Ik denk persoonlijk dat dat getaunt door Silva hem de nek heeft omgedraaid. Die klap die voorafging aan de TKO deed ie alsof het hem wat deed, en dan verlies je gewoon je scherpheid even voor een paar seconden, dat hij daarna die ongelukkige klap ontving wat het einde betekende is dan ook geheel aan zichzelf te verwijten. Heb verder wel genoten van z'n getaunt, maar zoals je kon zien kan het gewoon verkeerd aflopen.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Silva werd ook al door Sonnen gerocked zijn chin is nooit onomstreden geweest.
Ik zat ook in mezelf echt van: wtf, wtf, wtf, wtf, wtfquote:Op zondag 7 juli 2013 14:30 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Weidman
Toen Silva echt TKO bleek te zijn zat ik echt een minuut met open mond naar het scherm te staren
Clay Guida woont in een woonwagen toch?quote:Op zondag 7 juli 2013 14:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Tim Boetsch is juist een baas![]()
Ik twijfel altijd tussen Michael Kuiper en Cub Swanson over wie de grootste tokkie is in de UFC
Ik vind het maar een dikke gast die er stiekem niet heel veel van kan.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Tim Boetsch is juist een baas![]()
Ik twijfel altijd tussen Michael Kuiper en Cub Swanson over wie de grootste tokkie is in de UFC
Maar zijn fights zijn nooit saai en hij laat altijd alles in de kooi achterquote:Op zondag 7 juli 2013 14:49 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ik vind het maar een dikke gast die er stiekem niet heel veel van kan.
Whehe, misschien is het een tokkie, maar wel een talentvolle en snelle tokkie. Die accuracy was echt supernice
Really? Ik vond dit echt een oersaaie vertoningquote:Op zondag 7 juli 2013 14:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar zijn fights zijn nooit saai en hij laat altijd alles in de kooi achter![]()
Cub is ook wel goed maar ik denk dat hij toch ook net te kort komt voor de echte top in de divisie
twitter:ufc twitterde op zondag 07-07-2013 om 07:31:33Dana says the fight cost GSP, Anderson and Jones a lot of money, because all the superfights are now off the table. http://t.co/nvuPUM6Owu reageer retweet
Die superfights komen er toch nooit, allemaal hype. GSP is bang van Andy en Andy is bang van Jones, die bang is van JDS en Cain.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:54 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Dit resultaat heeft overigens wel een negatieve invloed op wat cards zo te zientwitter:ufc twitterde op zondag 07-07-2013 om 07:31:33Dana says the fight cost GSP, Anderson and Jones a lot of money, because all the superfights are now off the table. http://t.co/nvuPUM6Owu reageer retweet
Vond ik dus absoluut niet het geval.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:52 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Really? Ik vond dit echt een oersaaie vertoning
Boetsch deed niets man, op een gegeven moment deed ie letterlijk nietsquote:Op zondag 7 juli 2013 14:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vond ik dus absoluut niet het geval.
Ze mogen wel eens wat sneller gaan straffen voor het vast pakken van de kooi wat heb ik daar toch een hekel aan
En waar kwam dat door?quote:Op zondag 7 juli 2013 15:02 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Boetsch deed niets man, op een gegeven moment deed ie letterlijk niets
Omdat ie dik is en gassed was.quote:
Dik?quote:
Mwah.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dik?wtf gast hij was wel gassed ja maar dat kwam vooral door de pressure van Munoz was gewoon een belachelijk goede performance van hem
Je hebt DMquote:Op zondag 7 juli 2013 15:30 schreef Heer-Snader het volgende:
Ik vroeg het al in vorige topic, maar waarschijnlijk ondergesneeuwd:) Maar is er een mogelijkheid om de prelims ergens terug te kijken?
Ik moet het nog eens zien of er geen rematch komt. Emotioneel moment na zo'n loss en dan neem ik zulke uitspraken altijd met een flinke korrel zoutquote:Op zondag 7 juli 2013 17:17 schreef THEFXR het volgende:
Andy heeft dana wel getrolled met zijn 10 fight deal en nu weigert hij een rematch met weidman, vallen die superfights ook weer in duigen![]()
hij heeft ook al 1 jaar vrij gehad en nog is hij moe en wil hij weer rusten, moe waarvan?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik moet het nog eens zien of er geen rematch komt. Emotioneel moment na zo'n loss en dan neem ik zulke uitspraken altijd met een flinke korrel zout
Nee. Just.. Nee, absoluut niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd of het nu net zoals met Fedor zal gaan, de magie is weg, zijn volgende tegenstanders beseffen nu dat hij ook maar mens is die kan verliezen en iedereen gaat nu Weidman's blauwdruk volgen.
==================
Als Forrest Griffin (die ook een enorme reach heeft) datzelfde Weidman trucje had uitgehaald (links, rechts, rechts backhand, links) dan was die partij misschien heel anders afgelopen.
Die 2e klap, (eerste als Silva opde mat ligt) is echt hard, Silva's kop bounced als een basketbal op het canvasquote:Op zondag 7 juli 2013 15:09 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.reddit.com/r/M(...)hris_weidman/caxexf7
You know what's cool? Jack Slack on "Killing the King" called out Silva exactly on the weakness which Wideman used to get the KO.
When fighting Silva, opponents struggle to hit him, and when they connect, he takes the power away by rolling with strikes. Rolling with a punch means to move in the same direction in order to reduce its impact. In MMA, this should be easier than in boxing because almost all MMA fighters attack by alternating their handsleft-right-left or vice versa.
Boxers often double or even triple up the same hand mid-combination, which makes it difficult for the defender to turn side to side as Silva does.Very few opponents have doubled up punches from one hand against Silva. I am not saying that doubling up would allow a fighter to knock Silva outthere isn't a simple answer to an iron chin. However, there is a reason why elite boxers rarely roll with every punch as effectively as Silva does; boxers are not as predictable and one-note in their offence.
If you watch Weidman, he throws a left , right, right backfist, and left. The right backfist completely throws silva off and the left connects beautifully! The thing with rolling with the punches is that if you roll the wrong way you are going to get fucked up! Wiedman definitely practiced that combination a bunch of times.
Me too man!!quote:Op zondag 7 juli 2013 09:09 schreef Happel het volgende:
Note to self: Niet op Facebook gaan zitten scrollen, voordat je het event hebt gezien.
Silva was nog aardig in controle totdat Weidman zijn kin raakte. Dit was zeau Overeem vs. Bigfoot.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
En toch heb ik een beetje het idee dat het een lucky flurry was
volgens mij was Silva al jaren kwaad op de ufc omdat gsp wel in zijn land mocht knokken en silva niet, hij wilde niet rematchen met sonnen en toen hebben ze beloofd we doen het in jouw land en hij zette zijn krabbel, toen hield de ufc geen woord en was het nooit meer zoals het was.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:58 schreef McNulty het volgende:
[..]
Silva was nog aardig in controle totdat Weidman zijn kin raakte. Dit was zeau Overeem vs. Bigfoot.
Dat clownen hoort bij zijn vechtstijl, als hij dat niet deed was hij nooit zo ver gekomen. Juist door dat taunten en clownen van hem zet hij z'n tegenstanders vaak op het verkeerde been waarmee hij match op match won.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nu dacht ie ik neem dat joch niet serieus en ik ga weer clownen en kreeg klappuh op zijn bek, dus hij maakt er maar een lange vakantie van, ik zie hem die 10 fights niet volmaken.
onzinquote:Op zondag 7 juli 2013 21:06 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Dat clownen hoort bij zijn vechtstijl, als hij dat niet deed was hij nooit zo ver gekomen. Juist door dat taunten en clownen van hem zet hij z'n tegenstanders vaak op het verkeerde been waarmee hij match op match won.
Dit was zijn 11e defensequote:Op zondag 7 juli 2013 21:17 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Hij leek er idd gewoon geen zin meer in te hebben. Wat waren zijn records/stats?
Bijna 7 jaar niet verloren, hoe lang champ en title defenses enzo?
Dat ie het heeft weggegeven geloof ik niks van, hij werd gewoon cocky en overconfident en probeerde Weidman te clownen net als dat hij met Okami, Maia, Griffin, Bonnar etc heeft gedaan. Weidman hield echter de druk er op en verraste hem compleet met die left, right, right, left combo ipv left/right/left/ring die Anderson verwachte en normaal altijd kinderlijk eenvoudig dodged.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:49 schreef Tazmaniac het volgende:
Dana kan schreeuwen wat hij wil, misschien heeft hij er persoonlijk niks mee te maken en misschien
is fixed niet het goede woord, maar Anderson Silva heeft dit gevecht weggegeven. No doubt about it!!
Hij zegt het letterlijk in bovenstaand filmpje. ALLES wijst erop dat hij er gewoon geen zin meer in had om de champion te zijn. Bewuste moment vanaf 5:20
Dit is gewoon bullshit en is slecht voor de sport.
Het één sluit het ander niet uit. Het kan ook zijn dat hij het uitlokte. Misschien wilde hij gewoon geen champ meer zijn en met die druk moeten leven.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:20 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
Dat ie het heeft weggegeven geloof ik niks van, hij werd gewoon cocky en overconfident en probeerde Weidman te clownen net als dat hij met Okami, Maia, Griffin, Bonnar etc heeft gedaan.
quote:Op zondag 7 juli 2013 21:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
Conspiracies, conspiracies everywhere.
Dat was sarcastisch hoorquote:Op zondag 7 juli 2013 20:49 schreef Tazmaniac het volgende:
Dana kan schreeuwen wat hij wil, misschien heeft hij er persoonlijk niks mee te maken en misschien
is fixed niet het goede woord, maar Anderson Silva heeft dit gevecht weggegeven. No doubt about it!!
Hij zegt het letterlijk in bovenstaand filmpje. ALLES wijst erop dat hij er gewoon geen zin meer in had om de champion te zijn. Bewuste moment vanaf 5:20
Dit is gewoon bullshit en is slecht voor de sport.
Maar dan had hij wel een sub weggeven waarbij hij snel kon tappen en geen schade op liep.. Zo hard geTKO'd worden .. daar kies je niet snel voor.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Het kan ook zijn dat hij het uitlokte. Misschien wilde hij gewoon geen champ meer zijn en met die druk moeten leven.
die naam alleen alquote:
http://www.reddit.com/r/M(...)va_vs_chris_weidman/quote:Op maandag 8 juli 2013 01:01 schreef Dallas-Green het volgende:
Ik gaf Weidman van te voren wel een kleine kans tegen Anderson. Toen Silva begon te "clownen" was ik er echter van overtuigd dat Silva ging winnen. Zelfs toen hij met naar boven gerolde ogen met zijn hoofd de vloer raakte dacht ik nog dat hij aan het "clownen" was.
Wat een verassing! Had het echt niet gedacht. Helemaal niet meer na dat Silva elke stoot van zijn tegenstander weer simpel leek te ontwijken.
Ik hoop wel echt op een rematch. Kan mij niet voorstellen dat Silva zich dan weer zo laat verassen.
anders kijk je even de eerste 5 partijen terug toen hij de belt had.quote:Op maandag 8 juli 2013 02:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
http://www.reddit.com/r/M(...)va_vs_chris_weidman/
Ik dacht er eerst net zo over maar na het lezen van dit topic en het filmpje nog eens bekeken te hebben denk ik dat Silva ook een rematch gaat verliezen.
Komt erop neer dat:
- Silva heeft geen reach advantage meer
- op de grond wordt hij door worstelaars afgemaakt (zie ronde 1 en Sonnen)
- staande als hij z'n handen hoog houdt om z'n gezicht te beschermen dan wordt hij weer kwetsbaar voor wrestler takedowns.
- Weidman trapt niet in z'n handen laag houden (anti takedown) + clowning en doet alleen maar single strikes die niet gecountered kunnen worden.
Tip: speel de partij via VLC Player op slowmotion (40% ofzo) af zonder geluid, met ALT + pijltje links kan je 10 seconden terugspringen:
Je ziet dat Silva er alles aan doet om Weidman in de val te lokken zodat hij kan counterstriken maar dat Weidman alleen maar single strikes geeft die niet te counteren zijn en dat Silva steeds gefrustreerder raakt en nog meer gaat clownen/uitlokken.
Als Silva in een rematch het 'serieus' neemt en z'n handen omhoog brengt om z'n gezicht te beschermen dan kan hij z'n matrix moves niet meer doen en zijn z'n handen te hoog voor anti takedown underhooks.
Dat was een heel ander tijdperk, hij is nu ingehaald door de 'nieuwe lichting'quote:Op maandag 8 juli 2013 02:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders kijk je even de eerste 5 partijen terug toen hij de belt had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |