Die zoon wou hem doodsteken, niet alleen neersteken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:54 schreef Krullie. het volgende:
Ik snap inbreker ook niet. Hij gaat andermans huis binnen, gaat zelfs een slaapkamer binnen, vrouw wordt wakker en schrikt zich helemaal dood (terecht), gilt, haar zoon hoort het en weet niet wat hem te wachten staat. Uit angst pakt de zoon een mes en steekt 'm neer. Maar wat is daar zo heel gek aan? Wat had de zoon dan moeten doen? Aan een gemaskerde inbreker vragen wat hij aan het doen is? Of wachten tot de inbreker iets bij z'n moeder zal doen?
Oke. Maar ik vind dat serieus niet super raar. Het moet wel heel beangstigend zijn en je weet echt niet wat je te wachten staat als zo iemand in jouw huis rondloopt. Gemaskerd ook nog, dat maakt het nog enger, vind ik.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:55 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Die zoon wou hem doodsteken, niet alleen neersteken.
Die zoon wou hem uitschakelen... en in een vlaag van verstandsverbijstering 3 keer gestoken...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:55 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Die zoon wou hem doodsteken, niet alleen neersteken.
Ik begrijp uit andere bronnen dat het om een Albanees zou gaanquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
Wat haalt dat stuk vreten het gore lef vandaan
Ik vind inbreken niet zo professioneel... en uithuilen bij de politie al helemaal niet...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:01 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik vind het niet zo professioneel van de inbreker, om dan nu aangifte te doen.
Heeft nog niemand gedaan. Standaard zin van je?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die hier de insluiper gaan verdedigen!
Al was het een albatros...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:02 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik begrijp uit andere bronnen dat het om een Albanees zou gaan
Welk punt... ?quote:
Weet je t zelf niet te benoemen?quote:
Niet meer dan normaal dat die tokkie familie voor de rechter moet komenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:43 schreef vladesk het volgende:
"Het geweld dat die gebruikte, was buiten alle proportie", legt Vandemeulebroucke uit aan de krant. "Mijn cliënt was ongewapend en kreeg drie messteken rond het hart. Hij liep een klaplong op, verloor anderhalve liter bloed, belandde in een coma en zweefde twee dagen tussen leven en dood."
Nou als het blijkbaar te moeilijk voor je is: Albanezen, en zeker de criminele varianten, hebben niet zo'n beste naam.quote:
Als het te moeilijk voor jou is, om in mensen van de wereld te denken.. weet ik voldoende...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nou als het blijkbaar te moeilijk voor je is: Albanezen, en zeker de criminele varianten, hebben niet zo'n beste naam.
Nu ga je me per dm een misselijk pisventje noemen..?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nou als het blijkbaar te moeilijk voor je is: Albanezen, en zeker de criminele varianten, hebben niet zo'n beste naam.
Ik wil het topic niet verder vervuilen met onze offtopic discussie.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nu ga je me per dm een misselijk ventje noemen..?![]()
Bang voor een ban als je het hier tegen me zegt ofzo..?
Dan log je toch gewoon uit joh?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:21 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik wil het topic niet verder vervuilen met onze offtopic discussie.
Ja je moet eerst wachten tot je zelf mes/kogel te verduren krijgt voor dat je jezelf mag verdedigen (Lees geen geweld, maar echt VERDEDIGEN)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:46 schreef Pharmacist het volgende:
WTF. Alsof die zoon had kunnen weten dat die gemaskerde inbreker ongewapend was. Had hij dat eerst uit moeten vinden ofzo? Die zoon handelde gewoon terecht.
Lekker relevant ook.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:02 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik begrijp uit andere bronnen dat het om een Albanees zou gaan
Criminele Albanezen staan er om bekend geen lieve jongens te zijn. Je bent inmiddels de tweede die mij er op wijst dat die gedachtegang te kort door de bocht is. Oh ja, misschien moet je even naar de PI kijkenquote:
Op zo'n moment denk je inderdaad alleen aan overleven en ga je je niet afvragen of die inbreker wel of niet een mes / pistool bij zich heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:14 schreef NomanIW het volgende:
Prima dat de inbreker naar de rechter stapt (en begrijpelijk, levert het mss toch nog iets op), maar ik vind het een slap verhaal.
Zoals anderen al zeiden: geen tijd voor andere afwegingen in zo'n situatie dan ingrijpen of niet. Het zou m.i. dus onterecht zijn de zoon te veroordelen.
Doodsteken en (goed)verbergen is een betere optie, niemand zal zo'n idioot missen en anders is het 'risico van het vak'.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:49 schreef gianni61 het volgende:
en daarom moet je niet de politie bellen.
inbreker neersteken en op straat gooien en daarna ontkennen dat er ooit iemand binnen is geweest
Het verschil is echter dat een inbreker een weloverwogen beslissing genomen heeft (ik ga inbreken) terwijl hij bewust is van het risico dat hij daarmee neemt. Als slachtoffer van een inbraak of overval wordt je ineens voor een voldongen feit gesteld. Zeker wanneer je één van je dierbaren in zo'n situatie hoort gillen, kun je in blinde paniek dingen doen, waartoe je normaliter nooit in staat was geweest.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:19 schreef Spatzmann het volgende:
Dit is naturlijk een glijdende schaal. Als je inbrekers vogelvrij gaat verklaren dan is het een kwestie van tijd dat elke inbreker zwaar bewapend op pad gaat. Dat moet je ook niet willen.
Gelukkig werkt het in Nederland iets anders.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:04 schreef QBay het volgende:
[..]
Doodsteken en (goed)verbergen is een betere optie, niemand zal zo'n idioot missen en anders is het 'risico van het vak'.
Nee zeg, die nette inbrekers komen altijd ongewapend en houden zich steevast aan de regels van het "Handboek Inbreker", dan moet jij natuurlijk niet ineens als slachtoffer vals gaan spelen en een wapen pakken als er midden in de nacht een grote kerel naast je nest staat, het ideequote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:19 schreef Spatzmann het volgende:
Dit is naturlijk een glijdende schaal. Als je inbrekers vogelvrij gaat verklaren dan is het een kwestie van tijd dat elke inbreker zwaar bewapend op pad gaat. Dat moet je ook niet willen.
Maakt niet uit. Een onrechtmatige daad, overtreding of misdrijf begaan betekent niet dat je ineens geen rechten meer hebt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee zeg, die nette inbrekers komen altijd ongewapend en houden zich steevast aan de regels van het "Handboek Inbreker",
Zit m'n quote niet te verkloten om je gelijk te halenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Een onrechtmatige daad, overtreding of misdrijf begaan betekent niet dat je ineens geen rechten meer hebt.
Dus als niemand wat terugdoet gaan ze misschien ongewapend inbreken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:19 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, hartstikke dichtbevolkt, waar laat je zo'n vent even snelquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het in Nederland iets anders.
Volgens mij ben je zelf tokkie, als jij midden in de nacht wakker word omdat je moederquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niet meer dan normaal dat die tokkie familie voor de rechter moet komen
Alsof je kunt ruiken dat hij ongewapend was en niet wilde aanvallenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:43 schreef vladesk het volgende:
Mijn cliënt was ongewapend, had niét de intentie de moeder of zoon aan te vallen en heeft enkel een fiets gestolen."
En er is er altijd toch nog één die ....... applausje voor ClapClapYourHandsquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:14 schreef AMangold het volgende:
[..]
Volgens mij ben je zelf tokkie, als jij midden in de nacht wakker word omdat je moeder
een angstkreet uitgilt, wat zou jij doen? Naar der toe lopen vragen of het wat stiller kan en
de gemaskerde inbreker veel plezier wensen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |