Dat is wettelijk zo. En ach, je weet de gevolgen he.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:23 schreef sturmpie het volgende:
[..]
250 eu
ja pffff, ik vind jusitie dom, dat zij de verdachte partij de mogelijkheid geven om niet te komen opdagen. dat is een foute rechtsgang, de rechter is ook slachtoffer, hij behoort beide partijen te kunnen zien en spreken om zich maximaal bewust te zijn van zijn uitspraak
ja preciesquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als intrinsieke motivatie
[..]
Dit is een mooi voorbeeld. En deze constatering motiveerde je niet?
Je wilde evengoed een briefje van ome rechter dat je MOEST komen?
ze moeten het gewoon verplicht maken, dan is dat gat dichtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is wettelijk zo. En ach, je weet de gevolgen he.
Maar er is geen gat, aangezien ze het uitleggen. Jouw oplossing gaat er voor zorgen dat veel meer mensen onschuldig worden veroordeeld.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ze moeten het gewoon verplicht maken, dan is dat gat dicht
van de procedure behorende bij strafzaken en naar de rechterquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:27 schreef Cat22 het volgende:
Een slachtoffer, dat ben je. Maar niet van het rechtssysteem.
mijn oplossing zegt:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar er is geen gat, aangezien ze het uitleggen. Jouw oplossing gaat er voor zorgen dat veel meer mensen onschuldig worden veroordeeld.
ik nietquote:
Meldt je dan meteen dat ze de grondwet even aanpassen. Die zegt namelijk dat je recht hebt om je te verdedigen, dat moet dan plicht worden....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik niet
kep al een email richting de 2de kamer justitie&veiligheid met mijn verhaal
of ze een verdachte door politie willen begeleiden naar het strafproces
dat men voor de verdachte een advocaat inschakelt en voorziet in reiskostenvergoeding
dan een onschuldige 30 jaar lang te tekenen wegens het tekortschieten in een procedure cq wanbeleid
het is de overheid die de burgers voor elkaar dient te beschermen, en niet het recht van de sterkste te laten gelden.
het bijstaan van een verdachte in een strafproces is wenselijk
Want dat gebeurt nog niet wil je zeggen middels piketdiensten etc? Geldt niet voor strafzittingen bij de kantonrechter, maar die gaan doorgaans niet echt ergens over.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik niet
kep al een email richting de 2de kamer justitie&veiligheid met mijn verhaal
of ze een verdachte door politie willen begeleiden naar het strafproces
dat men voor de verdachte een advocaat inschakelt en voorziet in reiskostenvergoeding
dan een onschuldige 30 jaar lang te tekenen wegens het tekortschieten in een procedure cq wanbeleid
het is de overheid die de burgers voor elkaar dient te beschermen, en niet het recht van de sterkste te laten gelden.
het bijstaan van een verdachte in een strafproces is wenselijk
Ik vermoed dat je in de war bent met civiele zittingen. Niet komen is in het strafrecht beslist niet gelijk aan veroordeling bij verstek.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wàt een topic weer.![]()
![]()
Het is heel simpel: niet komen opdagen bij de zitting = veroordeeld bij verstek.
Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
ik vind dat men verplicht moet worden om te komen opdagen. en dat men reiskostenvergoeding mag ontvangen als men komt opdagen, omdat men dan maximaal meewerkt zodat de rechter zich maximaal kan buigen over de zaak en maximaal bewust kan oordelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:20 schreef Sandersson het volgende:
Ohja wie is die andere partij in je lulverhaal over dat de rechter beide partijen in de ogen moet kunnen kijken? De ovj?
Dus jij vindt dat indien je verdacht bent en wellicht schuldig, dat je in het geval je wegblijft maar geen veroordeling moet komen. Want dat zou oneerlijk zijn?
Weet niet wat je studeert, maar hopelijk niks met rechten of politiek.
de aanklagers, zij die de aangifte in gang hebben gezetquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:20 schreef Sandersson het volgende:
Ohja wie is die andere partij in je lulverhaal over dat de rechter beide partijen in de ogen moet kunnen kijken? De ovj?
Dank je, goeie post!; ik zal mij wat beter inlezen in de materie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:10 schreef Advo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je in de war bent met civiele zittingen. Niet komen is in het strafrecht beslist niet gelijk aan veroordeling bij verstek.![]()
Daarnaast lijken er bij TS ook nogal wat misverstanden over de strafprocedure te bestaan. In tegenstelling tot bij civiele zaken oordeelt de strafrechter op basis van het dossier. In dat dossier zitten altijd de verhoren van de verdachte. De verdachte heeft zodoende altijd de gelegenheid gehad om zijn kant van het verhaal te vertellen.
Uiteraard helpt het om naar de zitting te komen. Je kunt je persoonlijke omstandigheden toelichten, of je mening geven over het dossier. Als je slim bent neem je een strafrechtadvocaat mee, die mogelijk nog wat zinnige verweren kan voeren.
Vrijspraken van personen die niet op zitting verschijnen komen geregeld voor, in tegenstelling tot wat TS schijnt te denken.
Overigens zijn advocaten (ook in grote strafzaken) voor de verdachte onder een bepaald inkomen, praktisch gratis. En nee, dat betekent beslist niet dat je dan met een slechte advocaat zit opgescheept.
Een deel van mijn cliënten (met name in wat kleinere zaken) wil niet eens naar de zitting komen, om allerlei uiteenlopende redenen. Het is maar goed dat ze daar niet toe verplicht worden, dat zou echt helemaal niets oplossen.
dat bedoel ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:15 schreef Sandersson het volgende:
Hij wordt dan door de politie opgehaald voor de zitting.
De aanklager is het OM he, die is er meestal wel; )quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de aanklagers, zij die de aangifte in gang hebben gezet
Goed, verdiep je eerst even in het Strafrecht voordat je er allerhande wijzigingen in wil aanbrengen..quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:19 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de aanklagers, zij die de aangifte in gang hebben gezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |