abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128830764
Deze week na weken malen besloten dat mijn relatie (> 1,5 jaar) niet meer gezond is, dus dat het beter is ermee te gaan stoppen. Maar is dat wel zo? Van die vraag krijg ik inmiddels een steeds grotere steen in mijn buik gevoel.

Ik kijk er niet meer naar uit hem te zien, als ik hem zie word ik er niet blij van, ik irriteer me aan de meest onbenullige dingen, als hij mij aandacht geef op de relatie manier word ik daar - enorm - chagrijnig van. Ook nog een aantal redenen qua toekomstplanning met hem, inmiddels richt ik me meer op een toekomst die vooral gericht is op mezelf. Genoeg redenen dus om ermee te stoppen, zou je denken. Mijn vriend merkt dit natuurlijk ook allemaal aan mij, maar ik krijg het gewoon nog niet eruit om te zeggen hoe en wat.

Waarom is dit altijd zo moeilijk? Zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met het probleem de knoop door te hakken terwijl je eigenlijk weet dat het beter is de relatie te verbreken?

Iemand tips om tot het besluit te komen dat het ECHT beter is en dat je geen twijfels meer hoeft te hebben?

O, ik ben nieuw op dit forum, kan ik me nog ergens voorstellen? :)
pi_128830864
emigreren
pi_128830900
Je bent nog niet zeker van je zaak. De relatie beëindigen kan altijd nog. Wellicht kun je met je vriend concreet bespreken welk gedrag voor jou vervelend is en hoe je dat ervaart. Als hij jou écht respecteert en graag de relatie wil voortzetten, zal hij moeite doen om zich aan te passen.
pi_128830994
Is al gebeurd eind vorig jaar en heeft niks opgeleverd. Hij heeft ook het idee dat hij dan overal op moet gaan letten, dus begrijpelijk dat het dan gewoon niet lukt.

Inmiddels al die maanden al aan het emmeren.
pi_128830996
Heb je al iets hiervan met je vriend gedeeld? Niet zo leuk als dit rauw op zijn dak valt. Als je het eerst bespreekt wordt het daarna makkelijker.

En het klopt dat het niet makkelijk is dit bespreekbaar te maken, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
pi_128831041
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:22 schreef bokvansteen het volgende:
Ik kijk er niet meer naar uit hem te zien, als ik hem zie word ik er niet blij van, ik irriteer me aan de meest onbenullige dingen, als hij mij aandacht geef op de relatie manier word ik daar - enorm - chagrijnig van.
Nog even volhouden en hij dumpt jou gewoon. :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:32:05 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_128831065
Wat wil je mij vertellen schatje?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_128831066
Praat je wel met je vriend? Zoals ik het nu lees zou het als een totale verrassing overkomen bij hem, terwijl het - gezien het een tijdje speelt - iets is waar hij begrip voor zou kunnen hebben (en zou het dus minder moeilijk moeten zijn om het te bespreken/vertellen).
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:32:13 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_128831068
Wat zijn de voordelen als je nog bij hem zou blijven? Wat is er nog leuk aan hem? .. maar zoals ik het lees zit er niet veel fut meer in.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_128831086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef bokvansteen het volgende:
Is al gebeurd eind vorig jaar en heeft niks opgeleverd. Hij heeft ook het idee dat hij dan overal op moet gaan letten, dus begrijpelijk dat het dan gewoon niet lukt.

Oh.

Nou ja, dan is het even doorbijten en knopen doorhakken. Als het gevoel er niet meer is, is het er niet meer.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:33:59 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128831105
Tja, uitmaken is nooit makkelijk. Maar wat je ook doet, als je het uitmaakt maak het dan wel op een manier uit dat hij zich realiseert dat het nooit en te nimmer ooit nog eens goed zou kunnen komen. Het is altijd makkelijker op het moment om de gedumpte het (al dan niet vage) idee te geven dat het misschien ooit nog wel eens goed komt maar uiteindelijk verlengt dat alleen maar de verwerkingsperiode van degene die gedumpt wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_128831187
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nog even volhouden en hij dumpt jou gewoon. :)
Dat zal geen ramp zijn :X
pi_128831244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef bokvansteen het volgende:

Maar het is wel een beetje laf en de weg van de minste weerstand. Ik begrijp wel dat dat voor jou makkelijker is. Is er ook een kans dat dat gebeurt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:40:44 #14
189978 controlaltdelete
pi_128831271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef bokvansteen het volgende:

[..]

Wel slap als je het zo zou aanpakken maar het zegt wel duidelijk dat je er geen zin meer in hebt. Gewoon uitmaken dus zo moeilijk is dat niet eens. Duidelijk zijn dat je er geen zin meer in hebt, geen contact meer met hem wil en je verder gaat met je eigen leven. Zal voor hem niet leuk zijn maar so be it, c'est la vie en tis het einde van de wereld niet. Blijven leuren is alleen maar lulliger voor die vent.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_128831292
Even voor de duidelijkheid: eind vorig jaar heb ik deze gevoelens ter sprake gebracht, toen hebben we besloten een break te nemen zodat ik erachter kon komen of ik hem miste en blabla.

Hij bleef mij pushen en contacten zodat er eigenlijk geen rust kwam, wat ik op zich logisch vond want hij wilde weten waar hij aan toe was. Mijn twijfel kwam toen wel rauw op zijn dak vallen, dus hij wist zich ook geen raad in hoe ermee om te gaan. Nu heb ik het idee dat we gewoon te snel hebben besloten er toch mee door te gaan, met het bekende verhaaltje: de eerste 2 maanden ging het weer super en daarna kakte het weer in en nu zit ik inmiddels op mijn dieptepunt.

Maar toch blijft het moeilijk.
pi_128831293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef bokvansteen het volgende:

Dus je hebt het al aangegeven toen jullie een half jaar hadden? Als die ergenissen er toen al waren heb je het nog lang volgehouden. Zonde van jouw, en zijn, tijd.
pi_128831313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:41 schreef bokvansteen het volgende:
Even voor de duidelijkheid: eind vorig jaar heb ik deze gevoelens ter sprake gebracht, toen hebben we besloten een break te nemen zodat ik erachter kon komen of ik hem miste en blabla.

Hij bleef mij pushen en contacten zodat er eigenlijk geen rust kwam, wat ik op zich logisch vond want hij wilde weten waar hij aan toe was. Mijn twijfel kwam toen wel rauw op zijn dak vallen, dus hij wist zich ook geen raad in hoe ermee om te gaan. Nu heb ik het idee dat we gewoon te snel hebben besloten er toch mee door te gaan, met het bekende verhaaltje: de eerste 2 maanden ging het weer super en daarna kakte het weer in en nu zit ik inmiddels op mijn dieptepunt.

Het is wel duidelijk wat je moet doen. Een break betekent sowieso vaak het einde, bij jullie komt het alleen een stuk later.
pi_128831318
Nee Strawberry, toen waren we al een jaar samen. We zitten nu nog net niet op de 2 jaar.
pi_128831319
Pak een friendszoner die je tijdelijk wat aandacht geeft als het over is ^O^
pi_128831325
Tja, geen redden meer aan dus. Gewoon eerlijk zeggen dat het ook na de tweede keer niks oplevert en driemaal in dit geval geen scheepsrecht is.

En volgens mij moet hier wel ergens een voorsteltopic zijn :P
pi_128831396
Ik heb bij mijn eerste lange relatie ook heel lang gewacht voor ik de knoop doorhakte en hoopte stiekem ook dat hij het zou beëindigen. Dat gebeurde dus niet. Toen, zonder planning of wat dan ook, plots gewoon gezegd dat het over was. En dat had ik 10 minuten daarvoor niet bedacht.

en toen ik eenmaal in mijn eigen huisje zat heb ik de eerste avond ongelofelijk zitten janken - van opluchting
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128831416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:42 schreef bokvansteen het volgende:
Nee Strawberry, toen waren we al een jaar samen. We zitten nu nog net niet op de 2 jaar.
Okay. Maar als de twijfels nu al zo groot zijn en het eerder al niet heeft geholpen om die ter sprake te brengen, denk je dan echt dat het er over een paar jaar beter voor staat? Met de tijd worden de problemen in mijn ervaring alleen maar groter. De eerste twee jaar zouden een roze wolk moeten zijn in vergelijking met latere jaren.

En zoals vaak, de vraag stellen is hem beantwoorden. Denk dat je vooral wat extra bevestiging zoekt dat het goed is om het uit te maken, maar eigenlijk weet je zelf al dat het daar hoe dan ook op gaat uitdraaien. :) Succes.
pi_128831462
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:41 schreef bokvansteen het volgende:
Wat dan precies? Als er nou nog een beetje gevoel in zat, of als ik het idee had dat je hem - hoe klein dan ook - zag zitten, zou ik het begrijpen. Maar van wat ik lees is het bij jou al einde relatie, al een tijdje al. Je hebt allang al afstand van hem genomen.

Wat is er dus moeilijk aan?
pi_128831468
Eigenlijk meer tips voor het doorhakken van de knoop
pi_128831483
Ik was bij mijn eerste lange relatie overigens de tegenpartij in een zelfde soort verhaal.
Ik merkte al een paar weken dat er iets was, ik kon niets meer goed doen, rust, lief doen, leuke dingen doen, niets hielp.
Ik werd afgekat, genegeerd en kut behandeld.
Uiteindelijk heeft ze het dan toch durven zeggen, maar wat een klote periode was dat.
pi_128831502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat dan precies? Als er nou nog een beetje gevoel in zat, of als ik het idee had dat je hem - hoe klein dan ook - zag zitten, zou ik het begrijpen. Maar van wat ik lees is het bij jou al einde relatie, al een tijdje al. Je hebt allang al afstand van hem genomen.

Wat is er dus moeilijk aan?
Het idee de ander pijn te doen en hoe ik goed kan uitleggen zonder dat hij mijn woorden verkeerd begrijpt. Daar heeft hij vaker last van.
pi_128831539
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:51 schreef bokvansteen het volgende:

[..]

Het idee de ander pijn te doen en hoe ik goed kan uitleggen zonder dat hij mijn woorden verkeerd begrijpt. Daar heeft hij vaker last van.
Het gaat sowieso pijn doen en dat is moeilijk, maar uitstellen maakt het er niet beter op voor hem.
pi_128831543
Mijn ex deed het gewoon doodleuk via telefoon, terwijl ik twee dagen eerder nog gewoon bij d'r was. "Ik durfde niks te zeggen." Rot op joh :'), zonder iets te laten merken is het pas echt rauw op je dak. Oh, ze leest trouwens wel eens op FOK! kwam ik achter, dus als ze dit leest zou dat tof zijn :Y
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:53:30 #29
189978 controlaltdelete
pi_128831563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:49 schreef bokvansteen het volgende:
Gewoon doen wat is er nou zo lastig aan? Of denk je nou werkelijk dat deze relatie voor de rest van je leven is? Hebben jullie een koophuis misschien dan kan ik me de twijfel nog voorstellen maar dan nog zou ik het uitmaken.
pi_128831567
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:22 schreef bokvansteen het volgende:

Waarom is dit altijd zo moeilijk? Zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met het probleem de knoop door te hakken terwijl je eigenlijk weet dat het beter is de relatie te verbreken?
Het is zo moeilijk omdat er geen enkele garantie is dat een andere relatie beter zal zijn. Het is moeilijk om een goede relatie op te bouwen, en 'gevoel' is er maar een klein deel van. Een relatie is niet iets dat zomaar ontstaat en blijft leven als je er passief mee omgaat.

Weet je wel zeker dat je met een ander niet hetzelfde gaat krijgen?

De enige reden die ik zie om een relatie te beeindigen is als je hem gestart bent zonder dat je wist waar je aan begon, en dat je inmiddels iets geleerd hebt. Heb jij geleerd van deze relatie?

