Zal de melk dan niet zuur worden? Of in dat ding dure resten achterlaten?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:46 schreef LompeHork het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n ding kopen en vacuüm trekken. Wordt doorgaans gebruikt voor wijnflessen.
Daar ben jij wel goed in he? melkflessen vacuüm trekken?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:46 schreef LompeHork het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n ding kopen en vacuüm trekken. Wordt doorgaans gebruikt voor wijnflessen.
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar melk is gewoon gedestilleerd, dus het zal niet zo'n vaart lopen. Ik denk dat je op deze manier zo'n fles best een dag of drie kan bewaren.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:47 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Zal de melk dan niet zuur worden? Of in dat ding dure resten achterlaten?
Of gewoon melk in van die 2L jerrycans kopen en overgieten in een glazen wijnfles zonder etiket met een afsluitbare dop? Mmmh, kijken of ik er een kan vinden. Al dat gesleep met glazen flessen zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten....quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar melk is gewoon gedestilleerd, dus het zal niet zo'n vaart lopen. Ik denk dat je op deze manier zo'n fles best een dag of drie kan bewaren.
Zelfde effect, alleen zo'n afsluitbare dop is meestal een schroefdop en blijft het sowieso minder vers dan dat je het vacuüm trekt. Lijkt mij dan, want er komt dan zuurstof bij.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:51 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Of gewoon melk in van die 2L jerrycans kopen en overgieten in een glazen wijnfles zonder etiket met een afsluitbare dop? Mmmh, kijken of ik er een kan vinden. Al dat gesleep met glazen flessen zit ik eigenlijk ook niet echt op te wachten....
Gepasteuriseerd bedoel je. Melk kun je niet destilleren.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar melk is gewoon gedestilleerd, dus het zal niet zo'n vaart lopen. Ik denk dat je op deze manier zo'n fles best een dag of drie kan bewaren.
Oh ja, tuurlijkquote:Op maandag 8 juli 2013 13:53 schreef mvdejong het volgende:
Gepasteuriseerd bedoel je. Melk kun je niet destilleren.
Ja alleen staat op het etiket dat je het na opening weer zonder dop in de ijskast moet zetten en maar moet zorgen dat hij snel leeg is. In iets andere bewoording maar daar kwam het wel op neer.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:58 schreef Lienekien het volgende:
Die foto uit de OP is van houdbare melk? Die bedoel je?
Ik vind houdbare melk ook heel nostalgisch. Die kreeg ik vroeger alleen bij mijn oma.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja alleen staat op het etiket dat je het na opening weer zonder dop in de ijskast moet zetten en maar moet zorgen dat hij snel leeg is. In iets andere bewoording maar daar kwam het wel op neer.Ik vind zo'n glazen fles gewoon iets nostalgisch hebben en het heeft gewoon zijn charme. Alsof je weer in...... nu loop ik maar weer wat te dromen.
Feit is dat ik vanaf nu mijn melk graag uit glazen flessen wens te nuttigen maar ik weet nog niet hoe. Misschien maar eens op zoek gaan naar zo'n 'wine saver'.
Ik vrees dat de melk in dat ding dan gaat verzuren. En dat motten we niet hebben natuurlijk.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:00 schreef Karina het volgende:
Misschien met zoiets? maar dan een goedkopere?
Heb je misschien een picca van iets soortgelijks.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:00 schreef ausweiss het volgende:
Volgens mij had je van die plastic doppen speciaal,
Voor op je glazen melkfles.
(spreek wel over 30 jaar geleden).
Veel melk is tegenwoordig "langer houdbaar" en smaakt bijna net zo smerig als H-Melk, ik drink dus nauwelijks tot geen melk meer.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind houdbare melk ook heel nostalgisch. Die kreeg ik vroeger alleen bij mijn oma.
Het verschil merk je wel ja, het lekkerste vind ik nog melk bijna direct van de koequote:Op maandag 8 juli 2013 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel melk is tegenwoordig "langer houdbaar" en smaakt bijna net zo smerig als H-Melk, ik drink dus nauwelijks tot geen melk meer.
Verzuurt toch niet zo snel?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:05 schreef wenfer2 het volgende:
Ik vrees dat de melk in dat ding dan gaat verzuren. En dat motten we niet hebben natuurlijk.
[..]
Heb je misschien een picca van iets soortgelijks.![]()
Ik vrees dat de melk in dat ding dan gaat verzuren. En dat motten we niet hebben natuurlijk.quote:
Nee het was geheel van plasticquote:Op maandag 8 juli 2013 14:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Verzuurt toch niet zo snel?
Ik weet denk ik wel wat ausweiss bedoelt, een soort rubber geval met een ijzeren beugeltje.
Rauwe melk, gekoeld, dat is zo verschrikkelijk lekkerquote:Op maandag 8 juli 2013 14:07 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Het verschil merk je wel ja, het lekkerste vind ik nog melk bijna direct van de koe(van mij mag het wel afgekoeld zijn, warm ben ik geen fan van).
je bedoeld gepasteuriseerd. En zo'n vacuvin kurk haal je er gewoon uit voordat je de melk uitschenkt dus dat gaat hartstikke prima.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik ken ze denk ik wel, zoeen dop waarvan de plastic randen rondom de opening aansloten en volgens mij zat er bovenin een knijpdingetje om de dop er weer makkelijk af te krijgen.quote:
Vrooooooeger waren die er in ieder geval wel ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Zijn er geen herbruikbare plastic dopjes voor die melkflessen te krijgen?
Als je een koelkast met glazen duur hebt wellichtquote:Op maandag 8 juli 2013 14:12 schreef charon het volgende:
In ieder geval moet je melk donker bewaren - de flessen moeten licht-dicht zijn.
Je kan het zo gek niet verzinnen, of het is wel te koop ergensquote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)uitdop-melkfles.html
[ afbeelding ]
Dat is super voor het milieu, pakken kopen, omvullen in flessen en die iedere keer schoonmaken!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je een koelkast met glazen duur hebt wellicht
Voor de rest kan ik aanraden om melk te bewaren in zulk soort flessen:
[ afbeelding ]
Door de bredere dop makkelijker schoon te maken.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is super voor het milieu, pakken kopen, omvullen in flessen en die iedere keer schoonmaken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |