abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128860226
Deeltje 4.

OP:
quote:
En ik zal het hieronder eens verwoorden waarom.

Zo afentoe heb ik wel eens een gesprek met een gelovige, want ik ben daar helemaal niet bang voor. Zo eerder had ik al met een christelijke of katholieke een gesprek/discussie over het ontstaan van de mens en dergelijke.

Nou afgelopen keer had ik het genoegen om het met een moslim het erover te hebben. Wat het is is niet alleen bij de moslims hoor ook bij de hierboven genoemde groeperingen.

Het ging erover hoe de mens zou zijn ontstaan, hij vertelde het uit zijn oogpunt van het geloof, dus dat de mens geschapen is door god, en god is almachtig en over god kunnen wij eigenlijk niks weten omdat hij almachtig is. Nou ik vertelde de evolutie van de apen. En toen vroeg hij waarom zijn dan niet alle apen door gerevolutioneerd. Hierbij vertelde ik dat het een soort was die evolueerde. En toevallig waren wij een soort die ook onder de primaten vielen uit de hominidae. En zo heb je dus meerder soorten van de mens die allen beginnen met Homo heidelbergensis/erectus/sapiens en over een x aantal jaar zullen we vast weer een nieuw soort hebben door de evolutie. Want ja we blijven maar ontwikkelen hé.

Nou goed dit waren gewoon gedachtes van ons beide hoe de mens was ontstaan. Maar nu kwam het. Hij zei: Nee dat is niet zo want er bestaat een God en die heeft alles geschapen.

Dus eigenlijk zegt hij tegen mij: Wat jij gelooft bestaat niet want er is een God. Dus dan beledigt hij mij meer of min. Maar dat vind ik niet erg want het ligt mij niet gevoelig.

Maar goed dus ik dacht ik zal ook eens wat zeggen. Dus ik zei hoe kan dat dan want er bestaat helemaal geen God?

En toen werd hij helemaal boos over Allah dit en Allah dat en dat ie alles kan horen en dat ik hem zou beledigen en zijn geloof en blablabla.

Dit vind ik dus erg hypocriet aangezien hij hetzelfde bij mij deed, maar dit is ook bij de christen en katholieken hoor.

Kunnen jullie mij vertellen waarom dat zo gevoelig ligt?

[ Bericht 1% gewijzigd door man1986 op 12-07-2013 04:25:31 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:11:10 #2
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_128860230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:06 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zelfs zonder religie zal er oorlog en haat blijven bestaan. De menselijke natuur verandert niet als religie zou verdwijnen.
Dat ontkent toch ook niemand?

[..]

quote:
Je zult een leegte creëren als je geen vervanging hebt voor een geloof in God.
Nee hoor. Ik heb in mijn hele leven nog nooit een moment in god geloofd en voel geen enkele leegte.

quote:
Deze leegte zal opgevuld worden door andere vormen van 'religie',
Nee hoor.

quote:
andere vormen van levensopvattingen.
Die heb ik al en hoeven dus niet vervangen te worden.

quote:
Wie zegt dan dat zulke levensopvattingen niet gevaarlijker zullen blijken dan wat wij momenteel hebben?
Is dit nou het typerende gereformeerde angst inprenten? Als je niet gelooft gebeuren er erge dingen?

quote:
De mens is een onvoorspelbare wezen, dus hoe kun jij weten dat een wereld zonder religie meer vredelievender zal zijn?
Ik weet alleen maar dat religie ontzettend veel verschrikkelijke dingen veroorzaakt en dat we zonder beter af zijn. Ik heb geen idee hoe je er bij komt dat we zonder religie opeens nog ergere dingen gaan doen. Dat slaat verder ook nergens op trouwens.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:13:36 #3
186587 Byzantynixschii
pi_128860235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:07 schreef Natural-Cool het volgende:
Veel mensen voelen zich in onze tijd onveilig en angstig. Dat is niet onbegrijpelijk. Want geweld en terreur wereldwijd hebben de Nederlandse samenleving niet onberoerd gelaten.We spreken de wens uit om samen met hen en samen met allen die gerechtigheid en vrede willen dienen te zoeken naar een samenleving waarin menswaardig leven, vrijheid, verantwoordelijkheid, solidariteit en respect elementaire waarden zijn
Je klinkt net als zo'n enge radio dominee. Laat mensen lekker zelf bepalen wat voor hun elementair is.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:14:06 #4
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860236
Iets meer ingelezen over molinisme, uitleg blijft wat vaagjes betreft vrije wil van de mens. Maar in werkelijkheid bestaat die niet en is god alwetend volgens molinisme.
Touching from a distance ~
pi_128860239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:13 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je klinkt net als zo'n enge radio dominee. Laat mensen lekker zelf bepalen wat voor hun elementair is.
^O^
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:17:41 #6
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860243
quote:
Je zult een leegte creëren als je geen vervanging hebt voor een geloof in God.
Ervaar ik ook niet, maar kan mij voorstellen dat andere mensen dat wel doen/zouden doen.
pi_128860244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:14 schreef Purplesparks het volgende:
Iets meer ingelezen over molinisme, uitleg blijft wat vaagjes betreft vrije wil van de mens. Maar in werkelijkheid bestaat die niet en is god alwetend volgens molinisme.
Het is zo een onderwerp waar de meningen over verdeeld zijn. Keuzevrijheid zonder vrije wil zou niet bestraft kunnen worden, dat is mijn logica hierover.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:19:06 #8
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:17 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Het is zo een onderwerp waar de meningen over verdeeld zijn. Keuzevrijheid zonder vrije wil zou niet bestraft kunnen worden, dat is mijn logica hierover.
Precies, maar het geeft aan dat god alles weet binnen het hele universum. En zo verloopt hoe hij het exact wil.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:19:32 #9
186587 Byzantynixschii
pi_128860249
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:17 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ervaar ik ook niet, maar kan mij voorstellen dat andere mensen dat wel doen/zouden doen.
Hoe zie je dat voor je dan?

Religie blijkt nagenoeg uitgeroeid te zijn en op eens besluiten mensen dan maar iets anders mafs te gaan doen? Waarom?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:20:36 #10
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860253
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je dan?

Religie blijkt nagenoeg uitgeroeid te zijn en op eens besluiten mensen dan maar iets anders mafs te gaan doen? Waarom?
Kan voor sommige mensen een doel/betekenis aan het leven geven.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:22:33 #11
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_128860255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 03:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nou en? Dat is geen reden om het niet te doen toch?

[..]

Waarom niet? Natuurlijke selectie bevordert ratio en ratio is dodelijk voor religie.

[..]

Ik hoop het.

[..]

Stel je voor dat door een virus morgen alle mensen van 6 jaar en ouder zullen sterven. Denk je dat de kinderen die overblijven dan doorgaan met bidden tot de here jezus? Of Allah? Of hoe die figuren ook maar mogen heten? Ik geloof er helemaal niets van.
Religies veranderen, verdwijnen en ontstaan. Religie is een dynamisch process, ontsproten aan de hersenspinsels van mensen. Dit laat zich moeilijk stoppen.

Ik zou graag willen dat mensen meer seculier worden, maar mensen heb gewoon de neiging om dingen te zien die er niet zijn.

Blame our brain.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:22:48 #12
186587 Byzantynixschii
pi_128860256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:20 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Kan voor sommige mensen een doel/betekenis aan het leven geven.
Wat dan precies? Noem eens een voorbeeld?
pi_128860260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat ontkent toch ook niemand?

Maar het laat wel mooi zien dat jouw utopische wereld zonder religie niet noodzakelijk tot een verbetering van omstandigheden zal gaan leiden. De menselijke natuur blijft hetzelfde, met of zonder religie.

quote:
[..]

Nee hoor. Ik heb in mijn hele leven nog nooit een moment in god geloofd en voel geen enkele leegte.

[..]

Nee hoor.

[..]

Die heb ik al en hoeven dus niet vervangen te worden.
Hoe zit het dan met de 7 miljard andere mensen? Zullen zij geen leegte ervaren die onvermijdelijk opgevuld zal gaan worden door alternatieve mogelijkheden die waarschijnlijk net zo destructief zullen uitpakken als jouw huidige beeld van religie?

quote:
[..]

Is dit nou het typerende gereformeerde angst inprenten? Als je niet gelooft gebeuren er erge dingen?
Met of zonder religie, erge dingen gebeuren nou eenmaal.

[quote]
[..]

Ik weet alleen maar dat religie ontzettend veel verschrikkelijke dingen veroorzaakt en dat we zonder beter af zijn. Ik heb geen idee hoe je er bij komt dat we zonder religie opeens nog ergere dingen gaan doen. Dat slaat verder ook nergens op trouwens.
Je kunt het ook niet uitsluiten dat zonder religie dezelfde dingen zullen gebeuren zoals oorlog, haat etc.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:25:17 #14
186587 Byzantynixschii
pi_128860261
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:22 schreef breaky het volgende:

[..]

Religies veranderen, verdwijnen en ontstaan. Religie is een dynamisch process, ontsproten aan de hersenspinsels van mensen. Dit laat zich moeilijk stoppen.
Ik denk dat het prima te stoppen is hoor.

quote:
Ik zou graag willen dat mensen meer seculier worden, maar mensen heb gewoon de neiging om dingen te zien die er niet zijn.
Nee, mensen hebben de neiging om dingen die ze waarnemen te willen verklaren en dat lukt niet altijd. Maar in onze huidige kennismaatschappij lukt dat al oneindig veel beter dan vroeger, dus is wordt het concept 'god' meer en meer obsoleet.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:25:40 #15
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat dan precies? Noem eens een voorbeeld?
Het idee dat de dood inhoudt dat je nooit meer denkt etc kan zo bangstigend zijn dat het idee van leven na de dood een mooi alternatief is. De gedachte dat je na de dood blijft leven op bepaalde manier, zodat ze niet het idee krijgen 'waar doe ik het allemaal voor'. De gedachte oude geliefden etc weer te zien.
pi_128860264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:19 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Precies, maar het geeft aan dat god alles weet binnen het hele universum. En zo verloopt hoe hij het exact wil.
In het universum hebben de hemellichamen ( maan, aarde, zon, etc ) geen keuzevrijheid. De maan bijvoorbeeld kan niet besluiten om even wat anders te gaan doen, mensen hebben wel het vermogen om dwars tegen de wil van God in te gaan, doen dat ook vaak genoeg.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:27:09 #17
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:25 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

In het universum hebben de hemellichamen ( maan, aarde, zon, etc ) geen keuzevrijheid. De maan bijvoorbeeld kan niet besluiten om even wat anders te gaan doen, mensen hebben wel het vermogen om dwars tegen de wil van God in te gaan, doen dat ook vaak genoeg.
Het vermogen, maar iets waarvan god voorhand al wist dat het zou gebeuren omdat hij elk detail elke variabele kent.

Daarnaast als ik god was zou ik liever niet alles willen weten, ipv van een soort simulatie die ik gemaakt heb waarvan ik de uitkomst en het verloop al weet.
pi_128860272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:27 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Het vermogen, maar iets waarvan god voorhand al wist dat het zou gebeuren omdat hij elk detail elke variabele kent.
God heeft de juiste kennis over alle mogelijke uitkomsten (alwetend), maar zijn kennis over de mogelijke uitkomsten is geen oorzakelijke principe. Een persoon kan binnen deze grenzen van mogelijkheden zijn keuzes maken zonder dat God daar enige vorm van causaliteit erop betrekt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:31:05 #19
186587 Byzantynixschii
pi_128860276
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:25 schreef man1986 het volgende:

[..]

Maar het laat wel mooi zien dat jouw utopische wereld zonder religie niet noodzakelijk tot een verbetering van omstandigheden zal gaan leiden. De menselijke natuur blijft hetzelfde, met of zonder religie.
Ik heb het niet over een utopische wereld.

Ik heb het over het onmiskenbare feit dat religie veel rottigheid veroorzaakt en dat uitroeiing van religie daar dus mee afrekent.

De mens is niet alleen maar instinct zoals je insinueert maar wordt geconditioneerd door allerlei culturele en maatschappelijke factoren. Religie is daar een van.

quote:
Hoe zit het dan met de 7 miljard andere mensen? Zullen zij geen leegte ervaren die onvermijdelijk opgevuld zal gaan worden door alternatieve mogelijkheden die waarschijnlijk net zo destructief zullen uitpakken als jouw huidige beeld van religie?
Ik zie niet in waarom? Is er aanleiding om dat te denken dan?

quote:
Je kunt het ook niet uitsluiten dat zonder religie dezelfde dingen zullen gebeuren zoals oorlog, haat etc.
Dat klopt. Net zo goed als dat je niet kunt uitsluiten dat als ik jou van een verdrinkingsdood red, je niet een minuut later alsnog een terminale hartaanval krijgt. Maar dat is geen reden voor mij om je dan maar niet te redden, toch?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:31:09 #20
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:30 schreef man1986 het volgende:

[..]

God heeft de juiste kennis over alle mogelijke uitkomsten (alwetend), maar zijn kennis over de mogelijke uitkomsten is geen oorzakelijke principe. Een persoon kan binnen deze grenzen van mogelijkheden zijn keuzes maken zonder dat God daar enige vorm van causaliteit erop betrekt.
Niet over alle mogelijke uitkomsten, ook over de daadwerkelijke uitkomsten.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:32:18 #21
186587 Byzantynixschii
pi_128860280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:25 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Het idee dat de dood inhoudt dat je nooit meer denkt etc kan zo bangstigend zijn dat het idee van leven na de dood een mooi alternatief is. De gedachte dat je na de dood blijft leven op bepaalde manier, zodat ze niet het idee krijgen 'waar doe ik het allemaal voor'. De gedachte oude geliefden etc weer te zien.
En die angst krijgen mensen opeens als religie niet meer bestaat?

Lijkt me overigens sowieso een goed idee om eens met een psychiater te praten als je dit soort angsten hebt, maar dat terzijde.
pi_128860282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:31 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Niet over alle mogelijke uitkomsten, ook over de daadwerkelijke uitkomsten.
Een daadwerkelijke uitkomst is een actuele vorm van een mogelijke uitkomst.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:34:13 #23
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:32 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En die angst krijgen mensen opeens als religie niet meer bestaat?

Lijkt me overigens sowieso een goed idee om eens met een psychiater te praten als je dit soort angsten hebt, maar dat terzijde.
Ik heb dat niet, maar het kan voor mensen 1 van de redenen zijn. En als iemand geloofd in leven na de dood, zonder iemand daarmee lastig te vallen oid. Waarom zou dat erg zijn?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:35:10 #24
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860286
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:32 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een daadwerkelijke uitkomst is een actuele vorm van een mogelijke uitkomst.
Maar god weet al wat de mogelijke uitkomst zal worden.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:36:14 #25
186587 Byzantynixschii
pi_128860288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:34 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik heb dat niet, maar het kan voor mensen 1 van de redenen zijn. En als iemand geloofd in leven na de dood, zonder iemand daarmee lastig te vallen oid. Waarom zou dat erg zijn?
Ik vind dat niet erg.

Ik vermoed echter dat als we stoppen met het opdringen van religie aan kinderen er op een gegeven moment geen mensen meer zullen zijn die daadwerkelijk nog geloven dat er leven na de dood bestaat. Gewoon omdat er dan geen enkele aanleiding meer is om dat te geloven.
pi_128860290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:35 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Maar god weet al wat de mogelijke uitkomst zal worden.
God heeft de juiste kennis over de mogelijke uitkomst, maar Hij bepaalt niet de mogelijke uitkomst.
Met andere woorden, God is niet de directe oorzaak die de uitkomst mogelijk maakt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:38:42 #27
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik vind dat niet erg.

Ik vermoed echter dat als we stoppen met het opdringen van religie aan kinderen er op een gegeven moment geen mensen meer zullen zijn die daadwerkelijk nog geloven dat er leven na de dood bestaat. Gewoon omdat er dan geen enkele aanleiding meer is om dat te geloven.
Tja goed mogelijk. (compleet waar als je zou beschouwen dat leven na de dood valt onder religie die dus niet meer bestaat dan).
pi_128860296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik vind dat niet erg.

Alleen op de aanname dat een besef van God aangeleerd is.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:40:43 #29
186587 Byzantynixschii
pi_128860297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:40 schreef man1986 het volgende:

[..]

Alleen op de aanname dat een besef van God aangeleerd is.
Dat is geen aanname maar een feit.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:41:20 #30
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:37 schreef man1986 het volgende:

[..]

God heeft de juiste kennis over de mogelijke uitkomst, maar Hij bepaalt niet de mogelijke uitkomst.
Met andere woorden, God is niet de directe oorzaak die de uitkomst mogelijk maakt.
Hij weet de uitkomst wel. Direct maybe not, maar indirect zeker. God heeft alles gemaakt en alles verloopt zoals hij wil. dus die keuzevrijheid van de mens is slechts schijn dat betreft.
pi_128860300
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:41 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Hij weet de uitkomst wel. Direct maybe not, maar indirect zeker. God heeft alles gemaakt en alles verloopt zoals hij wil. dus die keuzevrijheid van de mens is slechts schijn dat betreft.
Zijn kennis over de uitkomst bepaalt niet de uitkomst. Net zoals de meting van een thermometer niet de oorzaak is van de temperatuur.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:44:41 #32
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_128860303
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik denk dat het prima te stoppen is hoor.

[..]

Nee, mensen hebben de neiging om dingen die ze waarnemen te willen verklaren en dat lukt niet altijd. Maar in onze huidige kennismaatschappij lukt dat al oneindig veel beter dan vroeger, dus is wordt het concept 'god' meer en meer obsoleet.
Ik hoop het maar. Ik ken jongeren die seculier zijn opgegroeid, maar toch helaas reli-fanaten zijn geworden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:45:39 #33
186587 Byzantynixschii
pi_128860304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:43 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zijn kennis over de uitkomst bepaalt niet de uitkomst.
Wat een vaag gelul dit man. Vind je het gek dat ik kinderen wil behoeden voor invloed van lieden zoals jij? Ga je schamen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:47:16 #34
186587 Byzantynixschii
pi_128860308
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:44 schreef breaky het volgende:

[..]

Ik hoop het maar. Ik ken jongeren die seculier zijn opgegroeid, maar toch helaas reli-fanaten zijn geworden.
Die bestaan inderdaad. Net zoals er mensen zijn de neonazi worden of andere vreselijke dingen.

Maar bij dat soort born-again lieden gaat het niet meer om geloven maar om misbruiken van religie voor een ander doel.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:47:37 #35
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:43 schreef man1986 het volgende:

[..]

Zijn kennis over de uitkomst bepaalt niet de uitkomst. Net zoals de meting van een thermometer niet de oorzaak is van de temperatuur.
Hij heeft de wereld gemaakt, elke variabele etc alles speelt zich af op een manier als gevolg van die creatie wat uiteindelijk leidt tot het punt waar jij als mensen keuzes maakt. Zelfs als atheïst ben ik van mening dat niks 'random' is en werkelijke keuze vrijheid niet bestaat. Hoewel dit dan ook weer wel bestaat in de vorm van dat wij niet alles weten en daarom niet alles kunnen voorspellen.
pi_128860312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:41 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Is dat je conclusie, geen verantwoordelijkheid voor je woorden en daden, zo simpel ligt het niet.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:50:11 #37
186587 Byzantynixschii
pi_128860313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:47 schreef Purplesparks het volgende:Zelfs als atheïst ben ik van mening dat niks 'random' is en werkelijke keuze vrijheid niet bestaat.
:'(

Ik ga maar slapen.
pi_128860315
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ga maar slapen.
Welterusten :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:52:55 #39
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:49 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Is dat je conclusie, geen verantwoordelijkheid voor je woorden en daden, zo simpel ligt het niet.
Oooh, dat betekent niet dat je (ik) mij niet verantwoordelijk neem voor mijn daden. Maar ook dat is iets wat van te voren al iets wat vaststaat. Alleen bij gebrek aan kennis over genoeg punten, maakt dat ik niet voorspellen kan wat er gaat komen. (En daar ben ik blij om) Zou het zo saai maken anders.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:53:13 #40
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860318
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ga maar slapen.
Slaapze
pi_128860321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb het over het onmiskenbare feit dat religie veel rottigheid veroorzaakt en dat uitroeiing van religie daar dus mee afrekent.

De mens is niet alleen maar instinct zoals je insinueert maar wordt geconditioneerd door allerlei culturele en maatschappelijke factoren. Religie is daar een van.
Religie kan dan wel veel rottigheid veroorzaken, maar de afwezigheid van religie is geen garantie voor geen rottigheid. Op basis daarvan zie ik dus geen reden om af te doen met religie.

quote:
[..]

Ik zie niet in waarom? Is er aanleiding om dat te denken dan?
De menselijke natuur kun je niet uitroeien zoals je dat met religie zou willen doen.
Een wereld zonder religie is een ding, maar een wereld zonder menselijke natuur? Is het mogelijk om van haat en oorlog af te komen? Zo niet, wat voor nut heeft het dan om ons blind te staren op religie?

quote:
[..]

Dat klopt. Net zo goed als dat je niet kunt uitsluiten dat als ik jou van een verdrinkingsdood red, je niet een minuut later alsnog een terminale hartaanval krijgt. Maar dat is geen reden voor mij om je dan maar niet te redden, toch?
Wie zegt dan dat ik gered moet worden uit mijn geloof in God? ;)
pi_128860323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:52 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Oooh, dat betekent niet dat je (ik) mij niet verantwoordelijk neem voor mijn daden. Maar ook dat is iets wat van te voren al iets wat vaststaat. Alleen bij gebrek aan kennis over genoeg punten, maakt dat ik niet voorspellen kan wat er gaat komen. (En daar ben ik blij om) Zou het zo saai maken anders.
Hoe zou je het vinden als het niet vaststaat tot aan je dood wat je eindthuis zal worden.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:58:41 #43
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860324
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:56 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Hoe zou je het vinden als het niet vaststaat tot aan je dood wat je eindthuis zal worden.
Weet ik niet, sowieso weet ik niet wat er te wachten staat na de dood. Maar ik geloof dus dat er dan niks meer is. Zoiets als voor eeuwig slapen zonder te dromen. En ik kan een goede slaappartij altijd goed waarderen. ;)
pi_128860325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:47 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Hij heeft de wereld gemaakt, elke variabele etc alles speelt zich af op een manier als gevolg van die creatie wat uiteindelijk leidt tot het punt waar jij als mensen keuzes maakt. Zelfs als atheïst ben ik van mening dat niks 'random' is en werkelijke keuze vrijheid niet bestaat. Hoewel dit dan ook weer wel bestaat in de vorm van dat wij niet alles weten en daarom niet alles kunnen voorspellen.
Is de ogenschijnlijke conflict tussen alwetendheid en vrije wil een reden waarom jij niet in God gelooft?
pi_128860326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:58 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Weet ik niet, sowieso weet ik niet wat er te wachten staat na de dood. Maar ik geloof dus dat er dan niks meer is. Zoiets als voor eeuwig slapen zonder te dromen. En ik kan een goede slaappartij altijd goed waarderen. ;)
Mijn oogjes beginnen ook te sluimeren, een beetje slapen en wakker worden kan ik ook weer wel waarderen ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:03:19 #46
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:00 schreef man1986 het volgende:

[..]

Is de ogenschijnlijke conflict tussen alwetendheid en vrije wil een reden waarom jij niet in God gelooft?
Nee, door gebrek van aantoonbaar bewijs dat een god bestaat is mijn reden om er ook niet in te geloven. Persoonlijk zou ik reïncarnatie wel mooi vinden, maar dat vinden en werkelijk geloven erin zie ik ook geen bewijs voor.
pi_128860336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:03 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Nee, door gebrek van aantoonbaar bewijs dat een god bestaat is mijn reden om er ook niet in te geloven. Persoonlijk zou ik reïncarnatie wel mooi vinden, maar dat vinden en werkelijk geloven erin zie ik ook geen bewijs voor.
Een bewijs is vatbaar voor interpretatie. Vertrouw jij dan wel je eigen interpretatie van de werkelijkheid?
Zoja, waar komt je vertrouwen in je eigen kunde vandaan?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:08:06 #48
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860337
Heb nogmaals geen problemen met religie en gelovigen in het algemeen. Hoeft ook niet verbannen te worden naar mijn mening. Maar alle bestaande religie's en ongelovigen zouden wel eens wat meer moeite mogen doen elkaar tegemoet te komen. Ten minste op bepaalde vlakken. Ook vind ik dat kinderen een geloof niet opgedrongen moet worden maar ze zelf laten kiezen wat ze willen geloven.(uiteraard moet enige informatie binnen je gezin waarin je gelooft bespreekbaar zijn)
pi_128860339
Slapen is een beetje als doodgaan, iedere nacht opnieuw. Iedere dag maak je een reïncarnatie mee.

Waar is je bewustzijn als je slaapt ?

Ik ga ook maar slapen, truste purplesparks en man1986 :Z
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:11:07 #50
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:07 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een bewijs is vatbaar voor interpretatie. Vertrouw jij dan wel je eigen interpretatie van de werkelijkheid?
Zoja, waar komt je vertrouwen in je eigen kunde vandaan?
Ik zie de wereld zoals ik die meemaak, op een logische manier met bepaalde natuurwetten die bij testen altijd hetzelfde resultaat opleveren(Bij dezelfde testen) Met uitzondering van quantumfysica.
Ik geloof in de evolutie daar het wetenschappelijk ondersteund wordt(Niet compleet, maar nieuwe informatie blijft binnenkomen) En dat maakt het voor mij aannemelijk erin te geloven. Iets dergelijks zie ik niet voor het bestaan van een god.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:11:39 #51
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:09 schreef Natural-Cool het volgende:
Slapen is een beetje als doodgaan, iedere nacht opnieuw. Iedere dag maak je een reïncarnatie mee.

Trusten, al bij echt slapen kun je nog dromen. ;) sweet dreams dus :P
pi_128860344
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:09 schreef Natural-Cool het volgende:

De dood is niets anders dan een droomloze slaap. En zoals elke slaap is ook de dood tijdelijk van aard.
Slaap ze.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:15:45 #53
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:12 schreef man1986 het volgende:

[..]

De dood is niets anders dan een droomloze slaap. En zoals elke slaap is ook de dood tijdelijk van aard.
Slaap ze.
Mee oneens, maar laten we daarop niet in discussie gaan. Gaan elkaar toch niet overtuigen. ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:28:07 #54
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:12 schreef man1986 het volgende:

[..]

Slaap ze.
Wat is trouwens jou reden/moment geweest dat je begon te geloven in god?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 06:24:39 #55
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860401
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
gelezen. Interessant. Ook dat vanuit de kerk voornamelijk geleerd wordt dat mensen die Jezus niet zien als onze verlosser en gestorven is voor onze zonden dat die naar de hel gaan. Terwijl er ook aangegeven wordt dat elk mens na de dood in de hemel komt. Verschillende meningen dus( staan qua dat nog 2 opties tussen) Waarvan 1 suggereert dat god niet zou willen dat elk mens gered wordt van de hel.

Verder gelezen na het gedeelte over molinisme ';).
pi_128861812
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:37 schreef man1986 het volgende:

[..]

Met andere woorden, jouw god is niet almachtig. :)
pi_128861824
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 01:59 schreef Supersoep het volgende:

Als jouw neiging tot logica er toe heeft geleidt dat je statistische fenomenen als waar aanziet, dan is dat mooi meegenomen zodat je voortaan argumenten als de maan en Jupiter achterwege kan laten.
Ten eerste wie bepaald wat de logica is? Jij niet natuurlijk. En op basis van de waarneming van het universum en daarbij behorende finetuning, En dus ook de maan, de zon en de functie van Jupiter kan je daar logische conclusies aan verbinden. Jij doet dat helaas niet maar komt met argumenten aan in de trant van andere sterrenstelsels en multi verse, dat dat statistisch gezien dan logisch zou zijn. Als jij statistische fenomenen als logica ziet begrijp ik niet waarom je in onze finetuning geen creator durft te zien. Je durft wel te geloven in multi verse omdat dat statistisch gezien mogelijk is, Maar het is statistisch gezien ook mogelijk dat God bestaat.Sterker nog op basis van onze waarneming is dat de meest logische conclusie.

Zo is het statistisch gezien ook mogelijk dat kabouters bestaan, En zo kan je alles onder je statistische mogelijkheden als argument voor je religie aangrijpen.
pi_128861852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:44 schreef breaky het volgende:

[..]

Als de achterliggende reden kent heb je gelijk ook het antwoord.
pi_128862050
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 05:03 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

En als reïncarnatie al zou bestaan, je zou het ook nooit weten. Weet jij iets van een vermeend vorig leven ? Net zoveel je weet van voor je geboorte, zul je weten na je dood. Eenvoudig toch ?
pi_128866060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Religie veroorzaakt niet veel rottigheid. De mens doet dat. Een beschadigd ego kan misschien vanuit extreem religieuze gedachten en overtuigingen rottigheid uithalen, maar dat is nog geen onmiskenbaar feit dat religie veel rottigheid veroorzaakt.

Er zijn genoeg religieuze mensen die rottigheid uithalen, net als dat er genoeg religieuze mensen veel mooie dingen brengen.
pi_128866083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:22 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ten eerste wie bepaald wat de logica is? Jij niet natuurlijk. En op basis van de waarneming van het universum en daarbij behorende finetuning, En dus ook de maan, de zon en de functie van Jupiter kan je daar logische conclusies aan verbinden. Jij doet dat helaas niet maar komt met argumenten aan in de trant van andere sterrenstelsels en multi verse, dat dat statistisch gezien dan logisch zou zijn. Als jij statistische fenomenen als logica ziet begrijp ik niet waarom je in onze finetuning geen creator durft te zien. Je durft wel te geloven in multi verse omdat dat statistisch gezien mogelijk is, Maar het is statistisch gezien ook mogelijk dat God bestaat.Sterker nog op basis van onze waarneming is dat de meest logische conclusie.

Zo is het statistisch gezien ook mogelijk dat kabouters bestaan, En zo kan je alles onder je statistische mogelijkheden als argument voor je religie aangrijpen.
Ik denk dat je erg in de war bent. Ik zal het speciaal voor jou even uitleggen.

Er is geen statistisch aantoonbare kans dat kabouters bestaan. Ze zijn niet waargenomen, dus kan je geen inductie toepassen. Bijvoorbeeld:

1. De Aarde heeft precies de gunstige omstandigheden voor leven.
2. De Aarde is een planeet
3. Er zijn dus planeten die levensvatbare omstandigheden hebben.

Dat is een inductieve beredenering. Die niet op kabouters is toe te passen want die hebben we nog niet gezien, dus kunnen we niet eens met punt 1 beginnen.

Verder is mijn voorbeeld aangetoond door middel van sterrenonderzoek. Er zijn nu al honderden, zo niet duizenden planeten ontdekt die qua temperatuur op de onze lijken en dus vatbaar kunnen zijn voor leven.

Je zal toch echt beter je best moeten doen op je antwoorden. Met onzin als ''wie bepaalt wat logica is?'' en ''wie bepaalt wat bewijs is?'' kom je niet weg. Dan ben jij juist degene die zo sterk mogelijk andere meningen verwerpt, zelfs als ze afkomstig zijn van mensen met nog enige kennis van zaken.

Verder heb ik niks gezegd over een statistische mogelijkheid van een multi verse. Dat is een rationele mogelijkheid. Weer heel iets anders. Jij gaat nu over statistiek bij betrekken omdat je er geen snars van snapt, terwijl het oorspronkelijk werd aangehaald om de levensvatbaarheid van onze planeet en delen van de finetuning te verklaren.
Ron Paul 2012
pi_128866943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:03 schreef Orange2012 het volgende:
Er zijn genoeg religieuze mensen die rottigheid uithalen, net als dat er genoeg religieuze mensen veel mooie dingen brengen.
Met andere woorden, religie maakt dus geen verschil. :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:46:07 #63
186587 Byzantynixschii
pi_128869428
Robmeister is volgens mij het schoolvoorbeeld van een niet al te snuggere jongeman die door zijn gereformeerde ouders van geboorte af aan gebrainwashed is door hem te dwingen alle meuk die in de bijbel staat te slikken voor zoete koek wat resulteert in berichten zoals die hier een paar scrolls naar boven, waaruit blijkt dat hij echt totaal niet snapt wat er wordt bedoeld met statistische waarschijnlijkheid en alleen maar bezig is om de boel zo te draaien dat het lijkt alsof het bestaan van intelligent design logisch zou zijn.

Ik vind dat echt vrij sneu. Dit soort mensen moet beschermd worden tegen hun ouders. Een age of consent voor religie is wat deze wereld nodig heeft.
pi_128869474
Ik begin inderdaad sterk te denken dat het een troll is. :')

Maar helaas bestaan zulke mensen echt.
Ron Paul 2012
pi_128871823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 04:58 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Is het leven, het bestaan, nadenken, dromen niets anders dan tijdelijke vermaak en dan slapen zonder dromen in je denkwereld. Is het gemakzucht om zo een illusie als wetenschap aan te nemen ?

Hoe zie jij trouwens de behoudswetten van informatie binnen de wetenschap ?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:59:24 #66
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128872126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:51 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Is het leven, het bestaan, nadenken, dromen niets anders dan tijdelijke vermaak en dan slapen zonder dromen in je denkwereld. Is het gemakzucht om zo een illusie als wetenschap aan te nemen ?

Hoe zie jij trouwens de behoudswetten van informatie binnen de wetenschap ?
Tot het punt naar het einde van m'n leven zie ik inderdaad als de werkelijkheid, Geen illusie, ik kan niet bewijzen dat er geen leven na de dood is maar jij het tegenovergestelde ook niet. Dus waarom is dat van mij dan een illusie?

betreft de behoudswetten, vrijwel alles is constant en voorspelbaar voorzover we genoeg info er over hebben. Hoewel op microscopisch niveau of nog kleiner? onze natuurwetten niet meer volledig gelden altijd. Daarnaast is me er nog genoeg onduidelijk over zwarte gaten.(Globaal snap ik het wel)
pi_128874401
quote:
Ik denk dat je erg in de war bent. Ik zal het speciaal voor jou even uitleggen.

Er is geen statistisch aantoonbare kans dat kabouters bestaan. Ze zijn niet waargenomen, dus kan je geen inductie toepassen. Bijvoorbeeld:

1. De Aarde heeft precies de gunstige omstandigheden voor leven.
2. De Aarde is een planeet
3. Er zijn dus planeten die levensvatbare omstandigheden hebben.

Dat is een inductieve beredenering. Die niet op kabouters is toe te passen want die hebben we nog niet gezien, dus kunnen we niet eens met punt 1 beginnen.

Verder is mijn voorbeeld aangetoond door middel van sterrenonderzoek. Er zijn nu al honderden, zo niet duizenden planeten ontdekt die qua temperatuur op de onze lijken en dus vatbaar kunnen zijn voor leven.

Je zal toch echt beter je best moeten doen op je antwoorden. Met onzin als ''wie bepaalt wat logica is?'' en ''wie bepaalt wat bewijs is?'' kom je niet weg. Dan ben jij juist degene die zo sterk mogelijk andere meningen verwerpt, zelfs als ze afkomstig zijn van mensen met nog enige kennis van zaken.

Verder heb ik niks gezegd over een statistische mogelijkheid van een multi verse. Dat is een rationele mogelijkheid. Weer heel iets anders. Jij gaat nu over statistiek bij betrekken omdat je er geen snars van snapt, terwijl het oorspronkelijk werd aangehaald om de levensvatbaarheid van onze planeet en delen van de finetuning te verklaren.
Nee je baseert je mening op basis van je eigen aanname. Ook omdat er planeten zijn die qua temperatuur op de onze lijken is dat nog helemaal geen zekerheid dat er andere planeten bestaan waar leven mogelijk is. er is wel iets meer nodig dan een bepaalde temperatuur om leven mogelijk te maken. Buiten dat om is buitenaards leven ook nog nooit waargenomen, dus statistisch gezien is mijn kabouter voorbeeld helemaal nog niet zo verkeerd. Jij trekt conclusies op basis van je eigen aanname en niet op basis van de waarneming. Typisch evolutionisten gedrag, Ze moeten er namelijk constant mee rekening houden dat het geevolueerd is en uit zichzelf tot ontstaan is gekomen en dus baseer je je mening niet op waarneming maar op aannames. En niet op dat gene wat we zien....we zien finetuning en op basis daarvan kan je een zeer logische conclusie trekken. Jij doet dat niet maar komt met mogelijkheden aan op andere planeten en sterrenstelsels. Dat is dan leuk maar is nog nooit waargenomen en dus begeef je jezelf op de ladder van filosofie en religie.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juli 2013 @ 15:57:39 #68
13368 NiGeLaToR
pi_128874606
quote:
ge·lo·ven (werkwoord; geloofde, heeft geloofd)
1
vast vertrouwen in het bestaan van iemand of iets: geloven in (of: aan) God
2
voor waar houden op het gezag van een ander
3
menen, denken: ik geloof dat hij ziek is
4
een godsdienst aanhangen
Het zit besloten in het woord 'geloven'. Het is een overtuiging waar feiten geen rol in spelen - het is immers een geloof. Anders had het wel 'weten' geheten.

Het feit dat een niet-gelovige denkt te weten hoe de mens is ontstaan doet bij een gelovige niet terzake, bewijs is voor een gelovige niet relevant, gefingeerd of ... en nu komt ie.. door een god gemaakt om gelovigen op de proef te stellen. Want alleen de echte gelovigen die geloven dan nog - de rest, tjah.. dat zijn de ongelovigen.

Wellicht mogen we de ongelovigen voortaan ook de 'weters' noemen - dan heb je 'gelovers' en 'weters'. Kijken wie er gelijk heeft ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:06:50 #69
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128875041
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:57 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Het zit besloten in het woord 'geloven'. Het is een overtuiging waar feiten geen rol in spelen - het is immers een geloof. Anders had het wel 'weten' geheten.

Het feit dat een niet-gelovige denkt te weten hoe de mens is ontstaan doet bij een gelovige niet terzake, bewijs is voor een gelovige niet relevant, gefingeerd of ... en nu komt ie.. door een god gemaakt om gelovigen op de proef te stellen. Want alleen de echte gelovigen die geloven dan nog - de rest, tjah.. dat zijn de ongelovigen.

Wellicht mogen we de ongelovigen voortaan ook de 'weters' noemen - dan heb je 'gelovers' en 'weters'. Kijken wie er gelijk heeft ;)
Hoewel sommige gelovigen bereidt zijn om hun mening over bepaalde punten aan te passen wanneer ze er genoeg bewijs voor zien. En natuurlijk nog gelovigen die weigeren te accepteren dat de aarde ouder is dan 6000 jaar.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juli 2013 @ 16:09:01 #70
13368 NiGeLaToR
pi_128875175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:06 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Hoewel sommige gelovigen bereidt zijn om hun mening over bepaalde punten aan te passen wanneer ze er genoeg bewijs voor zien. En natuurlijk nog gelovigen die weigeren te accepteren dat de aarde ouder is dan 6000 jaar.
Er zijn meer dan 50 tinten 'grijs' in deze - maar het is bijzonder om te zien hoe er mensen zijn die alles wat ze niet weten beantwoorden met een antwoord ipv een vraag (ergo, komt-door-god vs wat-is-de-verklaring?).

Ik geloof dan weer dat mensen die geen vragen stellen niet bijzonder intelligent zijn. :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:10:44 #71
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128875285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:09 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 50 tinten 'grijs' in deze - maar het is bijzonder om te zien hoe er mensen zijn die alles wat ze niet weten beantwoorden met een antwoord ipv een vraag (ergo, komt-door-god vs wat-is-de-verklaring?).

Ik geloof dan weer dat mensen die geen vragen stellen niet bijzonder intelligent zijn. :)
Of extreem lui en onverschillig. :P
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juli 2013 @ 16:11:26 #72
13368 NiGeLaToR
pi_128875323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:10 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Of extreem lui en onverschillig. :P
:P 1 pot nat!
pi_128876356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:59 schreef Purplesparks het volgende:
Tot het punt naar het einde van m'n leven zie ik inderdaad als de werkelijkheid, Geen illusie, ik kan niet bewijzen dat er geen leven na de dood is maar jij het tegenovergestelde ook niet. Dus waarom is dat van mij dan een illusie?
De wetenschap, kan het je dromen ( het beeld ) opnemen, waar ben je met je illusie's tijdens je droom ?

Hoe zou dat kunnen komen ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:59 schreef Purplesparks het volgende:
betreft de behoudswetten, vrijwel alles is constant en voorspelbaar voorzover we genoeg info er over hebben. Hoewel op microscopisch niveau of nog kleiner? onze natuurwetten niet meer volledig gelden altijd. Daarnaast is me er nog genoeg onduidelijk over zwarte gaten.(Globaal snap ik het wel)
Zelfs zwarte gaten, zo ver weg, waar geen flinter licht vandaan komt, kunnen we meten. Waarom onze dromen niet. ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:32:29 #74
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128876503
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:29 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

De wetenschap, kan het je dromen ( het beeld ) opnemen, waar ben je met je illusie's tijdens je droom ?

Hoe zou dat kunnen komen ?

[..]

Zelfs zwarte gaten, zo ver weg, waar geen flinter licht vandaan komt, kunnen we meten. Waarom onze dromen niet. ;)
Op wat voor manier zou je dromen precies willen meten. Het is volgens mij al meetbaar of persoon droomt of niet. Waarover exact niet te meten nog.

Je eerste vraag was me niet helemaal duidelijk, misschien herformuleren?
pi_128876577
quote:
Geloven is de overtuiging dat datgene wat je niet ziet de waarheid is. Geloven is dat gene wat je met je zintuigen niet kan bevatten, maar toch dat je er vertrouwen in kan hebben. Mensen die geloven in God moeten inderdaad vertrouwen hebben dat alles is geschapen door God. Maar niemand was daarbij dus moet je dat geloven ondanks het niet is waargenomen. Daarentegen geld dat ook voor evolutie. Mensen die geloven in de bigbang hebben ook dat vertrouwen in het onzichtbare. Immers is er niemand bij geweest en dus moet je het wel geloven. Ondanks je zoiets niet kan bevatten met je zintuigen heb je toch geloof en vertrouwen dat het inderdaad is gebeurd. Zelfs wetenschappers zijn er in grote mate overeen dat men totaal geen benul heeft hoe die bigbang moet zijn gebeurd. niemand die een antwoord kan geven waar dan de energie en de eerste materie vandaan kwam.

Het zelfde geld voor evolutie op macro-niveau, Het is nog nooit waargenomen en zelfs onze waarneming in de cel spreekt dat idee tegen aangezien de cel nog complexer is dan het hele heelal bij elkaar. De kans dat zoiets door evolutie in elkaar is geknutseld is te vergelijken met een orkaan die door een schroothoop blaast en daar vervolgens een boeing 747 uit ontstaat die ook nog kan vliegen. Die kans is zeer, maar dan ook zeer klein. Maar doch moeten ze geloven dat de complexiteit in de cel ontstaan is door natuurlijke processen.

Biologen moeten dan ook altijd in gedachte houden dat dat gene wat ze onder de microscoop zien uit zichzelf tot ontstaan is gekomen, ondanks de complexiteit die de cel vertoond. Evolutie zet dan ook je frisse gedachte stil en stopt het denken. Darwin heeft gezegd als men een orgaan vind die zo complex is dat het niet door eens reeks van op elkaar volgende kleine veranderingen gevormd kan worden, zal mijn theorie absoluut ineenstorten.

Nu we wetenschappelijk hebben aangetoond dat een cel inderdaad zo complex is dat dat onmogelijk geevolueerd kan zijn door kleine veranderingen omdat het systeem in de cel dat niet toelaat., Aangezien alles aanwezig moet zijn anders is de cel dood. Blijven er toch hardnekkige mensen geloven in dat gene wat niet wordt gezien en hebben ze toch vertrouwen in het onzichtbare.

Als Darwin in deze tijd had geleefd had hij zijn evolutie bijbel nooit geschreven in ieder geval.
pi_128876682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:32 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Op wat voor manier zou je dromen precies willen meten. Het is volgens mij al meetbaar of persoon droomt of niet. Waarover exact niet te meten nog.

Je eerste vraag was me niet helemaal duidelijk, misschien herformuleren?
Dromen is ook een informatiestroom, welke moeilijk van de werkelijkheid zijn te onderscheiden.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:36:40 #77
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128876786
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:35 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Dromen is ook een informatiestroom, welke moeilijk van de werkelijkheid zijn te onderscheiden.
True, maar wat bedoel je daar dan mee aan te geven?
pi_128876886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Socrates:
"Ik weet dat ik niks weet"

De Bijbel:

Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden
Romeinen 1:22

'Geloof' is niet het tegenovergestelde van 'weten', maar is juist complementair daarop. Beide vervullen en versterken elkaar, totdat zij samen een mooie harmonie gaan vormen in een persoon.

Net zoals de muziekinstrumenten in een orkest elkaar aanvullen en ons uiteindelijk een harmonieuze muziekstuk opleveren. Geloof spreekt 'weten' dus niet tegen, maar is simpelweg een extensie voorbij de grenzen van 'weten'.

Als we 'weten' zouden vergelijken met lopen, dan zou 'geloof' vergelijkbaar zijn met zwemmen of vliegen. Je kunt tot aan het strand lopen, maar om de zee over te steken moet je vroeger of later er overheen vliegen of in gaan zwemmen.
(Of op het water gaan lopen ;) ).
pi_128878159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:38 schreef man1986 het volgende:

[..]

Socrates:
"Ik weet dat ik niks weet"

De Bijbel:

Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden
Romeinen 1:22

'Geloof' is niet het tegenovergestelde van 'weten', maar is juist complementair daarop. Beide vervullen en versterken elkaar, totdat zij samen een mooie harmonie gaan vormen in een persoon.

Net zoals de muziekinstrumenten in een orkest elkaar aanvullen en ons uiteindelijk een harmonieuze muziekstuk opleveren. Geloof spreekt 'weten' dus niet tegen, maar is simpelweg een extensie voorbij de grenzen van 'weten'.

Als we 'weten' zouden vergelijken met lopen, dan zou 'geloof' vergelijkbaar zijn met zwemmen of vliegen. Je kunt tot aan het strand lopen, maar om de zee over te steken moet je vroeger of later er overheen vliegen of in gaan zwemmen.
(Of op het water gaan lopen ;) ).
Wie heeft je dat nu weer wijs gemaakt ?
pi_128879249
Ik sprak van de week "codo der dritte, aus der sterne mitte" en die zei dat de mens als enige geloof aanhangt en zich daar alles bij gaat bedenken. Voor de rest geen enkel, maar dan ook geen enkel ander levend wezen op aarde offert iets aan of gelooft iets. Wat zegt dat dan?

pi_128881695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:36 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

True, maar wat bedoel je daar dan mee aan te geven?
Als je naar de hersenactiviteit kijkt, lijkt het alsof je de droom echt beleeft. De dromen ontstaan doordat hersenen actief worden, zonder prikkels van buitenaf.
De prikkels komen als PGO golven uit de hersenstam en gaan naar o.a. de visuele cortex, waardoor je droombeelden ziet als gevolg daarvan ervaren we een bepaalde emotie in onze dromen.

Opmerkelijk genoeg wordt de slaaptoestand vergeleken met de dood.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:45:10 #82
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128881737
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:43 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Als je naar de hersenactiviteit kijkt, lijkt het alsof je de droom echt beleeft. De dromen ontstaan doordat hersenen actief worden, zonder prikkels van buitenaf.
De prikkels komen als PGO golven uit de hersenstam en gaan naar o.a. de visuele cortex, waardoor je droombeelden ziet als gevolg daarvan ervaren we een bepaalde emotie in onze dromen.

Opmerkelijk genoeg wordt de slaaptoestand vergeleken met de dood.
Waar ik specifiek zei zonder te dromen. :P Wetenschappelijk ook onmogelijk daar die hersenactiviteit ontbreekt.
pi_128882707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:45 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Waar ik specifiek zei zonder te dromen. :P Wetenschappelijk ook onmogelijk daar die hersenactiviteit ontbreekt.
Heb jij een droom die uitgekomen is, of nog moet uitkomen :9~
pi_128882716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:02 schreef ATON het volgende:
Gij verschijnt wonderschoon aan de horizon des hemels, O levende Aton , bij wie het leven begint Hoe veelvormig zijn uw werken!
Zij zijn verborgen voor het gezicht van de mens.
O enige god, zoals er geen andere is, Gij schiep de wereld overeenkomstig uw wil.

_O- w/
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:14:08 #85
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128882809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:11 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Heb jij een droom die uitgekomen is, of nog moet uitkomen :9~
Ehm nee. :P
pi_128883586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:14 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ehm nee. :P
Omdat we een nimmer aflatende nieuwsgierigheid blijven voelen naar nieuwe werelden van verbeelding om ons heen, ook wetenschappers. ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:36:46 #87
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128883627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:35 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Omdat we een nimmer aflatende nieuwsgierigheid blijven voelen naar nieuwe werelden van verbeelding om ons heen, ook wetenschappers. ;)
Ik ben benieuwd of ze over een aantal jaar bewijs zullen vinden dat er leven heeft bestaan op Mars. :)
pi_128883703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:36 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ze over een aantal jaar bewijs zullen vinden dat er leven heeft bestaan op Mars. :)
Wat zou dat betekenen voor jou en voor de wetenschap ? :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:40:34 #89
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128883758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:39 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Wat zou dat betekenen voor jou en voor de wetenschap ? :)
Maakt het vrijwel volledig zeker dat als in ons kleine zonnestelsel op 2 planeten al vormen van leven gevonden zijn dat er nog veel meer leven is in het universum.
pi_128883960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:40 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Maakt het vrijwel volledig zeker dat als in ons kleine zonnestelsel op 2 planeten al vormen van leven gevonden zijn dat er nog veel meer leven is in het universum.
We are not alone, zingen in koor _O-

Ik heb weinig hoop dat mensen ander leven ( E.T. ) zal vinden, behalve na de dood. :o
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:48:45 #91
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128884032
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:46 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

We are not alone, zingen in koor _O-

Ik heb weinig hoop dat mensen ander leven ( E.T. ) zal vinden, behalve na de dood. :o
you gotta have faith. :P En bepaalde levensvorm betekent lang niet dat het een ver ontwikkelde soort is. Tenminste, op Mars ga ik er niet vanuit.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juli 2013 @ 19:49:45 #92
13368 NiGeLaToR
pi_128884071
Er zijn mogelijk meer dan 100.000.000 zonnestelsels als dat van ons.
http://spaceplace.nasa.go(...)stems-in-galaxy.html

Zelfs als de kans maar 0,0001 procent zou zijn dat in 1 van die zonnestelsels vol planeten nog een planeet als de onze is - zijn dat er vele honderden.

Dus zo groot is de kans niet dat er nog een planeet met bewoners is - er zijn gewoon zo fucking veel zonnestelsels dat het bijna wel waar moet zijn.
pi_128884248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:12 schreef Skillsy het volgende:
Gij verschijnt wonderschoon aan de horizon des hemels, O levende Aton , bij wie het leven begint Hoe veelvormig zijn uw werken!
Zij zijn verborgen voor het gezicht van de mens.
O enige god, zoals er geen andere is, Gij schiep de wereld overeenkomstig uw wil.
En vooral de levende inspiratiebron voor de latere woestijngod JHWH. :Y _O- :W
pi_128884437
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:55 schreef ATON het volgende:

[..]

En vooral de levende inspiratiebron voor de latere woestijngod JHWH.
Ben jij trouwens gelovig?
pi_128884484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:48 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

you gotta have faith. :P En bepaalde levensvorm betekent lang niet dat het een ver ontwikkelde soort is. Tenminste, op Mars ga ik er niet vanuit.
Ik heb er "faith" in dat verscheidene soorten van leven bestaan. De ontmoeting en vrije verkeer en wandel in het universum dien je hier op aarde te verdienen door het tonen van goed gedrag. ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:05:03 #96
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128884515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
Er zijn mogelijk meer dan 100.000.000 zonnestelsels als dat van ons.
http://spaceplace.nasa.go(...)stems-in-galaxy.html

Zelfs als de kans maar 0,0001 procent zou zijn dat in 1 van die zonnestelsels vol planeten nog een planeet als de onze is - zijn dat er vele honderden.

Dus zo groot is de kans niet dat er nog een planeet met bewoners is - er zijn gewoon zo fucking veel zonnestelsels dat het bijna wel waar moet zijn.
Niet overal is de mogelijkheid voor evolutie tot echt intelligent leven, maar zouden ze bewijs van welke levensvorm ook maar op Mars vinden. Dan wordt die kans ineens een enorm stuk groter op enorme levensgroepen op verschillende planeten.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:06:58 #97
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128884570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:03 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Ik heb er "faith" in dat verscheidene soorten van leven bestaan. De ontmoeting en vrije verkeer en wandel in het universum dien je hier op aarde te verdienen door het tonen van goed gedrag. ;)
Maar wat als blijkt dat er bewijs gevonden wordt op mars van welke levensvorm dan ook hoe klein die mag zijn. Wat zou dat voor invloed hebben op jou en je geloof?
pi_128884581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:03 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Doe eens normaal man....

Denk je nou werkelijk dat jouw god het universum geschapen heeft ter wille van zijn schapen? En dat je pas op de nieuwe aarde en dergelijke onzin, vrij kan en mag wandelen in het universum? Jouw geloof, of die nu de islam is of het christendom, heeft niks te maken met wat voor universum dan ook. In de bijbel, en dus ook in de koran, denken ze dat sterren enkel geschapen zijn voor de verlichting van de aarde, niet dat daar enig leven mogelijk is, want van planeten hadden ze daar nog nooit gehoord.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128884698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:06 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Maar wat als blijkt dat er bewijs gevonden wordt op mars van welke levensvorm dan ook hoe klein die mag zijn. Wat zou dat voor invloed hebben op jou en je geloof?
Andere levensvormen bestaat op een andere level reeds al lang, als wij mensen het kunnen vinden zou ik het ontzettend knap vinden. :P
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:14:08 #100
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128884795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:10 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Andere levensvormen bestaat op een andere level reeds al lang, als wij mensen het kunnen vinden zou ik het ontzettend knap vinden. :P
Tja, de tijd zal het uitwijzen betreft Mars gaan we waarschijnlijk nog meemaken dat het danwel,dan niet bestaat of bestaan heeft.
pi_128884808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:07 schreef BerjanII het volgende:
Doe eens normaal man....
Insgelijks...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:19:34 #102
186587 Byzantynixschii
pi_128884955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:05 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Niet overal is de mogelijkheid voor evolutie tot echt intelligent leven, maar zouden ze bewijs van welke levensvorm ook maar op Mars vinden. Dan wordt die kans ineens een enorm stuk groter op enorme levensgroepen op verschillende planeten.
De kans dat wij in dit universum op de enige planeet zitten waarop zich levensvormen bevinden is statistisch gezien zo goed als verwaarloosbaar.

Dat is nog maar eens een indicatie hoe dom reli's wel niet zijn. Die denken namelijk allemaal stuk voor stuk dat Aarde het centrum van het universum is en dat alles om de mens draait.

Volstrekt belachelijk.
pi_128885004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die denken namelijk allemaal stuk voor stuk dat Aarde het centrum van het universum is en dat alles om de mens draait.
Dat zou theoretisch heel goed kunnen, aangezien we de omvang van het universum nog niet weten.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:23:34 #104
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128885083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:21 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat zou theoretisch heel goed kunnen, aangezien we de omvang van het universum nog niet weten.
Moeilijk doch in het centrum te verblijven daar gehele sterrenstelsels zich continu aan het verplaatsen zijn.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:24:38 #105
186587 Byzantynixschii
pi_128885129
De aarde is trouwens ook plat, was dat al bekend?
pi_128885234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:14 schreef Purplesparks het volgende:
Tja, de tijd zal het uitwijzen betreft Mars gaan we waarschijnlijk nog meemaken dat het danwel,dan niet bestaat of bestaan heeft.
Indien zoals in de scheppingsverhalen het leven is ontworpen en gemaakt door een hogere macht verwacht ik het niet.
--
Maar als leven is meegebracht door meteorieten of kometen uit de ruimte dan blijft het vooralsnog de vraag waar, wanneer en hoe het leven uit de ruimte ontstaan is.
En ben ik benieuwd naar het proces waarbij een organisme voor nakomelingen en voor het voortbestaan van de soort zorgt.
---
Het leeft in de verbeelding van bepaalde voorstanders om nog meer gewicht in de schaal te gooien. :9~
pi_128885249
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:23 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Moeilijk doch in het centrum te verblijven daar gehele sterrenstelsels zich continu aan het verplaatsen zijn.
Op kosmische schaal stelt dat niets voor.
pi_128885255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:14 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Insgelijks...
Reageer eens gewoon inhoudelijk, in plaats van dit soort dingen te roeptoeteren. Waar haal jij, en welke religie dan ook, het lef vandaan om te doen alsof je A alles al weet en B dat het universum zo groot is en dat de mensen die religieus gekwalificeerd zijn (dus netjes alle proeven hebben doorstaan en toch zijn blijven geloven) daar dan vrij overheen kunnen wandelen en overal in een splitsseconde zijn?

Ali Kanibali (een christen) had dat soort waanbeelden ook al. Maar leg mij eens uit waar dat in de Bijbel of Koran staat? In mijn ogen is het gewoon een wetenschappelijke interpretatie van iets wat mensen nooit zo bedoeld hebben, want die mensen wisten nog niks van het universum. Zij hadden een beeld van de Aarde als middelpunt van alles. De sterren waren geen planeten maar lichtbrengers voor de Aarde. Het universum zou bij het laatste oordeel opgerold worden.
Maar dat lezen jullie als gelovigen niet, beter is het om te fantaseren over het universum waar de gelovigen van kunnen genieten en waar ze overal zijn zonder met hun ogen te knipperen.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_128885269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:02 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ben jij trouwens gelovig?
natuurlijk is Aton gelovig. Hij gelooft in evolutie.
pi_128885357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:29 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Reageer eens gewoon inhoudelijk, in plaats van dit soort dingen te roeptoeteren. Waar haal jij, en welke religie dan ook, het lef vandaan om te doen alsof je A alles al weet en B dat het universum zo groot is en dat de mensen die religieus gekwalificeerd zijn (dus netjes alle proeven hebben doorstaan en toch zijn blijven geloven) daar dan vrij overheen kunnen wandelen en overal in een splitsseconde zijn?

Ali Kanibali (een christen) had dat soort waanbeelden ook al. Maar leg mij eens uit waar dat in de Bijbel of Koran staat? In mijn ogen is het gewoon een wetenschappelijke interpretatie van iets wat mensen nooit zo bedoeld hebben, want die mensen wisten nog niks van het universum. Zij hadden een beeld van de Aarde als middelpunt van alles. De sterren waren geen planeten maar lichtbrengers voor de Aarde. Het universum zou bij het laatste oordeel opgerold worden.
Maar dat lezen jullie als gelovigen niet, beter is het om te fantaseren over het universum waar de gelovigen van kunnen genieten en waar ze overal zijn zonder met hun ogen te knipperen.
Er bestaan theoretische mogelijkheden om grote afstanden sneller te overbruggen dan de snelheid van het licht.
Zie worm holes en soortgelijke technologieën.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:43:10 #111
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128885690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:29 schreef man1986 het volgende:

[..]

Op kosmische schaal stelt dat niets voor.
Ook niet werkelijk belangrijk.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:46:54 #112
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128885847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:28 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Indien zoals in de scheppingsverhalen het leven is ontworpen en gemaakt door een hogere macht verwacht ik het niet.
--
Maar als leven is meegebracht door meteorieten of kometen uit de ruimte dan blijft het vooralsnog de vraag waar, wanneer en hoe het leven uit de ruimte ontstaan is.
En ben ik benieuwd naar het proces waarbij een organisme voor nakomelingen en voor het voortbestaan van de soort zorgt.
---
Het leeft in de verbeelding van bepaalde voorstanders om nog meer gewicht in de schaal te gooien. :9~
Ik geloof dat wetenschappers gelukt is om een simpele basisvorm van leven of iets wat tot leven kan leiden hebben nagebootst. Pin me er niet op vast, moet ik nog even nazoeken(te lui voor) Maar waar ze mee bezig zijn.

Het leven zou dan volgens een bepaalde theorie niet perse uit die kometen ontstaan zijn maar in combinatie met iets waardoor hier het leven langszaam aan is begonnen.(Volgens een bepaalde wetenschappelijke theorie) Snap dat jij en man1986 dit als onwaar houden..

specifieker: een komeet vanaf Mars, omdat daar eerder de mogelijkheid was tot groei van leven dan op Aarde.
pi_128885914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:46 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Ik geloof dat wetenschappers gelukt is om een simpele basisvorm van leven of iets wat tot leven kan leiden hebben nagebootst. Pin me er niet op vast, moet ik nog even nazoeken(te lui voor) Maar waar ze mee bezig zijn.

Het leven zou dan volgens een bepaalde theorie niet perse uit die kometen ontstaan zijn maar in combinatie met iets waardoor hier het leven langszaam aan is begonnen.(Volgens een bepaalde wetenschappelijke theorie) Snap dat jij en man1986 dit als onwaar houden.
Dat ging volgens mij om aminozuren die ze hebben nagebootst. Dus niet zozeer leven, maar de daadwerkelijke bouwstenen ervan. Blijft wel prachtig natuurlijk.
Ron Paul 2012
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:48:49 #114
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_128885920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De kans dat wij in dit universum op de enige planeet zitten waarop zich levensvormen bevinden is statistisch gezien zo goed als verwaarloosbaar.

Dat is nog maar eens een indicatie hoe dom reli's wel niet zijn. Die denken namelijk allemaal stuk voor stuk dat Aarde het centrum van het universum is en dat alles om de mens draait.

Volstrekt belachelijk.
Dat denken zie je ook terug in dat fine-tune argument. Op zich klinkt het heel logisch. Maar eigenlijk is het heelal allesbehalve gefinetuned voor leven. Immers, als er een almachtige schepper een heelal wil maken dat helemaal gefinetuned voor leven is, zou hij de ruimte tussen de planeten en sterren dan zo maken dat je er niet eens kan ademen en het leven dus vrijwel onmogelijk maakt? Zou god op de tekentafel bedenken dat het handig is dat als de door hem ontworpen sterren zouden ontploffen dat er een enorme lading dodelijke gamma-straling vrij kan komen? Anders gezegd, zou jij als alwetende en almachtige God in je finetunede heelal toestaan dat meteorieten in kunnen slaan? Of dat er een specifieke ring moet zijn waar leven mogelijk is, waar vervolgens weer bar weinig planeten in geplaatst zijn? http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewoonbare_zone

Nee, dan zou het heelal een uitgestrekt veld vol leven zijn. Dan zouden er in alle richtingen levensvormen zijn zo ver de telescoop reikt. Dan zou het heelal volgepropt zijn met leven dat maximaal door kan groeien dankzij de finetunede ( wat een woord ) omstandigheden.

Het feit dat er bij ons nu leven is, is zo bijzonder omdat het universum juist eerder gefinetuned lijkt te zijn om geen leven toe te staan. Aanvullend zou het je op moeten vallen dat het wel erg lang duurt voor een gefinetuned heelal om dit aardse leven voort te brengen. Het heelal bestaat al 13 miljard jaar, maar ''pas'' 4.5 miljard jaar geleden ontstond een planeet waar uiteindelijk voor het eerst in een gebied omvattende ons sterrenstelsel en ver daarbuiten leven kon ontstaan. En ga maar na hoe de situatie nu is: eindelijk is er leven. Maar het is alleen mogelijk binnen de dunne schil van onze dampkring. En ook niet geheel op het water. We kunnen alleen op het land leven en dan ook nog niet eens in alle gebieden. Waar o.a.( kinder ) ziektes zijn en overstromingen en aardbevingen en de kans bestaat dat een meteoriet inslaat. Daarnaast krijgen we kanker van de zon ( handig zeg, goed getuned hoor JAHWEH.. ) en houden we het gemiddeld niet langer dan een schamele 80 jaar vol en dan alleen in de meest ontwikkelde landen omdat in veel landen de omstandigheden zo getuned zijn dat je je 1e levensjaar vaak niet eens haalt...

Anders gezegd: zou het leven op Aarde niet mogelijk zijn geweest als het hele heelal met zuurstof gevuld was? Of als we geen kanker van de zon zouden krijgen? Of zonnen voor altijd zouden branden?http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterevolutie

Het leven is een dikke toevalstreffer in een totaal vijandig heelal op een vijandige wereld. En om te denken dat dat heelal voor ons er is, is niet alleen arrogant en kortzichtig maar ook onjuist.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:49:51 #115
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128885960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:48 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat ging volgens mij om aminozuren die ze hebben nagebootst. Dus niet zozeer leven, maar de daadwerkelijke bouwstenen ervan. Blijft wel prachtig natuurlijk.
Jah dacht het,vergeet alleen altijd die naam. ;)
pi_128886017
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:46 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Het leven zou dan volgens een bepaalde theorie niet perse uit die kometen ontstaan zijn maar in combinatie met iets waardoor hier het leven langszaam aan is begonnen.(Volgens een bepaalde wetenschappelijke theorie) Snap dat jij en man1986 dit als onwaar houden.
Ik verheug me erop als wetenschappers ooit leven kunnen creëren in een laboratorium.

If one day scientists are able to produce life, it would only prove that it takes intelligence to create life.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:53:47 #117
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128886131
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik verheug me erop als wetenschappers ooit leven kunnen creëren in een laboratorium.

If one day scientists are able to produce life, it would only prove that it takes intelligence to create life.
Dat bewijst het niet, dat bewijst het alleen in dit geval dan.
pi_128886277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:48 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Anders gezegd: zou het leven op Aarde niet mogelijk zijn geweest als het hele heelal met zuurstof gevuld was?
Zuurstof is corrosief, dus dat zou leven onmogelijk maken als het heelal vol zou zitten met zuurstof.

quote:
Het leven is een dikke toevalstreffer in een totaal vijandig heelal op een vijandige wereld. En om te denken dat dat heelal voor ons er is, is niet alleen arrogant en kortzichtig maar ook onjuist.
Hoe weet je dat het leven een dikke toevalstreffer is? Dat weet jij dus helemaal niet en daarmee kom jij juist arrogant en kortzinnig over.
pi_128886345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:53 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Dat bewijst het niet, dat bewijst het alleen in dit geval dan.
Het is genoeg bewijs om 'toeval' in dit geval uit te sluiten, aangezien er intelligentie zou vereisen om leven in een lab te reproduceren. Iets wat gelovigen allang hebben geclaimd dat zonder intelligentie leven niet mogelijk is.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:00:01 #120
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128886387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:58 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het is genoeg bewijs om 'toeval' in dit geval uit te sluiten, aangezien er intelligentie zou vereisen om leven in een lab te reproduceren.
jah okee, maar bewijst het niet voor andere al bestaande levensvormen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')