1 uur en 20 minutenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
40 min dat is nogal wat, per dag ben je al meer dan 1.5 uur voor niets bezig
En je wil niet weten hoeveel mensen er een enkelereisafstand hebben van 1,5 uur en dus dagelijks 3 uur onderweg zijn. Moet je elke dag half 7 je nest uit en ben je ook pas weer om half 7 thuis.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
1 uur en 20 minuten. Maar de reistijd naar en van je werk krijg je volgens mij toch vrijwel nergens vergoedt? Ik vind het ook niet zo'n probleem eigenlijk, moet ook zeggen dat het normaal een half uur fietsen is, maar doordat de wegen op diverse plekken zijn opgebroken kost het nu (en de komende maanden) zo'n 10 minuten extra. En ik vind fietsen op zich geen onaangename bezigheid.
Daarom, dan valt 40 minuten enkele reis behoorlijk mee, kan een stuk ergerquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En je wil niet weten hoeveel mensen er een enkelereisafstand hebben van 1,5 uur en dus dagelijks 3 uur onderweg zijn. Moet je elke dag half 7 je nest uit en ben je ook pas weer om half 7 thuis.
Ik lag nog op 1 oor om die tijd, want ik was vandaag vrij!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 07:49 schreef dud0r het volgende:
Waar is KatrienDuck? Die hoort ook mogguh te komen roepen hier.
ik zou dat nooit doen,zeker niet voor niks.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
1 uur en 20 minuten. Maar de reistijd naar en van je werk krijg je volgens mij toch vrijwel nergens vergoedt? Ik vind het ook niet zo'n probleem eigenlijk, moet ook zeggen dat het normaal een half uur fietsen is, maar doordat de wegen op diverse plekken zijn opgebroken kost het nu (en de komende maanden) zo'n 10 minuten extra. En ik vind fietsen op zich geen onaangename bezigheid.
ja belachelijke situatie ben je al een halve gratis werkdag kwijt aan reizenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En je wil niet weten hoeveel mensen er een enkelereisafstand hebben van 1,5 uur en dus dagelijks 3 uur onderweg zijn. Moet je elke dag half 7 je nest uit en ben je ook pas weer om half 7 thuis.
hier niet met 2 hah wederom,hoop kaarten voor de familie van een die zelfmoord gepleegd heeft(heb ze niet allemaal geteld maar incl. gisteren om en nabij de 300)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo, als er niet nog een paar Kampioenen bij zaten was het vandaag echt weinig hier. Halve straten waar geen post voor istoch wel te merken dat we de zomerperiode in gaan.
toch duurt het niet lang, teveel vocht in de lucht en de wind is verkeerd,er komen alweer depressies aan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:36 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik lag nog op 1 oor om die tijd, want ik was vandaag vrij!Schandalig lang geslapen tot half 9. Nadeel is, dat ik als avondmens dan ook meteen 's avonds veel later naar bed ga, dus dat wordt dinsdag weer afzien.
Net even lekker een tijd buiten gezeten, wat fantastisch weer zeg, niet te warm en lekker zon! Toch maar even naar binnen gegaan om een stuk van de Tour te kijken, vandaag rijden ze in de Pyreneeën, de eerste bergetappe van deze Tour.
Sorry daarvoorquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
toch duurt het niet lang, teveel vocht in de lucht en de wind is verkeerd,er komen alweer depressies aan.
ik prefereer regen en kou met de post,het liefst -15 zonder wind,wind vind ik het ergst.
Het vbg ligt gewoon in een andere plaats he, dat wist ik natuurlijk al toen ik begon. Op je werk komen of van je werk naar huis gaan valt natuurlijk niet onder "werkzaamheden".quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik zou dat nooit doen,zeker niet voor niks.
een werkzaamheid behoort zich gewoon in de buurt te bevinden,anders moeten ze het zelf maar doen.
huis aan huis tel ik nooit mee als ik het heb over hoeveelheden. Hier hadden we 4 soorten huis aan huis dus ja, dat was wel aardig wat, maar huis aan huis is natuurlijk standaard op de zaterdag, dus het ging me om de hoeveelheid post en dat was toch echt wel behoorlijk weinig en voor volgende week zou er volgens de teamcoach nog minder komen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier niet met 2 hah wederom,hoop kaarten voor de familie van een die zelfmoord gepleegd heeft(heb ze niet allemaal geteld maar incl. gisteren om en nabij de 300)
419 stuks keer 2quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:24 schreef superkimmi het volgende:
Die 2 hah was toch niet vewl? Halve tasjes hier. En idd zonder kampioen was t een daldag.
dan ga je al gauw naar een 100% dekking,en dan kun je niet aankomen met 15-25% mindering van uren,je loopt immers dezelfde routequote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
huis aan huis tel ik nooit mee als ik het heb over hoeveelheden. Hier hadden we 4 soorten huis aan huis dus ja, dat was wel aardig wat, maar huis aan huis is natuurlijk standaard op de zaterdag, dus het ging me om de hoeveelheid post en dat was toch echt wel behoorlijk weinig en voor volgende week zou er volgens de teamcoach nog minder komen.
Nee, ik zeg ook niet dat het terecht is dat er 15% van de tijd af gaat, ik zeg alleen dat er wel echt behoorlijk weinig post was. En dat zal toch ook wel wat tijd schelen qua uitvoering, want minder vaak terug naar het depot en minder post om te controleren, maar 15%, nee, dat denk ik ook niet neequote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dan ga je al gauw naar een 100% dekking,en dan kun je niet aankomen met 15-25% mindering van uren,je loopt immers dezelfde route
ja mijn wijk is ook ongeveer zo groot. Maar met 80 per bundel valt het dan nog steeds keihard mee hoor!quote:
dat van en naar depot zal iets minder zijn,dat ben ik met je eens,maar je wordt ook optisch genaaid,quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, ik zeg ook niet dat het terecht is dat er 15% van de tijd af gaat, ik zeg alleen dat er wel echt behoorlijk weinig post was. En dat zal toch ook wel wat tijd schelen qua uitvoering, want minder vaak terug naar het depot en minder post om te controleren, maar 15%, nee, dat denk ik ook niet nee
zijn 2 wijken met totaal aantal adressen van 517 stuksquote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:33 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ja mijn wijk is ook ongeveer zo groot. Maar met 80 per bundel valt het dan nog steeds keihard mee hoor!
Die 2 beslaan tegen de 30km loopwerk bij 100% dekking , geen flats etc..puur loopwerk daarbij het fietsen van een naar andere nog niet meegerekend,in z n totaliteit gaat er veel tijd inzittenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:22 schreef superkimmi het volgende:
Haha dan heb ik er meer gehad hoor. Mijn 2 wijken zijn bij elkaar ongeveer 650 stuks. Bedoel meer van: de hah was standaard voor zaterdag en eigenlijk heel weinig in vergelijking met vele andere zaterdagen
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1032535quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:23 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had toch nog aardig wat. 4 zakken, donderdag 3. Maar minder dan op een normale zaterdag. Hier ook weer Kampioen.
Gelukkig niets gezien van die persoon die van het dak gevallen is en ik kon gewoon in die straat beginnen. Ik las op de site van RTV Utrecht dat het een (mogelijke) zelfmoord(poging) was. Dak is 4 verdiepingen hoog. Moet een flinke smak geweest zijn
Jep, daar inderdaadquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1032535
Ja, geloof ik graag.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zijn steeds meer mensen die uit het leven stappen,zeer trieste gebeurtenis voor nabestaanden
ja bij mij ook deze week iemand met een topfunctiequote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:30 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, geloof ik graag.
Gelukkig nog nooit persoonlijk meegemaakt bij bekenden.
Ik ben in elk geval blij dat ik niet in de ochtend begin
DAT heb ik ook helemaal niet beweerd! Alles wat ik gezegd heb is dat de HAH voor een zaterdag gewoon echt niet veel was xDquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Die 2 beslaan tegen de 30km loopwerk bij 100% dekking , geen flats etc..puur loopwerk daarbij het fietsen van een naar andere nog niet meegerekend,in z n totaliteit gaat er veel tijd inzitten
Hoort de scharweijdelaan ook bij jouw wijk?quote:
Nope, die net niet. Die mag ik waarschijnlijk wel gaan lopen deze zomer, maar ik ken die verder nietquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hoort de scharweijdelaan ook bij jouw wijk?
Mijn broertje komt daar volgend jaar te wonen.
In die huizen inderdaad. Hij heeft daar een bovenwoning toegewezen gekregen. (huur)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:17 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nope, die net niet. Die mag ik waarschijnlijk wel gaan lopen deze zomer, maar ik ken die verder nietNou ja, ik fiets er wel overheen, maar nog nooit post gelopen.
Komt hij in die nieuwe huizen daar te wonen?
Huizen zagen er inderdaad wel goed uit van wat ik gezien heb.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
In die huizen inderdaad. Hij heeft daar een bovenwoning toegewezen gekregen. (huur)
Wat ik op papier zag was het wel ok alleen wat hij er voor moet gaan betalen vind ik te duur.
Doet Mieke het een beetje goed als tc
Ja ik ken Mieke, ken nog wel meer mensen daar in zeist.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:43 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Huizen zagen er inderdaad wel goed uit van wat ik gezien heb.
Haha ken je haar? Grappig (nou ja, op zich niet zo vreemd natuurlijk) En op zich wel hoor. Alleen met de zomerrooster minder, niets van gehoord verder
Ah, oke. Vandaarquote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja ik ken Mieke, ken nog wel meer mensen daar in zeist.
Vroeger tijdens de haalritten altijd moeten lossen daar. En af en toe lenen we iemand als we omhoog zitten bij ons.
Ik bereid zelf voor he, dus ik kijk niet naar hoeveel tassen het zijn, ik kijk naar hoeveel er in de kast ligt, en dat was dus weinig.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat van en naar depot zal iets minder zijn,dat ben ik met je eens,maar je wordt ook optisch genaaid,
alles zit in oranje zakken vandaag de dag, maar ondertussen is een oranje :1.5 grijze dus het is nog steeds heel veel en zeker tijdens de normale periodes.
voor de vakbonden vind ik die tijdsverminderingen steeds een punt van aandacht,we gaan dezelfde kant als de zzpers op,meer voor minder.
Ga er maar vanuit dat er straks met de 3daagse bezorging geen hond meer gaat bezorgen wie gaat nog 8uur per week werken voor heel weinig
heb je 50 euro per week( de meesten die bezorgen)
Omdat de vogeltjes fluiten en het toch al een benauwde nacht was.quote:Op zondag 7 juli 2013 05:24 schreef dud0r het volgende:
Mogguh.
Oh wacht, het is zondag.
Waarom ben ik al wakker?
quote:Op maandag 8 juli 2013 07:17 schreef dud0r het volgende:
Is het nog mogguh tijd? Ik had een geen zin in toen ik om 04.15 wakker werd vanochtend.
Mogguh-tijd duurt tot 12.00 u. volgens mij!quote:Op maandag 8 juli 2013 07:17 schreef dud0r het volgende:
Is het nog mogguh tijd? Ik had een geen zin in toen ik om 04.15 wakker werd vanochtend.
Ik dacht tot 06.00quote:Op maandag 8 juli 2013 10:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mogguh-tijd duurt tot 12.00 u. volgens mij!
quote:Op maandag 8 juli 2013 10:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik dacht tot 06.00
Moet wel een beetje een exclusief groepje blijven
Ik kan me herinneren dat ze in voorgaande jaren wel eens van die acties hadden voor bedrijven of zo ja in de zomer, iets van 2 mailingen versturen voor de prijs van 1. En ja, wel h&m, maar goed, dat is dan 1 dag of zo, dus dan zal het de rest van de week normaalgesproken alsnog wel een stuk rustiger zijn dan anders. Ben benieuwd hoe vroeg ik morgen dan al de straat op kan. Kan natuurlijk ook zijn dat ze meteen zoveel minder mensen hebben ingezet dat ik er qua vertrektijd niks van merk.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:22 schreef Deezertje het volgende:
Zal mij benieuwen deze zomer. Toch zijn er altijd extra veel H&M gidsen zomers merk ik... Volgens mij hebben ze ook lagere tarieven voor grote verzenders tijdens de zomer, anders stuurt niemand meer wat behalve de standaard HAH. Op HAH-dagen moet ik alsnog ieder adres langs..
Of ze spreiden het over de week uit...quote:Op maandag 8 juli 2013 20:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ze in voorgaande jaren wel eens van die acties hadden voor bedrijven of zo ja in de zomer, iets van 2 mailingen versturen voor de prijs van 1. En ja, wel h&m, maar goed, dat is dan 1 dag of zo, dus dan zal het de rest van de week normaalgesproken alsnog wel een stuk rustiger zijn dan anders. Ben benieuwd hoe vroeg ik morgen dan al de straat op kan. Kan natuurlijk ook zijn dat ze meteen zoveel minder mensen hebben ingezet dat ik er qua vertrektijd niks van merk.
Nou, hier doen ze dat soort dingen wel op 1 dag altijd, want dat kost natuurlijk minder. Autobedrijf zal inderdaad niet eerder gaan rijden, want dan is de kans te groot dat het nog niet klaar is qua voorbereiden en dat ze een boete moeten betalen aan het autobedrijf voor het wachten. Gelukkig kan ik het altijd zelf meenemen dan. Enige nadeel is dat ik dan soms eerder bij het nabrengadres ben dan het autobedrijf, waardoor je alsnog moet wachten.. En nu met al die vakantiekrachten bij het autobedrijf gaat het nogal eens mis, waardoor je alleen maar nog langer moet wachten.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Of ze spreiden het over de week uit...
Ik kan helaas niet vroeger de straat op gok ik... Autobedrijf rijdt niet eerder, of althans dat zullen ze niet communiceren dan gok ik...
Oh wat grappig Peter2671! Heb je er zin in?quote:Op maandag 8 juli 2013 06:30 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
@Atmosphere82: milieustraat-medewerker op 4 lokaties in SudWestFriesland
Kort samengevat: afvalstroom en dergelijke gegevens invoeren in de computer en mensen wijzen waar ze naar toe moeten met hun afval op de milieustraat.
Dank je.....ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden....quote:
Is het ook nietquote:
Maar de grote vraag: waar ben je te uit eten geweest?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 04:48 schreef dud0r het volgende:
Mogguh! Dat was een erg kort nachtje. Gisteren uit eten geweest, hartstikke gezellig maar 23.45 m'n bed in is toch te laat als ik er nu al weer naast moet staan.
Tis inderdaad met een minst geringste klacht dat de werkgever dit een reden vind om je buiten te wippen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
ik help het je hopen, maar als het nu al zo erg is dan vrees ik het ergste voor jou ...
Minder. En idd met lichamelijk klachten werken als postbode =quote:Op maandag 8 juli 2013 22:16 schreef gridjuh het volgende:
stomme achillespees
Maar goed, we gaan door op ibuprofen en fysiotherapie
Ja heb al meegedraaid en werk dan de hele dag(halve dagen(4-uur x 150%) op zaterdagen ivm openingstijden) en voorlopig 3-dagen in de week).quote:Op maandag 8 juli 2013 22:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh wat grappig Peter2671! Heb je er zin in?Het grappige is dat ik op zo'n soort functie ook eens heb gesolliciteerd (in Roosendaal) toen ik het even flink beu was bij de post. Ik heb het toch maar niet gedaan (ondanks dat ik daar zo kon beginnen) omdat ik dan de ene week niet moest werken en de andere week tien uur. Daar had ik geen zin in op een zaterdag. Het feit dat het toen ook maar het minimumloon betaalde vond ik ook niet aanlokkelijk.
Moet je dan ook een hele dag werken daar?
El olivo, tapasrestaurant in Utrecht. Erg lekker en het was gezellig, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:11 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Maar de grote vraag: waar ben je te uit eten geweest?
quote:Ja heb al meegedraaid en werk dan de hele dag(halve dagen(4-uurx150%) op zaterdag ivm openingstijden)).
Loon is ietwat hoger dan het uurloon van een postvoorbereider maar wel woon-werk-woon verkeer betaald
Oléquote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
El olivo, tapasrestaurant in Utrecht. Erg lekker en het was gezellig, daar gaat het om.
[..]
De TC van mijn afdeling gaf voor de zomerperiode aan dat het erg rustig zou zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:49 schreef dud0r het volgende:
Het is deze week ook echt rustig. Nu kan dit een tijdelijk dipje zijn maar als dit zo door zet dan krijgen we een extreem rustige zomer.
Ik neem ook wel eens een 'assistent' mee op m'n ronde die dan de hah bezorgt. Ik breng de post dan een paar minuten eerder of later.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en nu komt ie nog een keer maar dan met de post...![]()
Dus eerst HAH brengen en daarna hetzelfde rondje nog eens doen met de post.
Hier was het toch niet veel rustiger dan op de gemiddelde dinsdag. Zojuist een wijk gelopen van 1,5 uur waarvoor ik in totaal 5 tassen had. En dat was bepaald geen rijke buurt, allemaal flats met schotelantennes!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:41 schreef Deezertje het volgende:
Zojuist alleen HAH door de brievenbus gekregen op een zomerse piekdag... geen post. Als dit al een voorbode is voor de rest van de zomer...Daldagen met flinke dalen, binnen half uurtje klaar ofzo?
Grappig. Heb ik ook een keer meegemaakt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:16 schreef Tietmans het volgende:
Hoor dit.
Ik kom net aan op het depot, en kijk op de lijst wie welke wijk loopt. En mijn naam staat niet op de lijst.
Ik dus bellen naar mijn TC, ja mijn naam staat niet op de lijst. Ja, dat klopt. Je bent heel de week vrij.
Ik zo van uuh, dat heb ik dus nooit doorgegeven. Maar de ts was er van overtuigd van wel.
Dus nu ben ik gewoon een week vrij!
Mis je je TC al...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:52 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Grappig. Heb ik ook een keer meegemaakt.
Maar ik hoefde niet naar huis omdat er personeelstekort was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier viel het mee qua post maar met die folders scheelt het weinig qua tijd, helaas..Nobody ever seems to remember life is a game we play
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Auwvinger tussen een volle fietstas en de fiets gekregen... fiets viel en ik probeerde hem tegen te houden
oei, dat heeft pijn gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier viel het mee qua post maar met die folders scheelt het weinig qua tijd, helaas..
Altijd onderweg naar het avontuur
quote:
Auwvinger tussen een volle fietstas en de fiets gekregen... fiets viel en ik probeerde hem tegen te houden
Beterschap! Ziet er niet lekker uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier viel het mee qua post maar met die folders scheelt het weinig qua tijd, helaas.."Everybody lies..."
House M.D.
Pijnlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier viel het mee qua post maar met die folders scheelt het weinig qua tijd, helaas..Hoop dat het op de eind van je route was zodat je iig niet al te lang meer hoefde te lopen?
Heb je ook weleens de vraag gehad of je in heel nederland bezorgd.....dat had ik vorige keerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:07 schreef takkfyrir het volgende:
Toen ik vandaag bij een huis de post erdoor had gegooid, hoorde ik daarna een doffe knal. Het klonk als een hond die tegen de deur aan rent en in z´n haast om de vingers van de postbode eraf te bijten vergeet te blaffen (dat maak ik vrij regelmatig mee). Komt er kort daarna een jongetje van een jaar of vier achter me aan gesprint op blote voeten dus neem ik maar aan dat hij in zijn enthousiasme tegen de deur sprong: "jij bent toch de postbode?" Ehm, ja? Waarom ik dan ook de folders bracht, wilde hij weten. Ik was toch de postbode en niet de folderbode? Ik heb het er maar op gehouden dat de postbode soms ook folders brengt.Vervolgens sloeg hij zich tegen z´n voorhoofd omdat hij me nog wat wou vragen maar het vergeten was. Hij kon er tot z´n eigen irritatie niet meer opkomen, dus heb ik hem maar gezegd dat ik donderdag weer langskom en dat ie de vraag dan maar moet stellen.
Dat zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:41 schreef Deezertje het volgende:
Zojuist alleen HAH door de brievenbus gekregen op een zomerse piekdag... geen post. Als dit al een voorbode is voor de rest van de zomer...Daldagen met flinke dalen, binnen half uurtje klaar ofzo?
Relaxt! In zo'n geval zou ik direct weggaan bij PostNL, zeker onder die voorwaarden!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 06:11 schreef peter2671 het volgende:
Ja heb al meegedraaid en werk dan de hele dag(halve dagen(4-uur x 150%) op zaterdagen ivm openingstijden) en voorlopig 3-dagen in de week).
Dezelfde dagen als bij PostNL alleen wat meer uren per dag en dichterbij
Loon is ietwat hoger dan het uurloon van een postvoorbereider maar wel woon-werk-woon verkeer betaald
Haha, grappig verhaal!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:07 schreef takkfyrir het volgende:
Toen ik vandaag bij een huis de post erdoor had gegooid, hoorde ik daarna een doffe knal. Het klonk als een hond die tegen de deur aan rent en in z´n haast om de vingers van de postbode eraf te bijten vergeet te blaffen (dat maak ik vrij regelmatig mee). Komt er kort daarna een jongetje van een jaar of vier achter me aan gesprint op blote voeten dus neem ik maar aan dat hij in zijn enthousiasme tegen de deur sprong: "jij bent toch de postbode?" Ehm, ja? Waarom ik dan ook de folders bracht, wilde hij weten. Ik was toch de postbode en niet de folderbode? Ik heb het er maar op gehouden dat de postbode soms ook folders brengt.Vervolgens sloeg hij zich tegen z´n voorhoofd omdat hij me nog wat wou vragen maar het vergeten was. Hij kon er tot z´n eigen irritatie niet meer opkomen, dus heb ik hem maar gezegd dat ik donderdag weer langskom en dat ie de vraag dan maar moet stellen.
Ziet er niet best uit nee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier viel het mee qua post maar met die folders scheelt het weinig qua tijd, helaas..Beterschap ermee!
Heb ik ook eens meegemaakt, maar toen ging het om een verkeerd ingeplande zaterdag. Ik had toen drie zaterdagen verlof gekregen maar men dacht dat ik ook nog een vierde moest hebben. Dat was niet zo. Ik heb toen één van de twee wijken van iemand anders overgenomen, ik was toch op de vestiging!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:16 schreef Tietmans het volgende:
Hoor dit.
Ik kom net aan op het depot, en kijk op de lijst wie welke wijk loopt. En mijn naam staat niet op de lijst.
Ik dus bellen naar mijn TC, ja mijn naam staat niet op de lijst. Ja, dat klopt. Je bent heel de week vrij.
Ik zo van uuh, dat heb ik dus nooit doorgegeven. Maar de ts was er van overtuigd van wel.
Dus nu ben ik gewoon een week vrij!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
AuwwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier viel het mee qua post maar met die folders scheelt het weinig qua tijd, helaas..
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:07 schreef takkfyrir het volgende:
Toen ik vandaag bij een huis de post erdoor had gegooid, hoorde ik daarna een doffe knal. ....................................................Hij kon er tot z´n eigen irritatie niet meer opkomen, dus heb ik hem maar gezegd dat ik donderdag weer langskom en dat ie de vraag dan maar moet stellen.
quote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:14 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Heb je ook weleens de vraag gehad of je in heel nederland bezorgd.....dat had ik vorige keer
Van de andere kant kun je, als je de wijk kent, soms al aanvoelen dat er iets niet klopt en dat bijvoorbeeld de afzender een fout heeft gemaakt met het huisnummer. Het kan dan zinvol zijn om even aan te bellen om opheldering te vragen (in plaats van domweg de post op het verkeerde adres te bezorgen).quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer een discussie gehad met een klant over wat hij noemde verkeerd bezorgde post. Dat wil zeggen, zijn adres stond er wel op, alleen de geadresseerde was een hem onbekende vrouw. Dus wilde hij weten waarom ik niet beter oplette, en ik kon toch wel zien dat er een andere naam op de voordeur stond? Dus ik geduldig uitleggen dat wij niet op naam bezorgen en alleen op adres, omdat
a) Niet iedereen tegenwoordig nog een naambordje heeft
b) Post ook gericht kan zijn aan de meisjesnaam van iemand die de naam van d'r man aangenomen heeft
c) Het ook de naam kan zijn van zijn nieuwe vriendin, of een student aan wie hij een kamer verhuurt.
d) Het ook een nieuwe bewoner kan zijn die nog geen tijd heeft gehad het naambordje van de vorige te verwijderen.
Het leek helaas toch niet helemaal tot hem door te dringen, want hoewel hij toegaf dat hij begreep dat het niet mijn fout was vond íe dat ze dan op het sorteercentrum maar beter moesten opletten. Dus of ik hem daar maar even het telefoonnummer van wilde geven.
Ik heb hem maar het nummer van de klantenservice gegeven, maar er bijgezegd dat die hem toch precies hetzelfde gingen vertellen als ik.
Zucht, sommige mensen...........
Ik bezorg de post niet op het verkeerde adres, want het was het op de envelop aangegeven adres. Dat zo'n ontvanger het verschil niet kent tussen verkeerd bezorgd en verkeerd geadresseerd kan ik nog begrijpen, maar van collega's verwacht ik beter.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:46 schreef blijevis het volgende:
[..]
Van de andere kant kun je, als je de wijk kent, soms al aanvoelen dat er iets niet klopt en dat bijvoorbeeld de afzender een fout heeft gemaakt met het huisnummer. Het kan dan zinvol zijn om even aan te bellen om opheldering te vragen (in plaats van domweg de post op het verkeerde adres te bezorgen).
Ik weet niet hoe ruim de wijken bij jullie staan qua tijd, maar het lijkt me niet heel redelijk om bij twijfel iedere keer eerst maar ergens aan te gaan bellen. Als ik zeker weet dat de het niet klopt stuur ik het terug, maar dat zeker weten is nog best lastig. Zo was er hier iemand verhuisd, was een verhuiskaart van, dus alles netjes doorgestuurd, kaart verlopen, kwam er af en toe toch nog post langs met die achternaam, dus teruggestuurd, blijkt er ineens iemand bij die nieuwe bewoner in te zijn gaan wonen met exact dezelfde achternaam als de vorige bewoner. Tja. En soms hebben mensen tijdelijke gasten die ook post krijgen. Moet je dan iedere keer gaan aanbellen als je denkt "hey, misschien klopt dat niet" ? Want dat schiet niet erg op natuurlijk. Zolang je gewoon bezorgt op het adres dat erop staat doe je het volgens de regels.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:46 schreef blijevis het volgende:
[..]
Van de andere kant kun je, als je de wijk kent, soms al aanvoelen dat er iets niet klopt en dat bijvoorbeeld de afzender een fout heeft gemaakt met het huisnummer. Het kan dan zinvol zijn om even aan te bellen om opheldering te vragen (in plaats van domweg de post op het verkeerde adres te bezorgen).
Ach, zin is een groot woord. Geen tegenzin in ieder gevalquote:
Bij 'verkeerde' adressering' terwijl ik wist dat de naam niet bij dat adres hoorde, werd er of gekeken of het huisnummer wel klopte of moest ik gewoon de post in de bundel doen. Er kan idd een ander persoon bij zijn komen wonen oid. Tenminste daar 'moet' je dan maar vanuit gaan.Moet wel zeggen dat het in een dorp, welke wijken ik had, het er vaak anders aan toe gaat dan in een grote stadquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik bezorg de post niet op het verkeerde adres, want het was het op de envelop aangegeven adres. Dat zo'n ontvanger het verschil niet kent tussen verkeerd bezorgd en verkeerd geadresseerd kan ik nog begrijpen, maar van collega's verwacht ik beter.
Ik heb de beste man duidelijk gemaakt dat hij niet bij ons moet klagen, maar bij de afzender van de post. Kijk, als ik post heb voor een adres gericht aan een bewoner waarvan ik zeker weet dat deze er al lang niet meer woont dan gaat het uiteraard retour, maar er kan niet in redelijkheid van mij worden verwacht dat ik van elke wijk van ieder adres weet hoe de huidige en vorige bewoners heten. Laat staan dat ik elke keer wanneer de naam op een poststuk niet overeenkomt met die op het bordje (en dat komt geregeld voor) ga aanbellen om navraag te doen. Dan had ik nu nog op straat gelopen!
Handig....quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:12 schreef Herfstblad het volgende:
O, en vandaag kom ik op het depot en ik kan er niet in met de code. Hebben ze vanmorgen de codes van veranderd van alle depots zonder even te melden. Handig!
Misschien dat de situatie zich in jouw wijk vaker voordoet dan in de mijne; bij mij is het meerquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik bezorg de post niet op het verkeerde adres, want het was het op de envelop aangegeven adres. Dat zo'n ontvanger het verschil niet kent tussen verkeerd bezorgd en verkeerd geadresseerd kan ik nog begrijpen, maar van collega's verwacht ik beter.
Ik heb de beste man duidelijk gemaakt dat hij niet bij ons moet klagen, maar bij de afzender van de post. Kijk, als ik post heb voor een adres gericht aan een bewoner waarvan ik zeker weet dat deze er al lang niet meer woont dan gaat het uiteraard retour, maar er kan niet in redelijkheid van mij worden verwacht dat ik van elke wijk van ieder adres weet hoe de huidige en vorige bewoners heten. Laat staan dat ik elke keer wanneer de naam op een poststuk niet overeenkomt met die op het bordje (en dat komt geregeld voor) ga aanbellen om navraag te doen. Dan had ik nu nog op straat gelopen!
De wijken staan hier niet ruim qua tijd, zelfs (te) krap, zoals vrijwel overal het geval is; maar het gaat om een uitzonderlijke situatie die zich echt niet bij elk adres voordoet, maar gemiddeld minder dan eens per dag. Is het zo erg om af en toe een keer een paar minuten te lang te werken? In de binnenstad komt het regelmatig voor dat mensen op straat je naar de weg vragen (postbezorgers staan er nu eenmaal om bekend dat ze de weg kennen); voor zulke mensen maak ik ook even tijd, al hoeft dat volgens de regels niet en wordt het niet betaald. Een beetje plezier in het werk houden is ook belangrijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:55 schreef gelestipjes het volgende:
Ik weet niet hoe ruim de wijken bij jullie staan qua tijd, maar het lijkt me niet heel redelijk om bij twijfel iedere keer eerst maar ergens aan te gaan bellen. Als ik zeker weet dat de het niet klopt stuur ik het terug, maar dat zeker weten is nog best lastig. Zo was er hier iemand verhuisd, was een verhuiskaart van, dus alles netjes doorgestuurd, kaart verlopen, kwam er af en toe toch nog post langs met die achternaam, dus teruggestuurd, blijkt er ineens iemand bij die nieuwe bewoner in te zijn gaan wonen met exact dezelfde achternaam als de vorige bewoner. Tja. En soms hebben mensen tijdelijke gasten die ook post krijgen. Moet je dan iedere keer gaan aanbellen als je denkt "hey, misschien klopt dat niet" ? Want dat schiet niet erg op natuurlijk. Zolang je gewoon bezorgt op het adres dat erop staat doe je het volgens de regels.
Dat soort zaken noemt men 'overservice' en mogen wij niet meer doen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:47 schreef blijevis het volgende:
[..]
Misschien dat de situatie zich in jouw wijk vaker voordoet dan in de mijne; bij mij is het meer
uitzondering dan regel. Ik heb het dan over post waarvan je, als je de wijk kent, weet (of sterk vermoedt) dat naam en adres op het poststuk niet met elkaar overeenkomen. Vaak is het ook nog post die niet retour gestuurd kan worden, zoals wenskaarten zonder afzender, ansichtkaarten, of rouwpost (om verschillende redenen maken afzenders van zulke post relatief vaak fouten in het adres).
Ik heb de ervaring dat mensen in de wijk het waarderen wanneer je als bezorger moeite doet om die post, ondanks de verkeerde adressering, toch bij de juiste persoon bezorgd te krijgen.
Als je in een wijk loopt die je niet goed kent dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan is bezorgen op het opgegeven adres het enige wat je kunt doen.
Is het openmaken van post niet een no-no?quote:Op donderdag 11 juli 2013 06:07 schreef peter2671 het volgende:
Als er geen adres op staat, maak ik het open(geschreven brief bijvoorbeeld, of zoals laatst ene rouwkaart) in de hoop een adres te vinden waar ik het naar terug kan sturen.
Over het algemeen wel. Rouwkaarten zijn een uitzondering.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:57 schreef blijevis het volgende:
[..]
Is het openmaken van post niet een no-no?
Als er geen retouradres op staat kun je de post sturen naar de dienst onbestelbare postzendingen (postbus 99054, 2500 NA in Den Haag), die zijn bevoegd om post open te maken.
klopt. Wij kijken ook regelmatig even, omdat er een kaart opduikt terwijl een wijk bijvoorbeeld al weg is. Is het een bedankkaart dan loopt deze een dagje vertraging op, is het een rouwkaart dan bedenken we een oplossing om deze toch nog bezorgd te krijgen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Over het algemeen wel. Rouwkaarten zijn een uitzondering.
Ik heb ze ook wel eens open moeten maken om te zien of het echt een rouwkaart was of een bedankkaart. Als een bedankkaart namelijk vertraging oploopt is dat niet heel erg. Een rouwkaart daarentegen moet zo snel mogelijk bij de geadresseerde terecht komen en wordt in sommige gevallen naar het juiste VBG gefaxt.
Zo heb ik eens een klacht aan mijn broek gehad, omdat ik een poststuk op het adres bezorgde dat erop stond, alleen bleek later dat het voor zijn buurman bestemd was. Laten die twee nou net dezelfde achternaam hebben en elkaar ook nog eens niet kunnen luchtenquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer een discussie gehad met een klant over wat hij noemde verkeerd bezorgde post. Dat wil zeggen, zijn adres stond er wel op, alleen de geadresseerde was een hem onbekende vrouw. Dus wilde hij weten waarom ik niet beter oplette, en ik kon toch wel zien dat er een andere naam op de voordeur stond? Dus ik geduldig uitleggen dat wij niet op naam bezorgen en alleen op adres, omdat
a) Niet iedereen tegenwoordig nog een naambordje heeft
b) Post ook gericht kan zijn aan de meisjesnaam van iemand die de naam van d'r man aangenomen heeft
c) Het ook de naam kan zijn van zijn nieuwe vriendin, of een student aan wie hij een kamer verhuurt.
d) Het ook een nieuwe bewoner kan zijn die nog geen tijd heeft gehad het naambordje van de vorige te verwijderen.
Het leek helaas toch niet helemaal tot hem door te dringen, want hoewel hij toegaf dat hij begreep dat het niet mijn fout was vond íe dat ze dan op het sorteercentrum maar beter moesten opletten. Dus of ik hem daar maar even het telefoonnummer van wilde geven.
Ik heb hem maar het nummer van de klantenservice gegeven, maar er bijgezegd dat die hem toch precies hetzelfde gingen vertellen als ik.
Zucht, sommige mensen...........
Zou ik ook doen. Maar wat doe je als een je _bekende_ naam tegenkomt bij een (op zich correct) adres waarvan je weet dat het niet bij die naam hoort? Dus bijvoorbeeld post voor De Jarige Oma Katrijn Klaassen, Plein 13, terwijl je eigenlijk weet dat a) de bewoner van Plein 13 niet zo heet, en b) de jarige oma Katrijn Klaassen op Plein 31 woont? Toch gewoon op Plein 13 naar binnen kiepen, zonder daar eerst even aan te bellen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat soort zaken noemt men 'overservice' en mogen wij niet meer doen.
Ik loop ook al heel lang dezelfde wijk en ken dus heel veel namen van de bewoners maar als ik een onbekende naam tegenkom bij een adres met correcte postcode van mijn wijk bezorg ik dat stuk ook gewoon op het adres dat er op staat.
als ik weet dat het fout is herstel ik het gewoon naar het juiste adres. Kan eigenlijk alleen maar als je een wijk op je duimpje kentquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:52 schreef blijevis het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Maar wat doe je als een je _bekende_ naam tegenkomt bij een (op zich correct) adres waarvan je weet dat het niet bij die naam hoort? Dus bijvoorbeeld post voor De Jarige Oma Katrijn Klaassen, Plein 13, terwijl je eigenlijk weet dat a) de bewoner van Plein 13 niet zo heet, en b) de jarige oma Katrijn Klaassen op Plein 31 woont? Toch gewoon op Plein 13 naar binnen kiepen, zonder daar eerst even aan te bellen?
Natuurlijk is me dat opgevallen. Bij een rouwenvelop is er ook niet echt sprake van openmaken, de envelop is immers al open. Maar peter2671 had het ook over een geschreven brief, en ik ging er van uit dat die wel in een gesloten envelop zat.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Over het algemeen wel. Rouwkaarten zijn een uitzondering.
Ik heb ze ook wel eens open moeten maken om te zien of het echt een rouwkaart was of een bedankkaart. Als een bedankkaart namelijk vertraging oploopt is dat niet heel erg. Een rouwkaart daarentegen moet zo snel mogelijk bij de geadresseerde terecht komen en wordt in sommige gevallen naar het juiste VBG gefaxt.
Is het je nooit opgevallen dat rouwkaarten nooit zijn dichtgeplakt? Moet je maar eens kijken wanneer je er weer eens een tegenkomt.
Ja, in zo'n geval zou ik het uiteraard ook herstellen, maar dan praat je over een uitzondering. En hoewel dat natuurlijk reuze aardig is naar de klant blijft het overservice, in die zin dat de klant geen recht heeft op een dergelijke behandeling. Dat gaf ik ook aan in mijn voorbeeld: Als ik die vent had gekend en had geweten dat de adressering op het poststuk fout was had ik natuurlijk niet bij hem bezorgd, maar hij mag er niet van uit gaan dat ik dat soort dingen allemaal weet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:52 schreef blijevis het volgende:
[..]
Zou ik ook doen. Maar wat doe je als een je _bekende_ naam tegenkomt bij een (op zich correct) adres waarvan je weet dat het niet bij die naam hoort? Dus bijvoorbeeld post voor De Jarige Oma Katrijn Klaassen, Plein 13, terwijl je eigenlijk weet dat a) de bewoner van Plein 13 niet zo heet, en b) de jarige oma Katrijn Klaassen op Plein 31 woont? Toch gewoon op Plein 13 naar binnen kiepen, zonder daar eerst even aan te bellen?
Dan bezorg ik het gewoon op 31, daarvoor hoef ik dan niet aan te bellenquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:52 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ja, zo doe ik het ook.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ik weet dat het fout is herstel ik het gewoon naar het juiste adres. Kan eigenlijk alleen maar als je een wijk op je duimpje kent
Hier komen ze zaterdag jaquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:25 schreef Deezertje het volgende:
Iemand de spoordeelboekjes van NS al gezien als HAH? Schijnen gratis treinkaartjes in te zitten en aangezien mijn OV in de zomer niet geldig is kan ik ze mooi gebruikenHopelijk dan zaterdag als HAH, ik houd toch altijd een bundel over
Goed dat je het zegt dan zal ik er even wat tussenuit halenquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:25 schreef Deezertje het volgende:
Iemand de spoordeelboekjes van NS al gezien als HAH? Schijnen gratis treinkaartjes in te zitten en aangezien mijn OV in de zomer niet geldig is kan ik ze mooi gebruikenHopelijk dan zaterdag als HAH, ik houd toch altijd een bundel over
Hm, ik heb meestal ook wel een stuk of 50 folders over, moeten ze alleen wel daadwerkelijk op zaterdag komen, anders weet ik niet wat voor wijk ik ga hebbenquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:25 schreef Deezertje het volgende:
Meestal wel jaquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik heb meestal ook wel een stuk of 50 folders over, moeten ze alleen wel daadwerkelijk op zaterdag komen, anders weet ik niet wat voor wijk ik ga hebben. Maar ben benieuwd wat voor voorwaarden er dan aan verbonden zijn, aan die kaartjes. Zijn het niet meestal van die "gratis van klasse 2 naar klasse 1 omboeken" of "een gratis meereiskaartje"-acties? Die gebruik ik eigenlijk nooit
die dingen worden altijd massaal op mp aangebodenquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:25 schreef Deezertje het volgende:
Dik onder de standaard normtijd of dik onder de zomer normtijd?quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:20 schreef VixenFromHell het volgende:
en ik zat vandaag toch wel flink onder de normtijd, maar ja geen HAH he
Oké, stop met de pillen die je nu gebruiktquote:
Wat ben je laat vandaagquote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:18 schreef peter2671 het volgende:
Goede morgen
[..]
Oké, stop met de pillen die je nu gebruikt![]()
Waarom zou je kortingsbonnen op MP aanbieden? Het geld dat je bespaart met de kortingsbonnen zelf ben je dan weer kwijt aan het aanschaffen van de kortingsbonnenquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die dingen worden altijd massaal op mp aangeboden
Ik begrijp überhaupt niet hoe ze kunnen korten op dagen met HAH.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:53 schreef VixenFromHell het volgende:
De standaard tijd! Eigenlijk zou er deze week gemiddeld per loop ongeveer 7% af moeten gaan, maar er stond nog de volledige tijd op het rooster. Waarschijnlijk omdat de TC pas volgende week terug is, die zou per dag de tijd bepalen in de zomerperiodevanaf volgende week zal het wel ingekort gaan worden dan. Gerealiseerde diensten zijn ook nog gewoon met de volledige tijd tot nu toe.
Zelfs met die 7% zou ik er nog wel onder zitten, dus op dit moment klopt dat dan nog wel aardig.
Op dagen met HAH scheelt het bij lange na niet zoveel, dus ik ben bang dat dat alsnog werken in eigen tijd gaat betekenen als ze die zomertijden wel echt aan gaan houdenwat ze uiteraard doen
Die tijden passen ze pas achteraf aan he, als ze weten hoe veel/weinig post er echt was. En de gerealiseerde uren zijn inderdaad de uren die ze daadwerkelijk gaan betalen, de tijden zoals ze in harmony staan en hoe ze dus ook worden doorgegeven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Goh. Vorige week en deze week een planning doorgekregen met normale normtijden, maar die blijken nu dus toch niet te gelden. Zeg dat dan meteen....op de gerealiseerde diensten van vorige week staan trouwens ook die zelfde tijden. Dat gaat toch over de uren die daadwerkelijk gemaakt zijn en betaald worden? Of kunnen ze daar ook nog tijd vanaf halen en dan gewoon niet eens laten zien hoeveel eraf gaat
ja dat is echt zo kijk maar eens onder rubriek tickets(vanaf morgen/zo)sommigen durven er wel 10 voor te vragenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:21 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom zou je kortingsbonnen op MP aanbieden? Het geld dat je bespaart met de kortingsbonnen zelf ben je dan weer kwijt aan het aanschaffen van de kortingsbonnen
Sommige mensen zijn echt raar.
met die tijden is sowieso tegenstrijdig als je over de tijd heen gaat(normale situatie) krijg je niets,of je moet er zowat een moord voor begaan,en nu denken ze er zo even 15-25% vanaf te halen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik begrijp überhaupt niet hoe ze kunnen korten op dagen met HAH.
Al zou je in je wijk maar één enkele brief hebben en 1 stuk HAH ter grootte van een ansichtkaart, moet je nog ieder adres langs en ben je dus geen minuten sneller dan op 'normale' dagen.
Hier hebben we sowieso geen variabele tijden. Ik loop gewoon 10 weken lang iedere dag hetzelfde extra stuk wijk erbij. Of het nou druk of rustig is.
C1000, Gamma/Karwei.... en?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Sommige wijken hier dinsdag gewoon lekker 5 HAH (andere 3 of 4), ja hoor... 'minder HAH'
Ik kies ook altijd de 'goede' weken uit om extra te werken. Elke zomer erger ik me weer kapot aan de Gamma. Vroeger was die folder echt megadik met dat Zelfdoen. Dat hebben ze nu tot een klein boekje gemaakt gelukkigquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:10 schreef VixenFromHell het volgende:
C1000 idd, Karwei EN Gamma, Dierenpark Wissel en hier nog een plaatselijke.
Tja, bij veel vestigingen maakt het allang niet meer uit wat je opschrijft, daar krijg je gewoon de tijden die er voor staan. Blijf het wel apart vinden dat het beleid per plaats verschilt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kies ook altijd de 'goede' weken uit om extra te werken. Elke zomer erger ik me weer kapot aan de Gamma. Vroeger was die folder echt megadik met dat Zelfdoen. Dat hebben ze nu tot een klein boekje gemaakt gelukkig
Hier staan gewoon de normale tijden op de planning, dus die schrijf ik ook gewoon op.Doe net alsof je neus bloedt...
Mja tijden schrijven kan hier niet meerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kies ook altijd de 'goede' weken uit om extra te werken. Elke zomer erger ik me weer kapot aan de Gamma. Vroeger was die folder echt megadik met dat Zelfdoen. Dat hebben ze nu tot een klein boekje gemaakt gelukkig
Hier staan gewoon de normale tijden op de planning, dus die schrijf ik ook gewoon op.Doe net alsof je neus bloedt...
Maar als in de planning die ze je opsturen gewoon de normale tijden staan, mogen ze toch niet zomaar de tijden achteraf veranderen? Feitelijk gezien zijn de tijden in de planning bindend als je komt opdagen die dag. Waarom staan er anders tijden bij? Godver, bij welk ander bedrijf moet je tegenwoordig zo goed letten op je loonstrookje als PostNL? Ze willen ons echt allemaal wegpesten lijkt 't wel... Ze mogen in de toekomst wel mensen vragen die goed in wiskunde zijn, is een vereiste om je werkuren te controleren ....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, bij veel vestigingen maakt het allang niet meer uit wat je opschrijft, daar krijg je gewoon de tijden die er voor staan. Blijf het wel apart vinden dat het beleid per plaats verschilt.
tis geen wegpesten ze willen dat mensen gratis komen werkenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als in de planning die ze je opsturen gewoon de normale tijden staan, mogen ze toch niet zomaar de tijden achteraf veranderen? Feitelijk gezien zijn de tijden in de planning bindend als je komt opdagen die dag. Waarom staan er anders tijden bij? Godver, bij welk ander bedrijf moet je tegenwoordig zo goed letten op je loonstrookje als PostNL? Ze willen ons echt allemaal wegpesten lijkt 't wel... Ze mogen in de toekomst wel mensen vragen die goed in wiskunde zijn, is een vereiste om je werkuren te controleren ....
Nee, want ze weten natuurlijk niet exact van tevoren hoeveel post er gaat zijn, en daarom is ook pas achteraf duidelijk hoeveel procent er van de tijd af gaat in de zomer. Die planning krijg je de week ervoor al, dan weten ze natuurlijk nog niet precies hoeveel minder post er volgende week donderdag is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar als in de planning die ze je opsturen gewoon de normale tijden staan, mogen ze toch niet zomaar de tijden achteraf veranderen? Feitelijk gezien zijn de tijden in de planning bindend als je komt opdagen die dag. Waarom staan er anders tijden bij? Godver, bij welk ander bedrijf moet je tegenwoordig zo goed letten op je loonstrookje als PostNL? Ze willen ons echt allemaal wegpesten lijkt 't wel... Ze mogen in de toekomst wel mensen vragen die goed in wiskunde zijn, is een vereiste om je werkuren te controleren ....
het zijn helderziendenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, want ze weten natuurlijk niet exact van tevoren hoeveel post er gaat zijn, en daarom is ook pas achteraf duidelijk hoeveel procent er van de tijd af gaat in de zomer. Die planning krijg je de week ervoor al, dan weten ze natuurlijk nog niet precies hoeveel minder post er volgende week donderdag is.
Ja, dus daarom passen ze de tijden nu ook achteraf aan en staat in de planning nog de normale tijd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het zijn helderzienden
prognoses zijn soms om te gillen,vaak zitten ze er wel redelijk naast
Op vrijdag hebben we ook nooit folders. Of heb je het hah voor morgen al zien staan en zat ie daar niet bij?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:48 schreef V__L_N het volgende:
Geen ns folder hier gezien vandaag. Terwijl die toch wel op het schema stond. Kan het zijn dat ie dan volgende week nog komt?
Ze was echt heel dramatisch. Ik wilde eerst ook me naam niet geven, maar ze liep zo te jammeren dat ik uiteindelijk alleen me voornaam er maar op heb gezet. Straks is het zo'n internet/twitter/facebook/klachtensite klager en sta ik met me voor- en achternaam ergens. Daar heb ik dan geen zin in. Wat ze verder daar achter die telefoon bij de postnl denken zal me een rotzorg zijn.quote:Gewoon gehandeld zoals de bedoeling was en keurig netjes een kaartje gegeven. Ze moeten niet zo dramatisch doen zeg
Lees sowieso regelmatig klachten over dat 'brievenbus te klein' gedoe. Dat het lang duurt als het met de pakketpost gaat, dat mensen niet vinden dat hun bus te klein is, dat eerdere zendingen er wel door heen konden, dat hun bus altijd goed was en ze gaan hem toch niet aanpassen voor ons etc etc.....
En als we iets dan toch er door heen proppen en het gaat stuk is het natuurlijk ook niet goed
Ik speel vals, ze leveren hier de HaH van zaterdag op vrijdag uit. En weg is weg... Maar geen NS dus. Wat ik dus niet snap, want die folder zal toch wel landelijk zijn?quote:Op vrijdag hebben we ook nooit folders. Of heb je het hah voor morgen al zien staan en zat ie daar niet bij?
Dus jij bent de reden dat het bedrijf naar de tering gaatquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze was echt heel dramatisch. Ik wilde eerst ook me naam niet geven, maar ze liep zo te jammeren dat ik uiteindelijk alleen me voornaam er maar op heb gezet. Straks is het zo'n internet/twitter/facebook/klachtensite klager en sta ik met me voor- en achternaam ergens. Daar heb ik dan geen zin in. Wat ze verder daar achter die telefoon bij de postnl denken zal me een rotzorg zijn.
In deze bus kan echt geen normale zending ook. Het is echt zo'n halve, moet de post en folders al dubbelvouwen om het er in te krijgen. Heb d'r ook 3x gevraagd hoe ze zelf had gedacht dat ik dat ging doen. Ze bleef maar roepen dat dat haar probleem niet was en dat ze nu haar pakje wilde en dat dit toch niet normaal was. Postbodes van tegenwoordig zijn zo asociaal en klantonvriendelijk en het was niet zo gek dat de postnl steeds minder post kreeg door mensen zoals ik.
Hopeloos geval dit, en daar verspil ik dan ook echt 15 minuten aan.
quote:Dus jij bent de reden dat het bedrijf naar de tering gaat
Nu we dat weten kunnen we wat aan dat probleem doen.![]()
Die folder is inderdaad landelijk, maar zou best kunnen dat ie in bepaalde gebieden pas volgende week komt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:04 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ze was echt heel dramatisch. Ik wilde eerst ook me naam niet geven, maar ze liep zo te jammeren dat ik uiteindelijk alleen me voornaam er maar op heb gezet. Straks is het zo'n internet/twitter/facebook/klachtensite klager en sta ik met me voor- en achternaam ergens. Daar heb ik dan geen zin in. Wat ze verder daar achter die telefoon bij de postnl denken zal me een rotzorg zijn.
In deze bus kan echt geen normale zending ook. Het is echt zo'n halve, moet de post en folders al dubbelvouwen om het er in te krijgen. Heb d'r ook 3x gevraagd hoe ze zelf had gedacht dat ik dat ging doen. Ze bleef maar roepen dat dat haar probleem niet was en dat ze nu haar pakje wilde en dat dit toch niet normaal was. Postbodes van tegenwoordig zijn zo asociaal en klantonvriendelijk en het was niet zo gek dat de postnl steeds minder post kreeg door mensen zoals ik.
[..]
Ik speel vals, ze leveren hier de HaH van zaterdag op vrijdag uit. En weg is weg... Maar geen NS dus. Wat ik dus niet snap, want die folder zal toch wel landelijk zijn?
En we hebben toch alle tijd van de wereld en onze fijne werkgever betaalt het overwerk zonder morrenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die folder is inderdaad landelijk, maar zou best kunnen dat ie in bepaalde gebieden pas volgende week komt.
En foei, inderdaad niet erg klantvriendelijk, je hoort natuurlijk nog minstens 3 keer bij die mensen langs te gaan om te kijken of ze al terug zijn, en als dat niet het geval is hoor je te proberen om te achterhalen waar ze zijn en het dan daar afleveren. De klant is immers koning en dankzij mensen die pakjes bestellen hebben wij werk blablabla
Ik meende dat in jou wijk de telefoongids huis aan huis is morgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En we hebben toch alle tijd van de wereld en onze fijne werkgever betaalt het overwerk zonder morren
Weet iemand iets over de hoeveelheid post voor morgen? Zal wel rustig zijn denk ik?
Inderdaad. Jij hebt een overeenkomst met bol.com. Dat PostNL het in opdracht van bol.com levert heb jij niks mee te makenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Hehe
PostNL ziet de ontvanger niet eens als klant toch?
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:31 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik meende dat in jou wijk de telefoongids huis aan huis is morgen.
Morgen in huis ja, maar dan moeten ze wel thuis zijn om het in ontvangst te nemen (tenzij het door de bus kan). Dat is toch logisch? Of denken ze dat we gaan inbreken om de spullen bij hun in huis te krijgen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:48 schreef V__L_N het volgende:Want de afspraak met bol was toch echt vandaag besteld, morgen in huis.
Dat doe ik ook.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Deezertje het volgende:
Morgen sowieso 3 HAH hier, dus ondanks geen Makro en Kampioen en het waarschijnlijk 'erg rustig' zal zijn, moet ik alsnog ieder huis langs. En geloof me, zonder die HAH kan ik morgen halve straten overslaan waarschijnlijk... nu dus niet.Hier officieel niks gehoord over zomerdal tijden, dus schrijf gewoon iedere dag de tijd op die er voor staat ook al ben ik al lang en breed klaar voor die dag. Waarom zou je zelf minder tijd opschrijven en dus minder verdinenen? Zodat de hoge bazen meer geld overhouden?
Als ze vinden dat ik teveel tijd op schrijf in de zomer zoeken ze maar een ander. En laat ze dat hier nou net niet lukken in de zomer nadat ze alle vaste krachten eruit hebben gewerkt en nu wekelijks 5 wijken open hebben liggen. Tel daar ziekte en verlof bij en je weet wat ze doen om maar mensen op een wijk te krijgen
![]()
Op de site van de NS kun je ze aanvragen vanaf 15 juliquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:04 schreef gridjuh het volgende:
Niet eerlijk......bij mij zit er geen ns bij:'(
planning opsturen? Niet bij mij hoorquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wijk met een verwaarloosbaar aantal NEE stickers?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
Ik begrijp überhaupt niet hoe ze kunnen korten op dagen met HAH.
Al zou je in je wijk maar één enkele brief hebben en 1 stuk HAH ter grootte van een ansichtkaart, moet je nog ieder adres langs en ben je dus geen minuten sneller dan op 'normale' dagen.
Waarom maakt ze zo'n stampei als het haar probleem niet is?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:04 schreef V__L_N het volgende:
+1quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
tis geen wegpesten ze willen dat mensen gratis komen werken
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dus jij bent de reden dat het bedrijf naar de tering gaat![]()
Nu we dat weten kunnen we wat aan dat probleem doen.![]()
![]()
quote:
http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-juliquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:37 schreef Herfstblad het volgende:
Mensen die jou de schuld geven, terwijl hun brievenbus te klein is, zijn inderdaad zwaar vermoeiend...
[..]
Dat doe ik ook.
Ik heb gehoord dat ik gebeld kan worden woensdag of vrijdag voor een extra wijk, maar als ik niet gebeld word: Prima!
Ze hebben mijn nummer, mijn medewerking, dus ze weten me te vinden.
[..]
Op de site van de NS kun je ze aanvragen vanaf 15 juli
als je er echt iets leuks mee wilt doen,dichtspuiten met purschuim(snachts) niet nu over een paar maanden als het nog steeds hetzelfde probleem is,dan is het gauw overquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:26 schreef blijevis het volgende:
[..]
Waarom maakt ze zo'n stampei als het haar probleem niet is?
Je hebt trouwens de wet aan jouw kant:
Postwet 2009, artikel 20:
1. Bij ministeriële regeling worden regels omtrent plaats, afmetingen en andere hoedanigheden van
de voor aflevering van poststukken bestemde brievenbussen vastgesteld.
2. Een verlener van de universele postdienst kan poststukken die naar hun aard en omvang in
aanmerking komen voor aflevering in een brievenbus, als onbestelbaar aanmerken indien het
opgegeven adres niet beschikt over een brievenbus die voldoet aan de regels, bedoeld in het eerste
lid.
Goedemiddag!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 06:00 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh! Wat is het nog donker buiten!
Waarom 's nachts?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 07:22 schreef ophaling10 het volgende:
als je er echt iets leuks mee wilt doen,dichtspuiten met purschuim(snachts) niet nu over een paar maanden als het nog steeds hetzelfde probleem is,dan is het gauw over
Hoe kunnen ze die tijden nou achteraf pas bekend maken?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mja tijden schrijven kan hier niet meer
Het is gewoon jammer dat je nu werkt en pas volgende week een keer te zien krijgt hoeveel tijd je daadwerkelijk betaald krijgt daarvan. Ook omdat die percentages dus maar een richtlijn zijn (week 28 7%, week 29 8% etc), het is gewoon niet duidelijk voor medewerkers op deze manier.
Stuk tuig, jij bent één van de redenen dat PostNL het zo slecht doet!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 07:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als je er echt iets leuks mee wilt doen,dichtspuiten met purschuim(snachts) niet nu over een paar maanden als het nog steeds hetzelfde probleem is,dan is het gauw over
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Stuk tuig, jij bent één van de redenen dat PostNL het zo slecht doet!
Nee dan had m'n pi wel een zonnebril op gehad.quote:
quote:
Ja is het ook. Nou kom ik zelf sowieso wel aan de uren, maar alsnog vind ik het vervelend om pas een week later te zien hoeveel tijd er daadwerkelijk af gehaald is. Maar extra vervelend als je dan idd je uren niet zou halen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze die tijden nou achteraf pas bekend maken?
Mijn totale looptijd staat nu gelijk aan mijn contractduur. Dat zou met die kortingen in mijn situatie betekenen dat ik aan het einde van de week tijd tekort kom terwijl ik nooit de kans heb gehad om extra werk te doen. Dan zou ik iedere week bij voorbaat extra wijken moeten lopen voor het geval dat ik niet uitkom.
Wat een achterlijk systeem.
Nou ja, dat ze het achteraf bepalen vind ik op zich best logisch, omdat je gewoonweg niet van tevoren kunt zeggen hoeveel minder post er gaat zijn. Maar als je looptijd nu gelijk staat aan je contracturen kun je er wel vanuit gaan dat je dus gedurende de zomer te weinig uren maakt als je er niks extra's bij doet, want dat er tijd af gaat is wel duidelijkquote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze die tijden nou achteraf pas bekend maken?
Mijn totale looptijd staat nu gelijk aan mijn contractduur. Dat zou met die kortingen in mijn situatie betekenen dat ik aan het einde van de week tijd tekort kom terwijl ik nooit de kans heb gehad om extra werk te doen. Dan zou ik iedere week bij voorbaat extra wijken moeten lopen voor het geval dat ik niet uitkom.
Wat een achterlijk systeem.
weinig post inderdaad, maar je had toch ook HAH neem ik aan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Veel te makkelijk vandaag. Heb geen brievenbus gezien
5 HAH hier, maar ik had geen bezorgwijkjequote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
weinig post inderdaad, maar je had toch ook HAH neem ik aan?
Hier 5 stuks, werd de lage hoeveelheid post gelijk door gecompenseerd, net zo lang bezig geweest als normaal.
Ja, die moeten ze gewoon uitbetalen. Als je aan het eind van de periode nog steeds in de min staat en je bent postbezorger moeten ze die uren gewoon kwijtschelden, zodat je iedere nieuwe periode weer op 0 begint, als je postbode bent blijven de minuren staan.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:08 schreef V__L_N het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die - uren? Ik sta er inmiddels 6 in de min. Die krijg ik toch nog gewoon uitbetaald?
Vorig blok had ik in de eerste 2 weken 24+ uren totaal. Daarna ging ik langzaam in de min. Ik eindigde de maand met 18 plus uren. Dus ik neem aan dat als ze later in de maand zouden willen, ze me ook die 6 uren nog kunnen laten inhalen?
Is mijn ervaring toch ook, dat het niet veel uitmaakt hoeveel post het is, als je wel HAH hebt. Misschien wel bij grotere wijken waarbij je normaal moet herladen en nu niet, maar erg veel scheelt het anders bij mij nooit. En dat herladen moet met 5 folders dan misschien alsnog wel ookquote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:51 schreef Deezertje het volgende:
Hier 4 HAH, en zeer weinig post. Desondanks toch niet erg veel korter over gedaan. Dankzij HAH moet je alsnog bij ieder huis stoppen (bijna geen stickers) en hoe meer HAH, hoe kleiner de bundels en kan je bij elke straat een nieuwe bundel HAH openpulllen, dat kost ook extra tijd. En de C1000 folder zat er soms wéér dubbel bij, gaat lekker daar bij VSP. Heb hem dus ook gewoon dubbel bezorgd hoorEn kwam nog een gele kaart tegen met daarachter post voor huizen waar ik net was geweest, kon ik weer terug... grr...
Dinsdag trouwens extreem veel HAH (5x) hier wat nog aardig wat weegt, en weinig post... gok dat dat het beeld van deze zomer is. Veel HAH, weinig post.
Voor postbodes staat de periode op 6 maanden dat ze opbouwen en dan worden ze weg gestreept.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, die moeten ze gewoon uitbetalen. Als je aan het eind van de periode nog steeds in de min staat en je bent postbezorger moeten ze die uren gewoon kwijtschelden, zodat je iedere nieuwe periode weer op 0 begint, als je postbode bent blijven de minuren staan.
ja dat was hier ook,beetje verneukeratief met hun percentages,tering hah ookquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
weinig post inderdaad, maar je had toch ook HAH neem ik aan?
Hier 5 stuks, werd de lage hoeveelheid post gelijk door gecompenseerd, net zo lang bezig geweest als normaal.
mooi he,lekker lak aanquote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Stuk tuig, jij bent één van de redenen dat PostNL het zo slecht doet!
5 euro per kaartje vragen sommigen er voorquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:16 schreef ophaling10 het volgende:
hier staan er al een paar
http://www.marktplaats.nl(...)html?categoryId=1998
ja ze sporen niet,dingen kun je gratis aanvragen bij de link die ik eerder vermeld had vandaagquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
5 euro per kaartje vragen sommigen er voor
edit: zelfs eentje die er 10 euro per kaartje voor durft te vragen
kan als ik wil wel aan meer van die boekjes komen. Even wat depots afstruinenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:30 schreef superkimmi het volgende:
zal ik dat ook eens proberen! Vandaag met mn 2 wijken bij elkaar 100 folderbundeltjes over denk ik.. kan een leuk zakcentje worden xD
ik zie er al een op mp staan met een 700quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan als ik wil wel aan meer van die boekjes komen. Even wat depots afstruinen
maar goed, dan doe je wel heel veel inspanningen voor iets dat weinig tot niets oplevert
precies. Heb ook totaal geen zin om me met dat soort dingen bezig te houdenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik zie er al een op mp staan met een 700ja helemaal goed is het niet,
blijven toch bedrijfseigendommen
die op het andere forumgedeelte heeft het ook uitgevondenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Heb ook totaal geen zin om me met dat soort dingen bezig te houden
die jokers daar worden extra controles bij uitgevoerd(op de juiste bezorging)daar zijn weleens mensen mee in de probs gekomen(hier)quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Heb bij de Appie wel eens gezeur gehad omdat ik stickers uit twee jokerboekjes heb gebruikt, terwijl iedereen er maar eentje kreeg. Heb mijn gelijk toen wel gehaald na veel praten, want er stond niet in de voorwaarden dat je niet stickers uit meerdere boekjes mocht gebruiken
kan ik me goed voorstellen. Je moet gewoon je werk doen en that's itquote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die jokers daar worden extra controles bij uitgevoerd(op de juiste bezorging)daar zijn weleens mensen mee in de probs gekomen(hier)
Wanneer zit die erbij? Want ik loop komende week een wijk waar sommige er wel 3 of 4 per huishouden hebben!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Mja en een heleboel die dat trucje ook proberen
Ik ga ze waarschijnlijk nog wel gebruiken voor een dagje op stap met mijn moeder
En ik hoop dat die H&M niet al te dik/zwaar is.. ik moet al 2 forse wijken
Ik wil best, wil altijd wel extra werken. Maar mijn tc/pb+ zijn bang dat ik overwerkt raak ofzo. Beloof ik dat ik een week een extra wijk zal lopen. Bellen ze op dat ze 1 of 2 dagen aan een ander geven... Om mij te ontzien. Zie er zeker breekbaar uit. Mare ik zal er rekening mee houden dat ze eventueel in de laatste week nog wat kunnen verzinnen.quote:@vln als je in de min komt kunnen ze je extra werk geven om het compenseren.
What the? En dan zelf alleen maar de kar duwen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:37 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Kwam vandaag de gene tegen die ik 3 weken geleden had ingewerkt op mijn 2de zaterdag wijk... Die had 2 hulpjes mee. 1 liep de folders, 1 de post en hij duwde de kar. Hij pakte wel snel alles bij mekaar toen die me zag trouwens.
Met andere woorden: je hebt een excuus gevonden om je werk niet te hoeven doen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:59 schreef Susi het volgende:
Verdorie, wie doet de pakjes nou in de laatste tas ?
Ik heb het niet meer bezorgd, ze zoeken het maar uit.
Moet de voorbereider maar beter zijn best doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:23 schreef blijevis het volgende:
[..]
Met andere woorden: je hebt een excuus gevonden om je werk niet te hoeven doen?
De mensen in de wijk die nu hun pakje missen zullen blij zijn met zo'n inventieve bezorger.
Welkom bij PostNL: Waar het personeel geen stap verder zet dan dat van hen verwacht wordt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:23 schreef blijevis het volgende:
[..]
De mensen in de wijk die nu hun pakje missen zullen blij zijn met zo'n inventieve bezorger.
ik hoop dat die 2e handswinkel nog een keer failliet gaatquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:36 schreef Herfstblad het volgende:
Hier zitten de H&M boeken er aanstaande dinsdag bij
Dat heb je met al die parttimers die nergens anders worden aangenomen.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:57 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Welkom bij PostNL: Waar het personeel geen stap verder zet dan dat van hen verwacht wordt.
Niet geheel meeëens.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:38 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Moet de voorbereider maar beter zijn best doen.
Het probleem is, dat wat voor de voorbereider de 1e tas is, is voor de bezorger de laatste tas. Als je dat als voorbereider niet weet, dan krijg je dus dit soort fouten.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:19 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Niet geheel meeëens.
Pakketjes kunnen ook er later zijn bijgekomen, of TC heeft verteld alles in de laatste tas te doen(er werd zelfs door sommige TC's verteld alle pakketjes in 1 tas te doen![]()
Die mensen die op hun pakjes zitten te wachten kunnen er toch niks aan doen dat de voorbereider zijn werk niet goed deed? Als het reclamerotzooi was zou ik ook denken: komt volgende week wel. Maar bij pakjes vind ik dat echt not done.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:38 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Moet de voorbereider maar beter zijn best doen.
Maar als je (persoonlijke) instructies van een postbode(dus voorbereider+bezorger) krijgt, weet je het soms ook niet meer.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:10 schreef blijevis het volgende:
Eigenlijk zou iedere bezorger eens een weekje in de voorbereiding moeten meedraaien (en omgekeerd, iedere voorbereider eens een weekje moeten bezorgen). Dat zou het wederzijds begrip wellicht ten goede komen.
Hm, ik ken geen enkele bezorger volgens mij die graag de open kant boven heeft bij tv gidsen en dergelijke, dat is namelijk niet alleen onhandig bij wind, maar ook gewoon als je tijdens het bezorgen de bundel moet doorkijken.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:23 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Maar als je (persoonlijke) instructies van een postbode(dus voorbereider+bezorger) krijgt, weet je het soms ook niet meer.
Voorbeeldje:
TV-gids: losse blaadjes naar beneden(ivm wind?)
In de praktijk willen de meeste (bij ons) postbezorgers juist de TVgids andersom ivm de positie adressering.
De richtlijnen binnen PostNL zijn zo divers![]()
Zo ben ik ingeleerd door een postbode.
En volgens een andere postbode of voorbereider deed ik het weer verkeerd en volgens degene die mij ingeleerd heeft deed de andere het verkeerd en...etc...etc![]()
En op een gegeven moment zegt de TC zo en dan weer zo.....
Dat kan lang niet altijd he. Er kunnen ook tassen op nabrengadressen staan, dus dan kun je niet eerst alle tassen bij langs gaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:19 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Misschien toch de kleine moeite te nemen eerst alle tassen te openen eer dat je aan je wijk begint ipv er van uit gaan dat alles goed is, wat je eigenlijk wel mag aannemen maar dan krijg je dit soort situaties.
Nou ik ken die dus wel..Snap je wat er dan verkeerd kan gaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 10:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik ken geen enkele bezorger volgens mij die graag de open kant boven heeft bij tv gidsen en dergelijke, dat is namelijk niet alleen onhandig bij wind, maar ook gewoon als je tijdens het bezorgen de bundel moet doorkijken.
Ja kan niet altijd....bij de voorbereiding kan ook niet alles altijd...en zo gaan we verder met de schuld/oorzaak leggen bij...quote:Op zondag 14 juli 2013 10:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat kan lang niet altijd he. Er kunnen ook tassen op nabrengadressen staan, dus dan kun je niet eerst alle tassen bij langs gaan.
Dat zou inderdaad wel goed zijn ja, als je dat geklaag soms hoort bij bezorgers, vaak ook over dingen waar de voorbereiders niet eens wat aan kunnen doen, zoals duidelijke machinefouten.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:10 schreef blijevis het volgende:
Eigenlijk zou iedere bezorger eens een weekje in de voorbereiding moeten meedraaien (en omgekeerd, iedere voorbereider eens een weekje moeten bezorgen). Dat zou het wederzijds begrip wellicht ten goede komen.
Wie heeft het hier over schuld/oorzaak? Ik zeg alleen dat je niet alle tassen altijd kunt controleren. Het maakt helemaal niet uit door wie het gekomen is, die pakjes moeten gewoon bezorgd worden, klaar.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:30 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ja kan niet altijd....bij de voorbereiding kan ook niet alles altijd...en zo gaan we verder met de schuld/oorzaak leggen bij...![]()
Want dit is jou werk...ja nee het jouwe...ja maar jij kan toch wel even...ja maar jij ook toch....etc....etc...
Officieel mochten wij niet meer pyramide zetten.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel goed zijn ja, als je dat geklaag soms hoort bij bezorgers, vaak ook over dingen waar de voorbereiders niet eens wat aan kunnen doen, zoals duidelijke machinefouten.
En andersom zou inderdaad ook niet verkeerd zijn, dan zouden ze zelf zien dat het toch wel handig is om een pakje bovenop de bundel te leggen waar ie bij hoort, ipv eronder, of dat het superirritant is om groot en klein spul door elkaar te zetten en dat het erg vervelend is om de open kant van een tijdschrift aan de bovenkant te hebben.
Nou er word aangegeven dat het aan de voorbereiding ligt is in mijn ogen 'de schuld daar neer leggen'quote:Op zondag 14 juli 2013 10:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over schuld/oorzaak? Ik zeg alleen dat je niet alle tassen altijd kunt controleren. Het maakt helemaal niet uit door wie het gekomen is, die pakjes moeten gewoon bezorgd worden, klaar.
nee, wij officieel ook niet, maar goed, fouten die je gewoon ziet tijdens het zetten mag je er natuurlijk wel uithalen. Dat een pakje onder de betreffende bundel leggen niet handig is, daar hoeft toch ook geen richtlijn voor te zijn om dat zelf in te zien. En pyramide zetten hoeft officieel niet meer, maar in de praktijk gaat dat vaak nog sneller dan groot en klein door elkaar zetten. Alleen voorbereiders weten natuurlijk niet dat het toch echt wel onhandig is als je achter een grote envelop ineens nog 1 of ander klein kaartje hebt voor datzelfde adres, dus als ze eens een weekje zouden bezorgen zouden ze dat wel merken. Maar goed, ik klaag er ook nooit over als groot en klein door elkaar zitten, omdat ik weet dat het voorbereiders tegenwoordig vaak zo geleerd wordt, maar onhandig is het wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:33 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Officieel mochten wij niet meer pyramide zetten.
Pakjes bovenop of onder op de bundel(per straat) is ook niet echt een richtlijn voor. Tenminste bij ons niet.
En machinefouten mochten wij ook niet herstellen(adres in het venster wat niet overeen komt met de barcode bijvoorbeeld.
Helaas moesten wij dit doen als er geen TC in de buurt wasquote:Op zondag 14 juli 2013 10:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nee, wij officieel ook niet, maar goed, fouten die je gewoon ziet tijdens het zetten mag je er natuurlijk wel uithalen.
Ik deed het ook onder de desbetreffende bundel neerleggen, alleen ik zie eerlijk gezegd niet waarom onder of boven de bundel verschil maaktquote:Dat een pakje onder de betreffende bundel leggen niet handig is, daar hoeft toch ook geen richtlijn voor te zijn om dat zelf in te zien.
Meeens maar ook dit moesten wij doen als de TC er niet wasquote:En pyramide zetten hoeft officieel niet meer, maar in de praktijk gaat dat vaak nog sneller dan groot en klein door elkaar zetten.
Klopt en daarom zien de meeste voorbereiders wel in dat het onlogisch is, maar jaquote:Alleen voorbereiders weten natuurlijk niet dat het toch echt wel onhandig is als je achter een grote envelop ineens nog 1 of ander klein kaartje hebt voor datzelfde adres, dus als ze eens een weekje zouden bezorgen zouden ze dat wel merken. Maar goed, ik klaag er ook nooit over als groot en klein door elkaar zitten, omdat ik weet dat het voorbereiders tegenwoordig vaak zo geleerd wordt, maar onhandig is het wel.
quote:Wij zetten het dus nog wel vaak gewoon van klein naar groot en zo leren we het de nieuwen ook nog gewoon aan, ook al mag dat officieel dus niet
Omdat je dan allang voorbij dat adres bent tegen de tijd dat je het pakje ziet. Als je hem er bovenop legt weet je zeker dat mensen dat pakje op tijd zienquote:Op zondag 14 juli 2013 11:11 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Helaas moesten wij dit doen als er geen TC in de buurt was
[..]
Ik deed het ook onder de desbetreffende bundel neerleggen, alleen ik zie eerlijk gezegd niet waarom onder of boven de bundel verschil maakt![]()
Gaarne uitleg, want ik wil graag alles weten en ben nieuwsgierig
Nou, dat klinkt op zich nog wel logisch, want dan kost het natuurlijk wel meer tijd. Maar de machinepost hier is allemaal ongeveer even groot, ja, wel wat kleinere kaartjes of zo er tussen, maar geen spul wat groter is dan A5 formaat of zo, dus daarvoor is het ook niet nodig.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:11 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Herstel: het zelf zetten mocht wel, maar de post die er al was(sorteermachine) moesten we weer niet op 'pyramide' te zetten'...dus erg onlogisch
[..]
[..]
Piramidezetten is altijd handig. Ik heb meestal het geluk dat ik m´n eigen wijken kan zetten, gisteren helaas niet. De desbetreffende sorteerder zette op zich nagenoeg foutloos, maar qua grootte zat er geen volgorde in. In combinatie met 4 HAH (die ook niet op grootte lagen) kostte het me behoorlijk wat extra tijd om per huis alles uit te zoeken.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
piramidezetten is zeker voor de buitengebieden handig. Heb je meteen alles voor het adres in handen.
Ik heb afgelopen kerstperiode eens geprobeerd om níet piramide te zetten, omdat er zo vreselijk veel post was en ik eens wilde proberen of ik zo wat tijd kon besparen. Ben er na vijf minuten weer mee gestopt. Het was iig voor mij duidelijk dat ík sneller piramidezet dan op willekeurige grootte.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En pyramide zetten hoeft officieel niet meer, maar in de praktijk gaat dat vaak nog sneller dan groot en klein door elkaar zetten.
Dit heb ik gevraagd aan mijn tc. Of ik een keer mee mag kijken bij de hele voorbereiding. Wat gebeurt er met post als het uit de tweelingbus wordt gehaald tot aan het moment dat ik het in m'n grijze tassen aantref.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:10 schreef blijevis het volgende:
Duidelijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Omdat je dan allang voorbij dat adres bent tegen de tijd dat je het pakje ziet. Als je hem er bovenop legt weet je zeker dat mensen dat pakje op tijd zien
Ja maar wat voor de één logisch is, is voor de ander onlogisch en dan krijg je dus 'vervelende' situatiesquote:Op zondag 14 juli 2013 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het is toch volkomen logisch om pakjes OP de desbetreffende bundel te leggen, zodat men weet dat deze bij de volgende bundel hoort. Je werkt immers van boven naar beneden.
Machinepost zat hier vaak aardig door elkaar qua groottequote:Op zondag 14 juli 2013 11:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt op zich nog wel logisch, want dan kost het natuurlijk wel meer tijd. Maar de machinepost hier is allemaal ongeveer even groot, ja, wel wat kleinere kaartjes of zo er tussen, maar geen spul wat groter is dan A5 formaat of zo, dus daarvoor is het ook niet nodig.
Laat zo'n voorbereider dan tenminste alle pakjes in de eerste tas doen ipv in de laatste. Of, wat ik dan doe, op het bezorgrapport zetten: "Let op! Pakjes in aparte tas"quote:Op zondag 14 juli 2013 07:19 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Niet geheel
Misschien toch de kleine moeite te nemen eerst alle tassen te openen eer dat je aan je wijk begint ipv er van uit gaan dat alles goed is, wat je eigenlijk wel mag aannemen maar dan krijg je dit soort situaties.
Het is vakantietijd = veel vakantiewerkers(naast vaste medewerkers die ook een foutje maken).
Maar dat snapt zo'n voorbereider toch wel, dat hij achterstevoren werkt? Of denk hij echt dat wanneer ik ga lopen begin met de bundel die hij als eerste in de tas heeft gedaan, en dus onderin zit?quote:Op zondag 14 juli 2013 09:18 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Het probleem is, dat wat voor de voorbereider de 1e tas is, is voor de bezorger de laatste tas. Als je dat als voorbereider niet weet, dan krijg je dus dit soort fouten.
Dat begrijp ik niet. Waarom zou dit (open kant naar boven):quote:Op zondag 14 juli 2013 10:23 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Maar als je (persoonlijke) instructies van een postbode(dus voorbereider+bezorger) krijgt, weet je het soms ook niet meer.
Voorbeeldje:
TV-gids: losse blaadjes naar beneden(ivm wind?)
In de praktijk willen de meeste (bij ons) postbezorgers juist de TVgids andersom ivm de positie adressering.
Leuke easteregg erin verwerktquote:Op zondag 14 juli 2013 16:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Waarom zou dit (open kant naar boven):
[ link | afbeelding ]
handiger zijn dan dit? (dichte kant naar boven)![]()
[ link | afbeelding ]
Dat gaf ik toch al aan?quote:Op zondag 14 juli 2013 16:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Waarom zou dit (open kant naar boven):
[ link | afbeelding ]
handiger zijn dan dit? (dichte kant naar boven)![]()
[ link | afbeelding ]
Wat ik bedoel is dat ook met de open kant naar boven je je nek moet draaien, alleen dan de andere kant op. Dus wat is het verschil? (Nog afgezien van het feit dat je ook je ogen kunt draaien ipv je hoofd of nek).quote:Op zondag 14 juli 2013 17:18 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Dat gaf ik toch al aan?
Omdat volgens enkele postbodes dan de adressering beter staat ivm 'nekdraaien'.
In linkerhand de post nemen is, indien mogelijk, adressering leesbaar naar de onderkant ongeacht losse of dichte kant.
TVGIDS was als voorbeeld gedaan
Niet mijn idee, maar op verzoek van enkele postbodes gedaan.
Overigens niet elke postbode vind het één of het ander handig, maar ik kreeg nu van ervaren rotten in het postbodevak op mijn 'donder' dat ik de losse blaadjes onder deed en van andere ervaren rotten dat ik de dichte kant onder deed:X
Ik ben alleen de boodschapper hoe ik het van enkele postbodes kreeg te horen.
Do not kill me![]()
Volgens de richtlijn...losse blaadjes naar beneden
Ik zou pakjes inderdaad ook gewoon gaan brengen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die mensen die op hun pakjes zitten te wachten kunnen er toch niks aan doen dat de voorbereider zijn werk niet goed deed? Als het reclamerotzooi was zou ik ook denken: komt volgende week wel. Maar bij pakjes vind ik dat echt not done.
Iemand die voor het eerst komt, die snapt dat idd nog niet. Er komt zoveel info op je af zo'n eerste morgen, dat moet je even laten bezinken.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar dat snapt zo'n voorbereider toch wel, dat hij achterstevoren werkt? Of denk hij echt dat wanneer ik ga lopen begin met de bundel die hij als eerste in de tas heeft gedaan, en dus onderin zit?
Nou ja, dit lijkt me op zich wel typisch zoiets wat mensen toch ook wel snappen als je het ze niet verteldquote:Op zondag 14 juli 2013 18:35 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Iemand die voor het eerst komt, die snapt dat idd nog niet. Er komt zoveel info op je af zo'n eerste morgen, dat moet je even laten bezinken.
Even context begrijpen: het was mijn tweede wijk, die normaliter 2,5 uur duurt en waar ik er nu bijna een uur langer over heb gedaan. Dan heb ik het al goed gehad als ik tig keer terug moet lopen omdat er beroerd is gesorteerd. En dan uiteindelijk vind je nog vier pakjes onderin, tja, dan ben ik een beetje geirriteerd op het eindequote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:23 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat je geïrriteerd bent in zo'n geval kan ik me goed voorstellen, maar dat neemt niet weg dat je die pakjes gewoon had moeten bezorgen omdat dat ten eerste je werk is en ten tweede omdat de mensen voor wie die pakjes zijn er natuurlijk ook niks aan kunnen doen dat die voorbereider zijn werk niet goed gedaan heeft.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef Susi het volgende:
[..]
Even context begrijpen: het was mijn tweede wijk, die normaliter 2,5 uur duurt en waar ik er nu bijna een uur langer over heb gedaan. Dan heb ik het al goed gehad als ik tig keer terug moet lopen omdat er beroerd is gesorteerd. En dan uiteindelijk vind je nog vier pakjes onderin, tja, dan ben ik een beetje geirriteerd op het einde
En inventief is denk ik niet het woord dat je zocht ;-)
Dan kun je overal wel rekening mee gaan houden. Ik heb als gooiarm me linker. Ik draag met rechts. Dan moet mijn sorteerder dus weten dat ik dat doe.quote:Omdat volgens enkele postbodes dan de adressering beter staat ivm 'nekdraaien'.
In linkerhand de post nemen is, indien mogelijk, adressering leesbaar naar de onderkant ongeacht losse of dichte kant.
Ben ik met je eens, ik ga morgen nog een rondje doenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je geïrriteerd bent in zo'n geval kan ik me goed voorstellen, maar dat neemt niet weg dat je die pakjes gewoon had moeten bezorgen omdat dat ten eerste je werk is en ten tweede omdat de mensen voor wie die pakjes zijn er natuurlijk ook niks aan kunnen doen dat die voorbereider zijn werk niet goed gedaan heeft.
Ik blijf mij altijd verbazen hoeveel mensen er niet thuis zijn als je langskomt met het pakje (past bijna nooit door de bus en anders knalt het keihard op de grond neer en is het zowat kapot). Zijn ook altijd dezelfde die iedere week bestellen en dan zelf nooit thuis zijn en zo'n verschrikkelijk kleine brievenbus hebben... tegenwoordig stuurt ieder bedrijf wel een verzendbevestiging.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:32 schreef Troeta het volgende:
Pakjes zitten heel vaak in de laatste tas, dus daar moet je gewoon opletten. Eerst gewoon eens bekijken wat voor post je hebt. Als je het uit de zakken haalt en in je tas doet krijg je ook nog eens meer mee.
Nabrengadressen bestaan bij ons niet meer, alles van een wijk word naar het zelfde depot gebracht.
Maar goed, jammer dan dat die pakjes wat vertraging hebben hoor. Het is toch belachelijk hoeveel pakjes er soms bij zitten, kost je allemaal tijd wat je niet uitbetaald krijgt.
Ik schik ook niet meer pyramide, eerst nog wel, maar ik redde het gewoon niet meer met die krappe tijden die we er voor krijgen. het was in het begin wel lastig en kostte me soms idd nog meer tijd, maar nu ik het mezelf heb aangeleerd scheelt het echt een hele hoop tijd!
Voel me soms wel lullig tegenover de postbezorger die het loopt, want ik weet hoe irritant het is, maar ja..
Bezorgrapport hebben we sinds vorig jaar november al niet meer hoeven in te vullen..onder het mom: zoekt de bezorger maar uitquote:Op zondag 14 juli 2013 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Laat zo'n voorbereider dan tenminste alle pakjes in de eerste tas doen ipv in de laatste. Of, wat ik dan doe, op het bezorgrapport zetten: "Let op! Pakjes in aparte tas"
Kleine moeite, groot plezier
De eerste tas(sen) die klaar zijn worden al op een kar gezet. Mogen we eigenlijk niet meer bij, dus konden we ook niet meer post/pakketjes in de eerste tas doen. Mede omdat we eigenlijk niet van onze plek mogen..ZIT ZIT!! GA ZITTEN!!AF!!!BLIJF!!WERK verdammt nog mal!quote:Op zondag 14 juli 2013 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar dat snapt zo'n voorbereider toch wel, dat hij achterstevoren werkt? Of denk hij echt dat wanneer ik ga lopen begin met de bundel die hij als eerste in de tas heeft gedaan, en dus onderin zit?
Best wel grappig dat je nu weer! tegen mij begint(ik ben maar de boodschapper, dus niet de uitvoerder!) omdat je het zelf niet snapt, maar dan doe ik het voor jou in Jip en Janneke-taal, goed?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat ook met de open kant naar boven je je nek moet draaien, alleen dan de andere kant op. Dus wat is het verschil? (Nog afgezien van het feit dat je ook je ogen kunt draaien ipv je hoofd of nek).
Of ik moet ergens iets uit jouw Jaap Knasterhuis-achtige zinsconstructie niet goed begrepen hebben? (In linkerhand de post nemen is, indien mogelijk, adressering leesbaar naar de onderkant ongeacht losse of dichte kant)
Mijn idee, maarja...sommige postbodes...sommige voorbereiders....quote:Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan kun je overal wel rekening mee gaan houden. Ik heb als gooiarm me linker. Ik draag met rechts. Dan moet mijn sorteerder dus weten dat ik dat doe.
Ik vind dat je na een tijdje ook wel gewoon op z'n kop of kant moet kunnen lezen. Het is perslot geen heel boek, gewoon 2 regeltje. Naah moet lukken.
Pakketbezorger is bang voor je!quote:Op maandag 15 juli 2013 06:59 schreef hugecooll het volgende:
kom mijn pakket eens bezorgen dan, ik wacht al een uur
Zo vroeg komen ze nou ook weer niet. Volgens s mij beginnen de meeste rond 08.00 met wegrijden vanaf het sorteer centrum.quote:Op maandag 15 juli 2013 06:59 schreef hugecooll het volgende:
kom mijn pakket eens bezorgen dan, ik wacht al een uur
Ik wel hoor Peter, RELAX!quote:Op maandag 15 juli 2013 06:53 schreef peter2671 het volgende:
Leest nu werkelijk niemand dat ik alleen wil duidelijk maken dat er zoveel (persoonlijke) richtlijnen zijn dat de (beginnende)voorbereider soms door de bomen het bos niet meer kan zien?
Toen ik iemand moest inleren, en dat deed ik volgens de richtlijnen, kreeg deze weer informatie van enkele andere bezorgers hoe het anders te doen. Zoals o.a. pakketje onder de bundel ipv bovenop, en het eerder genoemde 'losse blaadjes' tijdschrift naar boven (ivm adressering) ipv naar beneden(ivm wind), dat deze persoon het op een gegeven moment ook net meer wist en het door elkaar ging doen. En ook ik kreeg te horen dat ik dit dus altijd al verkeerd deed![]()
Nou ik begrijp uit de posts hier boven dat ik dit dus wel goed deed en ook zo heb uitgelegd
En ik laat het hierbij wat betreft de discussie over dit onderwerp ..pfff![]()
Even voor de goede orde: Ik val helemaal niemand aan en ik ben ook helemaal niet opgefokt. Op mijn kantoor worden TV-gidsen gewoon met de dichte kant naar boven gezet, dus ik heb ook helemaal geen reden om ergens boos om te zijn, en dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 06:53 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
[..]
[..]
Best wel grappig dat je nu weer! tegen mij begint(ik ben maar de boodschapper, dus niet de uitvoerder!) omdat je het zelf niet snapt, maar dan doe ik het voor jou in Jip en Janneke-taal, goed?
Als je de post in je linkerhand neemt, omdat de meesten met rechts de post in de brievenbus doen, is het handig dat de adressering, aan de rechterkant, dus van je linkerhand waar je duim niet zit maar je pink, leesbaar staat. Deze linker hand draai je iets naar je toen, zoals je bijvoorbeeld een boek of tijdschrift leest, zodat de adressering ook makkelijker leesbaar is.
Ik maak ook altijd alle tassen open voordat ik ga lopen, maar wat ik uit Susi's post begrijp is dat de pakjes ONDERIN de laatste tas zaten. En het kan niet de bedoeling zijn (sterker nog: officieel mag het niet eens) dat je als bezorger op het depot eerst al je tassen moet gaan leegschudden om te kijken of er onderin nog verrassingen zitten.....quote:Op zondag 14 juli 2013 22:32 schreef Troeta het volgende:
Pakjes zitten heel vaak in de laatste tas, dus daar moet je gewoon opletten. Eerst gewoon eens bekijken wat voor post je hebt. Als je het uit de zakken haalt en in je tas doet krijg je ook nog eens meer mee.
Nabrengadressen bestaan bij ons niet meer, alles van een wijk word naar het zelfde depot gebracht.
Maar goed, jammer dan dat die pakjes wat vertraging hebben hoor. Het is toch belachelijk hoeveel pakjes er soms bij zitten, kost je allemaal tijd wat je niet uitbetaald krijgt.
Ik schik ook niet meer pyramide, eerst nog wel, maar ik redde het gewoon niet meer met die krappe tijden die we er voor krijgen. het was in het begin wel lastig en kostte me soms idd nog meer tijd, maar nu ik het mezelf heb aangeleerd scheelt het echt een hele hoop tijd!
Voel me soms wel lullig tegenover de postbezorger die het loopt, want ik weet hoe irritant het is, maar ja..
Ah ik had toch al geen bedrijfspasquote:Op maandag 15 juli 2013 15:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ttijdenshetwerk.aspx
het innemen van de bedrijfspasquote:Op maandag 15 juli 2013 15:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ttijdenshetwerk.aspx
Dat zou het probleem ook niet moeten zijn. Jullie werken immers achterstevoren, zodat de tassen die jij als eerste op de container zet door de postbezorger als laatste worden gelopen. Het is dus geen enkel probleem om alle pakjes in de eerste tas te doen (dwz: de tas die de pbz als eerste oppakt) want dat is juist de tas die jij als laatste klaarmaakt.quote:Op maandag 15 juli 2013 06:53 schreef peter2671 het volgende:
De eerste tas(sen) die klaar zijn worden al op een kar gezet. Mogen we eigenlijk niet meer bij, dus konden we ook niet meer post/pakketjes in de eerste tas doen. Mede omdat we eigenlijk niet van onze plek mogen..ZIT ZIT!! GA ZITTEN!!AF!!!BLIJF!!WERK verdammt nog mal!
[..]
Ook een rare redenatie, ze nemen de pas in omdat het geen geldig legitimatiebewijs is. Maar daar was die pas toch ook nooit voor bedoeld? Hij is enkel om aan te tonen tegenover klanten dat je echt van PostNL bent, en niet een of andere laaielichter. Net zoals bijv. collectanten voor een goed doel, of meteropnemers vaak een bedrijfspas hebben. Maar PostNL neemt nu de passen in omdat ze niet geschikt zijn voor iets waar ze ook niet voor bedoeld zijn?quote:Op maandag 15 juli 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het innemen van de bedrijfspas
Die van mij krijgen ze niet, want ik kan hem af en toe nodig hebben
Avond!quote:Op maandag 15 juli 2013 18:08 schreef peter2671 het volgende:
Avond![]()
Allemaal een leuke warme werkdag gehad? Mooi
Dat hoefde ook niet jaarlijks, hoor! Ik heb 14 jaar met een oude PTT-pas gelopen, en pas vorig jaar moest ik deze inruilen voor een PostNL-exemplaar. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat het erg duur is om zo'n pasje te laten maken, gewoon een stukje plastic met een magneetstrip.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:
Innemen van bedrijfspassen... Ook een manier om een bezuiniging te noemengeen jaarlijks nieuwe passen laten maken en opsturen die toch niet gebruikt worden.
Misschien hebben ze dat wel "opgelost" door geen kortingsbonnen meer te verstrekken of zoquote:Op maandag 15 juli 2013 20:35 schreef Hoplahopla het volgende:
En wat we straks moeten als we nieuwe schoenen willen kopen, is volledig in duisternis gehuld.
Ik heb wel gewoon bonnen gehad dit jaar !quote:Op maandag 15 juli 2013 20:48 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb in iederg eval geen kortingsbonnen voor schoenen gekregen dit jaar. En dat is tot nu toe de enige keer geweest dat ik die bedrijfspas gebruikt heb. Maar de redenatie is niet erg logisch.
quote:Op maandag 15 juli 2013 18:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Avond!
Nope. Vrije dag vandaag morgen weer hard aan de slag.
Vandaag wezen lunchen in de stad met een vriend
quote:en daarna werd ik meegesleurd door m'n vriendin naar een schoenenwinkel
Dus toch de deprimerende film afgekekenquote:Op maandag 15 juli 2013 18:34 schreef KatrienDuck het volgende:
Avond! Ik was ook vrij vandaag. Vanmorgen veel werk in huis gedaan, ook in de tuin trouwens. Vanmiddag lekker een film gekeken: The Road. Wel een heel deprimerende film trouwens, geen aanrader. Ik was blij dat de zon scheen en ik na afloop weer naar buiten kon.
Indien zo, dan neem ik meteen ontslag.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Misschien hebben ze dat wel "opgelost" door geen kortingsbonnen meer te verstrekken of zo
Welk huis aan huis dan? Ik kom niet veel verder dan c1000, gamma/karwei. En bij de h&m hangt het er vanaf welke versie het is, als het die dunne boekjes zijn maakt het niet veel uit, als het die dikke boeken zijn is het een ander verhaal.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:25 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 5 (!) HAH hier én de H&M gids... een normaal dagje dus... als ik voor VSP zou werken!Morgen weer de folderboy uithangen in PostNL (uhh TNT Post
) kleding!
Die ja en 1 lokale uitvaartverzekering die er elk kwartaal bijzit (apart in envelop ook nog, wie maakt zoiets open dan? :p) en iets van een watersport boekje.. Tikt toch aardig in de grammetjes per brievenbus.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Welk huis aan huis dan? Ik kom niet veel verder dan c1000, gamma/karwei. En bij de h&m hangt het er vanaf welke versie het is, als het die dunne boekjes zijn maakt het niet veel uit, als het die dikke boeken zijn is het een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |