SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik nog meer mooi vind:quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:17 schreef Mabawa. het volgende:
Nu ik hier toch rondspook, iemand nog inspiratie voor een jongensnaam?
Minimaal 2 lettergrepen, zeker internationaal, niet ghetto. Oliver was hier lang een optie, maar ineens zag ik een kindje van ons geen Oliver heten. Emanuel vinden we ook mooi maar ik wil geen 2 bijbelnamen en dat is onze 2e naam dus.
Klaar slotje!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:25 schreef Mabawa. het volgende:
Dus:
[..]
Wat ik nog meer mooi vind:
Samuel
Nee maar dat is dus bijbelsquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:30 schreef Mineola het volgende:
[..]
Klaar slotje!
Of Benjamin, dat kan natuurlijk ook.
Jessequote:Op woensdag 10 juli 2013 21:32 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee maar dat is dus bijbelsen dat wordt de 2e naam al en die ga ik niet veranderen. Wil geen 2 bijbelnamen.
Ik vind het zoooo moeilijk ik kan gewoon nauwelijks iets vinden dat aan mijn eisen voldoet.
Ja lastig.Ik ben ook niet de makkelijkste hoor Het mag er best van afgeleid zijn, iets verder zeg maar, maar niet direct ofzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wordt toch een bijbelse naam MabawaVeel internationale namen hebben een bijbelse oorsprong, al is de associatie niet bij al die namen even sterk
En van Mika zal het me ook niets verbazen dat het oorspronkelijk Bijbels isquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jesse > Bijbels
Thomas/Tomas > Bijbels
Fabian
Nathan > Bijbels
Mika/Micah
Elijah > Bijbels
Het is het allemaal niet. Christopher vind ik wel mooi opzich, maar is al geen optie ivm familielid die net iets te dichtbij staat.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Alexander
Christopher
Leon
Anthony
Armin
Dominic
?
Oh scusi, ik had in m'n hoofd dat je dat juist wel wilde. Te snel gelezen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:32 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee maar dat is dus bijbelsen dat wordt de 2e naam al en die ga ik niet veranderen. Wil geen 2 bijbelnamen.
Ik vind het zoooo moeilijk ik kan gewoon nauwelijks iets vinden dat aan mijn eisen voldoet.
Ben niet zo'n bijbelkenner en had niet echt zin om hem even te lezen voor ik namen uitzocht. Maar als het ook voor de niet-kenner niet Bijbels mag zijn, wordt het moeilijk. Obvious Bijbels herken ik ook wel. Samuel, David en Adam enzo. Maar in feite is vrijwel alles waarschijnlijk afgeleid daarvan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:39 schreef Troel het volgende:
[..]
En van Mika zal het me ook niets verbazen dat het oorspronkelijk Bijbels is
Van de profeet Micha denk ikquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:39 schreef Troel het volgende:
[..]
En van Mika zal het me ook niets verbazen dat het oorspronkelijk Bijbels is
Klopt, zo wordt hij in Nederland genoemd, in Amerika heet dezelfde figuur Micah.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:41 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Van de profeet Micha denk ik
Neem je mijn lijstje ook even onder handen?
Jesse vind ik geen combi met 2e naam.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jesse
Thomas/Tomas
Fabian
Nathan
Mika/Micah
Elijah
DM maar ik help wel kiezenquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:43 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij hebben echt al heel lang een jongensnaam. Maar nu heeft zich een naam aangediend die er heel veel op lijkt, net zo leuk is, maar net iets unieker (wel gewoon een 'normale' naam hoor). En nu twijfel ik. Ik denk dat ze te veel op elkaar lijken om te moeten kiezen (dus niet: de andere naam laten liggen voor een evt. tweede). Lastig
![]()
.
Goed, we hebben nog even.
Lastig hequote:Op woensdag 10 juli 2013 21:43 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij hebben echt al heel lang een jongensnaam. Maar nu heeft zich een naam aangediend die er heel veel op lijkt, net zo leuk is, maar net iets unieker (wel gewoon een 'normale' naam hoor). En nu twijfel ik. Ik denk dat ze te veel op elkaar lijken om te moeten kiezen (dus niet: de andere naam laten liggen voor een evt. tweede). Lastig
![]()
.
Goed, we hebben nog even.
Ik dacht eerder aan die aartsengel ofzo Michaelquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:41 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Van de profeet Micha denk ik
Neem je mijn lijstje ook even onder handen?
Eamonquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:48 schreef mignonne het volgende:
Mabawa! Ik ken een jongetje Aaron, zo'n leuk ventje <3 ik vind t een mooie naam.
En een meer Britse naam zoals Euan/Ewan of Eamon?
Zo'n lange lijst en de opties die ik eruit haal zijn afgeschoten door vriendliefquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:36 schreef zandsculptuur het volgende:
@Mabawa:
Anthony
Brandon
Casper
Charles
Collin
Connor
Darius
Davy
Dominique
Edward
Elroy
Fernando
Franklin
Gary
Gregory
Guido
Iwan
James
Jeffrey
Jimmy
John(ny)
Jordan
Justin
Kelvin
Kenneth
Laurence
Ludo
Matthew
Michael
Morris
Nico
Owen
Philippe
Quinten
Ralph
Ricardo
Robin
Senna
Stephan
Terence
Tristan
Victor
Vincent
Wesley
Xavier
Yann
Elliottquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:49 schreef Mangostine het volgende:
Ohja Jonathan!![]()
Lucian
Quinten
Vincent
Florian
Elliott
?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:49 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Zo'n lange lijst en de opties die ik eruit haal zijn afgeschoten door vriendlief
Ja ik in eerste instantie ook, maar inmiddels heb k een neefje die zo heetquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:49 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Eamon
Dan denk ik vooral voor altijd aan
Nee, hij komt met Michael, Kevin en John enzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:54 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Nouja, je kon het maar geprobeerd hebben he.
Wat vind hij mooi dan?
Delano, Damian, Jenayah, dat soort namen?
Michaelquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:56 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee, hij komt met Michael, Kevin en John enzo.
Hahaha Eeemooo!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik in eerste instantie ook, maar inmiddels heb k een neefje die zo heet![]()
spreek uit als Eeeeeeemon overigens, niet als iemon.
Hou er trouwens wel rekening mee dat ze zichzelf de eerste drie jaar Emo noemen. Just so you know
hoe dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:57 schreef zandsculptuur het volgende:
Ik vind Eamon toch net iets te veel op "semen" lijken
Jakula Kitamu?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:55 schreef Mabawa. het volgende:
Elliott is brood (of iets) in het Swahili dus vriend lacht met net keihard uit
Beverlyquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef Pvoesss het volgende:
ahhh nu zie ik hem inderdaad en 90210 andere posts
nee en amenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Nasema swahili ajabu. Una wazo gani ninapoandika hivyo mimi tu kusema: mama yako ni mwenda wazimu!
vitu kibao?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Nasema swahili ajabu. Una wazo gani ninapoandika hivyo mimi tu kusema: mama yako ni mwenda wazimu!
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
niet? Simba?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Mabawa. het volgende:
Maar goed, het wordt voor ons jongetje ook geen Swahili naam.
Jammer, anders was mijn suggestie Nafasi ya bata geweest!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Mabawa. het volgende:
Maar goed, het wordt voor ons jongetje ook geen Swahili naam.
Die kan toch gewoon op je savanne wonenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:11 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee. Mijn vriend wil geen dieren in huis
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jammer, anders was mijn suggestie Nafasi ya bata geweest!
Jonah een serieuze optie? Of is dat ook Bijbels?
Dat moet leuk worden. Welterusten!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:22 schreef Mabawa. het volgende:
Ik ga slapen. Waarschijnlijk zal ik dromen over leeuwen en spees-eenden op de savanne
Bijbelse namen noem ik liever Joodse namen. (Er is namelijk geen onderscheid)quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:31 schreef NoBoNo het volgende:
Volgens mij is deze vraag nog niet gesteld: Waarom mag het perse geen bijbelsenaam zijn?
Ik bedoel als de 2e naam een bijbelse is, is juist een andere bijbelse naam iets wat goed past.
Wij willen eigenlijk ook absoluut geen bijbelse namen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:31 schreef NoBoNo het volgende:
Volgens mij is deze vraag nog niet gesteld: Waarom mag het perse geen bijbelsenaam zijn?
Ik bedoel als de 2e naam een bijbelse is, is juist een andere bijbelse naam iets wat goed past.
Toen Jonah in de walvis zat, van je 1-2-3, hatsjie!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jammer, anders was mijn suggestie Nafasi ya bata geweest!
Jonah een serieuze optie? Of is dat ook Bijbels?
Weet wel dat er dan heel veel mooie namen afvallen. Natuurlijk als je een bijbelse naam neemt zullen mensen inderdaad even afvragen of je er iets mee hebt, maar je kunt dan toch gewoon zeggen dat je het een mooie naam vindt?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wij willen eigenlijk ook absoluut geen bijbelse namen.
We zijn niet gelovig en hebben er weinig mee.
Bekt lekker met de achternaam? Jij hebt even gemist dat Mabawa en haar Swahili man allesbehalve een Tjibbe Jansen met witblond haar verwachten?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:31 schreef 1ofthemFaces het volgende:
Doe vooral een Nederlandse naam. Dan onderscheid je je van paupers en tokkies.
Bovendien; het bekt vaak lekkerder met de achternaam, je spreekt het niet verkeerd uit (de gemiddelde Nederlander namen als "Jeremy" uit horen spreken is hilarisch) en je vergroot de kansen op de arbeidsmarkt voor je kind.
Je moet eens tijdens een EK of WK letten op de voornamen van de verschillende landen. Nederlanders zijn de enige die buitenlandse namen zo omarmen.
Een onderwerp dissen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:36 schreef NoBoNo het volgende:
Hey ga lekker een ander onderwerp lopen dissen...
Wij willen juist een bijbelse naam. Omdat we daar wat mee hebben, maar ook omdat ik ze heel mooi vindquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:38 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Weet wel dat er dan heel veel mooie namen afvallen. Natuurlijk als je een bijbelse naam neemt zullen mensen inderdaad even afvragen of je er iets mee hebt, maar je kunt dan toch gewoon zeggen dat je het een mooie naam vindt?
Sorry gemist.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bekt lekker met de achternaam? Jij hebt even gemist dat Mabawa en haar Swahili man allesbehalve een Tjibbe Jansen met witblond haar verwachten?
Ja dat zou kunnen ja.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:38 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Weet wel dat er dan heel veel mooie namen afvallen. Natuurlijk als je een bijbelse naam neemt zullen mensen inderdaad even afvragen of je er iets mee hebt, maar je kunt dan toch gewoon zeggen dat je het een mooie naam vindt?
Ze is zelf ook donker, dus die kans lijkt me uiterst klein.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:41 schreef 1ofthemFaces het volgende:
[..]
Sorry gemist.
Ik hoop idd niet dat ze een blond kindje krijgt voor haar swahiliman.
De naam van jouw dochter heeft anders ook een religieuze betekenisquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen ja.
Maar ik vind de betekenis vaak het grootste probleem.
Blanche voor een meisje dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Jongens, dit is de goden verzoeken om een Albino.
Kloptquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:44 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
De naam van jouw dochter heeft anders ook een religieuze betekenis.
Hahahaha dat is meten met 2 maten, maar goed, er zijn inderdaad ook zat mooie niet bijbelse namen.quote:
Dat haar naam als betekenis hemels/ goddelijk heeft vind ik heel iets anders dan : God is mijn rechter.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:49 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Hahahaha dat is meten met 2 maten, maar goed, er zijn inderdaad ook zat mooie niet bijbelse namen.
Oeh dat is inderdaad wel een hele zware!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat haar naam als betekenis hemels/ goddelijk heeft vind ik heel iets anders dan : God is mijn rechter.
Bij ons was de klassieke variant van de naam van je dochter voor een meisje in beeld, het zou die naam of Cecile worden, N vond Cecile mooier maar ik had moeite met de betekenis.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat haar naam als betekenis hemels/ goddelijk heeft vind ik heel iets anders dan : God is mijn rechter.
Zo denk ik er inderdaad ook over, maar zoals ook al eerder gezegd, iedereen is daar natuurlijk anders in!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:59 schreef oh-oh het volgende:
Als je zelf niks met die bijbel hebt dan kun je die hele betekenis toch ook laten voor wat het is?
Ok, er zijn wat obvious namen die je niet geeft zoals Judas maar soit.
Niet als Satan je linker is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:55 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Oeh dat is inderdaad wel een hele zware!
Nee, oorsprong van de naam komt uit het engels of frans. Dus je spreekt het meer uit als Fee. En voor ons is ze natuurlijk ook een feetjequote:
had ik ook bij Emily, prachtnaam maar t betekent 'Rivale' terwijl de betekenis van de namen van mn andere kinderen juist (licht, stralende fakkel, man van t volk) t had me niet tegengehouden maar wel jammer hoorquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:53 schreef Leandra het volgende:
Niet alle bijbelse namen hebben een minder gewenste betekenis toch?
Er zijn er ook genoeg met een betekenis die ik geen probleem zou vinden, terwijl er net zoveel zijn met een betekenis die ik wel een probleem zou vinden.
Pestgevoeligheid vind ik juist wel echt een reden om een naam niet te geven hoor.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:49 schreef NoBoNo het volgende:
Sommige mensen denken wel eens veels te ver met namen hoor, zoals mijn schoonfamilie:
Ja die naam zou ik niet doen, dan kunnen ze je kind later daar en daar mee pesten. Of nee dat zou ik niet doen, stel je kind gaat later studeren in Amsterdam, ze zien je aankomen met zo'n naam.
Het zal net de naam zijn die jij uitgekozen hebt voor je kind, kan best kwetsend zijn. Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat vernoemen uit de mode schijnt te zijn. Het heeft toch iets moois, namen die al generaties lang in de familie zijn en dan hoef je ze nog niet eens 1 op 1 over te nemen.
Ach het fijne is om te weten dat welke naam je een kind ook geeft, op 1 of andere manier past het later in 95% van de gevallen altijd bij de persoon.
Ja als het écht een pestnaam is vind ik dat je als ouders de verantwoordelijkheid hebt om je kind dat risico niet te laten lopen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Pestgevoeligheid vind ik juist wel echt een reden om een naam niet te geven hoor.
KD, thank gawd dat die naam eruit is, ik denk alleen maar aan dat kutlied van Carice als ik die naam hoor![]()
Salvador wordt denk ik amper gelinkt met de bijbel. Vernoemen vind ik zelf ook juist wel mooi, hoeft niet heel direct, als je een beetje creatief bent kun je overal wel wat van maken. Het is toch je geschiedenis.
Heeft hij twee namen of meer?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja als het écht een pestnaam is vind ik dat je als ouders de verantwoordelijkheid hebt om je kind dat risico niet te laten lopen.
Salvador vind ik trouwens ook heel mooi, daarom hebben we de naam ook niet verbasterd. Ben er blij mee.
Hij heeft er meer, zijn initialen zijn niet S Squote:Op donderdag 11 juli 2013 10:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heeft hij twee namen of meer?
Ik vind het erg mooi ook ja. Als eerste naam zou ik het erover vinden, ik heb dat ook met namen als Dante, Archimedes etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |