SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
had je anders verwacht?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:41 schreef OverRated het volgende:
Tempo ligt inderdaad niet zo hoog. Saaie wedstrijd.
vind 'm ook niksquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Kolbeinn heeft ook altijd ruzie met die bal lijkt het wel.
jepquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Kolbeinn heeft ook altijd ruzie met die bal lijkt het wel.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hoesen in de spits voor Kolbeinn a.u.b.
Op site Barca staat het ook niet inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
Op Ajax.nl staat die optie op het tweede seizoen niet.![]()
[ afbeelding ]
klopt, ze hebben optie tot nog een jaar huren, meer nog niet, helaasquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:00 schreef Krunep het volgende:
[..]
klopt, ze hebben optie tot nog een jaar huren, meer nog niet, helaas
Lijkt me ook stug, ze zijn niet helemaal gek bij Barcelona, waarom zouden ze zich binden voor nog een jaar verliesgevende huur.quote:
Op de Spaanse site van Barcelona wel,quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm raar dat Ajax het dan zelf niet meldt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:17 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Op de Spaanse site van Barcelona wel,
quote:
La cesión es por una temporada con opción a una segunda
Zijn zaakwaarnemer zegt het ook.
En overwinteren in de CLquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Stiggie het volgende:
We gaan gewoon 4 x op rij kampioen worden
omdat we winnen van iemand van de 2de bundesliga?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Stiggie het volgende:
Nee, omdat Frank de Boer er nog steeds is.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
omdat we winnen van iemand van de 2de bundesliga?
Nee Bojan zie ik wel zitten en heb alle vertrouwen in TH .quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Frankieeeeeeeeeeequote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:42 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Nee, omdat Frank de Boer er nog steeds is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de prestaties groeien als niet weer de belangrijkste spelers vertrekken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Nee Bojan zie ik wel zitten en heb alle vertrouwen in TH .
Tot nu toe siem en eriksen ook nog in the house. De kans dat Eriksen blijft is ook alleen maar groter geworden.... Zie hem zelf niet naar Liverpool gaan ofzo
Dat is toch wel essentieelquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Nee Bojan zie ik wel zitten en heb alle vertrouwen in TH .
Tot nu toe siem en eriksen ook nog in the house. De kans dat Eriksen blijft is ook alleen maar groter geworden.... Zie hem zelf niet naar Liverpool gaan ofzo
Dat Eriksen blijft bedoel je ? Verwacht het niet, die zal in de laatste weken voor het transferwindow wel vertrekken. Is niet direct op te vangen op de korte termijn, wel veel kandidaten om de plek in te vullen (ook Duarte zal dan wel komen).quote:
Het zou mooi zijn als we nu eens eindelijk gewoon al in speelronde 29 kampioen zijn ofzoquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:22 schreef Stiggie het volgende:
De dubbel winnen zou ook wel eens een keer leuk zijn. En overwinteren in de CL natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als we nu eens eindelijk gewoon al in speelronde 29 kampioen zijn ofzo
Ik geef vrij weinig om de beker, al is elke prijs natuurlijk meegenomen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De dubbel winnen zou ook wel eens een keer leuk zijn. En overwinteren in de CL natuurlijk.
Ja maar beker is natuurlijk wel leuk in combinatie met de titelquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geef vrij weinig om de beker, al is elke prijs natuurlijk meegenomen.
Overwinteren in de CL vind ik wel heel belangrijk ja.
Om nu te zeggen dat je kampioen wordt wel ja, zonder hem wordt het toch weer (enorm) aanpassenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat Eriksen blijft bedoel je ? Verwacht het niet, die zal in de laatste weken voor het transferwindow wel vertrekken. Is niet direct op te vangen op de korte termijn, wel veel kandidaten om de plek in te vullen (ook Duarte zal dan wel komen).
Dat valt niet te ontkennen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:33 schreef Tyron het volgende:
We mogen best constateren dat Ajax zonder Eriksen een klasse minder is.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:08 schreef j0rdiiii het volgende:
Sigthorsson, hahaha.![]()
Hoesen is de beste spits van Ajax.
Dat jij deze vraag stelt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Bronquote:Barcelona, AS Roma, AC Milan, Ajax. Het is niet bepaald de route die Bojan Krkic voor ogen had toen hij in september 2007 de jongste Barça-debutant aller tijden in competitieverband werd. Slechts negentien dagen na zijn zeventiende verjaardag maakte de kleine vleugelaanvaller zijn opwachting in het elftal van trainer Frank Rijkaard.
De Amsterdammer had met Bojan en de Mexicaan Giovani Dos Santos twee supertalenten vanuit Barcelona B overgeheveld. In een periode dat Samuel Eto'o veelvuldig geblesseerd was, de mythe-Ronaldinho op zijn einde liep en nieuwkomer Thierry Henry evenmin uit de verf kwam, behoorden zij in 2007/08 zowaar lange tijd tot de spelers met de meeste speeltijd in Camp Nou.
'Bojan kan gezien zijn achtergrond de Raúl van Barcelona worden. De club doet er alles aan hem te behouden', vertelde Jeffrey Hoogervorst dat seizoen aan Voetbal International over de kersverse Ajax-aanwinst. De Amsterdamse verdediger was ploeggenoot van Bojan bij Barcelona B in 2006/07, het seizoen vóór diens overstap naar de A-selectie.
'Bijna heel dat jaar stond Barça B laatste in de Segunda División. Toch staken Bojan en Giovani er met kop en schouders boven uit. Voor mij is het heel logisch dat Bojan vervolgens naar de A-selectie overstapte. Ik leerde hem kennen als een heel simpele normale jongen die voor honderd procent voor het voetbal leeft. Giovani had misschien net iets meer talent, maar iedereen was in de ban van Bojan. De doorbraak van een Catalaanse aanvaller kan niemand zich meer bij Barcelona heugen, terwijl hij echt het troetelkind van de komende decennia kon worden...'
In april 2007 nam Frankrijk Rijkaard de slechts 1.70 meter lange Bojan voor de eerste keer mee met het eerste elftal voor een oefentrip naar Egypte. Zijn debuut in het duel met Al-Alhy (4-0 zege) luisterde Bojan op met een doelpunt. Bij toeval droeg de tiener die avond het shirt met rugnummer 14, een zoals bekend in Catalonië en omstreken magisch getal. 'Een mooier debuut kon ik me niet wensen', sprak Bojan na afloop.
Als zoon van een Servische vader en Catalaanse moeder trad de aanvaller in 1999, op zijn negende, toe tot Barça's befaamde jeugdopleiding. Zijn vader, Bojan senior, was voormalig international van Joegoslavië. In de jaren tachtig voetbalde hij voor Rode Ster Belgrado en OFK Belgrado. Tijdens zijn zeven seizoenen durende opleiding scoorde Bojan Krkic junior volgens de overlevering welgeteld 889 keer voor de diverse Barça-teams. Het bleek de basis te zijn voor een sterk debuutseizoen in de hoofdmacht waarin Bojan diverse records brak.
'Bojan houdt echt van voetballen', vervolgde Hoogervorst. 'Trainen vindt-ie geweldig. En het maakt hem niet uit of hij met de A1 of het tweede speelt, óf met het eerste in de Champions League. Zelfs in een training heeft hij áltijd zin. Als lid van de A-selectie kwam Bojan nog vaak kijken bij zijn oude maatjes van het tweede. Daaruit blijkt dat die jongen altijd goede en stabiele begeleiding heeft gehad.'
Giovani vertrok al na één jaar bij Barcelona en zou het nergens meer echt waarmaken. Ook het voor Bojan persoonlijk uitstekende debuutseizoen met 31 competitie-, acht beker- en negen Champions League-duels (twaalf goals) én een nominatie voor de voorlopige Spaanse selectie voor Euro 2008, zou géén vervolg krijgen. Na de dramatische derde plaats voor Barcelona in de competitie werd Rijkaard ontslagen en vervangen door Pep Guardiola. Uitgerekend hij zag het níét in Krkic zitten, waarna Pedro doorbrak als rechterspits van Barcelona.
Het verhaal gaat dat Bojan in 2007/08 - inmiddels zat hij al geregeld bij de A-selectie - een keer zou hebben geweigerd te voetballen voor Barcelona B. Guardiola, de toenmalige tweede-elftalcoach, zou hem dat zeer kwalijk hebben genomen. Uiteindelijk eindigden vier seizoenen bij Barça's hoofdmacht in 2011 in mineur. De eens zo beloftevolle aanvaller kwam almaar minder aan bod. Over zijn enige interland, het duel met Armenië in september 2008, wordt zelden nog gesproken.
Al blijkt nu dat Bojan behoort tot de grote groep talenten die voor Barça 1 zowel fysiek als tactisch net te kort komen. Anders is niet te verklaren dat hij op huurbasis bij zowel AS Roma als AC Milan weinig aan de aftrap stond. Tussendoor, in de zomer van 2012, nam Bojan Krkic senior zelf contact op met trainer Ronald Koeman of Feyenoord geen optie was. Een jaar later gaat Bojan zijn loopbaan alsnog in Nederland nieuw leven proberen in te blazen. Op pas 22-jarige leeftijd geen onmogelijke klus. Maar makkelijker is het zeker niet geworden.
omdat de vaste rugnummers nog niet bekend zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Waarom speelde ze zonder namen op het shirt vandaag?
Oefenwedstrijd. Waren ook geen officiële rugnummers, die waren allemaal positiegebonden.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Topquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
omdat de vaste rugnummers nog niet bekend zijn.
speeldenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Mwoah ik had liever gezien dat ze een rechtsvoor hadden gekocht maar denk dat ze veel vertrouwen hebben in Sana en Melegquote:
Noem eens een goede haalbare rechtsbuiten danquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mwoah ik had liever gezien dat ze een rechtsvoor hadden gekocht maar denk dat ze veel vertrouwen hebben in Sana en Meleg
Dat is mijn taak toch niet of welquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:42 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Noem eens een goede haalbare rechtsbuiten dan
Toch willen we even dat je er één noemt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is mijn taak toch niet of wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |