Nog nooit van rtlxl gehoord?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
Waar kunnen we jou terugzien trouwens? Kijk ik 1 keer niet Tour du Jour, heb ik alles gemist.
Mijn pen is ook 20mm.. je kunt dat zadeltje natuurlijk wel 5mm verder naar achteren schuiven,zeker bij zo'n lomp ding komt dat niet zo nauw. Je moet er echter wel rekening mee houden dat elk zadel een andere sweet spot heeft. Als je straks een toupe mooi in t midden van de rails klemt kan de effectieve setback weer een beetje anders zijn. Idealiter test je dus met het goede zadel..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uiteraard, heb nu voor het passen een oud MTB-zadeltje erop gezet. Van wat ik op mn slippertjes en zonder fietskleding aan meekrijg, is dat ie heel reactief is (maar dat komt vast vooral door de knalharde alu pen die er nu op zit) en erg stijf.
En het schakelen met red is echt fantastisch
Heb bij EP ff een 20 mm setback pen meegekregen, maar dat is denk ik te weinig. Dus die 25 mm pen van jou wil ik ook nog graag even passen.
Stuur: ik blijf er voor nu wel even mee rijden, maar kan zijn dat ik uiteindelijk wel naar een compact stuur ga. Er zit inderdaad wel heel veel plat gedeelte bovenop voor je eindelijk bij de remgrepen komt...
Wit-wit wordt het.
En uiteindelijk nog eens een mooie wielset speciaal voor deze fiets zoeken.
De boete is redelijk bullshit inderdaad als je het vergelijkt met de actie van Cavendish, die daarvoor niet bestraft werd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Boeckmans een boete van 160 euro vanwege hinderen () in de tussensprint gisteren. En Cavendish wordt helemaal vrijgesproken. Hoeze corrupte jury.
Als de wind van opzij komt moet je schuin achter je voorganger uit de wind zitten. Er passen echter maar beperkt mensen op de breedte van de weg. De achtersten zitten dan op de kant en niet optimaal uit de wind. Leidt tot uit elkaar vallen van peloton.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is eigenlijk het na of voordeel van waaiers? #DTVIEdereen lijkt er altijd angstig voor te zijn?
Maakt het toch alleen maar leuker voor de kijker?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Als de wind van opzij komt moet je schuin achter je voorganger uit de wind zitten. Er passen echter maar beperkt mensen op de breedte van de weg. De achtersten zitten dan op de kant en niet optimaal uit de wind. Leidt tot uit elkaar vallen van peloton.
Rondje met de collega's langs de Nieuwe Waterweg hebben we dat al, en dan gaat het om vriendschappelijk rondje, waarbij we later toch weer op elkaar wachten.
Prachtig juist. Lijkt mij vanuit ons landschap ook een specialiteit voor Nederlanders. Zou mooi zijn als in zo'n vlakke etappe die lichte berggeiten eens op een paar minuten kunnen worden gezet (maken ze in de bergen wel weer goed).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maakt het toch alleen maar leuker voor de kijker?
Je wordt op je wenken bediend. Valverde ligt al ruim 1 minuut achter nu.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Prachtig juist. Lijkt mij vanuit ons landschap ook een specialiteit voor Nederlanders. Zou mooi zijn als in zo'n vlakke etappe die lichte berggeiten eens op een paar minuten kunnen worden gezet (maken ze in de bergen wel weer goed).
Ik heb dit zadel nu helemaal naar achteren geschoven, met de test met het loodlijntje vanaf de knieschijf door de pedaal as. Dus het is puur een aanname dat ik met 25 mm wat meer ruimte ga krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef eentwee het volgende:
Ik denk trouwens niet dat je die 5mm verschil echt gaat voelen. Setback heb ik op mijn fietsen ook niet op de mm afgesteld. Wat niet betekent dat het moeilijk is om exact dezelfde setback te krijgen als op je Giant, je hoeft alleen de zithoogte en zadelbuishoek en de setback van je giant te weten.
Je moet het loodlijntje net onder de knieschijf doen. Op dat knobbeltje.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dit zadel nu helemaal naar achteren geschoven, met de test met het loodlijntje vanaf de knieschijf door de pedaal as. Dus het is puur een aanname dat ik met 25 mm wat meer ruimte ga krijgen.
Heb op marktplaats een nieuw toupe zadel gevonden, daar wil ik ook op deze fiets mee gaan rijden, want ze zitten me zo lekker.
Weegt nu (met mn lichte klimwielen er al in) en met de lompe zadelpen+zadel 7,2 kg.
Zal uiteindelijk 7 kg rond worden denk ik?
Ik had eigenlijk nog lichter gehoopt verwacht. maar ja, het frame is uiteindelijk niet superlicht met 1500 gram voor vork&frame samen.
Radio tour de france luisteren in de auto en net met de laatste 500 m in zicht thuis de tv aanquote:
En je weet nu meteen waarom de renners die waaiers haten. Froome en Valverde weten het ook weer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Radio tour de france luisteren in de auto en net met de laatste 500 m in zicht thuis de tv aan
Nee, Contador mag Valverde niet zo.quote:
1500 gram klinkt wel aan de zware kant, is dat gewogen? Wat is er allemaal meegewogen? Mijn Isaac frame+vork weegt ook ongeveer 1450g en daarmee ben ik onder de 6.5kg gekomen zonder exotische onderdelen. Je moet op de details letten, dan kun je zo nog een paar honderd gram winnen. Denk aan 50g voor een stuurlint, 50g voor snelspanners etc.. Ik heb wel ergens een gedetailleerde opbouwlijst, dan kun je mooi vergelijken waar je iets laat liggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dit zadel nu helemaal naar achteren geschoven, met de test met het loodlijntje vanaf de knieschijf door de pedaal as. Dus het is puur een aanname dat ik met 25 mm wat meer ruimte ga krijgen.
Heb op marktplaats een nieuw toupe zadel gevonden, daar wil ik ook op deze fiets mee gaan rijden, want ze zitten me zo lekker.
Weegt nu (met mn lichte klimwielen er al in) en met de lompe zadelpen+zadel 7,2 kg.
Zal uiteindelijk 7 kg rond worden denk ik?
Ik had eigenlijk nog lichter gehoopt verwacht. maar ja, het frame is uiteindelijk niet superlicht met 1500 gram voor vork&frame samen.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Radio tour de france luisteren in de auto en net met de laatste 500 m in zicht thuis de tv aan
En dan heb jij ook nog maat 60 ofzo toch?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
1500 gram klinkt wel aan de zware kant, is dat gewogen? Wat is er allemaal meegewogen? Mijn Isaac frame+vork weegt ook ongeveer 1450g en daarmee ben ik onder de 6.5kg gekomen zonder exotische onderdelen. Je moet op de details letten, dan kun je zo nog een paar honderd gram winnen. Denk aan 50g voor een stuurlint, 50g voor snelspanners etc.. Ik heb wel ergens een gedetailleerde opbouwlijst, dan kun je mooi vergelijken waar je iets laat liggen.
Ik heb nu ook een agu broek, en een bio racer broekje van de club en die zitten beide wel prima. Ik heb zoiets van niet zeuren maar fietsenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Shirtje is prima, die broek volgens mij niet zo qua zeem. Zal morgen ff kijken voor je welke er in zit
Daar hadden ze het tijdens de avondetappe ook over, wat is er toen gebeurt?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er lag nog een rekening open van de Dauphiné. Met name Gesink heeft die vereffend.
http://www.bikeandtravel.nl/ <- Had je hier al gekeken. Staan vaak ook leuke sets bij.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een agu broek, en een bio racer broekje van de club en die zitten beide wel prima. Ik heb zoiets van niet zeuren maar fietsen
En @gripper, daar heb ik nog niet echt opgekeken, maar ik hou heel erg van zwart wit rood. En bovendien hebben me ouders conntecties dat ze agu kleding voor de inkoopprijs kunnen kopen. Dus dat scheelt wel weer, en wat ik verder van castelli heb gezien vond ik wel weer erg duur. Bijvoorbeeld een broek van ¤130 en dan heb je nog niet eens een shirt erbij.
En maken jouw wielen ook zo'n mooi zoefend geluidje als je aanzet?, want ik zit er erg aan te denken om supra wielen te kopen binnenkort.
Iemand vorig jaar bij mij op de club had 80 mm velgen, dat geluid wat daar vanaf kwam was helemaal hemels. Vervolgens had hij bijna de hele trainingsrit staand gefietst
Echt koersen doet hij nog niet volgens mij. Weet ook niet of dat op die leeftijd al is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat wielrennen meer is dan alleen hard omhoog rijden. Als hij goed wil worden moet hij gaan koersen, wedstrijden dus. Weet alleen niet hoe oud je daarvoor moet zijn.
Koersen is vanaf 7 jaar te beginnen in cattegorie 1 wat op loopt tot categorie 7 daarna heb je van 13-15 de nieuwelingen en onder de 19 jaar de junioren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:55 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Echt koersen doet hij nog niet volgens mij. Weet ook niet of dat op die leeftijd al is.
Hij heeft wel geregeld trainingen met Ad Wijnands en nog een ander fietsclubje.
Ik heb de Alpe in 1.04 gedaan toen ik 14 was.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:49 schreef Waaghals het volgende:
Mijn neefje van 11 droomt ervan om later wielrenner te worden.
Vorig jaar heeft hij de Alpe d'Huez beklommen in 1.28
Afgelopen week de Mont Ventoux in 1.55, daarna is hij afgedaald naar zijn vader die 20 minuten achter lag en nog eens met hem omhoog gereden.
Iemand een idee wat een beetje de klimtijden zijn voor die leeftijd? Weet overigens niet vanaf welke kant hij heeft geklommen.
Zes jaar dus. En elf jarigen rijden nooit voorin omdat die dan in de leeftijdscat. 11-12 jarigen rijden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat wielrennen meer is dan alleen hard omhoog rijden. Als hij goed wil worden moet hij gaan koersen, wedstrijden dus. Weet alleen niet hoe oud je daarvoor moet zijn.
'n bietje saai hè. Voor rood zwart wit combi's moet je eens bij rose.nl kijken. Gonso , Gore en Loffer hebben daar meestal wel wat in. Het zijn ook de kleuren die het beste bij mijn fiets smoelen. Maar die Castelli pakskes zijn ook wel mooi met die erg afkledende verticale lijntjes om een Hollandse pens te maskeren. Kijk maar op de foto's van Okkie, ziet er toch gesoigneerd uit hè.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even een meningsvraag, wat vinden jullie van dit setje? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik mag namelijk nog een setje uitzoeken voor me slagen en verjaardag
Dat maak t niks uit, want "jij bent de beste tijdrijder van de club".quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:38 schreef Tommeke het volgende:
Idd. Gewicht is een belangrijke factor. Een ploeggenoot reed mij zaterdag op 2 km terwijl ik meer vermogen trapte. Zijn watt per kilo is veel beter.
Daarbij komt dat die kinderen allemaal licht en klein zijn
Ja, dat hebben zij bij RTL er van gemaaktquote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:46 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat maak t niks uit, want "jij bent de beste tijdrijder van de club".
Valt me mee dat je geen BBQ + partytent + briketten + een koelbox met vlees meeneemtquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Eigenlijk is er geen verschil wat ik meeneem op een 100km of een 200km rit. Tenminste wat ik thuis in m'n tas steek. Wat repen, koeken en ander snel voer, wat drinkpoeder in plastic boterhamzakjes (afgepast per bidon), 2 bidons en een fles cola in de achtertas. Onderweg koop ik dan gewoon bij en tap water zoveel als nodig. Boven de 100km ga ik soms ook zitten om ergens iets te eten.
Reepje, 1 of 2 500ml bidons, en m'n portemonnee niet te vergeten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:52 schreef geindoctrineerd het volgende:
Ik heb een vraagje over goede voeding tijdens het fietsen. Tijdens lange tochten moet je veel blijven eten en drinken. Ik heb voor nu alleen water in mijn bidonnen, en vaak wat blikjes cola in een tas op mijn rug. Daarnaast neem ik bananen en mueslirepen mee, alleen is dit vaak niet voldoende.
Wat nemen jullie aan eten en drinken mee bij tochten van
- 50km
- 100km
- 150km
- 200km
Ik ben benieuwd!
ja daar heb ik ook ervaring mee... goed vies. Maar hoe verhoud het zich tot een reep? Is dat dan meer geleidelijke (langdurige) energieafgifte?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:12 schreef Wombcat het volgende:
gelletje is puur suikers die snel worden opgenomen. En je hoeft niet te kauwen, dus het is snel weg
Behalve die van isostar, want daar zittten suffe brokjes in
Reepjes hebben wat meer tijd nodig om opgenomen te worden. Daarom gebruik ik gelletjes tijdens cyclo's of aan het einde van een lange rit. Krijg je toch sneller weer energie van.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:17 schreef muzas het volgende:
[..]
ja daar heb ik ook ervaring mee... goed vies. Maar hoe verhoud het zich tot een reep? Is dat dan meer geleidelijke (langdurige) energieafgifte?
Ik heb nog nooit gefietst met dat soort spul... Eigenlijk alleen op krentenbollen met kaas en muslirepen
Mij een beetje kopierenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:27 schreef CyclingGirl het volgende:
Was mooi koersje nog geprobeerd weg te komen maar helaas. Ben tevreden :-)
dadels?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:59 schreef Pandarus het volgende:
Water, dadels, telefoon en portomonee voor de lange ritjes.
Dat doet-ie boven de 300kmquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Valt me mee dat je geen BBQ + partytent + briketten + een koelbox met vlees meeneemt
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:42 schreef Pandarus het volgende:
Waarom zou je muslirepen meenemen als je gedroogd fruit mee kunt nemen? Al die noten en granen, dat schiet niet op natuurlijk.
Die repen van Mulebar blijven zelfs met warmte stevig. Powerbar is wel lekker maar wordt met hitte ongelofelijk plakkerig, dat je het amper uit de verpakking krijgt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.
In werkelijkheid zat ze in het staartje van het peloton blij te zijn dat ze eindelijk weer eens een ritje uit kon rijden, zonder last van hitte, kou, regen, muggen, teveel eten, te weinig eten en meer ongein.quote:
Zorg voordat je gaat fietsen dat je goed hebt gegeten, misschien niet vlak voor de tocht, maar als je weet dat je bijv. die dag een lange tocht gaat fietsen eet en drink dan wat extra's bij het ontbijt zonder te overdrijven. Als ik weet dat ik bijv 100+ ga fietsen dan zou mijn ontbijt er ongeveer als volgt uitzien:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:52 schreef geindoctrineerd het volgende:
Wat nemen jullie aan eten en drinken mee
ik heb al lekker een week fietsvrij, heerlijk! Eerste week dit jaar dat ik niet op de fiets zit. Knie ff goed laten herstellen. Morgen weer ff rustig 1,5u om.quote:
Knallen ga je straks na die week rust. Toen ik een week volledig niks had gedaan na de operatie vloog ik vooruit zonder moet te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
ik heb al lekker een week fietsvrij, heerlijk! Eerste week dit jaar dat ik niet op de fiets zit. Knie ff goed laten herstellen. Morgen weer ff rustig 1,5u om.
Middag druk geweest met bier en eten kopen voor feest morgen ivm verjaardag en afstuderen!
Kwenie. Eind augustus is ook de Laurent Desbiens.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:14 schreef Patroon het volgende:
Wombcat, eind augustus worden hier (friesland) weer 2 omlopen georganiseerd. Ook zin om aan 1 of 2 deel te nemen? Kaas komt miss ook.
24 aug omloop balkquote:
Ik noteer ze ff, maar 24 aug zal 't niet worden, want de 25e is de Laurent Desbiens. Da's één van de leukste cyclo's die ik heb gereden. Die gaat echt voor een omloop in Friesland.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
24 aug omloop balk
31 aug omloop oudemirdum.
14 sept omloop folksgare
Laurent Desbiens: www.lechtibiketour.orgquote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
Snap je keuze. Wedstrijden mag je starten met basislidmaatschap. Heb ik ook. Zal eens kijken naar die cyclo 's.
Waarom denk je dat ik die links erbij doe?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:08 schreef Patroon het volgende:
Zijn dit wat kortere en vlakkere cyclo's?
Bwahahahaa...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.
In die repen zit heel wat meer energie per 100gram dan die droge stukjes fruit van je. Van wie ben je een troll?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:47 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Bwahahahaa...
Troep uit de fabriek waarvoor ze de hoofdprijs vragen...
En bedanktquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
In werkelijkheid zat ze in het staartje van het peloton blij te zijn dat ze eindelijk weer eens een ritje uit kon rijden, zonder last van hitte, kou, regen, muggen, teveel eten, te weinig eten en meer ongein.
aan wie heb je hem dan gereport?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:23 schreef Pandarus het volgende:
Het verteert alleen niet. Gelletjes zijn qua suikeropname ongeveer hetzelfde.
Als je de meeste calorieen voor 100 gram wil hebben moet je olijfolie ofzo proberen. Nee, daar fiets je lekker op.
Ik ben een troll? For real. Je bent gereported. Zo belachelijk kan een serieuze poster niet zijn. Misschien kunnen ze je account locken wanneer je dronken bent.
iid ditquote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:34 schreef Patroon het volgende:
Ja, 1:28 is niet bijzonder snel. Al die jonge lichte kinderen rijden vaak sneller omhoog dan zijn pa. Toen ik 15 was, reed ik niet zoveel lamgzamer omhoog, maar had beduidend minder inhoud.
Niet gaan kijken naar andere renners of tijden. Gewoon plezier in het fietsen er komt veel meer bij kijken dan 1 berg op knallen. Inzet, juiste mentaal om in een groep te rijden, blessures, genetische aanleg etc. Laat hem lekker fietsen, dan komt de rest vanzelf, of waarschijnlijk niet
Hahaha ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.
Picardie staat bij mij in de agenda. Eventueel Charly Gaul ook erbij.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik die links erbij doe?
Je bent wel lui hè?
Maar: ja.
Laurent Desbiens is ca. 140 km, heuvelachtig terrein (o.a. Mont Cassel en Mont Cats), ca. 1000-1200 hm (heb ik al 3x gereden, maar toen was de afstand nog wat langer, ze hebben 'm dit jaar wat ingekort).
Charly Gaul is meestal ca. 170 km en ca. 1200-1500 hm, parkours is elk jaar anders (deze 2x gereden).
Ronde Picarde is 180 km en 1200 hm (deze ook 2x gereden).
Ardenne Bleue is rondom Luik. Geloof iets van 120-130 km en 2000 hm (die heb ik nog nooit gereden).
Je voelde je zeker net Tim Krabbé daar op die schitterende tocht? Wel een beetje lame hoor om die pas achteraf hier te melden. Iedereen denken dat je alleen vakantie aan het vieren was als voorbereiding...quote:Op zondag 14 juli 2013 00:31 schreef kaasplankje het volgende:
Het was heerlijk maar we zijn net weer thuis.
We waren trouwens in de Camarque idd Buzz, wilde flamingos gezien, lekker gegeten in Aigues Mortes, geweldig stadje. Op het strand gelegen iedere dag in La Grande Motte, mijn fiets een week niet aangeraakt.
Voor de Marmot op maandag bijna 2 week terug nog 1 training van formaat gedaan.
Die was ook machtig mooi.
http://app.strava.com/activities/64397939
Klinkt goed hoorquote:Op zondag 14 juli 2013 00:31 schreef kaasplankje het volgende:
Het was heerlijk maar we zijn net weer thuis.
We waren trouwens in de Camarque idd Buzz, wilde flamingos gezien, lekker gegeten in Aigues Mortes, geweldig stadje. Op het strand gelegen iedere dag in La Grande Motte, mijn fiets een week niet aangeraakt.
Voor de Marmot op maandag bijna 2 week terug nog 1 training van formaat gedaan.
Die was ook machtig mooi.
http://app.strava.com/activities/64397939
Inderdaad, al heb ik het op (erg) veel dyclofenac en paracetamol gedaan. Jij nog pijnstillers genomen? En heb jij ook het gevoel dat goud erin had gezeten zonder blessure? En wat heb je voor blessure?quote:Op op andere dag en tijd schreef Patroon het volgende:
Wij hebben dan nagenoeg zelfde schema gereden. Glandon en Telegraph op goud koers. 15min verspeeld op Galibier en moest in 1:07 de alp op voor goud. 8:20 binnen. Hier ook last van de knie. Waar zit jouw pijn en hoe komt dat? Nette prestatie ondanks je knie.
Had ik ook maar doping genomen tegen de kramppijn. Nu was ik slechts 771 overall en 294 in mijn categorie.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:02 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Inderdaad, al heb ik het op (erg) veel dyclofenac en paracetamol gedaan. Jij nog pijnstillers genomen? En heb jij ook het gevoel dat goud erin had gezeten zonder blessure? En wat heb je voor blessure?
Durfde niet te hard aan te zetten op de Telegraphe en Galibier. Mijn pijn zit in de flexibiliteit van/tussen de twee botten in het onderbeen (zowel knie als enkel). Vanaf nu weer rustig opbouwen. 20km per week, 50 per week, 75 per week, 100 per week etc. etc.
Wat ging er toen mis dan?quote:Op zondag 14 juli 2013 14:06 schreef Palaiologos het volgende:
80km gefietst met mijn Pa, zijn eerste keer de Cauberg en Keutenberg op. (Hij fietst normaal rond Mons (Bergen) in België).
Is ons allebei aardig afgegaan, stuk beter dan mijn deceptie een halve week geleden.
Op de weg terug van Valkenberg naar Sittard ben ik bijna ingestort, veel te weinig gegeten en gedronken die dag, gelukkig van een omstander een stukje vla gekregen die middag. Wel heerlijk bruin gewordenquote:
Las in het verslag van Mike Terpstra dat er op de vlakke stukken in de Marmotte veel hazen gebruikt worden. Triestquote:Op zondag 14 juli 2013 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoorde van die collega dat er ook mensen zijn die vrienden op TT fietsen op het vlakke voor zich uit laten rijden zodat ze tijdwinst boeken, en dat er heel veel dope gebruikt wordt door de mensen die eigenlijk niet hetnprofniveau kunnen bereiken, maar met dope wel.
staat dat op zijn site? Ff lezen.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:14 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Las in het verslag van Mike Terpstra dat er op de vlakke stukken in de Marmotte veel hazen gebruikt worden. Triest
Hier: http://www.miketerpstra.nl/blog/mail-van-mike-35-la-marmottequote:
quote:Onderaan was het gat een minuut op de drie koplopers. Ware het niet dat zij een verschrikkelijke slimme truc uithaalde. Onderaan de afdaling liet Bury een knecht, in het cyclowereldje als 'een haas' bestempeld, wachten. Die haas stond daar te wachten tot de mannen van de afdaling kwamen. De haas pikt fris aan en rijdt de vlakke 15 kilometer naar de voet van Col de Telegraphe vol op kop voor zijn kopman. Verderop tussen de Galibier en Bourg-de-Oisans zou zich dit kunstje zich herhalen met een nieuwe haas. Daarachter zag ik het gebeuren. Het 'hazenfenomeen' kan, want het is een toertocht over de openbare weg. Het is geen officiële wedstrijd over een afgesloten weg. Er rijden wel enkele motors en een auto voor maar verder is het openbare weg. Net als koersen in Wallonië zegmaar, ook levensgevaarlijk eigenlijk.
Ik heb 3 paracetamol genomen tijdens de rit, maar desondanks toch behoorlijk pijn. Waarschijnlijk is mijn knie wat overbelast (ontstaan tijdens 3B), pijn zit op de knieschijf. Ik denk niet dat mijn knie het verschil tussen goud en zilver heeft gemaakt, met een goede knie zou ik niet veel sneller gereden hebben, maar dat weet je nooit. Kramp en omdat ik nog maar 2 jaar fiets, te weinig inhoud heeft er voor gezorgd dat ik van de goud koers afgevallen ben op de Galibier/Alp. Ik rij rap genoeg omhoog voor goud, maar op inhoud verlies ik het nu nog. De inhoud komt vanzelf als ik zo doorga, de kramp had ik kunnen voorkomen als ik 15 ipv 10 bidons had gedronken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:02 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Inderdaad, al heb ik het op (erg) veel dyclofenac en paracetamol gedaan. Jij nog pijnstillers genomen? En heb jij ook het gevoel dat goud erin had gezeten zonder blessure? En wat heb je voor blessure?
Durfde niet te hard aan te zetten op de Telegraphe en Galibier. Mijn pijn zit in de flexibiliteit van/tussen de twee botten in het onderbeen (zowel knie als enkel). Vanaf nu weer rustig opbouwen. 20km per week, 50 per week, 75 per week, 100 per week etc. etc.
EDIT:quote:Op zondag 14 juli 2013 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Had ik ook maar doping genomen tegen de kramppijn. Nu was ik slechts 771 overall en 294 in mijn categorie.
Dat is nog triesterquote:Op zondag 14 juli 2013 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Lol, best triest als je op elk vlak stuk een haas neerzet. Zet dan een vrachtwagen neer of hang aan een motor.
dan kan je tenminste echt hard.quote:
quote:Op zondag 14 juli 2013 14:34 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Hier: http://www.miketerpstra.nl/blog/mail-van-mike-35-la-marmotte
[..]
Een van de weinige wielrenners hier in de buurt die groet als je 'm tegenkomt. En dat terwijl het een Zaankanter is.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef Patroon het volgende:
Sprak mike nog bij de finish. Sympatieke gast. Vroeg ook ff hoe het bij mij ging, dus niet alleen bezig met zichzelf.
ik zou hem niet herkennen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:42 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Een van de weinige wielrenners hier in de buurt die groet als je 'm tegenkomt. En dat terwijl het een Zaankanter is.
Hier ook tijdens de rit 3 genomen. Balen van je knie, maar gelukkig dat het niet al te veel schade heeft veroorzaakt qua tijd. Wellicht door een te zwaar verzet bergop i.c.m. veel meer kracht zetten? Was toch wel erg blij met mijn 30*30.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb 3 paracetamol genomen tijdens de rit, maar desondanks toch behoorlijk pijn. Waarschijnlijk is mijn knie wat overbelast (ontstaan tijdens 3B), pijn zit op de knieschijf. Ik denk niet dat mijn knie het verschil tussen goud en zilver heeft gemaakt, met een goede knie zou ik niet veel sneller gereden hebben, maar dat weet je nooit. Kramp en omdat ik nog maar 2 jaar fiets, te weinig inhoud heeft er voor gezorgd dat ik van de goud koers afgevallen ben op de Galibier/Alp. Ik rij rap genoeg omhoog voor goud, maar op inhoud verlies ik het nu nog. De inhoud komt vanzelf als ik zo doorga, de kramp had ik kunnen voorkomen als ik 15 ipv 10 bidons had gedronken.
Geen zorgen, ik rij de Senior editie van La Ronde Picarde. Kmoh wah hè om gaut te haaluh......quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:57 schreef Wombcat het volgende:
Zit ik een beetje voor extra concurrentie te zorgen
Leuk, die bolle met die Bianchi heeft niet veel geleden zo te zien. Die ziet er nog knap fris uit.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:40 schreef kaasplankje het volgende:
Heb vast wat foto's van vlak na de Marmot.
Kaas bovenop de alpe met zout in de ogen.
De jongens in het dal terug bij de camping.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gok jonger, lichter en beter getraind.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:51 schreef buzz1291 het volgende:
De Tank deed het nog ouderwets vandaag 39 x 28 de Galibier op. Ik begrijp er eigenlijk steeds minder van hoe ik tot een jaar of 15 geleden overal met een 39 x 26 boven kwam.
Knapquote:Galibier vanuit Bedoin in 1:46.
Pfffff, mea culpa, waarom haal ik de Galibier en de Mont Ventoux altijd door elkaar? Twee epische bergen in ieder geval.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik gok jonger, lichter en beter getraind.
[..]
Knap, het is best een eind fietsen naar de Galibier vanaf daar.
Das zeker. Maar ik was op m'n 29e echt niet beter getraind dan Bram Tankink nu. Was het maar waar, dan was ik nu geen loonslaaf. Het zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Vroegah reed geen enkele toerist groter, of kleiner, net hoe je het noemt dan 39 x 28, en prof vaak nog met een 42 x 23 als kleinste verzet. Lubberding zei altijd dat als je groter dan een 23 nodig had, je in de bergen niets te zoeken had. Zoek maar eens op joetjoep naar de beklimming van de Mont Ventoux door Eros Poli in 1994 dacht ik, en dan het commentaar erbij van Lucien Vanimpe..... Lachen hoor om te bedenken hoe inzichten sinds die tijd bijgesteld zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:13 schreef Oksel het volgende:
Leeftijd denk ik. Begint er toch in te hakken op een gegeven moment.
Vroeger was er ook niet kleiner. Triples had je niet, en 6 of 7 speed race cassettes gingen maar maximaal tot 25, volgens mij. Als je lichter wilde trappen moest je maar een ATB nemen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Das zeker. Maar ik was op m'n 29e echt niet beter getraind dan Bram Tankink nu. Was het maar waar, dan was ik nu geen loonslaaf. Het zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Vroegah reed geen enkele toerist groter, of kleiner, net hoe je het noemt dan 39 x 28, en prof vaak nog met een 42 x 23 als kleinste verzet. Lubberding zei altijd dat als je groter dan een 23 nodig had, je in de bergen niets te zoeken had. Zoek maar eens op joetjoep naar de beklimming van de Mont Ventoux door Eros Poli in 1994 dacht ik, en dan het commentaar erbij van Lucien Vanimpe..... Lachen hoor om te bedenken hoe inzichten sinds die tijd bijgesteld zijn.
Lekkere meiden trouwens wel bij dat damesvoetbal terwijl ik op de samenvatting van de Tour zit te wachten die niet komt vandaag.
k had nog niet alle mailadressen compleet, ouwe knalkoning. Nu heeft Kaas me ook een PM gestuurd met zn mail, en dus kan de uitnodiging de deur uit. Ik dacht trouwens ook dat jij eens een keer verstandig in D1 zou gaan trainen in plaats van met 4 dikke mannen en een hond te gaan knallen als een malloot?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:13 schreef Oksel het volgende:
Grip, dacht dat jij een Dropbox directory zou maken?
Niet meer in mijn maat.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:05 schreef eentwee het volgende:
Iemand nog glimmende witte pata's nodig? Topmodel van Fizik is overal in de aanbieding maar hier voor de laagste prijs: http://www.planet-x-bikes(...)1_road_cycling_shoes
[ afbeelding ]
Zegt hij, die met 32,6gem diep in het rood zijn eerste ritje heeft afgewerkt...quote:Op zondag 14 juli 2013 21:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens ook dat jij eens een keer verstandig in D1 zou gaan trainen in plaats van met 4 dikke mannen en een hond te gaan knallen als een malloot?
Zoals ik al zei, ff rustig kennismaken met de Simplonquote:Op zondag 14 juli 2013 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zegt hij, die met 32,6gem diep in het rood zijn eerste ritje heeft afgewerkt...
Leuk! Ik probeer ze alle 3 te starten. Bij de A's wel te verstaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:14 schreef janatwork het volgende:
Patroon: ik ga proberen 1 van die koersjes in september te combineren met een bezoek aan mijn vader (die woont in Koudum dus om de hoek). Welke ga jij rijden?
Goedzo. Rij hier ook een stuk makkelijker na de bergen en 1 week rust. 33 met hartslag 140, vorm is goed...jammer dat de knie nog wat protesteert.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ff rustig kennismaken met de Simplon![]()
Na die week rust ga ik als de brandweer, en als je de tijd zou nemen om mn strava te bekijken kun je dat ook zien: dat zijn tegenwoordig gewoon herstelrondjes hoor. Nu ik met een Edge rij is liegen over mn HR er niet meer bij...
![]()
Zeker! Tof kadootje van m'nquote:
I know, maar jij koerst altijdquote:Op zondag 14 juli 2013 23:43 schreef Oksel het volgende:
Hard Jan!
En Grip, als je met 3 fanatieke broers gaat fietsen eindigt het altijd in een halve koers..Heb afgelopen dinsdag al 90 rustig uitgereden.
Heb zelf verder nergens last van qua spieren na de Marmotte. Beetje last van mn reedt gehad. Broeien op die Alpe. Ben trouwens zelfs iets zwaarder geworden die week..
Hoezo lag het begin en einde hier in Nunspeet?quote:Op zondag 14 juli 2013 01:16 schreef Oksel het volgende:
Potverdikkemme dat ging snoeihard vandaag! Met z'n 4'en gefietst. Man van m'n moeder en zijn 2 broers.
[ afbeelding ]
http://app.strava.com/activities/66870638
Man man man. Op de Torenberg knalde ik als eerste naar boven, daarna ging ff 't licht uit. Niet normaal, kramp. Sta daar nu wel 12th / 561. Ook op de Knobbel bij 't Harde even flink doorgetrokken, sta nu 51st / 792.
Maareh, ging lekker.![]()
Geen Kaas uitgenodigdquote:Op zondag 14 juli 2013 23:53 schreef eentwee het volgende:
Nog gefeliciteerd nepfries! Waarom mocht kaas wel komen en wij niet?Ik neem aan dat de gasten zelf hun versnaperingen mee hebben genomen?
Hoe strak je je riem ook doet, die broek van jou hangt toch altijd op halfzeven, witte neger!quote:Op maandag 15 juli 2013 07:00 schreef kaasplankje het volgende:
Nog proficiat Patroon, ik ben denk ik juist lichter geworden want mijn riem zit voor 't eerst sinds tijden een gaatje strakker.
QFT.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe strak je je riem ook doet, die broek van jou hangt toch altijd op halfzeven, witte neger!
TA en Stronglight hadden al in de jaren '50 triples. Alleen werden die amper in Nederland geimporteerd. Het model van TA is zelfs nog altijd in productie.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Vroeger was er ook niet kleiner. Triples had je niet, en 6 of 7 speed race cassettes gingen maar maximaal tot 25, volgens mij. Als je lichter wilde trappen moest je maar een ATB nemen.
Kano, je zit weer eens lekker te spammen. Denk ik wat moois te zien te krijgen, is het de grauwe Nederlandse middelmaat. Nog net geen Gazelle maar dan toch.....quote:Op maandag 15 juli 2013 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
FOT / Eigen foto's die je gewoon tof vindt #21
Het is geen compact hé! Dus oid zal wel bij 38 ophouden. En groter dan 27, men zegt van wel maar die discussie ga ik niet meer aan. dus zal 28 wel de max zijn. Veel zal het niet uitmaken, want lukt het met een 39 x 27 niet dan lukt het waarschijnlijk met een 38 x 28/29 net zo min. Gewoon harder trainen of een compact monteren.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Weet hier iemand of het mogelijk is om op een campa veloce 10 speed uit 2006 het kleine voorblad van 39 tanden te vervangen voor iets kleiners, 34 oid?
En is achter groter dan 27 mogelijk?
Hey, die bandjes wil ik nog steeds halen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/Futurumshop?sk=app_190322544333196&ref=s
Kaas?
Ik vind facebook niet leuk. En hoogsluitende jeans evenmin.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/Futurumshop?sk=app_190322544333196&ref=s
Kaas?
Banden testen. Leek me wel wat voor jou.quote:
Inschrijven!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:56 schreef No-P het volgende:
[..]
Hey, die bandjes wil ik nog steeds halen.
Ja niet voor jou, want dan hebben we over 4 jaar nog geen resultaat met jouw huidige gemiddeldes.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Banden testen. Leek me wel wat voor jou.
[..]
Inschrijven!
Je druk maken om fietsprestaties van een knulletje uit Noord Hollandquote:Op maandag 15 juli 2013 13:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja niet voor jou, want dan hebben we over 4 jaar nog geen resultaat met jouw huidige gemiddeldes.
Mooi weer vandaag, brei er maar vroeg een puntje aan en dan Vive le Velo
Neuh, om wie die banden test doet! Ik wil resultaten zien!quote:Op maandag 15 juli 2013 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je druk maken om fietsprestaties van een knulletje uit Noord Holland
Schrijf jezelf er maar voor in, dan zien we het wel.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, om wie die banden test doet! Ik wil resultaten zien!
Daat rij ik niet genoeg voor. Er mot nog gewerkt worden ook. Dus met die huidige 5k per jaar (ong. denk ik) doe ik daar ook niet mee.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schrijf jezelf er maar voor in, dan zien we het wel.
deze is mooiquote:Op maandag 15 juli 2013 13:08 schreef nogeenmaarten het volgende:
Compact is dus 34 voor, samen met 27 achter. Er was ergens zo'n site met berekening versnelling, cadans, wattage, helling, snelheid ... ?
Ze klappen ook het beste weet ik sinds kortquote:Op maandag 15 juli 2013 13:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, om wie die banden test doet! Ik wil resultaten zien!
Maar stiekum weet ik toch wel dat Vittoria EVO Corsa CS de allerbeste en fijnst rollende banden zijn. Dat hoeft niet getest te worden. Misschien is Veloflex een goed alternatief.
sommige velgen hebben een vrij ruim gat voor het ventiel , dan kun je beter wel het ventiel moertje aandraaien, anders kleine kans op lek of tikken van het ventiel , maar doorgaans is het niet nodigquote:Op maandag 15 juli 2013 13:49 schreef muzas het volgende:
Goed, ik ook een vraag: Om het ventiel zit zo'n boutje die je aandraait richting de velg... om de binnenband op zn plek te houden? Heeft die nut bij een (race)fiets? Want hij zit continu los... Soms draai ik m wel aan... maar komt ie toch weer los. Kan ik m dan niet net zo goed weggooien?
Extra gewicht....quote:Op maandag 15 juli 2013 13:49 schreef muzas het volgende:
Goed, ik ook een vraag: Om het ventiel zit zo'n boutje die je aandraait richting de velg... om de binnenband op zn plek te houden? Heeft die nut bij een (race)fiets? Want hij zit continu los... Soms draai ik m wel aan... maar komt ie toch weer los. Kan ik m dan niet net zo goed weggooien?
Ja het is duidelijk dat het frame veel te groot is. Ik ben er natuurlijk na 4-5 jaar fietsen wel aan gewend geraakt. Ik heb hier geen meetlint bij de hand maar herinner me dat ik op basis van mijn binnenbeenlengte een 56-57cm frame zou moeten hebben. De cranks zijn idd 175. Kom ik bij 170 nog wel bij de pedalen? Of moet ik dan ook het zadel lager zetten?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:51 schreef dop het volgende:
je kunt een verkeerde houding niet uitdrukken in gemiddeldes, maar dat het scheelt dat is zeker
afstelling is niet alleen maten uit boekjes over nemen , maar ook gevoel.
wat voor mij perfect is en voelt kan voor jou toch niet helemaal ideaal zijn.
overigens al eens naar de lengte van je cracks gekeken ? op een 61mm fiets zitten meestal 175mm cranks denk ik, maar misschien kun jij beter uit de voeten met 170, dat scheelt 5mm been lengte , en dat geeft al weer aan dat je zadelhoogte niet kan meten vanaf de grond
ik ben 197 en rij ook 61cm frame
meet ook je binnen been lengte eens
vermoedelijk moet je op een 57cm frame , wat flink kleinre is als wat je nu hebt
170 mm is kortere crack en belangrijkste verschil iets kleinere draaicirkel voor je benen, maar ook de beenlengte is dus korter t.o.v. het zadel dus ja dat zou dan misschien iets omhoog kunnenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:56 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja het is duidelijk dat het frame veel te groot is. Ik ben er natuurlijk na 4-5 jaar fietsen wel aan gewend geraakt. Ik heb hier geen meetlint bij de hand maar herinner me dat ik op basis van mijn binnenbeenlengte een 56-57cm frame zou moeten hebben. De cranks zijn idd 175. Kom ik bij 170 nog wel bij de pedalen? Of moet ik dan ook het zadel lager zetten?
Ik vraag me echt af wat voor invloed dit heeft op mijn prestaties, ik heb echter nog nooit op een andere fiets gereden en weet dus niet of dat beter voor me zou zijn. Ik zit er nu serieus over te denken om de fiets weg te doen. Hij is op zich in goede staat en dan heb ik weer wat om te investeren in een nieuwe fiets.
NEE! je MOET dat moertje weggooien. Niet soignee, en het beschadigt ook nog eens de coating van je velg.quote:
En in plaats daarvan wikkel je een klein stukje isolatietape (teflontape voor gaskoppelingen werkt het beste) om het ventiel, zodat het niet hinderlijk klappert in het gat.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
NEE! je MOET dat moertje weggooien. Niet soignee, en het beschadigt ook nog eens de coating van je velg.
Ik ben komende drie weken in Italië en zit erover na te denken daar eens rond te kijken. Ik heb mijn fietskoffer + Bianchi bij me, maar zou de Bianchi wellicht daar van de hand kunnen doen en meteen een nieuwe kunnen kopen. Wellicht eerst even kijken of ik een fiets kan huren/lenen voor een paar dagen op maat 56-7.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef dop het volgende:
[..]
170 mm is kortere crack en belangrijkste verschil iets kleinere draaicirkel voor je benen, maar ook de beenlengte is dus korter t.o.v. het zadel dus ja dat zou dan misschien iets omhoog kunnen
ik vind persoonlijk het verschil tussen je lengte en fietsmaat zo groot dat ik zeker zou nadenken over een andere fiets.
voor het mooi zou je een paar daagjes op een fiets moeten proberen die meer jou maat is
Dat was wel erg grote pech hebben ja. En dan denk je dat het aan het merk ligt en wil je daar nooit meer op rijden. kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik denk dat het slechts een incident was, maar dan wel op een verkeerd moment.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze klappen ook het beste weet ik sinds kort![]()
Maar dat was dan ook wel een ongekende noodstop.
Soignee kan me gestolen worden. Met mn corpulente harige lijf en zwarte schoenen op een triple, Maar merkte op dat ie telkens los zat. Begon aan het nut van 't ding te twijfelen. en idd, hard aandraaien durfde ik ook niet echt omdat ik anders die velg zou beschadigen.. Ronding vd velg volgt dat moertje niet echt namelijk. Gaat er meteen van af.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
NEE! je MOET dat moertje weggooien. Niet soignee, en het beschadigt ook nog eens de coating van je velg.
De hoogte van de band is minder en oppompen met een plastic handpomp van de kwaliteit van iets van 20 jaar geleden schoot ook niet op. Dus met een te lage band en te weinig spanning dan zijn de scherpe randjes van die keitjes op De Muur echt een uitdaging om geen snakebite te rijden. Klemming op de velg was nooit een probleem. Er is wel een tijd geweest dat iedereen met 20 mm draadbanden reed, maar dat waren dan ook geen vouwbanden. Ik weet nog dat ik mijn nieuwe Look fiets in 1992?? op ging halen en dat die FM er vouwbanden op gezet had. Haal er maar af, veel te gevaarlijk als je lek rijdt. Nu weten we niet beter.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
20 is aan de kleine kant he? Hoe slaat hij dan door? Wordt niet lekker in de velg geklemt oid?
Trainen met je luie donder.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je druk maken om fietsprestaties van een knulletje uit Noord Holland
Lastig te zeggen, ik denk dat je vooral met meer plezier gaat fietsen, omdat je beter zit.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:39 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen ik heb de laatste tijd het idee dat mijn houding op mijn fiets niet ideaal is. Ik heb een Bianchi 2007 met frame grootte 61cm, wat eigenlijk veel te veel is voor mijn lengte (1.79m). Ik heb destijds mijn fiets gekocht zonder daar al teveel op te letten omdat ik jong en onervaren was. Was mijn eerste racefiets namelijk. In het begin had ik een stuurpen van 13cm erop, die heb ik vervangen door eentje van 8 (wat al veel beter is natuurlijk). Mijn zadel heb ik ongeveer staan op heuphoogte.
Ik heb het idee dat als ik op een andere fiets zit ik meer kracht kan zetten op de pedalen. Zo zat ik van de week op een stomme en logge huurfiets waar ik opeens mee door de stad vloog omdat ik het idee had dat ik eindelijk echt kracht op de pedalen kon zetten.
Ik heb het idee dat ik op deze racefiets de neiging heb om het zadel hoger te zetten om een betere houding tov de pedalen te hebben terwijl tegelijkertijd het zadel op de juiste hoogte staat vergeleken met mijn lengte tov de grond. Is dit overeenkomstig met het gebruik van het juiste frame? En hoeveel verschil zou een 4-5 cm te groot frame kunnen maken in gemiddelden of snelheid?
Ja.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
NEE! je MOET dat moertje weggooien. Niet soignee, en het beschadigt ook nog eens de coating van je velg.
ben lekker een bed en kasten uit elkaar aan het schroeven. Veel leuker.quote:
Ik schroef liever een bed IN elkaar.... Om het daarna gelijk aan een anti kraak test te onderwerpen.........quote:Op maandag 15 juli 2013 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ben lekker een bed en kasten uit elkaar aan het schroeven. Veel leuker.
dat heb ik al gedaan hoor.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik schroef liever een bed IN elkaar.... Om het daarna gelijk aan een anti kraak test te onderwerpen.........
En komt door de velgen en niet de banden?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze klappen ook het beste weet ik sinds kort![]()
Maar dat was dan ook wel een ongekende noodstop.
Die lage clincher haken schijnen wel een probleem te zijn. Als ik dat op foto's zie denk ik dat het even beetje te ver gaat om er nog een paar gram af te schaven. Dan moet je wel hele krappe banden hebben zodat ze er niet uitklappen.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
En komt door de velgen en niet de banden?Misschien was het met andere wielen ook wel gebeurd, maar ik heb het vermoeden dat de band gewoon uit de lage clincherhaak is geschoten door de zijdelingse kracht.
Doe eens wat foto's van die pornofiets in de zomeravondzon.![]()
Iemand ook nog Veloflexen kopen? Ga er binnenkort en paar bestellen.
Morgen ook Schouten eens bellen voor advies. 29 achter is wat voordeliger dan over naar compact voor. En misschien heb ik beide wel nodig 29x34quote:Op maandag 15 juli 2013 17:04 schreef MarcoD het volgende:
Heb gereden met 29 achter, 39-29 trois ballons, 34-29 marmotte ( campa centaur, korte kooi).
Werkt prima, schakelde net zo soepel als een 12-25
Haha ik weet de code om Tom aan de lijn te krijgen. Maar ik zeg het niet natuurlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Morgen ook Schouten eens bellen voor advies. 29 achter is wat voordeliger dan over naar compact voor. En misschien heb ik beide wel nodig 29x34![]()
Ze blijken maandag gesloten, de luiwammesen.
Maar ze zijn zo mooi, met die rode / carbon naven. En voor 500 euries kan ik ze zo meenemen. Wel wat duurder dan Fulcrum 3 maar ook een poepie exclusiever. Ik zal eens op italiaanse forums zoeken.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:53 schreef eentwee het volgende:
Of toch maar tubeless banden, daar zijn ze voor ontworpen..
Ik heb geen ervaring met Marchisio. Er is inderdaad niet veel over te vinden, maar ik heb er ook weinig negatiefs over gehoord. De wielen zijn wel duur in vergelijking met Campa/Fulcrum, misschien dat je ze daarom zo weinig ziet. Je bouwt vrij eenvoudig iets lichters voor minder.
Met de prijzen die ze hanteren kunnen ze zich dat eenvoudig permitteren.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Morgen ook Schouten eens bellen voor advies. 29 achter is wat voordeliger dan over naar compact voor. En misschien heb ik beide wel nodig 29x34![]()
Ze blijken maandag gesloten, de luiwammesen.
Mijn ervaren FM is er erg te spreken over, en hij gooit alles wat troep is zo zijn assortiment uit, zoals bijv. Eastons.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die lage clincher haken schijnen wel een probleem te zijn. Als ik dat op foto's zie denk ik dat het even beetje te ver gaat om er nog een paar gram af te schaven. Dan moet je wel hele krappe banden hebben zodat ze er niet uitklappen.
Ik kijk nu naar een setje Marchisio's, de Solida X120 of de SX100. Staat wel heel sjiek in de BMC. Heb jij, of iemand anders hier, ervaring met Marchisio wielen? Ik kan er maar weinig over vinden.
Nee Duell sports. Ik vind Bioracer erg matig. Dit heeft iig een betere rits, over de duurzaamheid van de stof zelf weet ik binnenkort meer. Ook de snit is beter.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:39 schreef Oksel het volgende:
Kaas, waar heb je die kleding gekocht? Ik ben ook aan het brainstormen over een mooi pakje. Bioracer spul misschien?
heeft ook te maken met welke lijn van bioracer je gebruikt. het duurste shirt (die van Ruiter) zit beter dan een goedkopere van bioracer die ik heb.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee Duell sports. Ik vind Bioracer erg matig. Dit heeft iig een betere rits, over de duurzaamheid van de stof zelf weet ik binnenkort meer. Ook de snit is beter.
Tubelessquote:Op maandag 15 juli 2013 20:53 schreef eentwee het volgende:
Of toch maar tubeless banden, daar zijn ze voor ontworpen..
[...]
En wat als je lek rijd?quote:
Dan is waarschijnlijk de buitenband gescheurd en moet er een nieuwe buitenband omheen.quote:
Daar is nu die 2e bidonhouder voor als je met tubes gaat trainen. Ja dat zie je in Brabo land nog steeds vrij veel. Of die tube met een riempje onder je zadel monteren. En bij vervangen staan te etteren om die tube er af te krijgen maar een nieuwe ligt er zo om. En dan maar hopen dat er genoeg plaksel op de velg zit. Ik vond het altijd maar een linke bedoening, en reed liever voor dan achter zo'n gast na een tubewissel.quote:
Tubeless he, niet tube.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar is nu die 2e bidonhouder voor als je met tubes gaat trainen. Ja dat zie je in Brabo land nog steeds vrij veel. Of die tube met een riempje onder je zadel monteren. En bij vervangen staan te etteren om die tube er af te krijgen maar een nieuwe ligt er zo om. En dan maar hopen dat er genoeg plaksel op de velg zit. Ik vond het altijd maar een linke bedoening, en reed liever voor dan achter zo'n gast na een tubewissel.
Lek rijden door een stukje glas ofziets bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:00 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dan is waarschijnlijk de buitenband gescheurd en moet er een nieuwe buitenband omheen.
En als dat al gebeurd zou je met een buba/biba combi waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben.
I see, was nog niet geheel wakker na de 2e kop thee vanmorgen. Tubeless banden op een racefiets heb ik me nog niet in verdiept, lijkt me een stugge bedoening en slechts een trend met een beperkt aanbod.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tubeless he, niet tube.
[..]
Lek rijden door een stukje glas ofziets bedoel ik dan.
Koffie tijdens het werk heb ik lang geleden afgezworen anders blijf je drinken. 's Avonds één kopje espresso en ja, tijdens een KOFFIEstop in het weekend wel gewoon koffie hoor. Ik ben er niet tegen maar minimaliseer het graag.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
Geeneens espresso? Wat ben je nou voor nepfietser.
Meerdere malen door glas gereden, geen probleem. Maar daar heb ik met normale banden ook nog nooit echt last van gehad.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tubeless he, niet tube.
[..]
Lek rijden door een stukje glas ofziets bedoel ik dan.
Jezus wat triest.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Koffie bij op werk is ook niet te zuipen, er is wel een speciale automaat waar je voor 75 cent goeie koffie kan krijgen...vind nog steeds dat goeie koffie en grondrecht is eigenlijk!
Meet ff de lengte van je binnenbeen op. Dan kan je vanaf daar een framemaat berekenen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:41 schreef Goddelijker het volgende:
Goedemorgen,
Ik zit te kijken naar een beginnersfiets, maar ik zit te twijfelen welke maat ik nodig heb, ben 1.80m lang.
Wat voor bedrag moet ik in mijn hoofd nemen voor een leuke beginnersfiets?
Want ik wil ook geen fiets die lijkt alsof hij al 30 jaar oud is...
Bij ons ging het verkeerd toen we boervriendelijke koffie gingen drinkenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Best wel. We gaan na de zomer naar een andere locatie...hoop op betere koffie! De automaten man zegt dat de koffie veel beter kan...maar dat het bedrijf te cheap is om goeie maling te kopen.
Ja, die kosten weet ik van alle bijkomende spullen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Meet ff de lengte van je binnenbeen op. Dan kan je vanaf daar een framemaat berekenen.
En een leuke beginnersfiets? Ik zou 500 euro oid zeggen. Vergeet niet dat een helm, schoenen, kleding, bidons, wat gereedschap/reservemateriaal enzo ook niet gratis zijn. Een helm is al snel 50-100 euro, schoenen ook, broekje ook iets van 30-70 euro en fietsshirts ook zoiets.
[..]
Bij ons ging het verkeerd toen we boervriendelijke koffie gingen drinken
Daarom ben ik ook zo blij nu we in ons nieuwe kantoor zitten. In elke pantry een bonenmachine met versgemalen koffie. Daar word ik als koffie-liefhebber heel blij van!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Koffie bij op werk is ook niet te zuipen, er is wel een speciale automaat waar je voor 75 cent goeie koffie kan krijgen...vind nog steeds dat goeie koffie en grondrecht is eigenlijk!
Belachelijk gewoon dat je er voor moet betalenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verse bonen...daar net weer 75 cent voor neergelegd. Het geld is het issue niet...ik voel me ondergewaardeerd op deze manier. Een galeislaaf, die zwoegend voor het toetsenbord zit, dwars door de RSI heen knalt, en als dank...ondrinkbare drab. het laatste resje uit de hondendrinkbak is nog beter en smakelijker. Nadat Fikkie pens met 1dags-kuikens heeft gegeten.
Dan is dat dus de oplossing.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het laatste resje uit de hondendrinkbak is nog beter en smakelijker. Nadat Fikkie pens met 1dags-kuikens heeft gegeten.
Op mijn vorige werk kregen we 4 maal daags koffie van de koffiejuffrouwquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:21 schreef Yankee het volgende:
Ah Koffie, goed puntIk zal eens even op bezoek gaan bij de dames van de koffiebar
Dan zou je op een framemaat van +/- 60 uitkomen. Maar gezien je lengte zou bij sommige modellen de bovenbuis te lang voor je kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, die kosten weet ik van alle bijkomende spullen.
Maar binnenbeenlengte is 90 cm.
Samenwonen heeft mij destijds de nek omgedraaid... Kwam zo 10 kilo bijquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
Tegenwoordig denk ik dat elke ochtend als ik in de spiegel kijk.
Dat is het betere werkquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op mijn vorige werk kregen we 4 maal daags koffie van de koffiejuffrouw
Ik ga eens kijken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan zou je op een framemaat van +/- 60 uitkomen. Maar gezien je lengte zou bij sommige modellen de bovenbuis te lang voor je kunnen zijn.
Ik ben 1m91 en heb een BBL van 90,5Verhouding tussen BBL en torsolengte wil nog wel eens verschillen...
Kijk ook hier eens: SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #13 Froome fiets kopen?
Maar dat zegt nog niet dat je die kunt monteren bij een korte slag derrie, of dat je daar dan toch een mid range derrie voor nodig hebt. Ik zou de spec's van je huidige derrie maar eens op de site van Campa opzoeken om een teleurstelling te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Weet wat geleerd, campa 10 speed heeft sinds dit jaar ook cassettes met 30 achter.
Ja ik heb ze. Goed wiel vind ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:13 schreef tes.je het volgende:
Die Mavic Cosmic Carbon SL wielen![]()
Iemand ervaring mee?
Je bedoelt die alu velgen waar ze een reep carbon tussen de spaken gevlochten hebben en toen aan die ALUMINIUM velg hebben gelijmd?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:13 schreef tes.je het volgende:
Die Mavic Cosmic Carbon SL wielen![]()
Iemand ervaring mee?
Ja dat klopt, voor de rest is er op die wielen echt niets af te dingen. Dat de remranden beter zijn wist ik niet, wel dat ze gewoon erg goed zijn. Zijn tenslotte dezelfde als van Ksyrium Elite SL wielen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
Tja ongeveer net zo duur als fulcrum red wind of campenollo bullet 650/700Euro. Wel sterk zijn ze en alu remrand toch wel beter.
En porno.
Zal ik eens doen, maar volgens de fm zou de campa veloce 2006 10 sp het moeten kunnen schakelen. Maar ik neem de hele fiets mee, zodat ze het kunnen afstellen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:03 schreef buzz1291 het volgende:
Maar dat zegt nog niet dat je die kunt monteren bij een korte slag derrie, of dat je daar dan toch een mid range derrie voor nodig hebt. Ik zou de spec's van je huidige derrie maar eens op de site van Campa opzoeken om een teleurstelling te voorkomen.
Heb ik gehad, wat minder goede ervaringen mee dan kaasquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:13 schreef tes.je het volgende:
Die Mavic Cosmic Carbon SL wielen![]()
Iemand ervaring mee?
Geen fancy decalsquote:
ik zeg gewoon lelijkquote:
Precies, gewoon fucking lelijkquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:52 schreef dop het volgende:
[..]
ik zeg gewoon lelijk
staat ook nog 100mm planet x wielen op marktplaats, maar groter is niet altijd mooier.
voor mijn smaak is 50mm dik zat
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:52 schreef dop het volgende:
[..]
wat decals betreft http://link.marktplaats.nl/688715454
Ik dus geen ervaring met de cosmics, maar wel met supra RC58's, ook ongeveer in die prijsklasse en ook een alu velg met carbon kap eroverheen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:13 schreef tes.je het volgende:
Die Mavic Cosmic Carbon SL wielen![]()
Iemand ervaring mee?
Ik zie ook niet in wat daar mis mee is?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:07 schreef muzas het volgende:
[..]Is dat niet het wielren-equivalent van een "V8" of "AMG" sticker op je suzuki swift plakken?
Dus een meisje komt bij jou verder met hoge wielen dan in Victoria's Secret? Ach, moet kunnen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:19 schreef Gripper het volgende:
Dus welke hoge wielen je ook koopt, alle mannen zullen je toch wel met een zucht vannakijken.
Waar fiets jij dat ze in VS rond rijden?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus een meisje komt bij jou verder met hoge wielen dan in Victoria's Secret? Ach, moet kunnen.
kanovinnie met porno wielen is toch ook als je grootmoeder in een ferarriquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:07 schreef muzas het volgende:
[..]Is dat niet het wielren-equivalent van een "V8" of "AMG" sticker op je suzuki swift plakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |