Zelfs de CAPE blijft 0...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:57 schreef Resistor het volgende:
Weer lekker energie sparen voor een mooi onweer![]()
(en zelf een beetje bijkleuren)
Hier in Zeeland was 22 graden voorspeld, het is 25,2 geworden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:29 schreef Greys het volgende:
Heel erg genoten inderdaad vandaag! Zulk weer mag het wel even blijven!
Was wel warmer dan voorspeld geloof ik he?
Hopen dat dat de komende week ook zo is, stiekem een paar graadjes meer...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:09 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier in Zeeland was 22 graden voorspeld, het is 25,2 geworden.
Zeewind is uitgebleven.
Alleen het 'en zelf een beetje bijkleuren' was serieusquote:
In de nacht mag er best wel eens een bui vallen eigenlijkquote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week enkel Donderdag wat minder, verder grote kans op Temperaturen boven de 20. Gemiddeld rond de 20 graden dus, heerlijk
Ook de hoeveelheid neerslag is bijna 0 de komende twee weken.
Er mag zich wel eens een mooie supercel gaan ontwikkelen met dit weer...quote:Op zondag 7 juli 2013 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de nacht mag er best wel eens een bui vallen eigenlijk
Dat zou nog meer bijzonder wezen dan het begin van dit jaar.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:09 schreef roislecxe het volgende:
Dit is echt het allerbeste weer dat er kan zijn. Niet te heet, lekker lang warm 's avonds, droog, zonnig en een klein beetje wind.
Dit mag het van mij tot eind september blijven
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:27 schreef WEST het volgende:
Het mag van mij volgende week wel een graad of 20 zijn en droog. 25 graden is te warm om wandelen.
sommige mensen maken nog wat van hun levenquote:
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:54 schreef Stephan1237 het volgende:
Prima weer inderdaad, niet te warm niet koud
Heerlijk weer de afgelopen dagen inderdaad. Ligt het aan mij komt zo'n stabiele periode weinig voor de laatste jaren?quote:
Ik wandel graag. Gaat er meer om dat het bij 25 graden al te warm zou moeten zijn. Dan zou je in de halve wereld niet meer kunnden wandelen manquote:Op maandag 8 juli 2013 20:43 schreef WEST het volgende:
[..]
sommige mensen maken nog wat van hun leven
Imo 4 meer..quote:Op maandag 8 juli 2013 21:12 schreef Klonk het volgende:
25 is lekker. De 29 die we vandaag in Limburg hadden iets minder. ..
Komt door thermische verschillen overdag. Als het in de middag warm is gaat op veel plekken de lucht vanaf de grond stijgen maar dat lege "gat" wat overblijft aan de grond zuigt weer lucht aan. Dat is dus de wind die je vaak op warme dagen in de middag voelt.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:03 schreef Elan het volgende:
's nachts lijkt het een stuk minder te waaien dan overdag?
Dit. Ik zag eergisteren een weerman die met droge ogen zegde "perfect weer, met meer warmte krijgen we alleen maar nare onweersbuien en dat willen we niet". Beetje vrij vertaald. Ik ben zelf van de wat andere visie. Elke dag warmteonweer. Koele nacht en dan des ochtends weer lekker broeien. Ben ik nu een romanticus?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:51 schreef FoXje het volgende:
Lekker weer, maar een mooie onweersbui is altijd welkom
Het is maar net of je er last van hebt of niet. Als zo'n onweersbui betekent dat er ook hagelstenen als pingpongballen vallen en je auto staat buiten, dan ben je er niet zo blij mee.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:24 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Dit. Ik zag eergisteren een weerman die met droge ogen zegde "perfect weer, met meer warmte krijgen we alleen maar nare onweersbuien en dat willen we niet". Beetje vrij vertaald. Ik ben zelf van de wat andere visie. Elke dag warmteonweer. Koele nacht en dan des ochtends weer lekker broeien. Ben ik nu een romanticus?
Nou denk ik dat het met die pingpongballen hier wel meevalt. Ik verwacht niet meer in mijn stoffelijke leven een hagelsteen ter grootte van een pingpongbal in levende lijve in de Lage Landen te mogen aanschouwen. Tenzij het een diepgevroreren en ingevlogen exemplaar is uit de V.S. ofzo. Maar je hebt een punt, treft noodweer of natuurgeweld je huis en have, dan is het ineens minder leuk.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is maar net of je er last van hebt of niet. Als zo'n onweersbui betekent dat er ook hagelstenen als pingpongballen vallen en je auto staat buiten, dan ben je er niet zo blij mee.
Net als met het Elbehoogwater laatst. Voor mij kwam het neer op 's avonds in opperbeste sfeer zandzakken vullen, en overdag constant online het waterpeil checken en in de lunchpauze de ramptoerist uithangen.Maar schuin tegenover stonden de kelders onder water en was de stroom uitgevallen, dan vergaat de lol toch wel denk ik.
Tijdens mijn vakantie in de Spaanse Pyreneeën (paar jaar geleden) ging het elke dag ergens tegen de avond ongeveer een uur hard waaien.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:09 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Komt door thermische verschillen overdag. Als het in de middag warm is gaat op veel plekken de lucht vanaf de grond stijgen maar dat lege "gat" wat overblijft aan de grond zuigt weer lucht aan. Dat is dus de wind die je vaak op warme dagen in de middag voelt.
In de nacht is dit veel minder omdat de temp verschillen dan niet zo groot zijn.
Hoop dat het nu duidelijk is
Werkt hetzelfde als zeewind.
http://www.classzone.com/(...)ter_no=visualization
Erg duidelijke uitleg ja, bedanktquote:Op maandag 8 juli 2013 22:09 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Komt door thermische verschillen overdag. Als het in de middag warm is gaat op veel plekken de lucht vanaf de grond stijgen maar dat lege "gat" wat overblijft aan de grond zuigt weer lucht aan. Dat is dus de wind die je vaak op warme dagen in de middag voelt.
In de nacht is dit veel minder omdat de temp verschillen dan niet zo groot zijn.
Hoop dat het nu duidelijk is
Werkt hetzelfde als zeewind.
http://www.classzone.com/(...)ter_no=visualization
Van mij mag het zo wekenlang blijven.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:41 schreef pietkanarie het volgende:
Temperatuur is perfect... maar de verwachting dat het de komende twee weken zo blijft vind ik wel saai. Iets meer dynamiek mag ook wel. Gewoon 's nachts een paar stevige regenbuien ofzo (of onweer). Maar dat zit er niet in volgens mij.
Kusje terugquote:
Zaterdag gewoon weer rond de 23 graden hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:34 schreef Twiitch het volgende:
Krijgen we vanaf morgen een dipje? Heb zaterdag een feest maar dan zou het weer redelijk moeten zijn?
Het wordt nog minder ookquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:38 schreef Dven het volgende:
We krijgen stabiel zomerweer hier. Temperaturen gemiddeld dus zo tussen de 28 en 32 graden en enkel zon.
Ik heb dus het vermoeden dat Nederland in ieder geval eventjes een inzinking gaat krijgen, omdat het hier dus weer aan het opleven is. Aangezien het de komende 10 dagen stabiel en gemiddeld lijkt te blijven zal Nederland ook gemiddeld zomerweer krijgen met waarden zo tussen de 20 en 24 graden.
Klopt mijn voorspelling?
Ik wist het! Ik kan gewoon het Nederlandse weer voorspellen op basis van wat er hier gaande isquote:
Heerlijk waren die plaknachten in m'n tentje aan zee...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zelfs 's nachts is het nu heerlijk vertoeven als je slaapt... Niet dat plakkerige klamme gevoel
Het is fantastisch nou hier. Echt een dikke prima. Een klein windje (huis kan lekker doorwaaien), een ruime 25 graden, zonnetje en zeker niet benauwd. Dit moest het elke dag zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wist het! Ik kan gewoon het Nederlandse weer voorspellen op basis van wat er hier gaande is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
voor het weekend zou het inkakken en daarna weer oplevenquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:05 schreef Gwywen het volgende:
Hadden ze dit nou voorspeld? Regen en zwaarbewolkt en zo? Het zou toch twee weken hartstikke mooi weer zijn?![]()
Nou ja, als het zulk weer blijft kan ik vanmiddag wel weer eens Tour de France kijken, daar is met al dat mooie weer ook nog bijna niks van gekomen.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:56 schreef Resistor het volgende:
Rotterdam weer de zomer die ik kenMaar de temperatuur is wel lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Is Duitsland, dus telt niet. Rest van Nederland is grijs en koudquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:29 schreef knep het volgende:
Zonovergoten hier in Limburg, temperatuur alweer boven de 20.
Niet janken, mooi weer in NBquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:32 schreef Djeez het volgende:
Wat een grafweer zeg! Koud, extreem zwaar bewolkt en harde wind! Net of we dit weer niet al het hele jaar hebben gehad. Ik wil de zomer terug!
Hier in Overijssel is het ook niet slecht. Af en toe wat zon bij 20 graden mag je niet slecht noemen.quote:
Hier in Zeeland ook harde wind maar gelukkig wel zon.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:11 schreef Elan het volgende:
Wat waait het weer achterlijk hard en de warmte is ook al weg.
Nee dat niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:31 schreef seasushi het volgende:
[..]
Jij werkt in het brandwondencentrum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |