abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:31:06 #76
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128656958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef AMangold het volgende:

[..]

Volgens mij ben je zelf tokkie, als jij midden in de nacht wakker word omdat je moeder
een angstkreet uitgilt, wat zou jij doen? Naar der toe lopen vragen of het wat stiller kan en
de gemaskerde inbreker veel plezier wensen?
Ja goed excuus dan om iemand 3 keer in zijn hart te steken
pi_128656992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja goed excuus dan om iemand 3 keer in zijn hart te steken
In de buurt van het hart,, en je romp is groot hoor, dus die in de buurt van het hart kun je ook ruim zien :P
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:33:55 #78
148823 znarch
ondertitel
pi_128657036
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:29 schreef padlarf het volgende:

[..]

Goed punt. Maar waarom kom jij met het artikel voor noodweer aanzetten als de twijfel over noodweerexces gaat? ;)
Omdat noodweerexces niet bestaat in Belgie. Een exces zul je je moeten beroepen op andere gronden als dwang/uitlokking. Of ze moeten de wet inmiddels aangepast hebben in Belgie.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_128657047
Die jongen word niet eens vervolgt.
Ура для россии
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:35:36 #80
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128657074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:32 schreef AMangold het volgende:

[..]

In de buurt van het hart,, en je romp is groot hoor, dus die in de buurt van het hart kun je ook ruim zien :P
Ja want na die eerste steek in de borst waren er nog 2 nodig.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:36:11 #81
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128657089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Omdat noodweerexces niet bestaat in Belgie. Een exces zul je je moeten beroepen op andere gronden als dwang/uitlokking. Of ze moeten de wet inmiddels aangepast hebben in Belgie.
Duidelijk, dan heeft die quote die ik plaatste inderdaad nul waarde in deze context.
Ok stelletje hokboeren
pi_128657126
quote:
De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Mafkees, alsof de zoon wist wat de intentie van de overvaller was toen hij de kamer inging.

En hoezo, alleen een fiets gestolen, wat doet hij dan in de slaapkamer? Stond die fiets daar?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:37:09 #83
241662 Jian
Well, well, well
pi_128657131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

nee, eigenlijk nog meer, want hij leefde nog .... ma ja, je kan niet alles hebben.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:39:10 #84
241662 Jian
Well, well, well
pi_128657188
Die advocaat is natuurlijk ook een Belg realiseer ik me nu ....... advocaat en Belg, jeetje -O-
pi_128657278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Eens zien wat jij doet in zo een situatie :) Hoe helder jij nadenkt..

O een inbreker, hmm ik heb een mes, steek maar in zijn been, dan raak ik
zeker geen belangrijk orgaan.. en oja maar een keer steken want oei, anders
ben ik zo gewelddadig wat zouden de mensen dan wel niet van me denken.
pi_128657287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat deed hij dan in die slaapkamer? :')
Precies. Gegokt en verloren, hoor.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † zaterdag 6 juli 2013 @ 14:51:15 #87
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128657512
Krijg je met een volk dat meer lult dan aanpakt en zich te pletter verveeld. Dan worden ze krank im kopf en komt er dit soort bagger uit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128657585
Ik ben denk een van de weinigen die 3 steken rond het hart inderdaad buiten proportie vind en dit dus een terechte aanklacht vind
pi_128676365
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:43 schreef vladesk het volgende:
Een neergestoken inbreker klaagt zijn slachtoffer aan voor slagen en verwondingen. "En terecht", zegt zijn advocaat Thomas Vandemeulebroucke in de krant Het Laatste Nieuws. "Het geweld was buiten alle proportie. Mijn ongewapende cliënt zweefde twee dagen tussen leven en dood."

In juni brak een dief in bij een moeder en haar zoon uit het West-Vlaamse Gistel. Moeder Aline schrok zich een ongeluk toen er plots een gemaskerde inbreker naast haar bed stond. Haar zoon hoorde het gekrijs, greep naar een mes, stoof de slaapkamer van zijn moeder binnen en stak de inbreker in de borst.

"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."

De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-voor-rechter.dhtml

:') :')
"Hoorde het gekrijs, greep naar een mes, en stoof de slaapkamer van zijn moeder in."

Dat hij zijn moeder te hulp wilde komen in een reflex, begrijp ik nog wel. Dat die reflex weliswaar geen noodweer is, maar wel als zodanig gekenmerkt kan worden, zou ik ook nog snappen.
Maar waar greep hij dat mes?
Heeft een van de reageerders hier een mes, een stevig mes, gebruiksklaar, naast het bed of in de buurt liggen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128676389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:43 schreef vladesk het volgende:
Een neergestoken inbreker klaagt zijn slachtoffer aan voor slagen en verwondingen. "En terecht", zegt zijn advocaat Thomas Vandemeulebroucke in de krant Het Laatste Nieuws. "Het geweld was buiten alle proportie. Mijn ongewapende cliënt zweefde twee dagen tussen leven en dood."

In juni brak een dief in bij een moeder en haar zoon uit het West-Vlaamse Gistel. Moeder Aline schrok zich een ongeluk toen er plots een gemaskerde inbreker naast haar bed stond. Haar zoon hoorde het gekrijs, greep naar een mes, stoof de slaapkamer van zijn moeder binnen en stak de inbreker in de borst.

"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-voor-rechter.dhtml

:') :')
"had niet de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Mijn fietsen staan in de schuur, de garage of buiten, niet in de slaapkamer. En als je een fiets gestolen hebt (voltooid tegenwoordige tijd), hoef je niet meer naar de slaapkamer. En hoef je ook geen masker op.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128676435
Zodra iemand het huis binnendringt van een ander, dus duidelijk zonder toestemming, vervallen wat mij betreft heel wat rechten. Ik kan me de reactie van de zoon in deze heel goed voorstellen en wat mij betreft heeft de inbreker geluk dat hij nog leeft. Risico van het vak zullen we maar zeggen :X
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_128676634
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 03:02 schreef Stuart het volgende:
Zodra iemand het huis binnendringt van een ander, dus duidelijk zonder toestemming, vervallen wat mij betreft heel wat rechten. Ik kan me de reactie van de zoon in deze heel goed voorstellen en wat mij betreft heeft de inbreker geluk dat hij nog leeft. Risico van het vak zullen we maar zeggen :X
Oh ja. Welke rechten vervallen dan?
Ik ben wel benieuwd, want op een ander onderwerp voer ik een discussie over de vraag, waarom iemand wel recht zou hebben op inbraak en diefstal.
pi_128677238
Hoewel ik zeker voor recht op zelfverdediging ben en inbreken absoluut fout is, heeft de advocaat van de inbreker in deze gelijk. Een ongewapende fietsendief 3 keer rond het hart steken is buitenproportioneel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128677260
Mja tot een paar jaar geleden kreeg je 3 jaar cel als je een inbreker neerstak tegenwoordig alleen nog maar schadevergoeding betalen
pi_128677262
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 04:58 schreef arjan1212 het volgende:
Mja tot een paar jaar geleden kreeg je 3 jaar cel als je een inbreker neerstak tegenwoordig alleen nog maar schadevergoeding betalen
Een inbreker meppen, ok. Dat is verdediging. Een inbreker die zelf niet gewapend is met een mes actief fysieke schade toebrengen is echter iets heel anders. Dat is wraak, aanval, woede, grof geweld. Mag niet onbestraft worden en een schadevergoeding voor een bijnadoodervaring lijkt me dan ook meer dan terecht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 7 juli 2013 @ 07:05:57 #96
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_128677438
De vraag is natuurlijk of hij ook twee dagen in coma had gelegen als hij direct naar het ziekenhuis was gegaan/gebracht door zijn mededader.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_128677473
Het lijkt me dat belgen hun fietsen niet in de slaapkamer stallen? Is dit correct, iemand?

Correct en/of proportioneel geweld is voor een ongetraind iemand denk ik erg lastig zo niet onmogelijk, wanneer er midden in de nacht een inbreker in de kamer van je moeder staat. Daar wil men nogal eens van schrikken.

Is deze overtrokken schrik-reactie dan de schuld van de inbreker, of van de zoon? Dat ligt voor mij aan de intentie van de zoon. Uit schrik? -> eigen schuld dikke bult inbreker. Uit eigenrichting? -> celstrafje zoon.

Hoe dat juridisch zit, geen flauw idee. Hoe zit dat? proportioneel geweld? zijn daar bepaalde criteria en/of uitzonderingen (zoals bv schrikreactie) voor?

[ Bericht 47% gewijzigd door probeer op 07-07-2013 07:25:22 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_128677475
als ze bij mij ongevraagd naar binnenkomen is de kans best aanwezig dat ze tussen 6 plankjes weer naar buiten gaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_128677490
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

"Hoorde het gekrijs, greep naar een mes, en stoof de slaapkamer van zijn moeder in."

Dat hij zijn moeder te hulp wilde komen in een reflex, begrijp ik nog wel. Dat die reflex weliswaar geen noodweer is, maar wel als zodanig gekenmerkt kan worden, zou ik ook nog snappen.
Maar waar greep hij dat mes?
Heeft een van de reageerders hier een mes, een stevig mes, gebruiksklaar, naast het bed of in de buurt liggen?
Mijn kamer is 10m2, er liggen hier meerdere scherpe messen (vuile vaat ftw) binnen handbereik.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 7 juli 2013 @ 09:02:47 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_128677878
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 04:58 schreef arjan1212 het volgende:
Bron? Volgens mij zijn er zelden mensen veroordeeld voor dit soort self defense acties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')