onzinquote:Op zondag 7 juli 2013 21:06 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Dat clownen hoort bij zijn vechtstijl, als hij dat niet deed was hij nooit zo ver gekomen. Juist door dat taunten en clownen van hem zet hij z'n tegenstanders vaak op het verkeerde been waarmee hij match op match won.
Dit was zijn 11e defensequote:Op zondag 7 juli 2013 21:17 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Hij leek er idd gewoon geen zin meer in te hebben. Wat waren zijn records/stats?
Bijna 7 jaar niet verloren, hoe lang champ en title defenses enzo?
Dat ie het heeft weggegeven geloof ik niks van, hij werd gewoon cocky en overconfident en probeerde Weidman te clownen net als dat hij met Okami, Maia, Griffin, Bonnar etc heeft gedaan. Weidman hield echter de druk er op en verraste hem compleet met die left, right, right, left combo ipv left/right/left/ring die Anderson verwachte en normaal altijd kinderlijk eenvoudig dodged.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:49 schreef Tazmaniac het volgende:
Dana kan schreeuwen wat hij wil, misschien heeft hij er persoonlijk niks mee te maken en misschien
is fixed niet het goede woord, maar Anderson Silva heeft dit gevecht weggegeven. No doubt about it!!
Hij zegt het letterlijk in bovenstaand filmpje. ALLES wijst erop dat hij er gewoon geen zin meer in had om de champion te zijn. Bewuste moment vanaf 5:20
Dit is gewoon bullshit en is slecht voor de sport.
Het één sluit het ander niet uit. Het kan ook zijn dat hij het uitlokte. Misschien wilde hij gewoon geen champ meer zijn en met die druk moeten leven.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:20 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Dat ie het heeft weggegeven geloof ik niks van, hij werd gewoon cocky en overconfident en probeerde Weidman te clownen net als dat hij met Okami, Maia, Griffin, Bonnar etc heeft gedaan.
quote:Op zondag 7 juli 2013 21:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
Conspiracies, conspiracies everywhere.
Dat was sarcastisch hoorquote:Op zondag 7 juli 2013 20:49 schreef Tazmaniac het volgende:
Dana kan schreeuwen wat hij wil, misschien heeft hij er persoonlijk niks mee te maken en misschien
is fixed niet het goede woord, maar Anderson Silva heeft dit gevecht weggegeven. No doubt about it!!
Hij zegt het letterlijk in bovenstaand filmpje. ALLES wijst erop dat hij er gewoon geen zin meer in had om de champion te zijn. Bewuste moment vanaf 5:20
Dit is gewoon bullshit en is slecht voor de sport.
Maar dan had hij wel een sub weggeven waarbij hij snel kon tappen en geen schade op liep.. Zo hard geTKO'd worden .. daar kies je niet snel voor.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Het kan ook zijn dat hij het uitlokte. Misschien wilde hij gewoon geen champ meer zijn en met die druk moeten leven.
die naam alleen alquote:
http://www.reddit.com/r/M(...)va_vs_chris_weidman/quote:Op maandag 8 juli 2013 01:01 schreef Dallas-Green het volgende:
Ik gaf Weidman van te voren wel een kleine kans tegen Anderson. Toen Silva begon te "clownen" was ik er echter van overtuigd dat Silva ging winnen. Zelfs toen hij met naar boven gerolde ogen met zijn hoofd de vloer raakte dacht ik nog dat hij aan het "clownen" was.
Wat een verassing! Had het echt niet gedacht. Helemaal niet meer na dat Silva elke stoot van zijn tegenstander weer simpel leek te ontwijken.
Ik hoop wel echt op een rematch. Kan mij niet voorstellen dat Silva zich dan weer zo laat verassen.
anders kijk je even de eerste 5 partijen terug toen hij de belt had.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/M(...)va_vs_chris_weidman/
Ik dacht er eerst net zo over maar na het lezen van dit topic en het filmpje nog eens bekeken te hebben denk ik dat Silva ook een rematch gaat verliezen.
Komt erop neer dat:
- Silva heeft geen reach advantage meer
- op de grond wordt hij door worstelaars afgemaakt (zie ronde 1 en Sonnen)
- staande als hij z'n handen hoog houdt om z'n gezicht te beschermen dan wordt hij weer kwetsbaar voor wrestler takedowns.
- Weidman trapt niet in z'n handen laag houden (anti takedown) + clowning en doet alleen maar single strikes die niet gecountered kunnen worden.
Tip: speel de partij via VLC Player op slowmotion (40% ofzo) af zonder geluid, met ALT + pijltje links kan je 10 seconden terugspringen:
Je ziet dat Silva er alles aan doet om Weidman in de val te lokken zodat hij kan counterstriken maar dat Weidman alleen maar single strikes geeft die niet te counteren zijn en dat Silva steeds gefrustreerder raakt en nog meer gaat clownen/uitlokken.
Als Silva in een rematch het 'serieus' neemt en z'n handen omhoog brengt om z'n gezicht te beschermen dan kan hij z'n matrix moves niet meer doen en zijn z'n handen te hoog voor anti takedown underhooks.
Dat was een heel ander tijdperk, hij is nu ingehaald door de 'nieuwe lichting'quote:Op maandag 8 juli 2013 02:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders kijk je even de eerste 5 partijen terug toen hij de belt had.
oftewel, je hebt ze niet gezienquote:Op maandag 8 juli 2013 02:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat was een heel ander tijdperk, hij is nu ingehaald door de 'nieuwe lichting'
Ik heb ze waarschijnlijk heel lang geleden gezien en ze zitten vast ergens nog op een dvd/harddisk maar niet direct nadat je gepost had nee.quote:
Maar ik lees graag jouw analyse daaroverquote:anders kijk je even de eerste 5 partijen terug toen hij de belt had.
gewoon een muay thai clinic van Silvaquote:Op maandag 8 juli 2013 03:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb ze waarschijnlijk heel lang geleden gezien en ze zitten vast ergens nog op een dvd/harddisk maar niet direct nadat je gepost had nee.
[..]
Maar ik lees graag jouw analyse daarover
Gaat niet lukken zoals we in z'n partijen met Chael Sonnen hebben gezien.quote:
quote:Op maandag 8 juli 2013 04:38 schreef Nober het volgende:
Silva kan niet eens verdedigen, denk dat Struve nog een betere verdediging heeft, wel goed dat hij eindelijk een tegenstander van formaat kreeg...
Hij zag em wel degelijk aankomen maar hij koos ervoor om de klap op te vangen met het respect van een kleuter.quote:Op maandag 8 juli 2013 04:49 schreef Broempoe het volgende:
...omdat hij toevallig een klap flush op z'n kin krijgt die hij niet ziet aankomen...
Gast, alsjeblieft.. Ik weet dat het trendy is om complottheorieën te verzinnen (of in dit geval: van Sherdog te trekken) als iets onwaarschijnlijks gebeurt, maar probeer op zijn minst een beetje objectief te kijken.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:44 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
[..]
Hij zag em wel degelijk aankomen maar hij koos ervoor om de klap op te vangen met het respect van een kleuter.
Zoals Joe Rogan het mooi kon verwoorden: Silva koos ervoor om de last die hij al die jaren gedragen heeft als Champion, van zijn schouders te laten vallen, en "the new breed" een kans te geven.
Ja, man hij heeft evoor gekozen om zijn titel weg te geven. Welke champ zou dat nou niet doen?quote:Op maandag 8 juli 2013 08:44 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
[..]
Hij zag em wel degelijk aankomen maar hij koos ervoor om de klap op te vangen met het respect van een kleuter.
Zoals Joe Rogan het mooi kon verwoorden: Silva koos ervoor om de last die hij al die jaren gedragen heeft als Champion, van zijn schouders te laten vallen, en "the new breed" een kans te geven.
Hoe objectief moet ik iets bekijken als iemand met zijn handen omlaag loopt te clownen, en zelfs loopt te faken dat hij stunned is na een hoek van Weidman.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Bewust NAAR EEN STOOT TOE bewegen met je kin, als juist het meebewegen met stoten zo'n significant onderdeel van je tactiek is, is GEEN bewuste keuzes.
Het is moeilijk te lezen, en makkelijk om woorden te verdraaien, blijkbaar.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:08 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Hoe objectief moet ik iets bekijken als iemand met zijn handen omlaag loopt te clownen, en zelfs loopt te faken dat hij stunned is na een hoek van Weidman.
Dat noem jij geen bewuste keuze? De keuze was er in ieder geval om niet het respect te tonen naar Weidman, wat "misschien" gepaard is gegaan met de keuze dat Silva het niet erg vind om zijn titel af te staan. Die gast heeft geld genoeg. Naamsbekendheid heeft hij niet meer nodig, hij is al een legend. Ik geef hem groot gelijk om het nu eens lekker rustig aan te gaan doen.
Dat het op deze manier heeft moeten gebeuren...? tsja. Anderson knows best.
Heeft niets met lezen of woorden te verdraaien te maken. Hoe vaak heb ik Anderson in de eerste en tweede rondes klappen zien opvangen, met zijn handen omlaag en met een grijns op zijn kop van: Toe maar jongen, geef nog maar een klap. Het doet me niets... Hoe kan zoiets NIET bewust zijn?quote:Op maandag 8 juli 2013 10:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is moeilijk te lezen, en makkelijk om woorden te verdraaien, blijkbaar.
Hij liep inderdaad bewust te clownen. Wat hij NIET bewust deed, is de klap opvangen die hem naar de vlakte stuurde.
Oke, terug naar mijn eerste reactie: kijk het nog eens objectief terug. Meebewegen met stoten is NIET hetzelfde als met je kin naar een hoek toe bewegen. Dat Anderson aan het clownen was en af en toe een tik bewust liet connecten, betekent NIET dat hij de knockout punch bewust opving.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:55 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Heeft niets met lezen of woorden te verdraaien te maken. Hoe vaak heb ik Anderson in de eerste en tweede rondes klappen zien opvangen, met zijn handen omlaag en met een grijns op zijn kop van: Toe maar jongen, geef nog maar een klap. Het doet me niets... Hoe kan zoiets NIET bewust zijn?
Dat is lastig, maar ik ga het straks nog maar eens proberen.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, terug naar mijn eerste reactie: kijk het nog eens objectief terug.
Silva heeft een van de beste chins in MMA..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Silva rolt altijd mee met punches en nu kon hij niet verder achteruit en kreeg hij hem er vol op. Silva heeft nooit een heel erg goede chin gehad want zelfs Sonnen rockte hem. He got caught deal with it. Toch denk ik dat Silva Weidman af zou slachten in een rematch want hij domineerde weer ouderwets hard tot die flurry
Nee joh hij werd al gerocked door halve klappen van Sonnen. Silva is een meester door de kracht uit klappen te halen daardoor werd hij niet vaak gerockedquote:Op maandag 8 juli 2013 14:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Silva heeft een van de beste chins in MMA..
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee joh hij werd al gerocked door halve klappen van Sonnen. Silva is een meester door de kracht uit klappen te halen daardoor werd hij niet vaak gerocked
Wanneer was dit in zijn carreer?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Glass jaw inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |