Als MB begonnen was zou dat zeker niet terecht zijn. Alsof die voetsoldaten die daar staan ook maar enige invloed hebben op hoe het leger handelt. Die zijn al blij dat ze een baan hebben.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:19 schreef Meki het volgende:
Ook al is MB begonnen wat trouwens een reactie is op de actie van de onrechtvaardige leger is. Egyptische leger kan dan niet iedereen doodschieten inclusief kinderen en vrouwen.
Nee dan heb je nog steeds het recht niet om iedereen neer te knallen. Kinderen en vrouwen hebben er niks te maken gehad en worden zo doodgeschoten door de onrechtvaardige legerquote:Op maandag 8 juli 2013 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wel als er op hun geschoten wordt door gewapende mannen.
Jawel zie de sterren aan zijn schouderzijde.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Geen leger uniform. Geen commandant rang.
Gewapende militairen gaan provoceren is ook niet slim, ze moeten daar weg blijven. Demonstreren kan overal, maar niet tegenover militairen die op hun eigen terrein zijn, wat overigens ook gewoon Egyptenaren zijn die hun werk uitvoeren. Tuurlijk is schieten het laatste redmiddel, maar als je leven in gevaar dreigt te komen kan je zo'n reactie verwachten.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dan heb je nog steeds het recht niet om iedereen neer te knallen. Kinderen en vrouwen hebben er niks te maken gehad en worden zo doodgeschoten door de onrechtvaardige leger
Je moet geen dingen roepen die je niet waar kunt maken. Er is geschoten, er zijn kinderen en vrouwen doodgegaan. Meer weet je gewoon niet. Door wie ze zijn gedood is niet bekend. Het leger heeft dingen gefilmd en zal de beelden vrijgeven.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee dan heb je nog steeds het recht niet om iedereen neer te knallen. Kinderen en vrouwen hebben er niks te maken gehad en worden zo doodgeschoten door de onrechtvaardige leger
Ik baseer mijn informatie op de videos die door de omstanders zijn gemaakt en die ik hier ook postquote:Op maandag 8 juli 2013 23:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je moet geen dingen roepen die je niet waar kunt maken. Er is geschoten, er zijn kinderen en vrouwen doodgegaan. Meer weet je gewoon niet. Door wie ze zijn gedood is niet bekend. Het leger heeft dingen gefilmd en zal de beelden vrijgeven.
Aan de sterren te zien is het een officier ja. Als het uberhaupt een echt uniform is.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel zie de sterren aan zijn schouderzijde.
Natuurlijk jongen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik baseer mijn informatie op de videos die door de omstanders zijn gemaakt en die ik hier ook post
Daarin zie je duidelijk dat leger op onschuldige burgers schiet
Het is mij een raadsel waar jij dat precies ziet. Ik zie soldaten die schieten en weer snel schuilen. En ik zie mensen lopen met stukken metaal in hun handen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik baseer mijn informatie op de videos die door de omstanders zijn gemaakt en die ik hier ook post
Daarin zie je duidelijk dat leger op onschuldige burgers schiet
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
Vond je de doden en gewonden in Turkije ook erg want van dat topic kan ik me eigenlijk geen afkeuring herinneren aan jouw kant.quote:
Alleen extreemrechtse bronnen haal je aan.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:54 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]Moeilijk hè, begrijpend lezen. Moslims niet, moslim broeders wel.
http://tora-yeshua.nl/201(...)allah-de-koranafgod/
http://www.volkskrant.nl/(...)ben-overspeeld.dhtml
http://ejbron.wordpress.c(...)van-18-naar-13-jaar/
http://www.dagelijksestan(...)en-in-egypte-filmpje
Zie ook dit aanrandingsfilmpje van een Christelijke vrouw die door moslimapen in het openbaar wordt aangerand:
https://www.facebook.com/(...)17391&type=2&theater
Elke dode is er een teveel en die betreur ikquote:Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vond je de doden en gewonden in Turkije ook erg want van dat topic kan ik me eigenlijk geen afkeuring herinneren aan jouw kant.
Ga door met het posten van die dode (potentiële) terroristen. Als het zo door in Egypte gaat ga ik nog in Karma geloven.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen extreemrechtse bronnen haal je aan.
Tora josha is van die gekke joodse christelijke pastoor
Ejbron en dagelijkse standaard behoren tot de extreemrechtse bronnen
Amerikaanse duivels willen een burgeroorlog veroorzaken//quote:Op maandag 8 juli 2013 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Elke dode is er een teveel en die betreur ik
Wat Turkije niet deed is op iedere demonstrant, kinderen en vrouwen schieten en geen burgeroorlog riskeren
NOSquote:"Blijf weg uit Egypte"
Toegevoegd: maandag 8 jul 2013, 20:26
Update: maandag 8 jul 2013, 21:05
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Egypte verder aangescherpt. Nederlanders wordt ontraden naar Egypte te gaan. Alleen vakantiebestemmingen aan de Golf van Akaba en de Rode Zee zijn veilig genoeg.
Vanmiddag heeft het ministerie overlegd met de Nederlandse ambassadeur in Egypte, Gerard Steeghs. Aanleiding was het geweld in Caïro, bij de kazerne van de Republikeinse Garde, waarbij vanochtend meer dan vijftig mensen om het leven kwamen.
Uitzondering
Vorige week werd het reisadvies voor Egypte ook aangescherpt. Toen gold voor belangrijke familiebezoeken en zakenreizen nog een uitzondering, licht een woordvoerder toe.
Nederlanders die al in Egypte zijn, moeten zich volgens ambassadeur Steeghs afvragen of hun verblijf nog noodzakelijk is. Nederlanders aan de Rode Zee of de Golf van Akaba wordt geadviseerd waakzaam te zijn.
NOSquote:VS blijft Egypte financieel steunen
Toegevoegd: maandag 8 jul 2013, 21:08
Update: maandag 8 jul 2013, 23:09
De Verenigde Staten blijven de Egyptische strijdkrachten voorlopig nog financieel steunen. "Het is niet in het belang van de VS om het hulpprogramma te schrappen nu president Morsi is afgezet", heeft het Witte Huis laten weten.
De Amerikaanse regering weigert tot dusver de afzetting van Morsi door het leger te betitelen als een coup. Volgens de Amerikaanse wet krijgt een land geen financiële hulp meer als er een militaire staatsgreep heeft plaatsgevonden.
Het Witte Huis gaat de benodigde tijd nemen om de gebeurtenissen in Egypte te beoordelen, liet een woordvoerder weten. Ook weegt mee of de Egyptische autoriteiten erin slagen de democratie te beschermen, zei een woordvoerder.
Geen partij
De woordvoerder benadrukte dat de VS geen partij kiest in het conflict. Jaarlijks ontvangt Egypte 1,5 miljard dollar uit de VS. Het geld gaat grotendeels naar defensie.
Egypte was de hele dag in de ban van de bloedige onlusten van vanochtend bij het gebouw van de Republikeinse Garde. Daarbij kwamen twee officieren en 51 betogers om het leven, vooral aanhangers van Morsi.
Nieuwe betogingen
De Moslimbroederschap, de partij van Morsi, heeft voor morgen nieuwe betogingen aangekondigd. Na het bloedbad vroeg de partij Egyptenaren om in opstand te komen tegen de autoriteiten en het leger. Het hoofdkwartier van de partij is vandaag door militairen gesloten.
Interim-president Mansour heeft laten weten de doden te betreuren; hij gelastte een onderzoek naar de gebeurtenissen.
Een van de belangrijkste Egyptische moslimgeestelijken, Sheik Ahmed el-Tayeb, trekt zich uit protest terug uit het openbare leven. Hij waarschuwde voor een burgeroorlog en riep alle partijen op "hun verantwoordelijkheid te nemen en zich te verzoenen".
NOSquote:Verkiezingen Egypte in februari
Toegevoegd: maandag 8 jul 2013, 23:54
Update: dinsdag 9 jul 2013, 00:09
De Egyptische interim-president Mansour heeft vanavond in een decreet de weg naar nieuwe verkiezingen geschetst.
De verkiezingen voor een nieuw parlement worden waarschijnlijk in februari gehouden. Kort daarna wordt een nieuwe president gekozen.
De nieuwe verkiezingen zijn nodig omdat het leger vorige week president Morsi had afgezet. Ook werd de grondwet opgeschort, die onder Morsi volgens zijn tegenstanders te veel een islamitisch karakter had gekregen.
Grondwet
Volgens het decreet worden de komende vier maanden benut om de grondwet aan te passen. De commissie die dat moet gaan doen, moet binnen vijftien dagen worden gevormd.
Over de nieuwe grondwet wordt vervolgens een referendum gehouden. Zeggen de Egyptenaren in meerderheid 'ja', dan is in de plannen van Mansour de weg vrij voor verkiezingen.
Beelden van gewonde militairen, zojuist nog in het Journaal. Het geweld is zeker niet eenzijdig geweest. Die moslim-fundamentalisten zijn zo doortrapt als de pest om het slachtoffer uit te hangen en de andere partij in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit laat totaal niet zien wie er is begonnen met schieten. En dat is nu juist cruciaal.
Verder staat er iets flink in de fik; ben benieuwd hoe dat gekomen is, maar lijkt me molotov cocktails. Gezien het leger munitie en traangas gebruikt, kan dat niet door het leger zijn.
Het is wel schrijnend hoe makkelijk bepaalde moslims zichzelf laten misleiden en voorliegen door extremisten. Maar goed, Meki kunnen we onderhand tot de extremisten rekenen. Hij steunt namelijk ook de salafisten die de Syrische opstand hebben gekaapt en die een islamitische staat willen stichten. Het steunen van de moslimextremisten in Egypte - zij die op zeer dubieuze en oneigenlijke wijze de afgelopen tijd hun invloed hebben uitgebreid - past daar perfect bij.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:21 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Geen leger uniform. Geen commandant rang.
We zullen de Volkskrant even bellen om door te geven dat jij ze "extreem-rechts" vindt.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen extreemrechtse bronnen haal je aan.
Tora josha is van die gekke joodse christelijke pastoor
Ejbron en dagelijkse standaard behoren tot de extreemrechtse bronnen
Ik een extreminist hahah alleen omdat ik de onschuldige burgers steun in Syrie en MB en Turkije. Ik ben voor Erdogan , Mursi en rebellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wel schrijnend hoe makkelijk bepaalde moslims zichzelf laten misleiden en voorliegen door extremisten. Maar goed, Meki kunnen we onderhand tot de extremisten rekenen. Hij steunt namelijk ook de salafisten die de Syrische opstand hebben gekaapt en die een islamitische staat willen stichten. Het steunen van de moslimextremisten in Egypte - zij die op zeer dubieuze en oneigenlijke wijze de afgelopen tijd hun invloed hebben uitgebreid - past daar perfect bij.
In Syrië is de strijd van burgers tegen Assad allang gekaapt door moslimextremisten, die uit zijn op de stichting van een islamitische staat op basis van de Sharia. Dubieus jihad-volk van haatzaaiclubjes als Sharia4Belgium is afgereisd om daar mee te vechten. Mensen worden daar door de "opstandelingen" vermoord om het simpele feit dat ze sjiiet zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik een extreminist hahah alleen omdat ik de onschuldige burgers steun in Syrie en MB en Turkije. Ik ben voor Erdogan , Mursi en rebellen.
Ik ben geen extreminist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |