DeHoop (spel ik dat goed?) heeft het over betaalbare woningen, maar inderdaad gewoon geld van ene naar de andere groep overhevelen (nivelleren). Iets wat allang gebeurt in de woningbouw: bij nieuwbouwprojecten betalen de kopers van de dure woningen flink mee aan de grond voor de goedkopere koop- en sociale huurwoningen. Eigenlijk niks nieuws onder de zon, alleen in dit geval wordt de woningbezitter extra genaaid.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
Maar hoezo worden er dan opeens meer sociale woningen gebouwd wat nu niet zou kunnen? Ik behrijp die gevolgtrekking van de PvdA niet.
Dat gebeurt ook niet, dit is een gedachtespinsel van een conservatieve partij die volstrekt losstaat van de realiteit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:52 schreef capricia het volgende:
Ik zie gewoon niet in hoe die woningen dan opeens wel massaal gebouwd kunnen worden en nu niet.
Gaat ook niet gebeuren. Er is een tekort aan woningen en nieuwbouw stokt door allerlei procedures maar ook omdat het zo duur is geworden om te bouwen en ook om grond te verwerven van o.a. gemeentes. Die vragen zo ¤30k aan anterieure bijdrage per appartement.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:52 schreef capricia het volgende:
Ik zie gewoon niet in hoe die woningen dan opeens wel massaal gebouwd kunnen worden en nu niet.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende: Die vragen zo ¤30k aan anterieure bijdrage per appartement.
Prima idee, wij hebben er effectief toch niets meer aan en dan zakken de huizenprijzen hopelijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:10 schreef Black_Baron het volgende:
GL-PvdA gaat de HRA afschaffen. Want je hebt er genoeg aan verdiend. Allemaal rijke stinkerds jullie.
Groetjes van de pvda
https://x.com/NPORadio1/s(...)jjkor0YbWNbrhYQ&s=19
Niets? Op 5 ton met 3.8% is het toch bijna 500 per maandquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Prima idee, wij hebben er effectief toch niets meer aan en dan zakken de huizenprijzen hopelijk.
En als de huizen niet significant beter bereikbaar worden, is het dan gewoon een verkapte lastenstijging?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Prima idee, wij hebben er effectief toch niets meer aan en dan zakken de huizenprijzen hopelijk.
Wie zegt dat ik een hypotheek van 5 ton heb?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niets? Op 5 ton met 3.8% is het toch bijna 500 per maand
Oh dachte wij, als in de samenleving en de mensen met hypotheken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:06 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een hypotheek van 5 ton heb?
Tot op zekere hoogte wel, maar met de huidige rentestanden kunnen de huizenprijzen zonder hra niet blijven zoals ze nu zijn, want dan kunnen mensen het simpelweg niet meer betalen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
En als de huizen niet significant beter bereikbaar worden, is het dan gewoon een verkapte lastenstijging?
Het is alleen niet zo dat er dan opeens magisch meer huizen bijkomen. Het huis wat je als starter kunt bespringen zal hetzelfde blijven.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel, maar met de huidige rentestanden kunnen de huizenprijzen zonder hra niet blijven zoals ze nu zijn, want dan kunnen mensen het simpelweg niet meer betalen.
Als er geen geld is om huizen te bouwen, dan kun je geen huizen bouwen. Als er wel geld is om huizen te bouwen, dan kun je wel huizen bouwen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:46 schreef capricia het volgende:
Maar hoezo worden er dan opeens meer sociale woningen gebouwd wat nu niet zou kunnen? Ik behrijp die gevolgtrekking van de PvdA niet.
Dus je denkt dat er gewoon geen geld was om de afgelopen jaren huizen te bouwen, en dat dat de reden is dat er te weinig woningen zijn?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:17 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Als er geen geld is om huizen te bouwen, dan kun je geen huizen bouwen. Als er wel geld is om huizen te bouwen, dan kun je wel huizen bouwen.
Ja, dat is het.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
En als de huizen niet significant beter bereikbaar worden, is het dan gewoon een verkapte lastenstijging?
De huizenprijzen stijgen nog steeds door HRA?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel, maar met de huidige rentestanden kunnen de huizenprijzen zonder hra niet blijven zoals ze nu zijn, want dan kunnen mensen het simpelweg niet meer betalen.
Te veel mensen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
Want het probleem is te weinig woningen. En dat los je niet op door woningbezit extra te gaan belasten.
Inzetten op remigratie zou ook een onderdeel van de oplossing kunnen zijn ja.quote:
Tamelijk simpel beredeneerd.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:17 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Als er geen geld is om huizen te bouwen, dan kun je geen huizen bouwen. Als er wel geld is om huizen te bouwen, dan kun je wel huizen bouwen.
Ik kan hier wel op reageren, maar .......quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Inzetten op remigratie zou ook een onderdeel van de oplossing kunnen zijn ja.
Gaat ook dit topic te buiten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kan hier wel op reageren, maar .......
Nee idd, dom, dom, dom.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit wordt geen stemmentrekker.
Ja, de starters nog een keer naaien, net zoals in 2013...quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
Het lijkt me wel weer dat er dan over onderhandeld en gepolderd wordt in een mogelijke coalitie. En dat er dan iets uitkomt als dat het alleen voor nieuwe hypotheken geldt ofzo.
Waardoor alles nog meer op slot komt.
Want het probleem is te weinig woningen. En dat los je niet op door woningbezit extra te gaan belasten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |