abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128628709
Ik lees net de discussie over hechting.
Ik heb zelf drie katten. Eentje kreeg ik met acht weken (opvangkat, grootgebracht met de fles), allemansvriend, luistert goed en komt graag op schoot zitten.
Nummer twee is via het opvangproject bij me gekomen, zwerfpoes van ongeveer een jaar oud. Superslim, eigenwijs als de pest +O , andere mensen zijn matig interessant maar ik ben haar held en zodra ze de kans krijgt plakt ze bij me op schoot. Is na haar zwerfleventje 'veroordeeld' tot mijn huis en tuin en vindt dit prima.
Nummer. 3: zoon van bovengenoemde poes, bij mij op bed geboren en bij me blijven wonen. Teer zieltje, moet meestal niks van vreemden hebben, hartje van goud en helemaal op mij gericht, is nu drie en sinds een jaar heeft hij ontdekt dat op schoot liggen ook leuk is.

Dus... Ook al ken je de hele achtergrond van een kat, je kunt niet voorspellen hoe het beestje zich gaat ontwikkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 05-07-2013 18:18:48 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128695977
Ik hoorde een paar dagen geleden dat iemand een asielkat gehaald had, in het asiel een echte knuffel. Helaas bij degene in huis schuw. Dat heb ik vaker gehoord van mensen die een volwassen kat namen uit het asiel. Karakter daar is heel anders dan bij jouw. Hierdoor hebben mensen zelfs de kat weg gedaan omdat die bv onverwachts bezoek aanviel etc.
  Moderator zondag 7 juli 2013 @ 22:08:49 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_128701284
Maar schuw is toch niet zo gek? :@ Toen ik een volwassen poesje overnam van iemand heeft ze ook een paar dagen alleen maar onder de bank gezeten. Maar het is nu de grootste knuffel die er is.

Mensen verwachten ook vaak te snel te veel hoor. Logisch en menselijk maar niet erg reëel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_128701698
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:08 schreef senesta het volgende:
Maar schuw is toch niet zo gek? :@ Toen ik een volwassen poesje overnam van iemand heeft ze ook een paar dagen alleen maar onder de bank gezeten. Maar het is nu de grootste knuffel die er is.

Mensen verwachten ook vaak te snel te veel hoor. Logisch en menselijk maar niet erg reëel.
Je hebt precies verwoord wat ik wilde zeggen!
pi_128708788
Twiggy van cat is heel leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128710592
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:01 schreef blue-eye het volgende:
Ik hoorde een paar dagen geleden dat iemand een asielkat gehaald had, in het asiel een echte knuffel. Helaas bij degene in huis schuw. Dat heb ik vaker gehoord van mensen die een volwassen kat namen uit het asiel. Karakter daar is heel anders dan bij jouw. Hierdoor hebben mensen zelfs de kat weg gedaan omdat die bv onverwachts bezoek aanviel etc.
Helaas komt het wel 'ns voor dat een plaatsing niet goed gaat, maar dit komt een beetje op mij over alsof mensen maar geen asielkat meer moeten nemen omdat je geen idee hebt wat je in huis haalt.
Een kat kan inderdaad in het asiel anders overkomen, vaak doordat een asiel veel stress geeft voor een kat (en dan blijken ze thuis knuffeliger of speelser te zijn bijvoorbeeld), en ook omdat een kat weer opnieuw moet wennen in het nieuwe huis. Het asiel kan echt wel een beetje inschatten wat voor karakter een kat heeft, bij afstandskatten is er al wat meer bekend, en ook doen sommige asielen speciale testen om het karakter van de kat wat beter te kunnen bepalen. En er worden jaarlijks zóveel goede plaatsingen gedaan, natuurlijk gaat het dan ook wel 'ns mis (en dat kan verschillende redenen hebben, niet alleen door een verkeerde inschatting van karakter van de kat).
Een verhuizing is ook erg stressvol voor een kat, veel katten zullen in het begin ook schuwer zijn. Het is aan het baasje om daar begrip voor te hebben en het diertje de tijd te geven die het nodig heeft om z'n ware aard te laten zien. En als een kat zelfs gaat aanvallen, vraag ik me af wat de hele situatie daar omheen was.
pi_128710825
Mensen die zaniken na een paar dagen dat hunjakat nog niet op schoot enZulks kruipt hebben zich duidelijk niet ingelezen. Het Kan weken duren voor een kat zich op zijn/haar gemak voelt in een nieuw huis.
pi_128711084
F&F / 2 lieve poezen zoeken samen gouden mandje. misschien vind je deze 2 wel lief
  maandag 8 juli 2013 @ 14:11:19 #84
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_128720204
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:01 schreef blue-eye het volgende:
Het lijkt erop dat ze in het asiel niet voldoende geverifieerd hadden of de nieuwe baasjes voldoende kennis/ervaring hadden met katten om deze de eerste dagen te begeleiden, zowel wat verwachting als wat aanpak betreft. Meestal zijn ze in het asiel daar heel goed in, maar het blijft mensenwerk. Bovendien kan een kat buiten de asiel-omgeving heel anders zijn, ten goede of ten kwade; zo'n beest heeft dan al meerdere traumatische ervaringen achter de rug, en zeker als het een "langzitter" is, wodt hij/zij dan alweer uit een ondertussen wat vertrouwde omgeving gerukt.

Toen ik na het overlijden van mijn 2e Burmees weer nieuwe voorraad wilde inslaan, kwam ik met een verlanglijstje waarvan ze in eerste instantie dachten dat ik niet wist waar ik aan begon (3 of 4 tegelijk). Toen ik uitlegde wat ik precies zocht (2x 5-10 jaar, 1x 10-15, eventueel 1x 15+), en waarom, was het duidelijk dat het wel doordacht was. Omdat echter de beesten die ik al uitgezocht had op de site toch niet goed geschikt zouden zijn voor mijn groep, vroegen ze of ik, gezien mijn intentie om er eventueel 4 te nemen, zou willen overwegen een groot probleem op te lossen : een hele hechte groep van 4 katers, 2/2/3/8 jaar oud, niet al te menslievend. Desondanks zijn we nog dik een uur aan het babbelen geweest voordat we allemaal vonden dat het wel een goede zet zou zijn, waarbij de vragen zowel over puur praktische zaken gingen (geld/ruimte) als over persoonlijkheid (menselijk en dierlijk, ik kom met mensen om me heen als erg druk over, op mezelf ben ik heel rustig). Ondertussen zitten ze een maandje of 4 hier, 2 ervan zijn nu af en toe wel in voor een rondje aanhalen, voor 2 gaat het nog wel een tijdje duren. Ze lopen met dit weer veel buiten, maar voor rust en veiligheid keren ze toch steeds terug naar mijn huis.

Overigens kwam ik er vrij snel achter dat ook de analyses van het asiel niet foutloos waren :
- De oudste kater werd omschreven als "heel bang" omdat hij veel blies en gromde. Het bleek dat hij gewoon teruggetrokken maar slim was : als hij ergens lag en iemand kwam in de buurt, had hij door dat hij niet hoefde te vluchten, maar gewoon kon blijven liggen als hij maar even goed boos deed.
- Omdat ze 4 katten eigenlijk niet verwachten te kunnen plaatsen (idioten als ik zijn zeldzaam), hadden ze het idee om ze te splitsen : de 2 broertjes van 2 en 3, en de "overblijvende" van 2 en 8; zo stonden ze ook op de site van het asiel. Ik denk niet dat dat goed zou zijn gegaan (ik kreeg daarover wel enig bijval uit de groep vrijwilligsters toen ik het weekeinde daarna nog even verslag ging uitbrengen). Zoals ik ze nu ken zou ik ze opgesplitst hebben als beide 2-jarige, en de twee "oudjes", met name vanwege speelsheid en energie, ondanks dat ik dan de broertjes gescheiden zou hebben, of ik zou de 3 "jonkies" als groep proberen te plaatsen en de oude sok los. Maar de huidige oplossing is wel beter.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_128733235
Het schuw zijn etc. tuurlijk is dat logisch in het begin. Ik heb het over mensen die het aan het asiel hebben aangegeven en er niks meegedaan wordt. Ligt aan de nieuwe baas. Ik heb het ook niet over weken. Er is iemand die bv al 4jaar die zgn. knuffelkat heeft, terwijl die schuw is. Een ramp als ze bv op vakantie gaat. De verzorgers kunnen de kat nergens vinden.

Een van de redenen is ook omdat de oude eigenaar verkeerde informatie geeft. Als hun zeggen het is een rustige kat, die weinig behoefte heeft aan spelen. Terwijl die kat hyperactief is als die in een huis zit etc.? kortom ik zeg niet dat je geen asielkatten moet nemen. Alleen dat je moet opletten welk asiel goed is.
pi_129442895
Zo even een schopje aan mijn topic, ik ben ondertussen verhuisd en heb een beetje een dilemma. Ik was er al vrij snel achter gekomen dat mijn buren twee kittens rond hebben lopen, twee lieve ravottende beestjes. Toen ik later op marktplaats aan het zoeken was naar poezen kwam ik de rode van het stel opeens tegen. Maar toen had ik nog zoiets van, ik wil geen kitten dus helaas.

Alleen nu kwam hij van de week opeens het huis binnen gewandeld, en het is echt een super lief ding. Kon hem ook zo oppakken en weer buitenzetten toen ik dat nodig vond en hij was heel aanhankelijk. En nu zit ik net in de bank, hoor ik opeens gemiauw naast me, zit hij op de vensterbank.. En nu twijfelen mijn vriend en ik heel erg, of dat we hem toch niet moeten nemen.

We zijn een beetje bang dat hij niet door zal hebben dat dit zijn nieuwe huis is, en niet dat van de buren, heeft iemand daar enige ervaring mee? Zou binnenhouden ook helpen wanneer het dus om een buurhuis gaat?

pi_130369034
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Sorry voor de spam alvast, maar ik zag dat je in de buurt van Breda aan het kijken was en nog een paar weken moet wachten: kijk eens in mijn topic. :@
F&F / Gastopvang DOC: Cat's 14e nestje #3 De olijke zesling De kittens zijn cute as always, maar de moederpoezen vinden vaak moeilijk een plekje. Ik heb nu een heel lieve sociale dame in huis. Loopt graag met je mee, komt op schoot liggen etc. En ze mag over een week of zes weg. Plaatsing gebeurt via het asiel in Eindhoven, ik heb haar te logeren, om het maar zo te zeggen.

Misschien iets voor jou?

En anders zou ik gewoon wat asiels in de buurt binnenlopen. Dan zie je gauw genoeg of de beesten daar goed verzorgd worden. Al denk ik dat het in nederland best goed geregeld is op dat gebied.
Een moderator die spamt...
Koop een baksteen.
pi_130369136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:35 schreef Papiertje95 het volgende:

[..]

Een moderator die spamt...
Een topic van een maand oud omhoog schoppen....
pi_130369405
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Een topic van een maand oud omhoog schoppen....
Ga het even opnemen voor een moderator. Slijmbal
Koop een baksteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')