ik geloof niet zo dat je een geslacht aan kan wijzen dat het slechter heeft, dat jij dat wel denkt te kunnen, vind ik idd triest. Ik accepteer dat iig niet, ik zal het 'de maatschappij' laten weten.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zeker triest. Maar als maatschappij vinden we dit blijkbaar acceptabel.
Welke rechten hebben we het dan over, waardoor mannen het zo verschrikkelijk veel slechter hebben dan vrouwen?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een hoop vrouwen wel. Er zijn zeker vrouwen die wakker zijn geworden en het gewoon opnemen voor de rechten van de man. Maar het is na 50 jaar feministisch beleid lichtelijk een taboe geworden.
quote:Op zondag 14 juli 2013 21:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik geloof niet zo dat je een geslacht aan kan wijzen dat het slechter heeft, dat jij dat wel denkt te kunnen, vind ik idd triest. Ik accepteer dat iig niet, ik zal het 'de maatschappij' laten weten.
als je zegt dat mannen ook steeds meer voogdij krijgen en co-ouderschap en dat soort dingen wbt kinderen, gelooft niemand je is mijn ervaring. Ik probeer het maar niet meer.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke rechten hebben we het dan over, waardoor mannen het zo verschrikkelijk veel slechter hebben dan vrouwen?
En welke man dan tegenover welke vrouw, gaat het niet veel meer over het individu, dat je dus bar weinig kan zeggen over welk geslacht het slechter heeft?
Hoe er omgegaan wordt met kinderen na een scheiding, zo ver ik weet wordt het co-ouderschap gepushed tegenwoordig en vinden vrouwen dat ook een zeer goed idee.
Welke zijn er nog meer?
zo'n plaatje kun je ook over vrouwen maken hoorquote:
Hoe is vaderloos opgroeien een onrecht tegen mannen? Is dat niet maar al te vaak juist een onrecht dat mannen hun kinderen aandoen door er met de noorderzon vandoor te gaan?quote:
Niet zonder te liegen over de data.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zo'n plaatje kun je ook over vrouwen maken hoor
Dat is om de waarde van mannen te benadrukken in een maatschappij die steeds meer richting "vrouwen hebben mannen helemaal niet nodig" lijkt te schuiven.quote:En from fatherless homes wordt vaak genoemd, maar dat is niet echt iets nadeligs voor mannen, eerder voor die kinderen.
Dit zijn cijfers die gelden voor Canada en waarschijnlijk de VS samen. Maar door de bank genomen is in West-Europa hetzelfde aan de hand.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe is vaderloos opgroeien een onrecht tegen mannen? Is dat niet maar al te vaak juist een onrecht dat mannen hun kinderen aandoen door er met de noorderzon vandoor te gaan?
En hoe is het feit dat meer mannen zelfmoord plegen een onrecht tegen mannen, alleen omdat vrouwen dat dus blijkbaar minder vaak doen?
En hoe is het feit dat daar neergezet wordt dat 90% van de scheidingen door vrouwen geinitieerd worden een bewijs voor onrecht tegen mannen, ken jij de redenen om die scheiding aan te vragen?(vind 90% trouwens erg veel, durf wel mijn vraagtekens bij dit en wat andere "feitjes" neer te zetten).
Ik neem ze met een korreltje zout als je het niet erg vindt. Sommige wil ik wel geloven, anderen vind ik vrij overdreven, of nogal gekleurd zo in deze context.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers die gelden voor Canada en waarschijnlijk de VS samen. Maar door de bank genomen is in West-Europa hetzelfde aan de hand.
Waar baseer je dat op? Helemaal gezien het feit dat het overgrote merendeel van scheidingen door vrouwen geïnitieerd worden vind ik dat nogal een vreemde stelling.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:50 schreef erodome het volgende:
, waar er erg vaak sprake is van een verwekker die gewoon met de noorderzon verdwijnt, wat zijn eigen keuze is?
Prima doen we het zonder cijfers:quote:Op zondag 14 juli 2013 21:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik neem ze met een korreltje zout als je het niet erg vindt. Sommige wil ik wel geloven, anderen vind ik vrij overdreven, of nogal gekleurd zo in deze context.
Hier heb ik al antwoord op gegeven aangezien Janies hetzelfde vroeg.quote:Maar nogmaals, hoe is dat vaderloos opgroeien een onrecht tegen mannen ipv eeb onrecht tegenover die kinderen, waar er erg vaak sprake is van een verwekker die gewoon met de noorderzon verdwijnt, wat zijn eigen keuze is?
quote:Dat is om de waarde van mannen te benadrukken in een maatschappij die steeds meer richting "vrouwen hebben mannen helemaal niet nodig" lijkt te schuiven.
als je dezelfde dingen wil gaan noemen, heb je voor bepaalde dingen wel gelijk, maar vrouwen worden vaker slachtoffer van verkrachting en worden vaker door hun partner gedood bv. Ben er ook vrij zeker van dat meer vrouwen bij een zwangerschap in de steek gelaten worden om maar wat te noemen...quote:Op zondag 14 juli 2013 21:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet zonder te liegen over de data.
[..]
Dat is om de waarde van mannen te benadrukken in een maatschappij die steeds meer richting "vrouwen hebben mannen helemaal niet nodig" lijkt te schuiven.
Worden ook wel serieus genomen, ik vind het afschuwelijk dat het nogsteeds teveel zo is dat vrouwen meer recht hebben op de kinderen dan een vader. Ben erg blij dat dat aan het veranderen is. Ken dan ook 2 fulltime vaders, die de voogdij hebben gekregen, hun recht hebben gekregen(jammer dat dat zo moest, co-ouderschap was beter geweest, maar wel blij dat zij hun recht hebben gekregen in die omstandigheden).quote:Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef TerryStone het volgende:
Ik ben blij dat de problemen die mannen ondervinden serieus genomen worden door de dames hier... helemaal top.
Waarom meng je je dan in de discussie muts.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Anyway, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie met mannetjes die zochzelf alleen maar zielig willen vinden, dat schiet toch niet op.
ik houd al op, zou je me ajb niet uit willen schelden? Daar houd ik niet zo vanquote:Op zondag 14 juli 2013 21:54 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waarom meng je je dan in de discussie muts.
Zo houd ik er niet van om een zielig mannetje genoemd te worden.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik houd al op, zou je me ajb niet uit willen schelden? Daar houd ik niet zo van
Zijn die vrouwen degene die de scheiding aanvragen of het veroorzaken, dat is nogal een nuance-verschil.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Helemaal gezien het feit dat het overgrote merendeel van scheidingen door vrouwen geïnitieerd worden vind ik dat nogal een vreemde stelling.
Hoewel vrouwen vaker slachtoffer zijn van verkrachting dan mannen zal het je nog verbazen hoe vaak mannen verkracht worden (hier en in 3e wereld landen) en hoe vaak vrouwen daarbij betrokken zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als je dezelfde dingen wil gaan noemen, heb je voor bepaalde dingen wel gelijk, maar vrouwen worden vaker slachtoffer van verkrachting en worden vaker door hun partner gedood bv. Ben er ook vrij zeker van dat meer vrouwen bij een zwangerschap in de steek gelaten worden om maar wat te noemen...
Ik kijk geenzins eenzijdig. Ik wil gelijkwaardigheid in de samenleving maar het is op dit moment de verkeerde kant op getrokken. Ik wil dat vrouwen en mannen dezelfde kansen en bescherming krijgen.quote:Je kijkt nogal eenzijdig, das niet erg, maar beticht vrouwen er dan niet van.
Ja want als mannen het moeilijk hebben met iets dan zijn ze aanstellers. Als vrouwen problemen hebben dan is dat een doodzonde. Dank je dat je nog eens laat zien hoe die rift er aan toe is in deze maatschappij.quote:Anyway, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie met mannetjes die zochzelf alleen maar zielig willen vinden, dat schiet toch niet op.
Klopt. Maar nog steeds hebben mannen het, door de bewerkstellingen van het feminisme, moeilijker dan vrouwen. En dat mag best wel eens gezegd worden.quote:Ovre het algemeen hebben we het hier gewoon allemaal goed, mannen én vrouwen.
Gewoon een flinke klap geven, daar zijn jullie goed in heb ik hier geleerd vandaag.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik houd al op, zou je me ajb niet uit willen schelden? Daar houd ik niet zo van
Maar wie plegen dat geweld bij die mannen? Dat zijn toch echt voor het leeuwendeel andere mannen en niet de vrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Prima doen we het zonder cijfers:
Mannen krijgen hogere strafmaten voor gelijkwaardige misdaden, mannen zijn veel veel vaker dakloos en mannen zijn verreweg het vaakst slachtoffer van geweld.
Toch lijken veel meer (als het niet alle is) fondsen in de EU en de UN te gaan richting het voorkomen van onrecht richting vrouwen.
Oh het is op niks gebaseerd, puur op gevoel dus en op zelfbedachte statistiek.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn die vrouwen degene die de scheiding aanvragen of het veroorzaken, dat is nogal een nuance-verschil.
En waar baseer ik dat op, kijk eens om je heen, bv naar de mening over wat je als man moet doen als je iemand met kind schopt. Denk dan eens aan amerika, waar het bij bepaalde groepen doodnormaal is om een vrouw met kind te schoppen en ervandoor te gaan.
Sorry hoor, maar in heel veel gevallen(ik durf daarin wel een 50% te noemen, ik denk zelfs iets meer) is het de man zelf die of niet in het leven van het kind wil zijn, of er later uitstapt. Dat er daarnaast nare teven zijn die een vader weghouden bij zijn kind is absoluut waar, die groep is ook niet al te klein jammer genoeg.
Wat hebben al die zaken dan te maken met het feminisme, dat is me echt geheel niet duidelijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:56 schreef SpecialK het volgende:
Klopt. Maar nog steeds hebben mannen het, door de bewerkstellingen van het feminisme, moeilijker dan vrouwen. En dat mag best wel eens gezegd worden.
Sorry, meneer, u bent door een man aangevallen. Eigen schuld aangezien u ook een man bent vecht u het maar lekker zelf uit.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wie plegen dat geweld bij die mannen? Dat zijn toch echt voor het leeuwendeel andere mannen en niet de vrouwen.
Ik toevallig wel. De dakloze vrouwen die er zijn vinden sneller opvang.quote:Dakloos zijn vrouwen weer kwetsbaarder dan mannen, maar ik heb niet het idee dat de hulp daaromheen meer gericht is op vrouwen dan op mannen. Maar ik moet zeggen dat ik daar niet veel van weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |