abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:59:42 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_128653305

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_128654953
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 09:03 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

40 min dat is nogal wat, per dag ben je al meer dan 1.5 uur voor niets bezig
1 uur en 20 minuten ;) . Maar de reistijd naar en van je werk krijg je volgens mij toch vrijwel nergens vergoedt? Ik vind het ook niet zo'n probleem eigenlijk, moet ook zeggen dat het normaal een half uur fietsen is, maar doordat de wegen op diverse plekken zijn opgebroken kost het nu (en de komende maanden) zo'n 10 minuten extra. En ik vind fietsen op zich geen onaangename bezigheid.
pi_128655177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

1 uur en 20 minuten ;) . Maar de reistijd naar en van je werk krijg je volgens mij toch vrijwel nergens vergoedt? Ik vind het ook niet zo'n probleem eigenlijk, moet ook zeggen dat het normaal een half uur fietsen is, maar doordat de wegen op diverse plekken zijn opgebroken kost het nu (en de komende maanden) zo'n 10 minuten extra. En ik vind fietsen op zich geen onaangename bezigheid.
En je wil niet weten hoeveel mensen er een enkelereisafstand hebben van 1,5 uur en dus dagelijks 3 uur onderweg zijn. Moet je elke dag half 7 je nest uit en ben je ook pas weer om half 7 thuis.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_128655201
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En je wil niet weten hoeveel mensen er een enkelereisafstand hebben van 1,5 uur en dus dagelijks 3 uur onderweg zijn. Moet je elke dag half 7 je nest uit en ben je ook pas weer om half 7 thuis.
Daarom, dan valt 40 minuten enkele reis behoorlijk mee, kan een stuk erger
pi_128655795
Zo, als er niet nog een paar Kampioenen bij zaten was het vandaag echt weinig hier. Halve straten waar geen post voor is :o toch wel te merken dat we de zomerperiode in gaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_128656780
Hier was het ook superweinig, er waren een paar zieken dus minder voorbereiders dan normaal, en alsnog alle voorbereidingen al klaar om kwart voor 9.
pi_128658699
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 07:49 schreef dud0r het volgende:
Waar is KatrienDuck? Die hoort ook mogguh te komen roepen hier. }:|
Ik lag nog op 1 oor om die tijd, want ik was vandaag vrij! *O* Schandalig lang geslapen tot half 9. Nadeel is, dat ik als avondmens dan ook meteen 's avonds veel later naar bed ga, dus dat wordt dinsdag weer afzien.
Net even lekker een tijd buiten gezeten, wat fantastisch weer zeg, niet te warm en lekker zon! Toch maar even naar binnen gegaan om een stuk van de Tour te kijken, vandaag rijden ze in de Pyreneeėn, de eerste bergetappe van deze Tour. :)
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_128659526
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik zou dat nooit doen,zeker niet voor niks.
een werkzaamheid behoort zich gewoon in de buurt te bevinden,anders moeten ze het zelf maar doen.
pi_128659556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ja belachelijke situatie ben je al een halve gratis werkdag kwijt aan reizen
pi_128659609
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo, als er niet nog een paar Kampioenen bij zaten was het vandaag echt weinig hier. Halve straten waar geen post voor is :o toch wel te merken dat we de zomerperiode in gaan.
hier niet met 2 hah wederom,hoop kaarten voor de familie van een die zelfmoord gepleegd heeft(heb ze niet allemaal geteld maar incl. gisteren om en nabij de 300)
pi_128659683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:36 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik lag nog op 1 oor om die tijd, want ik was vandaag vrij! *O* Schandalig lang geslapen tot half 9. Nadeel is, dat ik als avondmens dan ook meteen 's avonds veel later naar bed ga, dus dat wordt dinsdag weer afzien.
Net even lekker een tijd buiten gezeten, wat fantastisch weer zeg, niet te warm en lekker zon! Toch maar even naar binnen gegaan om een stuk van de Tour te kijken, vandaag rijden ze in de Pyreneeėn, de eerste bergetappe van deze Tour. :)
toch duurt het niet lang, teveel vocht in de lucht en de wind is verkeerd,er komen alweer depressies aan.
ik prefereer regen en kou met de post,het liefst -15 zonder wind,wind vind ik het ergst.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:24:23 #12
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_128660411
Die 2 hah was toch niet vewl? Halve tasjes hier. En idd zonder kampioen was t een daldag.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:27:43 #13
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128660509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

toch duurt het niet lang, teveel vocht in de lucht en de wind is verkeerd,er komen alweer depressies aan.
ik prefereer regen en kou met de post,het liefst -15 zonder wind,wind vind ik het ergst.
Sorry daarvoor -O-
Kringloper
pi_128661548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:58 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik zou dat nooit doen,zeker niet voor niks.
een werkzaamheid behoort zich gewoon in de buurt te bevinden,anders moeten ze het zelf maar doen.
Het vbg ligt gewoon in een andere plaats he, dat wist ik natuurlijk al toen ik begon. Op je werk komen of van je werk naar huis gaan valt natuurlijk niet onder "werkzaamheden".
pi_128661791
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

hier niet met 2 hah wederom,hoop kaarten voor de familie van een die zelfmoord gepleegd heeft(heb ze niet allemaal geteld maar incl. gisteren om en nabij de 300)
huis aan huis tel ik nooit mee als ik het heb over hoeveelheden. Hier hadden we 4 soorten huis aan huis dus ja, dat was wel aardig wat, maar huis aan huis is natuurlijk standaard op de zaterdag, dus het ging me om de hoeveelheid post en dat was toch echt wel behoorlijk weinig en voor volgende week zou er volgens de teamcoach nog minder komen.
pi_128661878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:24 schreef superkimmi het volgende:
Die 2 hah was toch niet vewl? Halve tasjes hier. En idd zonder kampioen was t een daldag.
419 stuks keer 2
pi_128661895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:27 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Sorry daarvoor -O-
ja dat is echt zo
pi_128661936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

huis aan huis tel ik nooit mee als ik het heb over hoeveelheden. Hier hadden we 4 soorten huis aan huis dus ja, dat was wel aardig wat, maar huis aan huis is natuurlijk standaard op de zaterdag, dus het ging me om de hoeveelheid post en dat was toch echt wel behoorlijk weinig en voor volgende week zou er volgens de teamcoach nog minder komen.
dan ga je al gauw naar een 100% dekking,en dan kun je niet aankomen met 15-25% mindering van uren,je loopt immers dezelfde route
pi_128662072
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:59 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dan ga je al gauw naar een 100% dekking,en dan kun je niet aankomen met 15-25% mindering van uren,je loopt immers dezelfde route
Nee, ik zeg ook niet dat het terecht is dat er 15% van de tijd af gaat, ik zeg alleen dat er wel echt behoorlijk weinig post was. En dat zal toch ook wel wat tijd schelen qua uitvoering, want minder vaak terug naar het depot en minder post om te controleren, maar 15%, nee, dat denk ik ook niet nee
  zaterdag 6 juli 2013 @ 17:33:29 #20
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_128662951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:57 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

419 stuks keer 2
ja mijn wijk is ook ongeveer zo groot. Maar met 80 per bundel valt het dan nog steeds keihard mee hoor!
pi_128663247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 17:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, ik zeg ook niet dat het terecht is dat er 15% van de tijd af gaat, ik zeg alleen dat er wel echt behoorlijk weinig post was. En dat zal toch ook wel wat tijd schelen qua uitvoering, want minder vaak terug naar het depot en minder post om te controleren, maar 15%, nee, dat denk ik ook niet nee
dat van en naar depot zal iets minder zijn,dat ben ik met je eens,maar je wordt ook optisch genaaid,
alles zit in oranje zakken vandaag de dag, maar ondertussen is een oranje :1.5 grijze dus het is nog steeds heel veel en zeker tijdens de normale periodes.
voor de vakbonden vind ik die tijdsverminderingen steeds een punt van aandacht,we gaan dezelfde kant als de zzpers op,meer voor minder.
Ga er maar vanuit dat er straks met de 3daagse bezorging geen hond meer gaat bezorgen wie gaat nog 8uur per week werken voor heel weinig
heb je 50 euro per week( de meesten die bezorgen)
pi_128663254
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 17:33 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ja mijn wijk is ook ongeveer zo groot. Maar met 80 per bundel valt het dan nog steeds keihard mee hoor!
zijn 2 wijken met totaal aantal adressen van 517 stuks
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:22:00 #23
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_128663875
Haha dan heb ik er meer gehad hoor. Mijn 2 wijken zijn bij elkaar ongeveer 650 stuks. Bedoel meer van: de hah was standaard voor zaterdag en eigenlijk heel weinig in vergelijking met vele andere zaterdagen
pi_128664992
Ik had toch nog aardig wat. 4 zakken, donderdag 3. Maar minder dan op een normale zaterdag. Hier ook weer Kampioen.

Gelukkig niets gezien van die persoon die van het dak gevallen is en ik kon gewoon in die straat beginnen :). Ik las op de site van RTV Utrecht dat het een (mogelijke) zelfmoord(poging) was. Dak is 4 verdiepingen hoog. Moet een flinke smak geweest zijn :o
pi_128664997
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:22 schreef superkimmi het volgende:
Haha dan heb ik er meer gehad hoor. Mijn 2 wijken zijn bij elkaar ongeveer 650 stuks. Bedoel meer van: de hah was standaard voor zaterdag en eigenlijk heel weinig in vergelijking met vele andere zaterdagen
Die 2 beslaan tegen de 30km loopwerk bij 100% dekking , geen flats etc..puur loopwerk daarbij het fietsen van een naar andere nog niet meegerekend,in z n totaliteit gaat er veel tijd inzitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')