en als hij vecht met andere katten, muizen of hazen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze groeien vanzelf weer aanen een kat die niet over schuttingen klimt, heeft dus ook geen nagels nodig
Volgens mij houdt jij je kat voor een soort roofzuchtige panter of wat?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:22 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
en als hij vecht met andere katten, muizen of hazen?
heeft hij toch wel zijn nagels nodig!
nee, maar hij komt regelmatig wel met wat thuis, (dus zelfs laatst een haas) klimt over schuttingen, ze mandje en voerbakken staan op een kast van 1,20 hoog waar hij op moet springen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij houdt jij je kat voor een soort roofzuchtige panter of wat?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:25 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
nee, maar hij komt regelmatig wel met wat thuis, (dus zelfs laatst een haas) klimt over schuttingen, ze mandje en voerbakken staan op een kast van 1,20 hoog waar hij op moet springen.
waarom knip je ze dan?
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:22 schreef D. het volgende:
[..]
....alleen de puntjes als ze te lang worden
kan die zelf toch afkrabben als hij er last van heeft?quote:
Soms worden ze zo lang dat ze hem in de weg zitten, zie ik dan. verder vind ik het irritant als-ie dingen openhaakt met zijn nageltjes. Mijn poezel heeft nl. nogal de behoefte te 'kneuteren', op schoot zitten en dan met zijn nageltjes/knuistjes genietend te bewegen.quote:
Niet iedere kat hangt de hele dag aan de krabpaalquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:27 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
kan die zelf toch afkrabben als hij er last van heeft?
wat is er noodzakelijk aan knippen en wanneer is het TE lang?
nee, van krabbelen worden ze alleen maar scherperquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:27 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
kan die zelf toch afkrabben als hij er last van heeft?
Ik knip alleen de nagels van mijn katten als ik ze horen tikken in huis, vind ik zo irritant. Maar dat hoef ik maar bij eentje te doen omdat ie inmiddels op leeftijd is (17) is, is ie natuurlijk minder actief buiten. Nagels knippen vindt ie niet eens erg en is met een nageltangetje zo gedaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:20 schreef Nobody2.0 het volgende:
knippen jullie de nagels van je kat?
ik vind dat altijd maar zielig! hij heeft ze buiten toch ook nodig om over bijvoorbeeld een schutting te klimmen?
Ik ga in Langeweg wonen. Nieuwegein is wel te rijden, ik vraag me alleen af of dat een kitten wel geschikt is omdat zowel mijn vriend als ik geen hele dagen thuis zijn. Nu studeer ik dus ben ik wel relatief veel thuis maar bij zo'n jong beestje zal je wel wat extra tijd en aandacht nodig hebben denk ik?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Fripsel, waar woon je precies?
Vrienden van mij in Nieuwegein hebben een nestje (ja, een oeps-gevalletje- maar no worries, als de kittens geen goed huisje vinden, dan blijven ze alle vier, en uiteraard wordt mammapoes zsm gecastreerd
) en ze zoeken voor twee katjes nog nieuw personeel, een zwart-wit poesje en een prachtig grijs katertje. Ze zijn super gezond, mammapoes is super lief, dus de kittens waarschijnlijk ook. Overigens, ze zijn nu zes weken oud en blijven tot zeker tien weken nog bij mamma.
PM me even als je interesse hebt.
Een vriendin van mij is 2x keer verhuisd met katten, die heeft ze 6 tot 8 weken binnen gehouden, en daarna mochten ze weer naar buiten. Ze zijn altijd teruggekomen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef Kenju het volgende:
Heb je met volwassen katten niet überhaupt de kans dat ze niet kunnen wennen, en proberen terug te gaan naar hun oude huis? Of is dat maar een fabel?
Je las vroeger wel eens verhalen over katten die half China doorkruisten om terug naar hun oude huis te gaan ed.
ik geef toch het antwoord op de "vraag"?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:20 schreef D. het volgende:
[..]
Je hebt zelf een kat, en weet dit niet eens
Kittens hebben inderdaad wel aandacht nodig, het gaat er natuurlijk ook om dat het beestje zich aan je hecht, en dat doe je door veel met het diertje te spelen. Maar, ze blijven niet altijd kitten, een kat is al met een maandje of zeven volwassen (zoals we letterlijk gemerkt hebbenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik ga in Langeweg wonen. Nieuwegein is wel te rijden, ik vraag me alleen af of dat een kitten wel geschikt is omdat zowel mijn vriend als ik geen hele dagen thuis zijn. Nu studeer ik dus ben ik wel relatief veel thuis maar bij zo'n jong beestje zal je wel wat extra tijd en aandacht nodig hebben denk ik?
Voor alle duidelijkheid, ik weet geen bal van katten. Baseer me puur op die verhalen (die waarschijnlijk ook overdreven en geromantiseerd zijn). Maar het verschil tussen jouw vriendin die verhuist en jij die een volwassen kat neemt is natuurlijk wel dat het baasje anders is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is 2x keer verhuisd met katten, die heeft ze 6 tot 8 weken binnen gehouden, en daarna mochten ze weer naar buiten. Ze zijn altijd teruggekomen.
En ik denk dat je je daarin toch echt vergist...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:04 schreef Kenju het volgende:
Aan de andere kant hechten katten zich volgens mij niet echt aan baasjes.
Dat is geen fabeltje, als je verhuisd en je kat niet lang genoeg binnenhoudt, zit de kans er in dat deze weer aan de wandel gaat, terug naar zijn oude terreinquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:56 schreef Kenju het volgende:
Heb je met volwassen katten niet überhaupt de kans dat ze niet kunnen wennen, en proberen terug te gaan naar hun oude huis? Of is dat maar een fabel?
Je las vroeger wel eens verhalen over katten die half China doorkruisten om terug naar hun oude huis te gaan ed.
Ligt ook een beetje aan de kat, sommige katten zijn allemansvrienden en vrij makkelijk met verschillende mensen, andere zijn enorm eenkennig, maar heb er hier 3 die allemaal totaal verschillend zijn en die hebben zich toch duidelijk wel aan mij gehechtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, ik weet geen bal van katten. Baseer me puur op die verhalen (die waarschijnlijk ook overdreven en geromantiseerd zijn). Maar het verschil tussen jouw vriendin die verhuist en jij die een volwassen kat neemt is natuurlijk wel dat het baasje anders is.
Aan de andere kant hechten katten zich volgens mij niet echt aan baasjes. Als een baasje opeens krimpt tot 20 cm hoogte, jaagt lieve minnetje het baasje gewoon op als een prooi....
Dat hangt af van het ras, de individuele kat, en de manier waarop de baasjes ermee omgaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:04 schreef Kenju het volgende:
Aan de andere kant hechten katten zich volgens mij niet echt aan baasjes. Als een baasje opeens krimpt tot 20 cm hoogte, jaagt lieve minnetje het baasje gewoon op als een prooi....
Ja, het foute antwoordquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:02 schreef Deetch het volgende:
[..]
ik geef toch het antwoord op de "vraag"?
Sorry voor de spam alvast, maar ik zag dat je in de buurt van Breda aan het kijken was en nog een paar weken moet wachten: kijk eens in mijn topic.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:51 schreef Fripsel het volgende:
Zijn er nog specifieke dierenasiels die jullie aanraden?
Je hebt precies verwoord wat ik wilde zeggen!quote:Op zondag 7 juli 2013 22:08 schreef senesta het volgende:
Maar schuw is toch niet zo gek?Toen ik een volwassen poesje overnam van iemand heeft ze ook een paar dagen alleen maar onder de bank gezeten. Maar het is nu de grootste knuffel die er is.
Mensen verwachten ook vaak te snel te veel hoor. Logisch en menselijk maar niet erg reëel.
Helaas komt het wel 'ns voor dat een plaatsing niet goed gaat, maar dit komt een beetje op mij over alsof mensen maar geen asielkat meer moeten nemen omdat je geen idee hebt wat je in huis haalt.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:01 schreef blue-eye het volgende:
Ik hoorde een paar dagen geleden dat iemand een asielkat gehaald had, in het asiel een echte knuffel. Helaas bij degene in huis schuw. Dat heb ik vaker gehoord van mensen die een volwassen kat namen uit het asiel. Karakter daar is heel anders dan bij jouw. Hierdoor hebben mensen zelfs de kat weg gedaan omdat die bv onverwachts bezoek aanviel etc.
Het lijkt erop dat ze in het asiel niet voldoende geverifieerd hadden of de nieuwe baasjes voldoende kennis/ervaring hadden met katten om deze de eerste dagen te begeleiden, zowel wat verwachting als wat aanpak betreft. Meestal zijn ze in het asiel daar heel goed in, maar het blijft mensenwerk. Bovendien kan een kat buiten de asiel-omgeving heel anders zijn, ten goede of ten kwade; zo'n beest heeft dan al meerdere traumatische ervaringen achter de rug, en zeker als het een "langzitter" is, wodt hij/zij dan alweer uit een ondertussen wat vertrouwde omgeving gerukt.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:01 schreef blue-eye het volgende:
Ik hoorde een paar dagen geleden dat iemand een asielkat gehaald had, in het asiel een echte knuffel. Helaas bij degene in huis schuw. Dat heb ik vaker gehoord van mensen die een volwassen kat namen uit het asiel. Karakter daar is heel anders dan bij jouw. Hierdoor hebben mensen zelfs de kat weg gedaan omdat die bv onverwachts bezoek aanviel etc.
Een moderator die spamt...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Sorry voor de spam alvast, maar ik zag dat je in de buurt van Breda aan het kijken was en nog een paar weken moet wachten: kijk eens in mijn topic.
F&F / Gastopvang DOC: Cat's 14e nestje #3 De olijke zesling De kittens zijn cute as always, maar de moederpoezen vinden vaak moeilijk een plekje. Ik heb nu een heel lieve sociale dame in huis. Loopt graag met je mee, komt op schoot liggen etc. En ze mag over een week of zes weg. Plaatsing gebeurt via het asiel in Eindhoven, ik heb haar te logeren, om het maar zo te zeggen.
Misschien iets voor jou?
En anders zou ik gewoon wat asiels in de buurt binnenlopen. Dan zie je gauw genoeg of de beesten daar goed verzorgd worden. Al denk ik dat het in nederland best goed geregeld is op dat gebied.
Ga het even opnemen voor een moderator. Slijmbalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Een topic van een maand oud omhoog schoppen....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |