Ervaring.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:39 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op ervaring of op vooroordelen?
Dagtherapie?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:18 schreef formerjellybean het volgende:
Wat ik dan niet snap is ja , je woont thuis dan ook nog maar is er daar dan niemand die zegt die gaat allemaal niet meer , en zoek hulp ??
Ik kan me niet voorstellen dat degene het allemaal juist blijven slikken, je zou toch willen dat je kind er het beste van maakt en juist volwassen word en dingen onderneemt .
En Kingtoppie , ik denk wel degelijk dat je eruit kan komen maar ik denk dan eigenlijk dat bij jou dan ook zoiets zou komen tot dagtherapie om juist weer op orde te komen maar ik twijfel eigenlijk of je daartoe bereid zou zijn.
Tzijn dan ook verklaringen en geen excuses.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:06 schreef firefly3 het volgende:
Zegt die ene kerel ook. Mijn ouders dit mijn ouders dat. Mag je doen tot je 17e.
Je schuift je eigen zelfverantwoordelijkheid door naar je ouders. Kook je voor jezelf? Laat je je ma nog de was doen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tzijn dan ook verklaringen en geen excuses.
Leer lezen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je schuift je eigen zelfverantwoordelijkheid door naar je ouders. Kook je voor jezelf? Laat je je ma nog de was doen?
Dat je gedemotiveerd raakt door je ouders is nog steeds zelfverantwoordelijkheid. Maar ff antwoord op mijn vragen, kook je voor jezelf en doe je je eigen was?quote:
Het leven krijgt betekenis door het maximale eruit te halen, niet andersom. Het leven op zichzelf heeft geen betekenis, jij moet het betekenis geven.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:00 schreef kingtoppie het volgende:
Het maximale ergens uithalen heeft geen betekenis als het leven voor je geen betekenis heeft, dat kun je dan afdoen als excuus om niks te doen, maar als het leven voor je geen betekenis heeft, wat zou het maximale dan zijn wat je daaruit kunt halen?
Wat is dan het maximale?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het leven krijgt betekenis door het maximale eruit te halen, niet andersom. Het leven op zichzelf heeft geen betekenis, jij moet het betekenis geven.
Soms? Why?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat je gedemotiveerd raakt door je ouders is nog steeds zelfverantwoordelijkheid. Maar ff antwoord op mijn vragen, kook je voor jezelf en doe je je eigen was?
Ik vind niet dat het dan vlak en gevoelloos is. Zonder teleurstellingen is het namelijk heel gemakkelijk te bedenken dat het wel eens goed zou kunnen komen. Dan heb je namelijk die negatieve bagage niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:26 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
volgens mij kan dat niet. Of je moet een vlak en gevoelloos leven willen leiden zonder doelen en idealen
Zo zijn mijn ouders ookquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dagtherapie?
Hmm ik heb denk ik een beetje een passieve ouders... Ze ondernemen qua leven vrij weinig. Mijn pa alleen wel qua zijn bedrijf maar verder ook niet.
En dan kan het nog dat ze willen dat ik dingen doe maar daar weten ze mij niet van te motiveren, eerder demotiveren want dat zullen ze alleen negatief kenbaar kunnen maken.
Dacht ik al. Luiheid en totaal geen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Hoge dingen eisen en tegelijk lui blijven. Zou me niets verbazen als het bij benzin ook zo is. Dan is het drie van de drie waarvoor elke dag gekookt wordt en flink gemekkerd wordt.quote:
Fixed!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dacht ik al. Luiheid en totaal geen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Hoge dingen eisen en tegelijk lui blijven. Zou me niets verbazen als het bij benzin ook zo is. Dan is het drie van de drie waarvoor elke dag gekookt wordt en flink gemekkerd wordt.
Depressie en psychosociale problemen door een negatieve levenssituatie en een negatieve outlook op de toekomst.
Dus dan blijf je maar thuis bij je ouders dwalen als een kluisenaar? Give me a break met die smoesjes. Ik vind de vrouwen hier veel sterker dan de mannen. Die mekkeren niet zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Fixed!
In de context van dit topic: het probleem is dat ik alleen maar vele, hele negatieve dingen heb meegemaakt in de context van relaties en geen positieve. Dat is voor mij een flinke domper.
Serieus?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dacht ik al. Luiheid en totaal geen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Hoge dingen eisen en tegelijk lui blijven. Zou me niets verbazen als het bij benzin ook zo is. Dan is het drie van de drie waarvoor elke dag gekookt wordt en flink gemekkerd wordt.
Nee, ik ben wel van plan om op mezelf te gaan wonen. Het gaat alleen nu niet, omdat ik me ziek voel en geen positief vooruitzicht heb op mijn leven. Ik denk namelijk dat op mezelf wonen er voor zal zorgen dat ik heel erg getreiterd ga worden door mensen in mijn omgeving, inclusief vrouwen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus dan blijf je maar thuis bij je ouders dwalen als een kluisenaar? Give me a break met die smoesjes. Ik vind de vrouwen hier veel sterker dan de mannen. Die mekkeren niet zo.
Als jij een doel hebt, maar nooit een succes, denk je dan niet dat dat in een teleurstelling veranderd? Zeker op jouw leeftijdquote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het dan vlak en gevoelloos is. Zonder teleurstellingen is het namelijk heel gemakkelijk te bedenken dat het wel eens goed zou kunnen komen. Dan heb je namelijk die negatieve bagage niet.
Nou ja , kan je belachelijk over doen maar als je op jezelf woont en meer zelf doet leer wel meer over je eigen verantwoording. Je bent meer op jezelf aangewezen dus je zal wel moeten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:32 schreef kingtoppie het volgende:
Wassen en koken staat gelijk aan zelfstandigheid en verantwoording jongens. Wat een wijsheid Firefly
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |