Als MB begonnen was zou dat zeker niet terecht zijn. Alsof die voetsoldaten die daar staan ook maar enige invloed hebben op hoe het leger handelt. Die zijn al blij dat ze een baan hebben.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:19 schreef Meki het volgende:
Ook al is MB begonnen wat trouwens een reactie is op de actie van de onrechtvaardige leger is. Egyptische leger kan dan niet iedereen doodschieten inclusief kinderen en vrouwen.
Nee dan heb je nog steeds het recht niet om iedereen neer te knallen. Kinderen en vrouwen hebben er niks te maken gehad en worden zo doodgeschoten door de onrechtvaardige legerquote:Op maandag 8 juli 2013 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wel als er op hun geschoten wordt door gewapende mannen.
Jawel zie de sterren aan zijn schouderzijde.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Geen leger uniform. Geen commandant rang.
Gewapende militairen gaan provoceren is ook niet slim, ze moeten daar weg blijven. Demonstreren kan overal, maar niet tegenover militairen die op hun eigen terrein zijn, wat overigens ook gewoon Egyptenaren zijn die hun werk uitvoeren. Tuurlijk is schieten het laatste redmiddel, maar als je leven in gevaar dreigt te komen kan je zo'n reactie verwachten.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dan heb je nog steeds het recht niet om iedereen neer te knallen. Kinderen en vrouwen hebben er niks te maken gehad en worden zo doodgeschoten door de onrechtvaardige leger
Je moet geen dingen roepen die je niet waar kunt maken. Er is geschoten, er zijn kinderen en vrouwen doodgegaan. Meer weet je gewoon niet. Door wie ze zijn gedood is niet bekend. Het leger heeft dingen gefilmd en zal de beelden vrijgeven.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dan heb je nog steeds het recht niet om iedereen neer te knallen. Kinderen en vrouwen hebben er niks te maken gehad en worden zo doodgeschoten door de onrechtvaardige leger
Ik baseer mijn informatie op de videos die door de omstanders zijn gemaakt en die ik hier ook postquote:Op maandag 8 juli 2013 23:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je moet geen dingen roepen die je niet waar kunt maken. Er is geschoten, er zijn kinderen en vrouwen doodgegaan. Meer weet je gewoon niet. Door wie ze zijn gedood is niet bekend. Het leger heeft dingen gefilmd en zal de beelden vrijgeven.
Aan de sterren te zien is het een officier ja. Als het uberhaupt een echt uniform is.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel zie de sterren aan zijn schouderzijde.
Natuurlijk jongen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik baseer mijn informatie op de videos die door de omstanders zijn gemaakt en die ik hier ook post
Daarin zie je duidelijk dat leger op onschuldige burgers schiet
Het is mij een raadsel waar jij dat precies ziet. Ik zie soldaten die schieten en weer snel schuilen. En ik zie mensen lopen met stukken metaal in hun handen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik baseer mijn informatie op de videos die door de omstanders zijn gemaakt en die ik hier ook post
Daarin zie je duidelijk dat leger op onschuldige burgers schiet
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
Vond je de doden en gewonden in Turkije ook erg want van dat topic kan ik me eigenlijk geen afkeuring herinneren aan jouw kant.quote:
Alleen extreemrechtse bronnen haal je aan.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]Moeilijk hè, begrijpend lezen. Moslims niet, moslim broeders wel.
http://tora-yeshua.nl/201(...)allah-de-koranafgod/
http://www.volkskrant.nl/(...)ben-overspeeld.dhtml
http://ejbron.wordpress.c(...)van-18-naar-13-jaar/
http://www.dagelijksestan(...)en-in-egypte-filmpje
Zie ook dit aanrandingsfilmpje van een Christelijke vrouw die door moslimapen in het openbaar wordt aangerand:
https://www.facebook.com/(...)17391&type=2&theater
Elke dode is er een teveel en die betreur ikquote:Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vond je de doden en gewonden in Turkije ook erg want van dat topic kan ik me eigenlijk geen afkeuring herinneren aan jouw kant.
Ga door met het posten van die dode (potentiële) terroristen. Als het zo door in Egypte gaat ga ik nog in Karma geloven.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen extreemrechtse bronnen haal je aan.
Tora josha is van die gekke joodse christelijke pastoor
Ejbron en dagelijkse standaard behoren tot de extreemrechtse bronnen
Amerikaanse duivels willen een burgeroorlog veroorzaken//quote:Op maandag 8 juli 2013 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Elke dode is er een teveel en die betreur ik
Wat Turkije niet deed is op iedere demonstrant, kinderen en vrouwen schieten en geen burgeroorlog riskeren
NOSquote:"Blijf weg uit Egypte"
Toegevoegd: maandag 8 jul 2013, 20:26
Update: maandag 8 jul 2013, 21:05
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Egypte verder aangescherpt. Nederlanders wordt ontraden naar Egypte te gaan. Alleen vakantiebestemmingen aan de Golf van Akaba en de Rode Zee zijn veilig genoeg.
Vanmiddag heeft het ministerie overlegd met de Nederlandse ambassadeur in Egypte, Gerard Steeghs. Aanleiding was het geweld in Caïro, bij de kazerne van de Republikeinse Garde, waarbij vanochtend meer dan vijftig mensen om het leven kwamen.
Uitzondering
Vorige week werd het reisadvies voor Egypte ook aangescherpt. Toen gold voor belangrijke familiebezoeken en zakenreizen nog een uitzondering, licht een woordvoerder toe.
Nederlanders die al in Egypte zijn, moeten zich volgens ambassadeur Steeghs afvragen of hun verblijf nog noodzakelijk is. Nederlanders aan de Rode Zee of de Golf van Akaba wordt geadviseerd waakzaam te zijn.
NOSquote:VS blijft Egypte financieel steunen
Toegevoegd: maandag 8 jul 2013, 21:08
Update: maandag 8 jul 2013, 23:09
De Verenigde Staten blijven de Egyptische strijdkrachten voorlopig nog financieel steunen. "Het is niet in het belang van de VS om het hulpprogramma te schrappen nu president Morsi is afgezet", heeft het Witte Huis laten weten.
De Amerikaanse regering weigert tot dusver de afzetting van Morsi door het leger te betitelen als een coup. Volgens de Amerikaanse wet krijgt een land geen financiële hulp meer als er een militaire staatsgreep heeft plaatsgevonden.
Het Witte Huis gaat de benodigde tijd nemen om de gebeurtenissen in Egypte te beoordelen, liet een woordvoerder weten. Ook weegt mee of de Egyptische autoriteiten erin slagen de democratie te beschermen, zei een woordvoerder.
Geen partij
De woordvoerder benadrukte dat de VS geen partij kiest in het conflict. Jaarlijks ontvangt Egypte 1,5 miljard dollar uit de VS. Het geld gaat grotendeels naar defensie.
Egypte was de hele dag in de ban van de bloedige onlusten van vanochtend bij het gebouw van de Republikeinse Garde. Daarbij kwamen twee officieren en 51 betogers om het leven, vooral aanhangers van Morsi.
Nieuwe betogingen
De Moslimbroederschap, de partij van Morsi, heeft voor morgen nieuwe betogingen aangekondigd. Na het bloedbad vroeg de partij Egyptenaren om in opstand te komen tegen de autoriteiten en het leger. Het hoofdkwartier van de partij is vandaag door militairen gesloten.
Interim-president Mansour heeft laten weten de doden te betreuren; hij gelastte een onderzoek naar de gebeurtenissen.
Een van de belangrijkste Egyptische moslimgeestelijken, Sheik Ahmed el-Tayeb, trekt zich uit protest terug uit het openbare leven. Hij waarschuwde voor een burgeroorlog en riep alle partijen op "hun verantwoordelijkheid te nemen en zich te verzoenen".
NOSquote:Verkiezingen Egypte in februari
Toegevoegd: maandag 8 jul 2013, 23:54
Update: dinsdag 9 jul 2013, 00:09
De Egyptische interim-president Mansour heeft vanavond in een decreet de weg naar nieuwe verkiezingen geschetst.
De verkiezingen voor een nieuw parlement worden waarschijnlijk in februari gehouden. Kort daarna wordt een nieuwe president gekozen.
De nieuwe verkiezingen zijn nodig omdat het leger vorige week president Morsi had afgezet. Ook werd de grondwet opgeschort, die onder Morsi volgens zijn tegenstanders te veel een islamitisch karakter had gekregen.
Grondwet
Volgens het decreet worden de komende vier maanden benut om de grondwet aan te passen. De commissie die dat moet gaan doen, moet binnen vijftien dagen worden gevormd.
Over de nieuwe grondwet wordt vervolgens een referendum gehouden. Zeggen de Egyptenaren in meerderheid 'ja', dan is in de plannen van Mansour de weg vrij voor verkiezingen.
Beelden van gewonde militairen, zojuist nog in het Journaal. Het geweld is zeker niet eenzijdig geweest. Die moslim-fundamentalisten zijn zo doortrapt als de pest om het slachtoffer uit te hangen en de andere partij in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit laat totaal niet zien wie er is begonnen met schieten. En dat is nu juist cruciaal.
Verder staat er iets flink in de fik; ben benieuwd hoe dat gekomen is, maar lijkt me molotov cocktails. Gezien het leger munitie en traangas gebruikt, kan dat niet door het leger zijn.
Het is wel schrijnend hoe makkelijk bepaalde moslims zichzelf laten misleiden en voorliegen door extremisten. Maar goed, Meki kunnen we onderhand tot de extremisten rekenen. Hij steunt namelijk ook de salafisten die de Syrische opstand hebben gekaapt en die een islamitische staat willen stichten. Het steunen van de moslimextremisten in Egypte - zij die op zeer dubieuze en oneigenlijke wijze de afgelopen tijd hun invloed hebben uitgebreid - past daar perfect bij.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Geen leger uniform. Geen commandant rang.
We zullen de Volkskrant even bellen om door te geven dat jij ze "extreem-rechts" vindt.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen extreemrechtse bronnen haal je aan.
Tora josha is van die gekke joodse christelijke pastoor
Ejbron en dagelijkse standaard behoren tot de extreemrechtse bronnen
Ik een extreminist hahah alleen omdat ik de onschuldige burgers steun in Syrie en MB en Turkije. Ik ben voor Erdogan , Mursi en rebellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wel schrijnend hoe makkelijk bepaalde moslims zichzelf laten misleiden en voorliegen door extremisten. Maar goed, Meki kunnen we onderhand tot de extremisten rekenen. Hij steunt namelijk ook de salafisten die de Syrische opstand hebben gekaapt en die een islamitische staat willen stichten. Het steunen van de moslimextremisten in Egypte - zij die op zeer dubieuze en oneigenlijke wijze de afgelopen tijd hun invloed hebben uitgebreid - past daar perfect bij.
In Syrië is de strijd van burgers tegen Assad allang gekaapt door moslimextremisten, die uit zijn op de stichting van een islamitische staat op basis van de Sharia. Dubieus jihad-volk van haatzaaiclubjes als Sharia4Belgium is afgereisd om daar mee te vechten. Mensen worden daar door de "opstandelingen" vermoord om het simpele feit dat ze sjiiet zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik een extreminist hahah alleen omdat ik de onschuldige burgers steun in Syrie en MB en Turkije. Ik ben voor Erdogan , Mursi en rebellen.
Ik ben geen extreminist.
Ik zal niks weghalen. Ik praat geen geweld goed. Ik steun wie ik wil steunen. Ik sta achter de bevolking van elke land. Ik kies geen kant van de extreministen. Ik kies de kant van de gekozen democratische leiders en in Syrië steun ik de rebellen omdat de moordcommando's van assad tienduizenden mensen hebben afgeslacht daarvoor heb ik tientallen video's gezien.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef Elfletterig het volgende:
O ja, haal die ondertitel ook maar weg. Je praat allerlei vormen van geweld goed, omdat je liever partij kiest voor je extremistische geloofsgenoten. Geweld van de Turkse regering tegen demonstranten? Meki praat het goed, want Meki steunt Erdogan. Enzovoort. Je kiest de kant van extremisten die geweld niet schuwen.
Voor "vrede en rechtvaardigheid" kan ik een identieke observatie doen. Je geloofwaardigheid is tot een bijzonder dubieus niveau gezakt.
Mooi om te horen dat je zo positief tegenover de vreedzame hippies in Turkije stond ook. Notquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:42 schreef Meki het volgende:
Jammer dat jullie me zien als extreminist maar ik zal mijn mening niet veranderen. Ik blijf voor de onschuldige burgers.
Ok dan ben je van mening geswitched. Wat is t nou, de burgers of de leiders?quote:Ik kies de kant van de gekozen democratische leiders
Ik weet niet wat precies jouw drijfveren zijn om tot drie keer toe partij te kiezen voor de meest foute en meest extremistische clubs, maar ik vermoed dat je religie (lees: mate van gehersenspoeld zijn zonder er zelf nog erg in te hebben) een zeer grote rol speelt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zal niks weghalen. Ik praat geen geweld goed. Ik steun wie ik wil steunen. Ik sta achter de bevolking van elke land. Ik kies geen kant van de extreministen. Ik kies de kant van de gekozen democratische leiders en in Syrië steun ik de rebellen omdat de moordcommando's van assad tienduizenden mensen hebben afgeslacht daarvoor heb ik tientallen video's gezien.
Je mag vinden wat je wilt ik weet wat mijzelf dat ik de goede kant kies.
Waarschijnlijk ziet hij zijn gedachtegoed (als je het al zo kunt noemenquote:Als jij écht het volk steunt, steun je de afzetting van Morsi en steun je de acties van het leger tegen agressieve moslimbroeders. Zo niet, dan moet je gewoon ophouden met verkondigen dat je voor het volk opkomt en onder ogen gaan zien dat je extremistisch gedachtengoed de voorkeur geeft.
De grootst mogelijke onzinargumenten als jij een democraat bent. In een democratie laat het volk haar stem horen via verkiezingen. Als men na een jaar de regeringspartij helemaal zat is is dat geen vrijbrief om alle democratische principes overboort te gooien en het leger aan te sporen de gekozen leider af te zetten. Zo blijf je bezig man. En je schort alle democratie + rechtsstaat totaal op. De enige argumentatie die enigzins zo'n coupe van een ondemocratish instituut als het Egyptishe leger rechtvaardigt is als er een acuut nationaal gevaar zoals op de rand van een burgeroorlog staan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het aantal Egyptenaren dat tekende voor de afzetting van Morsi is ruimschoots groter dan het aantal kiezers. Een nog groter aantal Egyptenaren ging de straat op om tegen het bewind van Morsi te demonstreren. Het leger heeft de wil van het volk uitgevoerd.
Tijdens Mubarak gingen mensen niet defecteren toen hij af werd gezet. Tijdens Tantawi/Scaf gingen ze niet defecteren. Maar tijdens Morsi wel, die zijn eigen volk Direct op TV met de dood bedreigd gaan ze wel defecteren?quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1993863[quote]
[b]Op maandag 8 juli 2013 23:12 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Egeptische commandant stapt over naar de bevolking
Op zich heb je gelijk en dat geldt ook zeker voor Westerse landen, echter Egypte is een heel jonge democratie, vergelijk het met Duitsland net na WO1. Had toen een leger Hitler afgezet in 1933 dan was veel voorkomen geweest. Nu wil ik de MB niet vergelijken met de nazi's 1 op 1, echter zij willen wrs wel een soort theocratie instellen, de vraag is of dit op de korte termijn en lange termijn werkt en of dit is wat de bevolking bedoeld heeft met haar opstand tegen het corrupte door het Westen gesteunde regime van Moebarak.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De grootst mogelijke onzinargumenten als jij een democraat bent. In een democratie laat het volk haar stem horen via verkiezingen. Als men na een jaar de regeringspartij helemaal zat is is dat geen vrijbrief om alle democratische principes overboort te gooien en het leger aan te sporen de gekozen leider af te zetten. Zo blijf je bezig man. En je schort alle democratie + rechtsstaat totaal op. De enige argumentatie die enigzins zo'n coupe van een ondemocratish instituut als het Egyptishe leger rechtvaardigt is als er een acuut nationaal gevaar zoals op de rand van een burgeroorlog staan.
Dit staat totaal los van Morsi's beleid, misstappen en of je een hekel aan hem hebt omdat hij Islamist is en jij seculier.
Je houdt er een beetje een Arabisch begrip wat democratie betreft op na, "nu stemmn we op je maar als we na een jaar schijtziek van je zijn roepen we het leger in om je af te zetten". Die mongolen in Egypte die wel de moslimbroeders stemden in eerste instantie en nu volledig achter de coupe staan dragen geen verantwoordelijkheid....anders hadden ze bij de volgende verkiezingen de MB afgestraft.
En idioten die sowieso niet stemden maar nu ook de actie van het leger steunen moeten helemaal noet beginnen....geen moeite doen om je verantwoording te nemen en te stemmen (teen de partij die je vreest) maar wel meedoen en eisen dat het leger die gekozen partij afzet. Zo werkt het gewoon niet.
Kijk ik snap dat veel Nederlanders en in het Westen in het algemeen niet veel toekomst zien in de moslimbroeders. Maar we hebben het over Egypte, niet het sterk gesecularizeerde Europa waar religie geen grote maatschapelijke rol meer speelt. De grote onvrede spitst zich bij veel Egyptenaren nu niet toe op de vraag: is de MB dicht bij het moment Egypte om te toveren tot een theocratie? Kijk je naar de politieke partijen in Egypte zie je da de meeste ervoor zijn de sharia een plaats in de constitutie te geven, maar verschilt men over de interpretatie ervan en rijkweidte. We moeten dus wel vanuit Egyptisch perspectief kijken en niet Nederlads waar zoiets grote afkeur zou hebben (religieuze wet plaats in grondwet). De Moslimbroeders hebben ontelbaar grote blunders gemaakt van dag 1 dat zij politiek bedreven...alles bij elkaar heeft dat tot de huidige onvrede in slechts 1 jaar geleidt, best knap het zo verneuken. Neemt niet weg dat de MB niet uit is op een religieuze theocratie...dat zal je niet geloven maar dan moet je je inlezen, Islamisten verschillen zeer veel van elkaar. De moslimbroeders en opper Morshid (ideoloog en geestelijke) Qaradawi omarmen democratie, dus verkiezingen waarbij volk vertegenwoordigers kiest. Ze verwerpen expliciet een staat waarbij ala Iran een geestelijke (of groep ervan) het land leidt en laatste woord heeft en toeziet op "Islamitische gehalte". Waarbij de geetelijken niet gekozen zijn noch kan worden gedwongen af te treden op basis van de gedahte dat zijn woord "het woord van de Almachtige is of wat er het dichtste bij komt vanwege zijn geleerdheid in Islamitische wet". Moslimbroederschap en terug te lezen in boeken van ideoloog Qaradawi zeggen dat democratie de beste vorm is om volk inspraak te geven in wienhun leiders zijn. Daar binnen (kader van democratie, stemmen en wetten opstellen) zeten zij zich uiteraard in voor het opnemen van de sjaria in de grondwet. Hetzij als "voornaamste bron v wetgeving" maar ernaast nog wel anderen, of als "enige bron van wetgeving" (salafistische partij in Egypte wil dit en zette zich in parlement in om zo in grondwet te krijgen) of als "een van de meerdere bronnen van wetgeving" zoals ook linkse Egyptishe parijen in parlement hard voor maakten om in de constiutie op te nemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:40 schreef Ryan3 het volgende:
Op zich heb je gelijk en dat geldt ook zeker voor Westerse landen, echter Egypte is een heel jonge democratie, vergelijk het met Duitsland net na WO1. Had toen een leger Hitler afgezet in 1933 dan was veel voorkomen geweest. Nu wil ik de MB niet vergelijken met de nazi's 1 op 1, echter zij willen wrs wel een soort theocratie instellen, de vraag is of dit op de korte termijn en lange termijn werkt en of dit is wat de bevolking bedoeld heeft met haar opstand tegen het corrupte door het Westen gesteunde regime van Moebarak.
Blijkbaar wel ja. Een dag van tevoren opgenomen volgens velen?quote:
Hij was "Hoofdagent in opleiding"quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vroeger was Meki toch heel anders? Hij had toch een shop ofzo? Is hij nu werkloos en geradicaliseerd?
Democratie is niet hetzelfde als één keer per 4-5 jaar stemmen en dan toezien hoe machthebbers hun macht stukje bij beetje verder misbruiken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef Aloulou het volgende:
De grootst mogelijke onzinargumenten als jij een democraat bent. In een democratie laat het volk haar stem horen via verkiezingen. Als men na een jaar de regeringspartij helemaal zat is is dat geen vrijbrief om alle democratische principes overboort te gooien en het leger aan te sporen de gekozen leider af te zetten. Zo blijf je bezig man. En je schort alle democratie + rechtsstaat totaal op. De enige argumentatie die enigzins zo'n coupe van een ondemocratish instituut als het Egyptishe leger rechtvaardigt is als er een acuut nationaal gevaar zoals op de rand van een burgeroorlog staan.
Nee, natuurlijk niet. Dit is nou net waar de schoen wringt en waarom islam en democratie regelmatig (lees: bijna altijd) zo slecht samengaan. Dergelijke islamisten willen de islam aan iedereen opleggen en opdringen. Democratie gaat uit van rechten van minderheden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef Aloulou het volgende:
Dit staat totaal los van Morsi's beleid, misstappen en of je een hekel aan hem hebt omdat hij Islamist is en jij seculier.
Waarom zijn dat "mongolen"? Dat zijn gewoon kiezers die van een koude kermis zijn thuisgekomen; kiezers die het ware gezicht van de Moslimbroederschap inmiddels hebben ontdekt en zich om die reden massaal van de partij afkeren. En terecht, trouwens.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef Aloulou het volgende:
Die mongolen in Egypte die wel de moslimbroeders stemden in eerste instantie en nu volledig achter de coupe staan dragen geen verantwoordelijkheid....anders hadden ze bij de volgende verkiezingen de MB afgestraft.
De Moslimbroederschap is óók onderdanig aan de democratie, maar was bezig om alle democratische beginselen stukje bij beetje af te breken. Het leger herstelt nu de democratische orde. Er komt een interim-regering en over een half jaar zijn er nieuwe, democratische verkiezingen. Hopelijk dan wél zuiver en zonder omkopingspraktijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef Aloulou het volgende:
Het Egyptische leger is onderdanig aan de democratie en rechtsstaat normaal gesproken....maar in de realiteit een fuckin corrupt en hypocriet instituut. Als Egyptenaren willen dat het leger blijft zoals het is...hun probleem.
De problemen zullen pas ophouden als ze religie van politiek gaan loskoppelen. Kan nog wel een paar decennia duren. Liever een leger aan de macht dan islamisten en moslim-extremisten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:28 schreef Aloulou het volgende:
De coupe zorgt voor een lang blijvende polarisatie en wantrouwen en aangezien de Islamisten en moslimbroeders Egyptenaren zijn en weldegelijk een fundament in die samenleving hebben heb je het probleem niet verholpen maar verergert. De dag dat er een Islamitische partij goed lijkt te gaan doen in de verkiezingen gaat het terecht niet weer slaafs zitten wachten tot het leger en afzet. Dit doet Egypte geen enkel goed. Daarnaast is het leger en de macht die ze hebben een groot probleem.
Waarom? Als Egyptenaren graag Islam en Sharia willen is dat hun goede recht. Dat is toch ook democratie?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
De problemen zullen pas ophouden als ze religie van politiek gaan loskoppelen. Kan nog wel een paar decennia duren. Liever een leger aan de macht dan islamisten en moslim-extremisten.
http://english.alarabiya.(...)oon-source-says.htmlquote:UAE foreign minister to arrive in Egypt Tuesday
United Arab Emirates Foreign Minister Al Nahyan will head a delegation to Cairo on Tuesday morning. The delegation is coming to "show full support to the people of Egypt - political support, economic support," Egypt's foreign ministry spokesman Badr Abdelatty told Reuters by telephone.
The delegation will reportedly meet with the interim president as well as defense minister.
The UAE was one of the first countries to congratulate Egypt following the army’s decision to oust Islamist President Mohammed Mursi – who hails from the Muslim Brotherhood.
UAE Foreign Minister Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan said last week his country is confident that the Egyptian people will be able to overcome the current difficult situation “to reach a safe and prosperous future.”
The UAE foreign minister also said that the Egyptian army proved that it was a “strong shield” and “protector,” which – he added – guarantees the country embraced all components of the people.
Jep. Al-Beltagy, Essam Al Erian, Essam Sultan en Safwat, die moeten ze nog oppakken en heel snel in een cel stoppen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 03:15 schreef rakotto het volgende:
[..]
Blijkbaar wel ja. Een dag van tevoren opgenomen volgens velen?
quote:Journalisten Al Jazeera stappen op vanwege gekleurde berichtgeving
Veel boze journalisten bij de nieuwszender Al Jazeera. Tweeëntwintig journalisten zijn opgestapt omdat de zender bevooroordeeld zou zijn. De journalisten zouden het moeten opnemen voor de oude regering van de Moslimbroederschap.
Dat meldt Gulf News. Presentator Karem Mahmoud zegt dat de Moslimbroeders veel meer aandacht krijgen dan de nieuwe regering van het land, onder meer door het uitzenden van 'extreme toespraken'. De journalisten kregen volgens hem opdracht om veel meer aandacht aan de oude regering te geven.
Al Jazeera staat bekend als een neutrale en objectieve nieuwszender voor de Arabische wereld.
De berichtgeving rond de chaos in Caïro leidt ook tot protesten. Bij de kantoren van Al Jazeera in Caïro zijn bedreigende pamfletten gevonden. Op de briefjes staan bloederige handafdrukken. RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)leurde-berichtgeving
quote:Al Jazeera staat bekend als een neutrale en objectieve nieuwszender voor de Arabische wereld
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:27 schreef Santello het volgende:
Zodra het niet in je straatje valt is het niet objectief en neutraal meer hè
http://rt.com/news/al-jazeera-booed-egypt-morsi-803/quote:Another of those who quit, correspondent Wessam Fadel, told Gulf News that when the protesters celebrated Morsi’s ousting in Cairo, Al-Jazeera aired old footage showing an empty Tahrir Square, claiming it was current.
http://gulfnews.com/news/(...)airo-quits-1.1206719quote:The channel refused to show interviews we had conducted in Tahrir despite the insults we had been subjected to for holding the microphone of Al Jazeera, Fadel posted on his Facebook page.
Zeker de wat meer extremistische interpretatie van de islam - het punt waarbij de islam via de Sharia tot wet wordt gebombardeerd - valt bijzonder moeilijk te verenigen met de basisprincipes van democratie. Dat zien we dan ook in de praktijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waarom? Als Egyptenaren graag Islam en Sharia willen is dat hun goede recht. Dat is toch ook democratie?
Ik kan er echt niet wakker om liggen wat ze daar doen. Ook al worden ze net zo als Saudi Arabie, zal mij een zorg wezen. Moslims worden blij van Sharia.
Ik kijk trouwens graag al-jazeera voor allerhande nieuws.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:27 schreef Santello het volgende:
[..]
Zodra het niet in je straatje valt is het niet objectief en neutraal meer hè
Het past perfect in het plaatje zoals ik dat hierboven heb omschreven.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kijk trouwens graag al-jazeera voor allerhande nieuws.
Maar komop, een nieuwszender die door de emir van Qatar wordt gefinancieerd.. Zodra je slimmer bent dan schoenstrik-niveau, snap je dat zoiets nooit objectief kán zijn.
Om het maar bot te zeggen: dat is niet ons probleem. Wij kunnen onze manier van leven niet opleggen op Egyptenaren en Turken. Die mensen moeten zelf uitvinden wat voor hen werkt. Elke Westerse bemoeienis leidt alleen maar tot weerstand.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Zeker de wat meer extremistische interpretatie van de islam - het punt waarbij de islam via de Sharia tot wet wordt gebombardeerd - valt bijzonder moeilijk te verenigen met de basisprincipes van democratie. Dat zien we dan ook in de praktijk.
Kijk maar naar Turkije, wat zogenaamd het lichtende voorbeeld is van hoe islam en democratie wél samengaan. Je kunt gewoon zien hoe zo'n islamitische partij stukje bij beetje de islam doordrukt, in plaats van scheiding tussen kerk (moskee) en staat.
Ik sta tegenwoordig als radicaal te boek omdat ik fel ageer tegen de islam. Het is niet zozeer de religie zelf waar ik tegen ageer; mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen. Ik ageer tegen de neiging om na verloop van tijd vanzelf steeds extremer en strikter te worden. Het begint met het vergaren van macht en dan langzamerhand volgt de religieuze indoctrine. Stapje voor stapje. Bijvoorbeeld in Turkije, maar dus ook in Egypte, waar de Moslimbroederschap bezig was om het hele land op islamitische leest te schoeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |