Nee , niet negeren maar juist ook zien van he dit is een valkuil van me hier kan ik aan werken. Juist als je weet dat je moeite hebt van dingen proberen regelmaat te krijgen en dingen juist leren plannen. Dus eigenlijk gewoon je depressie herkennen en juist leren niet met de depressie mee te gaan want wat je nu doet is juist meegaan met de depressie en maak je het gat steeds groter .quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Pff, psychiaters etc helpen geen reet.
Als ik me redelijk / goed voel zou ik / omdat ik ergens dus wel gewoon een beetje wil leven iets meer activiteiten moeten ondernemen soms..
Nou dan doe ik dat maar de slechte periodes blijven dan gewoon bestaan, hoe ik daar dan mee om moet gaan? Half negeren van gedachten etc? Maar dat lost ook niks op.
Negeren = niet meegaan in depressie lijkt mij?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:23 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , niet negeren maar juist ook zien van he dit is een valkuil van me hier kan ik aan werken. Juist als je weet dat je moeite hebt van dingen proberen regelmaat te krijgen en dingen juist leren plannen. Dus eigenlijk gewoon je depressie herkennen en juist leren niet met de depressie mee te gaan want wat je nu doet is juist meegaan met de depressie en maak je het gat steeds groter .
Neehoor ik ontken mijn probleem niet? Weet prima dat ik depressief ben en dat mijn gevoel mijn gedachten soms heel graag naar het negatieve wilt sturen. Dat erken ik allemaal gewoon.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef formerjellybean het volgende:
Nee , je kan erkennen op dat moment he dit is mijn depressie en juist de keuze maken er niet mee in te gaan, negeren is juist het ontkennen van het probleem.
Zoals ik heb borderline , herken nog steeds mijn borderline trekjes af en toe maar ik betrap me erop en kan mezelf corrigeren.
Dat is gebaseerd op ervaring of op vooroordelen?quote:
Denk eens terug aan momenten waarop je je goed voelde, en ga dan heel bewust vergelijkbare situaties opzoeken. Depressies kunnen ontstaan doordat er bepaalde dingen ontbreken in je leven waardoor bepaalde behoeften die je hebt niet vervuld worden. En omdat je nergens zin meer in hebt door de depressie worden die behoeften steeds minder en minder vervuld en wordt het een zichzelf versterkend proces dat je toch op de een of andere manier zal moeten proberen te doorbreken. Dus ga dingen doen, zelfs als je er eigenlijk geen zin in hebt.quote:Als ik me redelijk / goed voel zou ik / omdat ik ergens dus wel gewoon een beetje wil leven iets meer activiteiten moeten ondernemen soms..
Een 30 day challenge, 30 dagen lang iedere dag/avond uitgaan.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Pope of dope, wat ben jij eigenlijk aan het doen met die dagverslagen?
Is dit een uitdaging die je jezelf gesteld hebt ofzo? Jij had toch geen problemen met versieren?
Bij mij is het vrij simpel. Bij mij is er een afwezigheid van indicaties dat het allemaal wel goed komt zolang ik er gewoon moeite in blijf stoppen. Er is geen indicatie dat ik ooit een relatie zal krijgen. Dat drijft mijn depressie aan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:18 schreef formerjellybean het volgende:
Wat ik dan niet snap is ja , je woont thuis dan ook nog maar is er daar dan niemand die zegt die gaat allemaal niet meer , en zoek hulp ??
Ik kan me niet voorstellen dat degene het allemaal juist blijven slikken, je zou toch willen dat je kind er het beste van maakt en juist volwassen word en dingen onderneemt .
En Kingtoppie , ik denk wel degelijk dat je eruit kan komen maar ik denk dan eigenlijk dat bij jou dan ook zoiets zou komen tot dagtherapie om juist weer op orde te komen maar ik twijfel eigenlijk of je daartoe bereid zou zijn.
dat klopt ook, garanties heb je gewoon niet. Ik ga in de loop der jaren steeds beter en beter, maar op relationeel gebied merk ik er -niks- van.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Bij mij is het vrij simpel. Bij mij is er een afwezigheid van indicaties dat het allemaal wel goed komt zolang ik er gewoon moeite in blijf stoppen. Er is geen indicatie dat ik ooit een relatie zal krijgen. Dat drijft mijn depressie aan.
En toch blijven sommige verwachtingen hierover houden. Beetje zinloos lijkt me, maar ja. Kan me voorstellen dat iedere teleurstelling harder aankomt dan nodig is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar hoe dan ook, garanties heb je gewoon -niet-, hoe erg je je best ook doet.
Ik had liever geen teleurstellingen en geen succes, dan alleen maar teleurstellingen tijdens mijn jeugd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En toch blijven sommige verwachtingen hierover houden. Beetje zinloos lijkt me, maar ja. Kan me voorstellen dat iedere teleurstelling harder aankomt dan nodig is.
Ben toch meer een voorstander van deze instelling:
volgens mij kan dat niet. Of je moet een vlak en gevoelloos leven willen leiden zonder doelen en idealenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik had liever geen teleurstellingen en geen succes, dan alleen maar teleurstellingen tijdens mijn jeugd.
Ervaring.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:39 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op ervaring of op vooroordelen?
Dagtherapie?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:18 schreef formerjellybean het volgende:
Wat ik dan niet snap is ja , je woont thuis dan ook nog maar is er daar dan niemand die zegt die gaat allemaal niet meer , en zoek hulp ??
Ik kan me niet voorstellen dat degene het allemaal juist blijven slikken, je zou toch willen dat je kind er het beste van maakt en juist volwassen word en dingen onderneemt .
En Kingtoppie , ik denk wel degelijk dat je eruit kan komen maar ik denk dan eigenlijk dat bij jou dan ook zoiets zou komen tot dagtherapie om juist weer op orde te komen maar ik twijfel eigenlijk of je daartoe bereid zou zijn.
Tzijn dan ook verklaringen en geen excuses.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:06 schreef firefly3 het volgende:
Zegt die ene kerel ook. Mijn ouders dit mijn ouders dat. Mag je doen tot je 17e.
Je schuift je eigen zelfverantwoordelijkheid door naar je ouders. Kook je voor jezelf? Laat je je ma nog de was doen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tzijn dan ook verklaringen en geen excuses.
Leer lezen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je schuift je eigen zelfverantwoordelijkheid door naar je ouders. Kook je voor jezelf? Laat je je ma nog de was doen?
Dat je gedemotiveerd raakt door je ouders is nog steeds zelfverantwoordelijkheid. Maar ff antwoord op mijn vragen, kook je voor jezelf en doe je je eigen was?quote:
Het leven krijgt betekenis door het maximale eruit te halen, niet andersom. Het leven op zichzelf heeft geen betekenis, jij moet het betekenis geven.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:00 schreef kingtoppie het volgende:
Het maximale ergens uithalen heeft geen betekenis als het leven voor je geen betekenis heeft, dat kun je dan afdoen als excuus om niks te doen, maar als het leven voor je geen betekenis heeft, wat zou het maximale dan zijn wat je daaruit kunt halen?
Wat is dan het maximale?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het leven krijgt betekenis door het maximale eruit te halen, niet andersom. Het leven op zichzelf heeft geen betekenis, jij moet het betekenis geven.
Soms? Why?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat je gedemotiveerd raakt door je ouders is nog steeds zelfverantwoordelijkheid. Maar ff antwoord op mijn vragen, kook je voor jezelf en doe je je eigen was?
Ik vind niet dat het dan vlak en gevoelloos is. Zonder teleurstellingen is het namelijk heel gemakkelijk te bedenken dat het wel eens goed zou kunnen komen. Dan heb je namelijk die negatieve bagage niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:26 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
volgens mij kan dat niet. Of je moet een vlak en gevoelloos leven willen leiden zonder doelen en idealen
Zo zijn mijn ouders ookquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dagtherapie?
Hmm ik heb denk ik een beetje een passieve ouders... Ze ondernemen qua leven vrij weinig. Mijn pa alleen wel qua zijn bedrijf maar verder ook niet.
En dan kan het nog dat ze willen dat ik dingen doe maar daar weten ze mij niet van te motiveren, eerder demotiveren want dat zullen ze alleen negatief kenbaar kunnen maken.
Dacht ik al. Luiheid en totaal geen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Hoge dingen eisen en tegelijk lui blijven. Zou me niets verbazen als het bij benzin ook zo is. Dan is het drie van de drie waarvoor elke dag gekookt wordt en flink gemekkerd wordt.quote:
Fixed!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dacht ik al. Luiheid en totaal geen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Hoge dingen eisen en tegelijk lui blijven. Zou me niets verbazen als het bij benzin ook zo is. Dan is het drie van de drie waarvoor elke dag gekookt wordt en flink gemekkerd wordt.
Depressie en psychosociale problemen door een negatieve levenssituatie en een negatieve outlook op de toekomst.
Dus dan blijf je maar thuis bij je ouders dwalen als een kluisenaar? Give me a break met die smoesjes. Ik vind de vrouwen hier veel sterker dan de mannen. Die mekkeren niet zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Fixed!
In de context van dit topic: het probleem is dat ik alleen maar vele, hele negatieve dingen heb meegemaakt in de context van relaties en geen positieve. Dat is voor mij een flinke domper.
Serieus?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dacht ik al. Luiheid en totaal geen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Hoge dingen eisen en tegelijk lui blijven. Zou me niets verbazen als het bij benzin ook zo is. Dan is het drie van de drie waarvoor elke dag gekookt wordt en flink gemekkerd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |