abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:51:06 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128758891
Iedereen kan als verdachte gezien worden en gevraagd worden om naar de strafzaak te komen. je bent in 99% van de gevallen niet verplicht om te gaan. voor een juiste rechtsgang is het van het hoogste belang dat de strafrechter beide partijen voor zich heeft, in de ogen kan kijken, en aan kan horen. De strafrechter heeft hier recht op, anders kan de strafrechter niet het juiste oordeel vellen, met alle gevolgen van dien.

Het nederlandse rechtsysteem verplicht de verdachte niet om aanwezig te zijn. Dat is niet juist. Een verdachte behoort aan de eisen van een rechtvaardige rechtsgang te voldoen en dat betekend dat hij verplicht moet worden om aanwezig te zijn. Om onjuiste rechtspraak te voorkomen.

Het zou een verbetering zijn als men de procedure mbt (straf)rechtzaken zou aanpassen tot het verplichten van de verdachte in alle rechtzaken aanwezig te zijn met nadruk op strafzaken. En als men niet komt opdagen de verdachte een (kleine) boete op te leggen, omdat hij de rechtsgang belemmerd.

Om de verdachte tegemoet te komen aanwezig te zijn is een reiskostenvergoeding op zijn plaats.
Nederland is niet groot, maar het is al gauw 50km heen en terug, dat is 100km á 20 cent = 20 euro, dat is vandaag de dag een behoorlijk bedrag, plus de werk- vrije tijd die je er aan kwijt bent. Het zou goed zijn als Justitie de procedure zou aanpassen, de verdachte verplichten om de rechter zijn recht te geven beide partijen voor zich te kunnen zien, en de verdachte, tegemoet te komen met een reiskostenvergoeding. de aanklager heeft geen recht op reiskostenvergoeding omdat een rechtzaak in zijn voordeel werkt.

Een rechter zou moeten weigeren een oordeel te vellen als beide partijen niet voor zijn neus verschijnen. De rechter is in deze ook slachtoffer in de door de regering goedgekeurde procedure mbt (straf)rechtzaken.

als voorbeeld:

jopie werkt voor minimumloon.
jopie krijgt ruzie met zijn oudere grijze kalende buurman die hem regelmatig vanuit de tuin uitscheld. jopie gaat naar de buurman en vraagt wat hem mankeert. de buurman valt jopie aan en jopie verdedigt zich. de buurman doet aangifte bij de politie en beschuldigd jopie van poging tot doodslag, bedreiging en zware mishandeling.
jopie word als verdachte gezien, jopie is het niet eens met de aanklacht en heeft geen zin in de flauwekul van de buurman en geeft geen gehoor aan de gehele procedure mbt de strafzaak, reiskosten worden niet vergoed en een middag werken wil hij niet missen.
op de strafzaak is alleen de buurman en zijn vrouw aanwezig, die als getuige fungeert. de rechter gaat af op de schriftelijke informatie die is ingediend en op het verhaal van de mensen die aanwezig zijn in de rechtzaal.
de rechter komt tot de conclusie dat jopie als dader mag worden beschouwd gezien het verhaal van de aanklagers en omdat jopie niet aanwezig is om zich te verdedigen.
de rechter geeft jopie een strafblad in de vorm van 4 jaar voorwaardelijk en 250 euro boete.

door het strafblad komt jopie niet meer in aanmerking voor een normale verzekering, mag hij niet naar australie op vakantie, en krijgt hij van zijn werkgever geen mogelijkheden meer tot ontplooiing.

jopie is boos omdat hij niet naar de strafzaak is geweest, als hij wel was geweest had hij zich kunnen verdedigen en was de zaak hoogstwaarschijnlijk geseponeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 09-07-2013 15:22:11 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_128759323
Waarom mensen verplichten? Als iemand niet op wil komen dagen dan kan diegene de gevolgen toch zelf dragen? :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:05:36 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_128759380
quote:
Een rechter zou moeten weigeren een oordeel te vellen als beide partijen niet voor zijn neus verschijnen. De rechter is in deze ook slachtoffer in de door de regering goedgekeurde procedure mbt (straf)rechtzaken.
Als je te bedonderd bent om voor je eigen op te komen dan moet je ook niet janken. Zou mooi wezen, ik trap iemand in elkaar en ga gewoon niet naar de rechter; hoppa, geen gevolgen!

Wat was je vraag verder?
Dum de dum
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:08:10 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128759462
Ik denk dat de rechter best tot een oordeel kan komen met of zonder de verdachte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_128759463
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:51 schreef sturmpie het volgende:
mag hij niet naar australie op vakantie
Kon hij toch al niet, want minimumloon.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128759489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:51 schreef sturmpie het volgende:
de rechter geeft jopie een strafblad in de vorm van 4 jaar voorwaardelijk en 250 euro boete.
En een slappe straf voor poging tot doodslag.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:09:51 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759524
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:03 schreef bijdehand het volgende:
Waarom mensen verplichten? Als iemand niet op wil komen dagen dan kan diegene de gevolgen toch zelf dragen? :?
omdat niet iedereen op de hoogte is van de gevolgen. je kan dat als dom zien, maar als je het druk hebt en geen ervaring hebt met rechtzaken en niet komt opdagen je als dader word gezien terwijl als je wel zou gaan je vrijspraak zou kunnen verwachten. sterker nog, de aanklagers als dader zou kunnen aanwijzen. er is sprake van eenzijdige rechtspraak als de verdachte die niet komt opdagen als dader wordt berecht. met alle gevolgen van dien. een strafblad hebben is een flinke last, en gezien de procedure is het oplopen van een onterecht strafblad heel eenvoudig.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:10:48 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128759553
Trouwens iemand die Jopie heet zou van mij al standaard twee jaar gevang krijgen en de ouders vier. Vanwege de naam. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:12:49 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759621
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:05 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Als je te bedonderd bent om voor je eigen op te komen dan moet je ook niet janken. Zou mooi wezen, ik trap iemand in elkaar en ga gewoon niet naar de rechter; hoppa, geen gevolgen!

Wat was je vraag verder?
als jij iemand in elkaar trapt kan je voor de rechter gedaagd worden als verdachte. of je wel of niet komt opdagen is in de huidige procedure aan jou. als je niet komt opdagen is de kans groot dat je als dader word berecht. in dit geval juist, omdat jij iemand in elkaar hebt getrapt. maar als je zelf in elkaar word getrapt, en je trapt terug, en hij doet aangifte tegen jou, terwijl jij geen eens gedacht hebt aan het doen van aangifte, dan loop jij de kans om als dader berecht te worden als je niet komt opdagen. omdat je bijvoorbeeld moet werken, het druk hebt, geen reiskostenvergoeding krijgt waardoor je er al geen zin meer in hebt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:13:12 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_128759634
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:10 schreef Megumi het volgende:
Trouwens iemand die Jopie heet zou van mij al standaard twee jaar gevang krijgen en de ouders vier. Vanwege de naam. :P
Hond v/d overburen heet zo, grote bulldog :')
Dum de dum
pi_128759637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:09 schreef sturmpie het volgende:

[..]

omdat niet iedereen op de hoogte is van de gevolgen. je kan dat als dom zien, maar als je het druk hebt en geen ervaring hebt met rechtzaken en niet komt opdagen je als dader word gezien terwijl als je wel zou gaan je vrijspraak zou kunnen verwachten. sterker nog, de aanklagers als dader zou kunnen aanwijzen. er is sprake van eenzijdige rechtspraak als de verdachte die niet komt opdagen als dader wordt berecht. met alle gevolgen van dien. een strafblad hebben is een flinke last, en gezien de procedure is het oplopen van een onterecht strafblad heel eenvoudig.
Sorry, maar wat een onzin. Je krijgt brieven dat je moet gaan, daarin staat dat het slim is om te gaan. Als je als volwassene besluit om niet te gaan dan neem je het risico dat je straf hoger uitvalt, maar dat doe je helemaal zelf. Als je te lam bent om naar een zaak te gaan draag je de gevolgen maar, hoe druk je het ook hebt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:14:21 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:08 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En een slappe straf voor poging tot doodslag.
terwijl jopie degene is die aangevallen werd, het enige wat jopie deed was wegduwen en terug uitschelden. oftewel jopie is er ingeluisd. en door het niet verplichten om aanwezig te zijn blijft jopie weg, met alle gevolgen van dien. en de gemene kale buurman met zijn wrattenwijf krijgen 250 euro. omdat ze weten ...

