Is goed, blijf jij lekker geloven dat alle advocaatkosten worden vergoed. Kun je meteen even de puntenstaffel proceskosten op rechtspraak nalezen. Wellicht begrijp je t dan.quote:
wat? Ik lees liever de wetquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:59 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Is goed, blijf jij lekker geloven dat alle advocaatkosten worden vergoed. Kun je meteen even de puntenstaffel proceskosten op rechtspraak nalezen. Wellicht begrijp je t dan.
Ja en ik werk in die wereld en de proceskostenveroordeling wordt gebaseerd op proceshandelingen en daaraan gekoppelde bedragen. Ik zeg dus al dat je even naar die site vd rechtspraak moet gaan voor dat puntensysteem.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:04 schreef Yreal het volgende:
Burgerlijke rechtsvordering 237 ev. , voor de liefhebbers
Jij voert civiele zaken en de rechter begroot gewoon wat in het rond? 60 voor een dagvaarding, 60 voor het verschijnen ter zitting?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:10 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Ja en ik werk in die wereld en de proceskostenveroordeling wordt gebaseerd op proceshandelingen en daaraan gekoppelde bedragen. Ik zeg dus al dat je even naar die site vd rechtspraak moet gaan voor dat puntensysteem.
Bovendien staat in 237 nergens dat de beroordeelde in ALLE kosten, maar slechts in de kosten met daaronder een hoop uitzonderingen. Als je toch zo graag de wet leest, ben dan nauwkeurig.
Het komt vaak voor - vooral bij kanton - dat een proceskostenveroordeling 300 euro is. Denk je dat dit de gemaakte kosten zijn of een forfaitair vastgesteld bedrag?
Maar goed lees vooral de wet en denk dat je het beter weet. Je hebt hier echt gewoon ongelijk.
Dat gaan aan de hand v een staffel. Maar vooral bij kanton merk ik dat het vaak natte vingerwerk is. Komt nooit in de buurt van de daadwerkelijke kosten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij voert civiele zaken en de rechter begroot gewoon wat in het rond? 60 voor een dagvaarding, 60 voor het verschijnen ter zitting?
En dat zijn civiele zaken?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:13 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Dat gaan aan de hand v een staffel. Maar vooral bij kanton merk ik dat het vaak natte vingerwerk is. Komt nooit in de buurt van de daadwerkelijke kosten.
Ja, dat is in TS zn geval toch ook?quote:
oke, dat wist ik oprecht niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:15 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Ja, dat is in TS zn geval toch ook?
Btw check:
http://www.rechtspraak.nl(...)n-gerechtshoven.aspx
Geldt voor rechtbank en hoven. Niet voor kanton, dat is meer natte vingerwerk
Jij ook gelukkig nieuwjaarquote:
Zat schijnbaar om werk verlegen.quote:
Tja ... de realiteit is soms hard (en wil dan liever niet gehoord worden).quote:Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ben jij het Harry?
Man wat ben jij vervelend in dit topic. No offence.
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.quote:Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Tja ... de realiteit is soms hard (en wil dan liever niet gehoord worden).
Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
Oke. Wat jij wilt. Imo mis je 'the point' maar ik zal me onthouden van verder commentaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 03:09 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.quote:Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Tja ... de realiteit is soms hard (en wil dan liever niet gehoord worden).
Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
Hier lijkt dat duidelijk alhoewel er daar al discussie over mogelijk is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
Sorry maar hier moest ik wel om lachenquote:Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne
quote:Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ben jij het Harry?
Man wat ben jij vervelend in dit topic. No offence.
Als ik het uitleg, haal ik me (weer) de toorn van TS op de hals.quote:Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |