SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
had je anders verwacht?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:41 schreef OverRated het volgende:
Tempo ligt inderdaad niet zo hoog. Saaie wedstrijd.
vind 'm ook niksquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Kolbeinn heeft ook altijd ruzie met die bal lijkt het wel.
jepquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Kolbeinn heeft ook altijd ruzie met die bal lijkt het wel.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hoesen in de spits voor Kolbeinn a.u.b.
Op site Barca staat het ook niet inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
Op Ajax.nl staat die optie op het tweede seizoen niet.![]()
[ afbeelding ]
klopt, ze hebben optie tot nog een jaar huren, meer nog niet, helaasquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:00 schreef Krunep het volgende:
[..]
klopt, ze hebben optie tot nog een jaar huren, meer nog niet, helaas
Lijkt me ook stug, ze zijn niet helemaal gek bij Barcelona, waarom zouden ze zich binden voor nog een jaar verliesgevende huur.quote:
Op de Spaanse site van Barcelona wel,quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm raar dat Ajax het dan zelf niet meldt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:17 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Op de Spaanse site van Barcelona wel,
quote:
La cesiķn es por una temporada con opciķn a una segunda
Zijn zaakwaarnemer zegt het ook.
En overwinteren in de CLquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Stiggie het volgende:
We gaan gewoon 4 x op rij kampioen worden
omdat we winnen van iemand van de 2de bundesliga?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Stiggie het volgende:
Nee, omdat Frank de Boer er nog steeds is.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
omdat we winnen van iemand van de 2de bundesliga?
Nee Bojan zie ik wel zitten en heb alle vertrouwen in TH .quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Frankieeeeeeeeeeequote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:42 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nee, omdat Frank de Boer er nog steeds is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de prestaties groeien als niet weer de belangrijkste spelers vertrekken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Nee Bojan zie ik wel zitten en heb alle vertrouwen in TH .
Tot nu toe siem en eriksen ook nog in the house. De kans dat Eriksen blijft is ook alleen maar groter geworden.... Zie hem zelf niet naar Liverpool gaan ofzo
Dat is toch wel essentieelquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Nee Bojan zie ik wel zitten en heb alle vertrouwen in TH .
Tot nu toe siem en eriksen ook nog in the house. De kans dat Eriksen blijft is ook alleen maar groter geworden.... Zie hem zelf niet naar Liverpool gaan ofzo
Dat Eriksen blijft bedoel je ? Verwacht het niet, die zal in de laatste weken voor het transferwindow wel vertrekken. Is niet direct op te vangen op de korte termijn, wel veel kandidaten om de plek in te vullen (ook Duarte zal dan wel komen).quote:
Het zou mooi zijn als we nu eens eindelijk gewoon al in speelronde 29 kampioen zijn ofzoquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Stiggie het volgende:
De dubbel winnen zou ook wel eens een keer leuk zijn. En overwinteren in de CL natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als we nu eens eindelijk gewoon al in speelronde 29 kampioen zijn ofzo
Ik geef vrij weinig om de beker, al is elke prijs natuurlijk meegenomen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De dubbel winnen zou ook wel eens een keer leuk zijn. En overwinteren in de CL natuurlijk.
Ja maar beker is natuurlijk wel leuk in combinatie met de titelquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geef vrij weinig om de beker, al is elke prijs natuurlijk meegenomen.
Overwinteren in de CL vind ik wel heel belangrijk ja.
Om nu te zeggen dat je kampioen wordt wel ja, zonder hem wordt het toch weer (enorm) aanpassenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat Eriksen blijft bedoel je ? Verwacht het niet, die zal in de laatste weken voor het transferwindow wel vertrekken. Is niet direct op te vangen op de korte termijn, wel veel kandidaten om de plek in te vullen (ook Duarte zal dan wel komen).
Dat valt niet te ontkennen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:33 schreef Tyron het volgende:
We mogen best constateren dat Ajax zonder Eriksen een klasse minder is.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:08 schreef j0rdiiii het volgende:
Sigthorsson, hahaha.![]()
Hoesen is de beste spits van Ajax.
Dat jij deze vraag stelt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bronquote:Barcelona, AS Roma, AC Milan, Ajax. Het is niet bepaald de route die Bojan Krkic voor ogen had toen hij in september 2007 de jongste Barįa-debutant aller tijden in competitieverband werd. Slechts negentien dagen na zijn zeventiende verjaardag maakte de kleine vleugelaanvaller zijn opwachting in het elftal van trainer Frank Rijkaard.
De Amsterdammer had met Bojan en de Mexicaan Giovani Dos Santos twee supertalenten vanuit Barcelona B overgeheveld. In een periode dat Samuel Eto'o veelvuldig geblesseerd was, de mythe-Ronaldinho op zijn einde liep en nieuwkomer Thierry Henry evenmin uit de verf kwam, behoorden zij in 2007/08 zowaar lange tijd tot de spelers met de meeste speeltijd in Camp Nou.
'Bojan kan gezien zijn achtergrond de Raúl van Barcelona worden. De club doet er alles aan hem te behouden', vertelde Jeffrey Hoogervorst dat seizoen aan Voetbal International over de kersverse Ajax-aanwinst. De Amsterdamse verdediger was ploeggenoot van Bojan bij Barcelona B in 2006/07, het seizoen vķķr diens overstap naar de A-selectie.
'Bijna heel dat jaar stond Barįa B laatste in de Segunda Divisiķn. Toch staken Bojan en Giovani er met kop en schouders boven uit. Voor mij is het heel logisch dat Bojan vervolgens naar de A-selectie overstapte. Ik leerde hem kennen als een heel simpele normale jongen die voor honderd procent voor het voetbal leeft. Giovani had misschien net iets meer talent, maar iedereen was in de ban van Bojan. De doorbraak van een Catalaanse aanvaller kan niemand zich meer bij Barcelona heugen, terwijl hij echt het troetelkind van de komende decennia kon worden...'
In april 2007 nam Frankrijk Rijkaard de slechts 1.70 meter lange Bojan voor de eerste keer mee met het eerste elftal voor een oefentrip naar Egypte. Zijn debuut in het duel met Al-Alhy (4-0 zege) luisterde Bojan op met een doelpunt. Bij toeval droeg de tiener die avond het shirt met rugnummer 14, een zoals bekend in Catalonië en omstreken magisch getal. 'Een mooier debuut kon ik me niet wensen', sprak Bojan na afloop.
Als zoon van een Servische vader en Catalaanse moeder trad de aanvaller in 1999, op zijn negende, toe tot Barįa's befaamde jeugdopleiding. Zijn vader, Bojan senior, was voormalig international van Joegoslavië. In de jaren tachtig voetbalde hij voor Rode Ster Belgrado en OFK Belgrado. Tijdens zijn zeven seizoenen durende opleiding scoorde Bojan Krkic junior volgens de overlevering welgeteld 889 keer voor de diverse Barįa-teams. Het bleek de basis te zijn voor een sterk debuutseizoen in de hoofdmacht waarin Bojan diverse records brak.
'Bojan houdt echt van voetballen', vervolgde Hoogervorst. 'Trainen vindt-ie geweldig. En het maakt hem niet uit of hij met de A1 of het tweede speelt, ķf met het eerste in de Champions League. Zelfs in een training heeft hij áltijd zin. Als lid van de A-selectie kwam Bojan nog vaak kijken bij zijn oude maatjes van het tweede. Daaruit blijkt dat die jongen altijd goede en stabiele begeleiding heeft gehad.'
Giovani vertrok al na één jaar bij Barcelona en zou het nergens meer echt waarmaken. Ook het voor Bojan persoonlijk uitstekende debuutseizoen met 31 competitie-, acht beker- en negen Champions League-duels (twaalf goals) én een nominatie voor de voorlopige Spaanse selectie voor Euro 2008, zou géén vervolg krijgen. Na de dramatische derde plaats voor Barcelona in de competitie werd Rijkaard ontslagen en vervangen door Pep Guardiola. Uitgerekend hij zag het níét in Krkic zitten, waarna Pedro doorbrak als rechterspits van Barcelona.
Het verhaal gaat dat Bojan in 2007/08 - inmiddels zat hij al geregeld bij de A-selectie - een keer zou hebben geweigerd te voetballen voor Barcelona B. Guardiola, de toenmalige tweede-elftalcoach, zou hem dat zeer kwalijk hebben genomen. Uiteindelijk eindigden vier seizoenen bij Barįa's hoofdmacht in 2011 in mineur. De eens zo beloftevolle aanvaller kwam almaar minder aan bod. Over zijn enige interland, het duel met Armenië in september 2008, wordt zelden nog gesproken.
Al blijkt nu dat Bojan behoort tot de grote groep talenten die voor Barįa 1 zowel fysiek als tactisch net te kort komen. Anders is niet te verklaren dat hij op huurbasis bij zowel AS Roma als AC Milan weinig aan de aftrap stond. Tussendoor, in de zomer van 2012, nam Bojan Krkic senior zelf contact op met trainer Ronald Koeman of Feyenoord geen optie was. Een jaar later gaat Bojan zijn loopbaan alsnog in Nederland nieuw leven proberen in te blazen. Op pas 22-jarige leeftijd geen onmogelijke klus. Maar makkelijker is het zeker niet geworden.
omdat de vaste rugnummers nog niet bekend zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Waarom speelde ze zonder namen op het shirt vandaag?
Oefenwedstrijd. Waren ook geen officiële rugnummers, die waren allemaal positiegebonden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Topquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
omdat de vaste rugnummers nog niet bekend zijn.
speeldenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Mwoah ik had liever gezien dat ze een rechtsvoor hadden gekocht maar denk dat ze veel vertrouwen hebben in Sana en Melegquote:
Noem eens een goede haalbare rechtsbuiten danquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mwoah ik had liever gezien dat ze een rechtsvoor hadden gekocht maar denk dat ze veel vertrouwen hebben in Sana en Meleg
Dat is mijn taak toch niet of welquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:42 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Noem eens een goede haalbare rechtsbuiten dan
Toch willen we even dat je er één noemt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is mijn taak toch niet of wel
Nou was ik niet helemaal serieus maar waarom diequote:
Past niet bij Ajax. Is een vrij dominante speler in de kleedkamer. In het boek van Vd Meyde (Die ik geloof in deze) komt het autoritaire gedrag van Affelay erg naar voren.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou was ik niet helemaal serieus maar waarom die?
Een fitte Afellay is voor elke club in de eredivisie een absolute aanwinst en een van de beste spelers in de competitie
De Afellay die 'Helemaal niets in Amsterdam' zong tijdens een huldiging voor het kampioenschap?quote:Op zondag 7 juli 2013 00:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou was ik niet helemaal serieus maar waarom die?
Een fitte Afellay is voor elke club in de eredivisie een absolute aanwinst en een van de beste spelers in de competitie
Daar geef ik werkelijk helemaal niets om ik wil gewoon goede spelers bij Ajax zien.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:31 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
De Afellay die 'Helemaal niets in Amsterdam' zong tijdens een huldiging voor het kampioenschap?
De Afellay die dit flikte bij Vertonghen:
...en dit bij Enoh:
Afellay is echt een verschrikkelijk naar en vervelend mannetje. Hoef ik nooit bij Ajax te zien.
Spreek voor jezelf aub.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ach zodra hij een mooie goal maakt zou iedereen voor hem juichen supporters van een voetbalclub zijn de meest wispelturige figuren in de wereld.
quote:Op zondag 7 juli 2013 00:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar geef ik werkelijk helemaal niets om ik wil gewoon goede spelers bij Ajax zien.
Je hebt ook nog zoiets als teamprocessen. Zo'n Afellay gaat dat zeker verstoren met zijn arrogante gedrag. Net zoals El Hamdaoui deed. Het is niet voor niks dat Ajax ook streng selecteert op karakters van spelers. Misschien is Maher daarom niet gekomen.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Want het is raar dat ik kwaliteit boven een achterlijke actie verkies?
Dit is al heel wat anders dan een speler afzeiken omdat hij een keertje niet zo leuk deed tegen Ajax zoals de meeste doen.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je hebt ook nog zoiets als teamprocessen. Zo'n Afellay gaat dat zeker verstoren met zijn arrogante gedrag. Net zoals El Hamdaoui deed. Het is niet voor niks dat Ajax ook streng selecteert op karakters van spelers. Misschien is Maher daarom niet gekomen.
Ik vind dat zeker wel een voorwaarde hoor. En was niet een keertje, maar gewoon meerdere keren. Zo'n jongen moet je gewoon niet bij Ajax willen.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is al heel wat anders dan een speler afzeiken omdat hij een keertje niet zo leuk deed tegen Ajax zoals de meeste doen.
Dus dan moet je maar naar de supporters luisteren? Of moet je naar kwaliteit kijken van een speler en of die wat toevoegen aan je selectie? Ik denk dat iedereen al dat negatieve gedoe vergeet zodra hij goed presteert zo werkt het nou eenmaal met voetbal supporters.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind dat zeker wel een voorwaarde hoor. En was niet een keertje, maar gewoon meerdere keren. Zo'n jongen moet je gewoon niet bij Ajax willen.
Dan moet je weer kijken naar wat ik net zei, of hij goed in de spelersgroep past. En dat doet hij niet als ik die verhalen hoor dat hij zichzelf helemaal geweldig vindt. En ik denk niet dat iedereen er zo makkelijk over denkt hoor. Ook niet als hij presteert.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus dan moet je maar naar de supporters luisteren? Of moet je naar kwaliteit kijken van een speler en of die wat toevoegen aan je selectie? Ik denk dat iedereen al dat negatieve gedoe vergeet zodra hij goed presteert zo werkt het nou eenmaal met voetbal supporters.
Kijk maar naar de zaak Maher 75% van de supporters waren voor de komst van Maher en nu zegt bijna iedereen dat hij het niet waard was en dat ze blij zijn dat hij niet is gekomen.
Het zijn verhalen inderdaad dat Afellay arrogant is maar dat wil nog niet zeggen dat het ook kloptquote:Op zondag 7 juli 2013 01:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan moet je weer kijken naar wat ik net zei, of hij goed in de spelersgroep past. En dat doet hij niet als ik die verhalen hoor dat hij zichzelf helemaal geweldig vindt. En ik denk niet dat iedereen er zo makkelijk over denkt hoor. Ook niet als hij presteert.
De zaak Maher heb je wel gelijk in, dat vind ik nog steeds apart op dit forum.
Nou als het uit meerdere hoeken komt dat hij zo is, geloof ik het wel hoor.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het zijn verhalen inderdaad dat Afellay arrogant is maar dat wil nog niet zeggen dat het ook klopt.
Niet iedereen zal er zo makkelijk over denken maar 95% van de mensen wel zo zijn voetbalsupporters nou eenmaal.
En er zijn ook genoeg verhalen dat Afellay een bescheiden jonge is wie geloof je dan?quote:Op zondag 7 juli 2013 01:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nou als het uit meerdere hoeken komt dat hij zo is, geloof ik het wel hoor.
Maarja zal best, niet dat Ajax ook maar enige interesse in Afellay heeft gelukkig.
Ik geloof wel dat het een arrogant jochie is.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En er zijn ook genoeg verhalen dat Afellay een bescheiden jonge is wie geloof je dan?
Het was ook totaal geen serieuze opmerking van mij
Fischer is ook een arrogant mannetje en dat vinden we allemaal prachtigquote:Op zondag 7 juli 2013 01:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat het een arrogant jochie is.Maar hij is gewoon een van de voetballers waar ik de pest op heb.
Er zit een verschil in of je gewoon veel zelfvertrouwen hebt, maar in de groep past, of dat je in de spelersgroep met dedain op iedereen neerkijkt.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Fischer is ook een arrogant mannetje en dat vinden we allemaal prachtig
Waarom heb jij het steeds over 'iedereen' en 'allemaal'?quote:Op zondag 7 juli 2013 01:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Fischer is ook een arrogant mannetje en dat vinden we allemaal prachtig
En dat zou al direct niet kunnen met Afellay?quote:Op zondag 7 juli 2013 01:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er zit een verschil in of je gewoon veel zelfvertrouwen hebt, maar in de groep past, of dat je in de spelersgroep met dedain op iedereen neerkijkt.
Omdat ik nog nooit iemand heb horen zeggen dat Fischer maar eens een beetje bescheiden moet doen bijvoorbeeldquote:Op zondag 7 juli 2013 01:27 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Waarom heb jij het steeds over 'iedereen' en 'allemaal'?
Als ik de verhalen zo hoorde niet nee.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En dat zou al direct niet kunnen met Afellay?
Ik heb hem dan ook niet genoemd als serieuze optiequote:Op zondag 7 juli 2013 01:28 schreef The_Groove het volgende:
Kap is met deze zinloze discussie.
Afellay komt niet.
Ik heb het toch niet alleen tegen jou?quote:Op zondag 7 juli 2013 01:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb hem dan ook niet genoemd als serieuze optie
Fischer heeft gewoon bravoure en bluf. Dat is niet erg hoor. Iets anders als dat hij arrogant is en zich beter voelt dan anderen. Dat gevoel heb ik totaal niet bij Fischer.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Omdat ik nog nooit iemand heb horen zeggen dat Fischer maar eens een beetje bescheiden moet doen bijvoorbeeld
Denk dat je wel een beetje door je Ajax bril kijkt. Als hij voor PSV had gespeeld dan had je een absolute hekel aan hem gehad waarschijnlijkquote:Op zondag 7 juli 2013 01:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Fischer heeft gewoon bravoure en bluf. Dat is niet erg hoor. Iets anders als dat hij arrogant is en zich beter voelt dan anderen. Dat gevoel heb ik totaal niet bij Fischer.
Ik denk wel dat ik dat bij Suarez had gehad als hij voor PSV had gespeeld. Maar met bravoure is niet zoveel mis lijkt mij. Ik vind het ook niet erg als een PSV'er of Feyenoorder met bravoure en durf speelt. Als het maar niet doorslaat naar arrogantie of naar gedrag.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Denk dat je wel een beetje door je Ajax bril kijkt. Als hij voor PSV had gespeeld dan had je een absolute hekel aan hem gehad waarschijnlijk
Een van de weinige verstandige dingen die je hebt gezegd op FOK dit.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:53 schreef GGMM het volgende:
Ajacieden die Afellay willen zijn niet goed bij hun hoofd.
Ja, samen met 'Hoesen is beter dan Sigthķrsson.'quote:Op zondag 7 juli 2013 01:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Een van de weinige verstandige dingen die je hebt gezegd op FOK dit.
Krijg aidsquote:Op zondag 7 juli 2013 01:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, samen met 'Hoesen is beter dan Sigthķrsson.'
Als je niet snapt waarom Ajacieden Affellay(of hoe je zijn naam ook schrijft) niet in ons shirt willen zien, dan snap je er gewoon he-le-maal niets van. Dan heb je geen bord voor je kop, maar een muur.quote:Op zondag 7 juli 2013 01:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is al heel wat anders dan een speler afzeiken omdat hij een keertje niet zo leuk deed tegen Ajax zoals de meeste doen.
Niet nodig, met Bojan hebben we Messi 2.0 al in huis!quote:Op zondag 7 juli 2013 09:01 schreef wolfrolf het volgende:
Goh, nu Bojan er is zal Barca (op aanraden van Cruijff) Messi wel gaan verhuren aan Ajax!
quote:Rosell: 'Ajax is perfect voor Bojan, hij kan zich daar blijven ontwikkelen'
Ajax huurde in het afgelopen seizoen al Isaac Cuenca van Barcelona en heeft in het aankomende voetbaljaar opnieuw een speler van de Spaanse kampioen in de selectie zitten. Zaterdag maakten de Amsterdammers bekend dat zij Bojan Krkic voor een seizoen huren. Sandro Rosell, voorzitter van Barcelona, is ervan overtuigd dat dit een goede stap is voor de aanvaller.
De 22-jarige Bojan speelde in de afgelopen twee seizoenen voor AS Roma en AC Milan en is volgend seizoen op de Nederlandse velden actief. "Hij is niet alleen een goed persoon, maar ook een goede speler, die speelminuten moet maken en moet bewijzen dat hij een doelpuntenmaker is", zei Rosell. "De keuze voor Ajax is perfect voor hem, hij kan zich daar blijven ontwikkelen. Het is onze droom dat hij op een dag terug zal keren als selectiespeler voor Barcelona."
Tito Vilanova had in zijn selectie geen ruimte voor Bojan, aangezien Neymar voor veel geld werd overgenomen van Santos. Rosell heeft goede hoop dat de Braziliaan het goed zal doen bij Barcelona: "We mogen blij zijn dat we hem al voor de Confederations Cup hadden vastgelegd", zei de preses. "Of Lionel Messi en Neymar met elkaar kunnen samenspelen? Goede spelers begrijpen elkaar en kunnen altijd met elkaar samenspelen."
twitter:
twitter:BvdPloegg twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:59:34#Lobotka is al de hele week in Amsterdam, zou snel tekenen, maar (mede omdat er geen haast was) werd alles dubbel gecheckt. Krabbel staat. reageer retweet
Wow, ik heb wellicht teveel gedronken afgelopen weken, maar wie is Lobotka...?quote:Op zondag 7 juli 2013 11:44 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:twitter:BvdPloegg twitterde op zaterdag 06-07-2013 om 21:59:34#Lobotka is al de hele week in Amsterdam, zou snel tekenen, maar (mede omdat er geen haast was) werd alles dubbel gecheckt. Krabbel staat. reageer retweet
Jeugdspeler (18) van AS Trencinquote:Op zondag 7 juli 2013 11:47 schreef MrStock het volgende:
[..]
Wow, ik heb wellicht teveel gedronken afgelopen weken, maar wie is Lobotka...?
Talent van Tscheu La Ling dus.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:47 schreef MrStock het volgende:
[..]
Wow, ik heb wellicht teveel gedronken afgelopen weken, maar wie is Lobotka...?
quote:Ajax legt de Slowaakse jeugdinternational Lobotka vast
Ajax haalt opnieuw een jong talent naar Amsterdam. De landskampioen nadert een akkoord met middenvelder Stanislav Lobotka (18) van AS Trencin. De transfer komt voort uit het samenwerkingsverband van Ajax met de Slowaakse club van ex-Ajacied Tscheu La Ling.
Lobotka maakte begin maart 2012 zijn debuut in de hoofdmacht van Trencin en speelde sindsdien 36 competitieduels op het hoogste niveau in Slowakije. In eerste instantie zal de jeugdinternational aansluiten bij de selectie van Jong Ajax.
Vorige week legde de landskampioen Sam Hendriks (18) van De Graafschap en Marvin Höner (19) van Arminia Bielefeld vast. Hendriks tekende een vierjarige verbintenis, terwijl Höner zijn handtekening zette onder een tweejarig contract. (Simon Zwartkruis)
het komt van voetbalzone af. Mike Verweij had het over 1 miljoen bruto. En met het salarisplafond lijkt het mij raar als hij meer zou verdienen dan De Jong en Eriksen.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit waar is dan vind ik het absoluut geen slimme zet
Leek mij inderdaad ook al onwaarschijnlijk kun je ook niet maken tegenover De Jong en Eriksen.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:26 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
het komt van voetbalzone af. Mike Verweij had het over 1 miljoen bruto. En met het salarisplafond lijkt het mij raar als hij meer zou verdienen dan De Jong en Eriksen.
Daarom snap ik ook dat Maher niet gekomen is. Ajax gaat geen grote sommen meer qua salaris uitgeven aan nieuwe spelers. Enkel als je je al bewezen bij Ajax hebt.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Leek mij inderdaad ook al onwaarschijnlijk kun je ook niet maken tegenover De Jong en Eriksen.
Precies maar nu is het wachten op de Maher aanbidder die zegt dat er voor uitzonderlijke talenten extra salaris vrij moet worden gemaaktquote:Op zondag 7 juli 2013 14:32 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook dat Maher niet gekomen is. Ajax gaat geen grote sommen meer qua salaris uitgeven aan nieuwe spelers. Enkel als je je al bewezen bij Ajax hebt.
Prima beleidquote:Op zondag 7 juli 2013 14:32 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook dat Maher niet gekomen is. Ajax gaat geen grote sommen meer qua salaris uitgeven aan nieuwe spelers. Enkel als je je al bewezen bij Ajax hebt.
Ik ben Maher aanbidder en had hem graag bij Ajax gezien. Echter zou je er als directe vervanger van Eriksen ook gewoon hard achteruit zijn gegaan, dus ik ben blij dat Ajax dit beleid voert. Niet meer tegen elke prijs iets willen. En het maakt mij nieuwsgieriger naar Honer, Lobotka en Meleg.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Precies maar nu is het wachten op de Maher aanbidder die zegt dat er voor uitzonderlijke talenten extra salaris vrij moet worden gemaakt
Ben benieuwd of Honer en Lobotka opvulling zijn of dat het daadwerkelijk grote talenten zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:37 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ik ben Maher aanbidder en had hem graag bij Ajax gezien. Echter zou je er als directe vervanger van Eriksen ook gewoon hard achteruit zijn gegaan, dus ik ben blij dat Ajax dit beleid voert. Niet meer tegen elke prijs iets willen. En het maakt mij nieuwsgieriger naar Honer, Lobotka en Meleg.
Wat ik zag qua beelden van die Lobotka zag het er wel aardig uit.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Honer en Lobotka opvulling zijn of dat het daadwerkelijk grote talenten zijn.
Ik ben wel blij met Honer, is jeugdinternational bij Duitsland en die selecteren tegenwoordig meer op techniek dan Oranje.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Honer en Lobotka opvulling zijn of dat het daadwerkelijk grote talenten zijn.
Filmpjes geven vaak een heel vertekend beeld helaas maar ik hoop dat hij het goed gaat doen natuurlijkquote:Op zondag 7 juli 2013 14:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat ik zag qua beelden van die Lobotka zag het er wel aardig uit.
Klaassen vond ik alleen steeds te diep staan, denkt en speelt nog steeds niet als een half.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:49 schreef j0rdiiii het volgende:
Held.
Wedstrijd moeten missen maar ik las dat dit één van de eerste wedstrijden was waar de middenvelders als middenvelders speelde?
Met hem heb je helemaal geen risico door het huren met koopoptie.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Filmpjes geven vaak een heel vertekend beeld helaas maar ik hoop dat hij het goed gaat doen natuurlijk
Het was dan ook geen filmpje maar een complete wedstrijd op youtube.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Filmpjes geven vaak een heel vertekend beeld helaas maar ik hoop dat hij het goed gaat doen natuurlijk
Dat is het grootste voordeel natuurlijkquote:Op zondag 7 juli 2013 14:51 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Met hem heb je helemaal geen risico door het huren met koopoptie.
Dat wil nog steeds niet veel zeggen natuurlijk.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:52 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het was dan ook geen filmpje maar een complete wedstrijd op youtube.
Die vond ik heel matig. Slechte techniek ook. Maar misschien komt dat door die blessure.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:50 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Klaassen vond ik alleen steeds te diep staan, denkt en speelt nog steeds niet als een half.
Misschien is hij wel net zo slim als Siem de Jong en leert hij uiteindelijk ook als half te spelen, maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die vond ik heel matig. Slechte techniek ook. Maar misschien komt dat door die blessure.
Ik dacht dat je ging zeggen dat zijn techniek slecht was doordat hij op De Jong leek zoals je eerst altijd deed maar dit doet me verbazen.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die vond ik heel matig. Slechte techniek ook. Maar misschien komt dat door die blessure.
De Jong speelde ook meestal nog veel te diep.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:57 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Misschien is hij wel net zo slim als Siem de Jong en leert hij uiteindelijk ook als half te spelen, maar ik betwijfel het.
We hebben dan ook nog genoeg alternatieven.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ging zeggen dat zijn techniek slecht was doordat hij op De Jong leek zoals je eerst altijd deed maar dit doet me verbazen.
Klaassen is net terug van een zware lange blessure daar verwacht ik de eerste seizoenshelft nog helemaal niets van
Ik ook nietquote:Op zondag 7 juli 2013 14:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit waar is dan vind ik het absoluut geen slimme zet
Hij speelt niet te diep, het is zijn taak om in de spits op te duiken. Dan moet je daar wel een beetje in de buurt zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Jong speelde ook meestal nog veel te diep.
Dat was zijn taak toen hij als '10' speelde. Maar nu als half moet dat veel minder diep. Moet meer combineren met de rest.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij speelt niet te diep, het is zijn taak om in de spits op te duiken. Dan moet je daar wel een beetje in de buurt zijn.
Snap je zijn post wel?quote:Op zondag 7 juli 2013 15:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat was zijn taak toen hij als '10' speelde. Maar nu als half moet dat veel minder diep. Moet meer combineren met de rest.
Waarom zeg je dan dat hij totaal het tegenovergestelde moet doen terwijl De Boer wil dat hij diep gaatquote:
Tussen diep gaan en diep staan zit nog een verschil hč.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat hij totaal het tegenovergestelde moet doen terwijl De Boer wil dat hij diep gaat
Hij staat juist niet te diep. Maar goed dit is net een gebed zonder einde dus laten we er maar over op houdenquote:Op zondag 7 juli 2013 15:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tussen diep gaan en diep staan zit nog een verschil hč.
Nee hoor, hij moet nog steeds regelmatig opduiken in de spits als Sightorsson daar wegtrekt.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat was zijn taak toen hij als '10' speelde. Maar nu als half moet dat veel minder diep. Moet meer combineren met de rest.
Als de situatie daarom vraagt, maar niet in de opbouw zoqls hij eerst deed. Hopelijk gaat dat komend seizoen beter. Al zie ik de Jong nog steeds liever in de spits.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, hij moet nog steeds regelmatig opduiken in de spits als Sightorsson daar wegtrekt.
De Jong stond te diep in de opbouw? Dat zal best een of twee keer zijn voorgekomen maar jij doet net alsof het 20 keer per wedstrijd voorkomtquote:Op zondag 7 juli 2013 15:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als de situatie daarom vraagt, maar niet in de opbouw zoqls hij eerst deed. Hopelijk gaat dat komend seizoen beter. Al zie ik de Jong nog steeds liever in de spits.
Is dat je nooit opgevallen dan? Is toch wel duidelijk te zien.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De Jong stond te diep in de opbouw? Dat zal best een of twee keer zijn voorgekomen maar jij doet net alsof het 20 keer per wedstrijd voorkomt
Als hij op tien stond moest hij ook niet tijdens de opbouw al in de spits staan. Dan staat daar namelijk al iemand. Maar goed, het is wel weer duidelijk dat je gewoon weer iets zoekt om De Jong op aan te vallen hoor.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als de situatie daarom vraagt, maar niet in de opbouw zoqls hij eerst deed. Hopelijk gaat dat komend seizoen beter. Al zie ik de Jong nog steeds liever in de spits.
Ik vind de Jong gewoon beter in de spits dan op het middenveld. Mag je geen andere mening hier hebben ofzo ?quote:Op zondag 7 juli 2013 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als hij op tien stond moest hij ook niet tijdens de opbouw al in de spits staan. Dan staat daar namelijk al iemand. Maar goed, het is wel weer duidelijk dat je gewoon weer iets zoekt om De Jong op aan te vallen hoor.
Dat was niet je punt he. Jij stelde dat De Jong te diep staat, niet dat hij in de spits moet.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind de Jong gewoon beter in de spits dan op het middenveld. Mag je geen andere mening hier hebben ofzo ?
Siemquote:Op zondag 7 juli 2013 16:05 schreef Tarado het volgende:
Is het weer de JR-Style kijk op voetbal annex Siem bashing tijd?
Klaassen is een zelfde speler als De Jong gewoon groot en sterk maar kan niets aan de balquote:Op zondag 7 juli 2013 16:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Siem. Domme loper. Je hebt twee passers nodig.
Je mag hier blijkbaar niet kritisch zijnquote:Op zondag 7 juli 2013 16:05 schreef Tarado het volgende:
Is het weer de JR-Style kijk op voetbal annex Siem bashing tijd?
Jawel hoorquote:Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je mag hier blijkbaar niet kritisch zijn
Onzin. Je moet alleen wel argumenten hebben.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja die geef ik toch net.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Onzin. Je moet alleen wel argumenten hebben.
Tuurlijk wel maar jij lult maar wat en dat blijf je ook nog eens eeuwig volhouden als een waarheidquote:Op zondag 7 juli 2013 16:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik lul helemaal niet wat. Ik geef gewoon mijn mening.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar jij lult maar wat en dat blijf je ook nog eens eeuwig volhouden als een waarheid
Dat zijn geen argumenten. "De Jong staat te ver naar voren" is een stelling.quote:
Jou mening is geen argument hequote:Op zondag 7 juli 2013 16:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik lul helemaal niet wat. Ik geef gewoon mijn mening.
Zonder steekhoudende argumenten dus lul je maar watquote:Op zondag 7 juli 2013 16:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik lul helemaal niet wat. Ik geef gewoon mijn mening.
Dit is dus precies wat ik vrijdag avond bedoelde met dat er niet met jou te discussiëren valtquote:Op zondag 7 juli 2013 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je zoekt het maar uit met je hele handel.
Okéquote:Op zondag 7 juli 2013 16:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zonder steekhoudende argumenten dus lul je maar wat
Ik ga gewoon mee in het niveau hierquote:Op zondag 7 juli 2013 16:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik vrijdag avond bedoelde met dat er niet met jou te discussiëren valt
Ah standaard reactie ditquote:Op zondag 7 juli 2013 16:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon mee in het niveau hier.
Nu Inzanity er nog bij en je hebt een sterrenteam van gelijkgezinden, JR.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:58 schreef Insomnia_ het volgende:
Siem de Jong, ZEER matig spelertje. Ajax is z'n top, en daar mag ie Ajax al op z'n blote knietjes voor danken.
Sowieso niet de enige.quote:Op zondag 7 juli 2013 16:57 schreef Ajacied422 het volgende:
JR-Style, het begint nu wel erg treurig te worden aangezien jij de enige bent die niets in siem ziet.
Ik troll niet hoor. We hadden gewoon een inhoudelijke discussie rn uiteindelijk word ik weggezet als troll. Mensen hier snappen er ook geen kut van.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nu Inzanity er nog bij en je hebt een sterrenteam van gelijkgezinden, JR.
De discussie ging daar gewoon heen hoor. Ik had helemaal geen zin om te bashen.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wel de enige die er non stop over zeikt zonder met kloppende argumenten te komen
Op AN is er ook een aantal die jouw mening deelt ja. Die gaan zelfs zo ver dat ze hem liever vandaag dan morgen zien vertrekkenquote:
Een inhoudelijke discussie vereist dat je met argumenten komt. Die heb ik nog niet gezien. Ik kan ze gemist hebben, kun je nog even uitleggen waarom De Jong te ver naar voren staat?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik troll niet hoor. We hadden gewoon een inhoudelijke discussie rn uiteindelijk word ik weggezet als troll. Mensen hier snappen er ook geen kut van.
Dat heeft hij gelezen in de lezerscommentaren op voetbalzone.nlquote:Op zondag 7 juli 2013 17:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een inhoudelijke discussie vereist dat je met argumenten komt. Die heb ik nog niet gezien. Ik kan ze gemist hebben, kun je nog even uitleggen waarom De Jong te ver naar voren staat?
Heeft hij gezegd dat Siem te ver naar voren staat?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een inhoudelijke discussie vereist dat je met argumenten komt. Die heb ik nog niet gezien. Ik kan ze gemist hebben, kun je nog even uitleggen waarom De Jong te ver naar voren staat?
eeuwige discussiequote:Op zondag 7 juli 2013 18:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
Heeft hij gezegd dat Siem te ver naar voren staat?
Siem is juist het dodelijkst in de buurt van de 16.
Dus op een forum mag je niet discussiëren mmkayquote:Op zondag 7 juli 2013 18:43 schreef fathank het volgende:
Jrstyle93 vs litmanenafca
Jullie lijken wel een stel kleuters. Happen op iedere opmerking van elkaar.
Als hij tijdens de weg naar de 16 meter de bal krijgt vind ik hem altijd minder dan wanneer hij daar al staat.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:32 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
eeuwige discussie
om het best aan het voetballen te komen moet je daar komen ipv daar staan
50% zegt dat hij te diep staat en de andere helft zegt dat het wel meevalt
Dit is geen discussie hoor. Discussie is met argumenten enzo. Maar doe geen moeite, dit is veel leuker.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus op een forum mag je niet discussiëren mmkay
Oke manquote:Op zondag 7 juli 2013 18:51 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dit is geen discussie hoor. Discussie is met argumenten enzo. Maar doe geen moeite, dit is veel leuker.
Dat je dat discussiëren durft te noemen.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus op een forum mag je niet discussiëren mmkay
quote:Op zondag 7 juli 2013 18:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als hij tijdens de weg naar de 16 meter de bal krijgt vind ik hem altijd minder dan wanneer hij daar al staat.
Oke manquote:Op zondag 7 juli 2013 18:53 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Zie het vooral als aanmoediging. Vanuit goede intenties.
Goeie spelerquote:Op zondag 7 juli 2013 18:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft mij toch erg verrast
[..]
Oke man
Natuurlijk krijg je daar geen reactie op.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, Bojan gaat ala Bojan veel golazos makenquote:Op zondag 7 juli 2013 21:41 schreef Class het volgende:
Gaat Bojan ala Fisher ook steeds naar binnen komen?
Veel meer doelgericht dan Cuenca. Meer type Fischer ja.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:41 schreef Class het volgende:
Dat lijkt mij wel ja.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:41 schreef Class het volgende:
Die gaat het sowieso moeilijk krijgen op de bank.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dan krijgt siggy een moeilijk seizoen.
Absoluut, ik ben wel benieuwd of hij ook in deze rol kan gaan spelen. Ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels bij, ik denk dat hij toch het beste is als hij zelf voor de goal komt.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dan krijgt siggy een moeilijk seizoen.
quote:'Ook Cuenca nog in beeld'
Ondanks een zware en slepende blessure is ook Isaac Cuenca nog altijd in beeld bij Ajax. Volgens het Spaanse Cadena Ser zou de begaafde aanvaller nog steeds een optie zijn om de vacature van rechterspits voor zijn rekening te nemen.
Spaanse media laten weten dat Ajax en Barcelona nog steeds overleggen over de fitheid van de flegmatieke vleugelspeler. De doktoren van beide clubs overleggen nog steeds over de ernst van Cuenca's blessure, die hem al meer dan een jaar parten speelt.
Naast Bojan Krkic zou Isaac Cuenca ook open staan voor een nieuw verblijf in Amsterdam. Cuenca kwam ook het afgelopen seizoen al een aantal wedstrijden uit voor Ajax, maar een blessure stond een succesvolle periode in de weg. Mocht blijken dat de speler fit genoeg is om een behoorlijk aantal wedstrijden te spelen, dan ligt een nieuwe verhuurperiode voor de hand.
Hij is in Aug/Sept gewoon fit hoorquote:Op zondag 7 juli 2013 23:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heeft De Boer niet al gezegd dat Cuenca geen optie is omdat hij geblesseerd is?
Dat weet niemandquote:Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus dan kan hij al 90 minuten spelen iedere week?
Hoeft toch niet. Dan hebben we Bojan toch al.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus dan kan hij al 90 minuten spelen iedere week?
Dus dan hebben we Bojan,Meleg,Sana en De Sa die daar kunnen spelen lijkt me een gevalletje onzinquote:Op zondag 7 juli 2013 23:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoeft toch niet. Dan hebben we Bojan toch al.
Jij ziet De Sa serieus als optie?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus dan hebben we Bojan,Meleg,Sana en De Sa die daar kunnen spelen lijkt me een gevalletje onzin
Barca wil toch wel van hem af dus kopen is goed dan. Krijgen we een mooie voorhoede de komende jarenquote:Op zondag 7 juli 2013 23:45 schreef Stiggie het volgende:
Bojan kan ook in de spits evt. he.
Dan kan Cuenca evt van rechts en Fischer van links. Maar hoop liever dat ze hem dan kopen
Dat zal ook de uiteindelijke insteek zijn. Maar ze zullen eerst aankomend seizoen willen afwachten, kijken hoe hij terugkomt van z'n blessures. En volgend jaar heeft hij nog maar 1 jaar op z'n contract, is hij ook makkelijker haalbaar.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:45 schreef Stiggie het volgende:
Bojan kan ook in de spits evt. he.
Dan kan Cuenca evt van rechts en Fischer van links. Maar hoop liever dat ze hem dan kopen
Ik vind het geen goede speler maar hij kan wel rechtsvoor spelen dus in dat opzicht is hij een optie. We hebben nu 4 spelers die op rechtsvoor kunnen spelen en dan hebben we eventueel ook nog Boerrigter die daar kan spelen. Cuenca gaan ze dus echt niet halen dit seizoen dat zou pas zonde van het geld zijn.quote:
De Sa voldoet dus niet. Sana is op links beter. Bojan kan ook in de spits en op links en Meleg kan ook op het middenveld. Daarbij kan Cuenca ook op rechts en links. Dubbele bezetting en concurrentie is prima.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind het geen goede speler maar hij kan wel rechtsvoor spelen dus in dat opzicht is hij een optie. We hebben nu 4 spelers die op rechtsvoor kunnen spelen en dan hebben we eventueel ook nog Boerrigter die daar kan spelen. Cuenca gaan ze dus echt niet halen dit seizoen dat zou pas zonde van het geld zijn.
Jij denkt alleen aan nu blijkbaar. Denk eens een seizoen verder. Boerrigter z'n contract wordt misschien niet verlengd. Bojan is in principe nog maar gehuurd voor 1 jaar. De Sa speelt in Jong Ajax, moet het nog maar laten zien. Sana zal het dit seizoen ook moeten laten zien, anders is hij weg volgend seizoen denk ik. Kans is groot dat je Cuenca goed kan gebruiken volgend seizoen.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind het geen goede speler maar hij kan wel rechtsvoor spelen dus in dat opzicht is hij een optie. We hebben nu 4 spelers die op rechtsvoor kunnen spelen en dan hebben we eventueel ook nog Boerrigter die daar kan spelen. Cuenca gaan ze dus echt niet halen dit seizoen dat zou pas zonde van het geld zijn.
Dat klopt allemaal maar het zo werkelijk wanbeleid zijn om hem nu te huren zeker met zijn salaris.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:50 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Jij denkt alleen aan nu blijkbaar. Denk eens een seizoen verder. Boerrigter z'n contract wordt misschien niet verlengd. Bojan is in principe nog maar gehuurd voor 1 jaar. De Sa speelt in Jong Ajax, moet het nog maar laten zien. Sana zal het dit seizoen ook moeten laten zien, anders is hij weg volgend seizoen denk ik. Kans is groot dat je Cuenca goed kan gebruiken volgend seizoen.
Op zijn positie of heel Ajax?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:50 schreef Class het volgende:
Lol Cuenca half fit en zonder ritme stak al boven de andere rest uit
Maar dit doet er toch niets aan af dat je die positie nu gewoon ruim bezet hebt?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Sa voldoet dus niet. Sana is op links beter. Bojan kan ook in de spits en op links en Meleg kan ook op het middenveld. Daarbij kan Cuenca ook op rechts en links. Dubbele bezetting en concurrentie is prima.
Waarom neem je gelijk aan dat dat gebeurt dan? Dat weet je helemaal niet. Hij heeft vorig seizoen 5 ton gekost aan salaris, omdat hij weer geblesseerd raakte. Zal nu ook nooit de volle mep verdienen. Daarnaast is het een investering, want het is goed voor Ajax als hij weer fit wordt en bij Ajax wil blijven.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat klopt allemaal maar het zo werkelijk wanbeleid zijn om hem nu te huren zeker met zijn salaris.
Het zou wel een hele rare investering zijn want het kan ook heel goed zijn dat zodra hij ergens meer kan verdienen hij daar naar toe gaat.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:54 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Waarom neem je gelijk aan dat dat gebeurt dan? Dat weet je helemaal niet. Hij heeft vorig seizoen 5 ton gekost aan salaris, omdat hij weer geblesseerd raakte. Zal nu ook nooit de volle mep verdienen. Daarnaast is het een investering, want het is goed voor Ajax als hij weer fit wordt en bij Ajax wil blijven.
Het kan altijd beter. Beter een kwalitatief goede op de bank, dan pure middelmaat op het veld.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar dit doet er toch niets aan af dat je die positie nu gewoon ruim bezet hebt?
Altidore is gewoon beter. Ik denk dat Kolbeinn een prima stormram is, maar in de spits zie ik liever Hoesen of de Jong.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:55 schreef Donnis het volgende:
Siggy is eigenlijk best een miskoop geweest als je ziet dat Altidore zijn vervanger bij AZ was en die nu voor 10 miljoen vertrekt. Natuurlijk heeft hij kwaliteiten maar moet het dit seizoen wel gaan waarmaken.
Daar hebben hun een beter zicht op dan wij denk ik. Frank heeft ook gezegd dat Cuenca hem smsjes stuurt en graag weer terugkomt enzo. Als hij niet bij Ajax wil spelen dan doet hij dat niet. Hij is vorig seizoen ook niet voor het geld naar Ajax gekomen.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het zou wel een hele rare investering zijn want het kan ook heel goed zijn dat zodra hij ergens meer kan verdienen hij daar naar toe gaat.
Voor een plek op de bank heb je meer dan genoeg opties daar heb je hem niet voor nodigquote:Op zondag 7 juli 2013 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het kan altijd beter. Beter een kwalitatief goede op de bank, dan pure middelmaat op het veld.
Maar stel dat Eriksen vertrekt. Dan gaat Fischer waarschijnlijk naar het middenveld, en dan kan je in de aanval met Bojan-Hoesen-Cuenca spelen. Niks mis mee.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor een plek op de bank heb je meer dan genoeg opties daar heb je hem niet voor nodig
Of er komt een middenvelder bij wat mij veel logischer lijktquote:Op zondag 7 juli 2013 23:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar stel dat Eriksen vertrekt. Dan gaat Fischer waarschijnlijk naar het middenveld, en dan kan je in de aanval met Bojan-Hoesen-Cuenca spelen. Niks mis mee.
Zonder die blessures had Kolbeinn veel beter gepresteerd dan Altidore.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Altidore is gewoon beter. Ik denk dat Kolbeinn een prima stormram is, maar in de spits zie ik liever Hoesen of de Jong.
Of Maher.quote:Op maandag 8 juli 2013 00:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Of er komt een middenvelder bij wat mij veel logischer lijkt
Dat was het plan van de Boer volgens mij. Ben er zelf geen voorstander van trouwens.quote:Op maandag 8 juli 2013 00:00 schreef Class het volgende:
Fisher terug naar het middenveld, zou je denken?
Dinsdag traint hij voor het eerst mee samen met Mike van der Hoorn en Blind en van Rhijn die terugkomen.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:12 schreef Catch22- het volgende:
Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar wanneer haalt Bojan aan?
en messiquote:Op maandag 8 juli 2013 01:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dinsdag traint hij voor het eerst mee samen met Mike van der Hoorn en Blind en van Rhijn die terugkomen.
Totaal niet. Een hele correcte jongen, die graag wil leren.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:58 schreef Class het volgende:
Wat ik hier en daar tussen de regels las was dat Borjan een beetje een enfant terrible is ?
Klopt dit ?
Dat is niet wat ik ervan begrijp. Meer dat het hem altijd zo goed af is gegaan als jeugdspeler, dat op het moment dat dingen tegen zaten hij er moeilijk mee om kon gaan. Ook wordt er door jeugdcoaches van Barcelona gezegd dat hij te snel was gebracht, dat hij mentaal nog niet om kon gaan met alle druk en het hele circus er omheen. Hij werd natuurlijk verschrikkelijk gehyped, met pas 17 jaar het record van Raul verbreken van meeste doelpunten in een debuut seizoen, en hij zou zelfs bijna meegaan naar Euro 2008, maar niet gegaan omdat hij rust nodig had.quote:Op maandag 8 juli 2013 01:58 schreef Class het volgende:
Wat ik hier en daar tussen de regels las was dat Borjan een beetje een enfant terrible is ?
Klopt dit ?
quote:Krkic: Cruijff gaf de doorslag
Ajax huurt Bojan Krkic (22) twaalf maanden van FC Barcelona, maar de aanvaller sluit niet uit dat hij de komende jaren in de Amsterdam ArenA is te bewonderen.
"Ajax heeft een optie voor nog een seizoen en daarna ben ik transfervrij”, zegt Krkic, het nieuwe oogappeltje van de landskampioen. "En misschien teken ik dan wel een meerjarig contract. Geld is niet mijn belangrijkste drijfveer. Ik wil veel spelen en weet dat ik de kans daarop hier krijg.”
Krkic maakte namelijk van dichtbij mee hoe algemeen directeur Michael Kinsbergen en directeur voetbalzaken Marc Overmars vrijdag in Barcelona alles op alles zetten om hem binnen te halen.
"Dat was hartverwarmend", aldus Krkic. "Net als de telefoontjes van Frank de Boer en Johan Cruijff me goed deden. Frank heeft het over de speelwijze gehad, zei wat hij van mij verwacht en hoe hij me binnen het team ziet. Inhoudelijk ga ik daar niet op in. Dat is iets tussen de trainer en de speler. Dat Johan me belde heeft – samen met de directe plaatsing voor de Champions League – de doorslag gegeven. Als bondscoach van Catalonië heeft hij altijd vertrouwen in me gehad en is hij heel belangrijk voor me geweest.”
quote:ADO Den Haag meldt zich in zoektocht naar aanvaller in Amsterdam
ADO Den Haag besloot in het afgelopen weekend om geen werk te maken van de komst van Jerson Cabral van FC Twente, maar is nog wel op zoek naar een nieuwe aanvaller. De hofstedelingen hebben Anco Jansen (De Graafschap), Joshua John (FC Twente) en Jody Lukoki (Ajax) op het lijstje staan en volgens het Algemeen Dagblad is ADO bezig met de komst van laatstgenoemde.
Het ochtendblad weet dat ADO zich officieel gemeld heeft bij Ajax, om te informeren naar de voorwaarden om Lukoki op huurbasis over te nemen. Frank de Boer heeft al laten weten dat de rechtsbuiten uitgeleend kan worden, maar Lukoki wil liever verkocht worden en lonkt naar een buitenlands avontuur. ADO zal moeten proberen om hem op andere gedachten te brengen.
De twintigjarige Lukoki heeft er tweeënhalf jaar in het eerste van Ajax opzitten. Hij speelde tot dusver 24 competitiewedstrijden voor de Amsterdammers, waarin hij 5 keer scoorde, maar moest vooral genoegen nemen met invalbeurten. Naast Lukoki wil ADO ook linksback Dico Koppers overnemen van Ajax, maar het verschil tussen vraag en aanbod is vooralsnog te groot.
Besef van realiteit hé.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef HeatWave het volgende:
Lukoki wil...
Lukoki heeft niets te willen, die mag blij wezen als ADO voor hem komt zeg.
Ook gewoon zeggen op een manier alsof je hem al kent uit je knikkertijd...quote:Op maandag 8 juli 2013 02:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Totaal niet. Een hele correcte jongen, die graag wil leren.
Dat hoor je iedereen zeggen hoor.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:50 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ook gewoon zeggen op een manier alsof je hem al kent uit je knikkertijd...
klopt. Een speler die can barca/ac milan gaat doet dat om geen andere reden dan voetbal, want voor t geld hoef hij t hier niet te doenquote:
Prachtige Ajax speler. Al denk ik dat Ajax hem niet kan behouden als hij transfervrij is. Maar oke, dat zien we dan wel.quote:
twitter:AFCAjax twitterde op maandag 08-07-2013 om 10:31:20De laatste dag van het #trainingskamp in Oostenrijk is begonnen. #ajax http://t.co/nrtxEsNvis reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op maandag 08-07-2013 om 10:34:48Er staan vandaag 2 trainingen op het programma in het Oostenrijkse Alpengebied. #ajax #trainingskamp http://t.co/O40ocGQh8F reageer retweet
Lukokiquote:Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef HeatWave het volgende:
Lukoki wil...
Lukoki heeft niets te willen, die mag blij wezen als ADO voor hem komt zeg.
Ja, jammer dat ie daar dan weer voor op zijn lazer kreegquote:Op maandag 8 juli 2013 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lukoki![]()
Enige bazenactie was het poorten van de Cler
Nou technisch..voornamelijk rennen..quote:Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ie daar dan weer voor op zijn lazer kreeg.
Verder weinig lol van gehad. Beetje Serero/Sana type, best een leuk technisch spelertje, maar gewoon net niet..
Als hij je kampioen maakt is het geen kapitaalvernietiging, al mag je zo eigenlijk niet denken.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is al zeker hoeveel ajax betaalt aan Bojan? Het is enigszins kapitaalvernietiging, aangezien het 99% zeker is dat hij na die twee jaar niet gaat bijtekenen. Ik zie em alleen bijtekenen als hij faalt, maar dan is het alsnog kapitaalvernietiging.
Aan de andere kant is het wel een ideale tussenoplossing aangezien er wel wat talent klaar staat.
Dat laatste is het ook. Dat gejank van "past niet in de nieuwe filosofie" is echt onzin.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is al zeker hoeveel ajax betaalt aan Bojan? Het is enigszins kapitaalvernietiging, aangezien het 99% zeker is dat hij na die twee jaar niet gaat bijtekenen. Ik zie em alleen bijtekenen als hij faalt, maar dan is het alsnog kapitaalvernietiging.
Aan de andere kant is het wel een ideale tussenoplossing aangezien er wel wat talent klaar staat.
Eerst ervan genietenquote:Op maandag 8 juli 2013 10:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Prachtige Ajax speler. Al denk ik dat Ajax hem niet kan behouden als hij transfervrij is. Maar oke, dat zien we dan wel.
Ik heb hem (Siggi) nog niet afgeschreven, hij doet voor het eerst een normale voorbereiding mee zonder blessures, ik ben eerlijk gezegd nog niet zo overtuigd van Hoesen, maar ze zullen beiden wel aan spelen toekomen dit seizoen.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:59 schreef MrStock het volgende:
Siggi is gevalletje Boerrigter ben ik bang. Sinds zijn blessure gewoon nog niet in zijn ritme gekomen. Al is het bij Siggi nog niet zo erg als bij Boerrigter.
1 miljoen bruto salaris, dat lijkt me meer dan redelijk voor iemand die 3 miljoen verdient, kost Barcelona dus een stukje meer dan Ajaxquote:Op maandag 8 juli 2013 10:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik las laatst hier dat wanneer hij meer dan een aantal wedstrijden had gespeeld voor Barcelona (waar hij niet aan kwam) hij 2.5 miljoen zou verdienen, ik denk dus dat zijn salaris lager ligt.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
1 miljoen bruto salaris, dat lijkt me meer dan redelijk voor iemand die 3 miljoen verdient, kost Barcelona dus een stukje meer dan Ajax
Hoe dan ook, al is het 2 wat hij daar verdient dan nog vind ik 1 miljoen bruto redelijkquote:Op maandag 8 juli 2013 11:24 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik las laatst hier dat wanneer hij meer dan een aantal wedstrijden had gespeeld voor Barcelona (waar hij niet aan kwam) hij 2.5 miljoen zou verdienen, ik denk dus dat zijn salaris lager ligt.
quote:Schöne: 'Ik heb wel een voorkeur voor het middenveld'
08/07/2013 09:06
Lasse Schöne leek een jaar geleden als breedteversterking binnen te komen bij Ajax, maar de middenvelder leverde een belangrijke bijdrage aan de 32ste landstitel van de Amsterdammers. De nu 27-jarige Deen bleek vooral belangrijk als rechtsbuiten.
'Voor mij was die positie niet nieuw', vertelt Schöne op de Ajax-website. 'Bij mijn vorige clubs heb ik daar ook geregeld gespeeld. Alleen voor Ajax-begrippen ben ik geen klassieke rechtsbuiten. Ik ben meer iemand die de combinatie aangaat en naar binnen trekt. Daar liggen mijn grootste kwaliteiten. Het beviel me echter wel prima op de rechterflank. Ik wil gewoon spelen en dan maakt het niet uit waar. Al heb ik natuurlijk wel een voorkeur voor het middenveld.'
'Ik heb niet het idee dat ik ben uitgeleerd. Ik weet wat ik nog beter kan. Het is belangrijk dat ik naast mijn slechte punten ook mijn goede punten blijf verbeteren. Met die instelling kan ik nog een betere en completere voetballer worden. Ik ben immers pas 27 jaar. Mijn beste jaren moeten normaal gesproken nog komen.'
Met Ajax bereidt Schöne zich in Oostenrijk voor op het nieuwe seizoen. Afgelopen zaterdag wonnen de Amsterdammers op bezoek bij Dynamo Dresden een oefenwedstrijd met 3-0.
Ben ik met je eens Taradoquote:Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan ook, al is het 2 wat hij daar verdient dan nog vind ik 1 miljoen bruto redelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |