abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128781509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.
Is goed, blijf jij lekker geloven dat alle advocaatkosten worden vergoed. Kun je meteen even de puntenstaffel proceskosten op rechtspraak nalezen. Wellicht begrijp je t dan.
pi_128781686
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:59 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Is goed, blijf jij lekker geloven dat alle advocaatkosten worden vergoed. Kun je meteen even de puntenstaffel proceskosten op rechtspraak nalezen. Wellicht begrijp je t dan.
wat? Ik lees liever de wet
pi_128781795
Burgerlijke rechtsvordering 237 ev. , voor de liefhebbers
pi_128782090
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:04 schreef Yreal het volgende:
Burgerlijke rechtsvordering 237 ev. , voor de liefhebbers
Ja en ik werk in die wereld en de proceskostenveroordeling wordt gebaseerd op proceshandelingen en daaraan gekoppelde bedragen. Ik zeg dus al dat je even naar die site vd rechtspraak moet gaan voor dat puntensysteem.

Bovendien staat in 237 nergens dat de veroordeelde in ALLE kosten wordt veroordeeld, maar slechts in de kosten met daaronder een hoop uitzonderingen. Als je toch zo graag de wet leest, ben dan nauwkeurig.

Het komt vaak voor - vooral bij kanton - dat een proceskostenveroordeling 300 euro is. Denk je dat dit de gemaakte kosten zijn of een forfaitair vastgesteld bedrag?

Maar goed lees vooral de wet en denk dat je het beter weet. Je hebt hier echt gewoon ongelijk.

Systeem is overigens bedacht zodat de proceskostenveroordeling in toom werd gehouden in plaats v dat de verliezer de bijv veel te dure advocaat van de winnaar moet betalen
pi_128782141
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:10 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Ja en ik werk in die wereld en de proceskostenveroordeling wordt gebaseerd op proceshandelingen en daaraan gekoppelde bedragen. Ik zeg dus al dat je even naar die site vd rechtspraak moet gaan voor dat puntensysteem.

Bovendien staat in 237 nergens dat de beroordeelde in ALLE kosten, maar slechts in de kosten met daaronder een hoop uitzonderingen. Als je toch zo graag de wet leest, ben dan nauwkeurig.

Het komt vaak voor - vooral bij kanton - dat een proceskostenveroordeling 300 euro is. Denk je dat dit de gemaakte kosten zijn of een forfaitair vastgesteld bedrag?

Maar goed lees vooral de wet en denk dat je het beter weet. Je hebt hier echt gewoon ongelijk.
Jij voert civiele zaken en de rechter begroot gewoon wat in het rond? 60 voor een dagvaarding, 60 voor het verschijnen ter zitting?
pi_128782223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij voert civiele zaken en de rechter begroot gewoon wat in het rond? 60 voor een dagvaarding, 60 voor het verschijnen ter zitting?
Dat gaan aan de hand v een staffel. Maar vooral bij kanton merk ik dat het vaak natte vingerwerk is. Komt nooit in de buurt van de daadwerkelijke kosten.
pi_128782246
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:13 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Dat gaan aan de hand v een staffel. Maar vooral bij kanton merk ik dat het vaak natte vingerwerk is. Komt nooit in de buurt van de daadwerkelijke kosten.
En dat zijn civiele zaken?
pi_128782286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

En dat zijn civiele zaken?
Ja, dat is in TS zn geval toch ook?

Btw check:

http://www.rechtspraak.nl(...)n-gerechtshoven.aspx

Geldt voor rechtbank en hoven. Niet voor kanton, dat is meer natte vingerwerk
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:15:56 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128782305
tvp

:o _O-
pi_128782347
Een van de weinige rechtsgebieden waar een volledige proceskostenveroordeling plaatsvindt is in het intellectueel eigendom. Daar krijg je dus alle door jou opgevoerde en gemaakte kosten terug van de 'verliezer'.
pi_128782460
Ps YReal ik zie dat je rechten studeert, mocht je evt nog info willen dan kun je me pm'en anders gaan we erg offtopic.
pi_128782537
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:15 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Ja, dat is in TS zn geval toch ook?

Btw check:

http://www.rechtspraak.nl(...)n-gerechtshoven.aspx

Geldt voor rechtbank en hoven. Niet voor kanton, dat is meer natte vingerwerk
oke, dat wist ik oprecht niet.
pi_128782844
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

oke, dat wist ik oprecht niet.
Np, weer wat geleerd voor je studie ;)
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:18:21 #64
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784618
Vanmiddag een inloopspreekuur gehad bij een advocatenkantoor. Proceskosten als ik win zouden voor mij nop zijn (wat ik met een korrel zout neem), en als ik verlies 400-500 euro (wat ik ook met een korrel zout neem), plus dat ik dan nog met een sloopmotor zit. Hij verwachtte dat zo'n zaak een half jaar zou duren en schatte mijn kansen goed in.
Aangezien ik geen zin heb in een half jaar procederen (en dus one way or the other toch wel genaaid word) toch vandaag maar gebeld of ze nog voor 1750 akkoord wilden. Ze namen pas op toen ik met een ander nummer belde maar het is gelukt en vrijdag halen ze hem op. Een positieve ervaring is anders maar als ze dit niet meer wilden (wat ik wel mogelijk achtte aangezien ik gisteren weggedrukt werd) had ik geen andere optie dan een rechtszaak dus ben wel een beetje opgelucht. Het moet maar zo.

Tnx allemaal!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:33 schreef MetalMessiah het volgende:
Caveat emptor.
Jij ook gelukkig nieuwjaar ;)
It's okay to be white
pi_128784676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:18 schreef Chokeme het volgende:
en schatte mijn kansen goed in.
Zat schijnbaar om werk verlegen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 juli 2013 @ 02:30:03 #66
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Zat schijnbaar om werk verlegen.
Ben jij het Harry?
Man wat ben jij vervelend in dit topic. No offence.
It's okay to be white
pi_128784750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ben jij het Harry?
Tja ... de realiteit is soms hard (en wil dan liever niet gehoord worden).

Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 10 juli 2013 @ 03:09:37 #68
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_128784941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Op mijn inloopspreekuur had je te horen gekregen dat ik procederen vrij kansloos inschat.
Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
It's okay to be white
pi_128785039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 03:09 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Je mag best kritisch zijn maar je doet niet anders dan mijn bevindingen in twijfel trekken. Wat mijn bevindingen zijn weet ik zelf ook wel, ik kom hier vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat jouw tank een keer los heeft gezeten is heel vervelend voor je maar ik zit met een kapot frame.
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne, en het is zinloos om dat zonder onderbouwing te blijven herhalen. Ik heb je gezegd dat ik volledig noob ben en misschien daardoor tijdens de proefrit geen gebreken heb gemerkt. Jij vindt dat raar, dat mag je vinden, maar dat weet ik na één keer ook wel. Als je goed had gelezen wist je ook dat sommige gebreken pas na de 'reparatie' aanwezig waren, en ook dat ik mede daarom geen heil zie in een tweede reparatie.
Ik verwacht niet dat iedereen mij naar de mond praat maar je blijft doorgaan. Ik weet niet wat je verder zoal te doen hebt maar het is zonde van je tijd en ik heb er niks aan.
Dus lets agree to disagree..
Oke. Wat jij wilt. Imo mis je 'the point' maar ik zal me onthouden van verder commentaar.
.
pi_128785097
Ik wens TS veel succes met zijn zaak.
pi_128785451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128785467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom dan? Het lijkt me duidelijk dat er aan TS een motor met gebrek is verkocht dat al aanwezig was op het moment van verkoop.
Hier lijkt dat duidelijk alhoewel er daar al discussie over mogelijk is.
pi_128785556
quote:
Jouw definitie van dwaling verschilt van de mijne
Sorry maar hier moest ik wel om lachen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128785647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ben jij het Harry?
:`) vervelend omdat hij zegt wat jij niet wilt horen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128791879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ik het uitleg, haal ik me (weer) de toorn van TS op de hals.

Het komt er op neer dat de verkoper (ook een tweede) kans moet krijgen het euvel te verhelpen voordat je kunt ontbinden. Zie in dit verband verder mijn post #27.

En daar laat ik het maar even bij.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')