Als je niet eerlijk tegen jezelf kan zeggen dat je er iets van geleerd hebt, dan zal je volgende relatie niet beter gaan, en heb je je huidige relatie vergooid vanwege een gevoel. Weet je wel zeker dat je je huidige relatie niet genoeg waard vind om er voor te vechten? Een volgende relatie zul je ook voor moeten vechten.
pi_128831579
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:51 schreef bokvansteen het volgende:

[..]

Het idee de ander pijn te doen
Als je nu niet ingrijpt doe je jezelf pijn. En uiteindelijk ontsnap je er niet aan om hem ook pijn te doen. Pijn hoort er nou eenmaal bij.

quote:
en hoe ik goed kan uitleggen zonder dat hij mijn woorden verkeerd begrijpt. Daar heeft hij vaker last van.
Wees duidelijk, vertel het vanuit jouw kant. Dus 'ik dit, ik dat, ik zus', in plaats van smijten met verwijten (jij dit, jij zus, jij zo). Volgens mij is het helder waarom jij niet verder wil en kun je dat zo opsommen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:55:02 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128831612
prima jezelf voor de gek te houden en een geveinste steen in je buik te laten groeien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:56:12 #33
189978 controlaltdelete
pi_128831648
Ik snap dat niet hoor. Je zegt: ik heb er geen zin meer in, niet meer in jou en in seks met jou, ik zie er geen toekomst meer in, ik vind je niet meer aantrekkelijk en ik wil liever alleen dingen gaan doen. Ik weet zeker dat ie het dan wel snapt.
pi_128831810
Toen ik het uitmaakte was juist de sex eigenlijk altijd nog steeds geweldig en was er ook wel een toekomst. Volgens mij is dat verschillend.
pi_128831815
Het is niet mijn eerste relatie, heb meerdere relaties van +2 jaar gehad. Toch vond ik het altijd moeilijk het besluit te nemen en ook altijd ben ik degene die hier last van heeft. Ben zelf nog nooit gedumpt.

Mijn besluit staat vast, nu is het voor hem het meest eerlijk het zo snel mogelijk te vertellen.

Ik ga ervan uit dat ik ook wel een relatie tref waar ook ik voor wil blijven knokken en waarbij ik niet al na een jaar zulke problemen krijg die langer aan blijven modderen dan nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door bokvansteen op 11-07-2013 13:04:22 (typo) ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:03:31 #36
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_128831838
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:49 schreef bokvansteen het volgende:
1. Wees eerlijk

2. Blijf dicht bij jezelf (Dus niet: Maar jij doet dit, en zus en zo.) Mijn gevoel is... dus ik heb besloten dat...

3. Hou het kort, en bondig, vertel niet dat je het niet meer ziet zitten (dit laat nl. ruimte voor overleg of weer allerlei dingen "proberen"), maar vertel dat je het wil uitmaken. Punt. Geef aan waarom, maar verval niet teveel in allerlei voorbeelden.

4. Ga weg. Je kunt op dat moment aangeven wat jij besloten hebt en waarom, maar verder heeft het op dat moment toch geen zin om daar heel uitgebreid met elkaar over te gaan zitten praten. Hij zal uitleg willen, het willen begrijpen, willen vasthouden aan wat is enz. enz. maar dat heeft op dat moment geen zin. Hoe rottig dat ook is.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:04:02 #37
189978 controlaltdelete
pi_128831857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:02 schreef bokvansteen het volgende:
Het is niet mijn eerste relatie, heb meerdere relaties van +2 jaar gehad. Toch vond ik het altijd moeilijk het beslsuit te nemen en ook altijd ben ik degene die hier last van heeft. Ben zelf nog nooit gedumpt.

Mijn besluit staat vast, nu is het voor hem het meest eerlijk het zo snel mogelijk te vertellen.

Ik ga ervan uit dat ik ook wel een relatie tref waar ook ik voor wil blijven knokken en waarbij ik niet al na een jaar zulke problemen krijg die langer aan blijven modderen dan nodig is.
Of blijf eens een poosje alleen, is misschien eens beter voor je?
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:05:04 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128831887
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:03 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

1. Wees eerlijk

2. Blijf dicht bij jezelf (Dus niet: Maar jij doet dit, en zus en zo.) Mijn gevoel is... dus ik heb besloten dat...

3. Hou het kort, en bondig, vertel niet dat je het niet meer ziet zitten (dit laat nl. ruimte voor overleg of weer allerlei dingen "proberen"), maar vertel dat je het wil uitmaken. Punt. Geef aan waarom, maar verval niet teveel in allerlei voorbeelden.

4. Ga weg. Je kunt op dat moment aangeven wat jij besloten hebt en waarom, maar verder heeft het op dat moment toch geen zin om daar heel uitgebreid met elkaar over te gaan zitten praten. Hij zal uitleg willen, het willen begrijpen, willen vasthouden aan wat is enz. enz. maar dat heeft op dat moment geen zin. Hoe rottig dat ook is.
Dit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:06:14 #39
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_128831922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Of blijf eens een poosje alleen, is misschien eens beter voor je?
Tsja... ik weet niet hoe oud TS is. Een beetje zelfreflectie na een relatie is nooit verkeerd. Er is nu een paar keer iets misgegaan. Als je heel eerlijk tegen jezelf bent, kun je dan overeenkomsten vaststellen, wat zijn die overeenkomsten, waardoor komt dat enz.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_128832009
Ben 23 ;-) ben voor deze relatie 1 jaar alleen geweest en vanaf mn 15e alleen maar gezeik. Alleen zijn zou even geen overbodige luxe zijn haha.

Gelukkig heb ik mijn eigen huis, hij woont nog thuis en is bijna 30.
pi_128832045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:08 schreef bokvansteen het volgende:
Ben 23 ;-) ben voor deze relatie 1 jaar alleen geweest en vanaf mn 15e alleen maar gezeik. Alleen zijn zou even geen overbodige luxe zijn haha.

Gelukkig heb ik mijn eigen huis, hij woont nog thuis en is bijna 30.
Zo volwassen joh, maak het nou maar gewoon uit.
pi_128832159
Jahaaa, Murdera.

Dat zei ik net toch al, mijn besluit staat vast ;)
pi_128832178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:13 schreef bokvansteen het volgende:
Jahaaa, Murdera.

Dat zei ik net toch al, mijn besluit staat vast ;)
Hoef je hem hier niet verder af te zeiken om zijn woonsituatie hoor. :')
pi_128832238
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Zo volwassen joh, maak het nou maar gewoon uit.
Dat is toch geen reden om het uit te maken :')
pi_128832258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:15 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat is toch geen reden om het uit te maken :')
nee, maar haar besluit staat al lang vast, alleen moet ze dat dan maar gaan doen ipv hem hier nog even belachelijk maken omdat hij nog thuis woont. :')
pi_128832260
O.. dacht dat ik gewoon reageerde op de vraag of wij samen een koophuis hadden of iets dergelijks..
pi_128832288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:16 schreef bokvansteen het volgende:
O.. dacht dat ik gewoon reageerde op de vraag of wij samen een koophuis hadden of iets dergelijks..
Dan moet je leren quoten.
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 juli 2013 @ 13:20:04 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128832346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:46 schreef Isabeau het volgende:
en toen ik eenmaal in mijn eigen huisje zat heb ik de eerste avond ongelofelijk zitten janken - van opluchting
Dat heb ik ook een keer gehad. Paar maanden te lang met iemand rondgehangen en toen ik eindelijk de knoop doorhakte en in de auto stapte heb ik knetterhard gejuicht. 8-). Zelden zo blij geweest als toen.

Het voelde ongeveer zo:

pi_128832407
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat heb ik ook een keer gehad. Paar maanden te lang met iemand rondgehangen en toen ik eindelijk de knoop doorhakte en in de auto stapte heb ik knetterhard gejuicht. 8-). Zelden zo blij geweest als toen.

Het voelde ongeveer zo:

[ afbeelding ]
Waarom?
Ik voelde me er altijd wel kut bij. Het is toch iets waarvan je echt wilde dat het iets zou worden. Waar je tijd in moeite hebt gestopt, waar je hoop voor had. Anders ga je geen relatie aan lijkt me?
pi_128832445
Komt goed Murdera. Niet zo streng meteen, ik ben net nieuw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')