Inspraak ja, maar de uiteindelijke belissing ligt altijd bij de vrouw.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:59 schreef Mishu het volgende:
Jij hebt ook recht op inspraak bij zo'n grote beslissing. Kunnen jullie het niet een paar jaartjes uitstellen?
ik hou van haar dus ik kan het gewoon nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:09 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Het is op dit moment echt jou morale verplichting om te zorgen dat dat kind never nooit ter wereld zal komen.
Als je dit al weet kan ik me niet voorstellen hoe je het in je hoofd haalt om ook maar te denken om dat kind te krijgen, of bij dat wijf te blijven.
dat ze 16 is en dus in haar kop nog niet volgroeidquote:
Wat veranderd dat aan de situatie?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:12 schreef Fanta-stick het volgende:
Je kan al trouwen op je 16e met toestemming van haar ouders.
idd... 2 karatetrappen moet genoeg zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:11 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ipv harde feiten gewoon een harde falcon kick zetten.
Ik kan hier gewoon kwaad om worden....bah (van haar)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:15 schreef EcstaticZero23 het volgende:
[..]
ik hou van haar dus ik kan het gewoon niet
[..]
dat ze 16 is en dus in haar kop nog niet volgroeid
dat ik een strafblad en en dat ik dus problemen krijg met justitie
dat ik zeer zware adhd en pdd-nos heb en dus gewoonweg niet voor een kind kan zorgen
ik slechts een inkomen heb van slechts 1100 euro per maand
ik straks dik in de financhele problemen kom
maar tja... heeft ze geen andwoord op en wil koste wat het kost het kind houden
Hier heb ik ook geen problemen mee. Dat wanneer de man hier faliekant tegen is, vind het het niet kunnen dat de moeder dan wel financiële compensatie van hem kan eisen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inspraak ja, maar de uiteindelijke belissing ligt altijd bij de vrouw.
Dat had ie dan eerder moeten bedenken. Hij was er ook bij, en deelt daarmee per definitie de verantwoordelijkheid voor het kind.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:16 schreef Timabo het volgende:
[..]
Hier heb ik ook geen problemen mee. Dat wanneer de man hier faliekant tegen is, vind het het niet kunnen dat de moeder dan wel financiële compensatie van hem kan eisen.
Meestal komt er toch een soort contract waarbij de man niet financieel ervoor wil instaan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:16 schreef Timabo het volgende:
[..]
Hier heb ik ook geen problemen mee. Dat wanneer de man hier faliekant tegen is, vind het het niet kunnen dat de moeder dan wel financiële compensatie van hem kan eisen.
Ja, maar hij mag vervolgens geen invloed uitoefenen op wat er uiteindelijk mee gebeurtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat had ie dan eerder moeten bedenken. Hij was er ook bij, en deelt daarmee per definitie de verantwoordelijkheid voor het kind.
Zo, jij weet waar een man aan toe is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, maar hij mag vervolgens geen invloed uitoefenen op wat er uiteindelijk mee gebeurt
Lekker, die plichten zonder rechten voor een man.
verwacht het wel.... maar dan gaan er wel normen en waarden komenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:12 schreef spierbal het volgende:
Graag serieuze reacties want dit is een serieus probleem...
Ik zit met een serieus probleem...
Wel leuk voor het kind al is het 18 zijb jullie 34 en 40. Nog redelijk jong. Hoop dat jullie nog hip zijn dan.
ja maar dat veranderd niks aan de zaakquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:12 schreef Fanta-stick het volgende:
Je kan al trouwen op je 16e met toestemming van haar ouders.
echt welquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:15 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wat veranderd dat aan de situatie?![]()
Revo way of solving problems...ohh...zwanger? Ja trouw dan maar snel, dan is het probleem er niet meer.
accidentquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:16 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
was het een ongelukje of waren jullie gewoon te achterlijk?
ik ben er ook behoorlijk link omquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:16 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik kan hier gewoon kwaad om worden....bah (van haar)
zal geen andere keuze hebbenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:16 schreef Timabo het volgende:
[..]
Hier heb ik ook geen problemen mee. Dat wanneer de man hier faliekant tegen is, vind het het niet kunnen dat de moeder dan wel financiële middelen van hem kan eisen.
Ja maar in deze situatie is het nogal anders he?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat had ie dan eerder moeten bedenken. Hij was er ook bij, en deelt daarmee per definitie de verantwoordelijkheid voor het kind.
Je hebt pas 6 weken wat met haar!!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:15 schreef EcstaticZero23 het volgende:
[..]
Ik zou haar een zo realistisch mogelijk beeld proberen te schetsen. Jij zal full-time moeten gaan werken en zal er dus nooit zijn. Waarschijnlijk zal er nog te weinig geld zijn om rond te komen, laat staan eten en luiers voor het kind te halen. Zij zal altijd alleen thuis zitten. Geen tijd meer voor leuke dingen, met vriendinnen shoppen of uitgaan. Als ze dat wel denkt te kunnen verwaarloosd ze het kind.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:15 schreef EcstaticZero23 het volgende:
[..]
[..]
dat ze 16 is en dus in haar kop nog niet volgroeid
dat ik een strafblad en en dat ik dus problemen krijg met justitie
dat ik zeer zware adhd en pdd-nos heb en dus gewoonweg niet voor een kind kan zorgen
ik slechts een inkomen heb van slechts 1100 euro per maand
ik straks dik in de financhele problemen kom
maar tja... heeft ze geen andwoord op en wil koste wat het kost het kind houden
Oh, jij wil dat de man de vrouw kan verplichten om een abortus te plegen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:21 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ja maar in deze situatie is het nogal anders he?
Lekker als dat kind (zwangere meisje) een totaal onreeele beslissing neemt en jij daar dan voor op mag draaien terwijl je het er niet mee eens bent.
Ja, en als jij zelf geen kind wilt moet je dus een keuze maken he? Of je blijft met dat kind zitten en je verneukt je leven, of je zegt tegen dat wijf dat ze abortus pleegt of hij gaat ervandoor. Is misschien wel moeilijke beslissing, maar de juiste keuze lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:21 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja maar in deze situatie is het nogal anders he?
Lekker als dat kind (zwangere meisje) een totaal onreeele beslissing neemt en jij daar dan voor op mag draaien terwijl je het er niet mee eens bent.
In zo'n geval zou ik ook zeggen de mazzel. Als je samen besluit het te houden heb je er 100% samen de verantwoording voor. Maar als zei totaal onrealistisch het koste wat kost wil houden dan is dat toch haar eigen keuze?
al onze ouders zijn al op de hoogtequote:
kinderalementatie??? klopt maar so be itquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:18 schreef Greyson het volgende:
[..]
Meestal komt er toch een soort contract waarbij de man niet financieel ervoor wil instaan?
iddquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, maar hij mag vervolgens geen invloed uitoefenen op wat er uiteindelijk mee gebeurt
Lekker, die plichten zonder rechten voor een man.
kan ik niet ophoestenquote:
Nee? Maar als ze een keuze maakt...ga dan niet de man mede verantwoordelijk stellen voor die keuze?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, jij wil dat de man de vrouw kan verplichten om een abortus te plegen?
dna test? Kan je afdwingen toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:26 schreef Melleyn het volgende:
Als jij dat kind niet erkend bij het gemeentehuis heeft ze toch geen poot om op te staan?
Dat wordt nergens gezegd maar is jouw invulling.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, jij wil dat de man de vrouw kan verplichten om een abortus te plegen?
Sommige mensen hebben morele bezwaren -die ik me heel goed kan voorstellen- bij het beëindigen van een zwangerschap.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:58 schreef Myraela het volgende:
Je vriendin niet bij je in laten wonen en haar duidelijk maken dat ze geen kind kan hebben op de 16de. En dat jullie relatie daar helemaal niet klaar voor is.
Typische vrouwen uitspraak vind ik dit ook...1 richtingsdenkenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:27 schreef Timabo het volgende:
[..]
Dat wordt nergens gezegd maar is jouw invulling.
ja inderdaat... ook mijn fout ik had met rubber moeten naaienquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:25 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nee? Maar als ze een keuze maakt...ga dan niet de man mede verantwoordelijk stellen voor die keuze?
Jij wilt de man mede verantwoordelijk maken voor een kind dat hij nooit heeft gewild? Omdat mevrouw het zo nodig wil houden? En ja, moet je met rubber neuken tuurlijk. Maar dat is nu te laat.
Als ze het wil houden, en ik niet...prima. Maar dat is dan toch ook haar keuze?
Je bent er ook BEIDE bij als je zonder rubber neukt...kan zowel als argument voor, als tegen worden gebruikt.
das waarquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:26 schreef Melleyn het volgende:
Als jij dat kind niet erkend bij het gemeentehuis heeft ze toch geen poot om op te staan?
Juist niet. Als man kun je kennelijk gewoon weglopen zonder je verantwoordelijkheid te nemen, wat je als vrouw natuurlijk niet kan. Dát is pas eenrichtingsverkeer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:28 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Typische vrouwen uitspraak vind ik dit ook...1 richtingsdenken
Het mag dan achteraf zijn, maar hoe is het mogelijk dat je in je hoofd haalde dat het een goed idee was onbeschermd seks te hebben met een 16-jarig meisje dat abortus moord vindt?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:28 schreef EcstaticZero23 het volgende:
[..]
ja inderdaat... ook mijn fout ik had met rubber moeten naaien
maar das altijd achteraf
Je bent als vrouw zelf ook verantwoordelijk om voor anticonceptie te zorgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Juist niet. Als man kun je kennelijk gewoon weglopen zonder je verantwoordelijkheid te nemen, wat je als vrouw natuurlijk niet kan. Dát is pas eenrichtingsverkeer.
Er zit een gróót verschil tussen gewoon weglopen zonder je verantwoordelijkheid te nemen en haar met alle redelijkheid proberen te overtuigen dat het gewoon niet slim is. Voor hem niet, voor haar niet en voor het ongeboren kind ook niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Juist niet. Als man kun je kennelijk gewoon weglopen zonder je verantwoordelijkheid te nemen, wat je als vrouw natuurlijk niet kan. Dát is pas eenrichtingsverkeer.
De vrouw maakt toch de keuze? De man wil het niet. Waarom zou de vrouw het wel moeten?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet kan? Stel dat het te laat ervoor is, dan moet je als man gewoon je verantwoordelijkheid nemen en zeggen. Oke, ik ben verantwoordelijke voor m'n eigen daden, ik pak m'n verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ditquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:33 schreef Timabo het volgende:
[..]
Er zit een gróót verschil tussen gewoon weglopen zonder je verantwoordelijkheid te nemen en haar met alle redelijkheid proberen te overtuigen dat het gewoon niet slim is. Voor hem niet, voor haar niet en voor het ongeboren kind ook niet.
Als zij dan nog zo koppig blijft en het wil houden is het wel erg hypocriet om de man financieel verantwoordelijk te houden.
Een kind kan tegenwoordig een keuze zijn die ouders samen kunnen maken tijdens de zwangerschap, als hij het niet wil, waarom moet hij er dan wel voor opdraaien, het is immers geen verplichting het kind ter wereld te brengen? Een vrouw kan dus ook kiezen de verantwoordelijkheid niet te nemen, er bestaat immers mogelijkheid tot aborteren.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Z'n vrijheid is wel een van de minder belangrijke zorgen.....quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:41 schreef SherlockHolmes het volgende:
Dit is wel erg. Daar gaat je vrijheid, en dat al op je 21ste.
Ik heb hier de perfecte oplossing:
Doneer het.
Daarom het kind weggeven. Moord het nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:45 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Z'n vrijheid is wel een van de minder belangrijke zorgen.....
Een kind dat straks opgroeit tussen twee ouders die in de verste verte niet capabel zijn om a, het kind een normale toekomst te bieden, en waarschijnlijk b, zelfs het kind "normaal" op te voeden is een groter probleem.
Alleen omdat een meisje van 16 die zelf nog kind is het graag wil houden...
Idd!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:38 schreef Copycat het volgende:
Laat dit een troll zijn. Zodat er echt geen kind ongeboren al gedoemd is.
Na zes weken verkering tussen pubermeisje en iemand die amper uit een begeleid wonen-proces komt voor het kind kiezen, is kiezen voor narigheid.
Dat de ouders ermee akkoord gaan, is helemaal om te janken.
Laat dit een troll zijn.
Mooi dat je ff via internet kunt beslissen dat je het sowieso zou uitmaken omdat zoiets gebeurd isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:45 schreef S4pphire het volgende:
Gast je bent dom geweest, aanvaard de consequenties.
- Je bent met het verkeerde type meisje gegaan.
- Zeg dat je geen toekomst ziet voor jullie 2 als het op zo'n manier moet. Maargoed ik zou het sowieso uitmaken.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:45 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Daarom het kind weggeven. Moord het niet
Oh nee laat maar, pas 3 weken, dat pitje kan wel weg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |