Er komt bamboe uit mijn terras zetten?quote:
Ach guttegut-toch.....met hoge snelheid?quote:
Lijkt me niet fijn met een moestuinquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:37 schreef smegmanus het volgende:
http://www.edialux.be/nl/product/PAN1/panic-glyfosaat-360
Maar ik heb geen idee waar die wortels allemaal kunnen zitten natuurlijk. Als ik zie hoe het de ene kant op gaat, kan het ook al wel bij de buren aan de andere kant zijnquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:37 schreef Zapata het volgende:
uitgraven. helemaal. Als je 1 stukje wortel vergeet komt het gewoon weer.
Het gedeelte wat betegeld is misschien wel?quote:
Dat ligt er direct naast helaas.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:39 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Het gedeelte wat betegeld is misschien wel?
Bamboe krijg je nooit helemaal weg, deal with itquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ik heb geen idee waar die wortels allemaal kunnen zitten natuurlijk. Als ik zie hoe het de ene kant op gaat, kan het ook al wel bij de buren aan de andere kant zijn
succes, kameraad worstelt er al jaren mee. Dacht ie dat ie alles had weggehaald is het het jaar er op gewoon weer. En het drukt gewoon je hele straatwerk omhoog.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ik heb geen idee waar die wortels allemaal kunnen zitten natuurlijk. Als ik zie hoe het de ene kant op gaat, kan het ook al wel bij de buren aan de andere kant zijn
Het zou verboden moeten worden!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:40 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Bamboe krijg je nooit helemaal weg, deal with it
Neenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:40 schreef Zapata het volgende:
[..]
succes, kameraad worstelt er al jaren mee. Dacht ie dat ie alles had weggehaald is het het jaar er op gewoon weer. En het drukt gewoon je hele straatwerk omhoog.
Verhuizen een optie?
Je kunt bamboe alleen in een pot in je tuin plaatsen, maar zelfs dan is het tricky. Bij ons had namelijk de bamboe gewoon de pot gebrokenquote:
Ja, dat begrijp ik wel, maar daar hadden de vorige bewoners geen boodschap aanquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:41 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Je kunt bamboe alleen in een pot in je tuin plaatsen, maar zelfs dan is het tricky. Bij ons had namelijk de bamboe gewoon de pot gebrokenen toen inderdaad de hele tuin verneukt
tja, verhuizen een optie?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel, maar daar hadden de vorige bewoners geen boodschap aan
jep. En dan hopen dat je ook echt ALLES weg hebt gehaaldquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Neen
Maar ik begrijp dus dat ik het beste mijn hele tuin overhoop kan gooien laten afgraven en dan nieuw zand storten, opnieuw betegelen en iedereen die ik zie met bamboe afschieten?
Neequote:
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef Troel het volgende:
[..]
NeeDat is de afgelopen 10 minuten niet ineens anders geworden helaas
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef smegmanus het volgende:
Als je goed kunt koken mag je hier ook wel een paar weken wonen
En in de tussentijd kom jij hier wonen en verlos je me van de bamboe?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef smegmanus het volgende:
Als je goed kunt koken mag je hier ook wel een paar weken wonen
Inderdaad helemaal afgraven, en dan tot aan het laatste randje aan toe. De vorige bewoners van ons vorige huis hadden ook bamboe geplaatst. Het achterste gedeelte van de tuin is zo'n 80 cm diep afgegraven door vriend en vader, daarna hebben ze er een lading wit zand op gedaan, daarna een fundering en daar bovenop weer een schuur. Geen bamboe meer gezien.quote:
Interessante bijdragequote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Géén Roundup gebruiken. http://www.volkstuinverenigingheerenveen.nl/?page_id=876
Is 1 linkje van duizenden over dit gif.
Wees niet bang, dat was ik ook zeker niet van planquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Géén Roundup gebruiken. http://www.volkstuinverenigingheerenveen.nl/?page_id=876
Is 1 linkje van duizenden over dit gif.
Niet te zielig doen, wij hebben en een wilde braam en een bamboe.. dat naast de rest van het onkruid geeft ons de komende jaren wel plezier in het tuinnieren.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:58 schreef z80 het volgende:
bamboe is een grassoort dus roundup zou moeten werken. pokon heeft ook onkruid verdelger met de zelfde werkzame stof echter deze is wel een stuk goedkoper.
ps
jou bamboe ruilen tegen mijn wilde braam? als er iets een ramp is dan is het wel een wilde braam.
niet weg te krijgen zonder uitgraven en elk stukje dat opkomt weg te halen. en als nadeel vlijmscherpe stekels.
Misschien wacht jij nog op je lees cursus van de LOI, want ze zijn al langs geweest.. Doe je er een alu hoedje bij op misschien helpt dat bij de lees cursus..quote:Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh jee, nu is het wachten op de anti-Monsanto aluhoedjes
Leescursus. Aluhoedje. Beide één woord, dus aan elkaar geschreven.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:15 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Misschien wacht jij nog op je lees cursus van de LOI, want ze zijn al langs geweest.. Doe je er een alu hoedje bij op misschien helpt dat bij de lees cursus..
De anti-Monsantomaffia was al aanwezig op het moment dat ik het topic opende, alleen heb ik dat er niet bij gezetquote:Op maandag 8 juli 2013 11:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh jee, nu is het wachten op de anti-Monsanto aluhoedjes
Ow, als deze bamboe bij de buren omhoog zou komen, zou ik daar weinig probleem mee hebben, als ik kijk naar hoeveel onkruid er van hun kant mijn kant op komtquote:Op maandag 8 juli 2013 19:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Veel succes gewenst. Zat laatst iemand op een verjaardag te vertellen dat de bamboe uit zijn tuin bij de buren aan de overkant van de straat omhoog kwam. Waren ze ook niet zo blij mee
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb ook een bamboe, ben idd begonnen met Panic (nog maar net net dus kan geen resultaat melden) ... De vorige bewoner heeft het hier idd gepland zonder pot ...
Ik heb een tijd op internet gezocht, maar dit was het enige spul wat ik kon vinden dan misschien zou kunnen helpen ... OF een panda in de tuin zetten
quote:Op zondag 7 juli 2013 22:19 schreef cracktor het volgende:
koop een pandabeer dat is de natuurlijke vijand
Spuit elfquote:
quote:
Ik heb er vandaag in ieder geval een fles azijn over leeggegoten. Dat werkt bij gewoon gras ookquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:08 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]![]()
Ik ben overigens begonnen met Panic deze week, dus hopelijk kan ik binnenkort melden dat de bamboe dood is (anders heb ik ook geen oplossing meer ... )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |