abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128788053
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb mezelf de challenge gezet dit 3 keer in de week te doen.
Als je nou gewoon een Katwijkse zeevisser wordt gaat je vinger exact hetzelfde ruiken en het kost minder moeite, betaalt geld en je hebt er een minder breekbaar ego voor nodig.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_128796088
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je hersenen doen er alles aan om afwijzingen te voorkomen uit zelfbescherming. Er is voor iedereen meer zelfvertrouwen te krijgen en sociale vaardigheden dmv het tempo op te voeren :) Je hoeft haar zelfs niet eens echt te zoenen ofzo, als je maar flirt en barrieres doorbreekt.
Tja, vrouwen aanspreken lijkt me ook wel los te staan van PUA? Dat doe ik wel genoeg, maar dat geforceerde spreekt me minder aan. ;)
Burning bridges gives you so much more
pi_128796412
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:35 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Zo, ik heb toch nog even tijd om een stukje te schrijven :)

Dag 3: Maandagmiddag kwam ik thuis, heb getraind, gemediteerd, en gestretcht, en meteen weer doorgegaan naar Leiden. Waar ik had afgesproken met een paar gasten uit de DHIC. Interessant genoeg voelde ik m'n sociale momentum nog steeds hoog staan van de avond ervoor.

In de rij, die absurd lang was, stond een groep internationale studenten achter ons, waarvan 2 leuke meisjes. Meteen aangesproken dus. Eigenlijk verbaasde ik mezelf over hoe cool ik op ze overkwam. In notime had ik een connectie. Ik merk sowieso dat ik bij mensen die in het buitenland hebben gewoond/uit het buitenland komen veel leukere gesprekken heb. Ze hebben een soort open instelling, en het is al gauw een ''wij'' in plaats van ''jij en ik''. Haar vrienden gingen jammergenoeg weg omdat ze het te lang vonden duren en naar een andere toko gingen. Ze zei dat ze het leuk vond me te ontmoeten, en liep weg met een grote glimlach (achteraf had ik natuurlijk haar nummer moeten vragen , leer momentje!)

Omdat het erg lang duurde hebben we nog een aantal sets aangesproken in de rij. Hoop fun gemaakt bij een wat minder serieuze set (ze wisten niet wat de randstad was, omg), en daarnaast nog even gepraat met een groepje leuke meisjes, die net geslaagd waren. Toen we binnenkwamen realiseerde ik me dat ik op geen enkele manier meer het gevoel had dat een meisje aanspreken raar was. Het leek me allemaal zo ontzettend logisch.

Na een paar sets die nergens heen gingen, maar wel vermakelijk waren, zag ik 2 meisjes staan bij een ingebouwde ventilator. Ik merkte het op en zei dat ze hun haren er even in moesten laten wapperen, omdat dat er leuk uitzag (ofzo). Grappig dat als sets goed gaan je geen flauw idee meer hebt wat je precies gezegd hebt. De een was een stuk leuker dan de ander, dus ging ik met haar praten. Waar ik de eerste avonden geen flauw idee had wat ik aan het doen was, had ik hier het gevoel controle te hebben over het gesprek. Alles wat in m'n hoofd opkwam zei ik, en we bouwden al heel snel een connectie. Ik merkte op dat ze steeds met haar haar aan het spelen was, en ik ging steeds dichterbij staan. Op dat moment wist ik dat ik haar aan moest raken, fysiek moest worden. Hoe wist ik alleen niet. Het riedeltje in m'n hoofd begon zich dus af te spelen, en daar ging het waarschijnlijk mis. Ik was haar doelloos aan het aanraken en vaag aan het frummelen, dus de intensiteit liep een beetje weg. Op dat moment kwam een wing zichzelf voorstellen, en was m'n connectie met haar even helemaal weg.

Ik baalde even, want ik vond haar oprecht leuk. Op naar de volgende dan maar. Die kon ik alleen niet vinden... Ik had het gevoel dat de leuke dames ''op'' waren. Er kwamen er in het half uur erna nog een aantal langslopen, maar de gesprekken gingen nergens heen. Toen ik m'n wing vervolgens langs zag lopen met het desbetreffende meisje om te gaan dansen en ik daarna hoorde dat hij haar geregeld had, kreeg ik echt een kutgevoel. Daarna nog een paar sets geopend, maar omdat de kroeg waar we zaten vrij klein was, kon ik geen leuke vrouwen meer vinden.

Ik besloot dus rond een uur of 2 dat het wel mooi was geweest. Uiteindelijk geen nummers of iets, maar wel weer een aantal leermomentjes rijker :)
Laat iedereen hier maar lullen, onwijs veel respect dat je dit zo grondig aanpakt! Die PUA-aanpak en jargon die er tussendoor sijpelt krijg ik ook wel een beetje jeuk van, maar dat doet natuurlijk niets af aan de stappen die je zet!

Misschien moet ik zelf ook eens zo'n challenge gaan doen. Ik heb mezelf wel gedwongen om stappen te zetten, maar nog nooit zo geconcentreerd. Als ik geen zin had, dan had ik geen zin.

Wel een beetje een naaiactie van die wing van je, trouwens. Het draait toch om elkaars persoonlijke groei, niet om de ander af te troeven?
pi_128796709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:43 schreef firefly3 het volgende:
Ze willen allemaal zonder groei een vriendin. Beetje als gollem van lord of the rings geobsedeerd raken door die ene ring en op het forum posten hoe ze zonder zelf te veranderen haar krijgen door een stiekeme tweede persoonlijkheid en plannetje die hun ware zelf verstopt. Respect voor pope
Niet allemaal ;)
Persoonlijke groei is al jaren een persoonlijk doel van mij en staat los van het krijgen van een partner.
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:40:36 #230
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_128796806
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:47 schreef Modus het volgende:

[..]

:')_
haten mag.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:43:41 #231
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_128796910
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:50 schreef heloef het volgende:

[..]

Allereerst, goed bezig!

Ten tweede sets? Je speelt tennis met ze?
Een set is een interactie. Dat klinkt alleen zo serieus ;)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:49:38 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128797138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Een set is een interactie. Dat klinkt alleen zo serieus ;)
Nouja je kan in veel gevallen ook zeggen "heb ik twee vrouwen gesproken" .. ipv "twee sets" ;)
Dat eerste komt leuker/fijner over. Dat is wat ze bedoelen volgens mij.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:08:05 #233
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_128797730
Hammet en Ookgek, op DA reageren ook erg veel mensen positief. Dat motiveert me allemaal alleen maar meer, dus bedankt daarvoor!

@ hammet
De PUA aanpak is in principe de enige aanpak man ;) Al gebruik ik 0 routines. Ik ben puur mezelf, praat over dingen die ik interessant vind, en toon oprecht interesse.

Grappig dat je dat laatste zegt. Ik had zelf voor een split second ook een ''wat flik je me'' gevoel. Maar ik had door dat het eigenlijk puur jaloezie was. Dat is een emotie die ik absoluut nooit meer wil hebben. Ik had het zelf verneukt door haar ongemakkelijk te laten voelen met aanraken. Achteraf nog wel even tegen hem gezegd hoe ik het beleefd had, en hij bood z'n excuses aan. Prima geregeld dus ;)

@ Ook_gek
Op m'n bek ben ik al vaak genoeg gegaan :p Het boeit me alleen steeds minder. Als een meisje arrogant tegen me doet ga ik toch geen leuk gesprek met haar hebben, so why bother.

Voordat ik met hele PUAgebeuren begonnen ben heb ik mezelf voorgenomen m'n normen en waarden in stand te houden, dat ben ik nog steeds van plan.
pi_128797788
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja je kan in veel gevallen ook zeggen "heb ik twee vrouwen gesproken" .. ipv "twee sets" ;)
Dat eerste komt leuker/fijner over. Dat is wat ze bedoelen volgens mij.
Exact. Je pogingen neem ik minder serieus omdat het zo dik er bovenop ligt dat je PUA-technieken toepast. Ik vind het veel beter als je zelf het wiel uitvindt.

Vroeger was ik ook een onzeker mannetje, maar ik ben gewoon op eigen houtje vrouwen aan gaan spreken. Toen ik ontdekte dat ik op regelmatige basis succes kon hebben heb ik het daarbij gelaten. Zoveel mogelijk vrouwen scoren is nooit mijn doel geweest en vind ik ook niet interessant.

Persoonlijk heb ik veel meer respect voor mensen die hun eigen weg vinden dan voor mensen die het in een boekje lezen en dan gaan proberen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:32:34 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128798544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Exact. Je pogingen neem ik minder serieus omdat het zo dik er bovenop ligt dat je PUA-technieken toepast. Ik vind het veel beter als je zelf het wiel uitvindt.

Vroeger was ik ook een onzeker mannetje, maar ik ben gewoon op eigen houtje vrouwen aan gaan spreken. Toen ik ontdekte dat ik op regelmatige basis succes kon hebben heb ik het daarbij gelaten. Zoveel mogelijk vrouwen scoren is nooit mijn doel geweest en vind ik ook niet interessant.

Persoonlijk heb ik veel meer respect voor mensen die hun eigen weg vinden dan voor mensen die het in een boekje lezen en dan gaan proberen.
Och van mij mag best iemand dingen uit een boekje halen als dat fijner werkt. Gene probleem. Maar blijf dan wel normaal praten :+
pi_128798868
Denken dat je interesse oprecht is als je 15 vrouwen op een avond aanspreekt. :').
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:45:16 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128799026
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:40 schreef Modus het volgende:
Denken dat je interesse oprecht is als je 15 vrouwen op een avond aanspreekt. :').
Hij pikt alleen de mooiere eruit he ;)

Maar vraag me dan wel af waar zijn lat ligt.. of wat zijn voorkeuren /eisen zijn, want ik heb zelden zoveel leuke jongens in een kroeg gezien. (meestal is het er maar 1 of 2 die evt interessant zo ukunnen zijn)
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:46:27 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_128799071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:10 schreef Mystikvm het volgende:
Maar is het doel van die 30-day challenge dan om zoveel mogelijk vrouwen te scoren, of om gewoon jezelf comfortabeler te gaan voelen bij het aanspreken van vrouwen door het gewoon in korte tijd heel veel te doen?

Ik had nl. de indruk van Pope dat het vooral om dat laatste ging...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_128799209
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar vraag me dan wel af waar zijn lat ligt.. of wat zijn voorkeuren /eisen zijn, want ik heb zelden zoveel leuke jongens in een kroeg gezien. (meestal is het er maar 1 of 2 die evt interessant zo ukunnen zijn)
De interesse is sowieso nooit oprecht, je denkt niet 'zo die is mooi/lekker, daar wil ik wel een keer mee..... praten'.

:P.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:51:39 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128799299
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:49 schreef Modus het volgende:
De interesse is sowieso nooit oprecht, je denkt niet 'zo die is mooi/lekker, daar wil ik wel een keer mee..... praten'.

:P.
Ow jewel hoor.. enkel door te praten weet je of iemand meer is dan enkel een leuk uiterlijk ;)
pi_128799465
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ow jewel hoor.. enkel door te praten weet je of iemand meer is dan enkel een leuk uiterlijk ;)
Ja maar is dat dan ooit de insteek van versieren in kroegen e.d.?
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:56:52 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128799549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:55 schreef Modus het volgende:

Ja maar is dat dan ooit de insteek van versieren in kroegen e.d.?
Bij mij soms wel. Ik ga echt niet enkel mannen benaderen om er alleen een leuk avondje mee te beleven of daarna nooit meer te zien. Soms lijken ze interessant genoeg om gewoon mee te ouwehoeren en soms om te kijken of er meer mee mogelijk is.
pi_128799624
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Bij mij soms wel. Ik ga echt niet enkel mannen benaderen om er alleen een leuk avondje mee te beleven of daarna nooit meer te zien. Soms lijken ze interessant genoeg om gewoon mee te ouwehoeren en soms om te kijken of er meer mee mogelijk is.
Ik had het dan ook over het perspectief van manwezens.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:00:28 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128799728
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:58 schreef Modus het volgende:
Ik had het dan ook over het perspectief van manwezens.
Dan is die vraag stellen aan mij zinloos.. Want dat weet ik natuurlijk niet.

Logica zegt "ja" .. want de uitzondering bevestigd de regel enzo.
pi_128800641
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:40 schreef Modus het volgende:
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij Pope-of-dope zit, maar ik kan me zo voorstellen dat het de insteek is om te leren socializen met anderen naast de enkele mensen met wie je bent. Dat is in het begin misschien wat geforceerd maar naarmate je het meer doet zal het meer natuurlijk gaan (zie ook ook_gek's post). En daar hoeft je lat natuurlijk niet zo hoog voor te liggen.

En hoe minder je op je vooroordelen leert vertrouwen, hoe meer oprecht je interesse in iedereen is. Als er een paar honderd man in een club staan is vijftien toch niet zo veel ?
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:25:45 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128800811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:21 schreef Hammet het volgende:

Ik weet niet hoe het bij Pope-of-dope zit, maar ik kan me zo voorstellen dat het de insteek is om te leren socializen met anderen naast de enkele mensen met wie je bent. Dat is in het begin misschien wat geforceerd maar naarmate je het meer doet zal het meer natuurlijk gaan (zie ook ook_gek's post). En daar hoeft je lat natuurlijk niet zo hoog voor te liggen.
Puur socializen is wat anders ja. Maar je ziet dat Pod wel vooral voor de leukere meiden gaat. En een meisje links laat liggen als er een knappere bij komt. Dat komt op mij niet over alsof ie het enkel doet om te socializen. Ook aangezien hij aangaf "er waren geen leuke meiden meer, dus ben weggegaan" (of iets in die trant)
quote:
En hoe minder je op je vooroordelen leert vertrouwen, hoe meer oprecht je interesse in iedereen is. Als er een paar honderd man in een club staan is vijftien toch niet zo veel ?
een club/disco van paar honderd is natuurlijk weer anders dan een kroeg met max 100 man. Tja weet niet, ik heb zelden dat ik meer dan 5 echt leuke mensen zie waarvan ik denk "daar zoek ik contact mee" Enkel voor socializen, dan wss wel. Maar leuk genoeg om mee te zoenen en alles en dan echt zelf initiatief te willen nemen. Dan vallen de aantallen zeker tegen.
pi_128801160
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Puur socializen is wat anders ja. Maar je ziet dat Pod wel vooral voor de leukere meiden gaat. En een meisje links laat liggen als er een knappere bij komt. Dat komt op mij niet over alsof ie het enkel doet om te socializen. Ook aangezien hij aangaf "er waren geen leuke meiden meer, dus ben weggegaan" (of iets in die trant)

[..]

een club/disco van paar honderd is natuurlijk weer anders dan een kroeg met max 100 man. Tja weet niet, ik heb zelden dat ik meer dan 5 echt leuke mensen zie waarvan ik denk "daar zoek ik contact mee" Enkel voor socializen, dan wss wel. Maar leuk genoeg om mee te zoenen en alles en dan echt zelf initiatief te willen nemen. Dan vallen de aantallen zeker tegen.
Welk criterium gebruik je als je alleen wilt socializen, je hebt toch eik alleen uiterlijk als eerste 'aanleiding'?
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:36:49 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128801225
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:35 schreef Modus het volgende:
Welk criterium gebruik je als je alleen wilt socializen, je hebt toch eik alleen uiterlijk als eerste 'aanleiding'?
Voor alleen socializen boeit uiterlijk niet heel erg natuurlijk.
Je kijkt enkel of je verwacht dat diegene een klik met je zou hebben. Daarin speelt uiterlijk vaak ook een bepaalde rol. Maar je hoeft iemand niet lekker te vinden of knap of mooie ogen of iets in die geest.
pi_128801325
Snap ik maar in hoeverre zegt uiterlijk iets over iemands karakter? Nou ja, uitdossing wel, maar uiterlijk? "Hmm rood haar, die moet ik niet hebben" :+.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:40:54 #250
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128801382
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:39 schreef Modus het volgende:
Snap ik maar in hoeverre zegt uiterlijk iets over iemands karakter? Nou ja, uitdossing wel, maar uiterlijk? "Hmm rood haar, die moet ik niet hebben" :+.
Nouja de sjonnies/anita's / gothics / rocks / kak.. dat soort types kan je wel uit elkaar houden en vaak heb je toch een voorkeur voor 1 van deze zaken zeg maar. Gewoon omdat het qua karakter en overeenkomsten dan sneller / beter klikt. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')