Er komt bamboe uit mijn terras zetten?quote:
Ach guttegut-toch.....met hoge snelheid?quote:
Lijkt me niet fijn met een moestuinquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:37 schreef smegmanus het volgende:
http://www.edialux.be/nl/product/PAN1/panic-glyfosaat-360
Maar ik heb geen idee waar die wortels allemaal kunnen zitten natuurlijk. Als ik zie hoe het de ene kant op gaat, kan het ook al wel bij de buren aan de andere kant zijnquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:37 schreef Zapata het volgende:
uitgraven. helemaal. Als je 1 stukje wortel vergeet komt het gewoon weer.
Het gedeelte wat betegeld is misschien wel?quote:
Dat ligt er direct naast helaas.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:39 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Het gedeelte wat betegeld is misschien wel?
Bamboe krijg je nooit helemaal weg, deal with itquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ik heb geen idee waar die wortels allemaal kunnen zitten natuurlijk. Als ik zie hoe het de ene kant op gaat, kan het ook al wel bij de buren aan de andere kant zijn
succes, kameraad worstelt er al jaren mee. Dacht ie dat ie alles had weggehaald is het het jaar er op gewoon weer. En het drukt gewoon je hele straatwerk omhoog.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ik heb geen idee waar die wortels allemaal kunnen zitten natuurlijk. Als ik zie hoe het de ene kant op gaat, kan het ook al wel bij de buren aan de andere kant zijn
Het zou verboden moeten worden!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:40 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Bamboe krijg je nooit helemaal weg, deal with it
Neenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:40 schreef Zapata het volgende:
[..]
succes, kameraad worstelt er al jaren mee. Dacht ie dat ie alles had weggehaald is het het jaar er op gewoon weer. En het drukt gewoon je hele straatwerk omhoog.
Verhuizen een optie?
Je kunt bamboe alleen in een pot in je tuin plaatsen, maar zelfs dan is het tricky. Bij ons had namelijk de bamboe gewoon de pot gebrokenquote:
Ja, dat begrijp ik wel, maar daar hadden de vorige bewoners geen boodschap aanquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:41 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Je kunt bamboe alleen in een pot in je tuin plaatsen, maar zelfs dan is het tricky. Bij ons had namelijk de bamboe gewoon de pot gebrokenen toen inderdaad de hele tuin verneukt
tja, verhuizen een optie?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar daar hadden de vorige bewoners geen boodschap aan
jep. En dan hopen dat je ook echt ALLES weg hebt gehaaldquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Neen
Maar ik begrijp dus dat ik het beste mijn hele tuin overhoop kan gooien laten afgraven en dan nieuw zand storten, opnieuw betegelen en iedereen die ik zie met bamboe afschieten?
Neequote:
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef Troel het volgende:
[..]
NeeDat is de afgelopen 10 minuten niet ineens anders geworden helaas
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef smegmanus het volgende:
Als je goed kunt koken mag je hier ook wel een paar weken wonen
En in de tussentijd kom jij hier wonen en verlos je me van de bamboe?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef smegmanus het volgende:
Als je goed kunt koken mag je hier ook wel een paar weken wonen
Inderdaad helemaal afgraven, en dan tot aan het laatste randje aan toe. De vorige bewoners van ons vorige huis hadden ook bamboe geplaatst. Het achterste gedeelte van de tuin is zo'n 80 cm diep afgegraven door vriend en vader, daarna hebben ze er een lading wit zand op gedaan, daarna een fundering en daar bovenop weer een schuur. Geen bamboe meer gezien.quote:
Interessante bijdragequote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Géén Roundup gebruiken. http://www.volkstuinverenigingheerenveen.nl/?page_id=876
Is 1 linkje van duizenden over dit gif.
Wees niet bang, dat was ik ook zeker niet van planquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Géén Roundup gebruiken. http://www.volkstuinverenigingheerenveen.nl/?page_id=876
Niet te zielig doen, wij hebben en een wilde braam en een bamboe.. dat naast de rest van het onkruid geeft ons de komende jaren wel plezier in het tuinnieren.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:58 schreef z80 het volgende:
bamboe is een grassoort dus roundup zou moeten werken. pokon heeft ook onkruid verdelger met de zelfde werkzame stof echter deze is wel een stuk goedkoper.
ps
jou bamboe ruilen tegen mijn wilde braam? als er iets een ramp is dan is het wel een wilde braam.
niet weg te krijgen zonder uitgraven en elk stukje dat opkomt weg te halen. en als nadeel vlijmscherpe stekels.
Misschien wacht jij nog op je lees cursus van de LOI, want ze zijn al langs geweest.. Doe je er een alu hoedje bij op misschien helpt dat bij de lees cursus..quote:Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh jee, nu is het wachten op de anti-Monsanto aluhoedjes
Leescursus. Aluhoedje. Beide één woord, dus aan elkaar geschreven.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:15 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Misschien wacht jij nog op je lees cursus van de LOI, want ze zijn al langs geweest.. Doe je er een alu hoedje bij op misschien helpt dat bij de lees cursus..
De anti-Monsantomaffia was al aanwezig op het moment dat ik het topic opende, alleen heb ik dat er niet bij gezetquote:Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh jee, nu is het wachten op de anti-Monsanto aluhoedjes
Ow, als deze bamboe bij de buren omhoog zou komen, zou ik daar weinig probleem mee hebben, als ik kijk naar hoeveel onkruid er van hun kant mijn kant op komtquote:Op maandag 8 juli 2013 19:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Veel succes gewenst. Zat laatst iemand op een verjaardag te vertellen dat de bamboe uit zijn tuin bij de buren aan de overkant van de straat omhoog kwam. Waren ze ook niet zo blij mee
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb ook een bamboe, ben idd begonnen met Panic (nog maar net net dus kan geen resultaat melden) ... De vorige bewoner heeft het hier idd gepland zonder pot ...
Ik heb een tijd op internet gezocht, maar dit was het enige spul wat ik kon vinden dan misschien zou kunnen helpen ... OF een panda in de tuin zetten
quote:Op zondag 7 juli 2013 22:19 schreef cracktor het volgende:
koop een pandabeer dat is de natuurlijke vijand
Spuit elfquote:
quote:
Ik heb er vandaag in ieder geval een fles azijn over leeggegoten. Dat werkt bij gewoon gras ookquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:08 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]![]()
Ik ben overigens begonnen met Panic deze week, dus hopelijk kan ik binnenkort melden dat de bamboe dood is (anders heb ik ook geen oplossing meer ... )
Hopelijk werkt dat!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb er vandaag in ieder geval een fles azijn over leeggegoten. Dat werkt bij gewoon gras ook
Nee, ben nog aan het sparenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:35 schreef AldoTheApache het volgende:
wat is de status nu TS? al een panda gekocht?
Ik ben bang dat de rente te hoog zal zijnquote:
17.5%quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de rente te hoog zal zijn
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:37 schreef smegmanus het volgende:
http://www.edialux.be/nl/product/PAN1/panic-glyfosaat-360
quote:
Dit dus. Glyfosaat is echt rotzooi:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Mocht je over x jaar Parkinson krijgen dan weet je de oorzaak.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:56 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb die panic voor bamboe, en om te kijken hoe aggresief het is ook op klimop gespoten, en dat gaat dus gewoon niet dood ...
Ik heb de Panic inmiddels op de bamboe gebruikt: de bladeren zijn allemaal afgevallen en de stengels lijkt dood. Er komen nog wel weer nieuwe op, maar neit zo veel als eerst. Het lijkt de plant dus ook uit te putten. Verder ben ik maar begonnen om hem maar gewoon uit te graven. Een rotwerk, want de wortels zitten diep en breken heel snel af ... Maar langzaam aan wordt het beter !
idd, lijkt me een groot risico voor die ene keer dat ik het gebruik ... :S ofwel het zal allemaal wel loslopen, waarschijnlijk zit er een hogere concentratie in het water van andere partijen dan van dat beetje dat ik gebruik ...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Mocht je over x jaar Parkinson krijgen dan weet je de oorzaak.
glysofaat is niet overdraagbaar naar andere planten via de grondquote:
Ik vind hem ook nog steeds op nieuwe plekken in de tuin ... irritant hoor! Maar ik moet zeggen, met die Panic staan er nu over het algemeen alleen nog sprietjes zonder blaadjes nadat ik ze heb ingespoten, dus dat geeft hoop!quote:
Boehoe, je moet het op de bamboe spuiten. Niet opeten of als kunstmest gebruiken voor de rest van de moestuin. Bij de gewone roundup gaan de plantjes overigens ook gewoon dood.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef shmoopy het volgende:
En die andere worden dus ook afgeradenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:21 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Boehoe, je moet het op de bamboe spuiten. Niet opeten of als kunstmest gebruiken voor de rest van de moestuin. Bij de gewone roundup gaan de plantjes overigens ook gewoon dood.
Andere bestrijdingsmiddelen werken vaak ook gebaseerd op glyfosaat. Niet alleen monsanto doet dat.
Waarom er niet bij zetten dat het dan om een 3500 ste deel van de schadelijk geachte concentratie gaat? Alcohol is veel schadelijker en dat drinken we toch ook allemaal?quote:3. Waarom is glyfosaat schadelijk voor de gezondheid?
Blootstelling aan glyfosaat wordt onder andere in verband gebracht met geboorteafwijkingen, de ziekte van Parkinson, hormoonverstoringen en depressie. Daarnaast bleek uit een recent Europees onderzoek van Friends of the Earth dat in 44% van de door hen onderzochte urinemonsters sporen van glyfosaat werden aangetroffen. Dat wij op enerlei wijze worden blootgesteld aan glyfosaat is dus een feit. Wat daar de daadwerkelijke gevolgen van zijn voor de gezondheid blijft voor alsnog onduidelijk. Wij nemen gezien de verbanden die eerder zijn gelegd echter liever het zekere voor het onzekere.
Als jij misschien de mensen van De Gemeente in je woonplaats (vuilnislieden?) lief aankijkt dan hebben zij als het goed is (of hun collega's van de plantsoenen dienst) zo een gif,dat zij vaak gebruiken om gras dat tussen stenen groeit dood te maken, bij zich en willen ze misschien wat bij jou strooien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:27 schreef Troel het volgende:
Aangezien het gaat om het doden van een plant, leek het me hier meer op zijn plek dan in Flora & Fauna.
[knip]
Mijn vraag is dus eigenlijk: Hoe krijg ik de boel gewoon zo dood (zonder dat het de rest van mijn tuin aantast, ik heb een moestuin en wil de groenten graag nog opeten) dat deze ongein stopt voordat mijn hele terras naar zijn mallemoer is?
dat spul wilt ze dus niet gebruiken. een paar druppels enkel op de bamboe is blijkbaar al een zeer groot gezondheidsrisico en levert een enorme milieu schade op.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Als jij misschien de mensen van De Gemeente in je woonplaats (vuilnislieden?) lief aankijkt dan hebben zij als het goed is (of hun collega's van de plantsoenen dienst) zo een gif,dat zij vaak gebruiken om gras dat tussen stenen groeit dood te maken, bij zich en willen ze misschien wat bij jou strooien.
Geef ze wel na afloop een blikje fris met dit weer als dank.
Ow wacht, moet ik ook melden dat ik niet aan alcohol doequote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:41 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Waarom er niet bij zetten dat het dan om een 3500 ste deel van de schadelijk geachte concentratie gaat? Alcohol is veel schadelijker en dat drinken we toch ook allemaal?
Gewoon Roundup toepassen en volgend jaar weer groente uit eigen tuin eten. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:52 schreef Godshand het volgende:
Gewoon kokend water er over heen gieten? Of de boel in de hens stekeneerst insprayen met spiritus, vlam erin, dag bamboe
![]()
Ik had even gehoopt dat je voor ging stellen om me te helpen af te gravenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Gewoon Roundup toepassen en volgend jaar weer groente uit eigen tuin eten. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Heb een zweetlepel* allergie.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had even gehoopt dat je voor ging stellen om me te helpen af te graven
Steeds minder gemeenten gebruiken het. Er zijn prima alternatieven.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:09 schreef tiho1 het volgende:
Idd. Dan vallen de mussen haaks uit de lucht. Gemeentes gebruiken exact hetzelfde.
Oh, dus het feit dat je/men ook andere schadelijke dingen doet is het excuus om door te gaan met iets dat wellicht minder schadelijk is?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:41 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Waarom er niet bij zetten dat het dan om een 3500 ste deel van de schadelijk geachte concentratie gaat? Alcohol is veel schadelijker en dat drinken we toch ook allemaal?
Ik heb wel een spadequote:Op woensdag 31 juli 2013 19:18 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heb een zweetlepel* allergie.
*= zweetlepel is een schep.
Zolang er geen vergelijkbare alternatieven zijn, zal Roundup gebruikt worden. Ik had hier het ondkruid 30/40 cm hoog in de tuin staan. (erfenis van de vorige bewoners). Simpelweg het onkruid eruit scheppen zou te veel werk zijn, gelukkig had ik nog 5 liter landbouw roundup staan. Dat er overheen geneveld, na 1 dag was alles weg, even harken en klaar weer.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Steeds minder gemeenten gebruiken het. Er zijn prima alternatieven.
Een hydrologische?quote:
De bamboe stond ooit op de plek waar nu de moestuin is. De bamboe gaat dus richting mijn schuur, maar ook richting de buren en af en toe zie je een takje tussen de groente verschijnen. Totdat mijn tomaten geoogst zijn, ga ik echt niet daar rare dingen doenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:36 schreef CafeRoker het volgende:
Wat is er nu precies mis om in dit specifieke geval toch eens met roundup te spuiten? Ja, het is niet zo'n fris spul en ik weet dat het controversieel is, maar het wordt zelfs regelmatig over een aanzienlijk deel van de supermarktgroenten gespoten. Zeker als je behalve de verse groentes de ingredienten van overige producten meetelt. Dat steekt een groot deel van Nederland verder zonder scrupules in de mond en zelfs dat leidt niet tot hele duidelijke gezondheidsklachten.
In dit geval zou het eenmalig en dan ook nog naast ipv over de groente worden gespoten.. en dat in een situatie waarbij je dat spul op een andere manier bijna niet weg krijgt. Het lijkt me toch het overwegen waard.
Het is bijna oogsttijdquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:39 schreef Troel het volgende:
[..]
De bamboe stond ooit op de plek waar nu de moestuin is. De bamboe gaat dus richting mijn schuur, maar ook richting de buren en af en toe zie je een takje tussen de groente verschijnen. Totdat mijn tomaten geoogst zijn, ga ik echt niet daar rare dingen doenDan heb ik voor niets al dat werk erin gestoken.
Dat gaat nog wel lukkenquote:
quote:Door de enorme groeikracht en de mogelijkheid van deze plant om overal te groeien (droge en natte grond, voedselrijk en voedselarm, zand, klei en veen) en in al die situaties de andere kruiden en struiken te verdringen wordt de plant internationaal tot de 100 ergste exoten gerekend. De plant kan door scheuren in de fundering huizen binnengroeien en door asfalt heen groeien. Er zijn geen insecten of schimmels die er noemenswaardig van eten (hooguit nectar), waardoor de plant niet in zijn opmars wordt gestuit. Doordat er geen insecten van leven is een ondergroei die door Japanse duizendknoop wordt gedomineerd voor vogels volslagen oninteressant. Een fallopia-vegetatie is in ecologisch opzicht armer dan een maïsakker
Eigenlijk gewoon net als bamboe een kwestie van blijven afknippen en uiteindelijk verdwijnt de plant, heb trouwens een pol van de grootbladige soort en vindt die best wel mooi.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:21 schreef Landyacht het volgende:
Ik zou willen dat ik met bamboe te maken had. Hier is het Chinese Duizendknoop wat de tuin overneemt. Wat een vieze, vuile, gemuteerde bende is dat zeg. Kakkerlak onder de planten. Spul overleeft het einde der aarde, ik weet het zeker.
[quote="wiki"]Door de enorme groeikracht en de mogelijkheid van deze plant om overal te groeien (droge en natte grond, voedselrijk en voedselarm, zand, klei en veen) en in al die situaties de andere kruiden en struiken te verdringen wordt de plant internationaal tot de 100 ergste exoten gerekend. De plant kan door scheuren in de fundering huizen binnengroeien en door asfalt heen groeien. Er zijn geen insecten of schimmels die er noemenswaardig van eten (hooguit nectar), waardoor de plant niet in zijn opmars wordt gestuit. Doordat er geen insecten van leven is een ondergroei die door Japanse duizendknoop wordt gedomineerd voor vogels volslagen oninteressant. Een fallopia-vegetatie is in ecologisch opzicht armer dan een maïsakker
Waarom niet ? Wat zijn die drie druppels roundup die je in een jaar over je tuin spuit nou helemaal?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oh, dus het feit dat je/men ook andere schadelijke dingen doet is het excuus om door te gaan met iets dat wellicht minder schadelijk is?
Dan neem je roundup puur, even met een kwast aanbrengen in het groeiseizoenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:50 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat is een beetje zonde. Dat werkt niet op grassen en bamboe is daar familie van.
Tja, dat was wat een hovenier me aanraadde. Flink eromheen, goed kijken en grond afvoeren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:42 schreef blup het volgende:
Afgraven kan, maar durf te wedden dattie volgend seizoen weer hoi komt zeggen.
Dat kan ik vast wel, de vraag is of het helptquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:42 schreef geldwolf het volgende:
Kun je er niet wat ammoniak op gooien? of zeg ik nu wat doms.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |