quote:
Op zondag 14 juli 2013 22:40 schreef Naena het volgende:Ik heb lang niets gepost, maar wel af en toe zo meegelezen en er zijn veel nieuwe bijgekomen en ook alweer veel streepjes geplast

! Gefeliciteerd!
Ik ben toch maar eens naar de dokter gegaan omdat mijn menstruatie zo onregelmatig bleef en hij denkt dat ik cysten op m'n eierstokken heb. Dus nu wacht ik op de brief met afspraak voor de gynaecoloog voor een onderzoek. Hij heeft me gezegd dat ik ook alvast moet inlezen over hormooninjecties en tabletten, zodat ik meteen aan kan geven wat ik eraan wil gaan doen.. Iemand ervaringen hiermee of weet iemand goede websites?
Eerst dacht ik van we hebben geen haast enzo maar ik begon me toch zorgen te maken dat er iets niet goed was. En nu ben ik zo blij dat ik ben gegaan en dat ernaar gekeken gaat worden, ik heb er weer helemaal zin in om me er heel de tijd mee bezig te houden

De huisarts zegt je dat jij moet gaan inlezen zodat je kunt aangeven wat jij wilt doen? Met alle respect maar die gynaecologen hebben ervoor gestudeerd om voor jou een behandeling uit te stippelen en dan kun je bepalen of je dat wel of niet ziet zitten. Wat voor behandeling goed voor je is, is nogal afhankelijk van wat er scheelt en wat de oorzaak daarvan is.
En vaak als alle opties qua behandeling mogelijk zijn (pillen, injecties, ivf), dan wordt er sowieso eerst gestart met het minst ingrijpende: clomidpillen. Werkt dat niet, dan ga je een stap verder met hormoonstimulatie, etc. '
Ik zou zeggen wacht het onderzoek anders eerst even af

Verder kun je je natuurlijk inlezen wat de behandelingen inhouden. Maar laat je niet gek maken! Weet je, soms is het fijn om niet meteen alles al te weten.
Succes iig, ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen. Mocht je vragen hebben over clomid slikken of hormoonstimulatie dan mag je me pmen of idd in het andere topic vragen.