het komt voor !
pi_128759683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:12 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als jij iemand in elkaar trapt kan je voor de rechter gedaagd worden als verdachte. of je wel of niet komt opdagen is in de huidige procedure aan jou. als je niet komt opdagen is de kans groot dat je als dader word berecht. in dit geval juist, omdat jij iemand in elkaar hebt getrapt. maar als je zelf in elkaar word getrapt, en je trapt terug, en hij doet aangifte tegen jou, terwijl jij geen eens gedacht hebt aan het doen van aangifte, dan loop jij de kans om als dader berecht te worden als je niet komt opdagen. omdat je bijvoorbeeld moet werken, het druk hebt, geen reiskostenvergoeding krijgt waardoor je er al geen zin meer in hebt.
Dan moet je vooral niet gaan, maar die keuze maak je zelf. Ik denk dat geen een dader/slachtoffer zin heeft om naar de rechtbank te gaan, en als je dan niet gaat omdat je geen zin hebt of om die andere zwakke smoesjes van je dan verdien je onderhand een zwaardere straf.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:16:03 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759722
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een onzin. Je krijgt brieven dat je moet gaan, daarin staat dat het slim is om te gaan. Als je als volwassene besluit om niet te gaan dan neem je het risico dat je straf hoger uitvalt, maar dat doe je helemaal zelf. Als je te lam bent om naar een zaak te gaan draag je de gevolgen maar, hoe druk je het ook hebt.
het is niet rechtvaardig, er is gewoon geen sprake van een juiste rechtsgang. men moet de verdachte verplichten om te gaan. het is de verantwoording van de regering dat de procedures juist zijn, en als daar verplichting en reiskostenvergoeding bij hoort, dan is dat een extra kost maar dan weet de rechter in ieder geval wie hij voor zich heeft.

het is te makkelijk om iemand de schuld in de schoenen te schuiven.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:16:52 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759755
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je vooral niet gaan, maar die keuze maak je zelf. Ik denk dat geen een dader/slachtoffer zin heeft om naar de rechtbank te gaan, en als je dan niet gaat omdat je geen zin hebt of om die andere zwakke smoesjes van je dan verdien je onderhand een zwaardere straf.
terwijl je niet schuldig bent, nou moe ... krijg nou wat 8)7
pi_128759771
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]

het is niet rechtvaardig, er is gewoon geen sprake van een juiste rechtsgang. men moet de verdachte verplichten om te gaan. het is de verantwoording van de regering dat de procedures juist zijn, en als daar verplichting en reiskostenvergoeding bij hoort, dan is dat een extra kost maar dan weet de rechter in ieder geval wie hij voor zich heeft.

het is te makkelijk om iemand de schuld in de schoenen te schuiven.
Oneens. Als iemand niet wil gaan, moet je dat niet verplichten. Elke Jan Doedel weet dat het dom is om niet te gaan. De overheid hoeft hier niemand in te verplichten. De rechter kan prima iemand veroordelen zonder diegene ooit gezien te hebben.
pi_128759796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]

terwijl je niet schuldig bent, nou moe ... krijg nou wat 8)7
Tsja, dat risico heb je als je in een maatschappij woont. Als je niet schuldig bent, maar je bent wel verdachte, dan neem ik aan dat je wel een uurtje van je tijd over hebt om jezelf vrij te pleiten. Als dat al teveel gevraagd is... :?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:18:39 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759811
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oneens. Als iemand niet wil gaan, moet je dat niet verplichten. Elke Jan Doedel weet dat het dom is om niet te gaan. De overheid hoeft hier niemand in te verplichten. De rechter kan prima iemand veroordelen zonder diegene ooit gezien te hebben.
nee, dat is niet waar, een corrupte rechter kan ook heel goed biefstuk eten
pi_128759900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:18 schreef sturmpie het volgende:

[..]

nee, dat is niet waar, een corrupte rechter kan ook heel goed biefstuk eten
Huh ik snap niet waar je de corrupte rechter vandaan haalt :') Leg dat eens uit.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:21:16 #20
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128759910
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tsja, dat risico heb je als je in een maatschappij woont. Als je niet schuldig bent, maar je bent wel verdachte, dan neem ik aan dat je wel een uurtje van je tijd over hebt om jezelf vrij te pleiten. Als dat al teveel gevraagd is... :?
het is inderdaad een risico
ik ben voorstander van een perfecte rechtsgang.
mijns inziens hoort daar een verplichting en reiskostenvergoeding naar de verdachte bij. omdat een verdachte onschuldig is tot hij schuldig bewezen is. bij niet komen opdagen word men in veel gevallen automatisch schuldig bevonden, terwijl als de verdachte verplicht zou worden, er weer meer kans is op een vrijspraak, in het geval waarin men daadwerkelijk onschuldig is. maar het niet eens is met de aanklacht.
pi_128759995
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:21 schreef sturmpie het volgende:
bij niet komen opdagen word men in veel gevallen automatisch schuldig bevonden
Oke, als je het zo gaat spelen zou ik hier graag een bron van zien zodat we op dezelfde lijn zitten. Als je nu geen bron kan geven verspil ik m'n tijd niet meer aan je :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:24:42 #22
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760041
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:03 schreef bijdehand het volgende:
waarom mensen verplichten verplichten een WA motorrijtuigenverzekering af te sluiten. men is toch zelf verantwoordelijk !
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:25:43 #23
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128760082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:14 schreef sturmpie het volgende:

[..]

terwijl jopie degene is die aangevallen werd, het enige wat jopie deed was wegduwen en terug uitschelden. oftewel jopie is er ingeluisd. en door het niet verplichten om aanwezig te zijn blijft jopie weg, met alle gevolgen van dien. en de gemene kale buurman met zijn wrattenwijf krijgen 250 euro. omdat ze weten ...

het komt voor !
Dat is het verhaal van Jopie, ben ook wel benieuwd naar de kant van de buurman.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:26:23 #24
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760104
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oke, als je het zo gaat spelen zou ik hier graag een bron van zien zodat we op dezelfde lijn zitten. Als je nu geen bron kan geven verspil ik m'n tijd niet meer aan je :)
...word men mogelijk automatisch schuldig bevonden
bron is niet toegankelijk, politie&justitie geven geen openheid
pi_128760113
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:24 schreef sturmpie het volgende:

[..]

waarom mensen verplichten verplichten een WA motorrijtuigenverzekering af te sluiten. men is toch zelf verantwoordelijk !
Omdat je anders andere mensen naait. Voor je eigen schade hoef je je niet te verzekeren. Appels met peren vergelijk je hier.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:26:51 #26
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128760118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:24 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Dat iemand een WA verzekering moet hebben is niet zozeer voor de persoon zelf, maar meer voor de potentiele slachtoffers.
pi_128760136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:26 schreef sturmpie het volgende:

[..]

...word men mogelijk automatisch schuldig bevonden
bron is niet toegankelijk, politie&justitie geven geen openheid
Ah, dus je overdrijft waarschijnlijk, zodat jouw argumenten sterker worden. Dat is jammer, vervuilt de discussie een beetje :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:28:15 #28
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760164
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is het verhaal van Jopie, ben ook wel benieuwd naar de kant van de buurman.
de buurman is impotent en verslaafd aan cocaine & drank, hij bevredigt zijn vrouw met een voorbinddildo en omdat jopie iedere morgen met een banaan in zijn broek op de fiets stapt reageert de buurman zich regelmatig mondeling op jopie af _O- O-)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:29:17 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760198
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat je anders andere mensen naait. Voor je eigen schade hoef je je niet te verzekeren. Appels met peren vergelijk je hier.
aanklagers & justitie naaien de verdachte
appel = peer
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:29:58 #30
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760215
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat iemand een WA verzekering moet hebben is niet zozeer voor de persoon zelf, maar meer voor de potentiele slachtoffers.
en zo kan een verplichting om aanwezig te zijn gezien worden als een verzekering voor justitie dat de rechtspraak een juiste gang van zaken heeft
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:30:42 #31
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128760226
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef sturmpie het volgende:

[..]

en zo kan een verplichting om aanwezig te zijn gezien worden als een verzekering voor justitie dat de rechtspraak een juiste gang van zaken heeft
dat Jopie niet aanwezig was had vooral gevolgen voor hemzelf.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:31:27 #32
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

dat Jopie niet aanwezig was had vooral gevolgen voor hemzelf.
omdat jopie niet verplicht werd
en vertrouwen heeft in justitie
pi_128760253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef sturmpie het volgende:

[..]

aanklagers & justitie naaien de verdachte
appel = peer
Omg, dat is totaal niet vergelijkbaar, tevens is het iets wat je zelf gelooft maar niet is bewezen. En ja, dat gaf je net toe toen je geen bron kon vinden. Jammer hoor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:32:29 #34
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760268
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omg, dat is totaal niet vergelijkbaar, tevens is het iets wat je zelf gelooft maar niet is bewezen. En ja, dat gaf je net toe toen je geen bron kon vinden. Jammer hoor.
zoiets kan niet bewezen worden omdat een veroordeling door een rechter onomkeerbaar is als men geen gebruik maakt van hoger beroep...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:32:41 #35
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128760270
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

omdat jopie niet verplicht werd
en vertrouwen heeft in justitie
Het is ook niet verplicht een brandverzekering af te sluiten, je kan ook vertrouwen hebben in de brandweer.
pi_128760325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:32 schreef sturmpie het volgende:

[..]

zoiets kan niet bewezen worden omdat een veroordeling door een rechter onomkeerbaar is als men geen gebruik maakt van hoger beroep...
Dan kan jopie in beroep gaan omdat hij het niet eens is met de uitspraak. Ook zal jopie niet kunnen worden veroordeeld als er niet genoeg bewijs is. Ik snap ook niet precies wat je wil, want tegen alle argumenten kom je met een slap excuus terug.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:34:56 #37
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het is ook niet verplicht een brandverzekering af te sluiten, je kan ook vertrouwen hebben in de brandweer.
ja dat is zo, daar hoort een hoop schade en leed bij, maar het is zo
doch, gezien het om een rechtsgang gaat waarbij de rechter bepaald of er wel of geen brand is, is er nog steeds de vraag waarom de procedure zo is dat men een verdachte thuis kan laten zitten met het vertrouwen in de rechter welke door het niet aanwezig zijn van de verdachte een onjuist oordeel kan vellen
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:36:31 #38
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128760404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:34 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ja dat is zo, daar hoort een hoop schade en leed bij, maar het is zo
doch, gezien het om een rechtsgang gaat waarbij de rechter bepaald of er wel of geen brand is, is er nog steeds de vraag waarom de procedure zo is dat men een verdachte thuis kan laten zitten met het vertrouwen in de rechter welke door het niet aanwezig zijn van de verdachte een onjuist oordeel kan vellen
Dat is dan wel de eigen schuld van de verdachte he?
pi_128760437
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee, want hij is niet verplicht dus doet hij het niet, toch TS? :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:37:36 #40
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760449
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan kan jopie in beroep gaan omdat hij het niet eens is met de uitspraak. Ook zal jopie niet kunnen worden veroordeeld als er niet genoeg bewijs is. Ik snap ook niet precies wat je wil, want tegen alle argumenten kom je met een slap excuus terug.
nee, ik verwonder me dat niemand mijn punt steunt. rechtspraak is een serieuze aangelegenheid, en men dient beide partijen te verplichten om aanwezig te zijn, doet men dit niet dan oordeelt de rechter blind. en dat is niet wat we willen.

we willen een rechter die 100% bewust is, vraag het aan een rechter, hoe oordeelt u het liefst, met alleen de aanklagende partij of met beide partijen.
ik weet het antwoord wel
pi_128760529
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef sturmpie het volgende:

[..]

nee, ik verwonder me dat niemand mijn punt steunt. rechtspraak is een serieuze aangelegenheid, en men dient beide partijen te verplichten om aanwezig te zijn, doet men dit niet dan oordeelt de rechter blind. en dat is niet wat we willen.

we willen een rechter die 100% bewust is, vraag het aan een rechter, hoe oordeelt u het liefst, met alleen de aanklagende partij of met beide partijen.
ik weet het antwoord wel
Dus de rechter moet Robert M. in de ogen kijken, wil hij een goede beslissing kunnen nemen? Wat een rechter liever wil maakt niet uit, het gaat erom of het met of zonder verdachte kan, en ja, dat kan. Als de verdachte wil dat de rechter 'blind' oordeelt, dan is dat zijn goed recht. Als hij dat niet wil kan hij immers gewoon naar de zitting komen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:40:25 #42
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

niet als men de verdachte de kans geeft om niet aanwezig te zijn bij de rechtzaak.

het is niet zomaar een auto die naar de garage gaat waarbij de eigenaar thuis mag blijven.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:41:06 #43
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760592
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, want hij is niet verplicht dus doet hij het niet, toch TS? :')
*O*
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:43:55 #44
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760706
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus de rechter moet Robert M. in de ogen kijken, wil hij een goede beslissing kunnen nemen? Wat een rechter liever wil maakt niet uit, het gaat erom of het met of zonder verdachte kan, en ja, dat kan. Als de verdachte wil dat de rechter 'blind' oordeelt, dan is dat zijn goed recht. Als hij dat niet wil kan hij immers gewoon naar de zitting komen.
ik ken R.M niet
geen idee wat ie gedaan heeft, bij de zwaardere aanklachten men wel verplicht word om aanwezig te zijn, zodat de rechter de verdachte kan zien en spreken.
rechters zien dus graag serieverkrachters/moordenaars
daar lijkt het op

en jopie die niks misdaan heeft moet niet komen, die geeft ie gewoon blind een strafblad omdat ie kutburen heeft
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:45:45 #45
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128760773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:40 schreef sturmpie het volgende:

[..]

niet als men de verdachte de kans geeft om niet aanwezig te zijn bij de rechtzaak.

het is niet zomaar een auto die naar de garage gaat waarbij de eigenaar thuis mag blijven.
Dus omdat hij wel de kans krijgt te verschijnen maar dit niet doet, is het niet zijn eigen schuld?
pi_128760789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik ken R.M niet
geen idee wat ie gedaan heeft, bij de zwaardere aanklachten men wel verplicht word om aanwezig te zijn, zodat de rechter de verdachte kan zien en spreken.
rechters zien dus graag serieverkrachters/moordenaars
daar lijkt het op

en jopie die niks misdaan heeft hoeft ie niet te zien, die geeft ie gewoon een strafblad omdat ie kutburen heeft
Da's die kindermisbruiker uit Amsterdam.
Jopie krijgt precies te horen/lezen waar hij van verdacht wordt. Als hij dat zo leest, en er verder niets tegenin te brengen heeft, dan heeft het geen nut om te gaan. Als hij zijn zegje wil doen, omdat het volgens hem niet klopt, dan gaat hij naar de rechtbank. Als hij het leest, en het klopt niet, en hij gaat niet, dan is Jopie een sukkel en heeft hij gewoon iets doms gedaan.
pi_128760810
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus omdat hij wel de kans krijgt te verschijnen maar dit niet doet, is het niet zijn eigen schuld?
Beetje de linkse overheid: als we het niet verbieden, hoe stom het ook is, dan is het nooit iemand schuld omdat wij het niet verboden hebben.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:48:34 #48
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

hij krijgt de kans om te komen, maar is het niet eens met de aanklacht, omdat hij het niet gedaan heeft. en dus blijft hij thuis.
pi_128760980
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:48 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hij krijgt de kans om te komen, maar is het niet eens met de aanklacht, omdat hij het niet gedaan heeft. en dus blijft hij thuis.
Dan ben je gewoon achterlijk als je zo denkt, sorry dat ik het zeg.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:51:41 #50
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128760997
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:46 schreef bijdehand het volgende:
Jopie krijgt precies te horen/lezen waar hij van verdacht wordt
jopie leest dat en is het niet eens met de aanklacht, omdat hij het niet gedaan heeft. en besluit niet te gaan.
pi_128761052
Een rechter baseert zijn uitspraak op de feiten die aangedragen worden. In principe moet het OM met feiten komen die de schuld aantonen. Doen ze dat niet of slechts gedeeltelijk, dan kan de verdachte vrijgesproken worden.
De verdachte speel geen enkele rol in dit proces.

Eventuele verdediging van verdachte wel (dat kan natuurlijk de verdachte zelf zijn), deze kan ook met feiten komen welke de verdachte vrij pleiten. Maar of je dat wil is geheel aan jou. In principe zal het wel of niet aanwezig zijn geen invloed hebben op je veroordeling, maar als jij denkt je kansen te kunnen verhogen op vrijspraak ben je een domme big als je thuisblijft, ongeacht of je jezelf (on)schuldig acht.

TS lijkt me iemand die onlangs een uitspraak heeft mogen ontvangen en die negatieve uitspraak nu op het niet aanwezig zijn probeert te gooien...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:53:19 #52
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761058
quote:

[..]

Beetje de linkse overheid: als we het niet verbieden, hoe stom het ook is, dan is het nooit iemand schuld omdat wij het niet verboden hebben.
je kan de verdachte verplichten om aanwezig te zijn. dan is het probleem opgelost.
reiskostenvergoeding erbij, want het is altijd wat met die kutburen, voor ieder wissewasje moet pino naar meneer de uil
pi_128761098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:48 schreef sturmpie het volgende:

[..]

En in zijn beleven helpt hem dat om zijn standpunt te bepleiten? _O-
Domheid is geen excuus om nalatigheid te vergoelijken. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Het rechtsstelsel geeft de verdachte alle informatie over zijn zaak, inclusief de mogelijkheid aanwezig te zijn om zichzelf te verdedigen (al dan niet met advocaat). Blijkbaar had verdachte informatie die hem vrij zou kunnen pleiten, maar koos ervoor deze niet met de rechtbank te delen door niet te verschijnen.
Dan moet hij zelf op de blaren zitten en achteraf niet janken dat hem geen recht gedaan is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128761114
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:53 schreef The_stranger het volgende:
TS lijkt me iemand die onlangs een uitspraak heeft mogen ontvangen en die negatieve uitspraak nu op het niet aanwezig zijn probeert te gooien...
Ja, dat lijkt mij ook.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:54:59 #55
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761133
quote:
Als hij het leest, en het klopt niet, en hij gaat niet, dan is Jopie een sukkel en heeft hij gewoon iets doms gedaan.
ja
maar als justitie jopie erop wijst dat hij verplicht is om te gaan, en anders een boete krijgt en automatisch schuldig word bevonden, met alle gevolgen van dien, en men hem uitlegt dat hij dan voor de komende 30 jaar getekend is. ook al heeft ie niks gedaan. dan zou jopie wel gaan.
maar nee, jopie mag ook gewoon naar zijn werk gaan, dus gaat jopie werken.
pi_128761179
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef sturmpie het volgende:
maar als justitie jopie erop wijst dat hij verplicht is om te gaan, en anders een boete krijgt en automatisch schuldig word bevonden
Dat is jouw beeld van een perfecte rechtsgang?!?!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:57:53 #57
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761264
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon achterlijk als je zo denkt, sorry dat ik het zeg.
ja sorry is wel op zijn plaats.
als je nooit met jusitie in aanraking bent geweest en op een dergelijke manier voor de rechter moet verschijnen, terwijl je wel betere dingen kan doen met je tijd, dan is de keus voor sommige simpel. laat die shit de shit zijn, ik buig niet
pi_128761318
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ja
maar als justitie jopie erop wijst dat hij verplicht is om te gaan, en anders een boete krijgt en automatisch schuldig word bevonden, met alle gevolgen van dien, en men hem uitlegt dat hij dan voor de komende 30 jaar getekend is. ook al heeft ie niks gedaan. dan zou jopie wel gaan.
maar nee, jopie mag ook gewoon naar zijn werk gaan, dus gaat jopie werken.
Als Jopie zonder beperkingen is losgelaten in deze maatschappij dan wordt hij in staat geacht om nader onderzoek te doen naar de consequenties van zijn (niet) handelen. Of dit onderzoek door een deskundige te laten doen. Belletje naar de rechtbank over eventuele gevolgen had wellicht al een hoop duidelijk gemaakt.

Nogmaals... billen, blaren.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128761327
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:57 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als je nooit met jusitie in aanraking bent geweest en op een dergelijke manier voor de rechter moet verschijnen, terwijl je wel betere dingen kan doen met je tijd, dan is de keus voor sommige simpel. laat die shit de shit zijn, ik buig niet
Je hebt wel pas straf gehad nadat je niet op kwam dagen he?
pi_128761387
quote:

[..]

als je nooit met jusitie in aanraking bent geweest en op een dergelijke manier voor de rechter moet verschijnen, terwijl je wel betere dingen kan doen met je tijd, dan is de keus voor sommige simpel. laat die shit de shit zijn,
Mij lijkt verschijnen op de rechtbank om je zaak persoonlijk toe te lichten best een goede tijdsbesteding. :7
quote:
ik buig niet
A-ha! Wat bedoel je bedoelt Jopie daar mee?
pi_128761478
quote:

[..]

Zeg Joop,

Kom er maar gewoon voor uit, dat discussieert makkelijker. Waar was je van verdacht en wat was de uitspraak...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:03:48 #62
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:53 schreef The_stranger het volgende:
Een rechter baseert zijn uitspraak op de feiten die aangedragen worden. In principe moet het OM met feiten komen die de schuld aantonen. Doen ze dat niet of slechts gedeeltelijk, dan kan de verdachte vrijgesproken worden.
De verdachte speel geen enkele rol in dit proces.

Eventuele verdediging van verdachte wel (dat kan natuurlijk de verdachte zelf zijn), deze kan ook met feiten komen welke de verdachte vrij pleiten. Maar of je dat wil is geheel aan jou. In principe zal het wel of niet aanwezig zijn geen invloed hebben op je veroordeling, maar als jij denkt je kansen te kunnen verhogen op vrijspraak ben je een domme big als je thuisblijft, ongeacht of je jezelf (on)schuldig acht.

de verdachte heeft de mogelijkheid de rechter schriftelijk op de hoogte te brengen, en daarbij word de verdachte "uitgenodigd" aanwezig te zijn bij de rechtzaak.

"uitnodigen" klinkt als een feestje, maar het is geen feestje, dus is een verplichting op zijn plaats. incl. reiskostenvergoeding.
pi_128761514
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:03 schreef sturmpie het volgende:
"uitnodigen" klinkt als een feestje, maar het is geen feestje, dus is een verplichting op zijn plaats. incl. reiskostenvergoeding.
Goede redenatie. Wat was je straf?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:05:35 #64
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761552
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef Cat22 het volgende:
Blijkbaar had verdachte informatie die hem vrij zou kunnen pleiten, maar koos ervoor deze niet met de rechtbank te delen door niet te verschijnen.
omdat er geen reiskostenvergoeding word uitgekeerd en men niet verplicht is.

de procedure geeft een opening aan onrecht, dat probeer ik duidelijk te maken. dat gat moet gedicht worden met een verplichting incl. reiskostenvergoeding.
pi_128761680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

omdat er geen reiskostenvergoeding word uitgekeerd en men niet verplicht is.

de procedure geeft een opening aan onrecht, dat probeer ik duidelijk te maken. dat gat moet gedicht worden met een verplichting incl. reiskostenvergoeding.
Nee, domheid geeft opening aan onrecht. Er wordt heel duidelijk uitgelegd voor de zitting dat niet op komen dagen niet voordelig werkt. Als je dan alsnog zo stug bent om niet te komen, is dat je eigen beschikking. Noem het belasting op domme mensen...

Hoeveel moest je eigenlijk lappen?
C. Sagan
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:14:26 #66
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761891
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook.
niet aanwezig geweest omdat er geen reiskostenvergoeding werd uitgekeerd en omdat er geen verplichting werd gesteld.

hetzelfde met verplichte DNA afname, geven ze ook geen reiskostenvergoeding, nou dan rijden ze met het politiebusje en twee man personeel naar je huis, klop klop, politie, dna afname.

dat scheelt een ritje :) als je er allemaal geen zin in hebt, in die flauwekul, als je onschuldig bent, en naar de pijpen moet dansen van de aanklagers en justitie die eenzijdig te werk gaat.

echt hoor, als het mij is overkomen dan kan of is het een ander ook al overkomen.

gewoon omdat de aanklacht helemaal overdreven was en ik zonder tegemoetkoming gehoor moest geven aan iets waar ik me niet mee kon vereenzelvigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 09-07-2013 16:24:12 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:15:20 #67
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128761928
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is jouw beeld van een perfecte rechtsgang?!?!
dat beide partijen verplicht worden om aanwezig te zijn bij de rechtzaak
pi_128761984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:15 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat beide partijen verplicht worden om aanwezig te zijn bij de rechtzaak
Mét reiskostenvergoeding, toch? :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:17:08 #69
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762002
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je hebt wel pas straf gehad nadat je niet op kwam dagen he?
ja is >5 jaar geleden
maar toch zuur hoor onlangs met een inboedelverzekering kwam ik niet in aanmerking, moet ik 5x duurdere verzekering afsluiten dan als er niks was gebeurd.
pi_128762084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:14 schreef sturmpie het volgende:

[..]

niet aanwezig geweest omdat er geen reiskostenvergoeding werd uitgekeerd en omdat er geen verplichting werd gesteld.
Er is ook nog zoiets als intrinsieke motivatie
quote:
gewoon omdat de aanklacht helemaal overdreven was en ik zonder tegemoetkoming gehoor moest geven aan iets waar ik me niet aan kon vereenzelvigen.
Dit is een mooi voorbeeld. En deze constatering motiveerde je niet?
Je wilde evengoed een briefje van ome rechter dat je MOEST komen?

:')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:19:49 #71
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mij lijkt verschijnen op de rechtbank om je zaak persoonlijk toe te lichten best een goede tijdsbesteding. :7

[..]

A-ha! Wat bedoel je bedoelt Jopie daar mee?
ik doe niet mee aan een procedure onder valse voorwendselen, valsheid in geschrifte, onjuiste aantijgingen
als er had gestaan, u word verdacht van bedreiging, want ik had die buurman gezegd met zijn poten van me af te blijven of ik zou um ....
dan was ik wel gegaan
maar nee, er stond nog: poging tot doodslag, poging tot zware mishandeling, u kunt een advocaat inschakelen, wat gaat me dat weer kosten...etc...
lekker de boel de boel laten en met rechte rug verder
niet buigen voor die shit
pi_128762146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:17 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ja is >5 jaar geleden
maar toch zuur hoor onlangs met een inboedelverzekering kwam ik niet in aanmerking, moet ik 5x duurdere verzekering afsluiten dan als er niks was gebeurd.
Maar je enige reden om niet te gaan was omdat het niet verplicht was? :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik doe niet mee aan een procedure onder valse voorwendselen, valsheid in geschrifte, onjuiste aantijgingen
als er had gestaan, u word verdacht van bedreiging, want ik had die buurman gezegd met zijn poten van me af te blijven of ik zou um ....
dan was ik wel gegaan
maar nee, er stond nog: poging tot doodslag, poging tot zware mishandeling, u kunt een advocaat inschakelen, wat gaat me dat weer kosten...etc...
Nee, niet buigen. Nu zie je wat er van komt.
pi_128762177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dan was ik wel gegaan
Neuj, veel minder ernstig dan bedreiging. _O-

Maar ik snap het al hoor: omdat volgens jou de aanklacht niet deugt ga je je niet verdedigen. En daarna klagen dat je bent veroordeeld omdat de aanklacht niet deugt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:21:58 #74
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762193
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Goede redenatie. Wat was je straf?
250 euro of 3 maanden gevangenis...maar ik dacht 3 maanden zitten, en dan natuurlijk alsnog 250 euro dokken, want zo gaat dat tegenwoordig. 3 maanden klinkt best lang, dus ja
en 4 jaar voorwaardelijk
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:23:33 #75
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762252
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, domheid geeft opening aan onrecht. Er wordt heel duidelijk uitgelegd voor de zitting dat niet op komen dagen niet voordelig werkt. Als je dan alsnog zo stug bent om niet te komen, is dat je eigen beschikking. Noem het belasting op domme mensen...

Hoeveel moest je eigenlijk lappen?
250 eu

ja pffff, ik vind jusitie dom, dat zij de verdachte partij de mogelijkheid geven om niet te komen opdagen. dat is een foute rechtsgang, de rechter is ook slachtoffer, hij behoort beide partijen te kunnen zien en spreken om zich maximaal bewust te zijn van zijn uitspraak
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:24:32 #76
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mét reiskostenvergoeding, toch? :)
:Y
pi_128762328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:23 schreef sturmpie het volgende:

[..]

250 eu

ja pffff, ik vind jusitie dom, dat zij de verdachte partij de mogelijkheid geven om niet te komen opdagen. dat is een foute rechtsgang, de rechter is ook slachtoffer, hij behoort beide partijen te kunnen zien en spreken om zich maximaal bewust te zijn van zijn uitspraak
Dat is wettelijk zo. En ach, je weet de gevolgen he.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:26:39 #78
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:19 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als intrinsieke motivatie

[..]

Dit is een mooi voorbeeld. En deze constatering motiveerde je niet?
Je wilde evengoed een briefje van ome rechter dat je MOEST komen?

:')
ja precies
Moest
dat het belangrijk is, en je voor jezelf moet opkomen, ongeacht de omstandigheden, dat er altijd iets goeds uit kan komen.

jonge, dan word je belaagd met van die rechterlijke praat, daar word je helemaal despressief van, je word al als slachtoffer van het rechtsysteem behandelt voordat je met je ogen kan knipperen.
pi_128762404
Een slachtoffer, dat ben je. Maar niet van het rechtssysteem.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:30:12 #80
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762483
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is wettelijk zo. En ach, je weet de gevolgen he.
ze moeten het gewoon verplicht maken, dan is dat gat dicht
pi_128762565
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ze moeten het gewoon verplicht maken, dan is dat gat dicht
Maar er is geen gat, aangezien ze het uitleggen. Jouw oplossing gaat er voor zorgen dat veel meer mensen onschuldig worden veroordeeld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:32:33 #82
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762571
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:27 schreef Cat22 het volgende:
Een slachtoffer, dat ben je. Maar niet van het rechtssysteem.
van de procedure behorende bij strafzaken en naar de rechter
dat ze je niet verplichten, das onderdeel van de procedure, als ze je verplichten dan is de procedure juist. als je dan nog niet gaat dan kunnen ze je een boete geven, ok, omdat je niet geweest bent.
daarnaast de verdachte reiskostenvergoeding aanbieden, het is vaak niet om de hoek
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:35:50 #83
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128762703
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar er is geen gat, aangezien ze het uitleggen. Jouw oplossing gaat er voor zorgen dat veel meer mensen onschuldig worden veroordeeld.
mijn oplossing zegt:

verplicht om aanwezig te zijn bij de zitting, je zegje te doen, vorens de rechter, braaf zijn en meewerken. niet thuisblijven en je aan je lot onttrekken met alle gevolgen van dien cq dwaling in de rechtsgang.

+ reiskostenvergoeding, omdat je zo braaf bent om te komen opdagen.

ZODAT DE RECHTER ZICH MAXIMAAL BEWUST IS VAN DE SITUATIE
HIJ BEIDE PARTIJEN IN DE OGEN KAN KIJKEN

en niet eenzijdig te werk hoeft te gaan.
vraag het de rechter, wil je 1 partij of 2 partijen op de zitting ?
-doe maar 3 ;) met de politie erbij als onafhankelijke partij, hoe meer zielen hoe meer vreugd, en het recht zal zege vieren

[ Bericht 1% gewijzigd door sturmpie op 09-07-2013 16:48:22 ]
pi_128762733
:') Ik ben hier klaar mee. :W
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:44:43 #85
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128763055
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:36 schreef bijdehand het volgende:
:') Ik ben hier klaar mee. :W
ik niet
kep al een email richting de 2de kamer justitie&veiligheid met mijn verhaal
of ze een verdachte door politie willen begeleiden naar het strafproces
dat men voor de verdachte een advocaat inschakelt en voorziet in reiskostenvergoeding

dan een onschuldige 30 jaar lang te tekenen wegens het tekortschieten in een procedure cq wanbeleid
het is de overheid die de burgers voor elkaar dient te beschermen, en niet het recht van de sterkste te laten gelden.

het bijstaan van een verdachte in een strafproces is wenselijk
pi_128763963
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik niet
dat men voor de verdachte een advocaat inschakelt en voorziet in reiskostenvergoeding

dan een onschuldige 30 jaar lang te tekenen wegens het tekortschieten in een procedure cq wanbeleid
het is de overheid die de burgers voor elkaar dient te beschermen, en niet het recht van de sterkste te laten gelden.

Meldt je dan meteen dat ze de grondwet even aanpassen. Die zegt namelijk dat je recht hebt om je te verdedigen, dat moet dan plicht worden....
C. Sagan
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:22:46 #87
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128775942
Wàt een topic weer. _O- _O_

Het is heel simpel: niet komen opdagen bij de zitting = veroordeeld bij verstek.
Eigen verantwoordelijkheid heet dat. Zèlf nadenken en je verantwoordelijkheid nemen.
En gooi het aub niet op je advocaat, want die doet ècht wel zijn of haar best, maar met stupide en/of onverantwoordelijke clientèle is het verdomd lastig kersen eten... :W
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128778877
Nou ja Jopie in jouw verhaal is dan ook goed achterlijk.

Overigens kun je gewoon je advocaat laten gaan. Daarbij KAN de rechter bevelen dat de verdachte aanwezig is. Hij wordt dan door de politie opgehaald voor de zitting.

De (politie) rechter kijkt overigens voor de zitting altijd of de verdachte op een juiste manier is opgeroepen. Indien dat het geval is en die persoon kiest ervoor om weg te blijven, dan zijn de gevolgen voor diegene. Neemt niet weg dat je nog in beroep kunt gaan.

Er is daadwerkelijk geen enkele reden om een verdachte in beginsel verplicht
te laten verschijnen.
pi_128778975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik niet

Want dat gebeurt nog niet wil je zeggen middels piketdiensten etc? Geldt niet voor strafzittingen bij de kantonrechter, maar die gaan doorgaans niet echt ergens over.
pi_128779155
Ohja wie is die andere partij in je lulverhaal over dat de rechter beide partijen in de ogen moet kunnen kijken? De ovj?

Dus jij vindt dat indien je verdacht bent en wellicht schuldig, dat je in het geval je wegblijft maar geen veroordeling moet komen. Want dat zou oneerlijk zijn?

Weet niet wat je studeert, maar hopelijk niks met rechten of politiek.
pi_128783976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wàt een topic weer. _O- _O_

Het is heel simpel: niet komen opdagen bij de zitting = veroordeeld bij verstek.
Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
Ik vermoed dat je in de war bent met civiele zittingen. Niet komen is in het strafrecht beslist niet gelijk aan veroordeling bij verstek. :)

Daarnaast lijken er bij TS ook nogal wat misverstanden over de strafprocedure te bestaan. In tegenstelling tot bij civiele zaken oordeelt de strafrechter op basis van het dossier. In dat dossier zitten altijd de verhoren van de verdachte. De verdachte heeft zodoende altijd de gelegenheid gehad om zijn kant van het verhaal te vertellen.

Uiteraard helpt het om naar de zitting te komen. Je kunt je persoonlijke omstandigheden toelichten, of je mening geven over het dossier. Als je slim bent neem je een strafrechtadvocaat mee, die mogelijk nog wat zinnige verweren kan voeren.

