Ik dacht dat het lempur wasquote:
dat klinktquote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:24 schreef minilot het volgende:
Gisterenavond pho op. Voor wie het niet kent: da's Vietnamese supersoep!
Zelf de bouillon gemaakt, waar onder meer geroosterde uien, geroosterde gember, knoflook, steranijs, kruidnagel, kaneel, venkelzaad, kaneel en rawitpepertjes in meetrekt, en waar na het zeven nog wat palmsuiker en vissaus in ging. Echt waanzinnig lekkere bouillon!![]()
Vervolgens dikke verse udonnoedels in een steelpannetje gedaan met wat sissende sesamolie. Hete noedels in een soepbord gelegd, evenals taugé, heel veel gesneden bosui en stijf opgerolde rosbiefplakjes die ik eerst besmeerd had met een mespuntje hoisinsaus.
Daar dan de hete bouillon opgeschonken en er daarna nog handenvol koriander en Thaise basilicum op gestrooid en geserveerd met een partje limoen om erover uit te knijpen, en een paar druppels Srirachasaus.
Het was echt het lekkerste dat ik in weken heb gegeten!
Paddestoelen! Shiitake of oesterzwammen bakken en erin stoppen. Maar ook zonder vervanging voor het vlees is de soep geniaal. Kan ik weten, want alleen mijn lief had er rosbiefrolletjes in, ik deed het zonder.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat klinkt![]()
IDeetjes voor hoe ik m vega zou kunnen maken?
oh noms! En ipv vissaus ? Mijn vriend is vegetariër maae ik weet niet precies hoe strikt ie is op t gebied van vis eigkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Paddestoelen! Shiitake of oesterzwammen bakken en erin stoppen. Maar ook zonder vervanging voor het vlees is de soep geniaal. Kan ik weten, want alleen mijn lief had er rosbiefrolletjes in, ik deed het zonder.
Waarom olie?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:22 schreef Mirjam het volgende:
Zometeen een grote ovenkip in de oven met een citroen in z'n reet, en olie en kipkruiden op het velletje
erbij verss tokbrood en zelfgemaakte aioli
Dan wordt het velletje lekker knapperig, mengen de kruiden goed en droogt 'ie niet uitquote:
Heerlijk!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had penne met spinazie en knoflook in room met parmezaanse kaas
quote:Op maandag 15 juli 2013 17:33 schreef MaximusTG het volgende:
Broodje hamburgerrrrrr:
[ link | afbeelding ]
Zelfgebakken broodje met sesam, geroosterd. Ketchup en sausje van augurk, mosterd en mayo. Sla, tomaat. Hamburger. Komkommer en meer mosterd-mayo-augurksaus.
quote:Op maandag 15 juli 2013 19:15 schreef Geerd het volgende:
Worteltjes gekookt met vissticks had ik nog over
quote:Op maandag 15 juli 2013 17:33 schreef MaximusTG het volgende:
Broodje hamburgerrrrrr:
[ link | afbeelding ]
Zelfgebakken broodje met sesam, geroosterd. Ketchup en sausje van augurk, mosterd en mayo. Sla, tomaat. Hamburger. Komkommer en meer mosterd-mayo-augurksaus.
En zo geschiedde..quote:Op maandag 15 juli 2013 10:21 schreef minilot het volgende:
Ik doe vanavond een RobinOokje: gestoomde dorade
Vanmiddag eerst eens langs Simit Sarayi voor lunch, na alle verhalen hierover
Pas op je bloeddrukquote:Op maandag 15 juli 2013 22:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik zit een hele zak drop leeg te vreten
Ik een paar koude gehaktballetjesquote:Op maandag 15 juli 2013 22:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik zit een hele zak drop leeg te vreten
Is vast ook heel lekkerquote:Op maandag 15 juli 2013 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik een paar koude gehaktballetjes
Ik zit met een Smoothie van een halve liter yoghurt met aardbeienquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
Zit nu een 'smoothie' (nou ja, yoghurt, diepvriesbosvruchten en een banaan geblenderd) naar binnen te slurpen en wat theelekker fris begin van de dag.
? Waarom dan? worden ze te vroeg geplukt?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
Nomnomnom. Aardbeitjes zijn nog duur hieren niet zo lekker als de Hollandsche aardbeitjes. Niet zo zoet
Maar de bosvruchtenmix van de Lidl doet 't ook prima
![]()
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:00 schreef MaximusTG het volgende:
Wat gehaktballetjes met brunsos, salade en sneetjes desembrood;
[ link | afbeelding ]
Ik had een zooi aardbeien in de reclame gekochtquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
Nomnomnom. Aardbeitjes zijn nog duur hieren niet zo lekker als de Hollandsche aardbeitjes. Niet zo zoet
Maar de bosvruchtenmix van de Lidl doet 't ook prima
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb net jam gemaakt van de ongelofelijk lekkere aardbeienquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had een zooi aardbeien in de reclame gekochtgrote dozen ik geloof 500 gram voor 99 cent,
ik had 8 dozendus aardbeien zat op dit moment
![]()
Ik heb net aardappelpuree, verse snijboontjes en een groentekroket op en ik zit (alweer) aan de
IJskoffie nu![]()
Die IJskoffie is verslavend![]()
Hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb net jam gemaakt van de ongelofelijk lekkere aardbeien
Damn! Krijg je dat op voor ze rot zijn?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had een zooi aardbeien in de reclame gekochtgrote dozen ik geloof 500 gram voor 99 cent,
ik had 8 dozen![]()
Je kan ze ook invriezen heh...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Damn! Krijg je dat op voor ze rot zijn?
Ik ook! En kersenjam met kersen zelf geplukt in opa's boom onder strikte begeleiding van opa zelfquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb net jam gemaakt van de ongelofelijk lekkere aardbeien
Klinkt goed na wat googlen! Welk recept gebruik je?quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:56 schreef minilot het volgende:
Flink ontbijt gemaakt net. Omelet van drie eieren + sojasaus met erdoor: een halve rode ui, een groen pepertje, een flinke aardappel in kleine blokjes en een half struikje paksoi, in dunne reepjes.
Erbij een smoothie gedronken van watermeloen en kersen.
Vanavond 'crab rangoon' met homemade zoetsure saus en coleslaw met kokosnoot.
dus!
Dit wordt 'm! Gebakken in de oven dus - niet gefrituurd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Klinkt goed na wat googlen! Welk recept gebruik je?
Ot, een koekje en een glas ice tea, zo een restje wok
dat zijn de beste lunchesquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:29 schreef minilot het volgende:
Ik had een zeer ongebruikelijke kantoorlunch: een broodje kaassoufflé met pindasaus en een huzarenslaatje.
Wtf kaas met pindakaas, sja op zich zit beide kaas inquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:29 schreef minilot het volgende:
Ik had een zeer ongebruikelijke kantoorlunch: een broodje kaassoufflé met pindasaus en een huzarenslaatje.
Probeer het maar eens!quote:
Hoe smaakte het ervoor?quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:01 schreef Geerd het volgende:
Whehe spinazie uit de diepvries smaakte ook nog eens na spinazie, wie had dat gedacht.
En nee niet de la crememoet aan de lijn denken hey.
Met een grote salade, meer krijg ik nu niet weg met die hittequote:
Gelukt! Lekker, maar voortaan toch maar gewoon frituren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit wordt 'm! Gebakken in de oven dus - niet gefrituurd.
Ik was gisteren pas héél laat terug van mijn werk en heb gewoon een boterham gegeten, dus vanavond alsnog
Zo laat nog? Ik heb helemaal geen honger met dit weerquote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:45 schreef Aberkullie het volgende:
Aardappels in schil met rozemarijn- uit de oven, verse spinazie en zalmfilet
Oh nee dit was begin van de avond, ik loop een beetje achter.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zo laat nog? Ik heb helemaal geen honger met dit weer![]()
Glaasje witte wijn en bakkie pinda's, want ik heb een paar uur braaf aan een schilderijtje zitten
werken dus wel verdient
Ah! Ik vond het al wat veel zo laat op de avondquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh nee dit was begin van de avond, ik loop een beetje achter.
Hoe maak je die?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:26 schreef Helsinki het volgende:
[ afbeelding ]
Koolhydraatarme pannenkoekjes.
Wat zijn koolhydraatarme pannenkoekjes?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:26 schreef Helsinki het volgende:
[ afbeelding ]
Koolhydraatarme pannenkoekjes.
Ik weet wel wat het is maar wil weten wat je er dan in moet doen ipv meelquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Gelukkig ik ben niet de enige die niet weet wat het is!
Ik heb gegoogeldquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het is maar wil weten wat je er dan in moet doen ipv meel
Dat klinkt al een stuk eenvoudiger dan die pannenkoeken die ik had gegoogeld!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:47 schreef Helsinki het volgende:
Haha het zijn pannenkoekjes gemaakt van 100 gr. roomkaas, 2 eieren, theelepeltje kaneel en wat druppels zoetstof. Ik vond het erg lekker (had ik niet verwacht).
Ik zie hetquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk eenvoudiger dan die pannenkoeken die ik had gegoogeld!
Bij moet het ook simpelquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:50 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik zie het. Al staan op internet genoeg recepten, dus voor ieder wat wils. Ik houd wel van simpel.
Haha als je er toch veel stroop op doet heeft het niet veel nut dat je pannenkoeken koolhydraatarm zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Bij moet het ook simpelmaar als ik pannenkoeken eet wil ik ook gewoon pannenkoeken
![]()
met liefst veel stroop, het enige dat ik doe is met sojamelk i.p.v. gewone melk![]()
Misschien een goed idee voor morgen
Wordt een duur harinkje,quote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:28 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha als je er toch veel stroop op doet heeft het niet veel nut dat je pannenkoeken koolhydraatarm zijn
Ja, je kan ook quoten ipv editquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:24 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Straks broodje hamburger maken met ui. komkommer en tomaat.
Oh en kaas!
Nee, daarom maak ik ook gewonequote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:28 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha als je er toch veel stroop op doet heeft het niet veel nut dat je pannenkoeken koolhydraatarm zijn
en wat is dan siroop zonder khquote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:34 schreef Helsinki het volgende:
[..]. Ik heb daarom siroop zonder kh gebruikt, anders heeft het inderdaad geen zin.
Hoe is het gegaan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:28 schreef MaximusTG het volgende:
Ff een weekendje in huis van mn ouders; plantjes water geven en zo. Voordeel: bbqen! Ga morgen bbqen, vanavond pizza op de bbq. Briketten onderop, rooster met stenen, dan daar wat hout naast. Ben benieuwd.
Grappig, hebben wij ook in de planningquote:
Beetje laat, maar goedquote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:52 schreef foodlover het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan?
Heb toevallig van de week een poging gedaan met pizzasteen op de gasbbq met deksel, vond het geen succes...
Of de bodem te donker of bovenkant te licht, iets ertussenin was er niet.
![]()
Vanavond bbq bij familie, ik neem zelf kabeljauw in foliepaketjes mee met was gember, limoen, koriander, vissaus en tevens een zooi tortillachips naturel met picco de gallo, gewoon omdat het lekker is.
Ongeveer hetzelfde. Veel water en ik had spaghetti vanavondquote:Op maandag 22 juli 2013 18:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Veel water!
En wij hadden macaroni. Lekker simpel.
Herkenbaar, moet altijd zoveel groente en goed gekruid vlees... al dan niet met lekker gekruide aardappelen enzo...quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:43 schreef borisz het volgende:
1 minuutlapje, diverse groenten uit de wok in de oestersaus en noodels.![]()
Voorbereiden nam meer tijd in beslag dan het uiteindelijke koken
Dat was een behoorlijke karbonade van denk 250 gramquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond prakkie gekookte andijvie met een karbonade
Jeminee, kip zit nu in de oven en wat ruikt het belachelijk lekker!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |