Oh, geef 'ns linkje. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:24 schreef Kerftminister het volgende:
I see what you did there had ik ook kunnen zeggen.
Maar je vergeet Strawberry Swing en Charlie Brown nog.
AUUUUUTTTTTTTTTTTTTTOOOOOOOOOBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHNNNNNNNNNNNN x 100000000quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:25 schreef Tchock het volgende:
Kraftwerk is echt zo'n band waarvan ik me ten volle bewust ben hoe invloedrijk en belangrijk ze zijn geweest voor een groot deel van mijn bibliotheek maar die ik echt niet zelf kan luisteren. Vind er geen reet aan.
Dat is natuurlijk een afschuwelijk hartverscheurend verschrikkelijk mooie cover. Maar ik heb al zó vaak gehoord dat het een beetje cliché is geworden. Met vlagen kan ik er nog enorm van genieten maar als ik Grace aan heb staan skip ik hem regelmatig.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
De Buckley cover van hierboven ook niet
Ja! Van een 16-bits computerspelletje. Ben de naam kwijt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:26 schreef Moody het volgende:
Zelfs het pianoriedeltje in Clocks is geleend he. Triviant vraag!
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh, geef 'ns linkje. Ben benieuwdKan ik die nog toevoegen.
Nee, van deze:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja! Van een 16-bits computerspelletje. Ben de naam kwijt.
Coldplay is altijd nog beter dan U2quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:29 schreef Tchock het volgende:
Als je dat van Coldplay trouwens ergens zegt buiten dit topic krijg je een zee van reacties als:
'Ach ja, iedereen jat van elkaar. Dat is muziek'
'Er zijn maar zo veel combinaties, het lijkt altijd wel op elkaar'
'Maar de rest is totaal anders'
Ja, maar Ocean maakt toch een cover van een Coldplay nummer in dit geval?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Over covers gesproken, ik weet er weer een, en die is echt goed:
En je hebt nog de minste van die Coldplay hits
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Coldplay is altijd nog beter dan U2
Ja dat klopt, maar ik dacht dat je de overeenkomst tussen de OEHOEHOEHOE's bedoelde.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, maar Ocean maakt toch een cover van een Coldplay nummer in dit geval?
Ik bedoelde het net andersom....Coldplay "leent" nogal vaak dingen.
Ja, Coldplay is echt veel beter dan U2.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Coldplay is altijd nog beter dan U2
Boney M stond die daar ook niet om bekend?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
Robert Plant van Led Zeppelin is ook zo'n meesterjatkoning. Je kunt een boek schrijven over wat hij allemaal heeft 'geleend' en dat is vast ook al wel gedaan.
Nee, Bony M playbackte alles terwijl ze deden alsof ze het zelf maakten. Dat is (iets) anders.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Boney M stond die daar ook niet om bekend?
Ken je John Ewbank?
Koningslied is toch origineel?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Boney M stond die daar ook niet om bekend?
Ken je John Ewbank?
Met je kutsmileyquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, Coldplay is echt veel beter dan U2.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Bony M playbackte alles terwijl ze deden alsof ze het zelf maakten. Dat is (iets) anders.
In die stijl: ik was een keer oude singletjes van mijn pa aan het luisteren of er iets leuks bij zat, komt ineens dit langs:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:36 schreef Kerftminister het volgende:
Niks is trouwens genialer dan een nummer luisteren en dan ontdekken dat het gesampled is in een Hip-Hop nummer dat je allang kent. Had ik met Move On Up van Curtis Mayfield bijvoorbeeld. Leukste is als je het niet verwacht en echt moet gaan nadenken terwijl je denkt: 'He, dit ken ik ergens van, waarvan ook alweer?'
Dat sampletje had hij al 10 jaar liggen johquote:
Die wist ik dan weer wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
In die stijl: ik was een keer oude singletjes van mijn pa aan het luisteren of er iets leuks bij zat, komt ineens dit langs:
2pac kom er maar in!
Ja lachen he?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat sampletje had hij al 10 jaar liggen joh
Ik heb dat echt vet laat pas ontdekt, dat alles van Borsato een cover is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja lachen he?
En ook allemaal Italiaanse nummers. Weinig moeite doen.
Prima dat het covers zijn en dat hij en zijn vriendjes er multimultimulti-miljonair van zijn geworden, maar ik heb hem echter nog nooit horen vertellen dat al die nummers geschreven zijn door anderen
Ik wist dat met sommige nummers wel, maar niet met allemaal.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat echt vet laat pas ontdekt, dat alles van Borsato een cover is.
Ik had vroeger altijd zelfgemaakte cassettebandjes met Borsato, Paul de Leeuw, Guus Meeuwis en Acda & De Munnik voor in de autoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik wist dat met sommige nummers wel, maar niet met allemaal.
Toen ik een jaar of 4 was kende ik trouwens al zijn nummers.Ouders vertellen dat nu nog steeds zeer trots, laatste tijd wat minder. Maar toen ik een rebellige Hip-Hop Head was kreeg ik dat vaak te horen. Sinds mijn vader laatst ontdekte dat ik ook Toto en Jimi Hendrix regelmatig luister gaat het wat vaker over muziek weer.
Ik heb nog 2 cd's van vroeger met dingen die ik leuk vond. Eentje uit 2002/2003 ofzo met Def Rhymz, Justin Timberlake, Daniel Bedingfield, Husan vs. Husan, Intwine, Blue, Busted - Year 3000 en R. Kelly.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had vroeger altijd zelfgemaakte cassettebandjes met Borsato, Paul de Leeuw, Guus Meeuwis en Acda & De Munnik voor in de auto
Pak een goede stem en nummers die vrijwel niemand in Nederland kent, vertaal ze in sinterklaasrijmpjes, scheer je snor af en je mag Leontine shaggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat echt vet laat pas ontdekt, dat alles van Borsato een cover is.
Zet die dingen beter in een spoiler....stel je voor dat iemand ze leestquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 cd's van vroeger met dingen die ik leuk vond. Eentje uit 2002/2003 ofzo met Def Rhymz, Justin Timberlake, Daniel Bedingfield, Husan vs. Husan, Intwine, Blue, Busted - Year 3000 en R. Kelly.
Daarna nog eentje toen ik net muziek weer leuk begon te vinden, begin 2006. Met Jan Smit, Robbie Williams, Lange Frans etc. Wie had toen verwacht dat ik 2 jaar later dingen als Madvillain zou luisteren.
Die dingen uit 2002 zijn nog steeds wel guilty pleasures. 2006 was echt een drama, toen ik met Hip-Hop begon was het ook eerst 50 Cent, Soulja Boy enzo, totdat ik een forum en een rateyourmusic ontdekte met al dat spul. Toen kwam ik bij goede dingen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Zet die dingen beter in een spoiler....stel je voor dat iemand ze leest
Wel herkenbaar. Alleen moet je bij mij 2006 vervangen in 1994 en namen gebruiken als Phil Collins, MC Hammer, 2 Unlimited en Vanila Ice
Lange Frans en Jan Smit waren deel van je jeugd. Ze hebben je gemaakt zoals je nu bent. Onderschat dat niet!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Die dingen uit 2002 zijn nog steeds wel guilty pleasures. 2006 was echt een drama, toen ik met Hip-Hop begon was het ook eerst 50 Cent, Soulja Boy enzo, totdat ik een forum en een rateyourmusic ontdekte met al dat spul. Toen kwam ik bij goede dingen.
Tja iedereen is met slecht spul begonnen he.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Lange Frans en Jan Smit waren deel van je jeugd. Ze hebben je gemaakt zoals je nu bent. Onderschat dat niet!
Behalve Miles Davis en zijn ouders.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja iedereen is met slecht spul begonnen he.
Denk niet dat er iemand komt die al op zijn 4e Miles Davis luisterde.
Ik ben opgegroeid met Krezip en Gigi d'Agostinoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Mijn 10-maand oude zoontje luistert nu al aandachtig het nieuwe album van The National zonder te huilen. Ik vind het knapquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |