Nog even volhouden en hij dumpt jou gewoon.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:22 schreef bokvansteen het volgende:
Ik kijk er niet meer naar uit hem te zien, als ik hem zie word ik er niet blij van, ik irriteer me aan de meest onbenullige dingen, als hij mij aandacht geef op de relatie manier word ik daar - enorm - chagrijnig van.
Oh.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef bokvansteen het volgende:
Is al gebeurd eind vorig jaar en heeft niks opgeleverd. Hij heeft ook het idee dat hij dan overal op moet gaan letten, dus begrijpelijk dat het dan gewoon niet lukt.
Inmiddels al die maanden al aan het emmeren.
Dat zal geen ramp zijnquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nog even volhouden en hij dumpt jou gewoon.
Maar het is wel een beetje laf en de weg van de minste weerstand. Ik begrijp wel dat dat voor jou makkelijker is. Is er ook een kans dat dat gebeurt?quote:
Wel slap als je het zo zou aanpakken maar het zegt wel duidelijk dat je er geen zin meer in hebt. Gewoon uitmaken dus zo moeilijk is dat niet eens. Duidelijk zijn dat je er geen zin meer in hebt, geen contact meer met hem wil en je verder gaat met je eigen leven. Zal voor hem niet leuk zijn maar so be it, c'est la vie en tis het einde van de wereld niet. Blijven leuren is alleen maar lulliger voor die vent.quote:
Dus je hebt het al aangegeven toen jullie een half jaar hadden? Als die ergenissen er toen al waren heb je het nog lang volgehouden. Zonde van jouw, en zijn, tijd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef bokvansteen het volgende:
Is al gebeurd eind vorig jaar en heeft niks opgeleverd. Hij heeft ook het idee dat hij dan overal op moet gaan letten, dus begrijpelijk dat het dan gewoon niet lukt.
Inmiddels al die maanden al aan het emmeren.
Het is wel duidelijk wat je moet doen. Een break betekent sowieso vaak het einde, bij jullie komt het alleen een stuk later.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:41 schreef bokvansteen het volgende:
Even voor de duidelijkheid: eind vorig jaar heb ik deze gevoelens ter sprake gebracht, toen hebben we besloten een break te nemen zodat ik erachter kon komen of ik hem miste en blabla.
Hij bleef mij pushen en contacten zodat er eigenlijk geen rust kwam, wat ik op zich logisch vond want hij wilde weten waar hij aan toe was. Mijn twijfel kwam toen wel rauw op zijn dak vallen, dus hij wist zich ook geen raad in hoe ermee om te gaan. Nu heb ik het idee dat we gewoon te snel hebben besloten er toch mee door te gaan, met het bekende verhaaltje: de eerste 2 maanden ging het weer super en daarna kakte het weer in en nu zit ik inmiddels op mijn dieptepunt.
Maar toch blijft het moeilijk.
Okay. Maar als de twijfels nu al zo groot zijn en het eerder al niet heeft geholpen om die ter sprake te brengen, denk je dan echt dat het er over een paar jaar beter voor staat? Met de tijd worden de problemen in mijn ervaring alleen maar groter. De eerste twee jaar zouden een roze wolk moeten zijn in vergelijking met latere jaren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:42 schreef bokvansteen het volgende:
Nee Strawberry, toen waren we al een jaar samen. We zitten nu nog net niet op de 2 jaar.
Wat dan precies? Als er nou nog een beetje gevoel in zat, of als ik het idee had dat je hem - hoe klein dan ook - zag zitten, zou ik het begrijpen. Maar van wat ik lees is het bij jou al einde relatie, al een tijdje al. Je hebt allang al afstand van hem genomen.quote:
Het idee de ander pijn te doen en hoe ik goed kan uitleggen zonder dat hij mijn woorden verkeerd begrijpt. Daar heeft hij vaker last van.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat dan precies? Als er nou nog een beetje gevoel in zat, of als ik het idee had dat je hem - hoe klein dan ook - zag zitten, zou ik het begrijpen. Maar van wat ik lees is het bij jou al einde relatie, al een tijdje al. Je hebt allang al afstand van hem genomen.
Wat is er dus moeilijk aan?
Het gaat sowieso pijn doen en dat is moeilijk, maar uitstellen maakt het er niet beter op voor hem.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:51 schreef bokvansteen het volgende:
[..]
Het idee de ander pijn te doen en hoe ik goed kan uitleggen zonder dat hij mijn woorden verkeerd begrijpt. Daar heeft hij vaker last van.
Gewoon doen wat is er nou zo lastig aan? Of denk je nou werkelijk dat deze relatie voor de rest van je leven is? Hebben jullie een koophuis misschien dan kan ik me de twijfel nog voorstellen maar dan nog zou ik het uitmaken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:49 schreef bokvansteen het volgende:
Eigenlijk meer tips voor het doorhakken van de knoop
Het is zo moeilijk omdat er geen enkele garantie is dat een andere relatie beter zal zijn. Het is moeilijk om een goede relatie op te bouwen, en 'gevoel' is er maar een klein deel van. Een relatie is niet iets dat zomaar ontstaat en blijft leven als je er passief mee omgaat.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:22 schreef bokvansteen het volgende:
Waarom is dit altijd zo moeilijk? Zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met het probleem de knoop door te hakken terwijl je eigenlijk weet dat het beter is de relatie te verbreken?
Als je nu niet ingrijpt doe je jezelf pijn. En uiteindelijk ontsnap je er niet aan om hem ook pijn te doen. Pijn hoort er nou eenmaal bij.quote:
Wees duidelijk, vertel het vanuit jouw kant. Dus 'ik dit, ik dat, ik zus', in plaats van smijten met verwijten (jij dit, jij zus, jij zo). Volgens mij is het helder waarom jij niet verder wil en kun je dat zo opsommen.quote:en hoe ik goed kan uitleggen zonder dat hij mijn woorden verkeerd begrijpt. Daar heeft hij vaker last van.
1. Wees eerlijkquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:49 schreef bokvansteen het volgende:
Eigenlijk meer tips voor het doorhakken van de knoop
Of blijf eens een poosje alleen, is misschien eens beter voor je?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:02 schreef bokvansteen het volgende:
Het is niet mijn eerste relatie, heb meerdere relaties van +2 jaar gehad. Toch vond ik het altijd moeilijk het beslsuit te nemen en ook altijd ben ik degene die hier last van heeft. Ben zelf nog nooit gedumpt.
Mijn besluit staat vast, nu is het voor hem het meest eerlijk het zo snel mogelijk te vertellen.
Ik ga ervan uit dat ik ook wel een relatie tref waar ook ik voor wil blijven knokken en waarbij ik niet al na een jaar zulke problemen krijg die langer aan blijven modderen dan nodig is.
Dit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:03 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
1. Wees eerlijk
2. Blijf dicht bij jezelf (Dus niet: Maar jij doet dit, en zus en zo.) Mijn gevoel is... dus ik heb besloten dat...
3. Hou het kort, en bondig, vertel niet dat je het niet meer ziet zitten (dit laat nl. ruimte voor overleg of weer allerlei dingen "proberen"), maar vertel dat je het wil uitmaken. Punt. Geef aan waarom, maar verval niet teveel in allerlei voorbeelden.
4. Ga weg. Je kunt op dat moment aangeven wat jij besloten hebt en waarom, maar verder heeft het op dat moment toch geen zin om daar heel uitgebreid met elkaar over te gaan zitten praten. Hij zal uitleg willen, het willen begrijpen, willen vasthouden aan wat is enz. enz. maar dat heeft op dat moment geen zin. Hoe rottig dat ook is.
Tsja... ik weet niet hoe oud TS is. Een beetje zelfreflectie na een relatie is nooit verkeerd. Er is nu een paar keer iets misgegaan. Als je heel eerlijk tegen jezelf bent, kun je dan overeenkomsten vaststellen, wat zijn die overeenkomsten, waardoor komt dat enz.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Of blijf eens een poosje alleen, is misschien eens beter voor je?
Zo volwassen joh, maak het nou maar gewoon uit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:08 schreef bokvansteen het volgende:
Ben 23 ;-) ben voor deze relatie 1 jaar alleen geweest en vanaf mn 15e alleen maar gezeik. Alleen zijn zou even geen overbodige luxe zijn haha.
Gelukkig heb ik mijn eigen huis, hij woont nog thuis en is bijna 30.
Hoef je hem hier niet verder af te zeiken om zijn woonsituatie hoor.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:13 schreef bokvansteen het volgende:
Jahaaa, Murdera.
Dat zei ik net toch al, mijn besluit staat vast
Dat is toch geen reden om het uit te makenquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zo volwassen joh, maak het nou maar gewoon uit.
nee, maar haar besluit staat al lang vast, alleen moet ze dat dan maar gaan doen ipv hem hier nog even belachelijk maken omdat hij nog thuis woont.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om het uit te maken
Dan moet je leren quoten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:16 schreef bokvansteen het volgende:
O.. dacht dat ik gewoon reageerde op de vraag of wij samen een koophuis hadden of iets dergelijks..
Dat heb ik ook een keer gehad. Paar maanden te lang met iemand rondgehangen en toen ik eindelijk de knoop doorhakte en in de auto stapte heb ik knetterhard gejuicht.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:46 schreef Isabeau het volgende:
en toen ik eenmaal in mijn eigen huisje zat heb ik de eerste avond ongelofelijk zitten janken - van opluchting
Waarom?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gehad. Paar maanden te lang met iemand rondgehangen en toen ik eindelijk de knoop doorhakte en in de auto stapte heb ik knetterhard gejuicht.. Zelden zo blij geweest als toen.
Het voelde ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Omdat ik na heel kort al besefte dat dit em niet ging worden en ik aan bleef modderen. Ze bleek een psycho te zijn (mijn portomonnee doorzoeken om te kijken of er foto's van mijn 'andere relatie' (die ik niet had) in zat enzo). Dat was dus gewoon een opluchting. Dat heb je soms. Niet alle relaties zijn áltijd maar met de ware.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
Waarom?
Ik voelde me er altijd wel kut bij. Het is toch iets waarvan je echt wilde dat het iets zou worden. Waar je tijd in moeite hebt gestopt, waar je hoop voor had. Anders ga je geen relatie aan lijkt me?
Je verwacht toch niet dat iemand met een nickname als de mijne rustig en meelevend is tegen noobs he?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:22 schreef bokvansteen het volgende:
Komt goed Murdera. Niet zo streng meteen, ik ben net nieuw!
Hm ja, maar ook relaties die feitelijk echt gewoon kut waren, waar ik me echt slecht behandeld voelde, dan nog vond ik het naar.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat ik na heel kort al besefte dat dit em niet ging worden en ik aan bleef modderen. Ze bleek een psycho te zijn (mijn portomonnee doorzoeken om te kijken of er foto's van mijn 'andere relatie' (die ik niet had) in zat enzo). Dat was dus gewoon een opluchting. Dat heb je soms. Niet alle relaties zijn áltijd maar met de ware.
Bedankt. We kunnen hem ook openlaten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |