Er komt wel een stukje Keralit, maar het meeste is handiger met hout vanwege detaillering. Bovendien vind ik Trespa lelijk.quote:
Alsof je tegen de dakrand het verschil ziet tussen multiplex of trespa. Onderhoudsvriendelijk lijkt me op de eerste plaats te komen, daarna pas architectonische waarde.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Er komt wel een stukje Keralit, maar het meeste is handiger met hout vanwege detaillering. Bovendien vind ik Trespa lelijk.
quote:
Zoals gezegd, het is een appartementencomplex, geen rijtjeshuis. Vanaf mijn computerplek heb ik zicht op die details op nog geen 2 meter afstand.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Alsof je tegen de dakrand het verschil ziet tussen multiplex of trespa. Onderhoudsvriendelijk lijkt me op de eerste plaats te komen, daarna pas architectonische waarde.
Dat moet de zolderkamer zijnquote:Op maandag 8 juli 2013 15:56 schreef Plankje55 het volgende:
Zoals gezegd, het is een appartementencomplex, geen rijtjeshuis. Vanaf mijn computerplek heb ik zicht op die details op nog geen 2 meter afstand.
Denk je zo ook over je partner.. je wilt toch een mooi huis.. hier in de straat zijn er met trespa dakkapellen en bboekdelen, dat is echt erg lelijk...quote:Op maandag 8 juli 2013 15:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Onderhoudsvriendelijk lijkt me op de eerste plaats te komen, daarna pas architectonische waarde.
Nou en je kijkt toch naar je beeldscherm.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:56 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het is een appartementencomplex, geen rijtjeshuis. Vanaf mijn computerplek heb ik zicht op die details op nog geen 2 meter afstand.
Goede tip, zal eens vragen hoe de aannemer dit denkt op te lossen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:57 schreef KeessieK het volgende:
officieel als je garantie wilt op je garantie multiplex dien je ze zo de monteren dat ze ten alle tijden rondom geschilderd kunnen worden.. dus geen verstek meer zagen, maar haaks. en dan met een tussenruimte van +/- 1 cm monteren.
Dat is natuurlijk geen gezicht. Zelf doe ik de verstekkanten goed in de randsealer zetten, en bij het monteren meestal ook nog een polymeer lijmkit ertussen.. deze puilt eruit, kan je later netjes wegsnijden.. ;-)
ach man zie je niks van als het goed gebeurd. Maar ts moet het lekker zelf wetenquote:Op maandag 8 juli 2013 17:37 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Denk je zo ook over je partner.. je wilt toch een mooi huis.. hier in de straat zijn er met trespa dakkapellen en bboekdelen, dat is echt erg lelijk...
Trespa lelijk vinden en er dan multiplex tegenaan butsen?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Er komt wel een stukje Keralit, maar het meeste is handiger met hout vanwege detaillering. Bovendien vind ik Trespa lelijk.
Geldt dat dan ook voor de achterkant? Want daar trekt de condens in.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:57 schreef KeessieK het volgende:
officieel als je garantie wilt op je garantie multiplex dien je ze zo de monteren dat ze ten alle tijden rondom geschilderd kunnen worden..
De delen moeten 10 mm vrij van elkaar zijn ongeacht waar. Op de naden worden de latjes achter de naden of zwart geschilderd of met een zwarte folie bekleed. De verwerkingsvoorschriften staan ook op de plaat.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:11 schreef Plankje55 het volgende:
In ons appartementencomplex worden binnenkort de boeidelen vervangen. De huidige zijn na 25 jaar op de hoeken verrot (garant multiplex).
Ze worden vervangen door identieke exemplaren van garant multiplex.
Wat is de meest duurzame hoekoplossing? Verstek of gewoon koud op elkaar? Het valt op dat de huidige verstekhoeken allemaal zijn aangedaan, ondanks regelmatig schilderwerk door de vakman. De gewone naden zien er beter uit.
Hoe maak je een buitenhoek (dakkapel)? Daar ook 10 mm speling? Of verstek?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:44 schreef betyar het volgende:
[..]
De delen moeten 10 mm vrij van elkaar zijn ongeacht waar. Op de naden worden de latjes achter de naden of zwart geschilderd of met een zwarte folie bekleed. De verwerkingsvoorschriften staan ook op de plaat.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:05 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Hoe maak je een buitenhoek (dakkapel)? Daar ook 10 mm speling? Of verstek?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:44 schreef betyar het volgende:
De delen moeten 10 mm vrij van elkaar zijn ongeacht waar
In principe is garantieplaat van een goede laag voorzien, dus dat hoeft dan niet. kan ook niet, anders kan je ze nooit vastzetten.. ;-) en als er condens achter je boeideel zit dan zal je je goten na moeten kijken, want daar hoort geen vocht te komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Geldt dat dan ook voor de achterkant? Want daar trekt de condens in.
Wat maakt het dan uit als je trespa gebruikt, zie je toch echt niet vanaf beneden hoor. Vanaf de positie waar die foto is genomen trouwens ook niet als je er niet op let.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:56 schreef Plankje55 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit moeten we dus anders gaan oplossen...
Hier idem bij de gootbetimmering van ons huis uit begin jaren 70. Toen ik het ging vervangen heb ik er met de aannemer over gesproken en hij vertelde dat men tegenwoordig afgestapt is van verstek monteren van multiplex. In de praktijk bleek dit toch veelal het zwakste punt te zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:11 schreef Plankje55 het volgende:
Wat is de meest duurzame hoekoplossing? Verstek of gewoon koud op elkaar? Het valt op dat de huidige verstekhoeken allemaal zijn aangedaan, ondanks regelmatig schilderwerk door de vakman. De gewone naden zien er beter uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |