Nog nooit van rtlxl gehoord?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
Waar kunnen we jou terugzien trouwens? Kijk ik 1 keer niet Tour du Jour, heb ik alles gemist.
Mijn pen is ook 20mm.. je kunt dat zadeltje natuurlijk wel 5mm verder naar achteren schuiven,zeker bij zo'n lomp ding komt dat niet zo nauw. Je moet er echter wel rekening mee houden dat elk zadel een andere sweet spot heeft. Als je straks een toupe mooi in t midden van de rails klemt kan de effectieve setback weer een beetje anders zijn. Idealiter test je dus met het goede zadel..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uiteraard, heb nu voor het passen een oud MTB-zadeltje erop gezet. Van wat ik op mn slippertjes en zonder fietskleding aan meekrijg, is dat ie heel reactief is (maar dat komt vast vooral door de knalharde alu pen die er nu op zit) en erg stijf.
En het schakelen met red is echt fantastisch
Heb bij EP ff een 20 mm setback pen meegekregen, maar dat is denk ik te weinig. Dus die 25 mm pen van jou wil ik ook nog graag even passen.
Stuur: ik blijf er voor nu wel even mee rijden, maar kan zijn dat ik uiteindelijk wel naar een compact stuur ga. Er zit inderdaad wel heel veel plat gedeelte bovenop voor je eindelijk bij de remgrepen komt...
Wit-wit wordt het.
En uiteindelijk nog eens een mooie wielset speciaal voor deze fiets zoeken.
De boete is redelijk bullshit inderdaad als je het vergelijkt met de actie van Cavendish, die daarvoor niet bestraft werd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Boeckmans een boete van 160 euro vanwege hinderen () in de tussensprint gisteren. En Cavendish wordt helemaal vrijgesproken. Hoeze corrupte jury.
Als de wind van opzij komt moet je schuin achter je voorganger uit de wind zitten. Er passen echter maar beperkt mensen op de breedte van de weg. De achtersten zitten dan op de kant en niet optimaal uit de wind. Leidt tot uit elkaar vallen van peloton.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is eigenlijk het na of voordeel van waaiers? #DTVIEdereen lijkt er altijd angstig voor te zijn?
Maakt het toch alleen maar leuker voor de kijker?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Als de wind van opzij komt moet je schuin achter je voorganger uit de wind zitten. Er passen echter maar beperkt mensen op de breedte van de weg. De achtersten zitten dan op de kant en niet optimaal uit de wind. Leidt tot uit elkaar vallen van peloton.
Rondje met de collega's langs de Nieuwe Waterweg hebben we dat al, en dan gaat het om vriendschappelijk rondje, waarbij we later toch weer op elkaar wachten.
Prachtig juist. Lijkt mij vanuit ons landschap ook een specialiteit voor Nederlanders. Zou mooi zijn als in zo'n vlakke etappe die lichte berggeiten eens op een paar minuten kunnen worden gezet (maken ze in de bergen wel weer goed).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maakt het toch alleen maar leuker voor de kijker?
Je wordt op je wenken bediend. Valverde ligt al ruim 1 minuut achter nu.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Prachtig juist. Lijkt mij vanuit ons landschap ook een specialiteit voor Nederlanders. Zou mooi zijn als in zo'n vlakke etappe die lichte berggeiten eens op een paar minuten kunnen worden gezet (maken ze in de bergen wel weer goed).
Ik heb dit zadel nu helemaal naar achteren geschoven, met de test met het loodlijntje vanaf de knieschijf door de pedaal as. Dus het is puur een aanname dat ik met 25 mm wat meer ruimte ga krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef eentwee het volgende:
Ik denk trouwens niet dat je die 5mm verschil echt gaat voelen. Setback heb ik op mijn fietsen ook niet op de mm afgesteld. Wat niet betekent dat het moeilijk is om exact dezelfde setback te krijgen als op je Giant, je hoeft alleen de zithoogte en zadelbuishoek en de setback van je giant te weten.
Je moet het loodlijntje net onder de knieschijf doen. Op dat knobbeltje.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dit zadel nu helemaal naar achteren geschoven, met de test met het loodlijntje vanaf de knieschijf door de pedaal as. Dus het is puur een aanname dat ik met 25 mm wat meer ruimte ga krijgen.
Heb op marktplaats een nieuw toupe zadel gevonden, daar wil ik ook op deze fiets mee gaan rijden, want ze zitten me zo lekker.
Weegt nu (met mn lichte klimwielen er al in) en met de lompe zadelpen+zadel 7,2 kg.
Zal uiteindelijk 7 kg rond worden denk ik?
Ik had eigenlijk nog lichter gehoopt verwacht. maar ja, het frame is uiteindelijk niet superlicht met 1500 gram voor vork&frame samen.
Radio tour de france luisteren in de auto en net met de laatste 500 m in zicht thuis de tv aanquote:
En je weet nu meteen waarom de renners die waaiers haten. Froome en Valverde weten het ook weer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Radio tour de france luisteren in de auto en net met de laatste 500 m in zicht thuis de tv aan
Nee, Contador mag Valverde niet zo.quote:
1500 gram klinkt wel aan de zware kant, is dat gewogen? Wat is er allemaal meegewogen? Mijn Isaac frame+vork weegt ook ongeveer 1450g en daarmee ben ik onder de 6.5kg gekomen zonder exotische onderdelen. Je moet op de details letten, dan kun je zo nog een paar honderd gram winnen. Denk aan 50g voor een stuurlint, 50g voor snelspanners etc.. Ik heb wel ergens een gedetailleerde opbouwlijst, dan kun je mooi vergelijken waar je iets laat liggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb dit zadel nu helemaal naar achteren geschoven, met de test met het loodlijntje vanaf de knieschijf door de pedaal as. Dus het is puur een aanname dat ik met 25 mm wat meer ruimte ga krijgen.
Heb op marktplaats een nieuw toupe zadel gevonden, daar wil ik ook op deze fiets mee gaan rijden, want ze zitten me zo lekker.
Weegt nu (met mn lichte klimwielen er al in) en met de lompe zadelpen+zadel 7,2 kg.
Zal uiteindelijk 7 kg rond worden denk ik?
Ik had eigenlijk nog lichter gehoopt verwacht. maar ja, het frame is uiteindelijk niet superlicht met 1500 gram voor vork&frame samen.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Radio tour de france luisteren in de auto en net met de laatste 500 m in zicht thuis de tv aan
En dan heb jij ook nog maat 60 ofzo toch?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
1500 gram klinkt wel aan de zware kant, is dat gewogen? Wat is er allemaal meegewogen? Mijn Isaac frame+vork weegt ook ongeveer 1450g en daarmee ben ik onder de 6.5kg gekomen zonder exotische onderdelen. Je moet op de details letten, dan kun je zo nog een paar honderd gram winnen. Denk aan 50g voor een stuurlint, 50g voor snelspanners etc.. Ik heb wel ergens een gedetailleerde opbouwlijst, dan kun je mooi vergelijken waar je iets laat liggen.
Ik heb nu ook een agu broek, en een bio racer broekje van de club en die zitten beide wel prima. Ik heb zoiets van niet zeuren maar fietsenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Shirtje is prima, die broek volgens mij niet zo qua zeem. Zal morgen ff kijken voor je welke er in zit
Daar hadden ze het tijdens de avondetappe ook over, wat is er toen gebeurt?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er lag nog een rekening open van de Dauphiné. Met name Gesink heeft die vereffend.
http://www.bikeandtravel.nl/ <- Had je hier al gekeken. Staan vaak ook leuke sets bij.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een agu broek, en een bio racer broekje van de club en die zitten beide wel prima. Ik heb zoiets van niet zeuren maar fietsen
En @gripper, daar heb ik nog niet echt opgekeken, maar ik hou heel erg van zwart wit rood. En bovendien hebben me ouders conntecties dat ze agu kleding voor de inkoopprijs kunnen kopen. Dus dat scheelt wel weer, en wat ik verder van castelli heb gezien vond ik wel weer erg duur. Bijvoorbeeld een broek van ¤130 en dan heb je nog niet eens een shirt erbij.
En maken jouw wielen ook zo'n mooi zoefend geluidje als je aanzet?, want ik zit er erg aan te denken om supra wielen te kopen binnenkort.
Iemand vorig jaar bij mij op de club had 80 mm velgen, dat geluid wat daar vanaf kwam was helemaal hemels. Vervolgens had hij bijna de hele trainingsrit staand gefietst
Echt koersen doet hij nog niet volgens mij. Weet ook niet of dat op die leeftijd al is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat wielrennen meer is dan alleen hard omhoog rijden. Als hij goed wil worden moet hij gaan koersen, wedstrijden dus. Weet alleen niet hoe oud je daarvoor moet zijn.
Koersen is vanaf 7 jaar te beginnen in cattegorie 1 wat op loopt tot categorie 7 daarna heb je van 13-15 de nieuwelingen en onder de 19 jaar de junioren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:55 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Echt koersen doet hij nog niet volgens mij. Weet ook niet of dat op die leeftijd al is.
Hij heeft wel geregeld trainingen met Ad Wijnands en nog een ander fietsclubje.
Ik heb de Alpe in 1.04 gedaan toen ik 14 was.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:49 schreef Waaghals het volgende:
Mijn neefje van 11 droomt ervan om later wielrenner te worden.
Vorig jaar heeft hij de Alpe d'Huez beklommen in 1.28
Afgelopen week de Mont Ventoux in 1.55, daarna is hij afgedaald naar zijn vader die 20 minuten achter lag en nog eens met hem omhoog gereden.
Iemand een idee wat een beetje de klimtijden zijn voor die leeftijd? Weet overigens niet vanaf welke kant hij heeft geklommen.
Zes jaar dus. En elf jarigen rijden nooit voorin omdat die dan in de leeftijdscat. 11-12 jarigen rijden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee, maar wat ik wel weet is dat wielrennen meer is dan alleen hard omhoog rijden. Als hij goed wil worden moet hij gaan koersen, wedstrijden dus. Weet alleen niet hoe oud je daarvoor moet zijn.
'n bietje saai hè. Voor rood zwart wit combi's moet je eens bij rose.nl kijken. Gonso , Gore en Loffer hebben daar meestal wel wat in. Het zijn ook de kleuren die het beste bij mijn fiets smoelen. Maar die Castelli pakskes zijn ook wel mooi met die erg afkledende verticale lijntjes om een Hollandse pens te maskeren. Kijk maar op de foto's van Okkie, ziet er toch gesoigneerd uit hè.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even een meningsvraag, wat vinden jullie van dit setje? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik mag namelijk nog een setje uitzoeken voor me slagen en verjaardag
Dat maak t niks uit, want "jij bent de beste tijdrijder van de club".quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:38 schreef Tommeke het volgende:
Idd. Gewicht is een belangrijke factor. Een ploeggenoot reed mij zaterdag op 2 km terwijl ik meer vermogen trapte. Zijn watt per kilo is veel beter.
Daarbij komt dat die kinderen allemaal licht en klein zijn
Ja, dat hebben zij bij RTL er van gemaaktquote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:46 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat maak t niks uit, want "jij bent de beste tijdrijder van de club".
Valt me mee dat je geen BBQ + partytent + briketten + een koelbox met vlees meeneemtquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Eigenlijk is er geen verschil wat ik meeneem op een 100km of een 200km rit. Tenminste wat ik thuis in m'n tas steek. Wat repen, koeken en ander snel voer, wat drinkpoeder in plastic boterhamzakjes (afgepast per bidon), 2 bidons en een fles cola in de achtertas. Onderweg koop ik dan gewoon bij en tap water zoveel als nodig. Boven de 100km ga ik soms ook zitten om ergens iets te eten.
Reepje, 1 of 2 500ml bidons, en m'n portemonnee niet te vergeten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:52 schreef geindoctrineerd het volgende:
Ik heb een vraagje over goede voeding tijdens het fietsen. Tijdens lange tochten moet je veel blijven eten en drinken. Ik heb voor nu alleen water in mijn bidonnen, en vaak wat blikjes cola in een tas op mijn rug. Daarnaast neem ik bananen en mueslirepen mee, alleen is dit vaak niet voldoende.
Wat nemen jullie aan eten en drinken mee bij tochten van
- 50km
- 100km
- 150km
- 200km
Ik ben benieuwd!
ja daar heb ik ook ervaring mee... goed vies. Maar hoe verhoud het zich tot een reep? Is dat dan meer geleidelijke (langdurige) energieafgifte?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:12 schreef Wombcat het volgende:
gelletje is puur suikers die snel worden opgenomen. En je hoeft niet te kauwen, dus het is snel weg
Behalve die van isostar, want daar zittten suffe brokjes in
Reepjes hebben wat meer tijd nodig om opgenomen te worden. Daarom gebruik ik gelletjes tijdens cyclo's of aan het einde van een lange rit. Krijg je toch sneller weer energie van.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:17 schreef muzas het volgende:
[..]
ja daar heb ik ook ervaring mee... goed vies. Maar hoe verhoud het zich tot een reep? Is dat dan meer geleidelijke (langdurige) energieafgifte?
Ik heb nog nooit gefietst met dat soort spul... Eigenlijk alleen op krentenbollen met kaas en muslirepen
Mij een beetje kopierenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:27 schreef CyclingGirl het volgende:
Was mooi koersje nog geprobeerd weg te komen maar helaas. Ben tevreden :-)
dadels?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:59 schreef Pandarus het volgende:
Water, dadels, telefoon en portomonee voor de lange ritjes.
Dat doet-ie boven de 300kmquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Valt me mee dat je geen BBQ + partytent + briketten + een koelbox met vlees meeneemt
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:42 schreef Pandarus het volgende:
Waarom zou je muslirepen meenemen als je gedroogd fruit mee kunt nemen? Al die noten en granen, dat schiet niet op natuurlijk.
Die repen van Mulebar blijven zelfs met warmte stevig. Powerbar is wel lekker maar wordt met hitte ongelofelijk plakkerig, dat je het amper uit de verpakking krijgt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.
In werkelijkheid zat ze in het staartje van het peloton blij te zijn dat ze eindelijk weer eens een ritje uit kon rijden, zonder last van hitte, kou, regen, muggen, teveel eten, te weinig eten en meer ongein.quote:
Zorg voordat je gaat fietsen dat je goed hebt gegeten, misschien niet vlak voor de tocht, maar als je weet dat je bijv. die dag een lange tocht gaat fietsen eet en drink dan wat extra's bij het ontbijt zonder te overdrijven. Als ik weet dat ik bijv 100+ ga fietsen dan zou mijn ontbijt er ongeveer als volgt uitzien:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:52 schreef geindoctrineerd het volgende:
Wat nemen jullie aan eten en drinken mee
ik heb al lekker een week fietsvrij, heerlijk! Eerste week dit jaar dat ik niet op de fiets zit. Knie ff goed laten herstellen. Morgen weer ff rustig 1,5u om.quote:
Knallen ga je straks na die week rust. Toen ik een week volledig niks had gedaan na de operatie vloog ik vooruit zonder moet te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
ik heb al lekker een week fietsvrij, heerlijk! Eerste week dit jaar dat ik niet op de fiets zit. Knie ff goed laten herstellen. Morgen weer ff rustig 1,5u om.
Middag druk geweest met bier en eten kopen voor feest morgen ivm verjaardag en afstuderen!
Kwenie. Eind augustus is ook de Laurent Desbiens.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:14 schreef Patroon het volgende:
Wombcat, eind augustus worden hier (friesland) weer 2 omlopen georganiseerd. Ook zin om aan 1 of 2 deel te nemen? Kaas komt miss ook.
24 aug omloop balkquote:
Ik noteer ze ff, maar 24 aug zal 't niet worden, want de 25e is de Laurent Desbiens. Da's één van de leukste cyclo's die ik heb gereden. Die gaat echt voor een omloop in Friesland.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
24 aug omloop balk
31 aug omloop oudemirdum.
14 sept omloop folksgare
Laurent Desbiens: www.lechtibiketour.orgquote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:45 schreef Patroon het volgende:
Snap je keuze. Wedstrijden mag je starten met basislidmaatschap. Heb ik ook. Zal eens kijken naar die cyclo 's.
Waarom denk je dat ik die links erbij doe?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:08 schreef Patroon het volgende:
Zijn dit wat kortere en vlakkere cyclo's?
Bwahahahaa...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat dat gedroogde fruit niet weg te kauwen is, en het eigenlijk helemaal niet te vreten is, dat veganistische geitenwollen sokken voer. Powerbars jonguh, daar vlieg je van.
In die repen zit heel wat meer energie per 100gram dan die droge stukjes fruit van je. Van wie ben je een troll?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:47 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Bwahahahaa...
Troep uit de fabriek waarvoor ze de hoofdprijs vragen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |