abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128770544
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_128770572
Over rompers in de zomer enzo. En kdv.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_128771024
Ik doe idd ook braaf een romper en shirt aan (als we gaan tenminste thuis nog wel eens alleen romper en broek) voor m'n gevoel blijven luiers ook beter zitten met romper er overheen. Daarom was ik vandaag van plan om wat losse onderbroekjes en hempjes te kopen zodat ik met deze temperaturen alleen een onderbroekje aan kan doen..
helaas was hier en de zeeman en de Hema dicht ivm kermis dus morgen nieuwe kans

Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen doen en waarom.
pi_128771190
Ik doe ook vooral rompers aan omdat de luier dan beter blijft zitten. Maar ik vind het ook wel een beetje sullig, een romper met een t-shirt met korte mouw. Ik doe hem nu maar of een leuke romper aan met een korte broek of een romper met tuinbroekje. Maar net als Hilliebillie was ik van plan om even langs de Zeeman te fietsen om onderbroekjes te halen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128771771
Romper is wel fijn voor de luier idd! Maar vandaag had de mini alleen een shirt + korte broek aan. Pech voor de luier dan :P.

Bitterend wat fijn dat R zich nu beter kan vermaken buiten!

Tinu dat klinkt wel heel lief O+. En stapjes!!

Wij hebben ook een heerlijke dag gehad. Naar een pierenbadje geweest, genoten van de zon en een pannenkoek als lunch :9. Dat ging er wel in!!

Ik merk ook dat I. zo vooruit gaat in z'n ontwikkeling. Hij kan nu goed zelf in slaap vallen, is bezig met stapjes oefenen en gaan staan vanaf de grond (zonder zich op te trekken zeg maar), wijst naar alles met een vingertje terwijl hij 'die' roept, komt knuffels geven... Man wat vind ik deze leeftijd leuk O+. Ik geniet van elke dag!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:57:22 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128771833
Vandaag had Anouk zo'n leuke romper aan van Hema, met zo'n kap mouwtje? Zo schattig 0+ Mja, heb er maar weer 1 van natuurlijk...
'S morgens als ik haar weg breng dan meestal nog wel een t shirt erover, op kdv doen ze dat vanzelf wel uit. Thuis idem.
En ze slaapt nu met een romper korte mouw en dunne slaapzak (omdat ie met de spaghetti bandjes nog aan de waslijn hingen en ik geen zin had om naar zolder te gaan :X Luie moeder :P )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128772001
Gister had I met alleen een luier geslapen. Eerst had hij nog een dun pakje aan met korte mouwen en pijpjes (zonder romper eronder) maar dat was toch te warm. Het was ook 27 graden op z'n kamertje ;(.

Vandaag 25, dus toch weer zo'n slaappakje aangetrokken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:08:32 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128772359
Ik ben dan toch altijd "bang" dat ze het 's nachts koud gaat krijgen. Ik trek ook vaak de deken 's nachts over mij heen omdat ik het kouder krijg, daarom in ieder geval de slaapzak.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:09:11 #9
30252 Soempie
Procreating
pi_128772390
Hier de laatste dagen eigenlijk alleen een (zwem)luier en een t-shirt. :+ Gister nog een tijdje in de tuin naakt of alleen een luier. Z´n blik was zo grappig toen hij opeens moest plassen en geen luier droeg: 'Oh!'. :D

In bed een luier en dunne slaapzak.

Zo'n antroposofische peuterspeelzaal klinkt toch wel fijn. Ik zit me nu te bedenken wat ik wil voor M. Zo is er hier een montessori peutergroep, maar daar richten ze zich toch vooral op de ontwikkeling van de kinderen afzonderlijk en hun cognitieve ontwikkeling. Dat is nu net wat ik niet zoek bij een peuterspeelzaal, omdat ik dat thuis ook makkelijk aan kan bieden. De sociale interactie, het groepsgebeuren en de aandacht voor spel zijn voor mij denk ik toch het belangrijkst daar.

Die verbondenheid (met de natuur, maar ook met elkaar (bijvoorbeeld door de rituelen en de vieringen) en de warme sfeer) en de ruimte die ze krijgen op een antroposofische psz spreekt me wel aan.

Ik ga eens bellen en navragen of ik bij de verschillende peuterspeelzalen kan komen kijken.

Tinu, inderdaad prijzen voor 2 ochtenden. :Y

*O* voor de stapjes!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:12:52 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128772548
Volgens mij hadden we het er laatst ook een keer over? Of heb ik het gelezen in het peutertopic? Anouk zit al op een kdv, is een psz dan echt nog nodig? Zie de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo, omdat ze dus al veel interactie met andere kindjes heeft en veel tekent, knutselt etc etc.
pi_128772657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
Ik ben dan toch altijd "bang" dat ze het 's nachts koud gaat krijgen. Ik trek ook vaak de deken 's nachts over mij heen omdat ik het kouder krijg, daarom in ieder geval de slaapzak.
Ja dat heb ik ook wel. Maar gister werd hij elk uur bezweet wakker, dat was ook zielig... Nadat ik het pakje uit had gedaan, heb ik wel een lakentje over hem heen gelegd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128773530
Hier of alleen een leuke romper of een spaghettibandjesromper van de hema met shirtje erover. Snachts een romper met slaapzak, want onder dekentje/lakentje blijft ze toch niet liggen en inderdaad, ik krijg het zelf snachts ook altijd wat frisser. Wij hebben een rolluik voor haar raam dus extra warm is het niet op haar kamer. Beste uitgave ooit!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_128773758
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:12 schreef Susie het volgende:
Volgens mij hadden we het er laatst ook een keer over? Of heb ik het gelezen in het peutertopic? Anouk zit al op een kdv, is een psz dan echt nog nodig? Zie de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo, omdat ze dus al veel interactie met andere kindjes heeft en veel tekent, knutselt etc etc.
Volgens mij is een psz inderdaad bedoeld voor kindjes die niet naar een kdv gaan. Om ze de gelegenheid te geven ook in een groep mee te draaien, ook een beetje als voorbereiding op de kleuterschool. Ik ga M in ieder geval niet naar een psz brengen, veel te zonde om hem op mijn vrije dag te moeten missen!

Soempie, dat klinkt als een heldere overweging. Langsgaan en de sfeer proeven geeft toch de beste indruk van of je denkt dat M er op zijn plek zal zijn.
pi_128775121
Soempie ik vind het ook erg warm klinken! en sowieso hou ik wel van verbondenheid met de natuur O+

Phaidra goed zeg!! ik zei het toch, ze doet de gekste dingen als ze er klaar voor zijn! slapen zonder tiet wie had het hier ooit gedacht :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:26:45 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128776155
M begon de dag in een romper met mouwtjes en een korte broek. Halverwege de dag ging de broek uit wegens smerig, iets daarna de romper wegens nat en eis later ook maar zijn luier omdat die ook vies was ( aan de buitenkant dit keer...). Later alleen een romper en nu slaapt hij in romper zonder mouwen met dunne slaapzak.

Klinkt goed Soempie. Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in psz. Ik had er laatst een die was superdun omdat de bijdrage inkomensafhankelijk was. Als ik geen andere baan vind, moet M rond zijn 2e van het kdv af en dan kan een psz natuurlijk wel heel handig zijn. Mar met nog 2 andere kinderen vind ik de afstand ook wel erg belangrijk.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:02:15 #16
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128778145
psz zou ik ook doen als een kindje naar naar een kdv gaat en dan met name voor het sociale aspect en het wennen aan een groep.

Zijn jullie trouwens ook als met keuze basisschool bezig? Wij steken nog even onze kop in het zand, maar geloof dat wij ons wel moeten gaan oriënteren, willen we nog keus hebben }:| Ik wil me nog helemaal niet met school bezighouden :N
Oude (on)bekende.
pi_128785392
Hier overdag korte mouwen romper en korte broek, kort t-shirt. Als het op het kdv warm is trekken ze nog wat uit. Een romper blijft altijd wel aan.

Kyara liep M nu zonder luier. Vond hij dat net gek? Ging dat goed. Je kunt toch vast een nieuwe baan vinden.

Mevr. Mus, wij hebben bij onze kleuter pas na zijn derde gekeken naar een basisschool. Informatie naar bso hebben wij eerder gedaan in verband met wachttijd. Helaas konden wij ons daar pas met zijn 3e jaar op de wachtlijst laten zetten. School had geen wachttijd. Ik denk het hangt ervan af hoe beperkt je bent in verband aanbod en eigen wensen en ook of er in jullie omgeving lange wachttijd/ wachtlijst is bij scholen en ook vanaf welke leeftijd je ag inschrijven. Volgens mij nooit voor het 2e jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128785491
Ik heb toevallig gisteren naar een basis school gekeken na een gesprek met de buurmeisje! zij is 7 en zit hier op een school in de buurt, ik heb het op het inet gezocht en het beviel me wel. Ze geven Engels vanaf groep 1!!

Mag ik even trots doen?? mijn kind heeft ze helemaal zelf haar broek aan gedaan :o Ze had legging aan en ging op de grond zitten met een broek die hier in de woonkamer lag..een voetje door 1 broekpijp daarna zelf de andere door de andere broekpijp en toen stond ze en trok ze het om hoog!!
*; Te tof dit!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128785503
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:02 schreef Mevr_Mus het volgende:
psz zou ik ook doen als een kindje naar naar een kdv gaat en dan met name voor het sociale aspect en het wennen aan een groep.

Zijn jullie trouwens ook als met keuze basisschool bezig? Wij steken nog even onze kop in het zand, maar geloof dat wij ons wel moeten gaan oriënteren, willen we nog keus hebben }:| Ik wil me nog helemaal niet met school bezighouden :N
Wij hebben M een half jaar geleden al ingeschreven, hij had één van de laatste plekken :X

Bitterend: ^O^
pi_128785524
CS :o is de school zo populaire??
pi_128785547
Niet specifiek deze school, schijnt in de hele stad zo te zijn. Gelukkig vertelde de verloskundige ons dat, dat het raadzaam was om rond het 1e jaar al te zoeken naar een school, anders was ik mooi te laat geweest.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:16:15 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128785898
Basisschool.... ik hoop dat de school die hier in de buurt zit wat is.... op loopafstand, niet zo groot en openbaar.

Er zijn nog 2 andere scholen in de buurt: een katholieke en een protestante. Maar van die scholen wil ik dan eerst weten hoe zij het christelijke aspect in het onderwijs doorvoeren. Vrije school, montessori etc heb ik me nog niet zo in verdiept. Jenaplan heb ik zelf op gezeten en daar kan ik mij wel in vinden maar ik ga er niet de hele stad voor door om daar de kinderen naar school te brengen. Kwaliteit van het onderwijs vind ik wel belangrijk.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:18:04 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128785919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara liep M nu zonder luier. Vond hij dat net gek? Ging dat goed. Je kunt toch vast een nieuwe baan vinden.
Was maar heel even hoor, daarna ging ie naar bed en kreeg ie gewoon weer een luier aan.

Banen liggen aan deze kant van het land niet voor het oprapen helaas. E ik wil dan ook nog parttime en iets wat in mijn straatje past. Gaat lastig worden.... situatie hier is echt anders dan in de randstad.

Bitterend, wat knap!
pi_128786131
Bitterend wat knap!

Daan staat ingeschreven bij een montessori PSZ. Die staat qua kwaliteit ook goed aangeschreven. Chris ging naar het kdv en heeft de PSZ overgeslagen. Maar zolang ik geen werk heb is het PSZ voor Daan. En dat werk vinden schiet niet op hier.
Naar mijn idee komt dat samen spelen vanzelf wel bij Daan (Chris minder) dus ik vind het fijn dat ze ook op de individuele ontwikkeling letten. Elk kind heeft zo zijn eigen behoeftes daarin.
School wordt de montessori van Chris. Begin volgend schooljaar maar eens inschrijven. Het is tegenwoordig wel een erg populaire school, 4 klassen erbij in 3 jaar tijd. Dat gaat wel richting de max zeker qua kleuters. Broertjes en zusjes hebben wel voorrang gelukkig.

Gisteren een dagje slagharen gedaan. Lekker vakantie vieren en proefdraaien voor de echte vakantie. Een dagje aanrommelen met eten en slapen, en Daan heeft geen kick gegeven. Lekker een klein uurtje geslapen in de buggy en vrolijk verder. Mee in de vliegende olifantjes en de draaimolen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:48:22 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128786253
net even snel gekeken maar montessori of jenaplan gaat hem hier niet worden, die zitten aan de andere kant van de stad en met het verkeer is dat met de auto niet te doen en te druk om met 3 kinderen te fietsen.

en de school hier dichtbij is maar heel summier in het omschrijven van haar visie....
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:52:48 #26
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128786314
:o Wow dat is knap Bitterend! ^O^
ze leer
En CS, nu al inschrijven voor de basisschool??? Dat is toch niet normaal eigenlijk!

Ik ben hier aan het nadenken wat ik ga doen met Cristel, de jongens gaan na de vakantie in NL naar school, en dan kan ik haar daar ook op de psz doen (zelfde gebouw) óf ik doe haar hier in dld op de kindergarten, dat kan ook, (of allebei?) Lastig :/

Ze is net zelf uit de box gekropen trouwens.....Moeders zat ff niet op te letten :@
pi_128786342
PE, als je in Duitsland blijft is de kindergarten misschien wel fijn voor de taalontwikkeling?
pi_128786346
Ik vind dichtbij ook heel belangrijk, voor het gemak maar ook vanwege spelen met vriendjes. De dichtsbijzijnde school is toevallig Montessori en gaf een heel prettige indruk.

Wat naar dat het zo moeilijk is om aan een baan te komen Kyara en DF -O- mijn contract loopt ovee een jaar af en ik krijg al een beetje buikpijn als ik bedenkt dat ik niet direct wat anders heb :{
pi_128786506
PE! zelf uit de box?? was hij niet dicht? of klom ze erop?

De jongens op een NL basisschool en zij op een duitse kdv, geeft dat niet problemen qua taal? beheerst zij straks niet beter duits dan haar broertjes?

DF en Kyara geen baan is echt rot...ik heb nu wel een baan (al 3 en half jaar) maar ik wil echt wat anders..alleen ja dat is nu bijna onmogelijk.

CS ben je al wezen kijken op de scholen?

Ik twijfel tussen 2 scholen hier in de buurt een openbare die met IPC (International Primary Curriculum) werkt en een Dalton.
Misschien eens een afsprak maken om te gaan kijken..
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:51:08 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128789049
Er zit wel een daltonschool enigszins in de buurt maar het summiere stukje tekst komt wel overeen met de brede school hier vlakbij.

Ik geloof niet dat er wachtlijsten zijn, zal het eens aankaarten bij het cb vrijdag of zij daar iets van weten.

De Daltonschool is wel populair. Is in een nieuwe wijk en ik hoorde wel een kennis klagen dat kinderen uit die wijk nu niet naar die school kunnen omdat kinderen uit andere wijken daar ook heen gaan. Kan me wel voorstellen dat dat irritant is....
pi_128792863
Wij hebben op loopafstand een cluster van 3 scholen zitten: vrije school, een christelijke en een openbare. Iets verder weg zit nog een momtessori, maar loopafstand lijkt me prettiger. Op de vrije school hebben we voorrang op de bso omdat ons KDV daarmee samenwerkt. Maar ik weet niet of dat iets voor ons is. Moet me er echt nog in gaan verdiepen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128792888
Bitterend wat knap van R!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128793319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:05 schreef bitterend het volgende:

CS ben je al wezen kijken op de scholen?

Ja, in februari al. Eén school maar, en die zag er prima uit en sloot aan bij onze wensen, dus daar is M ingeschreven.
pi_128793694
Wow Bitterend wat wordt ze dan ineens groot he, als ze zelf haar broek al kan aan doen.

Scholen is ook iets waar we toch maar langzaam over na moeten gaan denken. Geen idee of en hoe lang de wachtlijsten hier zijn. Op loopafstand hebben we gelukkig wel een paar verschillende schoolsoorten waarvan de daltonschool mijn voorkeur heeft. Wat ik heel lastig vind is dat bij ons in de buurt er alleen hele kleine scholen met minder dan 120 leerlingen zijn of juist hele grote scholen met meer dan 250-300 leerlingen.

Graag zou ik een school kiezen waar ze al vanaf de kleuterklas engels aanbieden maar voor zover ik weet biedt geen enkele school dat aan. :(
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:23:06 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128794136
@Bitterend, onze box is nogal gammel aan het worden, en ze heeft bij zo'n zijkant de onderkant losgekregen, en is daar dus uitgekropen :@

@ Roosje, misschien eens langsgaan bij een aantal scholen en gewoon vragen ofdat ze engels geven vanaf de kleuterklas? En zo niet, ofdat ze er mee bezig zijn? De school van W & J is er nu ook mee bezig, maar dat duurt nog een aantal jaren zei ze (kost natuurlijk ook weer een hoop geld..)

Ze leren het wel ontzettend snel trouwens, dat engels, echt leuk :Y
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:28:42 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128794340
Ik heb net de schoolgids van de school om de hoek bestudeerd en het ziet er wel heel goed uit. Misschien geen duidelijke stroming zoals Dalton of Jenaplan maar de intentie en doelstelling past wel bij wat ik belangrijk vind.
pi_128794613
Beginnen jullie dreumesjes al een voorkeurshand te krijgen. M doet praktisch alles met links, maar heb geen idee of dat blijvend is of dat dat nog wisselt op deze leeftijd :?
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:37:44 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128794679
M doet veel met rechts. Hoop dat dat nog verandert want met 2 linkshandige ouders is dat ook niet zo handig....
pi_128794785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef PureEvil het volgende:
@Bitterend, onze box is nogal gammel aan het worden, en ze heeft bij zo'n zijkant de onderkant losgekregen, en is daar dus uitgekropen :@

@ Roosje, misschien eens langsgaan bij een aantal scholen en gewoon vragen ofdat ze engels geven vanaf de kleuterklas? En zo niet, ofdat ze er mee bezig zijn? De school van W & J is er nu ook mee bezig, maar dat duurt nog een aantal jaren zei ze (kost natuurlijk ook weer een hoop geld..)

Ze leren het wel ontzettend snel trouwens, dat engels, echt leuk :Y
Gaan we ook zeker doen. E wordt tweetalig opgevoed en daarom vind ik het wel fijn als er ook op school aandacht voor is. NIet dat hij in groep 7 moet beginnen met het niveau: "hello, I am E" wat de oudste dus afgelopen jaar had.
pi_128794851
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:37 schreef Kyara het volgende:
M doet veel met rechts. Hoop dat dat nog verandert want met 2 linkshandige ouders is dat ook niet zo handig....
Ruilen? :+ Wij zijn rechts. Er is echt niemand in de familie linkshandig, dus waar het vandaan komt?
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:47:39 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128795025
Ik ben aan mijn kant ook de enige linkshandige in de familie.
pi_128795185
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ben aan mijn kant ook de enige linkshandige in de familie.
ik ook!!

R tekenen met rechts eten met links :D
pi_128795222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Gaan we ook zeker doen. E wordt tweetalig opgevoed en daarom vind ik het wel fijn als er ook op school aandacht voor is. NIet dat hij in groep 7 moet beginnen met het niveau: "hello, I am E" wat de oudste dus afgelopen jaar had.
Vind ik ook belangrijk!! zodat ze met opa en oma kan kletsen (die spreken engels, frans en hebreeuws) daarom dat we naar de openbare school neigen.
pi_128796743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:53 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vind ik ook belangrijk!! zodat ze met opa en oma kan kletsen (die spreken engels, frans en hebreeuws) daarom dat we naar de openbare school neigen.
Wel fijn als ze met opa en oma kan kletsen :-)
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:40:27 #45
30252 Soempie
Procreating
pi_128796797
Bitterend wat knap zeg! ^O^

Hier nog geen overduidelijke voorkeurshand, maar ik merkte vanmorgen dat M. niet wilde tekenen met rechts. Z'n vader is links- en ik rechtshandig, dus ik ben benieuwd. Volgens mij duurt het nog wel even voor ze echt een voorkeurshand hebben? Volgens mij zo rond de 4-6 jaar? :?

Susie, ik denk dat een peuterspeelzaal best nog wel een toegevoegde waarde kan hebben naast een kdv. Ik zou kijken naar de aandachtspunten van jullie kdv en of dat voldoende is. Een peuterspeelzaal is volgens mij toch in de eerste plaats gericht op de ontwikkeling (sociaal-emotioneel, spel, taal, cognitief, enz.) en een voorbereiding op de basisschool. Waar bij een kdv het zorgaspect misschien nog steeds meer naar voren komt.

Uit onderzoek uit 2012, naar de kwaliteit van de kinderopvang (in kinderdagverblijven) in Nederland, blijkt dat er toch nog heel wat te verbeteren valt op het gebied van bijvoorbeeld activiteiten, taal, interacties. En bijvoorbeeld een belangrijke:

De scores op de schalen Ontwikkelingsstimulering en de Begeleiding van interacties tussen kinderen
waren, ondanks de duidelijke stijging in vergelijking met 2008 gemiddeld genomen nog niet voldoende; ruim driekwart van de pedagogisch medewerkers behaalde in 2012 nog een onvoldoende op deze schalen.

http://www.kinderopvangon(...)peiling%202012_0.pdf

Ik weet niet hoe het zit op de gemiddelde peuterspeelzaal. Wat ik dus zou doen is nagaan of die punten aan mijn eisen voldoen. In mijn geval op de peuterspeelzaal en in jouw geval op het kdv. Een combinatie zou ik denk ik toch niet doen, omdat dat misschien wel veel onrust oplevert (wisselingen, weer een andere omgeving, enz.). :?

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 10-07-2013 15:26:04 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128797020
Linkshandigheid vererft via de moeder. Ik ben ook benieuwd of ean links- of rechtshandig wordt. D'r vader is rechts ik ben links. maar als ik een voorkeur mag hebben hoop ik dat ze rechtshandig wordt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:19:51 #47
30252 Soempie
Procreating
pi_128798066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Beginnen jullie dreumesjes al een voorkeurshand te krijgen. M doet praktisch alles met links, maar heb geen idee of dat blijvend is of dat dat nog wisselt op deze leeftijd :?
Verschillende sites geven hetzelfde aan: dat de voorkeurshand na de lateralisatiefase ontwikkeld is (fase van 6-8 jaar). De site voor linkshandigen geeft aan dat je al eerder een voorkeur kunt zien (bijvoorbeeld al vanaf 18 maanden, tijdens het tekenen, bouwen, enz.), maar dat het pas zeker is rond de 6 jaar.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:40:59 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128798871
Bij mijn ouders zijn er wel veel dingen op hun plek gevallen toen bleek dat ik linkshandig was. Waarom ik bijvoorbeeld steeds aan de verkeerde kant van de fiets ging staan om op de fiets gezet te kunnen worden. Maar denk dat er ook wel verschil zit in de mate van linkshandigheid (sommige zijn met alles links, anderen alleen met schrijven).
pi_128799276
Chris heeft lang getwijfeld. Zeker tot na zijn 2e verjaardag dat het afwisselde. En nog is hij niet 100% rechts(wel met schrijven, maar spelen minder overtuigd). En Daan heeft altijd een sterke voorkeur voor rechts(eten, spelen, stapelen). Nou ben ik zelf een niet overtuigde rechtshandige(kan sommige dingen wel beter met links dan doorsnee rechthandigen, net als mijn moeder) en een linksbeen(leuk met fanatieke voetballers). Er zitten er wel meer linksen of midden-mensen in de familie. Dus ik denk dat Chris ook zo eentje is. En Daan een echte rechtse..
pi_128801829
Wat knap bitterend!

CS
Doet ook het meest met links (eten, iets aanpakken enz)

PE
Schrikken! :o
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:42:50 #51
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128808074
Mwoah, viel wel mee hoor zoë, ze deed niet echt iets gevaarlijks ;)

Ik zag vanavond op school een moeder die haar baby (maand of 5/6 denk ik) de fles ging geven, dat ging met ongeveer 40 water, 50 sap en melkpoeder :o Dat kind was ook best dik (iig in het gezicht) Heeft ie vast van zn ouders... :@

Ik vind dat echt onnodig om dat sap erbij te gieten, maargoed.... :@
pi_128808281
Bitterend, wat knap zeg van je meisje! Mag ze het nu elke dag zelf doen? ;)

Kyara, maar zonder luier ging zonder ongeluk? Is toch al wat, ook al washet maar kort. Kyara dat is balen, ik duim toch, dat je wat vind. Parttime werken is soms ook erg sector afhankelijk of dat kan of niet en ook bedrijfsafhankelijk. Ik mocht niet op 2e gesprek bij een sollicitatie omdat ik geen 40 uur ga werken, ondanks dat ik het van tevoren had aangegeven.

PE, oh oh. Ik hoop dat er geen deuren open stonden of andere dingen stonden waarmee ze ongein kon uithalen? Edit: heb je antwoord op Zoë gelezen, viel dus mee.

DF, weet jij dan zeker dat je een nieuwe baan nodig hebt na dit jaar? Is verlenging geen optie? Je hebt iig nog een jaar de tijd, ik duim voor je.

Hier een heerlijke dag, meneer was s'ochtends met zijn groep op de speeltuin en had niet geslapen, dus s'middags in een 2,5 uur slaapsessie alles weer ingehaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinuviel op 10-07-2013 19:55:14 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128808583
quote:

[..]

Of je doet haar bij mijn zoon op school, dan leert ze hebreeuws. Jij voed haar niet meertalig op toch?

Kun je die handigheid met de andere hand dan stimuleren. Zou je dat zo nog kunnen omdraaien?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128808746
Zonder luier dachten we zondag ook. Even in badje buiten gelaten met romper maar zonder luier. Na een poosje werd het badje wat troebel. Mini genoot van het water, maar dat heeft hij af mogen maken onder de douche ;)

PE, ik heb het weleens gedaan met wat schepjes uit het potje fruit. Krijg een soort yoghi. Maar dat was met een oudere leeftijd en fruit ipv sap. Dat scheelt iets..

quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:49 schreef Tinuviel het volgende:

DF, weet jij dan zeker dat je een nieuwe baan nodig hebt na dit jaar? Is verlenging geen optie? Je hebt iig nog een jaar de tijd, ik duim voor je.
Even onder spoiler, ander verhaal ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128809584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik dacht dat het nog wel kon wisselen :Y.

Even opgezocht in het boek van Desmond Morris:
Rond 11 maanden meestal voorkeur voor rechts, soms links. Dan rond 20 maanden beide handen wisselend. Aan het eind van het tweede jaar heeft recht vaak de voorkeur. Tussen 2,5 en 3,5 wisselt het weer en pas met 4 jaar staat de voorkeur vast. Tussen 4 en 8 wordt de voorkeur steeds sterker en na 8 jaar is het niet meer mogelijk om het te veranderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 10-07-2013 20:32:55 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128809677
quote:

[..]

Spreken jullie thuis eigenlijk alleen Nederlands of ook andere talen?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:30:36 #57
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128809840
Knap zeg, Bitterend! Ik zie S het nog niet doen :D.

Scholen kijken wij nog niet naar. Is hier echt nog niet nodig :).

Voorkeurshand van S is volgens mij rechts. Daar eet hij in ieder geval z'n pap mee. En hij gooit volgens mij de bal er ook mee. J is echt links. Altijd al geweest. Ik hoor ook steeds van het CB en van de kinderartsen 'ja, dat kan nog erg wisselen op deze leeftijd hoor (hij is nu ruim 3), wil niet zeggen dat hij links is'. En dan denk ik jajaaaaa :P. Van kleins af aan doet hij alles al met links, enorm sterke voorkeur. Zal mij echt verbazen als dat nog gaat veranderen!
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:31:21 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128809877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:40 schreef Soempie het volgende:
Bitterend wat knap zeg! ^O^

Hier nog geen overduidelijke voorkeurshand, maar ik merkte vanmorgen dat M. niet wilde tekenen met rechts. Z'n vader is links- en ik rechtshandig, dus ik ben benieuwd. Volgens mij duurt het nog wel even voor ze echt een voorkeurshand hebben? Volgens mij zo rond de 4-6 jaar? :?

Susie, ik denk dat een peuterspeelzaal best nog wel een toegevoegde waarde kan hebben naast een kdv. Ik zou kijken naar de aandachtspunten van jullie kdv en of dat voldoende is. Een peuterspeelzaal is volgens mij toch in de eerste plaats gericht op de ontwikkeling (sociaal-emotioneel, spel, taal, cognitief, enz.) en een voorbereiding op de basisschool. Waar bij een kdv het zorgaspect misschien nog steeds meer naar voren komt.

Uit onderzoek uit 2012, naar de kwaliteit van de kinderopvang (in kinderdagverblijven) in Nederland, blijkt dat er toch nog heel wat te verbeteren valt op het gebied van bijvoorbeeld activiteiten, taal, interacties. En bijvoorbeeld een belangrijke:

De scores op de schalen Ontwikkelingsstimulering en de Begeleiding van interacties tussen kinderen
waren, ondanks de duidelijke stijging in vergelijking met 2008 gemiddeld genomen nog niet voldoende; ruim driekwart van de pedagogisch medewerkers behaalde in 2012 nog een onvoldoende op deze schalen.

http://www.kinderopvangon(...)peiling%202012_0.pdf

Ik weet niet hoe het zit op de gemiddelde peuterspeelzaal. Wat ik dus zou doen is nagaan of die punten aan mijn eisen voldoen. In mijn geval op de peuterspeelzaal en in jouw geval op het kdv. Een combinatie zou ik denk ik toch niet doen, omdat dat misschien wel veel onrust oplevert (wisselingen, weer een andere omgeving, enz.). :?
Ik heb juist wel het idee dat ze op het kdv veel werken aan de aspecten die jij op noemt, daarom heb ik ook niet het idee dat een psz zoveel gaat toevoegen. Anouk gaat naar Kindergarden (.nl), daar werken ze wel volgens bepaalde richtlijnen. Teveel om hier op te noemen, vandaar even het .nl erbij :P Ook praktisch is dat ze ook bso hebben, alhoewel ik nog wel even moet uitzoeken of ze dat wel in combi doen met de school die ik voor ogen heb, maar dat denk ik wel, aangezien de school ook in de buurt zit (2 verderop bij mij, dus mijn keus is eigenlijk al gemaakt, maar ook geen idee of er een wachtlijst is!)

Wat goed van R Bitterend!
pi_128810110
Haha Tinu :D denk niet dat het lukt elke dag van Noord naar jou kant voor school :P nee, als ze groter is mag ze kiezen of ze hebreeuws wil leren of niet.

Mijn man en ik praten thuis NL, maar ik bel met mijn moeder 1 keer per week en dan spreken we Frans, en dan ook nog skypen en dan komt papa meestal mee kletsen en dat is het in het Hebreeuws :P ze hoort van alles dus!
Ik heb begrepen dat kinderen die meerdere talen horen als ze jong zijn later beginnen met praten...dan kan want ze brabbelt alleen nog :D behalve poe, mama, papa, pata (pasta) nana (banaan maar ik zeg vaak banana :@ ) baw (bal)
pi_128810170
De mini was vandaag gevallen op het kdv. De leidster zei dat hij even wit wegtrok en anders huilde dan anders ;(. Ze heeft hem 's middags niet meer laten slapen voor de zekerheid, maar later was er niks meer aan hem te merken. Net thuis ook gewoon vrolijk en actief. Maar toch niet fijn...

Maar ook leuk nieuws: hij zette net 3 stapjes los!!! :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:38:49 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_128810207
Ah, dat is mooi Susie! Ons kdv hier schoot op verschillende gebieden echt tekort. :{

DF, wat heb je gestudeerd?
pi_128810363
DF ik herken het wel, ik ben ook met mijn studie gestopt nadat R was geboren..ik sliep echt slecht en in de avond had ik geen tijd meer om te leren want ze huilde veel en ging moeilijk slapen.
Ik ben benieuwd naar je winkeltje!

Fee grappig dat ze al echt een duidelijke voorkeur hebben! het veranderd hier nog veel!
pi_128810390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:38 schreef Soempie het volgende:
Ah, dat is mooi Susie! Ons kdv hier schoot op verschillende gebieden echt tekort. :{

DF, wat heb je gestudeerd?
Het kdv van Chris deed echt zijn best voor de peuterontwikkeling. Wat moeilijkere knutsels en sociale omgang. Vaak thema's met leeftijds activiteiten. ook af en toe een uitje naar de bieb of een winkel. Maar veel meer speeltijd natuurlijk. Een PSZ is ook maar 5-6 uurtjes in de week vaak. Dus een kdv hoeft er ook net de hele dag bezig mee te zijn.

Ik heb biomedische technologie gedaan. Woon alleen in het oosten des lands. En dan zijn er gewoon weinig bedrijven die me zoeken ;)
pi_128810442
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik dacht dat het nog wel kon wisselen :Y.

Even opgezocht in het boek van Desmond Morris:
Rond 11 maanden meestal voorkeur voor rechts, soms links. Dan rond 20 maanden beide handen wisselend. Aan het eind van het tweede jaar heeft recht vaak de voorkeur. Tussen 2,5 en 3,5 wisselt het weer en pas met 4 jaar staat de voorkeur vast. Tussen 4 en 8 wordt de voorkeur steeds sterker en na 8 jaar is het niet meer mogelijk om het te veranderen.
Ah, dankjewel voor het opzoeken! ^O^ Het kan nog alle kanten op dus. Maar ik heb ook wel een beetje hetzelfde gevoel als Fee, zijn voorkeur is zo duidelijk dat het me niets zou verbazen als het zo blijft. Mijn ouders zeiden het laatst onafhankelijk van elkaar ook al.

Oef Phaidra, dat is schrikken :{
pi_128810531
Phaidra jeetje! eng :o gelukkig is niks aan de hand!
*O* voor de losse stapjes!

DF het klinkt wel als iets die in trek zou zijn bij ziekenhuizen en dergelijk, wat jammer dat het niet zo is -O-
pi_128810642
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:42 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het kdv van Chris deed echt zijn best voor de peuterontwikkeling. Wat moeilijkere knutsels en sociale omgang. Vaak thema's met leeftijds activiteiten. ook af en toe een uitje naar de bieb of een winkel. Maar veel meer speeltijd natuurlijk. Een PSZ is ook maar 5-6 uurtjes in de week vaak. Dus een kdv hoeft er ook net de hele dag bezig mee te zijn.

Dat wilde ik ook zeggen ja :Y Ik denk dat er op een kdv misschien wil relatief minder tijd aan de ontwikkeling wordt besteed, omdat er ook meer tijd gaat zitten in maaltijd en verzorging e.d. Maar per saldo zouden twee dagen kdv dus net zoveel tijd aan de cognitieve ontwikkeling besteden als twee dagen psz.

Nou heb ik sowieso een goed gevoel bij ons kdv, ondanks dat ik niet precies weet hoe het er op de peutergroep aan toe gaat. Maar de meerwaarde van elke vorm van dagbesteding is voor mij wel echt de interactie met andere kinderen, leren wachten op je beurt, oefenen met in de kring zitten, aandacht van de juf delen etc.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:48:27 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128810651
Hier ook een fijn kdv. Met beweegkriebels, peutergym een 3+ club en muzieklessen voor kindjes van 2-4. En in september beginnen ze ook met muzieklessen voor kindjes van 0-2. Hoop zo dat ik M daar nog een tijdje kan houden.

Thanx Phaidra. En wat schrikken zeg. Fijn dat hij nu weer gewoon vrolijk is. En *O* voor de 1e stapjes los!

Vandaag bij de fysio (die komt aan huis voor de meisjes) toch ook even het (niet) lopen van M besproken. Volgens haar heeft hij wel een goede balans en staat hij ook echt stevig op zijn voeten. Waarschijnlijk combi gemakzucht en te weinig zelfvertrouwen. Stimuleren met methode pollepel en niet meer aan het handje.

Steekt soms wel een beetje hoor. Ik weet dat het wel komt en zo maar hij wordt nu echt letterlijk voorbij gelopen door jongere kindjes.

En morgen naar de (kinder)kapper.
pi_128810660
Daan is nog geen 20 maand, dus dat kan nog veranderen..

Daan is vandaag een beetje sipjes. Wat verhoging, snotneus, kwijlen, prutoogjes. Hopen dat het niet doorzet. Al kan ik dan wel af en toe knuffelen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:45 schreef bitterend het volgende:

DF het klinkt wel als iets die in trek zou zijn bij ziekenhuizen en dergelijk, wat jammer dat het niet zo is -O-
Nee, die hebben geld voor mensen aan het bed, maar achter de schermen is het aardig vol..
pi_128810760
Leuk van je webwinkel DF, stuur je een linkje tegen de tijd dat ie de lucht in gaat?

Ik snap dat je aan het lopen toe bent Kyara, ondanks dat je weet dat het wel komt :*
pi_128810833
Kyara ik kan het me heel goed voorstellen :* wat is het voor methode?
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:58:14 #71
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128811168
Kyara, S. liep pas met 18 maanden en ik herken je frustratie :* Het late lopen op zich vond ik niet eens zo vervelend (ikzelf was ook nogal traag :+ ), maar vooral het vele commentaar erop vond ik vervelend. Echt, op elke straathoek leek wel een bejaarde te staan die wilde weten waarom die grote dochter van mij nog niet liep 8)7
Oude (on)bekende.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:00:04 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128811257
Balen DF. En net als Bitterend ben ik wel benieuwd naar je winkeltje!

Wat een schrik Phaidra en een jompel voor de stapjes ! *O*

Ik ben ook erg blij met het kdv, krijg regelmatig knutsels mee en ligt daar ook nog een plakboek vol. Iedere maand hebben ze een ander thema en er wordt ook echt bijgehouden wie wat nog "moet" doen.
Nu hoorde ik net van lief dat de zoon van een collega, die ook daar op het kdv zat, nu dus op en bso een dorp verderop zit :? Verder vragen had geen zin want, meneer is de route naar vakantie adres aan het uit vogelen, terwijl we een Tom Tom hebben en er vorig jaar al zijn geweest.....hij durft blijkbaar niet te vertrouwen op mijn vrouwelijke intuïtie :{w
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:01:03 #73
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_128811311
Kyara, ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. Hopelijk kan hij door de pollepel-methode snel lopen!

Deepfreeze, wat leuk zeg, zo'n webshop. Hopelijk gaat het lopen! En beterschap voor Daan! Hopelijk zet het niet door.

KDV hebben geen ervaring, maar ik heb toevallig wel vorige week gebeld voor de psz. De psz waar ik haar eigenlijk naar toe wil hebben gaat misschien sluiten omdat er te weinig kindjes zitten, en alle anderen hier in de buurt vallen onder een andere organisatie die wat betreft mij te massaal zijn.
Maar goed, misschien wonen we tegen die tijd ergens anders dus ik zie het allemaal wel.

Phaidra, wat een schrik, maar gelukkig is alles goed.
pi_128811498
R liep met 17 maanden en ik zelf liep met 2 jaar...

Susie _O- waarom vertrouwt hij de TT niet??

Ik kijk 16 kids en counting op RTL4 :X elke jaar 1 baby
pi_128811557
Ik kijk ook Bitterend. Ik word al moe als ik er naar kijk _O-
pi_128811650
:D en ze willen er nog meer!! ze draaide 9 wasjes en stond de hele dag al te strijken :o
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:08:16 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128811687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:52 schreef bitterend het volgende:
Kyara ik kan het me heel goed voorstellen :* wat is het voor methode?
Ik hou de pollepel vast en hij pakt de andere kant van de pollepel. Er zit dus iets tussen mijn hand en de zijne. En ik kan de pollepel loslaten als ik dat zou willen. Hij is nu te afhankelijk van ons zeg maar.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:08:34 #78
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128811707
Bij ons vorige kvd waren ze ook altijd druk met thema's en knutselen en educatieve activiteiten. En dat is me dus echt heel erg tegen gaan staan, zeker voor baby's en dreumesen. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet, liever niet zelf :@ Ik denk dat een kind zoveel meer leert van gewoon spelen dan van voorgeprepareerde knutselwerkjes :)
Oude (on)bekende.
pi_128811798
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:07 schreef bitterend het volgende:
:D en ze willen er nog meer!! ze draaide 9 wasjes en stond de hele dag al te strijken :o
Ja, bizar, wat een leven. Vorige week gingen ze op vakantie naar freakin' Frankrijk helemaal. Ik moet er toch niet aan denken... Waar betalen die mensen het van, vraag ik me dan af.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:13:01 #80
30252 Soempie
Procreating
pi_128811923
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook zeggen ja :Y Ik denk dat er op een kdv misschien wil relatief minder tijd aan de ontwikkeling wordt besteed, omdat er ook meer tijd gaat zitten in maaltijd en verzorging e.d. Maar per saldo zouden twee dagen kdv dus net zoveel tijd aan de cognitieve ontwikkeling besteden als twee dagen psz.

Absoluut, maar het ging me ook meer om de pedagogische kwaliteit. Die is op verschillende punten nog matig tot onvoldoende op veel kinderdagverblijven. En dan gaat het ook om zaken die elke dag van belang zijn, zoals de begeleiding van de interacties tussen de kinderen. Maar gelukkig lees ik hier veel positieve verhalen over de kinderdagverblijven. Zelf heb ik die ervaring helaas niet.
pi_128812193
Is dat bij psz-en over het algemeen anders denk je? (gewoon interesse, ik heb me niet in het concept verdiept omdat het voor ons niet van toepassing is).

Er is inderdaad veel verschil tussen verschillende kdv-en. Er zit bij M een nieuw jongetje op de groep, en ik hoorde zijn vader vertellen dat het ventje veel vrolijker en uitgeruster thuiskomt sinds ze overgestapt zijn. Hij werd blijkbaar overprikkeld op zijn kdv met muziek en veel drukte enzo. Ik denk dat het essentieel is om ten eerste al een goed gevoel te hebben bij een opvang, en je kind ook goed in de gaten te houden.

Dit is overigens het pedagogisch motto van ons kdv, en ik kan er alleen maar achter staan: "Opvoeden is de kunst van het herkennen van talenten en de kunst om een klimaat te creëren waarin kinderen zich kunnen ontplooien in een eigen tempo."
pi_128812319
Ik ken ook PSZ-en waar ook veel gespeeld wordt en amper pedagogische begeleiding. Het is gewoon even rondkijken wat goed lijkt, net als met scholen.
pi_128812340
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bij ons vorige kvd waren ze ook altijd druk met thema's en knutselen en educatieve activiteiten. En dat is me dus echt heel erg tegen gaan staan, zeker voor baby's en dreumesen. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet, liever niet zelf :@ Ik denk dat een kind zoveel meer leert van gewoon spelen dan van voorgeprepareerde knutselwerkjes :)
Interessante visie :Y Ik kan me er wel in vinden. Bij M wordt er nauwelijks geknutseld tot nu toe, maar wel heel veel gepuzzeld bijvoorbeeld en ze spelen voortdurend buiten nu het wat warmer is.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:26:38 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128812585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Oh, maar ze spelen ook genoeg hoor! Met name op de vrijdag als haar vriendinnen er zijn O+ Dan "organiseert" de een een picknick, dan neemt de ander het voortouw om met te gaan "koken" of besluit de andere weer dat het tijd wordt om de peuters te pesten :7
Zo leuk die verhalen!
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:31:09 #85
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128812798
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, bizar, wat een leven. Vorige week gingen ze op vakantie naar freakin' Frankrijk helemaal. Ik moet er toch niet aan denken... Waar betalen die mensen het van, vraag ik me dan af.
Hmz, gemist :( Had graag willen kijken, maar te laat....en mn man zit tv te kijken, die houdt daar helemaal niet van :P

Maar ik denk dat de oudste kinderen wel het eea moeten betalen als ze zelf een baantje hebben? Of moeten helpen met strijken/koken etc?

Mijn oude buren die hebben ook 15 kinderen :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:52:06 #86
30252 Soempie
Procreating
pi_128813926
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:18 schreef Clubsoda het volgende:
Is dat bij psz-en over het algemeen anders denk je? (gewoon interesse, ik heb me niet in het concept verdiept omdat het voor ons niet van toepassing is).

Ik kan er geen onderzoek naar vinden, maar omdat op de peuterspeelzaal onder andere de sociale ontwikkeling, interactie en het spel centraal staat, kan ik me voorstellen dat de kwaliteit op die punten daar wat hoger ligt.

Maargoed, daarom ook m'n eerdere advies om bij beide te kijken of er aan de eisen/ wensen voldaan wordt. Daarvoor is dit scoreformulier wel mooi om door te kijken:

http://www.kinderopvangon(...)rmulieren%202011.pdf

In kinderdagverblijven is er trouwens wel al jaren een verschuiving van zorg naar opvoeding/ ontwikkeling/ stimulering. :Y
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:37:56 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128816468
Interessant soempie. Maar bij de "nee" categorie staan soms wel kwalijke zaken, als dat niet in orde is dan zou zo'n kdv eigenlijk moeten sluiten.

Volgens mij scoort ons kdv wel goed. Enige minpuntje vind ik zelf dat er geen traktaiebeleid is en ik wil M ook geen dingen onthouden ( en hij is er maar 1 dag per week).
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:01:41 #88
250838 Fee-nix
pi_128818022
Ha, er hebben er meer naar 16 kids and counting gekeken :D. Ik vind dat gezin met 16 kids wel heel erg leuk (die met 11 een stuk minder eigenlijk gewoon niet, die vader :X ). Maar 16!! En 9 wassen per dag!! Pffffffffff. Nee, ik ben daar niet geschikt voor, denk ik :D.
pi_128824615
Phaidra schrikken zeg. Gelukkig ging het even later weer goed met I.

Op ons kdv werd er bij controles ook aangekaart, dat er te weinig wordt gedaan op gebied van taalontwikkeling. Ook vind ik dat de leidsters soms erg basale pedagogiek kennis hebben. Gelukkig hebben we nu een kdv filiaalleidster, die daar erg goed in is. Ook kunnen kdven eigen pedagogen inschakelen. Dat is dan wel fijn vind ik. Deze kijken ook naar de omgang van deleidsters met het kind en geven tips.

Kyara kan me voorstellen, dat je baalt. Lopen met 18 maanden is trouwens echt gemiddeld en niet laat. Mijn 1e liep ook met die leeftijd pas. Pollepelmethode klinkt interessant. Wij proberen hier nu het lopen te stimuleren door een stuk van hem af te staan en hem te motiveren naar ons toe te stappen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128825201
Kyara Lotte liep pas met 20 maanden en geloof niet dat Geert veel eerder gaat lopen :')
pi_128831744
C loopt ook nog niet, laat staan kruipen :')
Beetje zittend over de vloer bewegen hooguit. Krijg ook altijd de vraag 'loopt ze nog niet'? Nee, maar ze kan wel een aanstal aspecten van de kwantummechanica opnoemen, nou goed.
pi_128836708
:@ door dat tv programma 16 and counting wil ik dolgraag een zusje/broertje voor S. Ik kom uit een groot gezin en had ook altijd m'n 2lingbroertje om te spelen. Lijkt me zo leuk voor S. Ze is superleuk met andere kindjes.
Baal er van dat mijn lichaam niet meewerkt en ik nogsteeds niet volledig aan het werk kan.

...maar 16kids lijkt me een beetje teveel van het goede :+
pi_128836909
Xanteh :D Hoe oud is jouw dreumes?

Ja erg die programma's hè Zoe maar ik denk dat je bij zo'n groot gezin wel het voordeel hebt dat de grotere kinderen ook helpen bij de verzorging.
pi_128837142
M is vandaag 1,5 jaar oud!

En voor de allereerste keer naar de kapper!

:'(

Maar het resultaat is super. Echt een jongenskapsel. Sowieso een kapsel! Zal straks nog even een na foto maken.
pi_128837400
Rixtje
Ja dat denk ik ook.
O+ lijkt me zo leuk om S samen met een broertje/zusje te zien.. *zucht*

Kyara
Aww Midas! Ben benieuwd naar t eindresultaat
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:52:41 #96
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128837869
Kus voor M! Kappers zijn ook stom, van die vreemde mensen die aan je hoofd zitten te plukken :*

Ben wel benieuwd naar het kapsel!
Oude (on)bekende.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:53:02 #97
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128837883
Quote ipv edit :(

[ Bericht 73% gewijzigd door Mevr_Mus op 11-07-2013 15:54:02 (Dubbel) ]
Oude (on)bekende.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:58:43 #98
250838 Fee-nix
pi_128838078
Awww M. Ik ben benieuwd naar t eindresultaat!
pi_128838335
Het is ook geweldig Zoe kan ik je uit ervaring vertellen O+

Arme M :o Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat!
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:13:00 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128838619
Ik vond dat ook ineens zo bijzonder, je kind grote broer O+ O+
Überhaupt, dat je kind ineens je oudste kind is (en dan het besef dat je ook nog een middelste en een jongste hebt :o O+ )
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:25:48 #101
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128839170
Het lijkt me zo leuk, S. als grote broer! En ook om gewoon te kunnen zeggen "M'n oudste... " en "M'n jongste...".
Oude (on)bekende.
pi_128839258
Ach gos, arme M :* Mijne zou precies zo gereageerd hebben!

Ik gun M ook erg een broertje of zusje. Maar ja, helemaal in de lijn der verwachting ligt het niet... Ik zal zijn papa eens motiveren om dat te regelen :P

Mijn kind is af en toe net een puppy vind ik O+ Vanochtend ook weer, dan kom ik zijn kamer binnen en begint hij te piepen en te grijnzen (hij piept altijd heel zoet als hij vrolijk is), stort zich weer liggend neer en rolt wat heen en weer. Ik moet hem dan altijd over zijn rug aaien en dan drukt hij zijn gezicht in mijn hand. Als hij kon kwispelen zou hij het zonder twijfel doen :+

En vanmorgen stond hij tijdens het spelen op, plukte aan zijn broek en zijn 'poep'. Ik was verrast dat hij dat al weet te signaleren.
pi_128839284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
Het lijkt me zo leuk, S. als grote broer! En ook om gewoon te kunnen zeggen "M'n oudste... " en "M'n jongste...".
Ik ben nog steeds een beetje trots als ik zeg 'mijn zoon' :@
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:30:01 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128839337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind is af en toe net een puppy vind ik Vanochtend ook weer, dan kom ik zijn kamer binnen en begint hij te piepen en te grijnzen (hij piept altijd heel zoet als hij vrolijk is), stort zich weer liggend neer en rolt wat heen en weer. Ik moet hem dan altijd over zijn rug aaien en dan drukt hij zijn gezicht in mijn hand. Als hij kon kwispelen zou hij het zonder twijfel doen
Hier ook! :Y

Inclusief het bedelen als je zelf een boterham zit te eten }:|
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:30:14 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128839357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds een beetje trots als ik zeg 'mijn zoon' :@
O+ ik ook hoor O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:37:35 #106
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128839585
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+ ik ook hoor O+
:Y Zeker als ik nieuwe mensen ontmoet! "Ik moet nu m'n zoon gaan halen". Dan voel ik me nog steeds zo trots! Of als anderen over mij zeggen "Dat is de moeder van S." En soms voel ik me dan ook opeens heel oud, dan besef ik me dat ik geen student meer ben, maar een werkende vrouw in een grote-mensen-huis met kind :o
Oude (on)bekende.
pi_128839892
Herkenbaar mevr mus
Ik ben de eerste van mijn vriendinnengroep (zo rond de 25-28jr) dus dan voelt het 'vreemd' om het over kinder zaken te hebben maar ook trots O+

De therapeuten zijn wel positief trouwens over een 2e zwangerschap, mijn baas niet denk ik haha.
We ( nieuwe therapeut en ik) hebben iig een werkende oefening gevonden ^O^
pi_128840522
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:32 schreef Kyara het volgende:
M is vandaag 1,5 jaar oud!

En voor de allereerste keer naar de kapper!
[ link | afbeelding ]

:'(

Maar het resultaat is super. Echt een jongenskapsel. Sowieso een kapsel! Zal straks nog even een na foto maken.
Ahw, wat sneu zo... Ben wel benieuwd naar het resultaat!

En alweer 1,5 jaar!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128840693
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:37 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

:Y Zeker als ik nieuwe mensen ontmoet! "Ik moet nu m'n zoon gaan halen". Dan voel ik me nog steeds zo trots! Of als anderen over mij zeggen "Dat is de moeder van S." En soms voel ik me dan ook opeens heel oud, dan besef ik me dat ik geen student meer ben, maar een werkende vrouw in een grote-mensen-huis met kind :o
Herkenbaar! :D

Zoë fijn dat het nu wat beter met je bekken gaat :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:18:46 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128841102
De voor- en nafoto's

voor:

na (net uit bed):
pi_128841612
Leuk!! Dacht aan de hand van de kappersfoto dat het veel korter zou zijn geworden. Maar gelukkig valt dat mee ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:24:30 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128842698
nee, wilde het wel een beetje lang laten. Nu in laagjes zodat het een lang jongenskapsel wordt ipv een meisjeskapsel :D

De foto's doen zijn kapsel ook weinig eer aan. In het echt is het leuker.

Maar was een leuke kapper (een echte kinderkapper) dus voor herhaling vatbaar,
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:46:15 #113
30252 Soempie
Procreating
pi_128843378
Oooh, wat een verdriet van M. bij de kapper. :* Dat roze speldje in z'n haar bij de 'voor' foto's. :D Leuk zo Kyara!

Hier juist af en toe opeens de zenuwen als ik bedenk dat M. een broertje of zusje krijgt. We hebben het zo leuk nu met z'n drietjes. O+ Ik kan me dan geen voorstelling maken van een tweede kindje. Wat hebben we gedaan? :o 8)7 :+ Maar natuurlijk lijkt het me ook geweldig mooi.

Hier nog steeds een soort sprongetje van geluk als M. heel gelukkig 'maaamaaa' of 'paaapaa' roept. Als dat in een openbare gelegenheid is voelt dat wel heel volwassen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:17:50 #114
250838 Fee-nix
pi_128844335
Kyara wat leuk is het geworden! En dat speldje inderdaad :D.

Soempie, dat 'wat hebben we gedaan' gevoel is heeeeel herkenbaar, hoor! Had ik tijdens de zwangerschap van S ook last van ;). Is helemaal goed gekomen! Twee kindjes is zooo leuk O+ .
pi_128844613
Oh ja, ik smelt nog steeds regelmatig als M 'mama!' roept. Mijn kind dat mama tegen me zegt O+ Hij komt trouwens tegenwoordig echt op me af gerend als ik thuiskom of hem ophaal bij het kdv. Eerst was het zo'n half lachje en de nonchalante constatering dat ik er was, nu holt hij naar me toe en wil een knuffel O+

De eerste keren dat iemand tegen hem zei 'daar is mama' als ik even weg was geweest, keek ik ook heel verbaasd om me heen op zoek naar mijn moeder :@ Dat besef moest even indalen.

Soempie, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik had dat nu al, dat ik na de zwangerschapstest dacht 'what was I thinking? komt dit goed?' :+
pi_128844639
M's haar is inderdaad heel leuk geworden! ^O^
pi_128844800
Leuke foto's van M. Lijkt me een leuk kapsel. Balen dat hij het bezoek bij de kapper zelf niet leuk vond.

Ik had dat ook, zo'n raar gevoel bij de zwangerschap van de 2e en dat ik heel erg hoopte dat mijn zoon het ook leuk zou vinden.

Zoe fijn, dat je een goede oefening hebt gevonden. Je baas zal zich ernaar moeten schikken als het dan zover is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128845128
Leuk Kyara! En wat een verdriet, de schat. Gelukkig is het resultaat de moeite waard.

Zoe fijn dat jullie iets werkends hebben gevonden.

En herkenbaar, zowel van Mevr Mus als Soempie. Ik was gister ook nog zo trots, we hadden 2,5 week vakantie gehad en ze was voor het eerst weer naar het kdv. Toen ik dr haalde was ze superblij om me te zien en riep heel luid en duidelijk mamaaaaaaa. Iedereen smolt en mij kon je opvegen.
pi_128845138
Oh en wat fijn dat het hier normaal bij te houden is zeg.
pi_128845430
R ging vroeger heeeel snel kruipen toen ze me zag bij het kdv! en nu rent ze naar me toe zwaaiend met dr armpjes en mamamamaaaaaa roepen O+

Een tweede..ja pff 2 kids op een kdv is erg duur. En we wonen ook erg klein 50m2. Dus nog even niet!

Kyara :D O+
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:38:28 #121
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128846908
Nieuwe kapsel van M. is leuk! Ik hou van langer haar bij jongetjes :Y

En dat enthousiasme is ook weer herkenbaar. Al roept S. nu steevast Papaaaaaa! als ik hem op kom halen bij jet kvd :') En volgens mij doet hij het bewust verkeerd, want als hij zielig is en me nodig heeft noemt hij me wel mama :D
Oude (on)bekende.
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:42:12 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128847048
Jullie vonden het speldje leuk?

:+

donderdag 11 juli 2013 @ 20:43:41 #123
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_128847106
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:42 schreef Kyara het volgende:

[ link | afbeelding ]
_O- en zo nam je hem ook mee uit wandelen :+
Rayen 2½ jaar!
pi_128847178
Ik had dat ook toen ik net zwanger was: help hoe gaan we dat doen met twee, die s ochtends op tijd klaar moeten zijn, en als de een kattenkwaad uit haalt als ik de ander aan het voeden ben, en kunnen we dat wel betalen en en en en.. Ben er nu al wel iets rustiger in, maar heb nog steeds zoiets van ga ik dat wel kunnen?..

Leuk kapsel trouwens kyara!
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:45:59 #125
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128847218
Als meisje zou hij het ook goed doen :D O+
Oude (on)bekende.
pi_128847893
quote:

[ link | afbeelding ]
3 mooie meiskes heb je Kyara!
:P

Ik vind 2 jochies wel mooi. Zeker gezien de vloek die ik de vk mij vorige bevalling toewenste. En die bevalling ging prima, dus mooie herinnering toch wel. Als we meer willen, dan gaan over 6-8 jaar voor een pleegkind denk ik..

Hier een sip Daantje vandaag. Overdag koorts, maar vanavond niet. Wel nu vlekken op zijn romp/ bovenbenen. Geen idee wat het is, warmteuitslag, een vlekjesziekte, of iets anders.. De grote heeft het ook op zijn romp. Dus warmteuitslag lijkt me toevallig.
pi_128848601
quote:

:D :D

Dat mag ik bij R echt niet doen!! als ik met elastiekje aankom is het krijsen!
met tranen en al ;(

Hahaha Musje! hier had ze ook een periode de hele dag PAPAPAPAPAAAA maar idd als ze zielig was dan echt mama zeggen O+

Beterschap voor Daan :*
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:47:48 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_128850040
quote:

[ link | afbeelding ]
:D

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D :D

Dat mag ik bij R echt niet doen!! als ik met elastiekje aankom is het krijsen!
met tranen en al ;(
Ahw. Hier had M. een paar dagen geleden veel interesse voor mijn elastiek. Samen voor de spiegel eerst gekke staarten bij mij gemaakt (hij m'n haar kammen). Daarna net zo een bij hem gemaakt als Midas op de foto en toen mocht het staartje niet meer uit. :D Misschien werkt dat bij jullie ook.

Had ik hier na die driftbuien al laten weten dat we alweer ruim een week ons tevreden, vrolijke jongetje terughebben? O+ Vanmorgen ging hij zelfs aan de kant om een ander kindje te laten sturen in een grote tractor. En elke avond weer schaterlachen als we met z´n drietjes verstoppertje of tikkertje doen.
pi_128850143
Ze kamt mijn haar wel en die van haar ook :Y speldjes vindt ze soms okee maar elastiekjes is echt een no-no maar goed, ik vind het geen probleem, het hoeft ook niet van mij.

Fijn dat M zijn oude gezellige zelf is O+
pi_128850262
Door die foto wil ik ook een gek staartje maken bij M }:|

Fijn Soempie! Bij ons gaat het ook zo met up en downs, dat de ene week al-les drama op kan leveren, en hij de week erna gewoon weer heel veerkrachtig met alles omgaat.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:58:02 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128850576
Fijn Soempie!

Morgen naar het cb.
pi_128851062
Fijn soempie, als zo'n bui weer voorbij is!!

Kijken of hij weer een stempeltje krijgt Kyara, vast wel ;)

Daan heeft nog aardig dun en blond pluishaar. Dus 1 keer de tondeuze erover om de vleugels boven zijn oren weg te krijgen toen ik toch met broer bezig was. Maar de moeite niet waard om de kapper te bezoeken.. Ik denk dat hij deze winter wel een dikker&donker vachtje krijgt, net als zijn broer in de 2e winter..
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:23:54 #133
250838 Fee-nix
pi_128851915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:51 schreef Clubsoda het volgende:
Door die foto wil ik ook een gek staartje maken bij M }:|

:D. Jouw tijd komt nog wel :P.

Soempie lekker dat M weer goed in z'n vel zit!

Kyara, ik had ook nog helemaal niet op dat lopen gereageerd (gister beetje overheen gelezen). Komt natuurlijk wel goed, maar ik snap dat het echt een eindeloos 'wachten op' is, als je er middenin zit. J liep met 17,5 maand en toen had ik al zoiets van 'pffff, hehe'. Ik hoop dat de pollepel-methode gaat helpen. Nog nooit van gehoord trouwens! Enne... hij is weer enorm snel met praten he, je hoort toch wel vaker dat ze wat langzamer gaan dan qua motorische ontwikkeling. (Als een soort hart onder de riem ;) )

S ging al voor t eerst naar de kapper toen hij 5 maanden was! Haha. En daarna heb ik het ook bijgehouden. Hij heeft het ook een tijdje echt gemillimeterd gehad. Maar nu laat ik het juist weer een beetje groeien. Ik vind t zo schattig staan.

Zo is het nu:

Moet binnenkort ook eens met hem naar de kapper om er een echt model in te laten knippen. Vooral van achter is het nu best rommelig aan het worden.
pi_128852331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:23 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

:D. Jouw tijd komt nog wel :P.

Dat mag ik hopen ja }:| Nee hoor, er is progressie. Hij heeft sinds kort De Krul. Eén prachtige krul in zijn nek. Ik draai 'm soms in model en bij een bad hair day kammen we 'm glad :+

Wat wordt S groot Fee! Hij heeft zo'n volwassen gezichtje op deze foto!
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:33:13 #135
30252 Soempie
Procreating
pi_128852344
Ohh, ja, wat een verschil Fee, zo met het langere haar. Erg leuk. O+ Dat fietsje hebben wij trouwens in het rood, maar M. begrijpt nog niet hoe hij vooruit kan gaan (dan gaat hij ook echt staan en lopen met de fiets tussen z'n beentjes). Achteruit gaat prima. :D Deed me denken aan het tijgeren vorig jaar.
pi_128852502
Heeft M ook tijden gedaan, lopen of achteruit. Ik heb met hem geoefend (ik weet, oefenen en zulks, maar ik werd er zo moe van zijn auto steeds uit de schutting te vissen als hij weer eens vastliep :@ ) en hem stapjes laten zetten waarbij ik 'stap, stap, stap' zei. Tijden heb ik als 'stap, stap, stap' zeggend in de tuin gezeten, maar het kwartje is gevallen ^O^ (Ik stuurde mijn vader een filmpje van het behaalde resultaat, die antwoordde met 'hij gaat vooruit'. LOL, pap :D )
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:38:40 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_128852636
:D ^O^

Ik had gehoopt dat M. het wel zou leren door te observeren. Maar ik met m'n dikke billen op dat fietsje was niet zo'n succes. :+
pi_128852679
Mental image _O-
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:48:35 #139
250838 Fee-nix
pi_128853186
Ja, deze foto was voor mij ook echt zo'n momentje van 'ohhh, wat is ie ineens groot!' Grappig is dat.

Vooruit komen lukt S prima op het fietsje. Tenminste, als hij er een keer op mag :P. Z'n grote broer heeft dat ding namelijk 'ontdekt' en rijdt er t liefst de hele dag mee door de kamer. Waarschijnlijk heeft S het van hem dus ook goed afgekeken :).

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:38 schreef Soempie het volgende:

Ik had gehoopt dat M. het wel zou leren door te observeren. Maar ik met m'n dikke billen op dat fietsje was niet zo'n succes. :+
pi_128860679
Bitterend mag een speldje ook niet?

Kyara voor de 1,5 jaar *G*. Ben benieuwd hoe de cb afspraak was. Is trouwens vroeg toch? Wij hoeven pas met 1,5 jaar weer.

Fee wat een leuke foto.

CS lief is dat, he.

Bij mijn dreumes ook 1 krul helemaal achter onder op zijn hoofd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128860745
Rixtje: ze is net 14 maanden geweest :)

16 and counting vorige week ook gezien, best een leuk gezin. Keek iemand toevallig de Nederlandse versie? Ben de naam even kwijt.. Een huis vol?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:24:47 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128861874
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:50 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara voor de 1,5 jaar . Ben benieuwd hoe de cb afspraak was. Is trouwens vroeg toch? Wij hoeven pas met 1,5 jaar weer.
Hij was gister 18 maanden ;)

Afspraak was leuk. Eerst naar de arts om zijn ogen te checken want dat lukte de vorige keer niet zo goed (was ik vergeten maar zij niet). Toen naar 2 wvpk (eentje werd ingewerkt). M heeft heel leuk al kletsend op tafel zitten spelen met blokjes en ringen. Naast papa en mama is 3 woorden normaal, hoeveel kent hij er? Nou een stuk of 50 :? (ik vind 3 ook wel heel erg weinig eigenlijk :@ ). Ze waren ook onder de indruk dat hij al verbanden legt, woordcombinaties maakt en ook bezig is met in, uit, voor, achter, af etc. Dat ie nog niet loopt daar gingen ze meteen aan voorbij, hij loopt aan het handje dus loslopen komt dan vanzelf wel en het is duidelijk waar hij zijn energie in steekt. En hij maakte zo leuk contact. Heel innemend kind vonden ze.

En 12,5 kg bij 85 cm. Allebei op de +1.

Mama is heel erg trots! O+
pi_128861987
Wat fijn Kyara! Leuk, als je zo trots weer terugkomt met je kind. Wij hebben volgende week de afspraak, bij ons cb doen ze de afspraak met 1.5 jaar alleen bij een eerste kindje. En volgens mij is 5 woorden met 18 maanden het minimum en niet zozeer normaal, de spreiding is enorm op deze leeftijd.

Een huis vol heb ik ook wel eens gezien, maar ik vind dat Engelse gezin leuker. Die zijn zo ontspannen steeds, da's bijna bovenmenselijk :D
pi_128862307
Het verschrikkelijkste vond ik ons leven met 18/19/20 kinderen daar was het altijd zo rustig en netjes en de kinderen te beleefd. En de ouders altijd zo rustig gewoon onwerkelijk...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:45:47 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128862338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:30 schreef Clubsoda het volgende:
Wat fijn Kyara! Leuk, als je zo trots weer terugkomt met je kind. Wij hebben volgende week de afspraak, bij ons cb doen ze de afspraak met 1.5 jaar alleen bij een eerste kindje. En volgens mij is 5 woorden met 18 maanden het minimum en niet zozeer normaal, de spreiding is enorm op deze leeftijd.
Oh dat kan best hier ook zijn. M is natuurlijk ook het eerste kindje ;)

Ja, ik word altijd blij als men mijn kind leuk vindt. Vooral ook omdat de meisjes nu zoveel aandacht genereren is het fijn als ze M ook leuk vinden :)
pi_128862457
Ja, dat wist ik nog net dat hij je eerste is :+ Het ging er laatst over dat er bij sommmige cb's wel een 18 maanden afspraak is en bij andere niet, ik dacht, ik doe ook nog even mijn duit in het zakje hoe het bij ons geregeld is ;)

Dat lijkt me inderdaad best lastig, een tweeling trekt natuurlijk zo de aandacht. Gelukkig dat M van zichzelf zo innemend is en makkelijk contact maakt, dat maakt het voor hemzelf ook makkelijker zich staande te houden naast zijn zusjes. Het ís ook een heel leuk ventje natuurlijk ;)
pi_128862598
Hier ook die 1,5-jaars afspraak bij de 2e. Hier hebben ze de 9 maands afspraak eruit bezuinigd.

Mooie score Kyara!
5 woorden is het minimum, en Chris haalde dat ook maar net, geloof dat we nog een woord moesten smokkelen(meer een klank voor iets). Alleen hij had oorontstekingen gehad de maand ervoor. Daar hielden ze wel rekening mee. Daan was iets ruimer, maar ook geen 10 woorden. En er komt ook weinig bij. hij is meer fysiek bezig.
Voor lopen is het uiterste 2 jaar geloof ik. Dus M heeft nog even ;)

Sinds een paar dagen zegt hij wel eeh-tee-die.. En dan springt hij ergens op/af. Van papa geleerd bij het stoeien. Het begin van het tellen is er :P
pi_128862665
Ik heb net even een lijstje gemaakt, en we zitten op een woord of 35 nu geloof ik. Maar daar zitten ook wel klanken zoals dierengeluiden enzo bij, ik weet niet of dat telt? Bij de 12 maanden afspraak haalde hij krap de drie woordjes, maar de laatste week gaat het ontzettend hard. Een soort gevoelige periode, hij is een soort sponsje wat alles absorbeert. Hiervoor vond hij dat totaal niet boeiend, toen wilde hij ook alleen maar hollen en klauteren.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:14:01 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_128862902
Wat fijn Kyara! ^O^ O+

Het consultatiebureau maakt gebruik van het ontwikkelingsonderzoek van Van Wiechen. Daarbij hebben ze de kenmerken en leeftijden zo gekozen dat 90% van de kinderen het gedrag vertoont en 10% van de kinderen nog niet. Bij 1,5 jaar zegt 90% van de kindjes 3 woordjes (naast mama en papa) en dus 10% niet. Er wordt dus niet gewerkt met het gemiddelde.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:17:14 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_128862960
Het schema is trouwens gewoon via google te vinden.

http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.48705608,d.Yms

Wel leuk om te zien wat er nog komt. :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:24:30 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128863132
Hier hele verhalen in het jibberish :+ hij kan een aantal woorden denk stuk of 7 maar goed hij ontwikkelt zich motorisch juist heel makkelijk en verstaat 2 talen dus maak me niet zo'n zorgen.

M O+
Oliver van de week ook geknipt, die zit muisstil en geniet er van :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:27:30 #152
250838 Fee-nix
pi_128863198
Soemp, als ik die link aanklik, zegt m'n laptop 'this file may cause harm to your computer'...

Wat een heerlijke afspraak op t CB zo, Kyara! Knappe M! Ook fijn dat ze van dat lopen niks maakten! Ben ook nieuwsgierig: wat voor soort verbanden legt hij?

Ik ga zo ook eens een lijstje maken van wat S allemaal zegt :D. Het is behoorlijk veel meer dan 5 woordjes in ieder geval :). En inderdaad hier ook al in/uit op/onder af/op etc. Maar tellen jullie ook de woorden mee die nog niet helemaal goed uitgesproken worden? Ja toch? Dus: tloenen=schoenen bijvoorbeeld. (Ik moet ook nog steeds een lijst maken met de woordjes van J. Die heeft onderhand zo'n beetje een heel eigen taal ontwikkeld... :{ )
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:31:46 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128863296
Oliver zit nu op
: mama , dad(a) tishhhh ( fish ) bujd ( bird ) no , ja , awwun ( Arwen ) en daajissopa ( daar is opa ) en what/whosda ( what is That/who is that) of tisda ( wat is dat?)
Oh en opa en oma :+
pi_128863349
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hij was gister 18 maanden ;)

Afspraak was leuk. Eerst naar de arts om zijn ogen te checken want dat lukte de vorige keer niet zo goed (was ik vergeten maar zij niet). Toen naar 2 wvpk (eentje werd ingewerkt). M heeft heel leuk al kletsend op tafel zitten spelen met blokjes en ringen. Naast papa en mama is 3 woorden normaal, hoeveel kent hij er? Nou een stuk of 50 :? (ik vind 3 ook wel heel erg weinig eigenlijk :@ ). Ze waren ook onder de indruk dat hij al verbanden legt, woordcombinaties maakt en ook bezig is met in, uit, voor, achter, af etc. Dat ie nog niet loopt daar gingen ze meteen aan voorbij, hij loopt aan het handje dus loslopen komt dan vanzelf wel en het is duidelijk waar hij zijn energie in steekt. En hij maakte zo leuk contact. Heel innemend kind vonden ze.

En 12,5 kg bij 85 cm. Allebei op de +1.

Mama is heel erg trots! O+
Ja natuurlijk, wat dom van mij. Hij is toch echt meer dan een maand ouder dan de mijne. Terecht, echt een ventje om trots op te zijn.

Leuk om dat schema te zien Soempie. Lees ik hem verkeerd? Dat een mind met 1 maand blokjes in of uit de doos doet kan niet echt, maar met 12 maanden wel. Of wat is anders de betekenis van de grijze cellen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinuviel op 12-07-2013 15:14:09 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_128863530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:27 schreef Fee-nix het volgende:
Soemp, als ik die link aanklik, zegt m'n laptop 'this file may cause harm to your computer'...

Wat een heerlijke afspraak op t CB zo, Kyara! Knappe M! Ook fijn dat ze van dat lopen niks maakten! Ben ook nieuwsgierig: wat voor soort verbanden legt hij?

Ik ga zo ook eens een lijstje maken van wat S allemaal zegt :D. Het is behoorlijk veel meer dan 5 woordjes in ieder geval :). En inderdaad hier ook al in/uit op/onder af/op etc. Maar tellen jullie ook de woorden mee die nog niet helemaal goed uitgesproken worden? Ja toch? Dus: tloenen=schoenen bijvoorbeeld. (Ik moet ook nog steeds een lijst maken met de woordjes van J. Die heeft onderhand zo'n beetje een heel eigen taal ontwikkeld... :{ )
Ja, die tel ik mee. Faftoto bijvoorbeeld :D Volgens mij gaat het erom dat een woord consequent gebruikt wordt voor hetzelfde. Ook als het bijvoorbeeld 'bap' voor lamp is en 'pie' voor beer (even twee voorbeelden uit de praktijk :D )

Tinu, volgens mij zijn de grijze cellen niet 'dat het niet kan' maar dat het bij het overgrote deel van kinderen op die leeftijd niet gezien wordt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:48:03 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128863683
Vind zo grappig dat Oliver qua woordschat " er onder zit" maar wel al maand of Twee met Twee voeten tegelijkertijd springt.
pi_128863803
Ze kiezen soms echt hun focuspunt he? M zit gemiddeld met de grove motoriek en praten, maar die is dan weer helemaal niet met sociale dingen bezig. Ik zie andere kindjes van zijn leeftijd al namen van andere kinderen oefenen, en hij kreeg gisteren een knuffel van een jongetje op het kdv ( O+ ik smolt), maar daarin is M nauwelijks geïnteresseerd. Hij keek heel schaapachtig bij de knuffel :+ Hij maakt wel heel makkelijk contact maar wat betreft andere kinderen trekt hij nog volkomen zijn eigen plan.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:03:45 #158
250838 Fee-nix
pi_128864139
Ik kom op 76 woordjes :D. En ik denk zomaar dat ik nog niet alles te pakken heb, maar ben even klaar met het peinigen van m'n hersentjes :P. En sommige woordjes ook _O- . Daar kun je goed aan zien dat hij een grotere broer heeft die bijv. gek is van spoorbomen. En er zitten dus inderdaad behoorlijk wat woordjes tussen die nog niet goed, maar wel consequent hetzelfde worden uitgesproken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meh... de tabs tussen de woordjes laat ie weg, t was zo'n net schema... Maar goed, t is te lezen.

Edit: ik zit inmiddels op 80, mooi rond getal ;). Bij, vogel, pieppiep en ballon er nog bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fee-nix op 12-07-2013 11:23:04 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:06:09 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128864200
Leuk is dat he? Oliver is wel sociaal ook speelt graag samen.

Oliver kijkt Graag naar something special , dat hij echt nu ook mee gaat doen.

Leukste vind ik als hij weer eens een snijboon wil knuffelen en kusjes geven O+ Vooral tijdens zijn favoriete programma op tv :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:09:49 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128864333
Hij doet het niet ff lappie aanslingeren
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:14:27 #161
250838 Fee-nix
pi_128864471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ze kiezen soms echt hun focuspunt he? M zit gemiddeld met de grove motoriek en praten, maar die is dan weer helemaal niet met sociale dingen bezig. Ik zie andere kindjes van zijn leeftijd al namen van andere kinderen oefenen, en hij kreeg gisteren een knuffel van een jongetje op het kdv ( O+ ik smolt), maar daarin is M nauwelijks geïnteresseerd. Hij keek heel schaapachtig bij de knuffel :+ Hij maakt wel heel makkelijk contact maar wat betreft andere kinderen trekt hij nog volkomen zijn eigen plan.
Namen oefenen? Wow, dat vind ik snel hoor als een kindje van die leeftijd dat doet. Sander probeert alleen heel soms z'n eigen naam na te zeggen als je m roept. Wordt iets van 'sasa' :+ .

En S is een enorme knuffelaar. Vanochtend gaf ik m een kus toen ik hem uit bed haald, kijkt ie naar J en zegt 'ook' :D. Z'n grote broer moest ook een kus O+ .
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:30:03 #162
348178 NotTheSame
pi_128864959
Leuk al die woordjes! Draakje kletst mij ook de oren van m'n kop, zegt al een tijdje haar eigen naam (oke, ze 'vergeet' de 'r' dan wel), de halve familie kent ze bij naam, zelfs de hond van m'n peetoom ! En wij hebben een trekhondje dat nu ook steevast Jackie heet haha.

Evenstar, gaat O. bij jullie ook naar een kdv oid? Of hoe werkt dat bij jullie?

Ik zit hier met een behoorlijk dilemma. Draakje weigert 's ochtends elke vorm van vaste voeding. Wat ik ook probeer, van boterham tot ontbijtgranen, pap, ontbijtkoek etc., ze wil alleen maar een fles warme melk.
Nou heb ik zelf het probleem dat ik 's ochtends niet kan eten (dan ben ik de hele dag misselijk) dus voordoen lukt niet.
Ik wil inmiddels eigenlijk wel van die fles af maar dat kan dus zo niet. Iemand nog tips?

Ow ja, dit lachwekkende momentje wilde ik jullie niet onthouden.
Blijkbaar heeft papa haar gisteren een nieuw liedje geleerd...
Ik deed vanmorgen haar slaapkamerdeur zachtjes open, komt er het volgende zinnetje uit haar kamer:

Effe watte.... Ooooooh PIZZA!

Ook goeiemorgen Draakje...

[ Bericht 8% gewijzigd door NotTheSame op 12-07-2013 11:40:45 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:56:10 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128865818
_O-

Olive gaat niet naar KDV , maar dat hebben ze hier wel hoor :)
Met 2.5 gaan ze naar pre-school toe.

Olivers favoriet O+

http://www.bbc.co.uk/cbee(...)-on-a-mission-colin/
pi_128867183
Evenstar, ik geloof dat tweetaligen vaak iets later op gang komen.. Maar dat halen ze wel in voor de kleuterleeftijd vaak.

NTS, eerst even laten spelen en dan pas eten?
Al pizza geprobeerd :P

En namen oefenen vind ik ook vroeg. Sommigen kunnen het misschien wel, maar dat is eerder uitzondering dan regel met deze leeftijd. Sociaal worden ze vaak ook pas echt na hun 2e. Nu is het meer tolereren van anderen naast zich ;)

Daan zijn vlekken breiden uit. Van achter zijn oren via zijn romp over zijn hele armen en benen. De koorts lijkt wel weg, misschien beetje verhoging nog. Hij is ook vrolijk genoeg. Wazig geval. Niet een van de doorsnee vlekjesziektes. Misschien toch de mazzelen ook al is dat hier nog niet in de stad gesignaleerd, maar dan lichter doordat hij geënt is :?
pi_128867432
Klinkt als een fijne afspraak bij het cb Kyara

Fee-nix
Wat knap!

S zegt (met 14maanden);
Papa,mama,Beppe,poes, ohoooh, nomnom, die, uit, (l)amp, bauw(als ze de katten ziet of dikkiedik, plaatje van een kat etc), miieew(miauw), S(.. Haar eigen naam), nee, ja, appel

..en vast nog wel meer
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:50:03 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128867558
Ik heb het ook niet geteld hoor, wat M allemaal zegt.

Namen zijn wij nu wel aan het oefenen. Zodat hij iets anders zegt dan "zusje" (en omdat ik ook wel weten of hij ze uit elkaar kan houden). Dus nu zegt hij Daf en Lijn. O+

Leuk schema. Schrok even toen ik zag staan "tekent een brug na". Ik ben al blij als hij een paar strepen op het papier zet ipv er naast :D
pi_128867756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:14 schreef Soempie het volgende:
Wat fijn Kyara! ^O^ O+

Het consultatiebureau maakt gebruik van het ontwikkelingsonderzoek van Van Wiechen. Daarbij hebben ze de kenmerken en leeftijden zo gekozen dat 90% van de kinderen het gedrag vertoont en 10% van de kinderen nog niet. Bij 1,5 jaar zegt 90% van de kindjes 3 woordjes (naast mama en papa) en dus 10% niet. Er wordt dus niet gewerkt met het gemiddelde.
Dat klinkt goed zeg! Stuk realistischer / vriendelijker. Ons CB is wat ontwikkeling betreft ook wel relaxed geloof ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128867767
Kyara, wat fijn als ze zo positief over je kind zijn!
Zoè wat zegt S al veel :o

Hier net rondje CB gehad.
ze was een beetje afgevallen maar kwam door het gaan lopen (nu beide op de gemiddelde lijn en niet meer +1 ze moest de blokjes test doen en ze smeet ze door de kamer heen en lache datze deed als die mevr ze dan weer opnieuw aangaf want dan kon ze nog een keer gooien. Geen succes dus :P

Verde de bmr prikken germ die eerste in de spier viel wel mee maar die andere krijsen niet normaal:( Ze ligt nu lekker te slapen hopelijk word ze niet ziek.

wel hoorde ze een hartruisje dus nu met 18 maanden weer op controle.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sam1993 op 12-07-2013 13:17:06 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:56:29 #169
30252 Soempie
Procreating
pi_128867768
Volgens mij is het 'bouwt een brug na'? :D En tekenen een vertikale lijn, cirkel en een kruis.

Tinu, die grijze blokjes tel je dus niet mee. Je kijkt naar het eerste witte vakje na de grijze blokjes.

Bijvoorbeeld bij 'stapelt twee blokjes':
15 maanden -> grijs blokje, dus daar kijken ze dan niet naar
1,5 jaar -> wit blokje, dus dan kan 90% van de kinderen van 1,5 jaar dat.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:59:16 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128867844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Soempie het volgende:
Volgens mij is het 'bouwt een brug na'? :D En tekenen een vertikale lijn, cirkel en een kruis.
Oh ja, ik zie het. Nou dat scheelt een stuk :|W :D
pi_128867853
Leuk schema..
Daan stapelde afgelopen afspraak al 6 blokjes hoog en kan een bal schoppen. Mooi voor de 2,5. Maar hij is weer gebrekkig op taalgebied :P
pi_128867871
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:34 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, wat dom van mij. Hij is toch echt meer dan een maand ouder dan de mijne. Terecht, echt een ventje om trots op te zijn.

Het moest zo: Phaidra 1,5 jaar *G*

Leuk om dat schema te zien Soempie. Lees ik hem verkeerd? Dat een mind met 1 maand blokjes in of uit de doos doet kan niet echt, maar met 12 maanden wel. Of wat is anders de betekenis van de grijze cellen?
Huh? I. is vandaag 13 maanden, nog láng geen 1,5 ;)

Dingen overal in stoppen is hier nu echt de bom! Zo schattig vind ik dat. Van de week had hij wat dingen uit de wasmand in het wijnrek gepropt :D.

Soemp, fijn dat M. weer beter in z'n vel zit *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:01:40 #173
250838 Fee-nix
pi_128867924
Kyara, volgens mij zegt jouw M dan echt nog veeeeel meer woordjes dan 50, hoor. Als ik de verhalen altijd lees, is hij verder in z'n taalontwikkeling dan S. Die zegt in ieder geval nog geen twee/drie woordjes achter elkaar.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:02:50 #174
30252 Soempie
Procreating
pi_128867955
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat klinkt goed zeg! Stuk realistischer / vriendelijker. Ons CB is wat ontwikkeling betreft ook wel relaxed geloof ik.
Ze kijken natuurlijk naar de ontwikkeling om te kunnen signaleren of er mogelijk een achterstand is, zodat ze kunnen bepalen of bijvoorbeeld vervolgonderzoek nodig is. Als ze dan het gemiddelde nemen bij zo'n onderzoekje kunnen ze nog niets met de uitslag. :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:06:13 #175
30252 Soempie
Procreating
pi_128868063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:01 schreef Fee-nix het volgende:
Kyara, volgens mij zegt jouw M dan echt nog veeeeel meer woordjes dan 50, hoor. Als ik de verhalen altijd lees, is hij verder in z'n taalontwikkeling dan S. Die zegt in ieder geval nog geen twee/drie woordjes achter elkaar.
Ja, ik denk het ook. Toen jij met jouw aantal kwam dacht ik even dat mijn M. daar nooit aan zou komen, maar als ik jouw lijstje zo doorneem komen we een heel eind (ook nog met andere woorden erbij). Als Kyara alles op gaat schrijven komt ze vast nog veel verder! Sowieso ook: 2 en 3 woordjes achter elkaar. M. gaat echt razendsnel met z'n taalontwikkeling.

Op dit moment gebruikt mijn M. het woordje 'ook' veel. Dan lezen we een boekje over een olifant en dan gaat hij vanalles aanwijzen (z'n olifant knuffel, plaatje op een ander boek van een olifant, enz.) met daarbij de opmerking: 'ook!'. :D
pi_128868175
NTS pizza :D

Eet ze na een uurtje spelen of zo wel? Ik merk ook dat I. beter ontbijt als hij wat langer wakker is. Op werkdagen is het helaas geen optie om langer te wachten, maar in het weekend doen we het vaak wel. Maar hij drinkt nog wel aan de borst als hij wakker wordt meestal.

Fee wat veel woorden al :o

En Kyara wat fijn dat alles op het CB goed ging. Sam sterkte met de prikken!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:09:42 #177
250838 Fee-nix
pi_128868184
O da's ook ( :P ) knap zeg, Soempie! Wat leuk!
Als ik jouw usericon zie, word ik steeds helemaal week :D.
pi_128868242
Fee, dat gaat bij jou ook hard. En M ook Kyara. Hun focus-dingetje..
Effe denken wat we hier hebben: papa, mama, die, chris, hebben, pakken, drinken, hap, mheee (schaap en andere dieren), Mauw (kat), au (als hij klem zit), lekkah (zoals de rappers lekker zeggen), koekuh, bal, eeh-tee-die (1,2,3), daaag.
En dan gebruikt hij ze niet allemaal actief. Misschien nog een paar, maar de 20 halen we net niet. En combinaties ook nog niet.
pi_128868254
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:02 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ze kijken natuurlijk naar de ontwikkeling om te kunnen signaleren of er mogelijk een achterstand is, zodat ze kunnen bepalen of bijvoorbeeld vervolgonderzoek nodig is. Als ze dan het gemiddelde nemen bij zo'n onderzoekje kunnen ze nog niets met de uitslag. :+
Ja dat is waar. Maar op het gebied van eten en groei heb ik het idee dat ze snel iets signaleren (dat er misschien niet eens is). Wat ontwikkeling betreft lijkt het dus alsof ze wat meer het kind 'de tijd' geven zeg maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128868284
Ik vind het ook jong hoor, met die namen. Maar M's zwemvriendinnetje, drie weken ouder, benoemde zo M toen haar moeder het drie keer voorgezegd had. Die maakt ook al driewoordszinnen. Maar loopt dan pas weer sinds een maand. En het jongetje van de knuffel riep ook enthousiast M's naam.

Hier worden nog geen tweewoordszinnen gemaakt. Hij hangt er wel tegenaan, maar het kwartje valt nog niet. Laatst riep hij: "mama! *stilte* bal!" toen hij mij zijn nieuwe bal wilde laten zien. Zo zoet. Op de fiets zegt hij steeds vaker 'autojijen' maar ik ben er nog niet uit of dat betekent dat er een auto langs rijdt.
pi_128868366
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar op het gebied van eten en groei heb ik het idee dat ze snel iets signaleren (dat er misschien niet eens is). Wat ontwikkeling betreft lijkt het dus alsof ze wat meer het kind 'de tijd' geven zeg maar.
Hier verschilt het ook tussen arts en verpleegkundige en per afspraak zelfs. En bij het 2e kind lijken ze ook "milder"..
Toen Daan met 6 maand nog geen hap bijvoeding wilde vroegen ze alleen of we ons zorgen maakten. Niet dus, dus geen verder actie. Ik denk dat ouders zich ook eerder zorgen maken over eten (&groeien), slapen etc. Ontwikkeling is toch minder voorspelbaar en niet iets waar je echt dagelijks mee bezig bent..
pi_128868438
Ik heb ze ook maar eens opgeschreven:

mama, papa, bal, auto, paard, hihi, bus (eigenlijk busffsssfff, kleine slisser :+ ), vrachtauto, poes, mauw, aia (hond), waf, boem, beeh (schaap), au, bah, op, in, af, draaien, stoel, sap, botta (brood), appel, banna (banaan), bei (aardbei), die, ja, nee, buiten, soene (schoenen), fiets, bumba, ohoh, mmm, dag, hoi, bad, nin (neus), voeten, ama (oma), apa (opa), boom, pie (beer).
pi_128869256
Leuk om de eerste woordjes te lezen :)!

Vandaag een peuterbedje gekocht voor S (http://www.google.nl/sear(...)QsAQ&biw=768&bih=928 deze wilden we maar was 200euro ) hebben 1 bij de kringloop gescoord (een ouderwetse die er erg op lijkt) voor 10euro *O*
We gaan m roze verven. We hebben ook een oldskool hobbelpaard voor 6,50 gekocht met een rugsteun en daar kan ze zelf op en af ^O^
pi_128869307
Goede vangst Zoe!
pi_128869437
Dit ledikantje stond er ook (alleen dan nog de ouderwetse bruine kleur)
http://www.mijnwebwinkel.(...)iddle-grey-verkocht/

Voor 15euro :') .. Wat je er soms op internet voor betaald is echt schandalig
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:56:12 #186
250838 Fee-nix
pi_128869783
Zo, goede vangst Zoë! Lijkt me ook leuk, zo'n hobbelpaard O+ . Hier alleen niet echt ruimte ervoor.
pi_128869936
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:56 schreef Fee-nix het volgende:
Zo, goede vangst Zoë! Lijkt me ook leuk, zo'n hobbelpaard O+ . Hier alleen niet echt ruimte ervoor.
Sinds de box weg is hebben we meer ruimte. Hobbelpaard is echt leuk, zal vanavond een foto posten van een trotse S op 't paard :D
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:06:48 #188
250838 Fee-nix
pi_128870139
Ja leuk!! En wij hebben op zich ook wel ruimte waar de box stond (ligt nu een autokleed), maar ik wil die ruimte open houden ;) O-) .

O ik las trouwens gister ook dat je een oefening hebt gevonden die werkt voor je bekken! Wat goed! ^O^ En dat de fysio wel positief is over een tweede zwangerschap (ook al is t qua planning misschien nog voorlopig niet aan de orde) is ook heeeeel goed om te lezen.
pi_128870196
Waarom tellen de woordjes mama en papa eigenlijk niet mee?
Hier daarnaast nog niet echt veel woordjes: die, ka (kaas), ba (bal) maar we hebben nog wat maanden de tijd.

Soempie, oh ok dankje. De mijne deed bij de afspraak bij het cb wel de blokjes in de doos en uit de doos.

Nts, hier gaat er s'ochtends voor kdv en school ook vaak niet veel naar binnen. Iets later gaat het meestal beter.

Zoe, wat fijn.

Meneer kan nu hier op broers bed klimmen en van daaruit weer op de kast komen. Reuze gevaarlijk. Dus wij moeten hem er erg vaak ervan af halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:10:02 #190
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128870257
Wat leuk een hobbelpaard! Zou ik ook wel willen, staat zo ook gezellig in de woonkamer :7

Bij de peuterdisco van het kvd hebben ze een heel mooi hobbelpaard, eentje met 'echt' haar O+ Als we naar huis gaan wil Simon daar altijd even naar binnen om het paard te aaien :D

Leuk al die woorden. Geeft een mooi inzicht in de belevingdwereld van n dreumes O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:17:38 #191
30252 Soempie
Procreating
pi_128870524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:09 schreef Fee-nix het volgende:
O da's ook ( :P ) knap zeg, Soempie! Wat leuk!
Als ik jouw usericon zie, word ik steeds helemaal week :D.
Ja, ik vind m'n UI ook zo leuk. Speciaal gemaakt door een lieve Fok!er. O+ Gister bedacht ik me dat ik hem na de zwangerschap nooit meer zal gebruiken en toen werd ik daar zelfs een beetje sip van. Niet omdat ik verdrietig ben dat er geen derde komt, maar omdat ik die UI zo leuk vind. :') :+

Mooie score Zoë! Zelf tweedehands meubels opknappen kan zo'n mooi en gaaf resultaat geven! En dat voor een prikkie. Daarbij is jouw man/ vriend ook nog eens heel handig, natuurlijk.

Wij hebben een hobbelkoe en daar komt M. wel mee vooruit (in tegenstelling tot z'n fietsje). Als hij hobbelt gaat hij de hele kamer door, zo wild gaat het. En dan roept hij ondertussen: 'hop hop hop!' :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:27:35 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128870902
Weten jullie nu al zo duidelijk dat er geen 3e komt Soempie?

Ik heb uit de losse pols woordjes opgeschreven en ik kom op zo'n 75 woorden. Dat zijn dan de woorden die hij regelmatig gebruikt. Hij praat ook veel na maar dat is dan eenmalig.
pi_128871103
Ik weet wel dat voor mij 2 kinderen genoeg is (zal je zien dat we een tweeling krijgen :+). Maar eerst maar eens zien OF er een tweede komt...

En 75 woorden al, echt heel goed!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:34:53 #194
250838 Fee-nix
pi_128871212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, ik vind m'n UI ook zo leuk. Speciaal gemaakt door een lieve Fok!er. O+ Gister bedacht ik me dat ik hem na de zwangerschap nooit meer zal gebruiken en toen werd ik daar zelfs een beetje sip van. Niet omdat ik verdrietig ben dat er geen derde komt, maar omdat ik die UI zo leuk vind. :') :+

Wij hebben een hobbelkoe en daar komt M. wel mee vooruit (in tegenstelling tot z'n fietsje). Als hij hobbelt gaat hij de hele kamer door, zo wild gaat het. En dan roept hij ondertussen: 'hop hop hop!' :')
Whaha! En wat Kyara vraagt: weet je dat dan zo zeker?

'Hop hop hop!' :D Lief!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:35:41 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128871242
Ja, wij hebben ook een bonuskindje wat dat betreft :D

Er zitten ook echt stomme woorden bij hoor. Welke dreumes zegt er nou kolven? :?
Grote afwezige op de lijst is trouwens "oma". Beetje sneu voor oma die hier bijna dagelijks is...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:38:38 #196
250838 Fee-nix
pi_128871353
Bonuskindje? Kom maar op :D. Het lijkt me echt heel vermoeiend en zwaar, maar ook zo bijzonder!

En arme oma... ;).
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:43:45 #197
30252 Soempie
Procreating
pi_128871520
'Koffie' vond ik ook een mooie, Kyara. :D
Inderdaad wel wat sneu voor oma.

Hier komt er echt geen derde. Praktisch gezien gaat het wat ons betreft niet. Daarnaast vind ik zwanger zijn verschrikkelijk en ik rammel ook niet zoals veel vrouwen het gevoel beschrijven. Ik kan best naar baby's kijken zonder te rammelen?

Nu lijkt het net of ik helemaal niet enthousiast ben, maar dat ben ik wel hoor. :o Alleen die wens uit zich wat anders. We willen al heel lang twee kindjes en dan is het compleet voor ons gevoel. *;
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:49:18 #198
250838 Fee-nix
pi_128871718
Soempie, lijkt me heerlijk als je zonder te rammelen naar een baby kan kijken... hier vraag ik me weleens af of er ooit een eind aan dat gerammel zal komen :@ . Ik hoop het maar.
En tuurlijk ben je enthousiast! Je gaat gewoon nog zo'n geweldige knapperd krijgen! O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:49:37 #199
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128871735
Hmm, n.a.v. jullie lijstje ook even de actieve woordenschat van mijn bijna-peuter op een rijtje gezet. Leuk om weer eens te doen!

SPOILER
Oude (on)bekende.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:55:14 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_128871962
Leuk om jouw lijstje door te lezen Mevr. Mus, omdat S. al bijna een peuter is en toch weer heel andere dingen al kan zeggen. “Fedikkiedikkie” blijft mooi. :D Gebruikt hij die ook in de juiste context?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef Fee-nix het volgende:
Soempie, lijkt me heerlijk als je zonder te rammelen naar een baby kan kijken... hier vraag ik me weleens af of er ooit een eind aan dat gerammel zal komen :@ . Ik hoop het maar.
En tuurlijk ben je enthousiast! Je gaat gewoon nog zo'n geweldige knapperd krijgen! O+
:D Was het gerammel net na de geboorte ook niet over? En anders moeten jullie maar gaan uitbouwen. :+ ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:57:14 #201
30252 Soempie
Procreating
pi_128872041
Ik denk dat ik trouwens wel rammel, maar dan meer bij het zien van een dreumes, peuter of kleuter. :D En dat link ik dan ook niet direct naar een zwangerschap of kindje voor ons, gelukkig.

Maar toen ik onderzoek mocht doen in een kleutergroep kwam ik wel elke keer heel blij thuis en met het gevoel: 'ik wil ook een kleuter! O+ _O_ O+ '
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:58:52 #202
250838 Fee-nix
pi_128872106
Dat is ook een mooie lijst, mevr mus!!

Soempie, ja direct na de geboorte riep ik natuurlijk 'dit noooooit meer' :P. Maar na een maand of 8 was het gerammel weer op volle sterkte :7 .
pi_128872236
Ik vind het ook grappig dat S zoveel broodbeleg kent. M is nogal kieskeurig, dus meestal is het geitenkaas of pindakaas en dat bepaal ik dan. Maar ik zal eens beginnnen hem te vertellen wat er op brood is zodat hij binnenkort ook eens zelf kan kiezen.

Ik rammel ook niet van baby's hoor. Ik had wel een sterk verlangen om zwanger te zijn, en verheugde me er vreselijk op om inderdaad een dreumes en groter te hebben (zelfs pubers vind ik leuk :P ). Mijn hart gaat niet echt sneller kloppen van mini-baby's. Nu ben ik wel een beetje weemoedig om het allemaal nog eens mee te maken (en dan vooral om het echt samen met een partner te beleven in plaats van die gapende leegte die er ontstond -O- ) maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik het eerste jaar vooruit zou kijken ;) Ik vind een pleegkindje ook nog steeds een mogelijkheid die open staat. DF, hebben jullie daar al concrete plannen over?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:08:18 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128872442
Rammelen, tja.... nu nog even niet gelukkig :D

Hier ook de woordjes van M
SPOILER
Er zitten misschien ook wat dubbele tussen.

Laatst zat hij een beetje raar in mijn decolleté te staren, alsof hij iets zocht. Toen keek hij mij aan en zei vragend "Zusjes eten?". Ik denk dat hij naar een boterham of zo zocht :D O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:09:07 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128872481
oh, vergeet natuurlijk "aai"
pi_128873339
Dat rammelen is echt lastig. Ik weet dat ik dat doe als ik een baby vasthoud. Even zonder waardeoordeel en het heeft volkomen niets te maken met dat een geslacht beter of slechter is, maar ik stel maar dan ook voor een dochter te krijgen. Ik heb zulke geweldige jongetjes en ik houd heel erg van ze. Toch blijft het gevoel knagen, dat een meisje erbij echt leuk zou zijn en dat ik heel graag de aspecten van het hebben van een dochter ook mee zou willen beleven. Ik ben wel net tante geworden van een meisje. Misschien daar dan de energie instoppen.

Kyara ik moest hartelijk lachen om de boterham, die M in je decolletee zocht ;)

Zoe, wij hebben een hobbelpaard, dat mijn zusje en ik als kleine kindjes thuis hadden nu hier staan. En we hebben van buren een hobbelpaard met rugleuning en zijsteunen te leen voor onze dreumes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:37:13 #207
250838 Fee-nix
pi_128873599
Tinuviel, herkenbaar hoor, dat je toch heel nieuwsgierig bent naar een meisje. Ik vind m'n knulletjes ook geweldig en een derde jochie zou ook tof zijn, maar toch... Het idee om dan nooit een dochter mee te mogen maken is vreemd! En ik wil ook een meisjesnaam kiezen en meisjeskleertjes kopen :D. Maarja, je hebt t niet voor t kiezen, zo simpel is het :).
En dit, terwijl ik altijd geirriteerd raak als m'n schoonfamilie zegt 'jullie gaan straks zeker nog voor een meisje', haha!
pi_128878360
Oja, aai, zit ik op 16..
M is een slimmerik met zijn boterham. Of zou hij zusjes eten willen proberen?

Ik heb hier echt geen behoefte aan een derde. Ik geloof dat ik echt een jongens mama ben. Bevalt me prima zo.
pi_128878811
Kyara
Slimme M!

Fee/Tinu
Kan ik me goed voorstellen, vooral als je 2jongens hebt. (schoonzus kreeg 3jongetjes. Ze vind het altijd erg leuk om iets met S te doen of iets voor S te kopen)

Hobbelpaard!
SPOILER
Ze kan er zelf opklimmen en zit dan ook goed. Nu met 2 voetjes aan 1 kant maar vond het zo'n schattige foto *;
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:17:51 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_128878925
Wat een geweldige foto! :D O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:07:01 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128880640
Leuke foto Zoe! O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:26:37 #212
250838 Fee-nix
pi_128881246
Ah Zoë wat een superlieve foto!! Blij meiske :).

O en nog even voor de duidelijkheid: we willen dus echt graag een derde omdat we nog een kindje willen he... niet omdat we zo graag een meisje willen. Ik bedoelde het meer zo van 'als ik dan zelf zou mogen kiezen wat de derde wordt...' Maar dat we heel graag een derde kindje willen is het belangrijkst en dus ook DE reden.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:27:47 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128881277
Je hebt geen dieet gevolgd en er was ook iets met de eisprong waarmee je zou kunnen beïnvloeden? :P
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:31:26 #214
250838 Fee-nix
pi_128881352
Hehehe, nope :P. Zoutloos eten... pfff weet je hoe verslaafd ik ben aan chips :D. Ga ook niet aan timing doen (wel over nagedacht, ik geef het toe :@ ). We zien het wel! Dat vind ik op een of andere manier 'romantischer' ook :D.

En daarbij jij hebt ook niet aan timing gedaan en jij hebt nu twee meiden :+ . Hehehe >:) .
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:38:07 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128881515
ik heb wel aan timing gedaan maar dat pakte verkeerd anders uit :D

Je wilt toch wel weten wat het wordt het als het zo ver is he? En dat ga je ons (of in elk geval mij :P ) ook vertellen he.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:38:58 #216
250838 Fee-nix
pi_128881538
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:38 schreef Kyara het volgende:
ik heb wel aan timing gedaan maar dat pakte verkeerd anders uit :D
_O- Leer mij die methode van jou dan ff ;). Twee jongens en twee meisjes is m'n droom gezin O+ .

Haha, jazeker wil ik het weten! En vertellen doe ik meteen :).
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:39:57 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128881574
In elk geval je vruchtbare dagen ontwijken :D
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:40:39 #218
250838 Fee-nix
pi_128881596
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:39 schreef Kyara het volgende:
In elk geval je vruchtbare dagen ontwijken :D
Ok.

* Fee-nix sleept man NU naar boven :+

En nu weer verder over dreumesen :D. Beetje aan t slowchatten hier o|O .
pi_128884123
Oh die manieren om een meisje te krijgen kende ik nog niet. Had wel iets gehoord, dat vaker doen en dan idd precies kort voor de eisprong zou helpen.

Df jongensmama zijn is ook super.

Feenix een en al herkenning.

Zoe, ja zo leef ik me nu ook uit, dat ik tante van een meisje ben. Moet me terughouden om niet de winkels leeg te kopen.

Een vriendin van mij maakt luiertaarten. Zoiets is ook een uitstekend iets, kun je ook veel kleertjes, accessoires etc kopen om daarin te verwerken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:15:01 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128884822
Wat een leuke foto Zoe! O+

En Tinu, volgens mij is het juist niet kort op de eisprong doen...... maar volgens mij slaat het ook nergens op, chromosomen in het sperma bepaalt het dacht ik. Maar als je er weer goed over nadenkt, zijn de vrouwen het sterke geslacht en dus overleven de sperma cellen die bepalen of het een meisje wordt het langst :+ En daarom niet te kort op de eisprong :7
/einde slap geouwehoer :P

Leuk dat gekletst van die dreumesen! Ik vind het ook zo grappig dat napraten. O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:23:18 #221
250838 Fee-nix
pi_128885076
Haha, maar t klopt wel Susie. Mannelijke zaadjes zijn sneller, maar leven korter. Vrouwelijke zaadjes zijn langzamer, maar leven langer. Dus vanaf 2-3 dagen voor de eisprong mag je dan geen sex meer hebben. En zo zijn er nog veeeeeel meer trucjes. Dat zoutloze dieet dus bijvoorbeeld. Veel zuivel eten. Of zorgen voor een zuurder milieu van je vajayjay :P. Geloof dat vrouwen dan azijnspoelingen doen (ieuw) of cranberry tabletten slikken... O en magnesium tabletten had ik ook voorbij zien komen, geen idee waarom.
Doe er jullie voordeel mee :7 .

[ Bericht 6% gewijzigd door Fee-nix op 12-07-2013 20:28:55 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:29:49 #222
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128885262
Ik heb er al 1, meer dan genoeg! Overigens precies raak geschoten in maand waar we er totaal niet mee bezig waren, maar goed (was toch al niet bezig met meisje/jongen theorie, maar je snap hem wel ;) )
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:34:51 #223
250838 Fee-nix
pi_128885401
Hehehe, meer dan genoeg zelfs :P. Bedoel je ook genoeg kinderen? Of wil je tezijnertijd nog wel voor een tweede gaan?
Neuh ik ben er ook niet mee bezig :P hahaha. Nee, ik heb wel m'n research gedaan (dat doe ik met alles trouwens, controlfreak), maar besloten dat het niks voor mij is!

En OT: er staat een fotocollage van mijn dreumes (en z'n grote broer) in het fototopic... voor diegenen die hem nog niet gezien hadden :).

[ Bericht 20% gewijzigd door Fee-nix op 12-07-2013 20:45:04 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:57:36 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128886285
Ik neig ernaar om het bij Anouk te laten. Het heeft bij mij niets te maken met het zwanger zijn en de bevalling (alhoewel het geen garantie geeft dat het allemaal weer zo zou verlopen uiteraard), maar de gedachten aan een tweede geeft mij al op voorhand stress hoe ik dat ga doen in de ochtenden, kan ik Anouk nog genoeg aandacht geven, hoe verdeel ik die aandacht, weer opnieuw die nachten door etc etc, maar daarnaast ook financieel en kunnen we een 2de wel aan, we zijn niet meer piepjong met alle energie van de wereld.Aan de andere kant, voor Anouk zou het misschien leuk zijn, maar goed, je weet nooit hoe dat in de toekomst zou gaan uiteraard en om het nou alleen voor Anouk te doen? Twijfels twijfel twijfels en het klokje tikt hier dus ook nog eens door....
Maar wat ik al zei, we neigen meer naar het hierbij laten en al onze liefde aan Anouk geven O+
pi_128886395
Dank!

Fee
Een 3e! Een blond meisje O+ zou leuk zijn
Ga zo ff in t fototopic kijken

Tinu
Wat leuk! Creatief :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:24:11 #226
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128887330
Wij hebben twee logees vanacht :D

SPOILER
Oude (on)bekende.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:32:28 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128887679
Wat zoet Mevr-mus O+
Ik heb voor Anouk een pop bij Dille & Kamille gekocht, die krijgt ze maandag als we op vakantie gaan. Ben zo benieuwd hoe ze haar vindt! Vind hem zelf zooooo leuk O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:38:26 #228
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128887913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:32 schreef Susie het volgende:
Wat zoet Mevr-mus O+
Ik heb voor Anouk een pop bij Dille & Kamille gekocht, die krijgt ze maandag als we op vakantie gaan. Ben zo benieuwd hoe ze haar vindt! Vind hem zelf zooooo leuk O+
Die zijn leuk ja! En wat een leuk vakantiecadeau ook :Y
Oude (on)bekende.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:57:09 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128888666
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:38 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Die zijn leuk ja! En wat een leuk vakantiecadeau ook :Y
En nu maar hopen dat we haar ( de pop dus :P ) niet vergeten in de stress van het inpakken en weggaan _O-
Ik heb er ook nog een setje kleertjes bij O+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:23:07 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128889605
Zulke leuke poppen bij D&C O+
M heeft de jongenspop maar mama vindt hem leuker dan M geloof ik......
pi_128898764
Ik denk dat hier voorlopig ook echt nog geen tweede komt. Ik zou Faye dolgraag een broertje of zusje willen geven, maar die eerste 9 maanden baby wil ik (nu) echt niet.. Niet.

Poppen O+ zeker de niet hard plastic variant! De poppen van Dille en Kamille ken ik niet, staan die ook ergens online? Wij hebben een zelfgebreide pop van een vriendin, echt superleuk. Faye geeft allemaal kusjes enzo :D

Oh! En vannacht tussen 22:00 en 06:30 maar 1 voeding O+ heerlijk als ze dit door weet te zetten. En erg welkom na de (water) pokkennachten van afgelopen week :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:23:21 #232
250838 Fee-nix
pi_128898848
Duidelijk Susie :). Zo stom, ik ga er altijd weer vanuit dat iedereen hier van mijn eigen leeftijd is :P. Hoeft natuurlijk helemaal niet, haha.

Mevr Mus wat schattig!

Ja die eerste baby maanden... ik vergeet altijd weer dat ik dat helemaal niet leuk vond :') . Of nouja, ik weet het wel, maar ik bagatelliseer het en denk 'ach, het zal wel meevallen'. Not :P. Maar dat geeft niet :D.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:23:53 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_128898856
De poppen van Dille en Kamille staan online, onder het kopje 'kinderen'. Ik vind ze zo leuk O+ , maar M. kijkt er totaal niet naar om.

Hij zorgt wel erg goed voor z'n duplo diertjes (duplo katten vond ik terug bij de bakjes met kattenbrokken, tijger kreeg gister water uit z'n glas, enz.), knuffelolifant (tutter geven, instoppen, schoenen aan, enz.) en ons. :D O+
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:24:08 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128898865
Oh, die zijn echt heel leuk! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:24:33 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128898868
die rechter heeft M dus.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:28:13 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_128898903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wij hebben twee logees vanacht :D

SPOILER
Wat vertederend. O+
  zondag 14 juli 2013 @ 07:51:41 #238
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128927007
Mevr mus, zijn de gasten in bed gebleven?

Die timing werkte hier wel goed. Al was het niet express. Beide keren na de eisprong gescoret en dus jochies. Alleen mijn vk wil het niet geloven ;)
SPOILER
  zondag 14 juli 2013 @ 09:31:14 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128927430
Oh, dat lijkt me zeker raar! Maar gelukkig ben je niet de enige bij wie ze naar binnen heeft gekeken zeg maar. Anderszijds is het voor haar wel heel leuk dat ze zo de kindjes ziet opgroeien die ze ter wereld heeft geholpen O+

En nog even crossposten vanuit het babytopic.Ik was eea terug aan het lezen (en knippen en plakken om een dagboekachtig iets te reconstrueren).

Kom wel mooie posts tegen:

quote:
17s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:39 schreef Kyara het volgende:
Zijn jullie ook zo verliefd op jullie kind? Elke avond als ik naar bed ga kijk ik weer in dat wiegje naast mijn best en dan zie ik daar dat hummeltje weer slapen. Armpjes omhoog, mondje open, haartjes pieken alle kanten op. Echt, ik wist niet dat je zoveel van zo'n kindje kan houden. Ik vind het zo leuk en schattig, zelfs als hij huilt is hij nog adorable. Kan er echt uuuuuuuuuuuuuren naar kijken. *zucht*
O+ O+ O+

En deze dan :o

quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, moet er nu ook nog even niet aan denken. Maar gezien mijn eiproductie -en eigenlijk ook wel mijn leeftijd- kan ik ook geen jaren meer wachten op een nummer 2. Maar goed, eerst maar eens bevalling nummer 1 verwerken :X
Mijn dames zijn dus op 25 januari 2013 geboren :D
pi_128927754
Mevr. Mus wat lief! Bleven de logees bij jullie in bed?

Soempie die poppen zijn leuk.

Marjo fijn van de goede nacht.

DF lijkt me idd raar. Wel leuk voor haar om de kindjes te zien. Ik wilde eigenlijk, dat mijn kraam van mijn eerste bij mijn 2e kwam kramen. Dat ging helaas toen mis. Ze kwam echter 2 weken na de bevalling langs om te kijken en kon zo mijn 2e baby toen zien. Helaas zag ze mijn grote niet, die was toen op de creche. Ik vond dat toen erg leuk, maar was ook een een-op-een setting.

Kyara, zo herkenbaar. Eigenlijk wil je uren naar je slapende kind kijken. Ik had het gisteravond ook. Alleen lag mijn hummeltje op mijn plek in het bed. Dus ging hij toch maar terug naar zijn bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 juli 2013 @ 11:47:52 #241
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128929194
Kyara, mooi die oude post over M..
En die andere :D

Eigenlijk vind ik het steeds leuker worden. Als baby kun je wel vertederd staren. Maar nu dat ook beantwoord wordt door een knuffel of troost zoeken zie je ook dat ze hechten aan je. Zoals Daan die voor het slapen helemaal in je kruipt als je hem optilt, in de hoop dat hij op schoot in slaap kan vallen. En soms kan dat en dan is hij er bijna niet af te pellen als hij wel in bed moet, zo geplakt is hij dan.

Die vk heeft niet de bevalling gedaan trouwens. Wel de eerste 2 controles toen het begonnen was bij Daan. En bij allebei de nacontroles. Dus wel gekeken. De vk van de bevalling heeft haar kind ook daar op school. Maar die zie ik weinig omdat haar kind zelf al naar huis kan.
Ik zou de kramen ook nog wel even willen zien. Bij Daan wilde ik graag weer die van Chris, maar die was destijds al bijna met pensioen. Gelukkig had ik bij Daan de 30 jaar jongere variant van haar. Echt fijn als het klikt.
  zondag 14 juli 2013 @ 12:09:48 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128929602
Vind ik ook hoor. Dat hele baby-baby is wel heel schattig en zo maar ik ben wel blij dat er bij de meisjes nu in elk geval iets van respons komt....

M heeft weer een shitload aan nieuwe woordjes geleerd in een paar dagen tijd. Echt, een stuk of 20. En hij heeft in zijn bed een paar zachte boekjes liggen en die noemt hij nu "slaapboeken" O+ .
pi_128932806
Mevr Mus
Wat lief!

DF
ja lijkt me ook apart.

Kyara
:o wat toevallig! een jr later had je opeens 3kindjes O+
M is echt een slimmerd! :) wat leuk dat hij al zoveel woordjes kan zeggen

Leuke poppen! S heeft ook 2 van stof maar die vind ze niet echt leuk.. 1 met plastic hoofd en handjes enzo vind ze veel leuker.. dus die heeft ze laatst gekregen en die neemt ze bijna overal mee naar toe.
we zijn vanmorgen even op het strand geweest was best warm maar helaas geen zon..
SPOILER
  zondag 14 juli 2013 @ 14:24:25 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_128933911
God daar heb ik nou nooit bewust bij stilgestaan, Poppedein heeft beide keren bij mij postpartum de hechtingen verwijderd... En die zie ik regelmatig :) Ook geen raar gevoel bij ofzo....
Had het ook alleen maar ontzettend tof gevonden als ze mijn bevalling zou hebben gedaan. (alleen had ze toen beide keren zelf verlof ;))

Die poppen van Dille en Kamille zijn echt tof! die wil ik eigenlijk stiekem ook nog wel.

En twee kindjes kan heel druk zijn in het begin, vooral de combi ondernemen dreumes en huilbaby vond ik enorm vermoeiend, en heb soms echt met de handen in mijn haar gestaan... Maar; uiteindelijk zit je in rustiger vaarwater... En nu met mijn bijna-kleuter en bijna-peuter is het heel vaak echt leuk. :)
maar een derde moet ik echt echt echt niet aan denken ... haha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_128935932
Kyara, wat gaat dat snel zeg! M is verbaal echt sterk.

Zoe, leuk die foto. Ik vind haar ineens een heel ander koppie hebben.

BJ fijn, dat je zo geniet van je 2 grote dames.

Wij waren eerder picknick lunchen bij een plas in de buurt. Was erg leuk. Alleen dreumes had vanochtend niet geslapen en viel dus bijna in slaap daar. Eten wilde hij ook alleen mandarijn. En net getemped en hij heeft toch wat koorts als nasleep op de bmr prik.

Kennen jullie het boek "je peuter" van Hilde Marx en Magteld Westpalm van Hoorn? Ze zeggen peuter maar het gaat over kinderen van 1 tot 4 jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 juli 2013 @ 17:58:47 #246
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128942029
Kyara, M gaat echt hard!!

Zoe, dat wordt ook echt een peutertje zo!

BJ, ik vind het ook steeds beter gaan met 2 kids. Daan is niet meer zo breekbaar, en dat scheelt een hoop scheidrechteren..

Zegt me niks tinu..

Hier een Daan die ook niet zoveel honger had. Hij zit nog steeds onder de stippen. Echt van zijn voorhoofd tot zijn voeten. En alles wat ertussenin zit. Op zijn dij een plekje dat ook droog aan het worden is. Het worden er nu niet meer, alleen de kleur wordt nog wat feller. Ook net niet fit. Al speelt en slaapt hij wel normaal. Kijken wat dat gaat worden..
pi_128944729
Ongelofelijk Zoë, dat S. maar een maand ouder is dan I. :D Ze ziet er echt veel ouder uit. Ze is zo lang ook! Lekker aan het spelen op het strand O+.

Veel waterpokken opeens! Sneu zeg, sterkte voor de zieke kindjes.

Tinu, ik ken het boek ook niet. Ik heb wel een boek van Desmond Morris over baby's van 0-2. Korte stukjes steeds en met mooie platen erin.

Vorige week hadden we zo'n gezellig jongetje, vrolijk, doorslapen, uitslapen tot 8 uur, gewoon genieten. Dit weekend is het helemaal omgeslagen. Overal om piepen en jammeren, weer 4x wakker tussen 19.30 en 6 en na zessen echt niet meer willen slapen. Hij zit zichzelf echt in de weg -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 14 juli 2013 @ 20:20:04 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128946763
Zoe, wat een mooi meisje heb je toch!

Oh, waterpokken DF? Zo sneu vond ik dat. :*

Anouk is ook al wat pieperig, snel huilen als iets niet lukt of mag etc, erg vermoeiend wel.... zal wel weer een fase zijn. Ze begint ook echt veel na te zeggen, dus zal daar wel mee te maken hebben.

Morgen op vakantie! Alles al ingepakt en in de auto (op hele enkele dingetjes na ofcourse) Ben dus 3 weken internetloos, dus bij deze alvast :W Au revoir!
En voor de dreumesen die in mijn vakantie een peuter worden, alvast gefeliciteerd en maak er een leuke dag van! :*
pi_128947213
Fijne vakantie Susie!! als je terug bent gaan we picknicken!

Wat spreken veel dreumesen veel! R probeerde vanavond borst te zeggen! brrrsstt zo grappig :D

Zoe O+ mooi! wat is je kleintje al groot aan het worden!

En veel waterpokken zeg! beterschap :*

Hier geen poppen, we veel knuffels! O+

Phaidra bijna de laatste sprong!
  zondag 14 juli 2013 @ 20:36:08 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128947395
Fijne vakantie Susie!
  zondag 14 juli 2013 @ 20:37:18 #251
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128947448
Zoë O+ Mooi meisje heb je O+

Susie, veel plezier op vakantie :)

ik vermoed hier ook een 'fase'/sprong oid (kan dat, met 16 maanden?) Al 3 dagen dat ze constant aan me wil hangen, vannacht was ze ook 2 keer wakker, en om 7 uur wou ze eruit.
Oh en niks is goed, echt....dramatisch huilen, op de grond gaan liggen etc...... :')
pi_128947522
Yup 16 maanden was hier heftig! maar daarna waren ze klaaaaaar!!! *O*
pi_128947614
DF beterschap voor Daan! Heb je ook havermoutbad gedaan?

Phaidra, deze heeft ook mooie platen en gaat over voeding, verzorging, motorische en taalontwikkeling etc. En heeft een medisch abc. Er is ook een versie van over de baby en als ik het me goed herinner kon je dat bijkopen bij een van de zwanger/ babydozen vroeger.

Phaidra, hopelijk is deze fase snel over.

PE hopelijk bij jou ook.

Susie, veel plezier!

Bitterend met welke leeftijd was de laatste sprong dan?

Hier ook hangerig en meneer heeft echt een wil zoals wel de kaas eten niet het brood of geen brood alleen fruit eten etc. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 juli 2013 @ 20:40:39 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128947616
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Fijne vakantie Susie!! als je terug bent gaan we picknicken!
:Y

En PE, ik wou dat Anouk er eens om 7 uur uit wilde! Ipv 6 uur dus...... :P Vorig jaar op vakantie was het 5 uur, half 5 :X Heb je wat aan je dag he? :+
pi_128947663
Susie R ook!! 5 uur, half 5 klaar wakker! nemen jullie Anouk ook naar beneden dan?

Ik zei tegen mijn man nog *volgens mij zijn we niet de enige met de extreme vroege vogel*
  zondag 14 juli 2013 @ 20:44:30 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128947756
Ik zei vorig jaar op vakantie. Nu is het klokslag 6. En ja, dan gaan we naar beneden, ik heb geen borstlurker he? ;) En er zijn zeker meer vroege vogels! Wij kunnen straks ook om 8 uur voor ontbijt afspreken! _O-
  zondag 14 juli 2013 @ 20:45:04 #257
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128947783
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:38 schreef bitterend het volgende:
Yup 16 maanden was hier heftig! maar daarna waren ze klaaaaaar!!! *O*
En dan begint het gepuber *)

Wij zijn net terug van ons eerste weekendje zonder S. Raar hoor, maar ook wel lekker om even niet constant 'aan' te hoeven zijn ;)

Susie, fijne vakantie! Hopelijk ook slaaptijden die een beetje vakantiewaardig zijn ;)

En voor de geïnteresseerden 8-) De logees hebben de nacht naast ons bed doorgebracht. Vriend kwam thuis en gooide ze er zo uit. En ergens in mij zit nog een poppenmeisje denk ik, want ik vond het naar dat ze daar 'zomaar' lagen en ben m'n bed uitgaan of ze fatsoenlijk neer te zetten :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Mevr_Mus op 14-07-2013 20:51:14 ]
Oude (on)bekende.
pi_128947955
Susie _O-
We gaan ook naar beneden hoor! ze mag drinken maar niet sabbelen! en ze is snel klaar met drinken en wil spelen :O

Lekker hoor musje!! hoe heeft S het gehad?
  zondag 14 juli 2013 @ 20:51:23 #259
250838 Fee-nix
pi_128948023
Kyara ik had je oude posts al in het babytopic voorbij zien komen, ze zijn echt leuk :D. En M gaat echt zo hard!

Zoë mooi meiske heb je ook zeg :)

Beterschap voor de kindjes die ziek en zielig zijn...

Susie een hele fijne vakantie! Lekker genieten en niet de pop vergeten he ;).

Is er nou al een datum bekend trouwens, voor die dreumes meet?

Hier vandaag een dagje naar de sauna geweest en de kids bij opa en oma. Erg relaxed, we hebben genoten :).

SPOILER
  zondag 14 juli 2013 @ 20:52:03 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128948050
Weekendje "uit" is zeker fijn mevr-mus!

We hoeven verder niets op vakantie, dus wanneer zij slaapt, doen wij toch ook een tukkie? Als die 5 maar uit de klok is, dan gaat het wel!
  zondag 14 juli 2013 @ 20:53:29 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128948107
Pop is al ingepakt!

Dat mag toch gewoon Fee? :*
  zondag 14 juli 2013 @ 20:54:10 #262
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128948125
S. tante kwam hier thuis oppassen en dat was heel goed gegaan. Hij had zich voorbeeldig gedragen *) Toen wij thuiskwamen was hij wel helemaal door het dolle, wist van gekkigheid niet wat hij moest doen. Hij bleef maar over me heen buitelen. Moest denken aan de vergelijking die iemand hier laatst met een jong hondje maakte O+
Oude (on)bekende.
pi_128948143
Fee - wij dachten aan 24 augustus (zaterdag)
En ik herken het wel. Mijn collega had zo'n makkelijk zwangerschap dat ze 1 week na de bevalling alweer 1 wou hebben :') (ze gaat wel wachten want ze wil 1 jaar bv geven)
  zondag 14 juli 2013 @ 20:58:01 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128948316
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:54 schreef bitterend het volgende:
Fee - wij dachten aan 24 augustus (zaterdag)
En ik herken het wel. Mijn collega had zo'n makkelijk zwangerschap dat ze 1 week na de bevalling alweer 1 wou hebben :') (ze gaat wel wachten want ze wil 1 jaar bv geven)
Hmm, heb gezegd dat zaterdag wel kon, maar heb geen auto dan en dan wordt het lastig ben ik bang....
pi_128948346
Oh lol
ok dan weet ik het niet :D

Musje warme welkom O+ O+
  zondag 14 juli 2013 @ 20:59:45 #266
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128948402
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:58 schreef Susie het volgende:

[..]

Hmm, heb gezegd dat zaterdag wel kon, maar heb geen auto dan en dan wordt het lastig ben ik bang....
Misschien kan iemand je onderweg oppikken? Ik wil dat best doen ik elk geval, maar misschien woont er iemand nog dichter bij?
Oude (on)bekende.
pi_128948458
Of we meeten bij Susie *)
  zondag 14 juli 2013 @ 21:01:08 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128948461
Het weekend daarvoor? 17 of 18? Of toch zondag 25? Nah goed, hoor het wel als ik terug ben. :P
pi_128948512
Zondag is S van Musje jarig en daarvoor is ze op vakantie!
  zondag 14 juli 2013 @ 21:04:05 #270
250838 Fee-nix
pi_128948599
Lief Mevr_Mus! O+

Ah nog geen exacte datum zie ik :). Ik blijf t wel ff in de gaten houden. En probeer me alvast geestelijk voor te bereiden op een autorit, want ik hou helemaal niet van rijden (lees: heb rij angst). Komt vast goed op een of andere manier. Is t echt alleen moeders en dreumesen? Of zijn er ook die met het hele gezin komen?

Bitterend, ja sommigen hebben t maar makkelijk. En dat is superfijn natuurlijk... maar t steekt wel af en toe.

Maargoed, had vandaag ook weer een verhaal gelezen dat dit alles enorm relativeerde (over een vrouw die helemaal geen kinderen kon krijgen, want geboren zonder baarmoeder en vagina). Ik moet t gewoon maar accepteren en blij zijn met wat ik wel heb.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:05:40 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128948674
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef bitterend het volgende:
Of we meeten bij Susie *)
Grapjas o|O

Zal kijken of ik de auto van mijn vader kan regelen. Meerijden is lief, maar ik vind het een prettiger idee dat als het nodig is, ik ook weg zou kunnen, zonder dat de ander dan ook gelijk weg zou moeten.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:07:55 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128948784
Fee, lijkt me ook wel moeilijk hoor, dat je dat nooit mee zal maken. :*

Klinkt lief mevr Mus en fijn dat het zo goed is gegaan.

Hele gezin in elk geval niet. Man komt sowieso niet mee. Misschien dat ik nog wel een baby meeneem ivm borstvoeding maar dat ligt er een beetje aan hoe het straks gaat. In principe kan ik wel tot maximaal 6 uur zonder kolven.
pi_128948802
Fee ik laat mijn man thuis!

jeetje zonder baarmoeder + vagina -O- ik heb een andere collega die helemaal niet zwanger kan worden ;( dat is ook erg verdrietig!

Susie jij regelt iets en laat ons weten :9 :*
  zondag 14 juli 2013 @ 21:09:17 #274
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128948846
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef Susie het volgende:
Oh, waterpokken DF? Zo sneu vond ik dat. :*
Nee, de waterpokken zijn het niet. En de 6e ziekte ook niet.. Misschien de 5e (maar mist de rode wangen), misschien roodvonk(geen rare tong), misschien mazzelen(geënt), misschien warmteuitslag(op je voorhoofd?), misschien...
In ieder geval niks waar hij van omvalt, alleen een beetje minder fit. Af en toe even huilerig, en eet iets minder. Maar verder gaat het redelijk. Dus ook niet dokterwaardig voor nu..

Veel plezier Susie!!

Fee, dat mag toch best?
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 14-07-2013 21:14:54 ]
  zondag 14 juli 2013 @ 21:10:19 #275
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128948901
Hier ook geen man hoor. Die gaat liever dood dan dat ie mee moet naar zoiets :D Ik heb zo'n lekker sociaal typ aan de haak geslagen *;
Oude (on)bekende.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:14:11 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128949063
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:10 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier ook geen man hoor. Die gaat liever dood dan dat ie mee moet naar zoiets :D Ik heb zo'n lekker sociaal typ aan de haak geslagen *;
Ah, vriend van mijnes? :D Die blijft ook thuis dus.

Beterschap voor hem dan maar DF, met zijn mysterieuze vlekjes! :*
  zondag 14 juli 2013 @ 21:16:31 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128949166
Ik krijg de mijne ook echt niet mee hoor. :N
pi_128949172

DF :*

Mijn man zit het liefst thuis met een boek of een film te kijken :9
pi_128949196
Hier ook vroege vogels. Grote vaak rond 6 uur wakker en de dreumes de laatste tijd ook.

Fee, kan ik me wel voorstellen, dat je dan baalt. Fijn, dat jullie een goede dag hadden.

Mevr. Mus fijn van het weekendje uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 14 juli 2013 @ 21:18:49 #280
250838 Fee-nix
pi_128949253
DF ik hoop dat dat bij mij in de toekomst ook zo zal zijn, dat het gewoon een stukje geschiedenis is, waar ik niet meer zo emotioneel van word. En idd, ik wilde zo graag een 'herkansing'. En dat dat nu ook niet meer gaat maakt het extra wrang. Maar je hebt gelijk, hoor, het belangrijkste is dat er nu twee blije jochies rondlopen.

Nou, trusten allemaal! Ik duik m'n bedje in, helemaal moe en ontspannen van de sauna :Z .
  zondag 14 juli 2013 @ 21:21:46 #281
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128949400
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:18 schreef Fee-nix het volgende:
DF ik hoop dat dat bij mij in de toekomst ook zo zal zijn, dat het gewoon een stukje geschiedenis is, waar ik niet meer zo emotioneel van word.

Nou, trusten allemaal! Ik duik m'n bedje in, helemaal moe en ontspannen van de sauna :Z .
Ik hoop het ook voor je.. Ik heb van Chris zijn bevalling ook nog vaak de foto's en video's gezien, en er heel veel over gepraat. Bij Daan had ik dat helemaal niet nodig. Blijven praten (tegen je man, zus, moeder of een wildvreemde), herinneren (beelden, verhalen van je man), ook al is het soms naar om die gevoelens op te halen, zoals je nu zelf merkt.

Slaap lekker!
  zondag 14 juli 2013 @ 21:23:22 #282
250838 Fee-nix
pi_128949485
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor je.. Ik heb van Chris zijn bevalling ook nog vaak de foto's en video's gezien, en er heel veel over gepraat. Bij Daan had ik dat helemaal niet nodig. Blijven praten (tegen je man, zus, moeder of een wildvreemde), herinneren (beelden, verhalen van je man), ook al is het soms naar om die gevoelens op te halen, zoals je nu zelf merkt.

Slaap lekker!
:* dank je. Ik praat er eigenlijk alleen met m'n man over. Misschien toch maar eens wat meer mensen (behalve t hele forum :P) laten weten dat het af en toe nog steeds niet zo goed met mij gaat wat dit betreft...

Trusten.
pi_128949605
Och Fee, ik snap heel goed dat het moeilijk is. Wees er maar gewoon verdrietig over :*

Ik had ook de 24e in mijn hoofd. Een weekend eerder kan ik wel, maar is M niet bij mij en zonder hem ben ik een stuk minder leuk :P En een man heb ik niet, da's mooi makkelijk :+

Mus heeft ook een puppy O+ Fijn dat het zo goed ging en je nu je knul weer lekker thuis hebt.

M is zo vrolijk en blij! We doen de hele dag gekke giebelspelletjes, dan moet ik hem vangen of zijn voeten en zijn oren 'opeten', of ik moet op zijn neus drukken en dan zegt hij 'piep' O+ Heerlijk kind is het. Vanmiddag op een verjaardag geweest en hij heeft zich opperbest vermaakt, lekker rondscharrelen en spelen.
  zondag 14 juli 2013 @ 23:27:04 #284
348178 NotTheSame
pi_128955520
Ik spiek ook nog ff mee over de datum... Even kijken of ik weg kan sneaken hier. Maar augustus is sowieso al een drukke maand hier dus ik hou het even op een zwaar ovbje...

Fee ik herken je gevoel volledig. Ik wilde zooooo graag een thuisbevalling willen doen, Draakje besliste anders waardoor ik ook medisch werd/ben. En dan hoor ik ook regelmatig over voorspoedige vaginale bevallingen en dan denk ik ook wel eens: waarom ZIJ wel en Ik niet ;(

:*
pi_128962402
Die datums gaat hier niet echt lukken met verjaardagen.. Dus ik sla over ;)

@nts
SPOILER
  maandag 15 juli 2013 @ 11:06:16 #286
250838 Fee-nix
pi_128964679
NTS :*
  maandag 15 juli 2013 @ 12:11:47 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128966211
Ik herken het niet mbt bevallingen, ondanks dat mijn bevallingen allebei niet echt standaard zijn verlopen. Wat nog wel steeds aan me knaagt is het feit dat ik nooit een echte kraamperiode heb ik gehad. De jongste baby die mee naar huis mocht was 10 dagen oud. Dat steekt soms nog wel eens. Maar, ondanks dat de kans heel, heel klein is, is er nog wel een mogelijkheid dat dat nog kan. Thuis bevallen zal hem niet meer worden maar met de ervaring van de 1e keer wil ik dat ook niet meer.

en ik heb er heel veel moeite mee (gehad) dat mijn laatste zwangerschap zo abrupt is afgelopen, geen afscheid kunnen nemen van buik, geen babywasjes, geen gerommel om het kamertje af te maken, niet met een dikke buik de laatste dingetjes afmaken, geen mooie foto's van mijn buik....
  maandag 15 juli 2013 @ 13:00:08 #288
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128967480
Ik kan niet meepraten over moeilijk bevallingen, dus ik geef iedereen hier gewoon even een digitale knuffel :*

En dan ff iets anders....Cristel klom vanochtend uit bed! :o
Heel sneaky! En toen hoorde ik heel zachtjes haar lopen O+

Maar goed dat we een traphekje hebben staan bij haar deur
pi_128968089
Fee ik herken dit ten dele. Mijn 1e zwangerschap lag de baby in stuit. Daar had ik het erg moeilijk mee, want ik wilde niet medisch zijn en op een ks zat ik al helemaal niet te wachten. Bij wijze van wonder was het mij gegund om toch op normale weg te bevallen, ook al was het met wat meer letsel. Bij de 2e was het weer stuitligging en kreeg ik nog longontsteking, weinig vruchtwater etc. erbij en ik vroeg me af "waarom weer stuit, waarom altijd bij mij". Voor een 2e bevalling had ik misschien thuis willen zijn enzo. Gelukkig waren de gyns positief, dat een ks niet nodig zou zijn. Het zou juist nog makkelijker moeten zijn, dan bij de 1e. Ik heb bij de 2e bevalling heel bewust binnen het kader wat noodzakelijk en wat mogelijk was meer laten zien hoe ik dingen wilde hebben. En ik heb gefocust op wat wel goed ging en waar ik blij mee was. Ik hoop dat dit: focussen op de positive dingen en dat wat goed ging jou ook kan helpen. Ik hoop dat je het op termijn een plekje kunt geven ook al voelt het misschien nog steeds oneerlijk.

PE, wat een geluk van dat traphekje.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinuviel op 15-07-2013 13:30:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 15 juli 2013 @ 13:20:00 #290
30252 Soempie
Procreating
pi_128968095
Fee :* Wat moeilijk toch. En ook al zijn er mensen die geen mogelijkheid hebben zwanger te worden (en ondanks dat je twee vrolijke, lieve jochies rond hebt lopen) is dat misschien een schrale troost. Het wil niet zeggen dat je geen verdriet mag hebben of het er niet moeilijk mee kunt hebben.

Laatst zag ik op tv een item over vrouwen die een trauma (PTSS) hebben na hun bevalling. En behandeling d.m.v. EMDR therapie. Onder andere ging het over PTSS na een ongeplande keizersnede. Heb je dat stuk ook gezien? Ik weet niet of het bij jou zo heftig was/ is, maar misschien heb je er iets aan (hart onder de riem, herkenning, mogelijk een therapievorm, enz.). Niet verkeerd bedoeld dus. :*

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Soempie op 15-07-2013 13:35:02 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 14:16:46 #291
250838 Fee-nix
pi_128969864
Tinu, ik probeer het inderdaad... de positieve dingen ervan inzien... Maar t blijft heel moeilijk. Maar dank je :* .

Soempie, ik heb t niet gezien. Bedankt voor de linkjes, als ik wat meer tijd heb, ga ik zeker even kijken. EMDR heb ik trouwens al gehad, na m'n eerste bevalling. Dat heeft ook wel goed geholpen, hoor. Ik accepteer m'n eerste bevalling veel beter en kan er zonder al te veel negatieve emoties op terug kijken (hoewel ik nog steeds niet overtuigd ben dat die ks echt nodig was. Ik denk dat ze t inleiden heel anders hadden kunnen aanpakken). Het verdriet van nu gaat ook niet echt over de bevallingen op zich (deels ook wel natuurlijk), maar meer over het definitieve van die tweede keizersnee. Nu is het echt klaar, er zijn geen kansen meer om t 'goed te maken', de volgende wordt weer een geplande keizersnee, er zal geen tijd zijn voor m'n lichaam om zelf te starten met bevallen, ik zal nooit een kraamtijd meemaken waarbij ik niet totaal in de kreukels lig... En ook dat elke volgende ks meer risico's met zich meedraagt vind ik moeilijk. Een derde ks is hoogstwaarschijnlijk ook echt de laatste.

Is er op Fok! niet ergens een topic waar ik m'n hele verhaal kwijt kan? :@ . Ik wil t graag een keer van me afschrijven, maar wil ook dit topic niet lopen vervuilen...

O en Kyara, dat lijkt me ook heel naar, nooit een kraamtijd thuis meemaken... :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Fee-nix op 15-07-2013 14:37:29 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 14:41:45 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128970697
Feenix, misschien het 'hoe gaat het met ons' topic?
  maandag 15 juli 2013 @ 14:49:50 #293
250838 Fee-nix
pi_128970955
PE, ik kende t topic nog niet echt. Even opgezocht... is misschien wel een goed idee! Thnx! Ik ga proberen vanavond m'n verhaal daar neer te zetten.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fee-nix op 15-07-2013 14:57:32 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 17:05:37 #294
30252 Soempie
Procreating
pi_128975261
Lijkt me ook een goede plek, Fee. :Y Ik dacht eerder nog aan 'bevallingsverhalen', maar daar gaat het best snel met nieuwe verhalen. Dat is toch niet zo'n goede plek om dit kwijt te kunnen. Bij jou gaat het nu ook vooral om de toekomst begrijp ik. :*
  maandag 15 juli 2013 @ 18:37:38 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_128977714
Verkeerde topic. :+
pi_128984229
Zo, vanmiddag even met onze stip-mans naar de huisarts geweest. Het begon toch wel erg door te zetten op het gezicht en de verhoging bleef ook maar door pruttelen. En anderen vroegen zich toch ook wel af of het besmettelijk kon zijn.. Maar helaas geen naampje gekregen. Het zal vast zo'n doorsnee vlekkenvirusje zijn, maar benoemen kon hij het niet. Het zou over 2a3 dagen wel echt beter moeten gaan. Dus we wachten nog even af.. Maak me ook geen zorgen verder, hij eet en speelt nog best aardig. Alleen net effe niet zo fit als normaal.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:19:20 #297
250838 Fee-nix
pi_128986350
Df ik hoop dat hij over twee dagen al goed is opgeknapt!

Mijn verhaal staat in t 'Hoe gaat het met ons' topic.
pi_129001245
Iemand bekend met overgeven en huilerig na de bmr prik 4 dage gelede heeft ze die gehad en zevzou na 1 a 2 weke ziek kunnen worden maar nu al spugen hangen huilen en wallen. Geen koorts. Klinkt het bij iemand bekent of moet ik ergens anders aan denken?
pi_129002310
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:18 schreef Sam1993 het volgende:
Iemand bekend met overgeven en huilerig na de bmr prik 4 dage gelede heeft ze die gehad en zevzou na 1 a 2 weke ziek kunnen worden maar nu al spugen hangen huilen en wallen. Geen koorts. Klinkt het bij iemand bekent of moet ik ergens anders aan denken?
E heeft de BMR vorige week maandag gehad en is de laatste dagen ook wat meer aan het huilen en niet helemaal zichzelf.
Of dit door de BMR komt of andere oorzaken heeft zoals het willen van nieuwe dingen wat nog niet lukt, het warme weer (en daardoor) slechter slapen geen idee.
Ik zou met dit warme weer wel regelmatig drinken aanbieden en alert zijn op haar plasluiers.
pi_129006187
Drinkennis geen probleem ze drinkt overdreven veel. Denk danbtoch de bmr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')