abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128667939
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:48 schreef StraatSoldaat het volgende:
Volgens mij verbrand ook omin veel calorieën als je squat, heb altijd veel meer honger nadat ik gesquat/gedeadlift heb
Maar ff over je nieuwe schema. Hoe ga je je week indelen?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:16:22 #102
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128670065
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Maar ff over je nieuwe schema. Hoe ga je je week indelen?
Zoals het er staat
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:56:39 #103
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_128671558
quote:
Volgens mij verbrand ook omin veel calorieën als je squat, heb altijd veel meer honger nadat ik gesquat/gedeadlift heb
met het doen van de compounds zoals deadlift en squat spreek je grote spiergroepen aan zoals je benen. Die spieren verbruiken veel energie, dus veel kcal. Ik hijg eerder na 5x 85 squat dan na een "failure" setje. Schijnt ook dat je test levels door compounds te doen omhooggaan in hoeverre dat is weet ik niet.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:10:29 #104
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128672059
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:56 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

met het doen van de compounds zoals deadlift en squat spreek je grote spiergroepen aan zoals je benen. Die spieren verbruiken veel energie, dus veel kcal. Ik hijg eerder na 5x 85 squat dan na een "failure" setje. Schijnt ook dat je test levels door compounds te doen omhooggaan in hoeverre dat is weet ik niet.
Je groeihormonen zijn doorgaans hoger als je compounds doet. Wordt als een positief effect aangeduid, echter is dit te miniem om een verschil in gains of wat dan ook te krijgen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:11:27 #105
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128672101
Transiente hormoonstijgingen zeggen idd niks over spiergroei op langere termijn.

Grotere compound = meer spierbelasting = hogere testosteronpiek

That's all.
Confidence through competence
pi_128672309
Dus ik krijg geen baard in de keel? 8-)

jk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:25:35 #107
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128672601
Net even zitten klooien met een meetlint. Dit zijn de resultaten @1.69m, 66kg:

quote:
Nek: 38
Borst: 97
Taille: 76
Heup: 94
Verbo is terug?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:28:11 #108
55709 Stereotomy
pi_128672694
Je hebt ongeveer mijn stats :)
pi_128672841
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
Transiente hormoonstijgingen zeggen idd niks over spiergroei op langere termijn.

Grotere compound = meer spierbelasting = hogere testosteronpiek

That's all.
Kan dat ook een toename van het libido betekenen?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:33:00 #110
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128672857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:28 schreef Stereotomy het volgende:
Je hebt ongeveer mijn stats :)
Post ze dan gelijk even :P

Volgens US navy method zit ik nu op 10,13%
Verbo is terug?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:38:04 #111
55709 Stereotomy
pi_128673021
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:32 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Kan dat ook een toename van het libido betekenen?
Is afhankelijk van meerdere factoren, niet alleen testosteronspiegel. Maar het mag duidelijk zijn dat een lager bf% + krachttraining = over het algemeen beter voor libido dan een sedentaire chipsetende luiaard, behalve dat je na je training gaar thuis op de bank ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 07-07-2013 00:25:34 ]
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:38:28 #112
55709 Stereotomy
pi_128673036
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:33 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Post ze dan gelijk even :P

Volgens US navy method zit ik nu op 10,13%
Okee je hebt mijn stats alleen zit ik op 15% bf nu :')

Ik meet trouwens nooit taille, maar over de navel. Staat ook in de US Navy circumference instructies: mannen meten over navel, vrouwen de taille. Uit mijn hoofd, geloof ik.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:41:55 #113
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128673129
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Okee je hebt mijn stats alleen zit ik op 15% bf nu :')

Ik meet trouwens nooit taille, maar over de navel. Staat ook in de US Navy circumference instructies: mannen meten over navel, vrouwen de taille. Uit mijn hoofd, geloof ik.
Heb ik ook gedaan, over de navel is het 76. Anders zou het zelfs 74 worden....
Verbo is terug?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:42:42 #114
55709 Stereotomy
pi_128673149
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, over de navel is het 76. Anders zou het zelfs 74 worden....
Jezus, zie je er ongeveer uit als Thom90?
pi_128675270
Hoi mensen in dit topic,
Zal me hier even voorstellen.
Tom, 24 jaar uit Rijen (Noord Brabant).
Momenteel 1.70m en 86kg. Druk bezig met afvallen. Woog een dikke 3 maanden terug nog 106kg.

Doel 1 wat ik 3 maanden terug heb gesteld voor mezelf is 80kg in september (start badminton seizoen), lijkt erop dat dat wel gaat lukken. Doel 2 is 75kg met oud&nieuw, en dan met name een stuk "droger" zijn al (minder bodyfat, dat noemt men toch droger?) . Daarna wellicht nog wat meer spieropbouw voor een mooi fit lichaam (hoeft niet richting BB te gaan).

Nu merk ik bij m'n benen/kont/gezicht etc. al erg goed dat er 20kg af is, krijg ook al veel positieve opmerkingen :D Ook bij mijn buik is het al goed te zien, maar dat blijft toch hetgeen waar het nog het meest zichtbaar is dat er teveel kilo's aan zitten. Om ook te voorkomen dat ik flubberhuid overhoudt als er nog eens ~10 kg af is ben ik nu al bezig met elke avond sit-ups.

Ik doe mijn situps ongeveer als volgt;

En dat 50x. Verder doe ik ook elke avond 25 push-ups. Ik wil dit 50/25 met 5 per week gaan opvoeren.

Hiernaast beoefen ik dus badminton (probeer minimaal 2x per week 1,5-2 uur te doen, nu is helaas het seizoen voorbij en haal ik dat niet altijd) en af en toe wat random oefeningen op de crosstrainer en met halters.

Qua eten heb ik geen specifiek schema. Ik vermijd niks, ik probeer gewoon op mijn totale calorie inname te letten. 1x in de 2 weken heb ik een "zondig" dag waarop ik van mezelf nergens op hoef te letten, dan mag ik dus ook weer eens een aantal lekkere koude rakkers pakken :)

Nu zijn jullie dit aan het lezen en vragen jullie je af, wat is de bedoeling van dit verhaal?
Eigenlijk is de vraag gewoon of jullie nog algemene tips hebben, het afvallen begint nu wat lastiger te worden namelijk dus kan wel een "opfrissing" gebruiken als het aankomt op goede tips m.b.t. eten en sporten.
Daarnaast zoek ik specifiek nog wat goede oefeningen om te proberen met name bij mijn buik nog wat extra kilo's kwijt te raken en flubberhuid tegen te gaan.

Dank!
pi_128676142
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 01:07 schreef Thompsonnl het volgende:
Nu zijn jullie dit aan het lezen en vragen jullie je af, wat is de bedoeling van dit verhaal?
Eigenlijk is de vraag gewoon of jullie nog algemene tips hebben, het afvallen begint nu wat lastiger te worden namelijk dus kan wel een "opfrissing" gebruiken als het aankomt op goede tips m.b.t. eten en sporten.
Let erop dat je je calorieinname aanpast aan je nieuwe gewicht. Als je het nog niet doet, hou precies bij hoeveel je eet en wat je per dag nodig hebt voor je huidige gewicht. Bij 1.70/86kg heb je nog flink wat vet te verliezen en is het nog relatief eenvoudig. De meesten die zeggen op hun calorie inname te letten doen dit niet en onderschatten hun inname flink. (dat zijn de mensen die zeggen "Wat ik ook doe, ik val niet af. Heb alles geprobeerd" :') )

Krachttraining helpt natuurlijk ook, ik zou daar niet mee wachten tot volgend jaar en heb je meer aan dan een paar pushups, situps of prutsen met halters thuis. :)

quote:
Daarnaast zoek ik specifiek nog wat goede oefeningen om te proberen met name bij mijn buik nog wat extra kilo's kwijt te raken en flubberhuid tegen te gaan.
Je kunt niet lokaal vet verliezen. Je verliest vet over je hele lichaam en de buik is meestal de plek waar dit het laatst gebeurd. Situps zijn nutteloos als je dit ermee wil bereiken.
pi_128676212
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:21 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Let erop dat je je calorieinname aanpast aan je nieuwe gewicht. Als je het nog niet doet, hou precies bij hoeveel je eet en wat je per dag nodig hebt voor je huidige gewicht. Bij 1.70/86kg heb je nog flink wat vet te verliezen en is het nog relatief eenvoudig. De meesten die zeggen op hun calorie inname te letten doen dit niet en onderschatten hun inname flink.

Krachttraining helpt natuurlijk ook, ik zou daar niet mee wachten tot volgend jaar en heb je meer aan dan een paar pushups, situps of prutsen met halters thuis. :)

[..]

Je kunt niet lokaal vet verliezen. Je verliest vet over je hele lichaam en de buik is meestal de plek waar dit het laatst gebeurd. Situps zijn nutteloos als je dit ermee wil bereiken.
Ik heb mijn calorie-inname niet aangepast op mijn nieuwe gewicht, maar zit alsnog (voor zover ik het precies bijhoudt) ver onder de grens. Denk dat ik op een gemiddelde dag rond de 1800~2200 kcal binnen krijg, en dan eerder minder nog dan meer. Als ik me niet vergis zou ik zelfs met mijn nieuwe gewicht en huidige activeit toch wel rond de 3000kcal/dag uit moeten komen.

Over het algemeen eet/drink ik (over de dag verdeeld, aantallen per keer kan schelen, probeer 6x per dag wat te eten);
12 crackers (Wasa vezelrijk) met smeerkaas (slankie 20+), tonijnsalade zonder mayonaise (johma), sandwich spread, kipfilet en ander mager beleg wat prima op een cracker kan. Dit komt neer op ongeveer 850 kcal of minder. Soms vervang ik als een aantal crackers door een portie noodles, dan zal het op +/- 1000 kcal uitkomen.
2 stuks fruit (meestal 1 banaan en 1 appel). Dat is samen 190 kcal
"normaal" avondeten. Probeer wel te letten op wat minder vet en wat meer groente en dingen als kipfilet/vis. Dus zal daarmee gemiddeld op 800kcal zitten.
Drinken doe ik eigenlijk niks anders dan zwarte koffie en water.
Om mijn vitamientjes aan te vullen (ergens gelezen dat de juiste vitamines binnenkrijgen ook kan helpen bij afvallen omdat het je lichaam gezond houdt) neem ik elke dag een multi-vitamine gericht op de sportende man.

Aanvullend m.b.t. beweegpatroon: Ik heb redelijk intensief werk waarbij ik veel til (1000+ kg op een dag is niks gek)

Waarom ik nu nog wat wil wachten met krachttraining is omdat ik nu vooral nog aan mijn conditie en badminton specifieke oefeningen tijd wil besteden, als ik dan ook nog krachttraining erbij ga doen dan gaat er echt teveel tijd in zitten.

Jammer dat buikspieroefeningen niet toch extra effect hebben op vet verliezen bij je buik.
Ik heb met 1.70 en 86kg inderdaad nog best wat te verliezen, maar heb van nature gelukkig wel een behoorlijk brede/gespierde bouw. Als je kijkt naar lichaamstypes ben ik een dikke mesomorph of redelijk gespierde endomorph op het moment :9 Ik zal morgen eens een meetlint opzoeken zodat ik wat maten kan posten, dat is geloof ik wel gebruikelijk in dit soort situaties?

Wat meet je over het algemeen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Thompsonnl op 07-07-2013 02:40:26 ]
pi_128676267
Maar wat kom je dan in een bodybuild-topic doen als je geen krachttraining wilt gaan doen :?
Dit is geen dieettopic hè.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128676315
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:37 schreef Isabeau het volgende:
Maar wat kom je dan in een bodybuild-topic doen als je geen krachttraining wilt gaan doen :?
Dit is geen dieettopic hè.
Oh hmm my bad, was meer gewoon in het topic aan het lezen en dacht dat het hier ook veel over algemene fitheid/lichaamsbouw/eetpatroon ging, zie eigenlijk nu pas BodyBuilding in de topictitel staan. Als er ergens anders op FOK! een geschikter topic hiervoor is dan hoor ik het graag.
pi_128676394
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:42 schreef Thompsonnl het volgende:

[..]

Oh hmm my bad, was meer gewoon in het topic aan het lezen en dacht dat het hier ook veel over algemene fitheid/lichaamsbouw/eetpatroon ging, zie eigenlijk nu pas BodyBuilding in de topictitel staan. Als er ergens anders op FOK! een geschikter topic hiervoor is dan hoor ik het graag.
Qua voeding zit hier wel de meeste kennis.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_128676952
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:31 schreef Thompsonnl het volgende:

[..]

Ik heb mijn calorie-inname niet aangepast op mijn nieuwe gewicht, maar zit alsnog (voor zover ik het precies bijhoudt) ver onder de grens. Denk dat ik op een gemiddelde dag rond de 1800~2200 kcal binnen krijg, en dan eerder minder nog dan meer. Als ik me niet vergis zou ik zelfs met mijn nieuwe gewicht en huidige activeit toch wel rond de 3000kcal/dag uit moeten komen.
Hoeveel je moet eten verschilt per persoon. Als je niet afvalt eet je teveel, zo eenvoudig is het. :)

Zelf sport ik 6 dagen in de week (waarvan 2x 3 uur lang) en zit op 1700/2200 kcal (non-KT/KT). Ben overigens 1.87m/83kg. Ik was 93kg toen ik begon met cutten (ietwat uit de hand gelopen bulk) en heb ook steeds mijn inname moeten verlagen omdat je anders op een gegeven moment geen vet meer verliest. Dit is eenvoudig te doen wanneer je bij houdt hoeveel je eet, anders zit je maar te gokken en hopen dat het goed zit.

quote:
Over het algemeen eet/drink ik (over de dag verdeeld, aantallen per keer kan schelen, probeer 6x per dag wat te eten);
12 crackers (Wasa vezelrijk) met smeerkaas (slankie 20+), tonijnsalade zonder mayonaise (johma), sandwich spread, kipfilet en ander mager beleg wat prima op een cracker kan. Dit komt neer op ongeveer 850 kcal of minder. Soms vervang ik als een aantal crackers door een portie noodles, dan zal het op +/- 1000 kcal uitkomen.
2 stuks fruit (meestal 1 banaan en 1 appel). Dat is samen 190 kcal
"normaal" avondeten. Probeer wel te letten op wat minder vet en wat meer groente en dingen als kipfilet/vis. Dus zal daarmee gemiddeld op 800kcal zitten.
Drinken doe ik eigenlijk niks anders dan zwarte koffie en water.
Om mijn vitamientjes aan te vullen (ergens gelezen dat de juiste vitamines binnenkrijgen ook kan helpen bij afvallen omdat het je lichaam gezond houdt) neem ik elke dag een multi-vitamine gericht op de sportende man.
Realiseer je dat vetten niet slecht zijn en je lichaam die nodig heeft. Vetarm betekend bijna altijd dat er meer suiker in zit, niet dat je erdoor afvalt.
Probeer eens op te tellen hoeveel je daadwerkelijk eet. Meten = weten. :) Dit lijkt meer moeite dan het is, het kost me zelf letterlijk 1 min. per dag.

Gezondheid en afvallen zijn overigens verschillende dingen (je kunt afvallen door elke dag alleen McDonalds te eten), doordat hier vaak nadruk op wordt gelegd lijkt afvallen moeilijker dan het is. De definitie van "gezond eten" is nogal vaag en iedereen heeft daar andere ideeën over.

quote:
Jammer dat buikspieroefeningen niet toch extra effect hebben op vet verliezen bij je buik.
Ik heb met 1.70 en 86kg inderdaad nog best wat te verliezen, maar heb van nature gelukkig wel een behoorlijk brede/gespierde bouw. Als je kijkt naar lichaamstypes ben ik een dikke mesomorph of redelijk gespierde endomorph op het moment :9 Ik zal morgen eens een meetlint opzoeken zodat ik wat maten kan posten, dat is geloof ik wel gebruikelijk in dit soort situaties?

Wat meet je over het algemeen?
Je kunt je vetpercentage ongeveer meten door je nek en je middel op te meten. Heb de formule hiervoor zo niet bij de hand.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 02:42 schreef Thompsonnl het volgende:

[..]

Mocht je dit denken, het is niet zo dat hier professionele bodybuilders zitten ofzo (misschien hier en daar een uitzondering), maar gewoon mensen die aan hun lichaam werken (= body building). Aangezien voeding hier een van van de belangrijkste onderdelen van is wordt er hier vaak over gesproken. :)

Ik ken geen ander topic waar op eenzelfde niveau over voeding wordt gesproken. In de dieet topics zie ik veelal dezelfde achterhaalde zooi terug komen, maar wellicht zijn die discussies er elders wel en heb ik ze gewoon niet gezien. :)

Er is weer wel een fitness topic, maar het is me niet echt duidelijk waarom die er is aangezien de lijn ertussen erg dun is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nic1 op 07-07-2013 04:18:01 ]
  zondag 7 juli 2013 @ 10:54:57 #122
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128679161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jezus, zie je er ongeveer uit als Thom90?
Nee, maar gaat de goede kant op. Doe nu 2 jaar aan krachttraining. Dus heb nog een jaar te gaan t.o.v. Thom. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbo is terug?
  zondag 7 juli 2013 @ 10:59:44 #123
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_128679250
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nee, maar gaat de goede kant op. Doe nu 2 jaar aan krachttraining. Dus heb nog een jaar te gaan t.o.v. Thom. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi fysiek _O_ wss heb je een goede rug aangezien ik je vleugels kan zien, kleintje.
pi_128680039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:50 schreef Dimachaerus het volgende:
Na 2,5 maanden SS is er dan eindelijk progressie te zien.

Stats:

1.70
65 kg

sqt: 70
bp: 45
dl: 80
chins 3x5

mp: 30
bor: 45
dips 3x10

Eerst: 60 kg
SPOILER
Nu: 65kg
SPOILER
goede progressie voor deze stats en gewicht hoor. ik ben 3 maanden bezig en op m'n benen na is er nog niet veel te zien, met deze stats (zelfde gewicht):

squat 87,5
bench press 55
press 40
deadlift 110

quote:
ik heb niet zo'n ambities, maar mooi om te zien hoe hij er over praatte ^O^

quote:
is ook zo, squat is het vermoeiendste van de lifts die ik doe. heb ook wel 4-5 minuten rust nodig, bij andere lifts is 2-3 wel genoeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Deeltjesversneller op 07-07-2013 11:53:05 ]
  zondag 7 juli 2013 @ 11:50:14 #125
55709 Stereotomy
pi_128680309
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:54 schreef Verbosity het volgende:

[..]

SPOILER
Nice, dat ziet er al zeer goed uit _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')