Vrijspraken van personen die niet op zitting verschijnen komen geregeld voor, in tegenstelling tot wat TS schijnt te denken.

Overigens zijn advocaten (ook in grote strafzaken) voor de verdachte onder een bepaald inkomen, praktisch gratis. En nee, dat betekent beslist niet dat je dan met een slechte advocaat zit opgescheept.

Een deel van mijn cliënten (met name in wat kleinere zaken) wil niet eens naar de zitting komen, om allerlei uiteenlopende redenen. Het is maar goed dat ze daar niet toe verplicht worden, dat zou echt helemaal niets oplossen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 01:17:28 #92
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128784049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:20 schreef Sandersson het volgende:
Ohja wie is die andere partij in je lulverhaal over dat de rechter beide partijen in de ogen moet kunnen kijken? De ovj?

Dus jij vindt dat indien je verdacht bent en wellicht schuldig, dat je in het geval je wegblijft maar geen veroordeling moet komen. Want dat zou oneerlijk zijn?

Weet niet wat je studeert, maar hopelijk niks met rechten of politiek.
ik vind dat men verplicht moet worden om te komen opdagen. en dat men reiskostenvergoeding mag ontvangen als men komt opdagen, omdat men dan maximaal meewerkt zodat de rechter zich maximaal kan buigen over de zaak en maximaal bewust kan oordelen.

als men niet komt opdagen dan zou men een lichte boete moeten opleggen, omdat men door het niet aanwezig zijn tekort schiet, met alle gevolgen van dien.

nogmaals, het gaat mij om het recht dat de rechter behoort te hebben om beide partijen te zien en te woord te kunnen staan. en dat de verdachte zich door lui of laksheid niet mag onttrekken, omdat dat de beoordeling niet ten goede komt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 01:19:33 #93
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128784078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:20 schreef Sandersson het volgende:
de aanklagers, zij die de aangifte in gang hebben gezet
  woensdag 10 juli 2013 @ 01:19:53 #94
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128784083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:10 schreef Advo het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je in de war bent met civiele zittingen. Niet komen is in het strafrecht beslist niet gelijk aan veroordeling bij verstek. :)

Daarnaast lijken er bij TS ook nogal wat misverstanden over de strafprocedure te bestaan. In tegenstelling tot bij civiele zaken oordeelt de strafrechter op basis van het dossier. In dat dossier zitten altijd de verhoren van de verdachte. De verdachte heeft zodoende altijd de gelegenheid gehad om zijn kant van het verhaal te vertellen.

Uiteraard helpt het om naar de zitting te komen. Je kunt je persoonlijke omstandigheden toelichten, of je mening geven over het dossier. Als je slim bent neem je een strafrechtadvocaat mee, die mogelijk nog wat zinnige verweren kan voeren.

Vrijspraken van personen die niet op zitting verschijnen komen geregeld voor, in tegenstelling tot wat TS schijnt te denken.

Overigens zijn advocaten (ook in grote strafzaken) voor de verdachte onder een bepaald inkomen, praktisch gratis. En nee, dat betekent beslist niet dat je dan met een slechte advocaat zit opgescheept.

Een deel van mijn cliënten (met name in wat kleinere zaken) wil niet eens naar de zitting komen, om allerlei uiteenlopende redenen. Het is maar goed dat ze daar niet toe verplicht worden, dat zou echt helemaal niets oplossen.
Dank je, goeie post!; ik zal mij wat beter inlezen in de materie. :)

Heb ooit een universitair diploma'tje gescoord in deze materie, maar ja, dat is alweer een 10-tal jaartjes geleden... en met Opstelten & Teeven Peppie & Kokkie aan het roer, tsja. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 10 juli 2013 @ 01:22:47 #95
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128784121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:15 schreef Sandersson het volgende:
Hij wordt dan door de politie opgehaald voor de zitting.
dat bedoel ik
dat zouden ze dus bij iedere strafzaak moeten doen
waarom doen ze dat niet ?
pi_128784353
Omdat daar geen enkele behoefte aan is.

1) Iedere verdachte krijgt de dagvaarding (met zittingsdatum+tijdstip+locatie) op zijn thuisadres. In beginsel is zodoende iedereen op de hoogte van de zitting. Gaat er iets mis met de betekening, dan levert dit doorgaans een nietige dagvaarding op, waarna er een nieuwe dagvaarding met nieuwe zittingsdag zal worden gestuurd naar de verdachte. De rechter controleert ambtshalve of de dagvaarding nietig is of niet. Met andere woorden: iedereen die wil, kan gewoon naar de zitting komen.

2) In het dossier zitten altijd de verhoren van de verdachte. De verdachte heeft zodoende altijd zijn kant van het verhaal kunnen geven.

3) Als je echt geen zin hebt om te komen, maar je toch wil verdedigen kun je ten alle tijden een advocaat machtigen om namens jou het woord te voeren. Ook voor een goede verdediging is zodoende niet nodig dat je aanwezig bent. Dat hoeft niet veel te kosten.

4) Een bevel medebrenging bij iedere verdachte maakt dat een heleboel verdachten die toch al wilden komen, door politie worden opgehaald thuis. Laat me je zeggen: dat is niet prettig.

5) Een bevel medebrenging bij iedere verdachte kost een ontzettende hoeveelheid politiecapaciteit. Enig idee hoeveel strafzaken er in Nederland per dag plaatsvinden?

6) Het heeft geen enkele zin om verdachten die geen zin hebben in de zitting, toch op zitting te laten komen. Verdachten die wel komen zijn vaak al onwillig en recalcitrant, kun je voorstellen hoe de sfeer in de zittingszaal zou zijn als er allemaal verdachten tegen heug en meug aanwezig zijn.

7) Een heleboel mensen hebben bijzonder goede redenen om niet naar de zitting te komen, bijvoorbeeld omdat ze moeten werken of in tijdelijk het buitenland zitten. Waarom zou je al die mensen willen verplichten hun belangrijke andere activiteiten af te zeggen? Zeker in wat minder belangrijke strafzaken?

8) Mocht er iets heel erg mis gaan (bijv. je was toch niet op de hoogte van de zitting, of voortschrijdend inzicht maakt dat je achteraf toch heel graag had willen gaan) dan kun je altijd nog hoger beroep instellen.

9) Het lijkt me dat ik mijn punt wel heb gemaakt, hoewel ik waarschijnlijk nog wel wat argumenten zou kunnen verzinnen.
pi_128792612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

De aanklager is het OM he, die is er meestal wel; )
pi_128793900
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:19 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Goed, verdiep je eerst even in het Strafrecht voordat je er allerhande wijzigingen in wil aanbrengen..
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:56:55 #99
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_128797389
En als Jopie op komt dagen, niemand aankijkt en niks zegt, dan was hij erbij maar is er verder niks veranderd aan de rechtsgang. Waarom is dat beter?
Ook geen sig dus
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:54:21 #100
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128822476
dan was hij er in ieder geval bij
pi_128825786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:54 schreef sturmpie het volgende:
dan was hij er in ieder geval bij
Ja, dat is logisch, maar waarom is dat beter?

of ben je er inmiddels wel achter dat jouw plannetje niet zo zinvol is?
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:30:49 #102
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128832731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, dat is logisch, maar waarom is dat beter?

of ben je er inmiddels wel achter dat jouw plannetje niet zo zinvol is?
dat is beter, omdat de rechter over zijn lot gaat beslissen. hij kan zich, bij verplicht aanwezig zijn, volledig verdedigen, zodat de rechter zijn maximale deelname kan meenemen in zijn oordeel.
als de verdachte niet aanwezig is, moet de rechter een oordeel vellen over iemand die hij nooit gezien en gesproken heeft. dit heeft onaardig en onjuist aspect in zich. gezien het over een mensenleven gaat.
of de verdachte bij voorbaat al vrijgesproken zou zijn van de aanklacht, dan maakt het hoogstwaarschijnlijk niks uit. maar bij het tegenovergestelde, als de rechter van mening is dat volgens de schriftelijk ingebrachte verklaringen de verdachte op basis van de beschikbare informatie schuldig is, maar omdat de verdachte wel aanwezig is, bepaalde feiten kan toelichten, waardoor de rechter zijn kijk en mening op de zaak verandert, met als gevolg een rechtvaardigere rechtspraak dan als de verdachte niet aanwezig zou zijn.

dan kan jij zeggen, ja maar ja, had verdachte maar aanwezig moeten zijn.

niet iedereen is zich er van bewust hoe zwaar het is om verdachte te zijn, het kan een heel vervelend moment in je leven zijn, iets waar je niet op zit te wachten, en waar ook de tot stand koming van de strafzaak voor jou helemaal niet eerlijk gegaan is, en zo zijn er nog tal van situaties te beschrijven die de gang naar de strafzaak lastig en moeilijk maken, gevoelige onderwerpen die moeilijk bespreekbaar zijn enzovoort... het leven bestaat niet uit een papiertje met schuldig of onschuldig erop. er kunnen soms een heleboel dingen aan de hand zijn in iemands leven waardoor een verdachte ervoor kan kiezen niet naar de strafzaak te gaan, gewoon omdat het hem allemaal te zwaar is.

dat begint al bij de eerste brief die je krijgt, de taal is als oer oud nederlands, bijna niet te ontcijferen. dan heb je al zoiets van oja, abacadabra, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.

en dan kan je weer zeggen van ja, maar, het is de verantwoordelijkheid van de verdachte etc... de verdachte is niet verantwoordelijk voor de procedure. en die kan verbeterd worden.

meer handvaten creeren voor de verdachte zodat deze zich maximaal kan verdedigen.

het mag niet zo zijn dat men de schuld in iemands voeten kan schuiven alleen omdat die " verdachte " niet in staat is zich te verdedigen. justitie en de aanklager is verantwoordelijk, niet de verdachte.

een verdachte zit er niet op te wachten om berecht te worden. en daarom moet deze verplicht worden om in ieder geval bij de strafzaak aanwezig te zijn.

en daarom pleit ik voor: reiskostenvergoeding, voor de verdachte.
pi_128832983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:30 schreef sturmpie het volgende:

dat is beter, omdat de rechter over zijn lot gaat beslissen. hij kan zich, bij verplicht aanwezig zijn, volledig verdedigen, zodat de rechter zijn maximale deelname kan meenemen in zijn oordeel.
De rest van het verhaal had je jezelf kunnen besparen. We hadden het namelijk over de situatie dat verdachte helemaal niets zegt. Geen antwoord op de vraag dus.
quote:
als de verdachte niet aanwezig is, moet de rechter een oordeel vellen over iemand die hij nooit gezien en gesproken heeft. dit heeft onaardig en onjuist aspect in zich. gezien het over een mensenleven gaat.
of de verdachte bij voorbaat al vrijgesproken zou zijn van de aanklacht, dan maakt het hoogstwaarschijnlijk niks uit. maar bij het tegenovergestelde, als de rechter van mening is dat volgens de schriftelijk ingebrachte verklaringen de verdachte op basis van de beschikbare informatie schuldig is, maar omdat de verdachte wel aanwezig is, bepaalde feiten kan toelichten, waardoor de rechter zijn kijk en mening op de zaak verandert, met als gevolg een rechtvaardigere rechtspraak dan als de verdachte niet aanwezig zou zijn.

niet iedereen is zich er van bewust hoe zwaar het is om verdachte te zijn, het kan een heel vervelend moment in je leven zijn, iets waar je niet op zit te wachten, en waar ook de tot stand koming van de strafzaak voor jou helemaal niet eerlijk gegaan is, en zo zijn er nog tal van situaties te beschrijven die de gang naar de strafzaak lastig en moeilijk maken, gevoelige onderwerpen die moeilijk bespreekbaar zijn enzovoort... het leven bestaat niet uit een papiertje met schuldig of onschuldig erop. er kunnen soms een heleboel dingen aan de hand zijn in iemands leven waardoor een verdachte ervoor kan kiezen niet naar de strafzaak te gaan, gewoon omdat het hem allemaal te zwaar is.
Dus de verdachte wil niet naar de zitting omdat het te zwaar voor hem is, maar als je hem verplicht om te komen is dat dan wel ineens prima? Vreemd..
quote:
dat begint al bij de eerste brief die je krijgt, de taal is als oer oud nederlands, bijna niet te ontcijferen. dan heb je al zoiets van oja, abacadabra, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.
Onzin. De boodschap dat een rechter een oordeel over jou gaat vellen is echt wel duidelijk. Het is niet zo dat je één of ander verfrommeld nietszeggend briefje krijgt, zelfs een ongeletterde kan al aan de enveloppe zien dat er stront aan de knikker is.
quote:
...meer handvaten creeren voor de verdachte zodat deze zich maximaal kan verdedigen.
Alleen als 'ie dat wil. En als de verdachte welwillend is, is jouw voorstel weer geen verbetering.
quote:
het mag niet zo zijn dat men de schuld in iemands voeten kan schuiven alleen omdat die " verdachte " niet in staat is zich te verdedigen. justitie en de aanklager is verantwoordelijk, niet de verdachte.
"Niet in staat"? Wederom dikke onzin. Waarom zou iemand niet in staat zijn zijn eigen zitting bij te wonen, en ineens wel in staat zijn omdat het verplicht is?
quote:
een verdachte zit er niet op te wachten om berecht te worden. en daarom moet deze verplicht worden om in ieder geval bij de strafzaak aanwezig te zijn.
Zodat hij er wel op zit te wachten :? Je argument is onlogisch (en onjuist).
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:49:55 #104
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128833456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:37 schreef DonJames het volgende:
De rest van het verhaal had je jezelf kunnen besparen. We hadden het namelijk over de situatie dat verdachte helemaal niets zegt. Geen antwoord op de vraag dus.
jij hebt er volgens mij nog nooit mee te maken gehad
gelukkig voor jou

voor alle andere verdachten kan het enorm zure aangelegenheid zijn
pi_128833532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:49 schreef sturmpie het volgende:
jij hebt er volgens mij nog nooit mee te maken gehad
gelukkig voor jou
Niet als verdachte, dat is een ding wat zeker is.
quote:
voor alle andere verdachten kan het enorm zure aangelegenheid zijn
:') Dat heb je al gezegd. Ga je nu in op de argumenten in mijn post?
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:54:01 #106
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128833608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:51 schreef DonJames het volgende:
:') Dat heb je al gezegd. Ga je nu in op de argumenten in mijn post?
of een date ;) ?
pi_128833666
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:54 schreef sturmpie het volgende:

[..]

of een date ;) ?
Minder dom gelul, meer inhoud graag.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:59:09 #108
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128833806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Minder dom gelul, meer inhoud graag.
wederzijds
probeer eens een aap te leren lezen _O-
pi_128833918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:59 schreef sturmpie het volgende:
wederzijds
:? Waar lul ik dom over dates? Waar ga ik niet in op argumenten? Wijs het maar aan, grote jongen.
quote:
probeer eens een aap te leren lezen _O-
Geen idee wat je bedoelt, maar als dit jouw idee van "inhoud" is, is dat toch behoorlijk treurig.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:11:00 #110
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128834197
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

:? Waar lul ik dom over dates? Waar ga ik niet in op argumenten? Wijs het maar aan, grote jongen.

[..]

Geen idee wat je bedoelt, maar als dit jouw idee van "inhoud" is, is dat toch behoorlijk treurig.
als jij mijn punten niet snapt ga ik ze niet oneindig toelichten
we verschillen van mening, das duidelijk
geen probleem, prettige dag verder !
pi_128834392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:11 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als jij mijn punten niet snapt ga ik ze niet oneindig toelichten
we verschillen van mening, das duidelijk
geen probleem, prettige dag verder !

Ik snap ze prima, ik ben het er alleen niet mee eens. Ik geef tevens aan waarom niet, en vraag jou om te onderbouwen waaarom jij dat wél vindt. En als antwoord krijg ik dom, inhoudsloos gezwets. "Eindeloos toelichten", yeah, right.. Je bent gewoon weer een triest gevalletje "Ik heb een mening maar kan die niet onderbouwen".
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:22:11 #112
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128834535
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap ze prima, ik ben het er alleen niet mee eens. Ik geef tevens aan waarom niet, en vraag jou om te onderbouwen waaarom jij dat wél vindt. En als antwoord krijg ik dom, inhoudsloos gezwets. "Eindeloos toelichten", yeah, right.. Je bent gewoon weer een triest gevalletje "Ik heb een mening maar kan die niet onderbouwen".
we verschillen van mening

ik ben voor reiskosten en een verplichting naar de verdachte
jij niet

ca va
pi_128834732
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:22 schreef sturmpie het volgende:

[..]

we verschillen van mening

ik ben voor reiskosten en een verplichting naar de verdachte
jij niet

ca va
Ik vind dat jij een zeehondjesknuppelende moslimterrorist bent. Kan ik verder niet onderbouwen, maar dat vind ik gewoon. Jij vind dat waarschijnlijk niet, maar dan verschillen we daarover gewoon van mening.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:36:09 #114
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128835080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik vind dat jij een zeehondjesknuppelende moslimterrorist bent. Kan ik verder niet onderbouwen, maar dat vind ik gewoon. Jij vind dat waarschijnlijk niet, maar dan verschillen we daarover gewoon van mening.
_O-
meer meer 8-)
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:30:20 #115
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_128839362
TS is een debiel :')
Ook geen sig dus
pi_128839420
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Een verdachte heeft al het recht om zich ten allen tijde te kunnen verdedigen en daarvoor hoeft

verdachte niet eens aanwezig te zijn maar kan deze een advocaat inhuren.

quote:
Als verdachte ervoor kiest om niet aanwezig te zjin en zich ook niet te verdedigen, dan is dat de keuze van verdachte. Verdachte dient ook de gevolgen daarvoor te dragen.

quote:
Dat is een mogelijkheid inderdaad, daarom krijgt verdachte ook de kans om zich te verdedigen.

quote:

Als dat het geval is, kan verdachte een advocaat inhuren of zich een advocaat toe laten wijzen op pro-deo basis die in afwezigheid van verdachte de verdediging kan voeren.

quote:

en dan kan je weer zeggen van ja, maar, het is de verantwoordelijkheid van de verdachte etc... de verdachte is niet verantwoordelijk voor de procedure. en die kan verbeterd worden.
Je kunt altijd hulp inroepen bij het ontcijferen van de brief, rechtsbijstand, juridisch loket. En inderdaad, dat is de verantwoordelijkheid van de verdachte.

quote:
meer handvaten creeren voor de verdachte zodat deze zich maximaal kan verdedigen.

Er zijn genoeg handvaten voor een verdachte om zich te verdedigen in Nederland.

quote:
Je kunt een verdachte niet dwingen om aanwezig te zin bij een rechtszaak en dwingen mee te werken aan zijn eigen vervolging.

quote:
en daarom pleit ik voor: reiskostenvergoeding, voor de verdachte.
Op basis waarvan concludeer jij dat je een rechtvaardiger oordeel had gekregen als je reiskostenvergoeding had gekregen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:50:44 #117
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128840039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:32 schreef Snapcount2 het volgende:
Je kunt een verdachte niet dwingen om aanwezig te zin bij een rechtszaak en dwingen mee te werken aan zijn eigen vervolging.

dat kan wel, de straf die word opgelegd is ook dwang.
quote:
Op basis waarvan concludeer jij dat je een rechtvaardiger oordeel had gekregen als je reiskostenvergoeding had gekregen?
ik pleit voor: verplicht aanwezig zijn bij de strafzaak
en voor reiskostenvergoeding, het is normaal dat als je voor derden ergens naar toe gaat dat men tegemoet komt in de reiskosten. voor familie en vrienden is een gratis ritje normaal. en dat is hier niet aan de orde. een rechtzaak kan je niet vergelijken met een ritje naar de supermarkt of een dagje uit. het is voor de verdachte verstandig om te gaan, zoals men benadrukt in de briefwisseling.

als je van 50 euro in de week moet leven, is de keus gauw gemaakt. dan ga je niet, en schakel je geen advocaat in.
daarbij is het inschakelen van een advocaat een bijkomstigheid waar je nogmaals niet op zit te wachten.

al met al is het voor de rechter en verdachte gunstig als men zijn aanwezigheid verplicht en hem tegemoet komt in de reiskosten, zodat de rechter een rechtvaardiger besluit kan nemen.

de rechter krijgt ook reiskostenvergoeding, zo zou dat voor de verdachte ook moeten gelden.

[ Bericht 1% gewijzigd door sturmpie op 11-07-2013 16:55:55 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:53:08 #118
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128840144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
TS is een debiel :')
een debiel die verdacht word van een strafbaar feit zal ook een veel zwaardere straf krijgen als hij geen hulp krijgt.

als verdachte krijg je geen hulp. je krijgt alleen een brief met waar je van verdacht word en de gehele procedure. als je nergens op reageert word je gewoon berecht naar de zin van de rechter.

ik wil dus duidelijk maken dat men iemand de schuld in de schoenen kan schuiven als diegene op dat moment niet in staat is zich te verdedigen.
pi_128840415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:53 schreef sturmpie het volgende:

[..]

een debiel die verdacht word van een strafbaar feit zal ook een veel zwaardere straf krijgen als hij geen hulp krijgt.

als verdachte krijg je geen hulp. je krijgt alleen een brief met waar je van verdacht word en de gehele procedure. als je nergens op reageert word je gewoon berecht naar de zin van de rechter.

ik wil dus duidelijk maken dat men iemand de schuld in de schoenen kan schuiven als diegene op dat moment niet in staat is zich te verdedigen.
Je bent een langspeelplaat die blijft hangen. Je gaat niet in op tegenargumenten, maar herhaalt gewoon je (inmiddels onderuitgehaalde) gezwets. Daarom: " :') "
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:01:16 #120
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128840540
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je bent een langspeelplaat die blijft hangen. Je gaat niet in op tegenargumenten, maar herhaalt gewoon je (inmiddels onderuitgehaalde) gezwets. Daarom: " :') "
ja
ik vind dat ook dat ik tegen een muur aan het praten ben

ik probeer uit te leggen dat de wereld rond is maar het gaat er niet in
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:07:00 #121
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128840742
quote:
Je kunt altijd hulp inroepen bij het ontcijferen van de brief, rechtsbijstand, juridisch loket. En inderdaad, dat is de verantwoordelijkheid van de verdachte.
ik vind dat men een verdachte hoort te begeleiden.
dat er een politieagent(e) bij de verdachte op bezoek komt en hem/haar een hand geeft en zegt:
kom, we gaan eens om de tafel zitten, hoe gaan we dit aanpakken, geheel onpartijdig.

als verdachte ervaar je de aanklagers&politie&justitie als tegenpartij. het is 3 tegen 1.
1. de aanklagers zijn onderdeel van het probleem en schakelen de politie om aangifte tegen je te doen.
2. de politie komt bij je thuis om een verklaring op te nemen.
3. jusititie overvalt je met een bezwarende briefwisseling en beschouwd je als potentieel dader.
plus je moet het allemaal maar uitzoeken en je krijgt geen reiskostenvergoeding, oftewel je bent niet welkom.

het zou een verbetering zijn als politie de taak op zich zou nemen om de verdachte bij te staan en te helpen in de procedure. je kan dat als een beschermende taak zien.
pi_128842564
Er komt een deurwaarder met een dagvaarding. Vervolgens vind je de taal onbegrijpelijk en leg je t naast je neer, omdat je wat beters hebt te doen. Hoe onnozel ben je dan.
pi_128842680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:53 schreef sturmpie het volgende:

[..]

Vind het echt schrikbarend wat een onzin je in je posts loopt te verkondigen. Het is geem civiele zaak waar je ten alle tijden bij verstek wordt veroordeeld.

Jij verdedigt mensen die te dom en te lui zijn om naar de zitting te komen. Onzin dus. Voor wat betreft de kosten vd advocaat: hiervoor heb je toevoegingen.
pi_128848161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:50 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat kan wel, de straf die word opgelegd is ook dwang.
Nee, het is één van de basisbeginselen dat je niet mee hoeft te werken aan je eigen veroordeling en het rechtssysteem mag je daar ook niet toe dwingen.

quote:
[..]

ik pleit voor: verplicht aanwezig zijn bij de strafzaak
en voor reiskostenvergoeding, het is normaal dat als je voor derden ergens naar toe gaat dat men tegemoet komt in de reiskosten. voor familie en vrienden is een gratis ritje normaal. en dat is hier niet aan de orde. een rechtzaak kan je niet vergelijken met een ritje naar de supermarkt of een dagje uit. het is voor de verdachte verstandig om te gaan, zoals men benadrukt in de briefwisseling.

als je van 50 euro in de week moet leven, is de keus gauw gemaakt. dan ga je niet, en schakel je geen advocaat in.
daarbij is het inschakelen van een advocaat een bijkomstigheid waar je nogmaals niet op zit te wachten.

al met al is het voor de rechter en verdachte gunstig als men zijn aanwezigheid verplicht en hem tegemoet komt in de reiskosten, zodat de rechter een rechtvaardiger besluit kan nemen.

de rechter krijgt ook reiskostenvergoeding, zo zou dat voor de verdachte ook moeten gelden.
En geef nu eens antwoord op de vraag die ik stel?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_128848216
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik vind dat men een verdachte hoort te begeleiden.
dat er een politieagent(e) bij de verdachte op bezoek komt en hem/haar een hand geeft en zegt:
kom, we gaan eens om de tafel zitten, hoe gaan we dit aanpakken, geheel onpartijdig.

als verdachte ervaar je de aanklagers&politie&justitie als tegenpartij. het is 3 tegen 1.
1. de aanklagers zijn onderdeel van het probleem en schakelen de politie om aangifte tegen je te doen.
2. de politie komt bij je thuis om een verklaring op te nemen.
3. jusititie overvalt je met een bezwarende briefwisseling en beschouwd je als potentieel dader.
plus je moet het allemaal maar uitzoeken en je krijgt geen reiskostenvergoeding, oftewel je bent niet welkom.

het zou een verbetering zijn als politie de taak op zich zou nemen om de verdachte bij te staan en te helpen in de procedure. je kan dat als een beschermende taak zien.

Tuurlijk, laat het rechtssysteem dat een verdachte hoort te vervolgen ook de verdediging van de verdachte regelen. Goed plan! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')