Ja natuurlijk. Monsanto heeft de hele wetenschap in zijn hand. Iets wat al die oliereuzen met global warming nooit gelukt is, kan Monsanto wel, terwijl ze veel kleiner zijn dan die oliereuzen. Denk toch even na, man.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:05 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik kijk liever zo'n video dan dat ik Monsanto geloof...
[..]
fixed
En je fix slaat verder nergens op, kennelijk heb je geen flauw benul van toxicologie. Elke stof is schadelijk (zelfs water), het gaat erom dat je de dosis kent waarop dat gebeurt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:05 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik kijk liever zo'n video dan dat ik Monsanto geloof...
[..]
fixed
Ik begrijp niet waarom je zo positief doet over GMO's en Monsanto.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:42 schreef kets70 het volgende:
[..]
Dit kan je van elk nieuw gewas zeggen. Zeker van gewassen die met random mutagenesis zijn geproduceerd, of gewassen die gekruist zijn met wilde varianten, of nieuwe kruisingen die normaal niet voorkomen. Sterker zelfs, de kans dat er iets misgaat met zoiets als random mutagenesis is waarschijnlijk vele malen groter.
Het is een zeer selectieve maat die je daar voorstelt.
Huffongton Post is over het algemeen behoorlijk anti-GMO trouwens.
Ik doe positief over GMOs omdat ik de technologie begrijp, en de artikelen lees. Ik begrijp de toepassingen, en de mogelijkheden. Monsanto interesseert me niet zo, tenzij er een sterk verband wordt gelegd met GMOs.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je zo positief doet over GMO's en Monsanto.
Het hele internet staat vol met SCHOKKENDE feiten over GMO's.
Dat is niet het geval met bv. winterpenen of peultjes.
Het is troep, en bovendien krijgt Monsanto steeds meer een monopoly positie op de markt.
In allerlei landen worden boeren gedwongen wurgcontracten af te sluiten.
Dan kan je wel een aantal gesubsidieerde artikelen aanhalen.
Feit is dat het tegenwoordig bijna overal in verwerkt wordt en je bijna niet eens meer de keuze hebt om het niet te eten. En dan ook nog eens dat roundup waarmee het bespoten wordt.
Dat doodt en vergiftigd allerlei andere planten en insecten. Boycotten die zooi.
Het internet staat vol met die dingen ja. Onder andere mensen die geen GMO's willen omdat ze geen genen in hun voedsel willen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je zo positief doet over GMO's en Monsanto.
Het hele internet staat vol met SCHOKKENDE feiten over GMO's.
Dat is niet het geval met bv. winterpenen of peultjes.
Het is troep, en bovendien krijgt Monsanto steeds meer een monopoly positie op de markt.
In allerlei landen worden boeren gedwongen wurgcontracten af te sluiten.
Dan kan je wel een aantal gesubsidieerde artikelen aanhalen.
Feit is dat het tegenwoordig bijna overal in verwerkt wordt en je bijna niet eens meer de keuze hebt om het niet te eten. En dan ook nog eens dat roundup waarmee het bespoten wordt.
Dat doodt en vergiftigd allerlei andere planten en insecten. Boycotten die zooi.
Jep. D'r was laatst een enquete. 82% van het Amerikaanse publiek wil labels als er GMOs in een voedselproduct zitten. 80% wil labels als er DNA in zit.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het internet staat vol met die dingen ja. Onder andere mensen die geen GMO's willen omdat ze geen genen in hun voedsel willen.
Het natuurlijk best lastige materie voor de gemiddelde consument die bijv. denkt dat half-om-half-gehakt minder vet is dan rundergehakt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het internet staat vol met die dingen ja. Onder andere mensen die geen GMO's willen omdat ze geen genen in hun voedsel willen.
GMOs zijn juist minder complex dan andere veredelingsmethodes. Je stops er een, twee nieuwe genen in, en je weet wat je doet. Met andere methodes verander je duizenden genen, en je hebt geen flauw idee waar de veranderingen zitten.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:56 schreef BertV het volgende:
[..]
Het natuurlijk best lastige materie voor de gemiddelde consument die bijv. denkt dat half-om-half-gehakt minder vet is dan rundergehakt.![]()
Toch, hoogmoed komt voor de val. Dit gaat straks complexer blijken dan iedereen dacht. Onderbuik gevoelens wellicht.
Wel relevant lijkt me, gaat over Monsanto.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 06:54 schreef YuckFou het volgende:
Voor al jullie die Monsanto of Roundup, of GMO's of de werrkwijze van enigzins goedpraten, deze docu laat aardig zien waarom er zoveel tegenstand tegen Monsanto is...
Toch is veredeling subtieler. Je laat de plant, zwaar geforceerd evoluerend, zelf die genen veranderen.quote:Op zondag 1 februari 2015 00:03 schreef kets70 het volgende:
[..]
GMOs zijn juist minder complex dan andere veredelingsmethodes. Je stops er een, twee nieuwe genen in, en je weet wat je doet. Met andere methodes verander je duizenden genen, en je hebt geen flauw idee waar de veranderingen zitten.
Echter het resultaat van veredeling is pas bekend nadat de nieuwe soort "ontstaan" is en eventuele effecten van onbedoelde mutaties worden dus later duidelijk. Toch vereist deze nieuwe soort geen label, geen vervolgonderzoek, etc.quote:Op zondag 1 februari 2015 06:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch is veredeling subtieler. Je laat de plant, zwaar geforceerd evoluerend, zelf die genen veranderen.
Bij GMO wordt er op botte wijze ¨vreemd¨ DNA in geschoten of rechtstreeks geknipt in het materiaal.
Je hebt veel vertrouwen in de mensheid, dat moet ik je nageven.
In dit geval is er ook nog veel geld in het spel wat het slechtste bij mensen naar boven brengt.
Mutation breeding is behoorlijk bot hoor. Niks subtiels aan. Met straling of chemicalien muteer je duizenden genen tegelijk, en dan ga je kijken welke plantjes het gewenste phenotype hebben. Veel meer kans voor onverwachte effecten, veel riskanter dus, maar wordt nauwelijks gereguleerd.quote:Op zondag 1 februari 2015 06:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Toch is veredeling subtieler. Je laat de plant, zwaar geforceerd evoluerend, zelf die genen veranderen.
Bij GMO wordt er op botte wijze ¨vreemd¨ DNA in geschoten of rechtstreeks geknipt in het materiaal.
Je hebt veel vertrouwen in de mensheid, dat moet ik je nageven.
In dit geval is er ook nog veel geld in het spel wat het slechtste bij mensen naar boven brengt.
Omdat ik er een hekel aan zou hebben dat we om de verkeerde redenen dingen verbieden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:33 schreef BertV het volgende:
...maar bekijk het helemaal van de andere kant;
Als het gros van de EU-consumenten nu tegen is, beïnvloed door welke valse argumenten, gevoelens etc dan ook, waarom zou dit dan doorgedrukt moeten worden?
Kijk eens naar de graanproductie in India, de 'gouden rijst' initiatieven, de droogte resistente gewassen in Zuid-Amerika...quote:De enige partijen die hier namelijk op vooruit gaan zijn fabrikanten van GMO's, pesticiden, patentbureau's...
Hier wel en waarom niet, als je met dezelfde middelen, meer kan groeien, waarom zou je dat dan laten? Omdat men valse onderbuikgevoelens heeft? En het gaat niet alleen om hierquote:We produceren hier al enorm efficiënt. De opbrengst per vierkante meter is al belachelijk hoog, waarom meer, meer?
Paprika's
[ afbeelding ]
Waaaaatquote:Op maandag 2 februari 2015 08:03 schreef homme7 het volgende:
ach het klonen van paarden is nu ook de gewoonste zaak van de werld ,
die groente klonen is hetzelfde
zijn beter soorten met hogere opbrengst en daar moet de boer voor betalen anders teelt ie maar de oude soorten
niet in de achtertuin, in een laboratriumquote:Op woensdag 4 februari 2015 12:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
WaaaaatGroente klonen het zelfde als dieren?
Vertel mij dan maar eens hoe ik van een stekje paard een nieuw paard maak in de achtertuin
Jij stekt paarden in een laboratorium?quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef homme7 het volgende:
[..]
niet in de achtertuin, in een laboratrium
Ja, groente klonen en paarden klonen is denk ik toch niet helemaal hetzelfde. Alhoewel dierlijke GMOs er nu ook aan komen (AquaAdvantage zalm).quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij stekt paarden in een laboratorium?
Ze eten hier straks niks meerquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:43 schreef kets70 het volgende:
[..]
Ja, groente klonen en paarden klonen is denk ik toch niet helemaal hetzelfde. Alhoewel dierlijke GMOs er nu ook aan komen (AquaAdvantage zalm).
Ik vind zalm wel lekker. Zal ik zeker eten. Is ook beter voor het milieu dan andere gekweekte zalm.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze eten hier straks niks meer
Schuif de boel maar naar mij toe.
En wat Gmo groentes erbij op 't bord.. prima.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef kets70 het volgende:
[..]
Ik vind zalm wel lekker. Zal ik zeker eten. Is ook beter voor het milieu dan andere gekweekte zalm.
Doe het dan, want het is goed spulquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef Izzy73 het volgende:
It's all about the money, GMO gemodificeerd voedsel kan een patent op aangevraagd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |