Of gewoon zorgen dat je levensfase niet veranderdquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:57 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zit in mijn derde huis en zou al dingen anders doen. Je blijft dat altijd wel houden. De perfecte woning bestaat ook niet omdat naarmate je in een andere levensfase komt je eisen ook veranderen. Single > Dinky > jonge kinderen > met tieners > weer samen > oud
Instapklaar ben ik juist geen voorstander van , nieuwbouw of juist alles oud zodat alles vervangen kan worden.
We worden toch (bijna) allemaal oudquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of gewoon zorgen dat je levensfase niet veranderd
Ja maar dat is maar 1 keerquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
We worden toch (bijna) allemaal oud.
Zo kochten wij ons huis ook, vooral omdat we geen kluswonders zijn, maar na een tijdje krijg je vanzelf gebreken of dingen die je anders wilt hebben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 09:25 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik ben juist tot de conclusie gekomen dat het volgende huis instapklaar moet zijn en dat er hoogstens wat cosmetische wijzigingen nodig zijn. Vond een nieuwbouwhuis vooral gedoe.
En ik zou achteraf een aantal dingen anders doen, maar ja eerste huis en dan maak je fouten. Gelukkig geen grote fouten die het woongenot echt aantasten, maar wel dingen die je achteraf niet lekker kunt fixen
Zou gewoon lekker in Drachten blijvenquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 20:05 schreef Dr88 het volgende:
2016 een huis gebouwd. We wonen er nog steeds. Wel 2 jaar geleden een verbouwing gedaan van zolder. Dakkapel en gasloos gemaakt.
Toch begint het soms weer te kriebelen over een paar jaar toch maar weer even kijken
Mijn ervaring is dat WOZ in Nederland over het algemeen een stuk lager is dan de woningwaardes, geen idee waarom dat is, in Amsterdam is het denk ik gemiddeld ongeveer een kwart lager.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mocht het toch tegenvallen die woz waarde, kan je altijd nog in bezwaar gaan.
Bergen NH?quote:Op maandag 11 augustus 2025 05:24 schreef raptorix het volgende:
Mocht iemand trouwens nog WOZ data willen hebben voor een gebied laat het maar weten, ik heb een database met alle WOZ waardes in Nederland gemaakt
Dat zeker.. Maar van 2/1 kap naar vrijstaand lijkt ons wel wat.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:04 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Zou gewoon lekker in Drachten blijven
Vrijstaand is zo'n ongekende luxe, als je die mogelijkheid hebt; zeker doen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:15 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Dat zeker.. Maar van 2/1 kap naar vrijstaand lijkt ons wel wat.
Zeker doen z.s.m.!quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:15 schreef Dr88 het volgende:
Dat zeker.. Maar van 2/1 kap naar vrijstaand lijkt ons wel wat.
Mijn dochter (5) toen we door de wijk liepen: pap, waarom zitten die huizen aan elkaar vast ?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Zeker doen z.s.m.!
Geen gelazer met buren over gezamenlijke delen van het huis, en neem gelijk flink wat ruimte erom heen zodat je kunt aan- en bijbouwen dat "het een lieve lust is".
Jouw antwoord lijkt me nog spannender.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:47 schreef Sport_Life het volgende:
Mijn dochter (5) toen we door de wijk liepen: pap, waarom zitten die huizen aan elkaar vast ?
Wat zou jij zeggenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Jouw antwoord lijkt me nog spannender.
Eeeeh .... die mensen in die huizen hebben het erg koud in de winter en kruipen daarom dicht tegen elkaar aan.quote:
Toen ons huis net klaar was beweerde mijn kleinzoon (toen bijna 3) dat hun huis veel groter was dan ons huis.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mijn dochter (5) toen we door de wijk liepen: pap, waarom zitten die huizen aan elkaar vast ?
Wel verwend hoor
Duidelijk maken dat ze het heel goed hebben. Ik fiets bewust wel eens door de meest kansloze wijken met m’n kinderen om ze te laten zien dat genoeg mensen het met minder moeten doen. En dat sommige kinderen bijv nooit op vakantie kunnen.quote:
Wij mochten nooit spelen met kinderen uit dat soort buurten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Duidelijk maken dat ze het heel goed hebben. Ik fiets bewust wel eens door de meest kansloze wijken met m’n kinderen om ze te laten zien dat genoeg mensen het met minder moeten doen. En dat sommige kinderen bijv nooit op vakantie kunnen.
Dit wordt geen stemmentrekker.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 23:10 schreef Black_Baron het volgende:
GL-PvdA gaat de HRA afschaffen. Want je hebt er genoeg aan verdiend. Allemaal rijke stinkerds jullie.
Groetjes van de pvda
https://x.com/NPORadio1/s(...)jjkor0YbWNbrhYQ&s=19
Even gekeken: "gewoon afbouwen, want de woningen zijn zoveel waard" en "geld dat vrijkomt, weer investeren in de betaalbare woningbouw". Dat de kopers een hypotheek hebben en kunnen betalen dankzij de HRA, is blijkbaar geen issue voor deze DeHoop (spel ik dat goed?).quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit wordt geen stemmentrekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |