http://www.teambelkin.com(...)ollowing-stage--1078TDF: REACTIES NA ETAPPE 13
Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.
Lars Boom“We hebben vandaag optimaal geprofiteerd van het feit dat de ploegleiding heel veel ritten, waaronder deze, heeft verkend. Weerplaza heeft ons in de voorbereiding op de etappe heel specifiek op de hoogte gehouden over de wind daar en dat was ideaal. Alle details klopten. De sfeer in de ploeg is heel goed.”
Laurens ten Dam“In de finale had ik al het idee dat de mannen van Saxo-Tinkoff wat van plan waren. Ze hadden niet veel gedaan tot dan toe. Toen ze aangingen riep ik direct naar Bauke en daardoor waren wij als eersten mee. De eerste kilometer was heel zwaar, maar toen het achter ons brak wist ik dat we goed zaten. Het is super dat we tijd pakken op Froome en allebei een plekje stijgen. Dat komt ook door de goede voorbereiding.”
Robert Gesink“Ik heb hard gewerkt voor Bauke en Laurens, maar na 120 kilometer was ik op. Met het oog op de bergen voel ik me echt goed. Ik hoop op mijn terrein wat voor de jongens te kunnen betekenen. We gaan het zien.”
Tom Leezer“Dit was een pittig dagje. Er kwam weinig tactiek bij kijken, het was gewoon constant rammen. Er was weinig stress, maar het was wel heel pijnlijk. Het was een kwestie van initiatief nemen en zorgen dat je in de goede waaier zit en dat hebben we gedaan.”
Bauke Mollema“We hebben echt geweldige zaken gedaan. Laurens en ik eindigen in de eerste groep, maar zonder de jongens hadden we het niet gekund. Ze hebben super werk geleverd. Ze hebben ons de hele dag van voren gehouden en op het einde betaalde het zich uit. Voordat Valverde lek reed, zaten we al aan de kop van het peloton. We wilden het op dat punt sowieso al op de kant gooien. Laten hoorden we dat hij pech had gehad. De minuut die we pakken op Froome en de rest is heel mooi meegenomen. Het zag er allemaal al goed uit, maar het begint er alleen maar beter uit te zien.”
Lars Petter Nordhaug“Ik heb de hele dag op kop gereden, maar op 25 à 30 kilometer voor de finish was ik op. Niet gek, want als je hard werkt, moet je een keer moe worden, maar ik ben heel blij dat ik heb kunnen helpen.”
Bram Tankink“Ons plannetje heeft schitterend uitgepakt. We weten uit ervaring dat je initiatief moet nemen in een etappe als deze, want anders loop je achter de feiten aan. Door de verkenning van de ploegleiding wisten we precies waar de belangrijke punten op het parcours lagen. Daarnaast zijn we super gecoacht door de ploegleiders tijdens de rit, daar valt of staat een waaierkoers mee.”
Sep Vanmarcke“Een prachtige dag. Alles is perfect verlopen. Vanaf de start zaten we klaar en hebben we gezorgd dat we van voren zaten. Je kunt je voorstellen dat de sfeer in de ploeg nu top is. Iedereen is kapot maar ook vol energie. Het kan niet beter.”
Maarten Wynants“Het was de hele dag oorlog, maar we hebben het super gedaan als team. Op de juiste plekken zaten we van voren en we zijn altijd blijven meerijden. Je ziet dat het loont, want een paar favorieten zijn er tussenuit gevallen.”
Merijn Zeeman“Dit was een heel leuk dagje. We hadden alles tot in de puntjes voorbereid. Aan de hand van onze informatie over het parcours en het weer hebben de jongens besloten om aan te vallen en dat hebben ze fantastisch gedaan. In de auto hebben we ze continu van actuele informatie voorzien en ik denk dat we als team prachtig werk hebben geleverd. Weerplaza heeft ons gisteravond van uitstekende up-to-date informatie voorzien en samen met de parcourskennis en de kracht van de renners hebben we een goed resultaat neergezet.”