abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149245557
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik kijk liever zo'n video dan dat ik Monsanto geloof...

[..]

fixed :{
Ja natuurlijk. Monsanto heeft de hele wetenschap in zijn hand. Iets wat al die oliereuzen met global warming nooit gelukt is, kan Monsanto wel, terwijl ze veel kleiner zijn dan die oliereuzen. Denk toch even na, man.

En eerlijk gezegd, Monsanto is een heel stuk geloofwaardiger wat wetenschappelijke artikels betreft dan zo iemand als Seralini. Dat zal je wel niet geloven, maar als ze onzin publiceren en dat komt uit, zijn ze heel zwaar de lul. De FDA is daar heel strikt in (en dat zijn geen industrie-vrindjes, dat weet ik uit eigen ervaring).
pi_149245653
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik kijk liever zo'n video dan dat ik Monsanto geloof...

[..]

fixed :{
En je fix slaat verder nergens op, kennelijk heb je geen flauw benul van toxicologie. Elke stof is schadelijk (zelfs water), het gaat erom dat je de dosis kent waarop dat gebeurt.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:12:25 #203
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149246454
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:42 schreef kets70 het volgende:

[..]

Dit kan je van elk nieuw gewas zeggen. Zeker van gewassen die met random mutagenesis zijn geproduceerd, of gewassen die gekruist zijn met wilde varianten, of nieuwe kruisingen die normaal niet voorkomen. Sterker zelfs, de kans dat er iets misgaat met zoiets als random mutagenesis is waarschijnlijk vele malen groter.

Het is een zeer selectieve maat die je daar voorstelt.

Huffongton Post is over het algemeen behoorlijk anti-GMO trouwens.
Ik begrijp niet waarom je zo positief doet over GMO's en Monsanto.
Het hele internet staat vol met SCHOKKENDE feiten over GMO's.
Dat is niet het geval met bv. winterpenen of peultjes.
Het is troep, en bovendien krijgt Monsanto steeds meer een monopoly positie op de markt.
In allerlei landen worden boeren gedwongen wurgcontracten af te sluiten.
Dan kan je wel een aantal gesubsidieerde artikelen aanhalen.
Feit is dat het tegenwoordig bijna overal in verwerkt wordt en je bijna niet eens meer de keuze hebt om het niet te eten. En dan ook nog eens dat roundup waarmee het bespoten wordt.
Dat doodt en vergiftigd allerlei andere planten en insecten. Boycotten die zooi.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149251495
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is troep, en bovendien krijgt Monsanto steeds meer een monopoly positie op de markt.
Feit is dat het tegenwoordig bijna overal in verwerkt wordt en je bijna niet eens meer de keuze hebt om het niet te eten. En dan ook nog eens dat roundup waarmee het bespoten wordt.
Dat doodt en vergiftigd allerlei andere planten en insecten. Boycotten die zooi.
Ik doe positief over GMOs omdat ik de technologie begrijp, en de artikelen lees. Ik begrijp de toepassingen, en de mogelijkheden. Monsanto interesseert me niet zo, tenzij er een sterk verband wordt gelegd met GMOs.

Er zijn zat onafhankelijke artikelen over GMOs (honderden), en die hebben dezelfde conclusie als die van Monsanto (of door Monsanto gesponsord). Er is gewoon geen gegronde reden om bang voor GMOs te zijn.

Dat je een hoop negatieve verhalen over GMOs kan googlen, is irrelevant. Iedereen kan wat op het internet zetten. Het gaat om degelijk bewijs, niet om bangmakerij.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:45:51 #205
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149251636
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het internet staat vol met die dingen ja. Onder andere mensen die geen GMO's willen omdat ze geen genen in hun voedsel willen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149251758
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het internet staat vol met die dingen ja. Onder andere mensen die geen GMO's willen omdat ze geen genen in hun voedsel willen.
Jep. D'r was laatst een enquete. 82% van het Amerikaanse publiek wil labels als er GMOs in een voedselproduct zitten. 80% wil labels als er DNA in zit.

http://io9.com/80-of-amer(...)oods-cont-1680277802
pi_149251877
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het natuurlijk best lastige materie voor de gemiddelde consument die bijv. denkt dat half-om-half-gehakt minder vet is dan rundergehakt. _O-

Toch, hoogmoed komt voor de val. Dit gaat straks complexer blijken dan iedereen dacht. Onderbuik gevoelens wellicht.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_149252045
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Het natuurlijk best lastige materie voor de gemiddelde consument die bijv. denkt dat half-om-half-gehakt minder vet is dan rundergehakt. _O-

Toch, hoogmoed komt voor de val. Dit gaat straks complexer blijken dan iedereen dacht. Onderbuik gevoelens wellicht.
GMOs zijn juist minder complex dan andere veredelingsmethodes. Je stops er een, twee nieuwe genen in, en je weet wat je doet. Met andere methodes verander je duizenden genen, en je hebt geen flauw idee waar de veranderingen zitten.

http://kfolta.blogspot.com/2012/06/more-frankenfood-paradox.html
pi_149255179
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 06:54 schreef YuckFou het volgende:
Voor al jullie die Monsanto of Roundup, of GMO's of de werrkwijze van enigzins goedpraten, deze docu laat aardig zien waarom er zoveel tegenstand tegen Monsanto is...
Wel relevant lijkt me, gaat over Monsanto.

https://economicaltruth.w(...)0/10-questions-pt-2/

Of, omdat je zo van videos houdt:

Ik snap die haat voor Monsanto niet. Elke keer dat ik erover lees, wordt er zoveel onzin gespuit. De enige dingen die waar zijn, zijn 30-50 jaar geleden gebeurd (zoals Agent Orange, PCB vervuiling on Anniston). Absoluut niet goed, maar is dat werkelijk zo relevant voor de huidige situatie? En of Monsanto nou goed draait of niet maakt mij geen fluit uit, maar ik snap gewoon die irrationele haat voor Monsato niet. Wat zijn nou die problemen met Monsanto? Graag specifiek zijn.
pi_149255194
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:03 schreef kets70 het volgende:

[..]

GMOs zijn juist minder complex dan andere veredelingsmethodes. Je stops er een, twee nieuwe genen in, en je weet wat je doet. Met andere methodes verander je duizenden genen, en je hebt geen flauw idee waar de veranderingen zitten.

Toch is veredeling subtieler. Je laat de plant, zwaar geforceerd evoluerend, zelf die genen veranderen.

Bij GMO wordt er op botte wijze ¨vreemd¨ DNA in geschoten of rechtstreeks geknipt in het materiaal.

Je hebt veel vertrouwen in de mensheid, dat moet ik je nageven.
In dit geval is er ook nog veel geld in het spel wat het slechtste bij mensen naar boven brengt.

[ Bericht 5% gewijzigd door BertV op 01-02-2015 06:20:13 ]
pi_149257691
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 06:09 schreef BertV het volgende:

[..]

Toch is veredeling subtieler. Je laat de plant, zwaar geforceerd evoluerend, zelf die genen veranderen.

Bij GMO wordt er op botte wijze ¨vreemd¨ DNA in geschoten of rechtstreeks geknipt in het materiaal.

In dit geval is er ook nog veel geld in het spel wat het slechtste bij mensen naar boven brengt.
Echter het resultaat van veredeling is pas bekend nadat de nieuwe soort "ontstaan" is en eventuele effecten van onbedoelde mutaties worden dus later duidelijk. Toch vereist deze nieuwe soort geen label, geen vervolgonderzoek, etc.
GMO geeft van te voren al veel meer duidelijkheid, maar moet wel voldoen aan allerlei regels en labels.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_149266747
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 06:09 schreef BertV het volgende:

[..]

Mutation breeding is behoorlijk bot hoor. Niks subtiels aan. Met straling of chemicalien muteer je duizenden genen tegelijk, en dan ga je kijken welke plantjes het gewenste phenotype hebben. Veel meer kans voor onverwachte effecten, veel riskanter dus, maar wordt nauwelijks gereguleerd.

Elke methode van veredeling wordt door mensen gedaan, per definitie. Een aantal keren is dat fout gegaan (zie die tabel hierboven). Dus het gaat er niet om of ik vertrouwen in de mensheid heb. Het gaat erom welke methode inherent meer risico's met zich mee brengt.
  maandag 2 februari 2015 @ 08:03:08 #213
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_149288422
ach het klonen van paarden is nu ook de gewoonste zaak van de werld ,

die groente klonen is hetzelfde

zijn beter soorten met hogere opbrengst en daar moet de boer voor betalen anders teelt ie maar de oude soorten
pi_149346542
Mooi werk, Greenpeace. Weten we ook weer precies waar jullie staan. Aan de verkeerde kant.

http://www.theguardian.co(...)-gm-crops-greenpeace
pi_149349732
...maar bekijk het helemaal van de andere kant;
Als het gros van de EU-consumenten nu tegen is, beïnvloed door welke valse argumenten, gevoelens etc dan ook, waarom zou dit dan doorgedrukt moeten worden?

De enige partijen die hier namelijk op vooruit gaan zijn fabrikanten van GMO's, pesticiden, patentbureau's... We produceren hier al enorm efficiënt. De opbrengst per vierkante meter is al belachelijk hoog, waarom meer, meer?

Paprika's

woensdag 4 februari 2015 @ 10:14:22 #216
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149350469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 09:33 schreef BertV het volgende:
...maar bekijk het helemaal van de andere kant;
Als het gros van de EU-consumenten nu tegen is, beïnvloed door welke valse argumenten, gevoelens etc dan ook, waarom zou dit dan doorgedrukt moeten worden?
Omdat ik er een hekel aan zou hebben dat we om de verkeerde redenen dingen verbieden.
quote:
De enige partijen die hier namelijk op vooruit gaan zijn fabrikanten van GMO's, pesticiden, patentbureau's...
Kijk eens naar de graanproductie in India, de 'gouden rijst' initiatieven, de droogte resistente gewassen in Zuid-Amerika...
quote:
We produceren hier al enorm efficiënt. De opbrengst per vierkante meter is al belachelijk hoog, waarom meer, meer?

Paprika's

[ afbeelding ]
Hier wel en waarom niet, als je met dezelfde middelen, meer kan groeien, waarom zou je dat dan laten? Omdat men valse onderbuikgevoelens heeft? En het gaat niet alleen om hier ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:31:39 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149354054
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:03 schreef homme7 het volgende:
ach het klonen van paarden is nu ook de gewoonste zaak van de werld ,

die groente klonen is hetzelfde

zijn beter soorten met hogere opbrengst en daar moet de boer voor betalen anders teelt ie maar de oude soorten
Waaaaat :') Groente klonen het zelfde als dieren? :D Vertel mij dan maar eens hoe ik van een stekje paard een nieuw paard maak in de achtertuin :D
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:23:14 #218
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_149355303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:31 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Waaaaat :') Groente klonen het zelfde als dieren? :D Vertel mij dan maar eens hoe ik van een stekje paard een nieuw paard maak in de achtertuin :D
niet in de achtertuin, in een laboratrium
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:36:35 #219
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149355682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef homme7 het volgende:

[..]

niet in de achtertuin, in een laboratrium
Jij stekt paarden in een laboratorium?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149393809
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij stekt paarden in een laboratorium?
Ja, groente klonen en paarden klonen is denk ik toch niet helemaal hetzelfde. Alhoewel dierlijke GMOs er nu ook aan komen (AquaAdvantage zalm).
pi_149394401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:43 schreef kets70 het volgende:

[..]

Ja, groente klonen en paarden klonen is denk ik toch niet helemaal hetzelfde. Alhoewel dierlijke GMOs er nu ook aan komen (AquaAdvantage zalm).
Ze eten hier straks niks meer

Schuif de boel maar naar mij toe.
pi_149398264
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ze eten hier straks niks meer

Schuif de boel maar naar mij toe.
Ik vind zalm wel lekker. Zal ik zeker eten. Is ook beter voor het milieu dan andere gekweekte zalm.
pi_149398534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:50 schreef kets70 het volgende:

[..]

Ik vind zalm wel lekker. Zal ik zeker eten. Is ook beter voor het milieu dan andere gekweekte zalm.
En wat Gmo groentes erbij op 't bord.. prima.

donderdag 5 februari 2015 @ 20:06:41 #224
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149398766
It's all about the money, GMO gemodificeerd voedsel kan een patent op aangevraagd worden.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149401301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef Izzy73 het volgende:
It's all about the money, GMO gemodificeerd voedsel kan een patent op aangevraagd worden.
Doe het dan, want het is goed spul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')