Ik dacht dat het lempur wasquote:
dat klinktquote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:24 schreef minilot het volgende:
Gisterenavond pho op. Voor wie het niet kent: da's Vietnamese supersoep!
Zelf de bouillon gemaakt, waar onder meer geroosterde uien, geroosterde gember, knoflook, steranijs, kruidnagel, kaneel, venkelzaad, kaneel en rawitpepertjes in meetrekt, en waar na het zeven nog wat palmsuiker en vissaus in ging. Echt waanzinnig lekkere bouillon!![]()
Vervolgens dikke verse udonnoedels in een steelpannetje gedaan met wat sissende sesamolie. Hete noedels in een soepbord gelegd, evenals taugé, heel veel gesneden bosui en stijf opgerolde rosbiefplakjes die ik eerst besmeerd had met een mespuntje hoisinsaus.
Daar dan de hete bouillon opgeschonken en er daarna nog handenvol koriander en Thaise basilicum op gestrooid en geserveerd met een partje limoen om erover uit te knijpen, en een paar druppels Srirachasaus.
Het was echt het lekkerste dat ik in weken heb gegeten!
Paddestoelen! Shiitake of oesterzwammen bakken en erin stoppen. Maar ook zonder vervanging voor het vlees is de soep geniaal. Kan ik weten, want alleen mijn lief had er rosbiefrolletjes in, ik deed het zonder.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat klinkt![]()
IDeetjes voor hoe ik m vega zou kunnen maken?
oh noms! En ipv vissaus ? Mijn vriend is vegetariër maae ik weet niet precies hoe strikt ie is op t gebied van vis eigkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Paddestoelen! Shiitake of oesterzwammen bakken en erin stoppen. Maar ook zonder vervanging voor het vlees is de soep geniaal. Kan ik weten, want alleen mijn lief had er rosbiefrolletjes in, ik deed het zonder.
Waarom olie?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:22 schreef Mirjam het volgende:
Zometeen een grote ovenkip in de oven met een citroen in z'n reet, en olie en kipkruiden op het velletje
erbij verss tokbrood en zelfgemaakte aioli
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |