel te zijn en tegen haar aan te kletsen.

Maar goed, ik ben wel een beetje een doorgeslagen kattenvrouwtje misschien. :@ Zey are my sjildren.
Ik ben voor mijn een na laatste aanschaf een week thuisgebleven en toen halve dagen gaan werken (kitten van 8 weken met reeds inwonende volwassen poes). Dat ging goed.
Bij mijn laatste aanschaf ben ik niet thuisgebleven. maar die twee waren al 8 weken aan het acclimatiseren. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129045948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:16 schreef Cat22 het volgende:
Ik neem aan dat de verantwoordelijkheid over het kitten (kosten, ziekte, wat als iemand verhuist etc) goed geregeld is? :@
De kosten worden netjes gedeeld en we zorgen alle 3 goed voor 'm. Het was vandaag mijn vrije dag en heb veel gespeeld met 'm dus wie weet is Maxje rustiger dit keer als m'n andere huisgenoten terugkomen van hun werk.
The distance between insanity and genius is measured only by success
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:25:44 #53
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129046145
Goed, morgen nog maar eens proberen om Karel naar buiten te krijgen.
Hij zat in de deuropening, vond het reuze-interessant maar hij vond het tuigje maar niks en liep zelfs achteruit om eruit te komen.
Na een minuut of 2-3 dus de deur maar dicht gedaan, tuigje afgedaan en Karel een snack gegeven voor de schrik.
Morgen nog maar eens proberen.

Hij ziet er misschien stoer uit maar hij heeft een hoog mauw-stemmetje en is eigenlijk maar een mietje kennelijk.. :D
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:28:46 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129046269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:25 schreef SiGNe het volgende:
Goed, morgen nog maar eens proberen om Karel naar buiten te krijgen.
Hij zat in de deuropening, vond het reuze-interessant maar hij vond het tuigje maar niks en liep zelfs achteruit om eruit te komen.
Na een minuut of 2-3 dus de deur maar dicht gedaan, tuigje afgedaan en Karel een snack gegeven voor de schrik.
Morgen nog maar eens proberen.

Hij ziet er misschien stoer uit maar hij heeft een hoog mauw-stemmetje en is eigenlijk maar een mietje kennelijk.. :D
[ afbeelding ]
Ik vind persoonlijk een tuigje zó niet-kateigen. Wat mij betreft gaan ze wel of niet naar buiten. Dat gewandel aan een bandje is voor honden.

Volgens mij voelt een kat zich doodongelukkig met zo'n gek ding om.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:37:00 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129046615
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk een tuigje zó niet-kateigen. Wat mij betreft gaan ze wel of niet naar buiten. Dat gewandel aan een bandje is voor honden.

Volgens mij voelt een kat zich doodongelukkig met zo'n gek ding om.
Tja dat wel maar ik heb hier geen tuin die ik kan afzetten en er lopen hier regelmatig mensen met honden langs.
Als ie schrikt kan ie wegrennen en m'n huis misschien niet meer vinden of erger.. de weg op rennen.

Dus dan liever eventjes tijdelijk met tuigje tot ik weet dat hij mijn huis kan vinden en daarna onder begeleiding naar buiten tot ikzelf zeker ben dat ie ook prima alleen naar buiten kan.

verder ben ik ook een tegenstander van bandjes, zelfs vlooienbandjes doe ik niet.
pi_129046625
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk een tuigje zó niet-kateigen. Wat mij betreft gaan ze wel of niet naar buiten. Dat gewandel aan een bandje is voor honden.

Volgens mij voelt een kat zich doodongelukkig met zo'n gek ding om.
wij hebben het uiteindelijk wel gedaan, met onze 14 jarige leenkat. Ze was nog nooit buiten geweest, en we vertrouwden haar niet om de weg weer naar huis te vinden. Nu gaat ze even mee naar buiten als wij buiten zitten, om op het gras te kauwen en eens goed te kotsen. Ze zit rustig tot we het tuigje om gedaan hebben, en loopt absoluut niet ver weg, en heeft ook geen behoefte verder te gaan. Ze is ook een mietje, ze doet er wel 10 minuten over om naar buiten te stappen, en zodra er een andere kat aankomt vlucht ze naar binnen. Al met al heeft ze geen last van het tuigje, en kan ze fijn even buiten zijn. Vaak wil ze dan na een 20 minuten ook weer naar binnen, gek beest.
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 juli 2013 @ 15:37:44 #57
22592 crew  Ole
pi_129046649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mooie nuancering. :Y Ik zou ze het liefste ook wat langer bij me willen houden (opvang), maar als je weet dat er een nestje van een week oud ligt te wachten op een veilige logeerplek dan laat je ze met 8 weken echt wel gaan. Waarbij we als organisatie ook selecteren op adoptanten. Mensen die weinig tijd hebben of snel na adoptie op vakantie gaan krijgen een (al dan niet tijdelijk) 'nee' te horen.

Mijn kittens waren op de dag 8 weken. Diegene waar ik ze vandaan heb wilde per se van ze af :{
Maar wellicht scheelt het dat ze samen kwamen. Ze zijn supersociaal en heel lief voor mijn bejaarde meneer. Ze kwamen wel uit een huis waar honden, kinderen, andere katten waren.

Hiervoor een kat gehad die rond een week of 12 was (degene waar hij geboren was kon moeilijk afstand doen ), die is altijd heel angstig geweest. Kwam misschien wel uit een té rustig huis.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:53:24 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129047247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:37 schreef Ole het volgende:

[..]

Mijn kittens waren op de dag 8 weken. Diegene waar ik ze vandaan heb wilde per se van ze af :{
Maar wellicht scheelt het dat ze samen kwamen. Ze zijn supersociaal en heel lief voor mijn bejaarde meneer. Ze kwamen wel uit een huis waar honden, kinderen, andere katten waren.

Hiervoor een kat gehad die rond een week of 12 was (degene waar hij geboren was kon moeilijk afstand doen ), die is altijd heel angstig geweest. Kwam misschien wel uit een té rustig huis.
onze muppet kwam met 15 weken uit een huis met een mama, een papa, een halfzusje uit een eerder nestje en drie broertjes/zusjes uit eigen nestje die nog niet opgehaald waren (wel allemaal een huisje gevonden op de ene na die ze zelf wilde houden)...

maar goed, daar was het dus druk met katten, en er is ook goed gesocialiseerd met oppakken en aaien en knuffelen en regelmatig bezoek van vreemden.

en toch is onze lieverd een beetje een schijterd. :Y kan ook gewoon karakter zijn.
Kwak
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:58:39 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_129047479
w.b. schijterigheid: ik ben zó gelukkig dat ons experiment met het balkon gelukt is. schijterdpoesje durfde eerst uberhaupt niet naar buiten toen we de deuren openzetten. inmiddels geniet ze volop van het balkon en heeft geen enkele neiging tot klimmen of springen, zelfs niet als er een vogel op de rand landt. dan doet ze hooguit een schijnsprong (en blazen en kwetteren als een malle!).

Gisteren heeft ze heerlijk onder het wasrek met natte was liggen chillen buiten, en vaak ligt ze in de deuropening, in de schaduw met een briesje O+ en wij hebben ook weer frisse lucht binnen (met de deuren steeds dicht was het s avonds vaak 27 graden in huis). Ze komt sowieso regelmatig even kijken binnen, of even miauwen dat het spannend is buiten/onder de barbecue/bij de afvoerput O+ miertjes vangen O+ buiten kotsen omdat je een mosje hebt gegeten O+

Fijn dat t nu goed gaat. We laten haar niet buiten als we er niet bij in de buurt zijn/niet thuis zijn en houden in de gaten of t goed blijft gaan, Mocht ze neigingen krijgen dan kunnen we alsnog een afzetting maken...
Kwak
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:34:40 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129049027
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Tja dat wel maar ik heb hier geen tuin die ik kan afzetten en er lopen hier regelmatig mensen met honden langs.
Als ie schrikt kan ie wegrennen en m'n huis misschien niet meer vinden of erger.. de weg op rennen.

Dus dan liever eventjes tijdelijk met tuigje tot ik weet dat hij mijn huis kan vinden en daarna onder begeleiding naar buiten tot ikzelf zeker ben dat ie ook prima alleen naar buiten kan.

verder ben ik ook een tegenstander van bandjes, zelfs vlooienbandjes doe ik niet.
Maar wat gaat Karel aan dat gewandel hebben? Stress, aan een bandje zitten, frustratie. Katten snappen hier niets van. Volgens mij is dit een behoefte van het baasje en niet van de kat.
Hou hem vijf weken binnen en zet dan de deur open. Komt goed hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:47:54 #61
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129049715
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar wat gaat Karel aan dat gewandel hebben? Stress, aan een bandje zitten, frustratie. Katten snappen hier niets van. Volgens mij is dit een behoefte van het baasje en niet van de kat.
Hou hem vijf weken binnen en zet dan de deur open. Komt goed hoor.
Zo'n tuigje wennen ze redelijk snel aan, zeker als de nieuwsgierigheid de angst overwint.
Voordeel ervan is dat de kat al op een veilige manier de omgeving kan leren kennen.
En uiteraard willen katten liever geen tuigje en is het de behoefte van de baas dat die zekerheid heeft dat de kat niet te ver weg loopt.
pi_129055341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mooie nuancering. :Y Ik zou ze het liefste ook wat langer bij me willen houden (opvang), maar als je weet dat er een nestje van een week oud ligt te wachten op een veilige logeerplek dan laat je ze met 8 weken echt wel gaan. Waarbij we als organisatie ook selecteren op adoptanten. Mensen die weinig tijd hebben of snel na adoptie op vakantie gaan krijgen een (al dan niet tijdelijk) 'nee' te horen.
plaatsen jullie dan bijvoorbeeld ook geen kittens alleen?
dat scheelt ook al wel. als er andere kittens/katten in huis zijn leren ze van elkaar.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar wat gaat Karel aan dat gewandel hebben? Stress, aan een bandje zitten, frustratie. Katten snappen hier niets van. Volgens mij is dit een behoefte van het baasje en niet van de kat.
Hou hem vijf weken binnen en zet dan de deur open. Komt goed hoor.
tuigje vinden ze hier helemaal niet eng.
maar een kat mee naar buiten nemen is wel anders dan met een hond. je laat een kat niet uit, een kat laat jou uit.
pi_129055679
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:14 schreef loecje het volgende:

[..]

plaatsen jullie dan bijvoorbeeld ook geen kittens alleen?
dat scheelt ook al wel. als er andere kittens/katten in huis zijn leren ze van elkaar.

Ja hoor. :Y Bij voorkeur bij andere katten maar bazen die veel thuis zijn kunnen ook een prima baas zijn voor één kitten. We kijken echt naar de match met de bazen. En soms zijn er twee kittens die erg aan elkaar hechten en die plaatsen we dan ook bij voorkeur samen. Werkt op de lange termijn vaak het beste.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129056306
ik ben zelf veel thuis maar dan nog kan ik een maatje niet vervangen.
dat merk ik nu heel goed nu 1 van de 2 katten ziek is. de ander mist echt een maatje om mee te spelen. daar kan ik met knuffels, hengeltjes en een hoop speelgoed niet tegenop.
pi_129057601
Zit met een dilemma, of met 6 maanden gelijk castreren om sproeien te voorkomen, of toch afwachten of het eens gebeurd en dan met 1 jaar het doen.
Ik vind het namelijk echt mooi als hij (kater) van die 'stud jowls' krijgt, dikke wangetjes.
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:11:28 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129057687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wij hebben het uiteindelijk wel gedaan, met onze 14 jarige leenkat. Ze was nog nooit buiten geweest, en we vertrouwden haar niet om de weg weer naar huis te vinden. Nu gaat ze even mee naar buiten als wij buiten zitten, om op het gras te kauwen en eens goed te kotsen. Ze zit rustig tot we het tuigje om gedaan hebben, en loopt absoluut niet ver weg, en heeft ook geen behoefte verder te gaan. Ze is ook een mietje, ze doet er wel 10 minuten over om naar buiten te stappen, en zodra er een andere kat aankomt vlucht ze naar binnen. Al met al heeft ze geen last van het tuigje, en kan ze fijn even buiten zijn. Vaak wil ze dan na een 20 minuten ook weer naar binnen, gek beest.
O dat klinkt best relaxed.
Fijn dat het zo kan. :Y
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 20:18:13 #67
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129057914
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:09 schreef Snowbells het volgende:
Zit met een dilemma, of met 6 maanden gelijk castreren om sproeien te voorkomen, of toch afwachten of het eens gebeurd en dan met 1 jaar het doen.
Ik vind het namelijk echt mooi als hij (kater) van die 'stud jowls' krijgt, dikke wangetjes.
Mijn katertje is nu twee en die is nog niet gecastreerd. Maar hij sproeit ook niet. Zolang hij dat niet doet en er verder geen last van heeft laat ik ze hangen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_129058062
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:18 schreef dud0r het volgende:

[..]

Mijn katertje is nu twee en die is nog niet gecastreerd. Maar hij sproeit ook niet. Zolang hij dat niet doet en er verder geen last van heeft laat ik ze hangen.
Enige kat zeker en binnenkat? (zoals de mijne)
Heeft hij ook van die grote wangen? Pics?! :D
pi_129058124
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:09 schreef Snowbells het volgende:
Zit met een dilemma, of met 6 maanden gelijk castreren om sproeien te voorkomen, of toch afwachten of het eens gebeurd en dan met 1 jaar het doen.
Ik vind het namelijk echt mooi als hij (kater) van die 'stud jowls' krijgt, dikke wangetjes.
je weet dat voor die katerwangen constant hormonen aanwezig moeten zijn?
Casteren is stoppen van de hormonen en dan worden de katerwangen minder of verdwijnen zelfs helemaal.
pi_129058176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:24 schreef loecje het volgende:

[..]

je weet dat voor die katerwangen constant hormonen aanwezig moeten zijn?
Casteren is stoppen van de hormonen en dan worden de katerwangen minder of verdwijnen zelfs helemaal.
Oh -O-
pi_129058213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:24 schreef loecje het volgende:

[..]

je weet dat voor die katerwangen constant hormonen aanwezig moeten zijn?
Casteren is stoppen van de hormonen en dan worden de katerwangen minder of verdwijnen zelfs helemaal.
Hmmmm, ik had mijn kater laten castreren toen hij een maand of 9 was. Hij heeft de rest van zijn leven echt wel een duidelijk 'katerig' koppetje gehouden
pi_129058370
ze verdwijnen niet altijd volledig, elke kat is ook weer anders gebouwd. zijn ook jong gecasteerde katers die wangen hebben.
maar de echte katerwangen is iets wat door hormonen wordt veroorzaakt. dus na castratie is het niet hetzelfde als bij een echte oude kater.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 20:32:06 #73
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_129058400
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:22 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Enige kat zeker en binnenkat? (zoals de mijne)
Heeft hij ook van die grote wangen? Pics?! :D
Wel binnenkat, maar hij heeft ook nog een zusje. Die is wel geholpen.
Hij heeft inderdaad wel dikkere wangen :D
Ik heb ooit eens in het katten foto topic pics gepost. Zal eens kijken of ik ze nog kan vinden.
Kan ze zo snel even niet vinden omdat ik mobiel zit.
En ik weet niet meer waar ik ze geupload heb. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door dud0r op 17-07-2013 21:12:56 ]
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  donderdag 18 juli 2013 @ 00:33:58 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129069442
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:09 schreef Snowbells het volgende:
Zit met een dilemma, of met 6 maanden gelijk castreren om sproeien te voorkomen, of toch afwachten of het eens gebeurd en dan met 1 jaar het doen.
Ik vind het namelijk echt mooi als hij (kater) van die 'stud jowls' krijgt, dikke wangetjes.
Huh, dikke wangetjes? Wat bedoel je precies?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129069688
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh, dikke wangetjes? Wat bedoel je precies?
Een kater krijgt dikke wangen, meer spieren/vetlaagje als je hem niet te vroeg castreert. Stud jowls :D
  donderdag 18 juli 2013 @ 00:43:27 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129069710
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:42 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Een kater krijgt dikke wangen, meer spieren/vetlaagje als je hem niet te vroeg castreert. Stud jowls :D
Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. :?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129069797
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. :?
Valt het je niet op dat mannetjes meestal bollere koppen hebben?
pi_129069831
Wacht ff... :{ als je een kater dus pas later castreert wordt hij minder dik?

Ooooooh dan is het de schuld van de dierenarts :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:00:55 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129070059
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Valt het je niet op dat mannetjes meestal bollere koppen hebben?
Eh, nee. Nou ja, ze zijn natuurlijk wat anders gebouwd, maar specifiek dikkere wangen waren me niet opgevallen. Maar ik had louter gecastreerde katers.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:47:34 #80
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129070738
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:09 schreef Snowbells het volgende:
Zit met een dilemma, of met 6 maanden gelijk castreren om sproeien te voorkomen, of toch afwachten of het eens gebeurd en dan met 1 jaar het doen.
Ik vind het namelijk echt mooi als hij (kater) van die 'stud jowls' krijgt, dikke wangetjes.
Gewoon wachten tot je het idee hebt dat het echt nodig is.
Als je te lang wacht loop je risico dat de kater gaat sproeien en dat is bijna niet af te leren, ook na sterrilisatie blijven ze dan overal tegenaan pissen.
Als je duidelijk merkt dat de kater met de staart trilt richting een vertikaal oppervlak en dit steeds vaker gebreurt dan is het toch wel tijd.

Dat hoeft niet altijd met 6 maanden te zijn, sommige katers zijn er vroeg bij en hebben het na 5 maanden al, andere zijn weer wat later en dan kan je in principe wachten.
Die katerbouw krijgen ze hoe dan ook wel, ook met minder hormonen.
Zelf kan ik aan de kop van een kat vaak al zien of het een mannetje of vrouwtje is.

Zelf heb ik mijn vorige kater nar 7,5 maanden laten sterriliseren, met 6 maanden was het nog niet echt nodig maar ik merkte op een gegeven moment dat het er tijd voor was.
  donderdag 18 juli 2013 @ 01:49:53 #81
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129070766
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Valt het je niet op dat mannetjes meestal bollere koppen hebben?
Ik vind vrouwtjes juist bollere (rondere) koppen hebben, mannetjes hebben een spitsere kop (ondanks dat ze wel een bredere kop hebben).
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:48:06 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129071443
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 01:49 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik vind vrouwtjes juist bollere (rondere) koppen hebben, mannetjes hebben een spitsere kop (ondanks dat ze wel een bredere kop hebben).
Mannetjes hebben meer 'snoet' lijkt het. :Y

Ik herken mannetjes/vrouwtjes voornamelijk aan hun lichaamsbouw. En hun grootte.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:57:56 #83
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_129095054
Ik heb geen vliegenmepper nodig :) .


De eerste keer dat ik zie dat ze er een heeft, normaal zie ik ze wel jagen, maar niet vangen :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:17:15 #84
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129099490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:49 schreef Bartjebart het volgende:
Wacht ff... :{ als je een kater dus pas later castreert wordt hij minder dik?

Ooooooh dan is het de schuld van de dierenarts :D
Nee, da's de schuld van het baasje die er geen rekening mee houdt dat een kat zonder hormonen andere voeding nodig hebben.
Oa. omdat ze wat rustiger worden en dus minder actief zijn (afgezien van een andere hormoonbalans en mineralenbehoefte bij gecastreerde katten)

Door ze later te castreren krijgen ze wel een andere spieropbouw, spieren ontwikkelen langer door.
pi_129113978
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 00:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Valt het je niet op dat mannetjes meestal bollere koppen hebben?
Ook echt nog nooit van gehoord.. Maar idd, mijn kater is met 5 mnd al geholpen, supervroeg dus. Mja met een dame in huis die nog niet geholpen was wil je het risico niet lopen.
En ik moet eerlijk zeggen dat hij inderdaad die wangen niet heeft! :D
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:08:40 #86
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129118948
Dikke katerkop :)

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:00:08 #87
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_129147958
Sinds gisteren een kitten(Senna) erbij, we hebben al een half Maine Coon van 2,5 (Billy)
Ze vliegen elkaar niet in de haren maar Billy loopt continue achter Senna zijn kont en maar ruiken, dan bijt hij hem zachtjes.
Af en toe ook blazen en grommen en dan met zijn pootje zacht tikken uitdelen.
HIj heeft ook de neiging om Senna in een hoek te drijven.

Maar gisteravond liepen ze ze achter elkaar aan te rennen alsof ze nooit anders doen.
Kan het nog niet zo goed inschatten hoe lang dit gaat duren.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_129148034
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:00 schreef Curiosity het volgende:
Sinds gisteren een kitten(Senna) erbij, we hebben al een half Maine Coon van 2,5 (Billy)
Ze vliegen elkaar niet in de haren maar Billy loopt continue achter Senna zijn kont en maar ruiken, dan bijt hij hem zachtjes.
Af en toe ook blazen en grommen en dan met zijn pootje zacht tikken uitdelen.
HIj heeft ook de neiging om Senna in een hoek te drijven.

Maar gisteravond liepen ze ze achter elkaar aan te rennen alsof ze nooit anders doen.
Kan het nog niet zo goed inschatten hoe lang dit gaat duren.
Lekker heen laten doen :) En dat is voor niemand in te schatten denk ik, soms gaat het snel, soms langzaam, en soms simpelweg niet :P Maar zo te horen komt dat vast goed, veel plezier met je kitten!
pi_129148043
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:08 schreef tonja het volgende:
Dikke katerkop :)

[ afbeelding ]
Mooi O+
pi_129148081
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:08 schreef tonja het volgende:
Dikke katerkop :)

[ afbeelding ]
Ik vind dat juist niet mooi. :@

Mijn langharige kat ook een brede kop maar dan door haar, dat is wel mooi.
pi_129148783
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind dat juist niet mooi. :@

Mijn langharige kat ook een brede kop maar dan door haar, dat is wel mooi.
Eens, Een beetje manen mogen ze wel hebben maar gewoon een dikke kop vind ik ook niet zo mooi :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_129153172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:21 schreef Kadooosh het volgende:
Voor diegene die nog zon nep furminator zoeken, ik heb uiteindelijk deze besteld:
http://www.ebay.nl/itm/40(...)id=p3984.m1497.l2649
Werkt perfect en kost incl verzending maar ¤5 _O_
Wat een geweldig ding! En mijn kat vindt het ook helemaal niet vervelend! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_129153400
Mijn vriend had ergens gelezen dat het wel slecht voor de huid kan zijn. Weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn? Want die kat houdt niet op met in de rui zijn :P
pi_129153510
Als je 'm goed gebruikt is het niet slecht. Maar niet te vaak (1x per week) en niet te hard, eigenlijk iets boven de huid blijven.
Een van mijn katten vond het een heerlijk ding en wilde er flink mee gekamd worden, met als gevolg, allemaal wondjes, die gingen jeuken, zij ging krabben, en t gevolg was een kale huid en hop naar de dierenarts.
Ik gebruik 'm dus wel maar heel weinig
We have far more in common than that which devides us..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 juli 2013 @ 22:26:49 #95
269689 crew  Viv
pi_129169392
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mijn vriend had ergens gelezen dat het wel slecht voor de huid kan zijn. Weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn? Want die kat houdt niet op met in de rui zijn :P
Het is volgens mij alleen slecht als je te hard duwt of als je het iedere dag gebruikt. Ik kan alleen niet zeggen dat de haaruitval er minder van wordt, ze geven misschien een halve dag wat minder haar af dan normaal.. :')
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:59:15 #96
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_129170860
Ik heb een halve Maine Coon met heel veel haar, maar ik gebruik de Furminator juist extra als hij in de rui is, zijn vacht wordt er echt mooi van.
En op een gegeven moment haal ik er geen haar meer af, je trekt alleen de onderharen er uit.
Normaal zo'n 1 á 2 keer per week.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_129183144
Iemand ervaring met een gebroken onderkaak bij de kat?
Achtergrond staat in het kattenfoto topic..
pi_129186184
Nardi, een achterachterneefje van onze Somali dacht dat 'ie kon vliegen en is van het balkon afgesprongen. Resultaat een gebroken onderkaak en poot. Hij is geopereerd door kattenspecialist Ottenschot. Na een tijdje bleek zijn onderkaak scheef te groeien en toen kreeg hij een soort kooiconstructie om zijn hoofd om de boel te fixeren. Zijn baasje heeft toentertijd verslag uitgebracht op een forum wat inmiddels helaas ter ziele is gegaan, ik kon alleen nog iets vinden op de site van zijn fokker; http://www.silfescian-cat(...)0343fcf2f3005dc43597
  zondag 21 juli 2013 @ 15:20:43 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129186758
Een jaar of 18 geleden, kat van mijn ouders kwam thuis met een gebroken kaak. Middenvoor, als ik me goed herinner. Is vastgezet en daarna prima geheeld. Hij is er gewoon oud mee geworden.

Sterkte!
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 juli 2013 @ 15:45:21 #100
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129187335
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand ervaring met een gebroken onderkaak bij de kat?
Achtergrond staat in het kattenfoto topic..
M"n buurman had het een tijdje geleden bij zijn kat, moest wel gezet worden maar verder ging het met 6 weken natvoer wel goed.
De kat is er ook prima bovenop gekomen.
pi_129187859
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef Dragonberry het volgende:
Iemand ervaring met een gebroken onderkaak bij de kat?
Achtergrond staat in het kattenfoto topic..
Even gelezen, wat zal je geschrokken zijn, jeetje... Sterkte, hopelijk knapt ie snel op!
pi_129189308
Fijn om de ervaringen te lezen. Mijn hart schoot ook in mijn keel toe ik het mailtje van de dierenarts kreeg. Hopelijk knapt Hero snel op!
  maandag 22 juli 2013 @ 10:05:10 #103
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_129212713
Een van onze poezen heeft nu in de afgelopen 6 weken 2 keer een epilepsie-aanval gehad, zomaar ineens na jaren zonder....

Ziet er echt eng uit, binnenkort maar even langs de dierenarts om te kijken of er een onderliggende oorzaak is, iemand hier ervaring mee?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 22 juli 2013 @ 16:02:26 #104
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_129223228
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Een van onze poezen heeft nu in de afgelopen 6 weken 2 keer een epilepsie-aanval gehad, zomaar ineens na jaren zonder....

Ziet er echt eng uit, binnenkort maar even langs de dierenarts om te kijken of er een onderliggende oorzaak is, iemand hier ervaring mee?
Ga je binnenkort pas daarvoor naar de dierenarts? Zou het liefst direct de oorzaak willen weten. Gelukkig geen ervaring mee.
  maandag 22 juli 2013 @ 16:11:56 #105
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_129223530
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:02 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Ga je binnenkort pas daarvoor naar de dierenarts? Zou het liefst direct de oorzaak willen weten. Gelukkig geen ervaring mee.
Ja, aangezien ze de vorige keer na de aanval direct weer normaal deed en dat tot gistermiddag ook gewoon was. Maar aangezien ze nu een 2e keer zo'n aanval heeft gehad gaan we naar de dierenarts deze week.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_129223596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Een van onze poezen heeft nu in de afgelopen 6 weken 2 keer een epilepsie-aanval gehad, zomaar ineens na jaren zonder....

Ziet er echt eng uit, binnenkort maar even langs de dierenarts om te kijken of er een onderliggende oorzaak is, iemand hier ervaring mee?
Ik zou niet te lang wachten met naar de DA gaan (zelf was ik al na de eerste aanval gegaan :o ). Want als ze heviger worden kan poes er hersenschade door oplopen en het doormaken van zo'n aanval is sowieso niet fijn voor het beestje.

Ik heb zelf een hond gehad met epilepsie. Ging jarenlang goed met medicijnen, waardoor hij gemiddeld één keer per jaar een dag had van zo'n 4 of 5 zware aanvallen. Daarna een dagje herstellen en hij kon weer door. Tot hij een aantal heel zware aanvallen achter elkaar doormaakte... daarna had hij evenwichtsstoornissen, was (bijna) blind en er leek gehoorschade te zijn. Omdat hij al op leeftijd was en dit voor de hond zelf niet meer leefbaar was hebben we hem toen laten inslapen. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 juli 2013 @ 16:17:50 #107
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_129223730
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zou niet te lang wachten met naar de DA gaan (zelf was ik al na de eerste aanval gegaan :o ). Want als ze heviger worden kan poes er hersenschade door oplopen en het doormaken van zo'n aanval is sowieso niet fijn voor het beestje.

Ik heb zelf een hond gehad met epilepsie. Ging jarenlang goed met medicijnen, waardoor hij gemiddeld één keer per jaar een dag had van zo'n 4 of 5 zware aanvallen. Daarna een dagje herstellen en hij kon weer door. Tot hij een aantal heel zware aanvallen achter elkaar doormaakte... daarna had hij evenwichtsstoornissen, was (bijna) blind en er leek gehoorschade te zijn. Omdat hij al op leeftijd was en dit voor de hond zelf niet meer leefbaar was hebben we hem toen laten inslapen. ;(
Was ik ook niet van plan, gaat deze week nog gebeuren!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:37:14 #108
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_129229114
Wat doen jullie met deze hitte met jullie katten? Izzy was buiten en kwam net naar binnen en ze was ontzettend aan het hijgen. Ik heb haar wat natgemaakt met een washandje, dat vond ze wel fijn. :) Nu zitten allebei mijn katten binnen.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_129229165
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef teirnon het volgende:
Wat doen jullie met deze hitte met jullie katten? Izzy was buiten en kwam net naar binnen en ze was ontzettend aan het hijgen. Ik heb haar wat natgemaakt met een washandje, dat vond ze wel fijn. :) Nu zitten allebei mijn katten binnen.
Ik spoel de mijne regelmatig af, ijsklontjes in hun water en op het heetst van de dag mogen ze niet naar buiten.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:40:26 #110
244933 trovey
Nachtoele
pi_129229216
Niets, ze bewegen gewoon niet als het niet moet. :') Genoeg water in de buurt (trouwens niet alleen voor de katten) en ze redden zich wel, balkondeur zit dicht maar dat is omdat anders gewoon alleen maar warmte binnenkomt waar iedereen in huis last van heeft. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129322465
Is 1320 gram veel voor een kitten van 10,5 week?
pi_129322657
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef teirnon het volgende:
Wat doen jullie met deze hitte met jullie katten? Izzy was buiten en kwam net naar binnen en ze was ontzettend aan het hijgen. Ik heb haar wat natgemaakt met een washandje, dat vond ze wel fijn. :) Nu zitten allebei mijn katten binnen.
Handen nat maken onder de kraan, en daarmee de katten aaien, ook achter de oortjes.
Ook handig is dat je met stevig aaien met vochtige handen meteen heel wat haren meeneemt :+
pi_129322667
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:45 schreef Snowbells het volgende:
Is 1320 gram veel voor een kitten van 10,5 week?
Dat kitten is iig niet te mager :+
pi_129322921
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:53 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat kitten is iig niet te mager :+
_O-. Hij heeft verder ook geen buikje en ik voel z'n ribben wel als ik hem optil, maar dat zou wel normaal zijn.
Veel mensen zeggen dat hij iets groter is dan de gemiddelde kitten van 10 weken dus daar zal het wel aan liggen O~)
pi_129323107
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef teirnon het volgende:
Wat doen jullie met deze hitte met jullie katten? Izzy was buiten en kwam net naar binnen en ze was ontzettend aan het hijgen. Ik heb haar wat natgemaakt met een washandje, dat vond ze wel fijn. :) Nu zitten allebei mijn katten binnen.
Ruzie hebben met mijn katten omdat ze 's avonds niet naar binnen willen komen. :') Ze eten ook en stuk minder met dit weer. Zelfs het kleine vreetzakje.

quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:45 schreef Snowbells het volgende:
Is 1320 gram veel voor een kitten van 10,5 week?
Hoe voer je hem, houd je in de gaten wat hij eet of staat er gewoon de hele dag door eten? Het is aan de zware kant, geen ramp elke kitten groeit ook in zijn eigen tempo. Maar als het echt door overmatig eten komt zou ik het wel in de gaten houden.
pi_129323230
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ruzie hebben met mijn katten omdat ze 's avonds niet naar binnen willen komen. :') Ze eten ook en stuk minder met dit weer. Zelfs het kleine vreetzakje.

[..]

Hoe voer je hem, houd je in de gaten wat hij eet of staat er gewoon de hele dag door eten? Het is aan de zware kant, geen ramp elke kitten groeit ook in zijn eigen tempo. Maar als het echt door overmatig eten komt zou ik het wel in de gaten houden.
Er staat altijd voer, maar het is geen obsessieve eter. Hij eet over de dag denk ik zo'n 5-10 keer wat happen maar eet nooit in 1 keer zijn bakje leeg.
Hij woog met 8,5 week trouwens 995 :')
pi_129324149
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:10 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Er staat altijd voer, maar het is geen obsessieve eter. Hij eet over de dag denk ik zo'n 5-10 keer wat happen maar eet nooit in 1 keer zijn bakje leeg.
Hij woog met 8,5 week trouwens 995 :')
Ik heb op dit moment ook een kitten van een week of 10 en die is ook ruim 1200 gram. Hij is verder wel in verhouding en eet niet schokkend veel. Ik ben van mening dat een kitten altijd moet kunnen eten dus hier staat ook altijd eten :)
pi_129324541
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:45 schreef Snowbells het volgende:
Is 1320 gram veel voor een kitten van 10,5 week?
Ja, het is best zwaar, maar een kitten kan eigelijk nooit te zwaar zijn. Hij doet gewoon zijn best om te groeien :+
pi_129330232
kittens kunnen bij normaal voer niet te zwaar zijn. lekker onbeperkt laten eten.

standaard vuistregel is geboortegewicht + 100gram per week (verschilt per ras)
dan is 1320 gram voor 10,5 week helemaal niet zo extreem. wel leuk om een groeicurver bij te houden.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:25:56 #120
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_129347739
Hier aten ze in het begin met z'n tweeën zeker 2 bakjes voer leeg, eentje vond ik ook wat dik, ondertussen na een jaar eten ze wat minder en zien ze er ook beide weer goed slank uit :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_129348382
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:45 schreef Snowbells het volgende:
Is 1320 gram veel voor een kitten van 10,5 week?
Als ik de gewichtsgrafiekjes van mijn (versgevoerde) opvangers erbij pak dan heb ik op dag 75 9 kittens die daarboven zitten qua gewicht en 5 daaronder. Ik vind dat dus een prima gewicht.
pi_129351851
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Als ik de gewichtsgrafiekjes van mijn (versgevoerde) opvangers erbij pak dan heb ik op dag 75 9 kittens die daarboven zitten qua gewicht en 5 daaronder. Ik vind dat dus een prima gewicht.
:Y ah bedankt allemaal.
Ja ik doe hem zowat elke dag wegen om te kijken hoeveel hij per dag aankomt :')
pi_129354822
Dan werd Ik door de da al raar aangekeken met een groeicurver van eens per week wegen.

Achteraf maar goed ook. Want anders was mij vast niet opgevallen dat sam niet aan kwam. Laat staan een paar gram afvallen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:22:16 #124
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_129357496
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef teirnon het volgende:
Wat doen jullie met deze hitte met jullie katten? Izzy was buiten en kwam net naar binnen en ze was ontzettend aan het hijgen. Ik heb haar wat natgemaakt met een washandje, dat vond ze wel fijn. :) Nu zitten allebei mijn katten binnen.
Ik houd ze het liefst binnen, maar vanochtend wilde de jongste niet binnen komen. Dus die loopt nu ergens buiten rond de hele dag. Gelukkig is het niet al te warm vandaag en heeft het geregend dus ligt overal wel wat water. Het is ook een eigenwijs beestje :Y
pi_129437001
Hoi! Ik heb sinds vrijdag ook een kitten O+ Nou ben ik eigenlijk op zoek naar een beetje goed voer (we zitten nu bij mn ouders, dus eet ze hier met de katten mee). Het liefst heb ik iets dat op internet te bestellen is en natuurlijk een goede kwaliteit/prijs verhouding. Wat voor voer kunnen jullie aanraden?
pi_129437356
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:09 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi! Ik heb sinds vrijdag ook een kitten O+ Nou ben ik eigenlijk op zoek naar een beetje goed voer (we zitten nu bij mn ouders, dus eet ze hier met de katten mee). Het liefst heb ik iets dat op internet te bestellen is en natuurlijk een goede kwaliteit/prijs verhouding. Wat voor voer kunnen jullie aanraden?
Zeer tevreden over ecostyle, verkrijgbaar oa bij de ranzijn.
pi_129437937
Ik gaf toen Hero kitten was taste of the wild. Te koop bij zooplus, graanvrij, geschikt voor kittens en een goede prijs. Goedkopere graanvrije brokken zijn volgens mij niet geschikt voor kittens.
Je kan ook Royal canin of prins kitten brokken geven.
pi_129456882
taste of the wild is inmiddels niet meer zo goedkoop, zooplus rommelt nogal met de prijzen.
kijk eens naar bijvoorbeeld smilla, Porta21, Sanabelle No Grain (ik weet alleen niet of deze laatste ook voor kittens is). allemaal te koop bij zooplus.

ik voer zelf voer wat online wat lastiger te verkrijgen is dus waarschijnlijk niet ideaal voor jou.

kijk trouwens ook naar goed blikvoer. katten drinken te weinig dus goed blikvoer (of versvoer) is imo echt noodzakelijk.
pi_129460823
Ik zat zelf te denken om gewoon altijd een beetje brokjes te hebben staan dat ze kan eten wanneer ze wil, en dan 's ochtends of 's avonds (of allebei) een beetje natvoer te geven. Dat ze er echt naar uit gaat kijken en het dan zo lekker smakkend wegwerkt O+
pi_129460962
Iemand nog tips voor als je 14 jarige kat verdwenen is? ;(
Mijn ouders zijn op vakantie (weten nog van niets dus) en mijn broertje woont nog thuis dus hij past op.
Hij heeft hij woensdag voor het laatst gezien en ze komt normaal elke dag even thuis. Ook is ze nooit lang weg en blijft ze vaak in de straat rondhangen.
Sinds we vorige jaar de hond hebben moeten laten inslapen is ze heel aanhankelijk geworden en brutaal. Nu hebben we ook nog afgelopen januari haar broertje in moeten laten slapen. Met de andere kat in huis (geen familie) klikt het nooit zo. Mijn broertje was ook veel aan het werk dus daar heeft ze ook weinig aan gehad.

We hebben al flyers rondgebracht in de straat en deze hangen in de winkel. Staat online ook nog op sites.

We zijn echt bezorgd, this is so not like her!


;(
pi_129469759
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:34 schreef Franknfurter het volgende:
Ik zat zelf te denken om gewoon altijd een beetje brokjes te hebben staan dat ze kan eten wanneer ze wil, en dan 's ochtends of 's avonds (of allebei) een beetje natvoer te geven. Dat ze er echt naar uit gaat kijken en het dan zo lekker smakkend wegwerkt O+
^O^
ik geef normaal gesproken savonds KVV (of een enkele keer blikvoer)
bij sochtends voeren ben ik bang dat de katten mij gaan wekken als ik eens wil uitslapen. :Z


al ben ik nu ook zo gek om midden in de nacht onze zieke kat te voeren :')
ik moest naar de wc en beestje bleef achter me aanlopen oftewel: HONGER! even een heel bakje KVV naar binnen gewerkt. en vanochtend gewoon nog een bakje.
een week geleden zaten we bijna op het punt van dwangvoeding maar sinds zaterdag heeft hij weer echt honger. prednisonkuur lijkt aan te slaan *O* (niet dat hij kan genezen, maar zolang het nog goed gaat gaat het goed)
pi_129480408
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:42 schreef vencodark het volgende:
Iemand nog tips voor als je 14 jarige kat verdwenen is? ;(
Mijn ouders zijn op vakantie (weten nog van niets dus) en mijn broertje woont nog thuis dus hij past op.
Hij heeft hij woensdag voor het laatst gezien en ze komt normaal elke dag even thuis. Ook is ze nooit lang weg en blijft ze vaak in de straat rondhangen.
Sinds we vorige jaar de hond hebben moeten laten inslapen is ze heel aanhankelijk geworden en brutaal. Nu hebben we ook nog afgelopen januari haar broertje in moeten laten slapen. Met de andere kat in huis (geen familie) klikt het nooit zo. Mijn broertje was ook veel aan het werk dus daar heeft ze ook weinig aan gehad.

We hebben al flyers rondgebracht in de straat en deze hangen in de winkel. Staat online ook nog op sites.

We zijn echt bezorgd, this is so not like her!


;(
Is ze gechipped?
In ieder geval melden bij amivedi (even googlen voor addressen bij jou in de buurt) en bel ook eens naar het dichtsbijzijnde asiel, wellicht is ze daar binnen gebracht.

Hopelijk duikt ze snel weer op, het is nu natuurlijk ook wel weer om buiten te vertoeven, dus wellicht neemt ze het er even van tot de rest van de blikopeners weer terug zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 29 juli 2013 @ 20:25:20 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129481005
Ik ben een weekje op vakantie en ik mis mijn katten. Ik kijk voor het slapengaan weemoedig naar hun foto's op mijn IPad. :@ :')

Ik kan me voorstellen hoe naar het is als je kat zoek is. Die van mij waren de afgelopen maanden beide een keer eventjes kwijt. Ik ging half dood. Sterkte dus! Ik duim dat het, net als bij ons, op zijn pootjes terechtkomt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129488773
Hoi allen :W

Ik heb sinds zaterdag twee kittens, broertjes, 11 weken oud, uit het asiel. Ze waren 5 weken in het asiel, en binnen die tijd zijn ze ook bij een gastgezin geweest. Ze waren nog wel erg schuw, maar mijn vriend en ik vonden ze zo lief O+ dat we de uitdaging zijn aangegaan.

Nu, na twee dagen in één ruimte, zijn ze al een stuk speelser, vrolijker en komen meer uit hun schuilplek onder de slaapbank om te spelen en de wereld te ontdekken. We proberen ze dichterbij te lokken met eten en aaien ze tijdens het voeren, wat ze met mate toelaten. Vandaag kwam de dapperste ook even aan me snuffelen O+.

Nou hebben we vanavond de deur opengezet en ze zijn de rest van het huis aan het verkennen, onder zacht gepiep als ze mekaar kwijt zijn, hihi. Maar, viel me op dat ze meteen onder een featuil schoten, net als boven. Ik heb online wel eens gelezen dat om ze te socialiseren, je ze eigenlijk geen ruimte moet geven om te verstoppen.. nou is dit in een woonhuis best moeilijk, (badkamer?) en lijkt me ook best traumatisch.. iemand ervaring?

Ik ben al heel blij met de vorderingen die ze maken met enkel "positieve" stimulatie, maar ik zou zo graag willen dat ze over een tijdje willen knuffelen, dat ik het graag goed wil doen nu. Wat zouden jullie doen?

Overigen moeten ze over een paar dagen al hun tweede inenting gaan halen ;( ik ben heel bang dat alleen al het hen in de reismand krijgen een trauma en een stap terug oplevert...
pi_129489329
Lekker rustig het huis laten verkennen. Dat kan ook van onder een stoel ;) zodra het veilig voelt zullen ze er vanzelf onder vandaan komen.

Voor naar de dierenarts, zet het mandje een dag van te voren alvast neer. Met een beetje geluk kruipen ze er gewoon zelf in. Anders komen ze er wel overheen hoor. Ze zullen je niet gaan haten.
pi_129489457
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:09 schreef Dragonberry het volgende:
Lekker rustig het huis laten verkennen. Dat kan ook van onder een stoel ;) zodra het veilig voelt zullen ze er vanzelf onder vandaan komen.

Voor naar de dierenarts, zet het mandje een dag van te voren alvast neer. Met een beetje geluk kruipen ze er gewoon zelf in. Anders komen ze er wel overheen hoor. Ze zullen je niet gaan haten.
Oh ja het mandje staat er al sinds ik ze eruit heb gelaten - volgens mij slaapt een er nog wel eens in zelfs. Duidelijk nog geen slechte associatie mee. Het is meer dat ik ze zal moeten vangen tegen die tijd..

Hoop het, dat ze komen, dat ze bij ons willen zijn. ze zijn zo cute O+ ! We doen iig ons best.
pi_129497763
Ik zou ze niet in 1x een heel huis geven, doe het kamer voor kamer, en pas als ze zich helemaal op hun gemakje voelen in een ruimte (ook naar jullie toe), een nieuwe ruimte geven. Ik merk hier met schuwere opvangkittens dat ineens een heel huis al snel teveel is, en dan wennen ze wel aan het huis maar niet aan mij, wat natuurlijk niet de bedoeling is. In een ruimte mag zeker iets staan waar ze in/onder kunnen verstoppen, een veilig plekje om zich terug te trekken. Probeer het ook te respecteren als ze zich daar terug trekken, wil je ze ergens vandaan hebben, ga ze dan niet vangen maar lokken met bv een speelhengel. Als ze naar de dierenarts moeten, zou ik ze van tevoren in een kamer lokken, het eventuele vangen gaat dan makkelijker. En dat is dan even niet leuk, maar als ze niesziekte krijgen en medicatie moeten ben je verder van huis, én ik merk hier ook dat de kittens dan erg blij zijn om weer thuis te zijn wat wel helpt om jullie leuker te vinden, helemaal als je bij thuiskomst meteen wat lekkers geeft. Succes en veel plezier met ze :)
pi_129517732
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:10 schreef Holyme het volgende:
Ik zou ze niet in 1x een heel huis geven, doe het kamer voor kamer, en pas als ze zich helemaal op hun gemakje voelen in een ruimte (ook naar jullie toe), een nieuwe ruimte geven. Ik merk hier met schuwere opvangkittens dat ineens een heel huis al snel teveel is, en dan wennen ze wel aan het huis maar niet aan mij, wat natuurlijk niet de bedoeling is. In een ruimte mag zeker iets staan waar ze in/onder kunnen verstoppen, een veilig plekje om zich terug te trekken. Probeer het ook te respecteren als ze zich daar terug trekken, wil je ze ergens vandaan hebben, ga ze dan niet vangen maar lokken met bv een speelhengel. Als ze naar de dierenarts moeten, zou ik ze van tevoren in een kamer lokken, het eventuele vangen gaat dan makkelijker. En dat is dan even niet leuk, maar als ze niesziekte krijgen en medicatie moeten ben je verder van huis, én ik merk hier ook dat de kittens dan erg blij zijn om weer thuis te zijn wat wel helpt om jullie leuker te vinden, helemaal als je bij thuiskomst meteen wat lekkers geeft. Succes en veel plezier met ze :)
ja, ik vroeg me ook af of het niet teveel is. kamer voor kamer is hier wel lastig. Gisteren hebben we dan ook een aantal kamers gedaan, voor een paar uurtjes. Daarna lokten we ze weer terug naar de "safe room", nog even gespeeld, en toen bedtijd (voor ons, welteverstaan).
Morgen en overmorgen ben ik vrij, dan wil ik het zeker nog eens proberen, en dan is het overdag. tot die tijd maar proberen veel tijd met ze doorbrengen. Ze maken elke dag stapjes, kleintjes, maar wel genoeg om de moed erin te houden. Ik heb nog nooit kittens gehad, en ook nog nooit zulke bange poezels, dus het is maar een beetje kijken hoe het loopt.. :)
pi_129518498
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:58 schreef Crumpette het volgende:
Hoi allen :W

Ik heb sinds zaterdag twee kittens, broertjes, 11 weken oud, uit het asiel. Ze waren 5 weken in het asiel, en binnen die tijd zijn ze ook bij een gastgezin geweest. Ze waren nog wel erg schuw, maar mijn vriend en ik vonden ze zo lief O+ dat we de uitdaging zijn aangegaan.

Nu, na twee dagen in één ruimte, zijn ze al een stuk speelser, vrolijker en komen meer uit hun schuilplek onder de slaapbank om te spelen en de wereld te ontdekken. We proberen ze dichterbij te lokken met eten en aaien ze tijdens het voeren, wat ze met mate toelaten. Vandaag kwam de dapperste ook even aan me snuffelen O+.

Nou hebben we vanavond de deur opengezet en ze zijn de rest van het huis aan het verkennen, onder zacht gepiep als ze mekaar kwijt zijn, hihi. Maar, viel me op dat ze meteen onder een featuil schoten, net als boven. Ik heb online wel eens gelezen dat om ze te socialiseren, je ze eigenlijk geen ruimte moet geven om te verstoppen.. nou is dit in een woonhuis best moeilijk, (badkamer?) en lijkt me ook best traumatisch.. iemand ervaring?

Ik ben al heel blij met de vorderingen die ze maken met enkel "positieve" stimulatie, maar ik zou zo graag willen dat ze over een tijdje willen knuffelen, dat ik het graag goed wil doen nu. Wat zouden jullie doen?

Overigen moeten ze over een paar dagen al hun tweede inenting gaan halen ;( ik ben heel bang dat alleen al het hen in de reismand krijgen een trauma en een stap terug oplevert...
Er is al heel veel gezegd over wat je kunt doen. Wat ik nieuwe eigenaar van mijn kittens adviseer, is minstens een week vrij nemen, zodat je ze niet socialiseerd op het huis, maar op jou. Gelukkig ben je morgen en overmorgen thuis. Misschien lukt het nog een paar dagen? Of je vriend?
pi_129519008
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Er is al heel veel gezegd over wat je kunt doen. Wat ik nieuwe eigenaar van mijn kittens adviseer, is minstens een week vrij nemen, zodat je ze niet socialiseerd op het huis, maar op jou. Gelukkig ben je morgen en overmorgen thuis. Misschien lukt het nog een paar dagen? Of je vriend?
ja zeker! ik ze zijn nu 4 dagen bij ons, drie was ik bij ze, en nu een dagje gewerkt (maar wel vooraf een uur, en nu vanavond de hele avond), en nu weer twee dagen voor hen. Vriend maakt er ook heel veel tijd voor O+ .
Hoe meer ik er over denk hoe meer ik denk dat het huis wel een paar dagen kan wachten, laat ze eerst maar eens zich laten aaien door ons. :)
pi_129519621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:45 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja zeker! ik ze zijn nu 4 dagen bij ons, drie was ik bij ze, en nu een dagje gewerkt (maar wel vooraf een uur, en nu vanavond de hele avond), en nu weer twee dagen voor hen. Vriend maakt er ook heel veel tijd voor O+ .
Hoe meer ik er over denk hoe meer ik denk dat het huis wel een paar dagen kan wachten, laat ze eerst maar eens zich laten aaien door ons. :)
Ja joh! Wennen aan een kleinere ruimte en aan jullie. Daarna waggelen ze vanzelf wel mee door het huis. Veel plezier met ze!
pi_129525386
Ik zal me wel weer onnodig druk maken (en ik ga morgen in ieder geval even naar de DA) maar Elin (de Noor) heeft haar kopje scheef staan. Het ziet er heel schattig uit, maar het blijft zo en dat lijkt me niet echt goed. Vanochtend was het me niet echt opgevallen maar vanavond wel. Ze loopt ook met het kopje scheef, haar linker oor staat plat, ze is ook veel aan het schudden met het kopje en "niesproest" ook regelmatig.
Verder eet ze (meer dan) prima, klimt met veel plezier de krabpaal op en af, maar als ze aan het rennen is door het huis gaat het ook niet als anders, ze "neemt" de bochten niet goed. Misschien heeft ze alleen maar door het stoeien een stijve nek (geen idee of katten dat kunnen hebben), maar ik wil er toch even naar laten kijken.
Weten jullie iets dat het heel misschien zou kunnen zijn (oormijt heb ik ook al aan gedacht). Ik heb tot nu toe alleen maar bezadigde oude kattendames gehad waar ik mee kon lezen en schrijven, maar dit jonge spul, daar ben ik nog niet aan gewend :+
We have far more in common than that which devides us..
pi_129525845
Ik heb een vraagje, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Ik heb vandaag een kitten van ongeveer 10 weken opgehaald. Mijn oudere kat (een jaar of 10) heeft het er moeilijk mee. Ze is al de hele avond buiten en als ze binnenkomt dan gaat ze flink zitten blazen en grommen. De kleine blaast terug.

Kan ik ze vanavond wel samen beneden laten? Of moet ik me dan zorgen maken?
pi_129526123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb een vraagje, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Ik heb vandaag een kitten van ongeveer 10 weken opgehaald. Mijn oudere kat (een jaar of 10) heeft het er moeilijk mee. Ze is al de hele avond buiten en als ze binnenkomt dan gaat ze flink zitten blazen en grommen. De kleine blaast terug.

Kan ik ze vanavond wel samen beneden laten? Of moet ik me dan zorgen maken?
Nog even niet samen laten. De geur van de oude kat zit al in huis. Laat de kleine even zelf wennen. En als je morgen vrij bent (wat ik hoop) de tijd nemen om ze aan elkaar te laten wennen. En als je het niet vertrouwt je kitten op de slaapkamer houden?
pi_129526228
Ik heb nog drie weken vrij. Moet wel af en toe weg natuurlijk (boodschappen, zwemles kinderen, leuke dingen etc), maar geen lange werkdagen.
pi_129526291
Ik kan haar natuurlijk mee naar boven nemen, maar liever zo kort mogelijk.
pi_129526420
Ja snap ik. Niet iedereen stelt het op prijs op de slaapkamer. Gaat er om dat je gevoel zegt dat je ze samen nog niet vertrouwt. Dan alleen samen zetten als je er bij kunt zijn. Dan zouden ze wel snel moeten wennen denk ik.

En de gouden truc die ik mensen leer: neem een sok of washand, wrijf over de oude kat en daarna over het kitten en vice versa. Herhaal tot het grommen mindert. Kunnen ze aan elkaars geur wennen.
pi_129526492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zal me wel weer onnodig druk maken (en ik ga morgen in ieder geval even naar de DA) maar Elin (de Noor) heeft haar kopje scheef staan. Het ziet er heel schattig uit, maar het blijft zo en dat lijkt me niet echt goed. Vanochtend was het me niet echt opgevallen maar vanavond wel. Ze loopt ook met het kopje scheef, haar linker oor staat plat, ze is ook veel aan het schudden met het kopje en "niesproest" ook regelmatig.
Verder eet ze (meer dan) prima, klimt met veel plezier de krabpaal op en af, maar als ze aan het rennen is door het huis gaat het ook niet als anders, ze "neemt" de bochten niet goed. Misschien heeft ze alleen maar door het stoeien een stijve nek (geen idee of katten dat kunnen hebben), maar ik wil er toch even naar laten kijken.
Weten jullie iets dat het heel misschien zou kunnen zijn (oormijt heb ik ook al aan gedacht). Ik heb tot nu toe alleen maar bezadigde oude kattendames gehad waar ik mee kon lezen en schrijven, maar dit jonge spul, daar ben ik nog niet aan gewend :+
daar zou ik zeker naar laten kijken! Zou vanalles kunnen zijn, maar hopelijk niets natuurlijk :)
pi_129526607
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:53 schreef An24 het volgende:
Ja snap ik. Niet iedereen stelt het op prijs op de slaapkamer. Gaat er om dat je gevoel zegt dat je ze samen nog niet vertrouwt. Dan alleen samen zetten als je er bij kunt zijn. Dan zouden ze wel snel moeten wennen denk ik.

En de gouden truc die ik mensen leer: neem een sok of washand, wrijf over de oude kat en daarna over het kitten en vice versa. Herhaal tot het grommen mindert. Kunnen ze aan elkaars geur wennen.
Thanks voor de tip, ga ik morgen meteen doen! ^O^
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:58:27 #150
244933 trovey
Nachtoele
pi_129526672
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zal me wel weer onnodig druk maken (en ik ga morgen in ieder geval even naar de DA) maar Elin (de Noor) heeft haar kopje scheef staan. Het ziet er heel schattig uit, maar het blijft zo en dat lijkt me niet echt goed. Vanochtend was het me niet echt opgevallen maar vanavond wel. Ze loopt ook met het kopje scheef, haar linker oor staat plat, ze is ook veel aan het schudden met het kopje en "niesproest" ook regelmatig.
Verder eet ze (meer dan) prima, klimt met veel plezier de krabpaal op en af, maar als ze aan het rennen is door het huis gaat het ook niet als anders, ze "neemt" de bochten niet goed. Misschien heeft ze alleen maar door het stoeien een stijve nek (geen idee of katten dat kunnen hebben), maar ik wil er toch even naar laten kijken.
Weten jullie iets dat het heel misschien zou kunnen zijn (oormijt heb ik ook al aan gedacht). Ik heb tot nu toe alleen maar bezadigde oude kattendames gehad waar ik mee kon lezen en schrijven, maar dit jonge spul, daar ben ik nog niet aan gewend :+
Laat het even nakijken ;) , zelf denk ik aan oormijt met zulke symptomen maar uiteraard moet de dierenarts het onderzoeken. Oornijt is tegenwoordig overigens heel makkelijk te behandelen mocht het dat zijn.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129527028
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:54 schreef Dragonberry het volgende:
daar zou ik zeker naar laten kijken! Zou vanalles kunnen zijn, maar hopelijk niets natuurlijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:58 schreef trovey het volgende:
Laat het even nakijken , zelf denk ik aan oormijt met zulke symptomen maar uiteraard moet de dierenarts het onderzoeken. Oornijt is tegenwoordig overigens heel makkelijk te behandelen mocht het dat zijn.
Ben blij dat jullie er ook zo over denken, ik vond mezelf al een overdreven bezorgde poezenmoeder ;)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:09:34 #152
244933 trovey
Nachtoele
pi_129527231
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

[..]

Ben blij dat jullie er ook zo over denken, ik vond mezelf al een overdreven bezorgde poezenmoeder ;)
Gaat vanzelf wel minder worden. :P Op een gegeven moment ken je je kat zo goed dat je herkent of je meteen naar een dierenarts moet gaan of dat het even kan wachten. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129527549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:09 schreef trovey het volgende:
Gaat vanzelf wel minder worden. Op een gegeven moment ken je je kat zo goed dat je herkent of je meteen naar een dierenarts moet gaan of dat het even kan wachten.
hihihi, dat had ik bij hun voorgangsters wel, vaak tot grote verbazing van de dierenarts, maar dezen heb ik nog maar bijna 3 maanden. En liever een keer te vaak naar de dierenarts dan te weinig of te laat. Ik heb alleen zelf geen vervoer en moet daarvoor altijd iemand anders vragen. Gelukkig wel genoeg mensen die ik om en om kan inschakelen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:18:27 #154
244933 trovey
Nachtoele
pi_129527630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

hihihi, dat had ik bij hun voorgangsters wel, vaak tot grote verbazing van de dierenarts, maar dezen heb ik nog maar bijna 3 maanden. En liever een keer te vaak naar de dierenarts dan te weinig of te laat. Ik heb alleen zelf geen vervoer en moet daarvoor altijd iemand anders vragen. Gelukkig wel genoeg mensen die ik om en om kan inschakelen.
Dat is altijd lastig maar ik zou in dit geval inderdaad even een bezoekje brengen, alles schreeuwt oormijt voor mij maar uiteraard ben ik geen dierenarts. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:28:39 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129528055
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:58 schreef Crumpette het volgende:
Hoi allen :W

Ik heb sinds zaterdag twee kittens, broertjes, 11 weken oud, uit het asiel. Ze waren 5 weken in het asiel, en binnen die tijd zijn ze ook bij een gastgezin geweest. Ze waren nog wel erg schuw, maar mijn vriend en ik vonden ze zo lief O+ dat we de uitdaging zijn aangegaan.

Nu, na twee dagen in één ruimte, zijn ze al een stuk speelser, vrolijker en komen meer uit hun schuilplek onder de slaapbank om te spelen en de wereld te ontdekken. We proberen ze dichterbij te lokken met eten en aaien ze tijdens het voeren, wat ze met mate toelaten. Vandaag kwam de dapperste ook even aan me snuffelen O+.

Nou hebben we vanavond de deur opengezet en ze zijn de rest van het huis aan het verkennen, onder zacht gepiep als ze mekaar kwijt zijn, hihi. Maar, viel me op dat ze meteen onder een featuil schoten, net als boven. Ik heb online wel eens gelezen dat om ze te socialiseren, je ze eigenlijk geen ruimte moet geven om te verstoppen.. nou is dit in een woonhuis best moeilijk, (badkamer?) en lijkt me ook best traumatisch.. iemand ervaring?

Ik ben al heel blij met de vorderingen die ze maken met enkel "positieve" stimulatie, maar ik zou zo graag willen dat ze over een tijdje willen knuffelen, dat ik het graag goed wil doen nu. Wat zouden jullie doen?

Overigen moeten ze over een paar dagen al hun tweede inenting gaan halen ;( ik ben heel bang dat alleen al het hen in de reismand krijgen een trauma en een stap terug oplevert...
Ik vind het heel lief, hoe jullie je willen inzetten en niet eisen dat de katten meteen maar leuk en makkelijk zijn. Volgens mij is zo'n houding al het halve werk. Komt vast goed, met zulke welwillende en toegewijde baasjes!

Vencodark, heb jij nog nieuws?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129533828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:45 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja zeker! ik ze zijn nu 4 dagen bij ons, drie was ik bij ze, en nu een dagje gewerkt (maar wel vooraf een uur, en nu vanavond de hele avond), en nu weer twee dagen voor hen. Vriend maakt er ook heel veel tijd voor O+ .
Hoe meer ik er over denk hoe meer ik denk dat het huis wel een paar dagen kan wachten, laat ze eerst maar eens zich laten aaien door ons. :)
Dat lijkt mij de juiste manier, dat huis komt vanzelf wel :) Wat je ook kan doen, is met dozen met gaten wat speel/schuilplekjes voor ze maken (of een heel fort :P) en er gewoon rustig bij gaan zitten en de kittens negeren. Ik merk zelf dat als ik bijvoorbeeld rustig een boek ga zitten lezen (en dat desnoods heel vaak doen), ze vroeg of laat wel komen kijken.
Je zou ook wat lekkers op schoot kunnen pakken, niet lokken, laat ze maar ruiken en uit zichzelf komen. Als ze op hun gemak zijn, zou je mee kunnen spelen met een hengel of touwtje ofzo, dan leren ze vanzelf dat jullie best leuk zijn! :)
pi_129534977
Hoi ben ik weer! Ik woon op 5 hoog en wil ervoor zorgen dat Kenzi overal rond kan lopen zonder het gevaar te hebben naar beneden te kukelen, kattennetten ophangen dus. Nou vroeg ik me af of een hor ook werkt, aangezien die vaak niet zo stevig zijn als dat draad van kattennetten. Waar hebben jullie ervaring mee en waar kan ik het het beste halen?
pi_129535075
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:38 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi ben ik weer! Ik woon op 5 hoog en wil ervoor zorgen dat Kenzi overal rond kan lopen zonder het gevaar te hebben naar beneden te kukelen, kattennetten ophangen dus. Nou vroeg ik me af of een hor ook werkt, aangezien die vaak niet zo stevig zijn als dat draad van kattennetten. Waar hebben jullie ervaring mee en waar kan ik het het beste halen?
Als het lukt (lees op tijd thuis ben) zal ik vanavond even een foto maken hoe het balkon bij mij is afgezet. Ik denk wel dat een hor niet stevig genoeg is. Er loopt hier ook een topic met over balkons afzetten. Er zijn speciale kattennetten te koop, daar kun je ook even op zoeken.
We have far more in common than that which devides us..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 juli 2013 @ 09:45:59 #159
269689 crew  Viv
pi_129535359
@duderinnetje: nee, geen nieuws. Nu al een week. Morgen komen mijn ouders thuis en dan moeten we het vertellen. Broertje paste op het huis en de katten en die voelt zich echt schuldig. ;(
pi_129535700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik vind het heel lief, hoe jullie je willen inzetten en niet eisen dat de katten meteen maar leuk en makkelijk zijn. Volgens mij is zo'n houding al het halve werk. Komt vast goed, met zulke welwillende en toegewijde baasjes!

Vencodark, heb jij nog nieuws?
aww dankjewel. ik hoop het ook!
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:24:27 #162
244933 trovey
Nachtoele
pi_129539853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:38 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi ben ik weer! Ik woon op 5 hoog en wil ervoor zorgen dat Kenzi overal rond kan lopen zonder het gevaar te hebben naar beneden te kukelen, kattennetten ophangen dus. Nou vroeg ik me af of een hor ook werkt, aangezien die vaak niet zo stevig zijn als dat draad van kattennetten. Waar hebben jullie ervaring mee en waar kan ik het het beste halen?
Ik moest metalen gaas kopen, die kattennetten waren niet stevig genoeg, eentje zat net zo lang te prutsen er aan tot er een gat in zat en weg was meneer dus als je een slimme kat hebt ga meteen voor gaas. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:32:47 #163
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129540133
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 09:56 schreef vencodark het volgende:
@duderinnetje: nee, geen nieuws. Nu al een week. Morgen komen mijn ouders thuis en dan moeten we het vertellen. Broertje paste op het huis en de katten en die voelt zich echt schuldig. ;(
Kan me voorstellen dat hij zich rot voelt, maar hij heeft de kat niet expres zoek gemaakt natuurlijk.
Ik duim voor jullie!

Was poes gechipt? Als er een ongeluk was gebeurd, had je dat dan vast al gehoord. Misschien een schrale troost.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129540508
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik moest metalen gaas kopen, die kattennetten waren niet stevig genoeg, eentje zat net zo lang te prutsen er aan tot er een gat in zat en weg was meneer dus als je een slimme kat hebt ga meteen voor gaas. :')
Oh god dat wordt wat :') Ik heb net kattennet besteld dus dat ga ik eerst proberen, maar mocht Kenzi daar doorheen komen dan geef ik het gaas een poging.
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:47:15 #165
244933 trovey
Nachtoele
pi_129540560
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:45 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Oh god dat wordt wat :') Ik heb net kattennet besteld dus dat ga ik eerst proberen, maar mocht Kenzi daar doorheen komen dan geef ik het gaas een poging.
Degene bij mij was een hele slimme hoor ;) , deed zelf de koelkastdeur open om zich te bedienen (en leerde dat de anderen :|W ) en had zichzelf aangeleerd om te plassen op de wc...erg handig met hoge nood en je moet wachten op de kat. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:50:36 #166
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129540648
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Degene bij mij was een hele slimme hoor ;) , deed zelf de koelkastdeur open om zich te bedienen (en leerde dat de anderen :|W ) en had zichzelf aangeleerd om te plassen op de wc...erg handig met hoge nood en je moet wachten op de kat. _O-
Hoe leert een kat zichzelf dat nou aan? :o
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_129540684
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Degene bij mij was een hele slimme hoor ;) , deed zelf de koelkastdeur open om zich te bedienen (en leerde dat de anderen :|W ) en had zichzelf aangeleerd om te plassen op de wc...erg handig met hoge nood en je moet wachten op de kat. _O-
Hahahaha wauw _O- Die van mij is niet zo slim, knalt gewoon van het bed af omdat ze zo opgaat in kroelen :')
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:53:07 #168
244933 trovey
Nachtoele
pi_129540727
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoe leert een kat zichzelf dat nou aan? :o
Door het blijkbaar af te kijken van de baas. :') Sommige katten zijn heel slim, vooral Oosterse katten zoals dat ventje. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:54:17 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_129540761
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:51 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Hahahaha wauw _O- Die van mij is niet zo slim, knalt gewoon van het bed af omdat ze zo opgaat in kroelen :')
Ik zit nu wel met een koelkastslot omdat de nog aanwezig katten het trucje van de koelkast ook van hem hebben geleerd. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129541508
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat hij zich rot voelt, maar hij heeft de kat niet expres zoek gemaakt natuurlijk.
Ik duim voor jullie!

Was poes gechipt? Als er een ongeluk was gebeurd, had je dat dan vast al gehoord. Misschien een schrale troost.
Nee, maar omdat hij toch voor ze zorgde enzo. Ik snap het ook wel maar heb hem ook gezegd dat het altijd had kunnen gebeuren.
Ik heb er geen goed gevoel over, ze is ook de jongste niet meer. Maar goed, wie weet duikt ze ineens op.
Poes was niet gechipt. Amivedi is op de hoogte.
pi_129557589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:09 schreef trovey het volgende:
Gaat vanzelf wel minder worden. Op een gegeven moment ken je je kat zo goed dat je herkent of je meteen naar een dierenarts moet gaan of dat het even kan wachten.
Nou, dat gegeven moment was er dus al ;) Voor de zekerheid ook Nika maar meegenomen. Stel dat het oormijt zou zijn moesten ze beiden behandeld worden. Maar dat was het niet, de dames hadden vieze oren en het vies zat heel diep. Bij Elin zat er een beginnende ontsteking maar niet erg genoeg om met AB te beginnen, wie weet wat ze in de loop der jaren nog nodig heeft.
De oren zijn goed schoongemaakt en ik heb een spulletje meegekregen wat ik regelmatig moet gebruiken.
Was wel apetrots op de dames, ze hebben zich voorbeedlig gedragen, sprongen thuis uit zichzelf in de mandjes _O- en bij de DA ging met name Elin er goed voor liggen in de armen van de assistente...: Hier is mijn buik en kriebel mij *;
We have far more in common than that which devides us..
pi_129560950
hebben jullie trouwens een ziektekostenverzekering voor de kat? Is dat de moeite waard?
pi_129561603
Nee, ik heb (nog) geen verzekering. Zit er wel over te denken en moet dus even een keer de diverse verzekeringen vergelijken.
Voorheen had ik altijd oudere katten, en daarvoor was de verzekering duurder, en de dekking minder. Maar deze 2 zijn 2 jaar dus zou het misschien niet onverstandig zijn.
Ik ben ook benieuwd naar de mening van anderen.

Net even snel nagekijken, maar de proteq plus, met een goede dekking zou 20 euro per maand per kat betekenen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kaatje1 op 31-07-2013 22:50:42 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_129563347
wat noem je een goede dekking?

ik heb voor 1 van beide katten wel een verzekering. hema basis.
de ander kat werd ziek in de wachttijd dus die verzekering is geannuleerd.
pi_129563574
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoe leert een kat zichzelf dat nou aan? :o
Kijken en spiegelen. De mijne kan met zijn nagels ritsen open krijgen. Vooral leuk bij mijn toilettasje. Dan rent hij naar beneden met mijn poederkwast in zijn bek en spugt hij hem uit op mijn schoot. Trots dat Avi dan is _O- Tis net een hond :+
pi_129563849
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:20 schreef loecje het volgende:
wat noem je een goede dekking?ik heb voor 1 van beide katten wel een verzekering. hema basis. de ander kat werd ziek in de wachttijd dus die verzekering is geannuleerd.
Het was een flinke lijst van vergoedingen, ook scans, diverse operaties. Maar ik ben nog aan het kijken waar ik de "uitsluitingen" kan vinden.
Wist trouwens niet dat Hema ook een dierenverzekering had, heb heel snel rondgekeken. In mijn omgeving hoor ik ook goede dingen over de Jumper verzekering, daar wil ik ook nog eens naar kijken (en dan nu de hema ook)
We have far more in common than that which devides us..
pi_129564670
nadeel van proteq vind ik dat ze hun voorwaarden nogal vaak wijzigen. per 1 juli zijn de voorwaarden ook weer gewijzigd en dat is meestal niet in het voordeel van de klant.
voor een gezonde jonge kat is dat niet zo'n probleem, dan stap je over naar een andere verzekering.
maar wanneer je kat ziek is, of oud is dan kom je niet meer in aanmerking voor een andere verzekering.

voor mij ging het tussen kruidvat en hema.
bij de hema mag je de declaraties opsparen tot 1 jaar, dat betekend ook 1x eigen risico.
bij kruidvat mag je de declaraties maar een halfjaar opsparen wat 2x eigen risico kan betekenen in een jaar tijd.
verder zijn de voorwaarden vrijwel vergelijkbaar.
pi_129568848
Nou, de buurvrouw heeft gisteravond onze kat gevonden hoor. Ze lag dood bij een bosje in hun voortuin. ;(
Ze heeft dus ergens afgelopen week een plekje gezocht om te sterven. Klote dat ze dood is maar we hielden er al rekening mee. Fijn dat we haar in ieder geval gevonden hebben. Broertje en zus hebben haar in een doos gelegd en begraven in onze tuin, dicht bij haar broertje.
Ik gok dat ze er sinds donderdag ofzo al lag aangezien het nog vooral veel vacht was maar ze al deels aangevreten en verteerd was. :X Maar goed, leuke thuiskomst voor mijn ouders komende avond of nacht. ;(
  donderdag 1 augustus 2013 @ 07:02:21 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129569353
Ach, wat vervelend. Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 08:06:32 #180
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129569722
Ik heb twee jaar bij Petplan gezeten, maar daar krijg je uiteindelijk maar heel weinig terug met alle aanvullende kosten die ze hebben bij het declareren. Ik ga nu naar Jumper. Die vergoeden (bijna) alles. Het eigen risico is ook redelijk hoog (33 % geloof ik, uit mijn hoofd), maar ik weet liever direct waar ik aan toe ben dan steeds de voorwaarden erop na te moeten pluizen en ook nog met van die flauwe grappen als 10 euro administratiekosten te maken te krijgen, terwijl je al 12 euro per maand betaalt.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:24:21 #181
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129650411
Heeft iemand hier ervaring met de Furminator? Een apparaat waarmee je je katten van hun overtollige haren kunt ontdoen. Ik heb hier een kwart Pers die ontzettend verhaart, vooral nu. Het huis ligt vol haren. Misschien is dit oplossing? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129650518
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:24 schreef _Dido_ het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Furminator? Een apparaat waarmee je je katten van hun overtollige haren kunt ontdoen. Ik heb hier een kwart Pers die ontzettend verhaart, vooral nu. Het huis ligt vol haren. Misschien is dit oplossing? :)
Fantastisch ding! Niet hard op de huid drukken, omdat het anders kan krassen, maar man, wat een haar haal ik van die twee hier af _O_ (en veel minder vlokken haar in huis sindsdien). Helemaal z'n geld waard.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:35:47 #183
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129650729
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:27 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Fantastisch ding! Niet hard op de huid drukken, omdat het anders kan krassen, maar man, wat een haar haal ik van die twee hier af _O_ (en veel minder vlokken haar in huis sindsdien). Helemaal z'n geld waard.
cool :) hoe weet ik welke ik hebben moet? Ik heb dus een kat met redelijk lang haar en eentje met kort haar, die amper verhaart :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129651556
Er zijn speciale furminators voor langharige katten. Ik zie het verschil niet, maar heb m voor de zekerheid toch maar gekocht. Bij zooplus, maar volgens mij heb ik daarna ergens een goedkopere gezien via google.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 4 augustus 2013 @ 09:02:50 #185
403520 Sway-
La vie est belle
pi_129672146
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:24 schreef _Dido_ het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Furminator? Een apparaat waarmee je je katten van hun overtollige haren kunt ontdoen. Ik heb hier een kwart Pers die ontzettend verhaart, vooral nu. Het huis ligt vol haren. Misschien is dit oplossing? :)
Ik heb er ook eentje, gebruik ik voor mijn lang- en kortharige kat en werkt goed.
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 09:43:35 #186
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_129672441
Hoi,

Ik heb thuis een aantal katten en een Staywell luikje in de gevel. Dit luikje heeft een zgn. vierweg sluiting: alleen uit, alleen in, geheel open en geheel gesloten.

Dat klinkt natuurlijk heel mooi, maar nu hebben twee katten ontdekt dat ze bij de stand "alleen in" het deurtje naar zich toe moeten openen om toch naar buiten te kunnen. Ontzettend slim inderdaad, maar zo heb ik dus geen kont aan mijn high-tech kattenluikje :')

Wat kan ik hieraan doen? Want ik moet nu zorgen dat ze allemaal binnen zijn 's avonds en dan pas het luikje helemaal dicht maken. Als ik dat niet doe gaan ze 's nachts met de buurtkatten op de vuist en/of nemen ze allemaal prooien mee naar binnen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:29:24 #187
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129672876
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Er zijn speciale furminators voor langharige katten. Ik zie het verschil niet, maar heb m voor de zekerheid toch maar gekocht. Bij zooplus, maar volgens mij heb ik daarna ergens een goedkopere gezien via google.
thanks! Ik zie idd dat het vd lengte vd haren afhangt welke je moet hebben. Bestel ik er eentje voor de poes met de langste haren. Die laat echt idioot veel haren achter overal. Kan niet eens een donkere spijkerbroek dragen in huis zonder dat ik voordat ik wegga met de kledingroller eroverheen moet.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:11:37 #188
317680 GoWithIt
Just like that
pi_129675001
Misschien is de volgende vraag al heel vaak voorbij gekomen,

maar heeft iemand een gouden tip tegen kattenpislucht? Gewoon schoonmaken is gewoon echt niet genoeg. Ik ga zo naar de AH om schoonmaakazijn te kopen, zag op internet dat dat schijnt te helpen...

Iemand ervaring, of een betere tip?
Dus. Dat.
pi_129675890
biotex groen, dit breekt namelijk ook de enzymen af van de urine.
bedenk dat een kat nog beter ruikt. als wij het niet meer ruiken ruikt een kat het nog steeds wat weer kan uitnodigen om nogmaals op dezelfde plek te gaan plassen.
pi_129676875
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:11 schreef GoWithIt het volgende:
Misschien is de volgende vraag al heel vaak voorbij gekomen,

maar heeft iemand een gouden tip tegen kattenpislucht? Gewoon schoonmaken is gewoon echt niet genoeg. Ik ga zo naar de AH om schoonmaakazijn te kopen, zag op internet dat dat schijnt te helpen...

Iemand ervaring, of een betere tip?
Zoals loecje zegt: biotex groen. Maar combineer dat met Ecodor. Online te bestellen. Ze hebben spul wat schoonmaakt en ingedroogde pis afbreekt én een spulletje in verstuiver wat je in een ruimte spuit om de geur te neutraliseren. Het werkt écht. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:54:14 #191
317680 GoWithIt
Just like that
pi_129677458
Oke! Ik zal ook even biotex groen kopen.
Bedankt!
Dus. Dat.
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:50:16 #192
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129731863
Harry is opgenomen bij de dierenarts en Loes is nu al zo'n 10 uur vrijwel onafgebroken aan het mauwen en zoeken.
Heb een feliway stekker aan.
Iemand tips?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_129732903
Wij hebben een jonge kater van bijna een jaar. Heel leuk beestje, totaal geen knuffelkat en hij is vooral graag buiten maar wel heel leuk verder.
Sinds kort is er een klein poesje bij ons aangelopen, het was een babypoes en liep 4 uur in onze tuin in de avond. Omdat het al 11 uur was en het zielig was om die kat buiten te laten op die leeftijd hebben we hem binnen gelaten nadat we gekeken hebben of er mensen waren die haar zochten en of ze miss ergens vermist was. Nu hebben we overal gezocht maar niemand is deze kat kwijt en de kat blijft steeds bij ons terugkomen deze 2 dagen.
Onze oudere kat is heel erg jaloers oid en blijft de kat "pesten" eerst leek het op spelen maar nu blaast hij ook en bij en krabt echt.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? En of dit gewoon wennen is of dat we iets moeten ondernemen om dit beter te laten gaan?
Faka G
pi_129733578
Dat is heel normaal. Ik vang kittens op dus heb heel vaak nieuwe kittens in huis. In het begin is het hier altijd blazen, slaan en mauwen, maar na een week is dat meestal wel over. Zo lang er geen bloed bij komt kijken zou ik ook niet ingrijpen. Als je dat wel doet, gaat het wennen alleen maar langer duren.
pi_129735384
Ok bedankt, gewoon afwachten dus. Ik
Hoop dat het niet te lang duurt want het is voor beide katten niet leuk zo
Faka G
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:01:08 #196
137949 Disana
pi_129752511
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:50 schreef tonja het volgende:
Harry is opgenomen bij de dierenarts en Loes is nu al zo'n 10 uur vrijwel onafgebroken aan het mauwen en zoeken.
Heb een feliway stekker aan.
Iemand tips?
Klinkt misschien vergezocht, maar ik vroeg me af of Loes desnoods niet bij Harry in zijn hokje gezet kan worden. Harry zal haar waarschijnlijk ook wel missen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:14:40 #197
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129752907
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Klinkt misschien vergezocht, maar ik vroeg me af of Loes desnoods niet bij Harry in zijn hokje gezet kan worden. Harry zal haar waarschijnlijk ook wel missen.
Heb ik ook al aan zitten denken, ik zal zo iig eens overleggen met de DA
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:55:45 #198
137949 Disana
pi_129754230
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:14 schreef tonja het volgende:

[..]

Heb ik ook al aan zitten denken, ik zal zo iig eens overleggen met de DA
Je schreef in het andere topic dat ze heel rustig was geworden; je zou bijna denken dat ze in de rouw is. Ik wens je heel veel sterkte met allebei de beestjes.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:11:16 #199
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129754747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Je schreef in het andere topic dat ze heel rustig was geworden; je zou bijna denken dat ze in de rouw is. Ik wens je heel veel sterkte met allebei de beestjes.
Tnx disana. Loes is inderdaad absoluut uit haar doen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 18:49:04 #200
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_129761518
Iemand nog meer tips om een kat bezig te houden?

Onze Zombie verveelt zich lijkt het. Dan wordt hij vervelend en luidruchtig, maar er is niks wat hem lang interesseert.
Ik zou haast overwegen een muisje bij de te kopen bij de dierenwinkel zodat hij wat te jagen heeft
(hij kan niet naar buiten, hoewel ik me soms afvraag of hij daar niet gelukkiger van zou worden )
pi_129761935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:49 schreef GimmeGore het volgende:
Iemand nog meer tips om een kat bezig te houden?

Onze Zombie verveelt zich lijkt het. Dan wordt hij vervelend en luidruchtig, maar er is niks wat hem lang interesseert.
Ik zou haast overwegen een muisje bij de te kopen bij de dierenwinkel zodat hij wat te jagen heeft
(hij kan niet naar buiten, hoewel ik me soms afvraag of hij daar niet gelukkiger van zou worden )
Mijn eigen huidige kat kan zichzelf ook niet entertainen. Ze houdt erg van spelen, maar gaat nooit zelf met balletje of propje papier of zo aan de gang.
Ik probeer haar nu een beetje te laten werken voor haar brokjes, kijk eens bij zooplus:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed

Ik heb onderstaande nagemaakt met en stuk karton met daarop wasbolletjes, een pringels bus met gaten erin en een eierbakje

pi_129764236
Wat een leuk idee, zou je daar een foto van kunnen posten computergirl ?
pi_129765710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:00 schreef Sorella het volgende:
Wat een leuk idee, zou je daar een foto van kunnen posten computergirl ?

Het zijn Orijen brokjes, die zij vrij vet dus karton is niet de slimste ondergrond maarhet was maar en eerste probeersel

Edit: voedselverrijking heet het. Google geeft meer voorbeelden
https://www.google.nl/sea(...)oAA&biw=1024&bih=672

[ Bericht 9% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 06-08-2013 20:40:00 ]
pi_129767291
quote:
[..]


Edit: voedselverrijking heet het. Google geeft meer voorbeelden
https://www.google.nl/sea(...)oAA&biw=1024&bih=672
Ik ga van de week de wasmiddel leveranciers bellen voor de wasbolletjes en in de schuur kijken voor een plank.
Lijkt me wel wat om het af te wisselen met de voerlabyrints die ik heb staan, verandering doet eten zeggen ze ;)
pi_129767980

Ik heb zoiets nagemaakt met een lading plastic bekers.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:55:24 #206
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_129809147
Dat zijn goeie ideeën. We hebben het al gehad over of we misschien Zombie zouden weg doen omdat hij gelukkiger zou zijn als buitenkat (wij wonen 4 hoog, dus naar buiten is gewoon echt geen optie) en dat idee maakt mij dan weer niet zo blij.
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 22:17:52 #207
137949 Disana
pi_129810541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:11 schreef tonja het volgende:

[..]

Tnx disana. Loes is inderdaad absoluut uit haar doen.
Ik zou eigenlijk wel graag willen weten hoe het met Harry en Loes is, maar ik weet niet wat het geschikte topic daarvoor is.
pi_129810734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:55 schreef GimmeGore het volgende:
Dat zijn goeie ideeën. We hebben het al gehad over of we misschien Zombie zouden weg doen omdat hij gelukkiger zou zijn als buitenkat (wij wonen 4 hoog, dus naar buiten is gewoon echt geen optie) en dat idee maakt mij dan weer niet zo blij.
is het een optie om een vriendje voor Zombie te zoeken? Dan kunnen ze lekker elkaar bezig houden.
pi_129812611
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mijn eigen huidige kat kan zichzelf ook niet entertainen. Ze houdt erg van spelen, maar gaat nooit zelf met balletje of propje papier of zo aan de gang.
Ik probeer haar nu een beetje te laten werken voor haar brokjes, kijk eens bij zooplus:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed

Ik heb onderstaande nagemaakt met en stuk karton met daarop wasbolletjes, een pringels bus met gaten erin en een eierbakje

[ afbeelding ]
Haast overwegen? Gewoon doen joh! Katten hebben om de zoveel tijd nieuwe prikkels nodig. Wij hebben veel speeltjes, maar die verstoppen we vaak. Om de zoveel tijd halen we dan weer iets uit de kast en dan is het weer helemaar leuk. De tips hier zijn erg goed. Dozen met gaten, kattententjes, stokjes met veren. Je moet een kat zeker minstens een half uur per dag vermaken, door te spelen, te kroelen of wat dan ook. En een vriendje voor zombie zou inderdaad goed zijn.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:24:26 #210
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_129814103
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

is het een optie om een vriendje voor Zombie te zoeken? Dan kunnen ze lekker elkaar bezig houden.
Hebben we al. Zijn broertje Wodka. Maar Wodka is niet zo ondernemend. Ik heb gisteravond een eierdoos verknipt, dichtgeplakt en er wat brokjes in gedaan en Wodka keek er eens naar en keek me daarna aan van:"wat denk je nou zelf? veel te veel moeite..." En daarna heeft hij liggen toekijken hoe zijn brioer 3 kwariter is bezig geweest met de brokjes er uit krijgen.
pi_129814258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:24 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Hebben we al. Zijn broertje Wodka. Maar Wodka is niet zo ondernemend. Ik heb gisteravond een eierdoos verknipt, dichtgeplakt en er wat brokjes in gedaan en Wodka keek er eens naar en keek me daarna aan van:"wat denk je nou zelf? veel te veel moeite..." En daarna heeft hij liggen toekijken hoe zijn brioer 3 kwariter is bezig geweest met de brokjes er uit krijgen.
:D grappig hoe verschillend katten kunnen zijn O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:28:35 #212
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_129814348
Volgens de dierenarts is het goed mogelijk dat ze twee verschillende vaders hebben, dus daar zal het wel aanliggen :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:00:40 #213
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129818071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:28 schreef GimmeGore het volgende:
Volgens de dierenarts is het goed mogelijk dat ze twee verschillende vaders hebben, dus daar zal het wel aanliggen :P
Dat klopt!

Eventjes wat Biologen-kennis over dit onderwerp? ;)

Wij mensenvrouwtjes leggen - tot we ongeveer 45-50 jaar oud zijn - iedere maand sowieso één ei. Dat heet ovulatie. Kan ook meervoudig zijn en dan krijg je wellicht een meerling, maar in dat geval van dezelfde vader.

Bij katten, en bij veel andere beesten (konijnen bijvoorbeeld), werkt het heel anders. Bij deze zoogdieren komt die ovulatie niet op een geregeld tijdstip, maar wordt die juist opgewekt door de penetratie met het mannelijk lid, wat het vrouwtjesdier in kwestie alleen maar toelaat als ze krols is. Hetgeen weer wordt opgewekt door hormonale schommelingen als gevolg van variaties in weer, daglengte, enzovoorts.

Zoals iedere kattenliefhebber weet - of zou moeten weten - is Madame Poesch niet te houden als ze krols is, en neemt ze iedere kans om 'm te smeren zodra dat het geval is, met als gevolg een gezellige orgie waaraan alle katers in de buurt hun kans grijpen en deelnemen. Meervoudige penetraties dus, met als gevolg, diverse ovulaties, met weer als gevolg, mogelijk diverse verschillende vaders van de kittens die uiteindelijk verschijnen. :Y

De natuur is een fraai iets. O+ ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:09:01 #214
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129818304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

De natuur is een fraai iets. O+ ;)
Mwah, die penishaakjes die die ovulatie triggeren bij terugtrekking en zo'n pijn veroorzaken bij de geile poes dat ze uit een reflex als een wilde om zich heen gaat meppen is natuurtechnisch misschien wel mooi of ingenieus, maar ik vind het maar wreed :P
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 8 augustus 2013 @ 01:12:34 #215
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129818383
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 01:09 schreef tonja het volgende:

[..]

Mwah, die penishaakjes die die ovulatie triggeren bij terugtrekking en zo'n pijn veroorzaken bij de geile poes dat ze uit een reflex als een wilde om zich heen gaat meppen is natuurtechnisch misschien wel mooi of ingenieus, maar ik vind het maar wreed :P
:) - ja voor ons Homo sapiens sapiens-vrouwtjes maar moeilijk te begrijpen... ;)

Ik heb overigens gelezen dat het toch echt wel Mevrouw Poesch is die de volgorde van en de voorkeur voor de 'heren' uiteindelijk bepaalt, hoe die stoere katers zich ook uitsloven en zich een slag in de rondte vechten onder elkaar.
Mevrouw Poesch is uiteindelijk de baas over wat er gebeurt, en vooral ook, in welke volgorde.
Dat ze na de 'daad' gaat meppen lijkt me niet meer dan terecht. :P

Je kan het ook van de andere kant bezien, vanuit het oogpunt van Mevrouw Poesch:
"iedere maand - of week, of dag - wèèr dat gesodemieter met die kerels die seks willen, ik moet er niet aan denken, twee keer per jaar vind ik 'feest' genoeg!" :D :P

[ Bericht 5% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-08-2013 01:32:11 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129823745
Hmm jammer dat ze dus blijkbaar geen aansluiting bij elkaar vinden. Ik merk hier bij onze 2 katten ook wel dat ze niet altijd bij elkaar hoeven zijn, maar ze vinden het wel fijn dat ze elke dag even een half uurtje gek kunnen doen samen. Verder houden ze vooral van knuffelen met ons *;

Succes verder met Zombie!
pi_129824417
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:43 schreef jitzzzze het volgende:
Hoi,

Ik heb thuis een aantal katten en een Staywell luikje in de gevel. Dit luikje heeft een zgn. vierweg sluiting: alleen uit, alleen in, geheel open en geheel gesloten.

Dat klinkt natuurlijk heel mooi, maar nu hebben twee katten ontdekt dat ze bij de stand "alleen in" het deurtje naar zich toe moeten openen om toch naar buiten te kunnen. Ontzettend slim inderdaad, maar zo heb ik dus geen kont aan mijn high-tech kattenluikje :')

Wat kan ik hieraan doen? Want ik moet nu zorgen dat ze allemaal binnen zijn 's avonds en dan pas het luikje helemaal dicht maken. Als ik dat niet doe gaan ze 's nachts met de buurtkatten op de vuist en/of nemen ze allemaal prooien mee naar binnen.
Ik heb ook zo'n leuk kattenluik. En een kat die weet hoe je hem moet openen (op dezelfde manier... naar zich toe trekken, doet hij nu zelfs als het luik gewoon open is!)
Het is bij ons niet zo'n heel groot probleem, aangezien de katten altijd binnen zijn als wij naar bed gaan (en dan kan het luik dus echt op "slot", namelijk met een extra plank ervoor...).

Wat je zou kunnen proberen is het luik om te keren. Ik neem aan dat je de "tunnel" nu buiten hebt. Als je die tunnel nou eens binnen doet? Volgens mij kan de kat hem dan niet meer open trekken... (ik weet niet of het mogelijk is hoor!)
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 11:23:33 #218
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_129824636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n leuk kattenluik. En een kat die weet hoe je hem moet openen (op dezelfde manier... naar zich toe trekken, doet hij nu zelfs als het luik gewoon open is!)
Het is bij ons niet zo'n heel groot probleem, aangezien de katten altijd binnen zijn als wij naar bed gaan (en dan kan het luik dus echt op "slot", namelijk met een extra plank ervoor...).

Wat je zou kunnen proberen is het luik om te keren. Ik neem aan dat je de "tunnel" nu buiten hebt. Als je die tunnel nou eens binnen doet? Volgens mij kan de kat hem dan niet meer open trekken... (ik weet niet of het mogelijk is hoor!)
Het het tunneltje nu binnen zitten, de draaiknop zit buiten. Maar fysiek kan hem niet omdraaien, het is niet zo'n grote ruimte binnen waardoor het luikje niet genoeg ruimte heeft om helemaal open te gaan binnen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:45:43 #219
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129827058
Hallo, ook ik heb een vraag.
We hebben 2 katten (poes en kater, alle2 hetjes) en een hond.
Ze zijn allemaal niet hele grote vrienden van elkaar maar er is ook geen ruzie.
Sinds een paar maanden plast de kater ineens op het hondenkussen :( :( Nu hebben we pas een nieuw kussen gekocht omdat die lucht er niet meer uitging en meneer gaat vrolijk verder op het nieuwe kussen!
We hebben niet hetzelfde kussen gekocht, hij gaat ook nog steeds op de kattenbak en hij ligt op dit nieuwe kussen ook wel eens te slapen. (Oude kussen deed hij dit niet)

Help! Wat kan dit zijn?? En hoe zorg ik dat hij stopt??
Ik heb niets veranderd en er is ook niets gebeurd. Heb al feliway geprobeerd en dus een nieuw kussen.
pi_129827180
is hij geholpen?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:58:38 #221
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129827375
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:50 schreef loecje het volgende:
is hij geholpen?
ja ze zijn allemaal geholpen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:23:32 #222
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_129841902
Eén van mijn katten kwam gisteren thuis met een hoop troep aan haar poot. Bleek een soort hars / teer te zijn. Ze heeft waarschijnlijk vastgezeten en zich los moeten trekken, aangezien er een hele hap haar weg was (bovenste gedeelte). Heb het met hulp zo goed mogelijk schoon gemaakt / weg geknipt en het ziet er als volgt uit.



Schoner krijg ik het niet en durf ook niet verder te knippen (zit ook van dat spul op haar huid). Moet ik hiermee naar de dierenarts of moet het eruit groeien waarna ik het kan knippen? Ze heeft er niet zichtbaar last van en doet ook niet anders dan normaal.

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag. Voorlopig mag ze ook niet naar buiten, tot haar ongenoegen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 augustus 2013 @ 20:38:07 #223
269689 crew  Viv
pi_129842458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:23 schreef Bisamrat het volgende:
Schoner krijg ik het niet en durf ook niet verder te knippen (zit ook van dat spul op haar huid). Moet ik hiermee naar de dierenarts of moet het eruit groeien waarna ik het kan knippen?
Ik zou wel even overleggen met je dierenarts. Misschien is dit spul wel giftig, en ze krijgt het binnen als ze haar poot gaat wassen. :o
pi_129844576
Ik zou naar de dierenarts gaan! Misschien kunnen ze ook meteen iets verzorgends meegeven en eventueel de restjes goed verwijderen.


Ik mag morgen weer met Midas naar de DA :( hij loopt soms heel raar, een beetje zoals een herdershond loopt met zo'n kromme gebogen achterrug en ook mogen we niet aan zijn achterbenen komen...
Gelukkig loopt hij soms wel normaal dus een 2e kunstpees lijkt uit beeld :)
Hij heeft erg moeite met gaan liggen, kruipt dor zijn voorpoten omlaag en laag zijn kont dan zijwaards vallen...
Ik hoop maar dat hij morgen weer gewoon als vanouds loopt :)
pi_129854914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:45 schreef snoenk het volgende:
Hallo, ook ik heb een vraag.
We hebben 2 katten (poes en kater, alle2 hetjes) en een hond.
Ze zijn allemaal niet hele grote vrienden van elkaar maar er is ook geen ruzie.
Sinds een paar maanden plast de kater ineens op het hondenkussen :( :( Nu hebben we pas een nieuw kussen gekocht omdat die lucht er niet meer uitging en meneer gaat vrolijk verder op het nieuwe kussen!
We hebben niet hetzelfde kussen gekocht, hij gaat ook nog steeds op de kattenbak en hij ligt op dit nieuwe kussen ook wel eens te slapen. (Oude kussen deed hij dit niet)

Help! Wat kan dit zijn?? En hoe zorg ik dat hij stopt??
Ik heb niets veranderd en er is ook niets gebeurd. Heb al feliway geprobeerd en dus een nieuw kussen.
Ik zou allereerst iets medisch uitsluiten, just in case. Als dat allemaal in orde is: hoeveel kattenbakken heb je (1 per kat + 1 is aangeraden, dus 3 bakken in jouw geval, en niet naast elkaar), ben je van grit veranderd, is het een kattenbak met kap (zo ja, kap er af)? Kussen ook goed schoonmaken met Biotex groen en Ecodor.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is eventueel een kattenbak vlakbij de mand zetten. Als ie 't daar op doet ipv het kussen, de kattenbak steeds ietsje verder verplaatsen tot ie staat waar jij 'm wil. Al heb ik daar gelukkig geen ervaring mee, ik zou zelf eerder een gedragsdeskundige raadplegen en niet teveel gaan aanrommelen :)
pi_129854923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:23 schreef Bisamrat het volgende:
Eén van mijn katten kwam gisteren thuis met een hoop troep aan haar poot. Bleek een soort hars / teer te zijn. Ze heeft waarschijnlijk vastgezeten en zich los moeten trekken, aangezien er een hele hap haar weg was (bovenste gedeelte). Heb het met hulp zo goed mogelijk schoon gemaakt / weg geknipt en het ziet er als volgt uit.

[ afbeelding ]

Schoner krijg ik het niet en durf ook niet verder te knippen (zit ook van dat spul op haar huid). Moet ik hiermee naar de dierenarts of moet het eruit groeien waarna ik het kan knippen? Ze heeft er niet zichtbaar last van en doet ook niet anders dan normaal.

Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het graag. Voorlopig mag ze ook niet naar buiten, tot haar ongenoegen.
Ook ik zou hiermee even naar de dierenarts gaan :)
pi_129854931
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:33 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zou naar de dierenarts gaan! Misschien kunnen ze ook meteen iets verzorgends meegeven en eventueel de restjes goed verwijderen.

Ik mag morgen weer met Midas naar de DA :( hij loopt soms heel raar, een beetje zoals een herdershond loopt met zo'n kromme gebogen achterrug en ook mogen we niet aan zijn achterbenen komen...
Gelukkig loopt hij soms wel normaal dus een 2e kunstpees lijkt uit beeld :)
Hij heeft erg moeite met gaan liggen, kruipt dor zijn voorpoten omlaag en laag zijn kont dan zijwaards vallen...
Ik hoop maar dat hij morgen weer gewoon als vanouds loopt :)
Beterschap, hopelijk valt 't allemaal mee en issie snel weer de oude!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:59:07 #228
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_129857719
Heb de dierenarts gebeld en zolang er geen wond is hoef ik niet langs te komen. Pootje proberen schoon te maken met (lichte) shampoo, (af)wasmiddel, als de kat het toe laat (dat word feest :)). Zodat de poot niet meer plakt. Maar het kan verder gelukkig geen kwaad.

Vanavond de teek verwijderen (eerst tangetje kopen) die ik achter haar oor vond (grote jongen ook nog) en dan is het weer klaar hopelijk.
pi_129870283
Midas heeft niks gebroken, alles ziet er gezond en sterk uit... ook kreeg hij weer een complimentje voor zijn jonge uiterlijk :P wel heeft hij pijnstillers meegekregen hij heeft wel enorm pijn als je hem aanraakt bij de achterpoten dus misschien iets verrekt of anders maandag verder kijken... dan is het waarschijnlijk weer een pees :x
pi_129896451
Hoe kun je het best een kat laten wennen aan borstelen?

Het lijkt me dat ze het niet zo graag heeft, maar ze zou het écht goed kunnen gebruiken omdat ze de laatste tijd nogal veel moet overgeven (en meestal 's nachts ;() en dan is de rui er ook nog die het alleen maar erger maakt... :{ en het dametje heeft sowieso al veel haar (wel kortharig).

Ik heb het nu wat bij haar gelegd dat ze er wat kan aan ruiken enz.

[ Bericht 11% gewijzigd door Little_Dolls op 10-08-2013 13:32:42 ]
pi_129898434
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:07 schreef Little_Dolls het volgende:
Hoe kun je het best een kat laten wennen aan borstelen?

Het lijkt me dat ze het niet zo graag heeft, maar ze zou het écht goed kunnen gebruiken omdat ze de laatste tijd nogal veel moet overgeven (en meestal 's nachts ;() en dan is de rui er ook nog die het alleen maar erger maakt... :{ en het dametje heeft sowieso al veel haar (wel kortharig).

Ik heb het nu wat bij haar gelegd dat ze er wat kan aan ruiken enz.

Heb je een borstel met zachte haren? Ik denk dat zulke borstels beter zijn als borstels met stalen pinnetjes zeg maar.

Mijn kat gaat helemaal liggen spinnen als ik hem borstel en de ander denkt dat het speelmateriaal is :) Werkt ook heel goed om losse haren te verwijderen!
pi_129898476
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je een borstel met zachte haren? Ik denk dat zulke borstels beter zijn als borstels met stalen pinnetjes zeg maar.
Ja, hebben met opzet een redelijk zachte borstel gekocht. Ik had het eerst met zo'n rubberen borstel geprobeerd die je ook wel voor honden en paarden kunt gebruiken, maar die had ze nog minder graag leek me...
pi_129905813
onze kat is weer thuis O+ na drie weken uit logeren ivm vakantie.

ik was even bang dat ze heel erg zou moeten wennen maar ze ligt weer als vanouds te ronken op de bank en heeft mn handen alweer helemaal "gewassen" en gekroeld met me O+

Vraagje: onze kattenoppas heeft haar geborsteld met zo'n borstel met stalen pinnetjes (we hebben hem meegekregen.overgenomen). t is een kortharige kat. ze vindt het héél lekker om geborsteld te worden, gaat er goed voor liggen en probeert ook een beetje met t ding te spelen, maar ik ben een beetje bang om haar huid te beschadigen. hoe vaak kan ik haar borstelen met zo'n borstel? En waar moet ik mee uitkijken? op haar buik wil ze het sowieso niet, dat lijkt me ook niet lekker met die pinnetjes op je tepels :@...
Kwak
pi_129909325
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
onze kat is weer thuis O+ na drie weken uit logeren ivm vakantie.

ik was even bang dat ze heel erg zou moeten wennen maar ze ligt weer als vanouds te ronken op de bank en heeft mn handen alweer helemaal "gewassen" en gekroeld met me O+

Vraagje: onze kattenoppas heeft haar geborsteld met zo'n borstel met stalen pinnetjes (we hebben hem meegekregen.overgenomen). t is een kortharige kat. ze vindt het héél lekker om geborsteld te worden, gaat er goed voor liggen en probeert ook een beetje met t ding te spelen, maar ik ben een beetje bang om haar huid te beschadigen. hoe vaak kan ik haar borstelen met zo'n borstel? En waar moet ik mee uitkijken? op haar buik wil ze het sowieso niet, dat lijkt me ook niet lekker met die pinnetjes op je tepels :@...
Furminator? Er zijn wisselende meningen over dat ding. Zou idd vacht en huid kunnen beschadigen. Zeker bij korthaar. Ik bortel ze eens per week met een gewone kam en met een rubberen borstel. Maar die beschadigd dus niets.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:24:52 #235
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129909594
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Furminator? Er zijn wisselende meningen over dat ding. Zou idd vacht en huid kunnen beschadigen. Zeker bij korthaar. Ik bortel ze eens per week met een gewone kam en met een rubberen borstel. Maar die beschadigd dus niets.
daarom heb ik dus geen Furminator. Heb een gewoon kammetje met pinnetjes.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129911131
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Furminator? Er zijn wisselende meningen over dat ding. Zou idd vacht en huid kunnen beschadigen. Zeker bij korthaar. Ik bortel ze eens per week met een gewone kam en met een rubberen borstel. Maar die beschadigd dus niets.
Geen idee, het was een ding van acht euro, lijkt me niet een furminator? Het zou kunnen dat deze eigenlijk voor honden is.
Kwak
pi_129911362
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Geen idee, het was een ding van acht euro, lijkt me niet een furminator? Het zou kunnen dat deze eigenlijk voor honden is.
Nee, geloof dat de furminator duurder is. Als je echt wilt borstelen omdat poes het lekker vindt, neem dan een rubberen borstel met nopjes. Dat neem alleen losse haren op en is zacht.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:10:15 #238
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129911557
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee, geloof dat de furminator duurder is. Als je echt wilt borstelen omdat poes het lekker vindt, neem dan een rubberen borstel met nopjes. Dat neem alleen losse haren op en is zacht.
furminator is verkrijgbaar vanaf 30 euro ongeveer (tot 75 voor een grote hond :X)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129912730
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee, geloof dat de furminator duurder is. Als je echt wilt borstelen omdat poes het lekker vindt, neem dan een rubberen borstel met nopjes. Dat neem alleen losse haren op en is zacht.
Bedoel je zoiets?

pi_129913614
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]
Yup :Y
pi_129914107
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Geen idee, het was een ding van acht euro, lijkt me niet een furminator? Het zou kunnen dat deze eigenlijk voor honden is.
een slickerborstel?

die kan je gewoon net zo vaak gebruiken als een normale borstel.
te vaak borstelen zorgt juist voor meer haaruitval.

ik borstel max 2x per week. eerst met de zoomgroom (rubberen borstel) en dan nog na met de slickerborstel om alle losse haren te verwijderen.
pi_129914181
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:07 schreef Little_Dolls het volgende:
Hoe kun je het best een kat laten wennen aan borstelen?

Het lijkt me dat ze het niet zo graag heeft, maar ze zou het écht goed kunnen gebruiken omdat ze de laatste tijd nogal veel moet overgeven (en meestal 's nachts ;() en dan is de rui er ook nog die het alleen maar erger maakt... :{ en het dametje heeft sowieso al veel haar (wel kortharig).

Ik heb het nu wat bij haar gelegd dat ze er wat kan aan ruiken enz.

met snoepjes :)
hier krijgen ze snoepjes als beloning wanneer ze stil zitten. ik beloon ze niet wanneer ze weglopen. in het begin kom je dan echt niet aan borstelen toe maar na een tijdje hebben ze wel door dat er iets lekkers te halen valt.
pi_129915057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:03 schreef loecje het volgende:

[..]

met snoepjes :)
hier krijgen ze snoepjes als beloning wanneer ze stil zitten. ik beloon ze niet wanneer ze weglopen. in het begin kom je dan echt niet aan borstelen toe maar na een tijdje hebben ze wel door dat er iets lekkers te halen valt.
Maar de vraag is hoe je dat leert aan zo'n kat. Als zij weet dat ze snoepjes krijgt is door het dolle heen en zit ze niet bepaald stil...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129915607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:45 schreef snoenk het volgende:
Hallo, ook ik heb een vraag.
We hebben 2 katten (poes en kater, alle2 hetjes) en een hond.
Ze zijn allemaal niet hele grote vrienden van elkaar maar er is ook geen ruzie.
Sinds een paar maanden plast de kater ineens op het hondenkussen :( :( Nu hebben we pas een nieuw kussen gekocht omdat die lucht er niet meer uitging en meneer gaat vrolijk verder op het nieuwe kussen!
We hebben niet hetzelfde kussen gekocht, hij gaat ook nog steeds op de kattenbak en hij ligt op dit nieuwe kussen ook wel eens te slapen. (Oude kussen deed hij dit niet)

Help! Wat kan dit zijn?? En hoe zorg ik dat hij stopt??
Ik heb niets veranderd en er is ook niets gebeurd. Heb al feliway geprobeerd en dus een nieuw kussen.
Zelfde situatie hier, maar na een verhuizing. Dat was voor ons de hint dat de kat nu echt klaar was om naar buiten te gaan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_129915742
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:02 schreef loecje het volgende:

[..]

een slickerborstel?
[ afbeelding ]
die kan je gewoon net zo vaak gebruiken als een normale borstel.
te vaak borstelen zorgt juist voor meer haaruitval.

ik borstel max 2x per week. eerst met de zoomgroom (rubberen borstel) en dan nog na met de slickerborstel om alle losse haren te verwijderen.
ja zo eentje, maar dan kleiner.

we hadden haar (15 maanden) nog nooit geborsteld :@ nooit aan gedacht bij een korthaar, maar ze verliest nu wel minder haar in huis en haar vacht ziet er echt prachtig uit.

gewone borstel met rubber nopjes nog maar aanschaffen dan.
Kwak
pi_129915875
Hier was plassen in huis ook een teken van ik wil de tuin weer in mogen.
pi_129916058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Maar de vraag is hoe je dat leert aan zo'n kat. Als zij weet dat ze snoepjes krijgt is door het dolle heen en zit ze niet bepaald stil...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een kat hoeft toch ook niet prefect stil te zitten als je borstelt?
zolang ze maar niet weglopen.

een gedroogd visje werkt hier trouwens ook goed. daarmee zijn ze wel even bezig voordat het op is.
pi_129924704
Mijn kat Dexter is inmiddels genezen van het naaigaren wat hij eind juni heeft opgegeten. Heeft een lange nasleep gehad, maar het gaat nu weer goed. Er is een punt geweest waarbij ik dacht dat hij er op dit moment niet meer zou zijn, dus ik ben er heel blij mee.

Hij is alleen heel erg afgevallen in die periode. Ik heb hem de afgelopen tijd al telkens meer gevoerd dan gebruikelijk, maar het gewicht komt er nog niet bij op.

Het recovery-voer wat ik van de dierenarts heb gehad aan het begin van zijn ziekteperiode blieft hij niet meer (wat ik zelf ook logisch vind, zou 't zelf ook niet meer hoeven als het me via een spuit de bek in geforceerd werd).

Bij het andere voedsel likt hij de saus of gelei om het vlees weg en eet hij verder alleen droge brokken. Maar dus niet genoeg daarvan om er echt iets van aan te komen.

Iemand tips om 'm weer "dik" te krijgen?
  zondag 11 augustus 2013 @ 03:49:30 #249
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129926357
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 02:09 schreef Hitomi het volgende:
Mijn kat Dexter is inmiddels genezen van het naaigaren wat hij eind juni heeft opgegeten. Heeft een lange nasleep gehad, maar het gaat nu weer goed. Er is een punt geweest waarbij ik dacht dat hij er op dit moment niet meer zou zijn, dus ik ben er heel blij mee.

Hij is alleen heel erg afgevallen in die periode. Ik heb hem de afgelopen tijd al telkens meer gevoerd dan gebruikelijk, maar het gewicht komt er nog niet bij op.

Het recovery-voer wat ik van de dierenarts heb gehad aan het begin van zijn ziekteperiode blieft hij niet meer (wat ik zelf ook logisch vind, zou 't zelf ook niet meer hoeven als het me via een spuit de bek in geforceerd werd).

Bij het andere voedsel likt hij de saus of gelei om het vlees weg en eet hij verder alleen droge brokken. Maar dus niet genoeg daarvan om er echt iets van aan te komen.

Iemand tips om 'm weer "dik" te krijgen?
Als hij goed eet, levendig is en het naar zijn zin lijkt te hebben zou ik me daar niet zo druk om maken.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_129927211
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 02:09 schreef Hitomi het volgende:
Mijn kat Dexter is inmiddels genezen van het naaigaren wat hij eind juni heeft opgegeten. Heeft een lange nasleep gehad, maar het gaat nu weer goed. Er is een punt geweest waarbij ik dacht dat hij er op dit moment niet meer zou zijn, dus ik ben er heel blij mee.

Hij is alleen heel erg afgevallen in die periode. Ik heb hem de afgelopen tijd al telkens meer gevoerd dan gebruikelijk, maar het gewicht komt er nog niet bij op.

Het recovery-voer wat ik van de dierenarts heb gehad aan het begin van zijn ziekteperiode blieft hij niet meer (wat ik zelf ook logisch vind, zou 't zelf ook niet meer hoeven als het me via een spuit de bek in geforceerd werd).

Bij het andere voedsel likt hij de saus of gelei om het vlees weg en eet hij verder alleen droge brokken. Maar dus niet genoeg daarvan om er echt iets van aan te komen.

Iemand tips om 'm weer "dik" te krijgen?
Makreel of andere vette vis? Tonijn uit blik?
Toen mijn terminaal zieke kater de recovery niet meer wilde heb ik een poosje nog crème fraîche gevoerd op een lepeltje, maar weet niet of dat gezondheidstechnisch te verantwoorden is bij een kat die nog jaren mee 'moet'
  zondag 11 augustus 2013 @ 07:42:26 #251
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129927221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja zo eentje, maar dan kleiner.

we hadden haar (15 maanden) nog nooit geborsteld :@ nooit aan gedacht bij een korthaar, maar ze verliest nu wel minder haar in huis en haar vacht ziet er echt prachtig uit.

gewone borstel met rubber nopjes nog maar aanschaffen dan.
janneke heeft idd ook minder haaruitval :Y (en dat is een kwart Pers, dus drama :P). Ik zal ook nog eens zo'n borstel met rubberen nopjes proberen en eens kijken of het me ook gaat lukken Pippa te borstelen :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129929583
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 02:09 schreef Hitomi het volgende:
Mijn kat Dexter is inmiddels genezen van het naaigaren wat hij eind juni heeft opgegeten. Heeft een lange nasleep gehad, maar het gaat nu weer goed. Er is een punt geweest waarbij ik dacht dat hij er op dit moment niet meer zou zijn, dus ik ben er heel blij mee.

Hij is alleen heel erg afgevallen in die periode. Ik heb hem de afgelopen tijd al telkens meer gevoerd dan gebruikelijk, maar het gewicht komt er nog niet bij op.

Het recovery-voer wat ik van de dierenarts heb gehad aan het begin van zijn ziekteperiode blieft hij niet meer (wat ik zelf ook logisch vind, zou 't zelf ook niet meer hoeven als het me via een spuit de bek in geforceerd werd).

Bij het andere voedsel likt hij de saus of gelei om het vlees weg en eet hij verder alleen droge brokken. Maar dus niet genoeg daarvan om er echt iets van aan te komen.

Iemand tips om 'm weer "dik" te krijgen?
je hebt ook andere soorten recovery voer. beste is om even met je dierenarts overleggen.
bijvoorbeeld Convalescence Support of blikjes A/D van hills.
dit hoef je dan niet met een spuitje te voeren maar gewoon net zoals blik geven of iets aanlengen met water.

blikjes met de staafmixer bewerken deed het hier ook goed. dan wordt de geur nog sterker en is alles saus/gelei achtig.
pi_129929737
Voer in paté vorm misschien? Anders zou je ook eens een rolletje KVV kunnen proberen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:35:50 #254
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_129930014
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier was plassen in huis ook een teken van ik wil de tuin weer in mogen.
Hij mag op het dakterras, deur staat nu ook overdag open. Snachts moeten ze wel beneden blijven. Hij is nog nooit verder geweest dan dakterras.
Heb er nu nog een kattenbak bijgezet, Ze staan wel dicht bij elkaar, maar kan hem nergens anders neerzetten anders word de bak leeggehaald door de hond.

Hij heeft sinds het kussen weer gewassen is er nog niet op geplast dus hoop dat hij tevreden is met nog een bak
pi_129930245
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]
Dat ziet er schattig uit O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:42 schreef loecje het volgende:

[..]

een kat hoeft toch ook niet prefect stil te zitten als je borstelt?
zolang ze maar niet weglopen.

een gedroogd visje werkt hier trouwens ook goed. daarmee zijn ze wel even bezig voordat het op is.
Ik bedoel: hoe doen jullie het? Haar eerst laten ruiken aan een snoepje en dan borstelen?
pi_129930532
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:44 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik bedoel: hoe doen jullie het? Haar eerst laten ruiken aan een snoepje en dan borstelen?
hoe ik het heb gedaan:
roepen, als de kat komt een snoepje geven als beloning. ruiken aan de borstel is een snoepje, kort borstelen en weer een snoepje. die borstelperioden steeds langer maken.
probeer telkens een snoepje te geven als de kat het nog prima vind. dus voordat ze het zat zijn en weg willen lopen want dan ben je te laat en beloon je het weglopen ipv het borstelen. wel kan je hem/haar weer opnieuw roepen waarna je weer kan belonen.

dit is hoe ik de zoomgroom het makkelijkste vind. korte halen en van kop naar staart werken.
in het filmpje gaat het wel heel snel en gemakkelijk. hier blijven ze dus echt niet zo stil zitten.
ik las ook veel het over een cirkelvormige beweging, maar dat werkt voor mij niet.
pi_129948876
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:35 schreef snoenk het volgende:

[..]

Hij mag op het dakterras, deur staat nu ook overdag open. Snachts moeten ze wel beneden blijven. Hij is nog nooit verder geweest dan dakterras.
Heb er nu nog een kattenbak bijgezet, Ze staan wel dicht bij elkaar, maar kan hem nergens anders neerzetten anders word de bak leeggehaald door de hond.

Hij heeft sinds het kussen weer gewassen is er nog niet op geplast dus hoop dat hij tevreden is met nog een bak
Je kunt nog een bak met aarde oid op het dakterras zetten.
En je kussen wassen met groene biotex dat haalt de urine sporen beter weg dan gewoon wasmiddel.
pi_129979273
Voor de mensen die het gevolgd hebben, een kleine update over 'zwerfje'. Het gaat namelijk super goed, hij krijgt zijn vacht weer een beetje terug, hij houd wel een kale plek op zijn rug. Hij begint ook steeds aanhankelijker te worden. Geweldig beestje. O+

  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 augustus 2013 @ 15:15:42 #259
269689 crew  Viv
pi_129979625
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:12 schreef Myraela het volgende:
Voor de mensen die het gevolgd hebben, een kleine update over 'zwerfje'. Het gaat namelijk super goed, hij krijgt zijn vacht weer een beetje terug, hij houd wel een kale plek op zijn rug. Hij begint ook steeds aanhankelijker te worden. Geweldig beestje. O+

[ afbeelding ]
duurt best wel lang eigenlijk, dat terug groeien :?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 12-08-2013 15:27:10 ]
pi_129980082
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

duurt best wel langzaam eigenlijk, dat terug groeien :?
Nouja, we zijn nu 2 maanden verder. Zijn haar is nu langer dan het haar van een kortharige kat, maar nog niet helemaal op lengte. Je moet er rekening mee houden dat zijn haar ernstig vervilt was, zijn huid was rood en beschadigd en hij heeft 2 weken medicatie gehad (geen idee of dat invloed heeft op de haargroei.)

Vond het zelf ook lang duren en baal van de kale plek op zijn rug. Maar ik ben enorm blij dat hij in ieder geval geen pijn meer heeft en zijn nieuwe vachtje straalt, is schoon en heerlijk zacht en klitvrij.

Hij is ook zo makkelijk benaderbaar, dat ik me helemaal geen zorgen maak om de vachtverzorging.

Ben ook blij dat die niet meer mager is, volgens mij is die nu op een net gewichtje. Het blijft wel een klein katje voor een langharige kater. Apart gezicht.
pi_129984047
Dag mensen,

Beetje raar iets bij mijn kat, nummer 2 :P, is sinds kort bijna elk half uur wel in de kattenbak te vinden en alles om te spitten, volgens mij doet ze niks qua behoeftes maar begint wel irritant te worden als een bezetenen alle korrels aan de kant slaan, bijna de korrels uit de bak trappen. Maar miauwt niet als in pijn ofzo hebben. Vanochtend ook rond uurtje of 6 weer in de bak bezig om lekker wakker gemaakt te worden.

Manier hoe ze het doet lijkt wel alsof ze zeer boos is.

Wat voor teken kan dit zijn? Ze ziet er nog gezond uit, erg speels nog en eet normaal.
pi_129984163
kan een teken zijn van (beginnende)blaasontsteking ..
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:13:37 #264
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129984577
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:58 schreef Syd het volgende:
Dag mensen,

Beetje raar iets bij mijn kat, nummer 2 :P, is sinds kort bijna elk half uur wel in de kattenbak te vinden en alles om te spitten, volgens mij doet ze niks qua behoeftes maar begint wel irritant te worden als een bezetenen alle korrels aan de kant slaan, bijna de korrels uit de bak trappen. Maar miauwt niet als in pijn ofzo hebben. Vanochtend ook rond uurtje of 6 weer in de bak bezig om lekker wakker gemaakt te worden.

Manier hoe ze het doet lijkt wel alsof ze zeer boos is.

Wat voor teken kan dit zijn? Ze ziet er nog gezond uit, erg speels nog en eet normaal.
Kan idd heel goed een blaasprobleem zijn. Ik zou even met de DA bellen als ik jou was.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:13:57 #265
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_129984587
kutknopjes
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_129985534
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:13 schreef tonja het volgende:

[..]

Kan idd heel goed een blaasprobleem zijn. Ik zou even met de DA bellen als ik jou was.
Of constipatie
pi_129985879
Ik kijk het even aan komende 24uur, net nog betrapt op dikke keutel leggen haha dus dat komt goed en ze waren net nog dik aan het stoeien met mekaar. Misschien kan het verveling zijn? voel verder ook niks opgezet/gezwollen.
pi_129986398
Ik zou dingen die op blaasproblemen kunnen duiden, vooral niet nog even 24 uur aankijken. Wat is er mis met gewoon bellen?
pi_129986592
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:49 schreef Syd het volgende:
Ik kijk het even aan komende 24uur, net nog betrapt op dikke keutel leggen haha dus dat komt goed en ze waren net nog dik aan het stoeien met mekaar. Misschien kan het verveling zijn? voel verder ook niks opgezet/gezwollen.
Maar is er ook geplast vandaag?
pi_129997989
Idd is er geplast? Blaasproblemen kunnen erg snel verergeren.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:18:04 #271
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_130006926
Onze kat heeft een nieuwe skill: vuilniszak openknagen, kip van het karkas eten, spelen met een rottende paprika en daarna kotsen natuurlijk O+

Maar even serieus: Ze is tijdens haar logeerpartij van drie weken wat aangekomen, hoewel ze haar keurig met t maatschepje hebben gevoerd wat ze mag. Ik merk nu thuis dat poes veel miauwt om eten (ze had daar ook al eens de zak met voer opengebeten die bij ons gewoon in de kamer staat). Brokjes die voorheen bleven staan gaan nu ineens snel op... kortom: ik heb een hongerlapje/vreetzakje in huis.

vraag: kan dat kunnen omdat ze zes juni gesteriliseerd is? Ze was voordien een scharminkel...

Ik dacht dat ze dan alleen minder vinden bewegen en minder efficiënt verbranden. Maar gaan ze ook meer eten?
Kwak
pi_130007098
kreeg ze voor 6 juni wel onbeperkt eten?
pi_130007210
Ik zou haar op suiker laten controleren, klinkt mij een beetje als onze vorige kat.

Ps, met een bloedsuikermeter kan je dit prima zelf testen, hoef je niet voor naar de dierenarts
pi_130007441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:16 schreef loecje het volgende:
kreeg ze voor 6 juni wel onbeperkt eten?
Nee hetzelfde, twee halve maatschepjes per dag. Wel soms als dat op was voor wij gaan slapen nog een klein beetje, omdat ze zo mager was en ook wel eens een dag nauwelijks at (zeker als ze krols was at ze bijna niks). We waren blij als ze wat at.

Ineens diabetes lijkt me sterk. Lees op diverse sites van dieren artsen nu dat bij sterilisatie hoort dat ze minder gaan verbruiken en juist met honger krijgen, vragen om eten en inbreken in kastjes etc. hoort daar bij.

Misschien maar eens ander voer proberen, voor gesteriliseerde katten, evt speciaal voor katten die veel om eten vragen. Ze gaat alleen heel snel overgeven van ander voer dan wat ze nu krijgt dus ben wat huiverig voor het kippen van zo'n grote zaal royal canin of sanabelle. Welk droogvoer raden jullie aan? Ze eet nu perfect fit sensitive (tarwevrij), purina one moet ze niet...
Kwak
  Moderator dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:21:34 #276
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_130008113
Nadat de mijne gesteriliseerd was, ging ze ook veel meer eten.
De dierenarts had mij hier ook voor gewaarschuwd. Ze is sinds die tijd ongeveer een kilo aangekomen.(wat ook mocht van de da)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:46:22 #277
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_130008547
Dat jullie er zo precies op letten zeg, ik zorg gewoon dat ze een vol bakje hebben en als het (bijna) leeg is vul ik het bij.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_130008593
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:46 schreef DaMook het volgende:
Dat jullie er zo precies op letten zeg, ik zorg gewoon dat ze een vol bakje hebben en als het (bijna) leeg is vul ik het bij.
Ik ben zelf obees, en wil mijn poes niet in t zelfde schuitje stoppen :P

Ongeveer 1 kg erbij klopt wel. Dan is ze nu 4.5 kg. Ze is alweer wat actiever dan de eerste dag, en ze weet ook niet zo snel meer. Misschien was t ook wel stress van t verplaatsen.
Kwak
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:01:24 #279
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_130008820
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ben zelf obees, en wil mijn poes niet in t zelfde schuitje stoppen :P

Ongeveer 1 kg erbij klopt wel. Dan is ze nu 4.5 kg. Ze is alweer wat actiever dan de eerste dag, en ze weet ook niet zo snel meer. Misschien was t ook wel stress van t verplaatsen.
Ik ben dat niet en eet wat ik wil, en mijn katten eten ook wat ze nodig hebben, soms vul ik het bakje 2x op een dag soms 1x in de twee dagen, ze lijken het zelf erg goed in de hand te houden :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_130008848
Ter illustratie, zo ziet ze er nu uit:



Kwak
pi_130008862
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:46 schreef DaMook het volgende:
Dat jullie er zo precies op letten zeg, ik zorg gewoon dat ze een vol bakje hebben en als het (bijna) leeg is vul ik het bij.
Dan gebruik je waarschijnlijk ook goedkoper voer. Bij duurder voer ga je het 1. niet leuk vinden voor je portemonnee en 2. moeten ze daar gewoon minder van hebben omdat ze er eerder van aankomen.
pi_130008897
Het borstelen gaat wel iets beter als ze een "spinmoment" heeft. Wat ook wel een beetje onhandig is, is dat ze nogal een gladde pels heeft. Er komt best wat haar af, maar nog steeds niet genoeg naar mijn mening... Vannacht weer eens een braakje gedaan. :{
pi_130008931
Hoe oud is die eigenlijk Kwak?
pi_130008982
Hier krijgen ze ook onbeperkt eten. Maar dan wel met voedsel verrijking zodat ze wat moeten doen voor hun eten
pi_130009009
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:05 schreef Myraela het volgende:
Hoe oud is die eigenlijk Kwak?
1 jaar en bijna 4 maanden. Dat vensterbankje is ca 25 cm vanaf het bed en het klokje is 20 cm doorsnede. Ze is nog niet zo groot. Misschien moet ik ook niet stressen, ze groeit nog en ik wil ook niet dat ze honger heeft.
Kwak
pi_130009230
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1 jaar en bijna 4 maanden. Dat vensterbankje is ca 25 cm vanaf het bed en het klokje is 20 cm doorsnede. Ze is nog niet zo groot. Misschien moet ik ook niet stressen, ze groeit nog en ik wil ook niet dat ze honger heeft.
Ziet eruit als een prima kat joh, geen zorgen maken. In ieder geval nog niet over zwaarlijvigheid. Al kun je zoals hierboven genoemd ook gebruik maken van een voedseldoolhof. Dan doet ze sowieso langer over haar eten.
pi_130015622
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan gebruik je waarschijnlijk ook goedkoper voer. Bij duurder voer ga je het 1. niet leuk vinden voor je portemonnee en 2. moeten ze daar gewoon minder van hebben omdat ze er eerder van aankomen.
hier ben ik het niet mee eens.

van goed voer (is niet altijd het duurste) hebben katten idd minder nodig, maar dat betekend niet dat een kat van goed voer net zoveel eet als van standaard supermarkt voer.

in goed voer zitten ook minder 'verslavende/lekker makende' stofjes en geeft eerder een vol gevoel waardoor ze niet blijven door eten. daardoor kan je dit juist onbeperkt geven mits katten hun grens weten.
zo'n grens leren katten meestal vanzelf als er onbeperkt voer staat. ze hoeven niet te bunkeren op het moment dat er een bakje voor hun neus wordt gezet maar kunnen de gehele dag door een paar hapjes eten.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 13-08-2013 15:18:34 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:47:13 #288
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130018384
Zijn er hier mensen die een blauwe rus hebben? Er word er eentje mijn huisgenoot rond begin oktober. Zou heel graag met wat mensen ervaring delen om hem een zo goed mogelijk leventje te laten hebben.
pi_130022295
Op aanraden van hier gisteren toch getracht de DA te bellen zonder gehoor, nu is toevallig nieuwe vriendin van me broers kameraad dierenarts assistente dus heb haar even gevraagd te willen kijken.

Maar ze kon gelukkig niks vinden. Moet wel toegeven sinds ik het bericht geplaatst heb hier op forum heeft ze nog maar 1x naar de bak gerend en agressief de korrels door elkaar gehosseld.

Ik heb haar gisteren, trouwens even reactie op jullie vraag, betrapt op het plassen. Dus dat was een hele opluchting dat te horen, haha :')

Het gaat om de rechter :)



[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 16:22:42 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:22:59 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130022393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Zijn er hier mensen die een blauwe rus hebben? Er word er eentje mijn huisgenoot rond begin oktober. Zou heel graag met wat mensen ervaring delen om hem een zo goed mogelijk leventje te laten hebben.
Hoe kom je d'r aan?

Lijkt me een plezierige kat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130022638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Zijn er hier mensen die een blauwe rus hebben? Er word er eentje mijn huisgenoot rond begin oktober. Zou heel graag met wat mensen ervaring delen om hem een zo goed mogelijk leventje te laten hebben.
mooie katten O+ Mijn buurvrouw iets verderop heeft er eentje.
Wat zou je willen weten?
pi_130025883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:29 schreef loecje het volgende:
van goed voer (is niet altijd het duurste) hebben katten idd minder nodig, maar dat betekend niet dat een kat van goed voer net zoveel eet als van standaard supermarkt voer.in goed voer zitten ook minder 'verslavende/lekker makende' stofjes en geeft eerder een vol gevoel waardoor ze niet blijven door eten. daardoor kan je dit juist onbeperkt geven mits katten hun grens weten.zo'n grens leren katten meestal vanzelf als er onbeperkt voer staat. ze hoeven niet te bunkeren op het moment dat er een bakje voor hun neus wordt gezet maar kunnen de gehele dag door een paar hapjes eten.
Vraagje: wat is goed voer? Want ik zie door de bomen de brokken niet meer.
Mijn vorige katten hadden altijd dieetvoer bij de DA vandaan maar Elin en Nika mogen "normaal" voer. Nou is Elin sinds ze hier is en zeker sinds de sterilisatie flink aangekomen en Nika is netjes aangekomen. Nika eet "op z'n kats" dus wil steeds kleine beetjes maar Elin vreet haar eigen portie in één keer op en wat bij Nika overblijft neemt ze erbij. Elin snapt de voedselverrijker en vreet 'm helemaal leeg en Nika kijkt erna en denkt...geen zin in die moeite en tegen de tijd dat ze wel zin heeft is het leeg (ik werk hele dagen).
Nou zou ik graag dat goede voer willen geven dat ook goed voed (vooral Elin) maar alle fabrikanten zijn van mening dat zij dat hebben uitgevonden :? . Waar moet ik op letten, wat zijn de beste merken, want ik wil wel het beste voor de dames .
We have far more in common than that which devides us..
pi_130027537
Bij katten voer moet je vooral letten op de ingrediënten. Ik vind het belangrijk dat de ingrediëntenlijst begint met vlees, dan weet je dat er een goed aandeel vlees in zit. Het liefst ook graanvrij.
Ik bestel altijd bij Zooplus en ben fan van de Sanabelle brokken. Mijn katten krijgen nu de graanvrije brokken, maar ze hebben ook een tijdje Sensible gekregen. Deze zijn geschikt voor gevoelige katten en bevatten volgens mij relatief weinig graan.
pi_130028929
ik let idd ook op de ingrediënten.
wat nu echt een goed voer is verschilt per kat. voer wat voor de ene perfect is raakt de ander van aan de diaree. het verschilt ook per baasje, welke eisen stel je. er is niet één waarheid over kattenvoeding, net zoals dat er is over mensenvoeding. Iedereen moet daarin zijn eigen keuzes maken.

naast brokken vind ik bijvoorbeeld goed natvoer (zonder suikers, granen, groentes enzovoort) ook belangrijk voor de vochthuishouding. daarin ga ik nog een stapje verder en voer ik gemalen versvoer (KVV).
pi_130028997
wat betreft het leegvreten van het bakje, heb je al eens een tijdje (zeg een week) geprobeerd om het voer constant bij te vullen?

een van mijn katten schrokte in het begin ook al het eten naar binnen, alsof dat het laatste beetje voer is. na een paar dagen kreeg hij door dat er altijd voer staat en liep weg als hij vol zat. nog later begon ook telkens kleine beetjes te eten.
ook na castratie heb ik gewoon onbeperkt voer laten staan (tegen het advies van het asiel in) en deze kat is nog steeds perfect op gewicht. dat zal niet voor elke kat werken, maar een bakje direct leeg vreten is ook niet goed.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:56 #296
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130029887
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kom je d'r aan?

Lijkt me een plezierige kat.
Hij komt van een cattery/fokker net buiten rotterdam, word rond 20 augustus geboren en dan mag ik 5 weken later gaan kennismaken en op 13 weken hem ophalen. Tenminste hopen dat er een katertje in het nestje zit. Heb lang (bijna anderhalf jaar) zitten zoeken naar de juiste kat voor mij en kwam steeds weer terug bij de blauwe rus, dat prachtige uiterlijk is een mooie extra :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:28 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

mooie katten O+ Mijn buurvrouw iets verderop heeft er eentje.
Wat zou je willen weten?
Ik vind veel tegenstrijdige informatie. de ene site zegt af en toe borstelen de andere zegt dan weer helemaal niet borstelen want kan hun vacht beschadigen. Ze zijn een van de weinige (enige?) kattenras die zulks een vacht hebben.
Verder had ik graag tips van mensen die er eentje hebben over hoe hem het beste leven te geven, ben momenteel mijn flat aan het aanpassen met allemaal loop en klimplanken op de muren zodat, maar het zijn heel intelligente katten dus wil zeker voor genoeg uitdagende dingen zorgen, mijn vorige kat vond het heerlijk om op zoek te gaan naar zijn kattensnoepjes die ik dan op de meest onmogelijke plekken had gelegt, heerlijk om te zien hoe een kat dan even bekijkt hoe ie er geraakt en dan er gewoon voor gaat.
dan is er nog het eten, volgens de ene site kunnen ze slecht tegen verandering in hun eten, volgens andere sites is dat dan weer geen probleem.
Kortom wil ik mijn appartement omtoveren tot een waar paradijs voor hem, alleen al die tegenstrijdige info helpt niet echt met beslissingen maken :(

Ga er ook werk van maken om een krabpaal/klimconstructie te maken, lijkt me goedkoper om zelf een heel grote te maken, misschien wel meerdere onderling verbonden enzo, dan er te gaan kopen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:51:11 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130029928
Ben je veel thuis dat je kiest voor één kat?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:52:24 #298
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130029984
ja eigenlijk bijna altijd, werk door een handicap niet, enige dat ik niet thuis ben is als ik een ziekenhuis opname heb en dat gebeurd zelden. Moest het toch voorkomen dan kan mijn broer bij mij logeren om hem gezelschap te houden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:55:17 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130030115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
ja eigenlijk bijna altijd, werk door een handicap niet, enige dat ik niet thuis ben is als ik een ziekenhuis opname heb en dat gebeurd zelden. Moest het toch voorkomen dan kan mijn broer bij mij logeren om hem gezelschap te houden.
Ik had een vermoeden, gezien je naam. :)

Je hebt al ervaring met katten. En ik denk dat een kat het prima vindt om altijd je gezelschap te hebben.

Heb je ook ervaring met een kat 'opvoeden'?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:03:23 #300
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130030480
heb mijn vorige kat ook sinds kitten groot gebracht, die was helemaal weg van alles en iedereen, vooral niet verlegen :) krabte nergens aan, heb het haar zelfs nooit moeten afleren. Was een heerlijk diertje.
Kon wel aardig pestten, zoals voor de sensor van de tv liggen zodat je niet kon zappen, absoluut niet weg willen tot je opstond om haar te verplaatsen, dan was ze weg. Tot je terug in de zetel zat :P
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:27:32 #301
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_130031433
Deze maar even sluiten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')