abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128655349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef Jian het volgende:

[..]

Zit m'n quote niet te verkloten om je gelijk te halen :{w
Wat was dan precies je punt met de opmerking dat inbrekers zich niet aan de regels houden?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:29:04 #62
241662 Jian
Well, well, well
pi_128655446
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat was dan precies je punt met de opmerking dat inbrekers zich niet aan de regels houden?
Dat wanneer je midden in de nacht wakker schrikt omdat er een volwassen vent naast je bed staat, je geen idee hebt wie of wat die vent is en dat je, je dan dus gewoon in flits dat mes of die knuppel pakt en erop los steekt of slaat en niet eerst gaat vragen of ie gewapend is of wat ie precies in het zin heeft. Ik zou zeggen Noodweerexces ... ^O^
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:33:32 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128655534
Originele bericht:

quote:
SNAASKERKE - Een 25-jarige man uit Snaaskerke stak zondagnacht een inbreker neer toen die in de slaapkamer van zijn moeder stond. De twee inbrekers konden vluchten, maar één van hen werd bloedend op een bankje in Oostende aangetroffen. ‘Aangevallen door agressievelingen’, zei die zelf.
Een vrouw uit Snaaskerke werd zondagnacht wakker toen twee inbrekers met een zaklamp haar kamer aan het doorzoeken waren. De vrouw dacht aanvankelijk dat het haar zoon was, maar die lag in een andere kamer te slapen. Ook hij werd gewekt door het gestommel. De jongeman nam een mes, ging naar de slaapkamer van zijn moeder en stak in het donker naar één van de twee inbrekers. Die werd geraakt en het duo vluchtte weg. De zoon des huizes kon één ervan nog even bij de kraag grijpen, maar moest uiteindelijk toch lossen.

‘Mijn zoon wilde me enkel beschermen. Hij wiste zelfs niet dat hij iemand geraakt heeft. Alles ging zo snel’, reageert de moeder. Enkele uren later trof de politie van Oostende een illegale Albanees hevig bloedend aan op een bankje in een park. De man verklaarde zelf dat hij door een bende agressievelingen was aangepakt. Zijn verhaal klonk echter weinig geloofwaardig. De man werd ter verzorging naar het ziekenhuis over gebracht. Daar bleek dat zijn long doorboord was. ‘Het scheelde niet veel of hij was aan zijn verwondingen overleden’, klinkt het bij het parket van Brugge.

De man werd opgepakt en moest zich gistermorgen voor de Brugse raadkamer verantwoorden. Hij bleef ontkennen. De raadkamer besliste toch om de man nog een maand langer in de cel te houden. De jongeman die met het mes uithaalde, wordt voorlopig niet vervolgd. ‘Dat heeft in principe weinig zin’, klinkt het bij het parket. ‘Als iemand 's nachts bij je thuis inbreekt en je bedreigt, heb je het recht om je straffeloos te verdedigen. Dat is wat die jongen heeft gedaan.’
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130607_00614943

Ze waren dus met z'n tweeën de kamer van de moeder aan het doorzoeken. Want mama heeft een fiets in de slaapkamer.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:34:55 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128655560
Die illegale albanees zit natuurlijk wel vast in afwachting van uitzetting neem ik aan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_128656093
Voortaan gewoon netjes vragen wie de inbreker is en wat zijn intentie precies is. Als hij zegt "ik ga geweld gebruiken om jullie te bestelen" mag je hem je huis uit kietelen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:04:19 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128656243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:16 schreef padlarf het volgende:

[..]

Criminele Albanezen staan er om bekend geen lieve jongens te zijn. Je bent inmiddels de tweede die mij er op wijst dat die gedachtegang te kort door de bocht is. Oh ja, misschien moet je even naar de PI kijken :')
je hebt immers genoeg tijd om de inbreker te vragen zijn masker af te doen en hem te vragen waar dat accent vandaan komt, even te googlen op wat voor vlees je in de kuip hebt en hem vervolgens neer te steken omdat ze in die regio geen lieverdjes zijn?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:07:09 #67
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128656315
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

je hebt immers genoeg tijd om de inbreker te vragen zijn masker af te doen en hem te vragen waar dat accent vandaan komt, even te googlen op wat voor vlees je in de kuip hebt en hem vervolgens neer te steken omdat ze in die regio geen lieverdjes zijn?
Het ging om de aanklacht aan het adres van de slachtoffers achteraf.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:09:20 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128656379
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:07 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het ging om de aanklacht aan het adres van de slachtoffers achteraf.
ja snap ik :)

Verder lijkt dit me gewoon een gevalletje noodweer exces of hoe dat ook heet
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:13:16 #69
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128656494
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

Was in reactie op de vraag waar de inbreker het lef vandaan haalde om een klacht in te dienen. Daarop kwam ik aan met de stelling dat het een Albanees is en dat er mee te maken zou hebben. (Andere users vonden dit dom en/of irrelevant, maar dat terzijde). Dat had dus niks te maken met de actie van de zoon op dat moment.

Dat er sprake is van noodweer of noodweerexces ben ik het helemaal mee eens. Ook dat de nationaliteit van de inbreker daar compleet los van staat.
Ok stelletje hokboeren
pi_128656568
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

Om het noodweer exces te laten zijn, moet je als inbraakslachtoffer toch weloverwogen te werk gaan? In dit verhaal schrikt de zoon toch duidelijk plotsklaps wakker, waarna hij zich met een situatie geconfronteerd ziet, waarin niemand ooit terecht wil komen. Ik blijf er bij; ik hoop op vrijspraak, dat zou in mijn optiek de enige terechte uitspraak zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:19:46 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128656674
Ik weet niet precies de terminologie dus het zal wel, zit het slachtoffer (niet de geperforeerde Albanees) vast dan?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:21:33 #72
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128656711
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Om het noodweer exces te laten zijn, moet je als inbraakslachtoffer toch weloverwogen te werk gaan? In dit verhaal schrikt de zoon toch duidelijk plotsklaps wakker, waarna hij zich met een situatie geconfronteerd ziet, waarin niemand ooit terecht wil komen. Ik blijf er bij; ik hoop op vrijspraak, dat zou in mijn optiek de enige terechte uitspraak zijn...
quote:
Dit artikel biedt een oplossing voor degene die in noodweer 'te ver gaat'. Als men onder invloed van een 'hevige gemoedsbeweging' de grenzen van de noodzakelijke verdediging (bedoeld in het artikel betreffende noodweer) overschrijdt, kan er onder omstandigheden sprake zijn van noodweerexces.
edit: dit gaat over de Nederlandse wet, hier dus niet van toepassing

[ Bericht 3% gewijzigd door padlarf op 06-07-2013 14:37:22 ]
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:23:23 #73
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128656753
De 'slachtoffers' kunnen een beroep doen op noodweerexces. Te ver gaan in je verdediging doordat de inbreker je lichaam en/of goed aanrandt. Leent zich hier meer dan uitstekend voor.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:28:19 #74
148823 znarch
ondertitel
pi_128656880
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:21 schreef padlarf het volgende:

[..]

[..]

Pak dan de goede, het is Belgie en geen Nederland:

Artikel 416 stelt dat er noch misdaad noch wanbedrijf is wanneer de doodslag, de verwondingen en de slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zichzelf of van een ander.
Het gaat om een verdediging die in verhouding tot de (onrechtmatige) aanval én onmiddellijk noodzakelijk moet zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:29:51 #75
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128656919
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:28 schreef znarch het volgende:

[..]

Pak dan de goede, het is Belgie en geen Nederland:

Goed punt. Maar waarom kom jij met het artikel voor noodweer aanzetten als de twijfel over noodweerexces gaat? ;)

edit: of bestaat het concept noodweerexces niet in België?
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:31:06 #76
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128656958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef AMangold het volgende:

[..]

Volgens mij ben je zelf tokkie, als jij midden in de nacht wakker word omdat je moeder
een angstkreet uitgilt, wat zou jij doen? Naar der toe lopen vragen of het wat stiller kan en
de gemaskerde inbreker veel plezier wensen?
Ja goed excuus dan om iemand 3 keer in zijn hart te steken
pi_128656992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja goed excuus dan om iemand 3 keer in zijn hart te steken
In de buurt van het hart,, en je romp is groot hoor, dus die in de buurt van het hart kun je ook ruim zien :P
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:33:55 #78
148823 znarch
ondertitel
pi_128657036
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:29 schreef padlarf het volgende:

[..]

Goed punt. Maar waarom kom jij met het artikel voor noodweer aanzetten als de twijfel over noodweerexces gaat? ;)
Omdat noodweerexces niet bestaat in Belgie. Een exces zul je je moeten beroepen op andere gronden als dwang/uitlokking. Of ze moeten de wet inmiddels aangepast hebben in Belgie.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_128657047
Die jongen word niet eens vervolgt.
Ура для россии
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:35:36 #80
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128657074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:32 schreef AMangold het volgende:

[..]

In de buurt van het hart,, en je romp is groot hoor, dus die in de buurt van het hart kun je ook ruim zien :P
Ja want na die eerste steek in de borst waren er nog 2 nodig.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:36:11 #81
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128657089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Omdat noodweerexces niet bestaat in Belgie. Een exces zul je je moeten beroepen op andere gronden als dwang/uitlokking. Of ze moeten de wet inmiddels aangepast hebben in Belgie.
Duidelijk, dan heeft die quote die ik plaatste inderdaad nul waarde in deze context.
Ok stelletje hokboeren
pi_128657126
quote:
De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Mafkees, alsof de zoon wist wat de intentie van de overvaller was toen hij de kamer inging.

En hoezo, alleen een fiets gestolen, wat doet hij dan in de slaapkamer? Stond die fiets daar?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:37:09 #83
241662 Jian
Well, well, well
pi_128657131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

nee, eigenlijk nog meer, want hij leefde nog .... ma ja, je kan niet alles hebben.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:39:10 #84
241662 Jian
Well, well, well
pi_128657188
Die advocaat is natuurlijk ook een Belg realiseer ik me nu ....... advocaat en Belg, jeetje -O-
pi_128657278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Eens zien wat jij doet in zo een situatie :) Hoe helder jij nadenkt..

O een inbreker, hmm ik heb een mes, steek maar in zijn been, dan raak ik
zeker geen belangrijk orgaan.. en oja maar een keer steken want oei, anders
ben ik zo gewelddadig wat zouden de mensen dan wel niet van me denken.
pi_128657287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat deed hij dan in die slaapkamer? :')
Precies. Gegokt en verloren, hoor.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † zaterdag 6 juli 2013 @ 14:51:15 #87
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128657512
Krijg je met een volk dat meer lult dan aanpakt en zich te pletter verveeld. Dan worden ze krank im kopf en komt er dit soort bagger uit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128657585
Ik ben denk een van de weinigen die 3 steken rond het hart inderdaad buiten proportie vind en dit dus een terechte aanklacht vind
pi_128676365
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:43 schreef vladesk het volgende:
Een neergestoken inbreker klaagt zijn slachtoffer aan voor slagen en verwondingen. "En terecht", zegt zijn advocaat Thomas Vandemeulebroucke in de krant Het Laatste Nieuws. "Het geweld was buiten alle proportie. Mijn ongewapende cliënt zweefde twee dagen tussen leven en dood."

In juni brak een dief in bij een moeder en haar zoon uit het West-Vlaamse Gistel. Moeder Aline schrok zich een ongeluk toen er plots een gemaskerde inbreker naast haar bed stond. Haar zoon hoorde het gekrijs, greep naar een mes, stoof de slaapkamer van zijn moeder binnen en stak de inbreker in de borst.

"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."

De advocaat stelt dat wettige zelfverdediging hier niet van toepassing is. "Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-voor-rechter.dhtml

:') :')
"Hoorde het gekrijs, greep naar een mes, en stoof de slaapkamer van zijn moeder in."

Dat hij zijn moeder te hulp wilde komen in een reflex, begrijp ik nog wel. Dat die reflex weliswaar geen noodweer is, maar wel als zodanig gekenmerkt kan worden, zou ik ook nog snappen.
Maar waar greep hij dat mes?
Heeft een van de reageerders hier een mes, een stevig mes, gebruiksklaar, naast het bed of in de buurt liggen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128676389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:43 schreef vladesk het volgende:
Een neergestoken inbreker klaagt zijn slachtoffer aan voor slagen en verwondingen. "En terecht", zegt zijn advocaat Thomas Vandemeulebroucke in de krant Het Laatste Nieuws. "Het geweld was buiten alle proportie. Mijn ongewapende cliënt zweefde twee dagen tussen leven en dood."

In juni brak een dief in bij een moeder en haar zoon uit het West-Vlaamse Gistel. Moeder Aline schrok zich een ongeluk toen er plots een gemaskerde inbreker naast haar bed stond. Haar zoon hoorde het gekrijs, greep naar een mes, stoof de slaapkamer van zijn moeder binnen en stak de inbreker in de borst.

"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-voor-rechter.dhtml

:') :')
"had niet de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
Mijn fietsen staan in de schuur, de garage of buiten, niet in de slaapkamer. En als je een fiets gestolen hebt (voltooid tegenwoordige tijd), hoef je niet meer naar de slaapkamer. En hoef je ook geen masker op.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')