Ja dat heb ik ook wel. Maar gister werd hij elk uur bezweet wakker, dat was ook zielig... Nadat ik het pakje uit had gedaan, heb ik wel een lakentje over hem heen gelegd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
Ik ben dan toch altijd "bang" dat ze het 's nachts koud gaat krijgen. Ik trek ook vaak de deken 's nachts over mij heen omdat ik het kouder krijg, daarom in ieder geval de slaapzak.
Volgens mij is een psz inderdaad bedoeld voor kindjes die niet naar een kdv gaan. Om ze de gelegenheid te geven ook in een groep mee te draaien, ook een beetje als voorbereiding op de kleuterschool. Ik ga M in ieder geval niet naar een psz brengen, veel te zonde om hem op mijn vrije dag te moeten missen!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:12 schreef Susie het volgende:
Volgens mij hadden we het er laatst ook een keer over? Of heb ik het gelezen in het peutertopic? Anouk zit al op een kdv, is een psz dan echt nog nodig? Zie de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo, omdat ze dus al veel interactie met andere kindjes heeft en veel tekent, knutselt etc etc.
Wij hebben M een half jaar geleden al ingeschreven, hij had één van de laatste plekkenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:02 schreef Mevr_Mus het volgende:
psz zou ik ook doen als een kindje naar naar een kdv gaat en dan met name voor het sociale aspect en het wennen aan een groep.
Zijn jullie trouwens ook als met keuze basisschool bezig? Wij steken nog even onze kop in het zand, maar geloof dat wij ons wel moeten gaan oriënteren, willen we nog keus hebbenIk wil me nog helemaal niet met school bezighouden
Was maar heel even hoor, daarna ging ie naar bed en kreeg ie gewoon weer een luier aan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara liep M nu zonder luier. Vond hij dat net gek? Ging dat goed. Je kunt toch vast een nieuwe baan vinden.
Ja, in februari al. Eén school maar, en die zag er prima uit en sloot aan bij onze wensen, dus daar is M ingeschreven.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:05 schreef bitterend het volgende:
CS ben je al wezen kijken op de scholen?
Gaan we ook zeker doen. E wordt tweetalig opgevoed en daarom vind ik het wel fijn als er ook op school aandacht voor is. NIet dat hij in groep 7 moet beginnen met het niveau: "hello, I am E" wat de oudste dus afgelopen jaar had.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef PureEvil het volgende:
@Bitterend, onze box is nogal gammel aan het worden, en ze heeft bij zo'n zijkant de onderkant losgekregen, en is daar dus uitgekropen![]()
@ Roosje, misschien eens langsgaan bij een aantal scholen en gewoon vragen ofdat ze engels geven vanaf de kleuterklas? En zo niet, ofdat ze er mee bezig zijn? De school van W & J is er nu ook mee bezig, maar dat duurt nog een aantal jaren zei ze (kost natuurlijk ook weer een hoop geld..)
Ze leren het wel ontzettend snel trouwens, dat engels, echt leuk
Ruilen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:37 schreef Kyara het volgende:
M doet veel met rechts. Hoop dat dat nog verandert want met 2 linkshandige ouders is dat ook niet zo handig....
ik ook!!quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ben aan mijn kant ook de enige linkshandige in de familie.
Vind ik ook belangrijk!! zodat ze met opa en oma kan kletsen (die spreken engels, frans en hebreeuws) daarom dat we naar de openbare school neigen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Gaan we ook zeker doen. E wordt tweetalig opgevoed en daarom vind ik het wel fijn als er ook op school aandacht voor is. NIet dat hij in groep 7 moet beginnen met het niveau: "hello, I am E" wat de oudste dus afgelopen jaar had.
Wel fijn als ze met opa en oma kan kletsen :-)quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:53 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vind ik ook belangrijk!! zodat ze met opa en oma kan kletsen (die spreken engels, frans en hebreeuws) daarom dat we naar de openbare school neigen.
Verschillende sites geven hetzelfde aan: dat de voorkeurshand na de lateralisatiefase ontwikkeld is (fase van 6-8 jaar). De site voor linkshandigen geeft aan dat je al eerder een voorkeur kunt zien (bijvoorbeeld al vanaf 18 maanden, tijdens het tekenen, bouwen, enz.), maar dat het pas zeker is rond de 6 jaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Beginnen jullie dreumesjes al een voorkeurshand te krijgen. M doet praktisch alles met links, maar heb geen idee of dat blijvend is of dat dat nog wisselt op deze leeftijd
Of je doet haar bij mijn zoon op school, dan leert ze hebreeuws. Jij voed haar niet meertalig op toch?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:53 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vind ik ook belangrijk!! zodat ze met opa en oma kan kletsen (die spreken engels, frans en hebreeuws) daarom dat we naar de openbare school neigen.
Even onder spoiler, ander verhaalquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:49 schreef Tinuviel het volgende:
DF, weet jij dan zeker dat je een nieuwe baan nodig hebt na dit jaar? Is verlenging geen optie? Je hebt iig nog een jaar de tijd, ik duim voor je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat het nog wel kon wisselenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Beginnen jullie dreumesjes al een voorkeurshand te krijgen. M doet praktisch alles met links, maar heb geen idee of dat blijvend is of dat dat nog wisselt op deze leeftijd
Spreken jullie thuis eigenlijk alleen Nederlands of ook andere talen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:53 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb juist wel het idee dat ze op het kdv veel werken aan de aspecten die jij op noemt, daarom heb ik ook niet het idee dat een psz zoveel gaat toevoegen. Anouk gaat naar Kindergarden (.nl), daar werken ze wel volgens bepaalde richtlijnen. Teveel om hier op te noemen, vandaar even het .nl erbijquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:40 schreef Soempie het volgende:
Bitterend wat knap zeg!![]()
Hier nog geen overduidelijke voorkeurshand, maar ik merkte vanmorgen dat M. niet wilde tekenen met rechts. Z'n vader is links- en ik rechtshandig, dus ik ben benieuwd. Volgens mij duurt het nog wel even voor ze echt een voorkeurshand hebben? Volgens mij zo rond de 4-6 jaar?
Susie, ik denk dat een peuterspeelzaal best nog wel een toegevoegde waarde kan hebben naast een kdv. Ik zou kijken naar de aandachtspunten van jullie kdv en of dat voldoende is. Een peuterspeelzaal is volgens mij toch in de eerste plaats gericht op de ontwikkeling (sociaal-emotioneel, spel, taal, cognitief, enz.) en een voorbereiding op de basisschool. Waar bij een kdv het zorgaspect misschien nog steeds meer naar voren komt.
Uit onderzoek uit 2012, naar de kwaliteit van de kinderopvang (in kinderdagverblijven) in Nederland, blijkt dat er toch nog heel wat te verbeteren valt op het gebied van bijvoorbeeld activiteiten, taal, interacties. En bijvoorbeeld een belangrijke:
De scores op de schalen Ontwikkelingsstimulering en de Begeleiding van interacties tussen kinderen
waren, ondanks de duidelijke stijging in vergelijking met 2008 gemiddeld genomen nog niet voldoende; ruim driekwart van de pedagogisch medewerkers behaalde in 2012 nog een onvoldoende op deze schalen.
http://www.kinderopvangon(...)peiling%202012_0.pdf
Ik weet niet hoe het zit op de gemiddelde peuterspeelzaal. Wat ik dus zou doen is nagaan of die punten aan mijn eisen voldoen. In mijn geval op de peuterspeelzaal en in jouw geval op het kdv. Een combinatie zou ik denk ik toch niet doen, omdat dat misschien wel veel onrust oplevert (wisselingen, weer een andere omgeving, enz.).
Het kdv van Chris deed echt zijn best voor de peuterontwikkeling. Wat moeilijkere knutsels en sociale omgang. Vaak thema's met leeftijds activiteiten. ook af en toe een uitje naar de bieb of een winkel. Maar veel meer speeltijd natuurlijk. Een PSZ is ook maar 5-6 uurtjes in de week vaak. Dus een kdv hoeft er ook net de hele dag bezig mee te zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:38 schreef Soempie het volgende:
Ah, dat is mooi Susie! Ons kdv hier schoot op verschillende gebieden echt tekort.
DF, wat heb je gestudeerd?
Ah, dankjewel voor het opzoeken!quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nog wel kon wisselen.
Even opgezocht in het boek van Desmond Morris:
Rond 11 maanden meestal voorkeur voor rechts, soms links. Dan rond 20 maanden beide handen wisselend. Aan het eind van het tweede jaar heeft recht vaak de voorkeur. Tussen 2,5 en 3,5 wisselt het weer en pas met 4 jaar staat de voorkeur vast. Tussen 4 en 8 wordt de voorkeur steeds sterker en na 8 jaar is het niet meer mogelijk om het te veranderen.
Dat wilde ik ook zeggen jaquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:42 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het kdv van Chris deed echt zijn best voor de peuterontwikkeling. Wat moeilijkere knutsels en sociale omgang. Vaak thema's met leeftijds activiteiten. ook af en toe een uitje naar de bieb of een winkel. Maar veel meer speeltijd natuurlijk. Een PSZ is ook maar 5-6 uurtjes in de week vaak. Dus een kdv hoeft er ook net de hele dag bezig mee te zijn.
Nee, die hebben geld voor mensen aan het bed, maar achter de schermen is het aardig vol..quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:45 schreef bitterend het volgende:
DF het klinkt wel als iets die in trek zou zijn bij ziekenhuizen en dergelijk, wat jammer dat het niet zo is
Ik hou de pollepel vast en hij pakt de andere kant van de pollepel. Er zit dus iets tussen mijn hand en de zijne. En ik kan de pollepel loslaten als ik dat zou willen. Hij is nu te afhankelijk van ons zeg maar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:52 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik kan het me heel goed voorstellenwat is het voor methode?
Ja, bizar, wat een leven. Vorige week gingen ze op vakantie naar freakin' Frankrijk helemaal. Ik moet er toch niet aan denken... Waar betalen die mensen het van, vraag ik me dan af.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:07 schreef bitterend het volgende:
en ze willen er nog meer!! ze draaide 9 wasjes en stond de hele dag al te strijken
Absoluut, maar het ging me ook meer om de pedagogische kwaliteit. Die is op verschillende punten nog matig tot onvoldoende op veel kinderdagverblijven. En dan gaat het ook om zaken die elke dag van belang zijn, zoals de begeleiding van de interacties tussen de kinderen. Maar gelukkig lees ik hier veel positieve verhalen over de kinderdagverblijven. Zelf heb ik die ervaring helaas niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zeggen jaIk denk dat er op een kdv misschien wil relatief minder tijd aan de ontwikkeling wordt besteed, omdat er ook meer tijd gaat zitten in maaltijd en verzorging e.d. Maar per saldo zouden twee dagen kdv dus net zoveel tijd aan de cognitieve ontwikkeling besteden als twee dagen psz.
Interessante visiequote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bij ons vorige kvd waren ze ook altijd druk met thema's en knutselen en educatieve activiteiten. En dat is me dus echt heel erg tegen gaan staan, zeker voor baby's en dreumesen. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet, liever niet zelfIk denk dat een kind zoveel meer leert van gewoon spelen dan van voorgeprepareerde knutselwerkjes
Oh, maar ze spelen ook genoeg hoor! Met name op de vrijdag als haar vriendinnen er zijnquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bij ons vorige kvd waren ze ook altijd druk met thema's en knutselen en educatieve activiteiten. En dat is me dus echt heel erg tegen gaan staan, zeker voor baby's en dreumesen. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet, liever niet zelfIk denk dat een kind zoveel meer leert van gewoon spelen dan van voorgeprepareerde knutselwerkjes
Hmz, gemistquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, bizar, wat een leven. Vorige week gingen ze op vakantie naar freakin' Frankrijk helemaal. Ik moet er toch niet aan denken... Waar betalen die mensen het van, vraag ik me dan af.
Ik kan er geen onderzoek naar vinden, maar omdat op de peuterspeelzaal onder andere de sociale ontwikkeling, interactie en het spel centraal staat, kan ik me voorstellen dat de kwaliteit op die punten daar wat hoger ligt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:18 schreef Clubsoda het volgende:
Is dat bij psz-en over het algemeen anders denk je? (gewoon interesse, ik heb me niet in het concept verdiept omdat het voor ons niet van toepassing is).
Ik ben nog steeds een beetje trots als ik zeg 'mijn zoon'quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
Het lijkt me zo leuk, S. als grote broer! En ook om gewoon te kunnen zeggen "M'n oudste... " en "M'n jongste...".
Hier ook!quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind is af en toe net een puppy vind ik Vanochtend ook weer, dan kom ik zijn kamer binnen en begint hij te piepen en te grijnzen (hij piept altijd heel zoet als hij vrolijk is), stort zich weer liggend neer en rolt wat heen en weer. Ik moet hem dan altijd over zijn rug aaien en dan drukt hij zijn gezicht in mijn hand. Als hij kon kwispelen zou hij het zonder twijfel doen
quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een beetje trots als ik zeg 'mijn zoon'
quote:
Ahw, wat sneu zo... Ben wel benieuwd naar het resultaat!quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:32 schreef Kyara het volgende:
M is vandaag 1,5 jaar oud!
En voor de allereerste keer naar de kapper!
[ link | afbeelding ]
Maar het resultaat is super. Echt een jongenskapsel. Sowieso een kapsel! Zal straks nog even een na foto maken.
Herkenbaar!quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]Zeker als ik nieuwe mensen ontmoet! "Ik moet nu m'n zoon gaan halen". Dan voel ik me nog steeds zo trots! Of als anderen over mij zeggen "Dat is de moeder van S." En soms voel ik me dan ook opeens heel oud, dan besef ik me dat ik geen student meer ben, maar een werkende vrouw in een grote-mensen-huis met kind
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
Jullie vonden het speldje leuk?
![]()
[ link | afbeelding ]
3 mooie meiskes heb je Kyara!quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Ahw. Hier had M. een paar dagen geleden veel interesse voor mijn elastiek. Samen voor de spiegel eerst gekke staarten bij mij gemaakt (hij m'n haar kammen). Daarna net zo een bij hem gemaakt als Midas op de foto en toen mocht het staartje niet meer uit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:18 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Dat mag ik bij R echt niet doen!! als ik met elastiekje aankom is het krijsen!
met tranen en al![]()
quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:51 schreef Clubsoda het volgende:
Door die foto wil ik ook een gek staartje maken bij M![]()
Dat mag ik hopen jaquote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:38 schreef Soempie het volgende:
Ik had gehoopt dat M. het wel zou leren door te observeren. Maar ik met m'n dikke billen op dat fietsje was niet zo'n succes.
Hij was gister 18 maandenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:50 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara voor de 1,5 jaar . Ben benieuwd hoe de cb afspraak was. Is trouwens vroeg toch? Wij hoeven pas met 1,5 jaar weer.
Oh dat kan best hier ook zijn. M is natuurlijk ook het eerste kindjequote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:30 schreef Clubsoda het volgende:
Wat fijn Kyara! Leuk, als je zo trots weer terugkomt met je kind. Wij hebben volgende week de afspraak, bij ons cb doen ze de afspraak met 1.5 jaar alleen bij een eerste kindje. En volgens mij is 5 woorden met 18 maanden het minimum en niet zozeer normaal, de spreiding is enorm op deze leeftijd.
Ja natuurlijk, wat dom van mij. Hij is toch echt meer dan een maand ouder dan de mijne. Terecht, echt een ventje om trots op te zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hij was gister 18 maanden
Afspraak was leuk. Eerst naar de arts om zijn ogen te checken want dat lukte de vorige keer niet zo goed (was ik vergeten maar zij niet). Toen naar 2 wvpk (eentje werd ingewerkt). M heeft heel leuk al kletsend op tafel zitten spelen met blokjes en ringen. Naast papa en mama is 3 woorden normaal, hoeveel kent hij er? Nou een stuk of 50(ik vind 3 ook wel heel erg weinig eigenlijk
). Ze waren ook onder de indruk dat hij al verbanden legt, woordcombinaties maakt en ook bezig is met in, uit, voor, achter, af etc. Dat ie nog niet loopt daar gingen ze meteen aan voorbij, hij loopt aan het handje dus loslopen komt dan vanzelf wel en het is duidelijk waar hij zijn energie in steekt. En hij maakte zo leuk contact. Heel innemend kind vonden ze.
En 12,5 kg bij 85 cm. Allebei op de +1.
Mama is heel erg trots!
Ja, die tel ik mee. Faftoto bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:27 schreef Fee-nix het volgende:
Soemp, als ik die link aanklik, zegt m'n laptop 'this file may cause harm to your computer'...
Wat een heerlijke afspraak op t CB zo, Kyara! Knappe M! Ook fijn dat ze van dat lopen niks maakten! Ben ook nieuwsgierig: wat voor soort verbanden legt hij?
Ik ga zo ook eens een lijstje maken van wat S allemaal zegt. Het is behoorlijk veel meer dan 5 woordjes in ieder geval
. En inderdaad hier ook al in/uit op/onder af/op etc. Maar tellen jullie ook de woorden mee die nog niet helemaal goed uitgesproken worden? Ja toch? Dus: tloenen=schoenen bijvoorbeeld. (Ik moet ook nog steeds een lijst maken met de woordjes van J. Die heeft onderhand zo'n beetje een heel eigen taal ontwikkeld...
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meh... de tabs tussen de woordjes laat ie weg, t was zo'n net schema... Maar goed, t is te lezen.
Edit: ik zit inmiddels op 80, mooi rond getal. Bij, vogel, pieppiep en ballon er nog bij.
[ Bericht 3% gewijzigd door Fee-nix op 12-07-2013 11:23:04 ]
Namen oefenen? Wow, dat vind ik snel hoor als een kindje van die leeftijd dat doet. Sander probeert alleen heel soms z'n eigen naam na te zeggen als je m roept. Wordt iets van 'sasa'quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ze kiezen soms echt hun focuspunt he? M zit gemiddeld met de grove motoriek en praten, maar die is dan weer helemaal niet met sociale dingen bezig. Ik zie andere kindjes van zijn leeftijd al namen van andere kinderen oefenen, en hij kreeg gisteren een knuffel van een jongetje op het kdv (ik smolt), maar daarin is M nauwelijks geïnteresseerd. Hij keek heel schaapachtig bij de knuffel
Hij maakt wel heel makkelijk contact maar wat betreft andere kinderen trekt hij nog volkomen zijn eigen plan.
Dat klinkt goed zeg! Stuk realistischer / vriendelijker. Ons CB is wat ontwikkeling betreft ook wel relaxed geloof ik.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:14 schreef Soempie het volgende:
Wat fijn Kyara!![]()
![]()
Het consultatiebureau maakt gebruik van het ontwikkelingsonderzoek van Van Wiechen. Daarbij hebben ze de kenmerken en leeftijden zo gekozen dat 90% van de kinderen het gedrag vertoont en 10% van de kinderen nog niet. Bij 1,5 jaar zegt 90% van de kindjes 3 woordjes (naast mama en papa) en dus 10% niet. Er wordt dus niet gewerkt met het gemiddelde.
Oh ja, ik zie het. Nou dat scheelt een stukquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Soempie het volgende:
Volgens mij is het 'bouwt een brug na'?En tekenen een vertikale lijn, cirkel en een kruis.
Huh? I. is vandaag 13 maanden, nog láng geen 1,5quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:34 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, wat dom van mij. Hij is toch echt meer dan een maand ouder dan de mijne. Terecht, echt een ventje om trots op te zijn.
Het moest zo: Phaidra 1,5 jaar
Leuk om dat schema te zien Soempie. Lees ik hem verkeerd? Dat een mind met 1 maand blokjes in of uit de doos doet kan niet echt, maar met 12 maanden wel. Of wat is anders de betekenis van de grijze cellen?
Ze kijken natuurlijk naar de ontwikkeling om te kunnen signaleren of er mogelijk een achterstand is, zodat ze kunnen bepalen of bijvoorbeeld vervolgonderzoek nodig is. Als ze dan het gemiddelde nemen bij zo'n onderzoekje kunnen ze nog niets met de uitslag.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat klinkt goed zeg! Stuk realistischer / vriendelijker. Ons CB is wat ontwikkeling betreft ook wel relaxed geloof ik.
Ja, ik denk het ook. Toen jij met jouw aantal kwam dacht ik even dat mijn M. daar nooit aan zou komen, maar als ik jouw lijstje zo doorneem komen we een heel eind (ook nog met andere woorden erbij). Als Kyara alles op gaat schrijven komt ze vast nog veel verder! Sowieso ook: 2 en 3 woordjes achter elkaar. M. gaat echt razendsnel met z'n taalontwikkeling.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:01 schreef Fee-nix het volgende:
Kyara, volgens mij zegt jouw M dan echt nog veeeeel meer woordjes dan 50, hoor. Als ik de verhalen altijd lees, is hij verder in z'n taalontwikkeling dan S. Die zegt in ieder geval nog geen twee/drie woordjes achter elkaar.
Ja dat is waar. Maar op het gebied van eten en groei heb ik het idee dat ze snel iets signaleren (dat er misschien niet eens is). Wat ontwikkeling betreft lijkt het dus alsof ze wat meer het kind 'de tijd' geven zeg maar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ze kijken natuurlijk naar de ontwikkeling om te kunnen signaleren of er mogelijk een achterstand is, zodat ze kunnen bepalen of bijvoorbeeld vervolgonderzoek nodig is. Als ze dan het gemiddelde nemen bij zo'n onderzoekje kunnen ze nog niets met de uitslag.
Hier verschilt het ook tussen arts en verpleegkundige en per afspraak zelfs. En bij het 2e kind lijken ze ook "milder"..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar op het gebied van eten en groei heb ik het idee dat ze snel iets signaleren (dat er misschien niet eens is). Wat ontwikkeling betreft lijkt het dus alsof ze wat meer het kind 'de tijd' geven zeg maar.
Sinds de box weg is hebben we meer ruimte. Hobbelpaard is echt leuk, zal vanavond een foto posten van een trotse S op 't paardquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:56 schreef Fee-nix het volgende:
Zo, goede vangst Zoë! Lijkt me ook leuk, zo'n hobbelpaard. Hier alleen niet echt ruimte ervoor.
Ja, ik vind m'n UI ook zo leuk. Speciaal gemaakt door een lieve Fok!er.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:09 schreef Fee-nix het volgende:
O da's ook () knap zeg, Soempie! Wat leuk!
Als ik jouw usericon zie, word ik steeds helemaal week.
Whaha! En wat Kyara vraagt: weet je dat dan zo zeker?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, ik vind m'n UI ook zo leuk. Speciaal gemaakt door een lieve Fok!er.Gister bedacht ik me dat ik hem na de zwangerschap nooit meer zal gebruiken en toen werd ik daar zelfs een beetje sip van. Niet omdat ik verdrietig ben dat er geen derde komt, maar omdat ik die UI zo leuk vind.
![]()
![]()
Wij hebben een hobbelkoe en daar komt M. wel mee vooruit (in tegenstelling tot z'n fietsje). Als hij hobbelt gaat hij de hele kamer door, zo wild gaat het. En dan roept hij ondertussen: 'hop hop hop!'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef Fee-nix het volgende:
Soempie, lijkt me heerlijk als je zonder te rammelen naar een baby kan kijken... hier vraag ik me weleens af of er ooit een eind aan dat gerammel zal komen. Ik hoop het maar.
En tuurlijk ben je enthousiast! Je gaat gewoon nog zo'n geweldige knapperd krijgen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zitten misschien ook wat dubbele tussen.
Laatst zat hij een beetje raar in mijn decolleté te staren, alsof hij iets zocht. Toen keek hij mij aan en zei vragend "Zusjes eten?". Ik denk dat hij naar een boterham of zo zocht![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze kan er zelf opklimmen en zit dan ook goed. Nu met 2 voetjes aan 1 kant maar vond het zo'n schattige foto![]()
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:38 schreef Kyara het volgende:
ik heb wel aan timing gedaan maar dat pakte verkeerd anders uit
Ok.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Die zijn leuk ja! En wat een leuk vakantiecadeau ookquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:32 schreef Susie het volgende:
Wat zoet Mevr-mus![]()
Ik heb voor Anouk een pop bij Dille & Kamille gekocht, die krijgt ze maandag als we op vakantie gaan. Ben zo benieuwd hoe ze haar vindt! Vind hem zelf zooooo leuk
En nu maar hopen dat we haar ( de pop dusquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:38 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Die zijn leuk ja! En wat een leuk vakantiecadeau ook
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wij hebben twee logees vanacht
Wat vertederend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:39 schreef Kyara het volgende:
Zijn jullie ook zo verliefd op jullie kind? Elke avond als ik naar bed ga kijk ik weer in dat wiegje naast mijn best en dan zie ik daar dat hummeltje weer slapen. Armpjes omhoog, mondje open, haartjes pieken alle kanten op. Echt, ik wist niet dat je zoveel van zo'n kindje kan houden. Ik vind het zo leuk en schattig, zelfs als hij huilt is hij nog adorable. Kan er echt uuuuuuuuuuuuuren naar kijken. *zucht*
Mijn dames zijn dus op 25 januari 2013 geborenquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, moet er nu ook nog even niet aan denken. Maar gezien mijn eiproductie -en eigenlijk ook wel mijn leeftijd- kan ik ook geen jaren meer wachten op een nummer 2. Maar goed, eerst maar eens bevalling nummer 1 verwerken
quote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Fijne vakantie Susie!! als je terug bent gaan we picknicken!
En dan begint het gepuberquote:Op zondag 14 juli 2013 20:38 schreef bitterend het volgende:
Yup 16 maanden was hier heftig! maar daarna waren ze klaaaaaar!!!
Hmm, heb gezegd dat zaterdag wel kon, maar heb geen auto dan en dan wordt het lastig ben ik bang....quote:Op zondag 14 juli 2013 20:54 schreef bitterend het volgende:
Fee - wij dachten aan 24 augustus (zaterdag)
En ik herken het wel. Mijn collega had zo'n makkelijk zwangerschap dat ze 1 week na de bevalling alweer 1 wou hebben(ze gaat wel wachten want ze wil 1 jaar bv geven)
Misschien kan iemand je onderweg oppikken? Ik wil dat best doen ik elk geval, maar misschien woont er iemand nog dichter bij?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:58 schreef Susie het volgende:
[..]
Hmm, heb gezegd dat zaterdag wel kon, maar heb geen auto dan en dan wordt het lastig ben ik bang....
Grapjasquote:
Nee, de waterpokken zijn het niet. En de 6e ziekte ook niet.. Misschien de 5e (maar mist de rode wangen), misschien roodvonk(geen rare tong), misschien mazzelen(geënt), misschien warmteuitslag(op je voorhoofd?), misschien...quote:
[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 14-07-2013 21:14:54 ]
Ah, vriend van mijnes?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:10 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier ook geen man hoor. Die gaat liever dood dan dat ie mee moet naar zoietsIk heb zo'n lekker sociaal typ aan de haak geslagen
Ik hoop het ook voor je.. Ik heb van Chris zijn bevalling ook nog vaak de foto's en video's gezien, en er heel veel over gepraat. Bij Daan had ik dat helemaal niet nodig. Blijven praten (tegen je man, zus, moeder of een wildvreemde), herinneren (beelden, verhalen van je man), ook al is het soms naar om die gevoelens op te halen, zoals je nu zelf merkt.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:18 schreef Fee-nix het volgende:
DF ik hoop dat dat bij mij in de toekomst ook zo zal zijn, dat het gewoon een stukje geschiedenis is, waar ik niet meer zo emotioneel van word.
Nou, trusten allemaal! Ik duik m'n bedje in, helemaal moe en ontspannen van de sauna.
quote:Op zondag 14 juli 2013 21:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je.. Ik heb van Chris zijn bevalling ook nog vaak de foto's en video's gezien, en er heel veel over gepraat. Bij Daan had ik dat helemaal niet nodig. Blijven praten (tegen je man, zus, moeder of een wildvreemde), herinneren (beelden, verhalen van je man), ook al is het soms naar om die gevoelens op te halen, zoals je nu zelf merkt.
Slaap lekker!
[ Bericht 6% gewijzigd door Soempie op 15-07-2013 13:35:02 ]In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
E heeft de BMR vorige week maandag gehad en is de laatste dagen ook wat meer aan het huilen en niet helemaal zichzelf.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:18 schreef Sam1993 het volgende:
Iemand bekend met overgeven en huilerig na de bmr prik 4 dage gelede heeft ze die gehad en zevzou na 1 a 2 weke ziek kunnen worden maar nu al spugen hangen huilen en wallen. Geen koorts. Klinkt het bij iemand bekent of moet ik ergens anders aan denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |